Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mykoplasma?

Vierailija
21.10.2024 |

Onko joillain lääkäri alkanut mitenkään tutkimaan onko vai ei? Itsellä monta viikkoa köhää, nuhaa, pientä lämpöä, yhden kuurin syönyt kk sitten poskiontelotulehdukseen. Nyt edelleen karsee väsy, mahakipuja välillä, etovaa oloa, pientä lämpöä. Korona testit negaa. Mitä ihmettä tämä on viikkotolkulla😒

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin ja pyydä se mykoplasmatesti.

Vierailija
2/15 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei testattu vaikka todennäköisesti mulla oli mykoplasman aiheuttama keuhkokuume. Testituloksissa kestää, niitä pitää uusia ja vaikea tulkita ilmeisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsella oli juuri vastaava, keuhkokuume mutta ei parantunut ja jo toinen kuuri määrättiin antibiootteja.

Vierailija
4/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella keuhkokuume, testattiin ja vastaus tunnissa. Oli mykoplasma. 

Vierailija
5/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla haluttu testata vaikka kävin yksityisellä. Kohta kuusi viikkoa olen yskinyt. 

Vierailija
6/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei testattu, mutta sitä se oli kun mykoplasmaan käytetty lääkitys tepsi.

Vierailija
7/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmälleen samat oireet jo 6vk ja epäilen kans mykoplasmaa höystettynä ehkä poski- ja otsaontelotulehduksella. Kerran kävin lekurilla lähinnä saikkulapun takia, mut mitään ei testattu. Oli samat huonoa oloa, oksensinkin yhden päivän ja ripulia, muuten siis pääosin kovaa yskää, limannousua, hengenahdistuskohtaus, päänsärkyä, kuumeilua, huonoa nukkumista, poskionteloissa kamaa, korvat lukossa...

Vierailija
8/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tarkistuttaa, ettei ole keuhkokuumetta. Jos kovat oireet eivät lopu ja tulee hengitysvaikeutta, niin CRP-arvot pitää mitata.

Vierailija
9/15 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykoplasma aiheuttaa monia samanlaisia oireita kuin long covid. Jo aiemmin viime vuosina heitin ilmoille ajatuksen, että kuinkahan monen diagnosoimaton long covid on todellisuudessa mykoplasma? Se tauti kun ei koronavuosinakaan kadonnut minnekkään, vaikka ihmisten mielissä se unohdettiinkin lähes täysin.

Vierailija
10/15 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kaksi viikkoa lämpöilyä, limannousua ja käsittämättömiä väsymyskohtauksia. Nukun usein päiväunia, joita en todellakaan nuku terveenä. Tauti alkoi flunssalla, välillä luulin jo paranevani, mutta nyt tauti on alkanut uudelleen. Koronatestit ovat olleet negatiivisia. Kävin lääkärissä, CRP normaali, leukkarit ihan hitusen koholla.

Mainitsin lääkärille mykoplasman mahdollisuudesta, suhtautui varovaisesti, mutta sanoi, että kolmen viikon jälkeen voisi kokeilla antibioottia, jos ei ole vielä siihen mennessä mennyt ohi. 

Pirullinen tauti, kun mitään ei jaksaisi, mutta kuitenkin olon ollessa parhaimmillaan jaksan kumminkin käydä töissä. Mitään muuta ei sitten jaksakaan. Nyt sain pari päivää saikkua, mutta jotenkin luulen, ettei tilanne muutu miksikään. Yleensä flunssani menevät ohi parissa päivässä, mutta koronan jälkeen on ruvennut olemaan tällaisia ihme viikkojen maratonflunssia. 

Vierailija
11/15 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, ihan oikein teille, kun otitte niitä koronarokotteita vähintään kaksi. Mitä järkeä luottaa johonkin miljardiluokan yritysten moraaliin? Kuinka tolloja olette? Teillä on yksinkertaisesti immuniteetti heikentynyt, kuten rokotteista varoitettiin. Ite painanut koko tän vuoden täysin terveenä, vaikka työssäni päivittäin kouluikäisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
12/15 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri kirjoitti tuonkin yhdeksi testattavaksi jutuksi, kun lapsi yski puoli vuotta. Niiden labrakokeiden lisäksi tutkittiin paljon muutakin, tehtiin allergiatestaukset ja lopulta vielä rasitusastmamittaus.

Vierailija
13/15 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se sähkötupakka aiheutti , monenlaisia oireita .

Vierailija
14/15 |
30.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt kaksi viikkoa lämpöilyä, limannousua ja käsittämättömiä väsymyskohtauksia. Nukun usein päiväunia, joita en todellakaan nuku terveenä. Tauti alkoi flunssalla, välillä luulin jo paranevani, mutta nyt tauti on alkanut uudelleen. Koronatestit ovat olleet negatiivisia. Kävin lääkärissä, CRP normaali, leukkarit ihan hitusen koholla.

Mainitsin lääkärille mykoplasman mahdollisuudesta, suhtautui varovaisesti, mutta sanoi, että kolmen viikon jälkeen voisi kokeilla antibioottia, jos ei ole vielä siihen mennessä mennyt ohi. 

Pirullinen tauti, kun mitään ei jaksaisi, mutta kuitenkin olon ollessa parhaimmillaan jaksan kumminkin käydä töissä. Mitään muuta ei sitten jaksakaan. Nyt sain pari päivää saikkua, mutta jotenkin luulen, ettei tilanne muutu miksikään. Yleensä flunssani menevät ohi parissa päivässä, mutta koronan jälkeen on ruvennut olemaan tällaisia ihme viikkojen maratonflunssia. 

Immuniteettisi on heikentynyt, jos ne noin kauan kestävät. Immuniteettihan ei ole silloin kyennyt puolustamaan elimistöä, kun saa jonkin virus- tai bakteerisairauden.

Vierailija
15/15 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.12 alkoi yskällä, ja lämmön nousulla. Miehellä korona päällä joten oletin olevan itsellänikin koronaa, kaikki tekemäni testit tosin oli negatiivisia. Muutama päivä kuumetta ja alkoi helpottaa. Kolme päivää kuumeeton, jonka jälkeen alkoi lievää lämpöilyä ja voimaton olo.

31.12 kävin lääkärissä, crp 76, keuhkoröntgeniin ja diagnoosina keuhkokuume. Amorion kuuri 7 päivää. Kuusi päivää olin syönyt amorionia ja olo edelleen voimaton..molemmat korvat meni lukkoon, edelleen lämpöilyä-> uudestaan lääkäriin, crp 39. Crp ei ollu laskenut tarpeeksi siihen nähden, että ab kuuri oli jo loppumassa. Amorionia jatkettiin toiset 7päivää ja lisäksi mykoplasmaan tehoava antibiootti 5 päivää. 

Viisi päivää myöhemmin edelleen outo olo ja korvat lukossa-> taas lääkäriin. Crp 6, eli nyt oli antibiootit tehonneet vihdoin, mutta molemmissa korvissa tulehdukset. Tähän määrättiin 3 päivän jämäkkä ab kuuri ja lisäksi jatkettiin mykoplasmaan tehoavaa lääkettä vielä 5 päivää (lääkäri ihmetteli ylipäätään miksi alunperinkin oli määrätty vain 5 päivää koska se ei riittäisi kuulemma mitenkään.)

Kului taas viisi päivää ja menin uudestaan lääkäriin hakemaan lisää sairauslomaa, koska edelleen pientä lämpöilyä iltaisin ja hieman outo olo. Crp alle 5 , mutta kappas streptokokki oliki positiivinen. Nyt siis angiinaan 10 päivän kuuri v-pen, juuri olin samana päivänä syönyt viimeisen antibiootin.. lääkäri sanoi että on aika harvinaistä että tällänen värisuora sattuu kohdalle. Nielurisat mulla poistettu muutamia vuosia sitten ja oireiluna oli pieni kurkun karheus(ei millään muotoa häiritsevä) ja hieman valkoisia pilkkuja nielussa.

Selvästi joku bakteeri jyllää nyt joka kolon läpi. Ja vastustuskyky varmasti aivan nollissa m, vähän hirvittää palata normaaliin arkeen, kun ei tiedä miten herkästi ny nappaa viruksia.

Nyt lämpöily pysynyt onneksi pois ja olo selvästi parempi. Välillä iskee yskänpuuska, mut kyllä nyt vajaan viikon saanut jo yöt nukkua ilman yskimistä. Ääni edelleen käheänä, ollut jo toista viikkoa. 

Vastustuskykyä yritän parantaa vitamiinein, inkiväärishotein, hunajateellä, gefilus tuotteilla, maitohappobakteereilla. 

Ulkoilen päivittäin pienen kävelylenkin koiran kanssa, raitis ilma tekee todella hyvää. Tuuletan myös säännöllisesti sisällä jotta ilma vaihtuisi. 

Melkoinen ruljanssi ollut. Kuukauden aikana yhteensä n. 4 päivää ollut täysin kuumeeton. 

Mykoplasmaa ei ole missään vaiheessa testattu, ei edes ehdotettu testata. Mutta oletuksena itsellä on että kyseessä mykoplasma, koska tuo lääke auttoi keuhkokuumeeseen. 

Oireina ollut: korkeahko kuume (38+. Keuhkokuumeen ollessa päällä ei kuume meinannut laskea lääkkeilläkään), jäätävä väsymys, hurja yskä, raastavia päänsärkyjä (enimmäkseen yskimisestä), raajojen pakotus, korvat lukossa, äänen käheys, lämpöily. 

Viikonlopun jälkeen toivottavasti töihin, nyt ainakin sellainen olo :)

Tsemppiä kaikille samassa tilanteessa oleville!