Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

###Syyssissien loppuviikko###

03.08.2007 |

Jospa alottas uuden pinon loppuviikolle,kun tuo alkuviikko on jo niin pitkä.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Taas kukonlaulun aikaan ylös. Mahassa möyrii siihen malliin ja pahaa tekee et ei siitä nukkumisesta mitään tuu. Kostautu eilinen herkuttelu, kun piti juhlistaa poika utisia ja syödä sit kunnolla suklaata. Ei ilmeisesti maha oikein tykänny. Ja vieläkö ei oo saanu koko yönö juoda mitään,kun pitäs pissanäyte viedä tänään labraan. Onneks sentään sain pidätettyä sen minimin neljä tuntia. Yleensä öisin joudun vessassa käydä sen kolmen tunnin välein. No juomattomuus tiesti autto asian.

Apinaemolla oli kivoja tyttöjen nimiä. Kaikki passais mun mielestä isosiskon nimen kanssa. Itse etenkin tykkään Eevi nimestä.

Meillä mieskin oli eilen päässy ekaa kertaa maissa käymään. Viimeks ollu maissa kuukausi sitten. Kyllä mä tulisin hulluksi, jos joutusin olla nuin pitkään pelkästään jossain laivassa. Ei sopis merimiehen hommat mulle sit alkuunkaan.

Mutta nyt lähen juomaan litran vettä, jos tuo olo helpottus. :) Meni muuten koko yö ilman supisteluja ja selkäkipuja. Kivaa!

Uma81 + Vesli-poju 34+0 (ja taas viikot paukkuu)

Vierailija
2/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaseen ollaan täälläkin pystyssä koko poppoo. Oon herätellyt muksuja nyt eilen ja tänään jo aamulla 7.00...ettei tule tuo koulu ja arkiaamut liian rajuna. Muokkaan siis pikkuhiljaa heidän rytmiään taas kohti syksyistä arkea. Heh.

Aurinko paistaa. Tänään on pakko lähteä ulkoilemaan. Palailen lukeen pinoa illan suussa.

Risella rv 34 tasan

P.s. Uma...ollaan ihan samalla viikolla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin hyvin nukutun yön jälkeen jo nyt, kun mies lähti töihin.. Saisikohan sitä tänään jotain aikaiseksikin? Josko edes kävisi keräämässä lasten kanssa viinimarjoja..

Hattarasta ei ole kuulunut mitään sen jälkeen kuin äippäpolille lähti, eikö? Toivotaan,että kaikki hyvin..

Eilen oli lapset leffateatterissa katsomassa sitä Simpsonleffaa.. Heitä sieltä hakiessa ja sen jälkeen tuli muutamia supistuksia.. Mutta loppuivat kun menin lepoasentoon.. Onneksi vielä loppuvat levolla.. Tänään lapsilla sitten olisikin illalla vuorossa discoilua.. Tuossa koululla järjestävät taas discon..

Nimistä on ollut kirjoittelua, oikein mukavilta kuulosti kaikki vaihtoehdot.. Itselläkin nimet valmiina, mutta oikein tosissaan asiaa pääsee miettimään vasta kun vauva syntynyt..

Eilen tuossa pohdimme miehen kanssa, josko jätettäisiin kokonaan ne huomiset häät väliin.. Laittaisi vain lahjan muiden mukana.. Katsellaan nyt..

Piiu ja 007 rv 37

Vierailija
4/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umalle onnittelut pojasta, kivan nimen olette löytäneet :) Meillä pojalle on myös nimi valmiina, Kosmo tulee josko poika tulee. Tytölle nimen keksiminen on paljon vaikeampaa, vahvana suosikkina on parhaillaan Peppi vaikka aika yleinen onkin. Kriteerinä on että 5 kirjainta pitää olla, esikoisella kun on 6 ja kuopuksella 4 niin jotain logiikkaan edes pitää olla ;)

Selkää jomottaaa ja päätää pikkuisen särkeen, oltiin eilen mustikassa moooonta tuntia. Satoa kyllä kertyi ja tänään pitäis alkaa piirakkatalkoisiin jahka saan ensin siivottua muuten. Miehellä alkaa loma tänään ja sunnuntaina lähdetään mökille, ollaan niin kauan kun ruoka riittää. On siis saaressa ja lähimpään kauppaan on todellakin matkaa. Lapset odottaa jo innolla että pääsevät kalaan ja uimaan ja kalaan ja vähän lisää kalaan. Kauhee määrä tavaraa pitää muistaa ottaa mukaan, tarviikin alkaa vääntämään jonkinlaista listaa ettei mitään tähdellistä sitten puutu.

Neuvolassakin tuli viikolla käväistyä, paino nousee suht huimaa tahtia, nyt tullut yhteensä jo 15kg mutta en anna häiritä, niin se on tullut noista aiemmistakin ja kaikki on lähtenyt pian pois. Kaikki muuten ok mutta hemppa vain 84!!! Kyllä onkin aamuisin ollut aika veto pois. Eilen aloitin rautakuurin ja söin vielä ruisleipää, puolukkaa ja maksalaatikkoa niin oli kyllä paljon parempi olo. Vauveli on asettunut pää alaspäin, ei vielä kiinnittynyt mutta lähtökuopissa ollaan.

Mutta nyt pitää mennä laittamaan aamiaista

minttupipsa rv 34+4

Vierailija
5/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset kaikille tsemppauksesta. Kyllä yön jälkeen on vähän parempi olo, mutta kai se esikoinen jotakin tajua, kun heräs jo 0600 ja on melkein tähän asti vaan kitisenut. Onko äidillä liian paljon mietittävä??? Pitäis vaan puhua miehen kanssa, yritän ja yritän, mutta tuntuu että hänelle see ei ole ongelma, minäkö teen kärpäsestä norsun? On oikein työ-orientoitunut ihminen ollut aina, ei hän tämmöistä ymmärtää mitä minä tunteen. Vähän omakin syy, ehkä vaadin häneltä liian paljon. Jotenkin pelotta hirveästi, haluan vähän apua jo nyte esikoisen kanssa, väsyn nopeasti ja selkä kipeänä, mitäs sitten kun vauveli syntyy. En tiedä mikä on parempi, mutta vähän ennemmän se Suomeen jääminen houkuttele. Ihan tyhmä vaan asua silloin täällä isossa talossa, on täälläkin hommia, en tiedä miten pystyn tekemään kaikkea yksin. Mutta lopetan ne valitukset ja purkaukset, kaikilla on omat ongelmansa!

Uma-lla on oikein nätti nimi! Meillä nimien kanssa vaikeuksia, pojan nimi jotenkin vielä menis, mutta tytön nimestä ei tykkä minä ollenkaan (Tiia). Pojalle olis kiva Veikko tai Vilho, mutta mies ei tykkä. JOten vähän umpikujaa, mutta katsotaan minkänäköinen vauva tulee... Meillä Virossa vaan yksi nimi, esikoisella kaksi ja tämälle tulee myös kaksi, mutta haluan että olisivat helppoja ja vähän kansanvälisiä. Jotkut pojan nimet ovat Virossa tytön nimiä (Onni, Janne, Kaj yms). Kuka se kysyi tytön nimestä, minä tykkän Essisstä, mutta Eevi myös todella kaunis.

Mahan ympärys on 95cm, aika pieni? Kyllä pakkoa vauvalla vielä kasvaa... Olen itse kyllä yli 178cm pitkä, en tiedä miksi vauvat niin pieniä? Esikoinen meni 2 viikkoa yli mutta silti oli käpy (2,8kg).

Kiva että aurinko tänän, ehkä onnistuis pyykkien kuivaus ulkona. Ei ole jotenkin jaksanut siivoa ollenkaan, kateeksi käy niitä ahkeroita (oliko Dumle-tere tulemast meillekin siivomaan ja joku vielä). Ottaka varovaisesti.

kewa 33+4

Vierailija
6/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi juma, miten pitkäksi tuo alkuviikon pino venyi :) Taitaapi alkaa näkymään se että porukka jää pikkuhiljaa kotiin. Pari viikkoa täälläkin on enää töitä ja viikko on nyt mennyt tosi nopeaan joten ei aikaakaan kun minäkin löydän itseni Espoon metsistä.

Monella oli hienoja ultrauutisia, tosi kiva. Heinäkuussa ei sitten syntynyt yhtään syyskuullista, hieno homma. Tässä kuussa varmaan jo tuleekin. Aika hassua oli sanoa, kun joku kysyi että koska vauva syntyy että ensi kuussa. Sehän on muuten ihan just!

Vyötärönympärysgalluppiin: mitta oli viime viikolla 102 senttiä ja sf-mitta 32 (samat oli raskausviikotkin). Esikoisesta funduksen kasvu pysähtyi 38 senttiin joten ei tässä enää montaa lisäsenttiä ole tulossa.

Apinaemo: Missäs kirppareilla kävit? Me yleensä piipahdetaan Olarissa niillä parilla mitä siellä on ja nyt kesällä kävin ekan kerran siellä Turunväylän varressa. Mitä paikkaa sitten lieneekään, lähellä sitä Scandicia kuitenkin. Miten sitä saisi itseään hillittyä noiden vaatteiden ostamisesta, ne pienet on vaan niin ihania.

Näin viime yönä hirveää painajaista siitä että Jorvissa meille syntyi poika jolla oli oikein kahdet vehkeet. Ilmeisesti alitajuntaisesti edelleen pohdin sitä, että mitä jos se 4d:n tyttötieto ei ollutkaan varma. Pitänee siellä kokoarvioultrassa vielä kysäistä jos vaikka näkyisi, ettei tule sitten Jorvissa hirveänä shokkina jos menikin metsään.

Meillä neiti potkii aika tavalla, eilenkin aamulla bussissa tuntui että toinen jalka meni jo ihan selän puolelle kun niin hirveästi rymysi. Aika moista alien touhua kun välillä maha kohoilee ties sunne minne. Työkaveritkin yksi päivä nauroivat että ihan kuin vauva odottaisi oikein slurp slurp siellä että milloin saa ruokaa, kun sen jälkeen alkaa mahdoton hyörintä.

Päätin että sairaalakassin mietintä ja vaatteiden pesut sun muut jatkuvat vasta kun työt loppuvat. Kyllä työpäivän jälkeen on niin finaalissa ettei mitään rajaa. Matkoineen reissu kestää kuitenkin 10 tuntia ja töissä on ollut vielä sen verran haipakkaa ettei ole paljon saanut pyrstöllään levätä. Eilen vielä kaiken kukkuraksi meidät evakuoitiin kesken päivän pihalle puoleksi tunniksi kun palohälytys pamahti päälle. (en kuitenkaan ole töissä HK:lla jossa myös näytti olevan eilen samanlaista ongelmaa). Nyt pitää lähteä juomaan puoli kuppia kahvia ja palaverirumba alkaa klo 9.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

t: Typykkä ja HermanniHelmiJuulia 33+1

Ai niin nimistä oli vielä puhetta, emme ole sen kummemmin pimulle nimeä miettineet. Esikoisella on " vanha" nimi ja sama skaala varmaan jatkuu. Mitään Moonaa, Neaa tai muuta sellaista meille ei tule. Pitää taas löytää joku kiva, erikoinen jota ei ihan jokaisella ole. Esikoisen nimisiä on kastettu 2000-luvulla vain muutamia kymmeniä. Oma nimikin on sen verran erikoinen että kärsin pienenä siitä kun kumpaakaan ei ollut nimipäiväluettelossa (ei siis ekaa eikä tokaa nimeä). Yhden kivan nimen bongasin viime viikonloppuna kuolinilmoituksista. Siellähän ne vanhat ihmiset luuraa...

Vierailija
7/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ystäväni ja esikoistyttäreni kummitäti teki itsemurhan maanantai-iltana, käveli ic-junan alle ylöjärvellä. Nyt on itkut ja naurut sekaisin, en älyä tarttua kotitöihin enkä mihinkään. Jos silmiinne sattuu osumaan tapahtuneeseen liittyviä lehtijuttuja niin olisin kiinnostunut. Jäis jotain kauniin ihmissuhteen päätteeksi.

Oli mulla neuvolakin maanantaina, ettei palstan idea kovasti katoa. Typy oli kääntyny lähtövalmiiksi, sf 31 ja kaikki ok. Tosin tuuraaja ei osannu tehä painoarviota, joka sinänsä harmittaa koska vauvan sisarukset ovat olleet isoja, viimeisin yli 4,5kg joten haluais varmistaa ettei tartteis viittä kiloo pihalle jängätä.

Sori tyhmä teksti mut pää on oikeesti tyhmä. Ja tyhjä. t. tonttis ja sahara rv 34

Vierailija
8/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin miehellä soi kello 6.30, sitten pirisee sen puhelin kymmenen minuutin välein ja sitten vielä helikopterit pörrää talomme yläpuolella - Niin tätä se on ralliviikonloppuna täällä Jyväskylässä ;D Mies siis matkas jo aamutuimaan ensimmäisille pätkille kavareiden kanssa. Sain sentään nukuttua hetken 8 jälkeen ennen kuin pimu herätteli.

[b]Uma[/b] Nätti nimi! Ja nimistä puheen ollen, en taida paljastaa niitä ihan meidän lemppari nimi-rimpsuja, koska täällä saattaa jokunen tuttavakin lukea näitä juttujani (ebballe vaan terkkuja ;D ) Mutta tässä joitakin, jotka ovat ainakin miellyttäneet, joko ensimmäiseksi tai toiseksi/kolmanneksi nimeksi: Esikoinen on Minja

Tyttöjä: Poikia:

Hilda Elias

Hilla Eeli

Tilda Venni

Inka Lenni

Inna Valtti

Ilona Jooa

Lotta

Alina

Iita-Liina

Milina

Miona

Miana

Milka

Mimosa

Esikoisen nimi, Minja on tosi harvinainen. Muistaakseen vuonna -01 (kun syntyi) niitä annettiin vain 14.

[b]Masunympärys[/b] - 90cm oli viime viikolla. Sf mittauksesta on niin kauan että en tiedä mitä se on tällä hetkellä.. Toukokuussa taisin mittailla ensimmäisiä keroja ja silloin oli 82cm(!) mikä siis tuntuu hassulta että vain 8cm olisi tullut tähän mennessä lisää. Mutta voihan se kasvaa ihan yhtäkkiäkin..

Sanonkin tässä vaiheessa HeipaTiRallaa! Me suunnataan siskon perheen kanssa mökille, mies pitää ralli-viikonlopun kavereiden kanssa täällä. Evakkoon siis joudumme ;)

Meidän puolesta siis oikein hyvää viikonloppua kaikille! Palaillaan sunnuntaina astialle.

Dumle rv 33+1

Vierailija
9/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun mieheltä kuoli lapsuuden ystävä moottoripyöräonnettomuudessa pari viikkoa sitten. Mutta onnettomuutta epäillään itsemurhaksi, koska ajoi 180 kolmion takaa auton kylkeen.... Sunnuntaina on hautajaiset.

Mutta paljon voimia ja halauksia!

Vierailija
10/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli galluppia tuosta vyötärön ympärärysmitasta.. 106 cm.. Aikas valtava siis täälläkin.. =)

Voi dumle.. Mähän voisin tulla teille asustamaan viikonlopuksi? =) Pääsis tuota rallia katsomaan.. Mies sitä harrastaa toisinaan ajaen ja itseasiassa olen oppinut sitä lapsuudesta lähtien katsomaan oman isän kanssa.. =) Voisi tosin olla hieman tukalaa siellä mennä masun kanssa.. =)

Sain jo kodinhoitohuonetta " raivattua" , nyt " ala-aulan" kimppuun..

Vierailija
11/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla vaikea ymmärtää toisen noin radikaalia päätöstä.. Halaus!

Vierailija
12/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttikselle oikein paljon halausksia ja voimia. Olit saanu kyllä tosi ikäviä uutisia. Ei mikään ihme, että ajatukset sekaisin. Itse en ole lehdistä nähnyt mitään juttuja. En kyllä ole paljoa sanomalehtiä lukenutkaan.

Dumlelle nimistä. pidin paljon sun vaihtoehdoistas. Ja esikoisen nimi on todella kaunis. Se on ollut minullakin listalla. Mutta nytpä niitä ei tarvita, joten laitan listan talteen, jos vaikka joskus ois tarvetta. ;)

Mä oon varmaan saanu mahataudin. Mahassa jyllää edelleen ja on huono olo. Täälä on kovasti mahatautia liikkeellä, joten mahollista se ois. Ois pitäny kohta lähtee kaverille käymään pitkästä aikaa, mut en taida ottaa riskiä.Ei viihtis koko porukkaa tartuttaa. Pienin on kuitenkin vasta puolen vuoden. Iltapäivällä kyllä aion mennä synnärille tutustuun. levähtelen siihen asti, niin eiköhän se tästä.

Vierailija
13/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

@piiu@:

Oli galluppia tuosta vyötärön ympärärysmitasta.. 106 cm.. Aikas valtava siis täälläkin.. =)

Kävin mittaamassa masunympäryksen. Ja nyt tais tulla ennätys, koska mittanauha näytti 120 cm! Aika hillittömän kokoinen vatsa taitaa olla, koska en ole itse mikään kovin pitkä, vain 165 cm...

Vierailija
14/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin just tossa kahlailla pinoa taas läpi,kauheesti kirjoitusta.Joku ehdotteli kahden päivän pinoja nyt kun juttua pukkaa enempi ,on helpompi käydä läpi,eli Kannatetaan!!

Tänne ei mitään sen erikoisempaa paitsi se että vasta 3h sitten saimme veden toimimaan kun pumppu oli rikki ja putkimiestä oottelin eilisen ja soittelin ja soittelin ja hoputin mutta eivät ehtineet kuin vasta tänään.

Voitte arvata miten luksusta oli laittaa tiskikone ja pyykinpesukone päälle kun viimeksi päässyt pesemään SU!!Ja sitten ihan tietty juoksevan veden alla käsipesu,vessan veto ja hanasta juoma vesi on luksusta,taas sitä osaa hetken ihan tosissaan arvostaa!!!!

Enteileekö huonovointisuus synnytystä?

Mulla on vähän väliä varsinkin illalla huono-olo (ei kuitenkaan sellaista MEGA-kuvotusta kin siellä turussa)vai mistäköhän johtuu että voi huonosti.Verenpaineet edelleen hyvät ja valkuaista virtsassa heikko+.

Umalla kivoja poika-uutisia:)Ja kiva nimikin:)

Toivottavasti miehesi pääsee sieltä töistä kotiin jo ens viikonloppuna!

Risella oli aloittanut koulurytmittämisen lasten unissa.Niin mekin just alotettiin.Lapset on nyt lomalla menny nukkuu vasta 23.00 ja nyt sänkyyn puol 10.Ensi viikon aikana sitten sänkyyn 21.00 joka on normaali aika meillä tai oikeastaan menevät 20.30 ja lukevat sangyssä puolisen tuntia.Aamulla vielä nukkuvat pitkään (josta olen kiitollinen,kun itse nukun huonosti ja ramppaan usein vessassa)Mutta ens viikolla pitää harjotella heräämään aikaisemmin.

Vyötäröä ootte mittaillu.Mäkin otin mitan just ekaa kertaa 116cm,eli aikast paljon ja on vielä 3cm pienempi sf mitta kuin edellisessä raskaudessa..

Masussa on tilaa jumppailla ja tämä neito ojenteleekin ihan kiitettävästä jäseniään:)

Tonttis: ##Halaus##.En ymmärrä mitenkä jotkut päätyvät tuollaiseen ratkaisuun:0.En pysty ymmärtämään miltä susta tuntuu kun en ole itse kokenut samaa,Mutta toivon voimia surun läpi käymiseen!

Kivoja nimiä ollut esillä.

Mulla on kriteerinä ollut kansainvälinen nimi joka on helppo.Mun lapset on Sara ja Sonja.

Aino on kiva mutta ei kansainvälinen ja ikävä kyllä nykyään niiiin yleinen.Olivia ja Valeria on kivoja mutta jotenkin vaikeita sanoa,Keksittekö lempinimiä??

Kansainvälisin nimi mitä mulle tulee mieleen on muuten Maria.

Kewan miehellä siis riittää töitä kovasti nyt syksyllä:(Hyvä että töitä on mutta jos se on teidän yhteisestä ajasta pois ja lapsilta niin toivottavasti saisitte puhuttua asiasta.Kerro miltä susta tuntuu ja keskustelkaa asiasta kaikessa rauhassa.Pystyisikö esim:Miehesi esimies ottaa huomioon teidän perhetilannetta ja delekoida hommia enemmän muille?

Vauva-aika on raskasta vaikka olisi apuvoimiakin ja omaa aikaa tarvitsee jokainen äiti (isikin)että jaksaa olla hyvä äiti.Väsyneenä se ei onnistu.!

Yksi mikä on hyvä masennuksen ja väsymyksen torjuja on ulkoilu ja avoimet päiväkerhot jossa pääsee kotiympyröistä pois tapaamaan muita mammoja.Ja jos vain mahdollista niin (pieni)iltalenkki yksin ihan omassa rauhassa tai jonkun aikuisen kanssa (ei vauva höpinöitä).

Pystyykö sun miehen vanhempia hyödyntämään yhtään hoitoapuna?

Maitohamsterinkin mies vannoi että on kotona viikonloppuna,,Eihän noissa auta muukuin keskustella miltä susta tuntuu ja kysyä mitä mies ajattelisi jos sinä tekisit noin..?Tuntuu että se on miehille jotenkin helpompaa pyörtää puheensa.Kohta sitä taas istutaan tissi suussa ja valmiudessa 24h joten vielä ehtisi järjestää ja suunnitella jotakin omaakin!

Toivottavasti saatte asiat selvitettyä!!!!

Mä niin tuohdun tuollaisista kun ed.mies käyttäyty noin.

Omaa aikaa otin kuitenkin (väkisinkin)muuten olisi pää hajonnut.

Tuleepa tästä romaani.

Taidan mennä vessaan ja fiilistellä juoksevasta vedestä:))

Rakkausvauva 35+0

Vierailija
15/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut teidän kuulumisia ahkerasti mutta kirjoitellut en montaa kertaa ole..

Täällä on varmaan ennekin ollut asiasta puhetta mutta minkälaisilla ikäeroilla teillä on lapset? Itse odotan kolmatta ja aikaisemmat lapset on 4 ja 2 vuotiaita. Kysyn asiasta ihan mielenkiinnosta koska itse oon kohdannut hyvin paljon ihmetuksiä sen takia että meidän lapsille tulee pienet ikäerot. Itse en ole osannut asiaa niin kovin paljon ihmetellä..

Fiia ja masu rv 31+6

Vierailija
16/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TONTTIS: VOIMIA!!!!!!

Fiia: kiva et tulee lisää porukkaa joukkoon!

Meillä on neiti 2,9v ja nyt tulee sit toinen, viim ensi kuun alussa...kuinka yllättävää et taas sataa tihuttaa vettä, saas nähä pitääkö paikkansa kun lupailivat et pitäs tulla lämmintä, tosin sellanen 20 astetta ja aurinkoa ois mulle ihan hyvin et jaksais ton esikoisen kanssa puuhaillakin jotain.

Noista miesten töistä, tossa tänään sanoin kun herra aamulla lähti, et jos vielä neljännen viikonlopun tekee ylitöitä (vaikka raha tuleekin tarpeeseen), niin vaihdan oviin lukot ja saa muuttaa vallan kokonaan työmaalle, ei vaan hemmo osaa sanoa ei ( paitsi minulle kun haluaisin taas lisää kukkia tms.....) meillä onkin ensi viikon perjantaina äitiyspolilla kontrolliultra kun lapsi on kuulema pieni kokoinen, epäilivät et jos syntyy viikolla 40, niin ois n. 2,7 kg ja ramppaan siellä koska mulla on ollu kaksi veritulppaa ja oon loppu ikäni lääkityksellä....

mutta taas on mentävä

maitohamsteri ja kirppu 35 +2

Vierailija
17/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten toisen virallisen äitiysloma päivän kunniaks nukuttua pitkään ja 1:llä heräämisellä :)

Mahanympärys galluppiin: mulla oli 2 viikkoa sitten ympärys jo 115cm..nyt ei oo tullu mitattua :)

neuvola oli eilen sain kuin sainkin lääkäri ajan ens tiistaiks jossa saan painoarvion vaavista :))Muuten näytti hyvältä

35+0

painoo: kilo/viikko :/

RR: 120/74

sf:34

liikkeet:++

syke +

turvotus:+/-

hemppaa ei otettu

Tässäpä nämä tärkeimmät,tää mamma poistuu tonne tuulettimen läheisyyteen kattomaan leffaa..

Vierailija
18/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan vaan pikkukommenttia ennenkuin luovutan lapsille tietsikkapaikan!

Mulla lapset on ' isoilla' ikaeroilla, kolmen ja neljan vuoden valein. Naissa viimeisimmissa ei kylla tahallaan, vaan oli kaikkea muuta. Ja kun alussa piti vaan tehda kolme niin jos oltaisiin suunniteltu suurperhetta alusta asti, olisi varmaan pienemmat ikaerotkin, mutta ihan hyva nain. Isoista tytoista on paljon apua jo kun esikkokin taytti tuon 15v!!!

Meilla alkaa koulut vasta syyskuun puolvalissa, joten viela saavat touhuta naita iltajuttuja myohaankin! Elokuun lopulla alkaa kahdella nuoremmalla tuo ' sankyyn aikaisemmin' juttu, yleensa kakkonen seuraa perassa kun on iltaunisempi muita. esikko meneekin lukioon tana vuonna, joten tietaa itse oman rytminsa.

Meilla alkoi alet nyt elokuussa! Eilen jo valmistauduin vauavn vaate ostoksiin, enka sitten loytany ainuttakaan mieleista, tai oikeestaan tarpeellista! Parit ihan pienet 50-56cm aion ostaa, isompia loytyykin riittavasti, kiitos miehen siskon.

Noista nimista viela; tuo Soren nimi on aika vaikea just tuon viime aakkoskirjaimen takia, ja nain tietokoneaikaan ihmiset on alkanu valtella ihan Ruotsissakin noita nimia mis on joku ruotsalainen o tms.

Nimiehdotus Jens- on ihan kaunis tai Mats-. Lars- ; Max- ; onhan noita.

Meilla on tytolle jo nimi valmiina, heh, tosin mies pitaa sita ' kummana' kun ei oo niin yleinen meillapain vaikka loytyy hiukan erilailla kirjotettuna myos Suomesta.

Siis kaunis nimi, muttei niin ' paikallinen' ...

Mulla kriteereina siis ollu etta loytyy molemmista maista suhtkoht sama nimi: siis kirjoitusasua voi hiukan muutella, lausutaan silti samallalailla.

Ja tytoilla on paikallisista tavoista poiketen myos kaks nimea jokaisella.

Mutta se naista

Voikaahan hyvin

- levinia ja Hope neito tanaan rv 35 -

Vierailija
19/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonttikselle halaus, vaikea tilanne. Ymmärrän jotenkin myös sun kaveria, voi olla että kaikki tuntui niin vaikealta. Mutta itsekäs tämmöinen teko, kaikki muut jäävät kaipamaan ja vaan hänelle helppo ratkaisu. Huhh- mitä hänen vanhemmat vielä tunteeeee!!! Surullista.

Rakkausvauvalle kiitokset! Mun mies aina ollut kovaa tekemään työtä ja vähän sen tyyline että hän ei tee minkälaisia kompromissejä (ei harrastuksissa, ei töissä), joten turha mitää ehdotta. Mutta katostaan miten se asia menee. Miehen vanhemmat asuvat ihan lähellä, mutta ei usko heistä olevaan hirveän paljon apua, omat ongelmat heilläkin ja jotenkin ei luotta anoppiin, vähän nauttii liika väkevistä...

Minä laitoin pyykit aamulla ulos ja nyte sataa kaatamalla, katsotaan mitä huomenna tapahtu, lupais kyllä aurinkoa. Aamupäivällä kiva ylläri leikkipuistossa. Poika tuli mun luokse suu p***a täynnä, eli oli löytänyt kissan kakka-kasan! No eipä mennään enää sinne.

Mitä nyte keksii tekemistä, kutoin jo vauvelille pienet villasukat esikoisen päikkäreiden aikana (ikäero tulee 1,5 vuotta), mutta saivat vähän liian isot.

hyvää viikonloppua syysmasuille! kewa 33+4

Vierailija
20/57 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kirjoitellut tänne viimeksi joskus alkuraskaudessa. Nyt kun synnytys lähestyy, olen lukenut teidän kuulumisianne, mutta en ole jaksanut kirjoittaa.. Nyt sitten ajattelin ilmoittautua taas mukaan.

Tässä vähän taustatietoja: Kolmatta siis odotan, aiemmat lapset ovat tyttö 5v 4kk ja poika 2v 7kk ja isäntäkin talosta löytyy, sekä koira.:)

Raskaus on mennyt tähän asti hyvin. Sokerirasitustestissä jouduin taas käymään, jossa arvot täysin normaalit. Viides kerta jo, kun minua testattiin, mutta siis vain kerran tässä raskaudessa. Olen siis synnyttänyt suhteellisen isoja lapsia aiemmin, joten siksi testailevat aina automaattisesti, pissat ovat olleen aina puhtaat.

Esikoinen painoi syntyessään siis 5455g ja kuopus 4516g. Ensimmäinen syntyi sektiolla ja toinen käynnistettiin, että ei enää kasvaisi. En ole siis saanut kokea vielä sitä ihan aitoa synnytystä, joka käynnistyykin kun on käynnistyäkseen. Nyt ois sellainen haaveissa, olisi niin ihanaa kun saisi mennä synnyttämään kun sen luonnollinen aika koittaa...

Tiistaina mulla painoarvio tässä omassa terkassa ja tarvittaessa lääkäri laittaa lähetteen synnytyssairaalaan, jossa myös kokoa sekä synnytystapaa arvioidaan.

Olisin niin kiitollinen jos tämä saisi syntyä silloin kun on syntyäkseen!!! Toivottavasti synnytys käynnistyisi pari kolme viikkoo aiemmin, jotta ei tarvitsisi taas leikata tai käynnistää... Terkkakin toivoo niin.

Mahagallupia oli, mulla siis mahan ympärys 116cm.

-Äiskäliini83- rv tasan 35