###Syyssissien loppuviikko###
Jospa alottas uuden pinon loppuviikolle,kun tuo alkuviikko on jo niin pitkä.
Kommentit (57)
että onhan minullakin ollut supistuksia ihan mukavasti, joka päivä niitä tulee ja menee, ei mitenkään kipeitä, ei todellakaan mitään synnytyssupistuksia. En tiiä sit tekeekö nää mitään..
Ja alapää on välillä tosi kipeä, miksiköhän??? On ollut jo muutaman viikon, varmaan kuukauden päivät. Välillä sattuu niin, et käveleminen on, kuin olisin joku ruostunut kaivinkone. Varsinkin lenkin ja siivoilun ym. touhuamisen jälkeen sattuu ja sit kun menee istumaan, niin liikkeelle lähdöt on hitaita ja kivuliaita. Tää on mulle ihan uutta, sillä aiemmissa raskauksissa mulla ei ollut mitään tällaista.
Osaisko joku sanoa mistähän kipu johtuu?..
Tietty terkassa kysäsen tiistaina (jos muistan).
-Äiskäliini83-
Tonttikselle jaksamista!
Fiia kyseli ikäeroista. Meillä poika täytti viime kuussa 2v. Toista odottelen.
Masunympärysgalluppia: 115cm näytti olevan!
Nimistä ollut kyselyä. Meillä tulee pojasta Miro Aleksi ja tytöstä Aada Camilla. Nää on jo hyvissä ajoin päätetty. Vauvan ulkonäkö ei päätöksiä muuta. Kohtapa nähdään, miltä Miro/Aada näyttää! Esikoinen on meillä Roni Petteri. Jos lisää tulee (ja toivottavasti tulee), niin 4-kirjaimisia taitaa kaikkien nimistä tulla. Ja mä tykkään, et kaikkien nimet alkaa eri kirjaimilla. Anoppi olis halunnut, että lapsille annetaan harvinaisemmat nimet. No, me tykätään noista, ylesiyys/harvinaisuus ei vaikuta. Miehen veljen pojat on Okra ja Auro. Siinä vasta harvinaiset nimet!
Toi Vesli-nimi on musta kiva. Yleensäkin ihmeellistä, että joku menee sanomaan, ettei jotakin nimeä voi lapselle antaa, kun se ei oo nätti nimi!
Flunssaa podetaan täällä koko perhe. Pojan kanssa käytiin eilen lääkärissä, kun epäilin silmätulehdusta ja Silmätulehdushan se oli ja korvatulehdus myös! Määrättiin antibioottia ja silmätippoja. Ei muuten antaisi millään silmäänsä koskea, mutta pakkohan se on.
Supistuksia ei juurikaan ole ollut parin päivän aikana. Ja hyvä niin. Saa kyllä vaavi odotella, että ensin tullaan koko porukka terveeksi. Tosin kohta on uudet taudit liikkeellä, kun koulut alkaa. Kova myllerrys käy massussa, nytkin. Jotenkin on vaan alitajuntaan iskostunut, et tää syntyy ennenaikaisesti, kun toi esikoinenkin änkes maailmaan rv34+4. Ehkäpä ei kuitenkaan.
Edea+Pikkis 35+3
Porukka on aktivoitunut, pino jo pitkä, vaikka vasta perjantaita eleillään. Yrittää nyt sitten kommentoida sen mitä muistaa :) Mukavaa, kun uuttavanhaa Sissiä mukana. Tervetuloa Äiskäliini ja Fiia uudestaan.
Tonttis, osanottoni ja pahoitteluni tapahtuneesta. Tuollaisen jälkeen ei oikein ole sanoja millä lohduttaisi...Halaus.
Nimistä: Meillä esikoisen nimestä tuli nimisuosikki 2000-luvulla, sitä ennen oli paljon käytetty toisena nimenä. Tyttäremme ikäisiä samannimisiä tyttöjä olemme tavanneet huomattavasti vähemmän, mutta näitä nuorempia kyllä sitäkin enemmän. Kuopuksen nimi on myös yleisesti toisena nimenä käytetty, myöskään hänen ikäluokassaan ei juuri saman nimisiä tyttöjä ole tullut vastaan. Molemmat nimet esiintyvät suvuissamme ja esikoisen nimi on mummoni mukaan annettu.
Tälle kolmannelle tyttärelle olemme miettineet samankaltaista, vanhaa ja universaalia nimeä. Olivia on aika vahvoilla tällä hetkellä. Harmikseni olen huomannut nyt kyllä aika monta Oliviaksi kastettu tyttöä...joten enpä tiedä sittenkään.
Uma, Vesli on todella nätti ja erikoinen nimi. En ole koskaan aiemmin kuullut moista nimeä. Eipähän tule ainakaan joka toisella pojalla vastaan.
Apinaemo, henkilökohtaisesti pidän todella paljon tuosta Iines nimestä, joka jo tytöllänne. Oonakin on nätti, mutta sekin on aika yleinen nykyään. Toisaalta eipä ihme, se on kaunis nimi. Iineksen kaveriksi sopisi joku toinen s-kirjaimeen päättyvä nimi, vaan eipä tullut muita mieleen kuin Agnes ja siitä sitten heti mieleyhtymä Idolstähteen. Ei hyvä. Essi ja Eevi on molemmat nättejä.
Rakkausvauvan lasten nimet myös miellyttävät mun korvaa todella paljon.
Ikäeroa meidän tytöillä on lähes tulkoon tasan 3-vuotta, kahden viikon heitto vain. Esikoinen on nyt 13 ja kuopus 10 eli ikäeroa tähän kolmanteen tulee reilusti. Kaveria emme kuitenkaan enää tälle Iltatähdelle suunnittele, vaan lapsiluku on nyt sitten tässä.
Äiskäliini, olisikohan sun mainitsemasi kivut niitä liitoskipuja...?
What else...? Mulla oli niin paljon kommentoitavaa ja nyt en taas muista...Täytyy lukea pinot uudestaan ja palata myöhemmin :)
Haikarapolska ja neiti masukki 35+4
Itsekin ajattelin, että oiskohan nää sit niitä liitoskipuja, joista puhutaan.. Aikaisemmin ei tosiaan ole ollut mitään tällaista. Oli mitä oli, ni alapää on kipeä, kävely on vaivalloisen näköistä, aina välillä.. Mut käyn edelleen pitkiäkin lenkkejä, silloin kipuun jotenkin turtuu...kokoajan sattuu, mut siihen niinku tottuu.:)
Meillä nimeksi tulee Anton Sebastian tai Antton Sebastian, kirjoitusasu ei vielä selvänä. Kolmaskin nimi saattaa tulla noiden kahden väliin, joku lyhyt nimi. Ultran mukaan siis poika tulossa. Mut jos onkin tyttö, hänestä tulee Eerika Adalmiina ja taas tohon väliin saattaisi tulla jokin kolmas lyhyt nimi,mut ei välttämättä.
Hyvää viikonloppua kaikille!!:)
-Äiskäliini83- rv 35
Touhua riittänyt koko päivän.. Kohta iltapalan laittoa ja saunaan.. Olisi kyllä tosi mukava lenkkeily ilma..
Nimistä ollut kovasti puhetta.. Olemme tykästyneet nimeen Enni, siis jos tulee tyttö.. Pojalle on kaksi nimi vaihtoehtoa, Miko tai Vili.. Mutta saapi nähdä.. Toisiksi/kolmansiksi nimiksi tulee sitten jotain suvulta " perittyä" .. Yksi erikoisemmista perityistä nimistä on keskimmäisellä tytöllä.. Kolmas nimi on Ottilia, sointuu mukavasti koko nimeen..
Kyllä me huomenna siellä häissä pyörähdämme, pitäisi tosiaan kokeilla, mahdunko siihen mekkoon vai tuleeko aamusta vielä kauppareissu.. =/
No niin tuli käytyä sit siellä synnärillä tutustumassa. Vähän oli orpo olo olla yksin kun muut oli pariskuntina. Ihan mukavahan se oli paikat nähä. Vesiallas alko entistä enemmän kiehtomaan mua. Ja perhehuone ehottomasti otetaan, jos vain on vapaana. Mies kuitenkin on silloin (toivon mukaan) kotona. Ja voi niitä vastasynyneitä enkeleitä siellä. Tippa linssissä kattelin kuinka sulosia ne vauvat ovatkin. ja niin älyttömän pikkusia! Ja kaikista ihmeellisimmältä tuntu se et meilläkin on pian samanlainen nyytti! Nyt alko oikein kunnolla oottaan et sais tän pienen pojan jo syliin.
Varmaan siitä innostuinkin sit viimeistelemään mun kutomia juttuja. kaivoin jopa ne mun potkarit esille, jotka muutaman kuukausi sitten uhkasin leikata saksilla. No ne nyt on laatikossa viikattuna ja oottamassa poikaa. Laitan vähän kuvia niistä mitä oon saanu aikaseks. Vielä pitäs muutamat sukat ja tumput tehä ja ehkä jokin myssy. Nämä koot jotka nyt olen tehnyt on aikalailla kokoja 50-60. Äitini kutoo parhaillaan pojalle merimies aiheista potkaria ja takkia. Pitäähän sellaset löytyä merimiehen pojalta. :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=793578.jpg
täsä ekassa kuvassa on neuletakki ja slipoveri
http://www.aijaa.com/v.php?i=793581.jpg
ja täsä toisessa kaks paitaa ja ne kuuluisat potkarit
Voi Uma, miten ihanat kuteet olet vauvalle kutonut!!! Esikoista odotaessa kutoin hirveän kasan kestovaipan housuja yms, ei tullut kestoilia meistä, mutta oli itsellä iltaisin tekemistä ja sain ne kaikki myyty. Vielä poro-puseron, potkuhousut yms tein vauvalle, mutta ei tullut käytettyä, katsotaan jos nyte tämän vauvan kanssa... Ei miettinyt silloin, mutta vinkiksi että parempi jos on edestä aukeavat takit, ei ne pienet hirveästi tykkä jos pitäis pukea yli pään. Ihanat!!
Muuten mun mielestä on nimi UMA aika kaunis ja yksinkertainen. Tytön nimistä olen myös miettinyt Enni-ä, mutta mun isän nimi on Enn! Hauska...
kewa 33+4
Aivan sulosia nuo sun kutomat vaatteet, Uma! Voi kun mäkin osaisin ja saisin aikaiseksi. Meiltä löytyy kyllä onneks tällä hetkellä perintökalleuksina pikkuruiset potkuhousut ja villatakki, ja sit isompaa kokoa on villatakki ja villahousut jotka esikoisen kummitäti neuloi. Ite neuloin esikoiselle vaatimattomat töppöset ja nekin liian jäykästä langasta.
Tonttikselle jaksamista, varmaan on hämmentävä tilanne.
Mun mahanympärys paksuimmasta kohdasta oli tasan metri. Outoa että mulla menee ihan hyvin käytössä vielä kaikki normaalit alushousut, vaikka esikoisen loppuraskaudessa en todellakaan kaikkia käyttänyt kun kiristi niin hirveästi.
Mä oon tänään taas kävelly kamalasti. Aamulla 40min lenkki ja sit iltapäivällä kävelin siskolle ja takaisin tunti suuntaansa. Selkää kyllä jomottaa varmaan juuri tuosta syystä, mutta minkäs teet. Mä oon jotenkin jääny nyt koukkuun tuohon lenkkeilyyn, varsinki ku huomaan että se parantaa mun kuntoa ja lihakset vahvistuu. Haaveilen että voisin synnyttää pystyasennossa ja sehän vaatis kyllä voimaa jalkalihaksissa.
Paljon ootte pyöritelly nimiä täällä. Monella on suht samanlainen maku kuin mulla. Toisaalta taas semmosiakin nimiä on tullut joita en itse laittaisi omalle lapselle. Mun on tosi vaikea miettiä etunimeä tytölle. Toiseks ja/tai kolmanneks nimeks keksin kyllä vaikka mitä hyviä, esim tykkäisin Lyydiasta. Mutta etunimi??? Ihan mahdoton tehtävä. Tykkäisin siitä Oonasta ja se sopis esikoisen siskoksi, mutta kuten joku muukin sanoi se on harmillisen suosittu nimi nyt. Mies tykkäisi Mariasta ja Sofiasta, mutta mä en ihan täysin syty. Pojalle on myös vaikea miettiä nimeä. Jotenkin mua viehättää nimi Alvar, ja se jonkun mainitsema Jooa kuulostaa kauniilta. Mutta meillä nimipäätökseen vaikuttaa ihan varmasti paljon se, minkä näköinen ja luontoinen vauva on. Esikoisen nimi päätettiin lopullisesti ristiäisaamuna, eikä se ollut sama kuin mitä oltiin pitkään pyöritelty. Niin voi käydä nytkin.
Mulla on joku ihme univaihe. Varsinkin aamuisin nukun älyttömän sikeesti. En tiedä miehen herätyskellosta ja töihinlähdöstä mitään, ja sit ku herään pojan huutoon, oon ihan töttöröö. Ja päivällä ja illalla sit vain väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Eilisilta meni ihan plörinäksi, ensin itkin sohvalla ku väsytti, sit itkin pojan iltapuuroon ku väsytti, sit itkin tiskeihin ku väsytti, sit kastelin tyynyni ja lopulta tulin miehen kattamalle iltapalalle enkä itkeny enää. Pah ja pyh, kamalaa.
Hain kirjastosta vauva ja kaksplus -lehtiä. En muista mikä Vauvan numero se oli, mutta vuodelta 2005 luultavasti, jossa oli kannessa iso teksti että vinkkejä nimijuhliin kun ristiäisiä ei pidetä. Tuli vain mieleen, kun Uma tais kysellä joskus nimiäisistä.
Kirpparilta lähti mukaan sievä unisex 60cm pitkähihanen potkupuku jonka ajattelin yöpuvuksi. Aivan käyttämättömän näkönen ja tosi napakat nepparit. Bongasin myös naapurin laittamassa omia vauvanvaatteitaan myyntiin, mutta niitä ei voinut vielä penkoa.
Huomenna lähden mökkeilemään päiväksi, saa nähdä millon palaan koneelle. Joten mukavaa viikonloppua kaikille! Kovasti odotan kyllä että milloin kuuluu Hattarasta ja minkälaisia uutisia.
kirahviina rv 32+1 (kamalaa, meillä ei oo enää työnimeä vauvalle!)
Piiulle, mukavia häitä, mikäli nyt sinne sitten huomenna suuntaatte. Onneksi sieltä pääsee pois, jos ei jaksa olla tai muuten tuntuu siltä. Hääpari ja muutkin vieraat varmasti asian ymmärtänevät, kun sun masua katsovat :).
Uma, olitpas ahertanut hienoja neuleita poitsulle! Toiset ne osaa ja toiset ei vain viitsi (eikä osaa) :) .
Tosiaan, minäkin Hattaran tilannetta olen mietiskellyt...mitään ei ole kuulunut. Toivottavasti kaikki ok. Golatoffeekin luuraa ties missä? Huhuu! Jellonamami ei ole ilmoitellut itsestään pitkään aikaan. Kaikki hyvin Ranskassa? (meniköhän maa oikein?). Pippurimamma sentään pisti viestiä ja kuviakin. Kunhan vain ei olisi innostunut siivoamaan itseään sairaalaan, sen verran villiä aktivoitumista oli kotona tapahtunut.
Typykkä se pian tartuttaa muhunkin tuon epäluuloisuuden vauvan sukupuolesta. Olen tässä muistellut, että mulle on kahteen eri kertaan ennustettu syntyväksi kaksi tyttöä ja poika...ja kaksi tyttöhän multa kotoa jo löytyy ja ottaen huomioon, että aluksi oli niin poikaolo kun olla saattaa. Nyt olen kyllä jo kuukausia odottanut tyttöä ja mieltänyt vauvan pieneksi tytöksi, mutta kun tuo Typykkä jatkuvasti muistaa muistuttaa, että mitä jos... :) .
Minttupipsa ja rakkausvauva jo yrittävät valmistella lapsia koulun alkuun nukkumaanmeno ajoilla. niin sietäisi tehdä täälläkin, mutta vasta viikonlopun jälkeen aloitetaan. Tytöt menee huomanna Helsinkiin yökylään ja mamma jää yksin pitämään taloa pystyssä. Maanantaina sitten alkaa paluu arkeen ja valmistautuminen koulutielle juuri tuon päivärytmin osalta. Tulee olemaan mielenkiintoista.
Uusimmassa Vauva-lehdessä oli muuten juttu nimistä ja mikä kiinnitti huomion oli, että vaikka nimi olisikin suosituimmasta päästä esim. Laura, niin sitä nimeä annetaan vain 2-3 tytölle sadasta, joten loppujen lopuksi ei sillä ns. yleisyydellä ole enää niin paljon merkitystä kuten oli 60-70-lukujen taitteessa, kun saman nimisiä tyttöjä/poikia oli luokalla useita, esimerkkinä mainittakoon Tiina, Sari, Mika.
Artikkelissa oli Piiun tytön nimi Ottiliakin annettu jollekin pirpanalle toiseksi nimeksi. Erikoinen ja harvinainen nimi.
Kirahviinan mainitsema Lyydia on niin kaunis, että voisin sitä jopa harkita tytölle etunimeksi, niin ja Matilda ja Serafiina ja....
Taisi taas karata mopo käsistä, mutta se nyt ei ole mitenkään harvinaista mun kohdalla.
Öitä, toivottalee Haikarapolska ja neiti nimetön
Ihanaa, mä pystyin nukkumaan peräti 8 tuntia viime yönä! En muista milloin viimeks oon näin kauan nukkunu. Ois vieläkin väsyttäny, mut ei enää pystyny maata. Täytyy ottaa vielä päikkärit niin saa vähän tätä univelkaa kiinni.
Kirahviinalle oon " kateellinen" kun pystyt nuin käydä kävelylenkeillä. Mulla selkä ei oo kestäny niitä enää pitkiin aikohin ja nyt se lekuri kielsi multa shoppailureissutkin, joten kotona pysytään. Mulla alkaa helposti supisteleen just kuävelen, varsinkin jos ripeesti teen sen. Jten tämä muumimamma lyllertää lyhyin ja hitain askelin...
Oon miettinytkin et kuinka huonossa kunnossa sitä on synnytyksen jälkeen, kun ei oo voinu mitään tehä. Ja miten sitä synnytyksen jaksaa. Kaukana on ne ajat kun töisä polin kolmisen tuntia parhaimmilaan 100 kilosta pyörää ja juoksin siinä sit parikymmentä rappusta läpi. Kuolema tulis jos nyt joutus niin tehä...
Miehellekin ois ollu luultavasti uus työ tiedossa. Ois vielä hyvät työajat kun kaks viikkoo merillä ja kaks viikkoo kotona. Muta saattaapi mennä nyt ohitte. Nimittäin työt pitäs alottaa jo kuun lopussa. Mies kerkeis olla silloin kotona ennen sitä hädintuskin kahta viikkoo. Ja sit ei ainakaán ois takuita et pääsee synnytykseen. Mies oli onneks sanonu kaverilleen (häneltä paikka vapautuu) ettei voi alottaa vielä silloin, koska haluaa tulla synnytykseen mukaan. Ihana mies!
Lyydia nimestä ollut puhetta. Mulla on ollu se aina ykkös ehokkaana tytölle, mut mies ei tykkää siitä ollenkaan. Joten eipä meille taida koskaan ikävä kyllä Lyydia nimistä tyttöä tulla. Äitini mummon nimi oli Lyydia joten sieltä olen sen ite bongannu. Ja oliko jollain Ottilia nimi jo lapsella vai suunnitteilla? Tosi ihana ja kaunis nimi. mä pistän hyvään talteen tyttöjen nimiehotukset jotka meillä oli. Ei sitä tiedä vaikka joskus saisimme tytönkin.
Mutta nyt tonne sohvalle lueskeleen uusinta vauva-lehteä
Mukavaa lauantaita kaikille!
Uma81 ja Vesli 34+1
Helteitä on luvattu viikonlopulle ja ensi tiistaille jopa 30 astetta. Hoh hoijaa, mitenköhän sitä jaksaa työmatkat noissa Veolian kuumissa busseissa... Tykkään kyllä auringosta mutta kuumasta vähemmän. Eipä parane valittaa kun nyt niitä sateitakin on riittänyt ja ainakin maaseudulla odotetaan kovasti kuivempaa että viljat saataisiin kypsytettyä.
Minulla oli eilen samantyylistä kipua kuin Äiskäliinillä. Onkohan tämä joku toisen tai useamman lapsen mukanaan tuoma ihanuus? Töissä oli tosi haipakkaa ja jouduin kyllä kävelemäänkin aika tavalla kun piti käydä katsomassa muutamaa myymälääkin. Sitten vielä valopäänä yritin juosta bussiin ja se olikin sitten viimeinen pisara. Kotiin laahustin 800 metrin matkaa varttin, onneksi mies oli hakenut jo esikoisen hoidosta.
Paikat on ihan turvoksissa ja tuntuu siltä että ipana on tosi alhaalla, kävely on melkoista kvaak kvaak touhua. Tavallisella tuolilla istuminenkin tekee kipeää tai varsinkin tästä nouseminen. Tänään otetaan siis rauhallisesti ja notkutaan vaan kotipihassa. Auts, tyttö hyppii pomppupallolla ja tuli mieleen että mitenköhän paljon se koskisi jos itse moiseen ryhtyisin.
Esikoisen loppumetreillä voin erinomaisesti eli tämä tuli vähän yllätyksenä. Jotenkin sitä ajatteli että kaikki menisi saman kaavan mukaan nytkin.Mahtaako tätä jatkua loppuun asti vai olisiko vain joku ohimenevä ilmiö, osaako kukaan sanoa?
Mukavaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!
t: Typykkä liih-laah laahustaja ja Hermis 33+
Tonttikselle heti alkuun voimia ja jaksamista! Yritä jutella läheisten kanssa, jos se yhtään helpottaisi. Kaipa se aika hieman helpottaa tuota tuskaa, mutta hurjia uutisia olit kyllä saanut. Pärjää ja älä jää yksin mietteinesi!
Uma, nostan sulle hattua, kun olet saanut kudottua noin ihania juttuja vauvalle! Minäkin olen joskus ennen muinoin tehnyt paljon kaikenlaista käsin, mutta nyt ovat jääneet hyvin vähiin (oisko noilla kolmella tehopakkauksella jotain vaikutusta asiaan). Onneksi mulla on äiti, joka tekee aina pyynnön mukaan oikean kokoisia ja värisiä villavaatteita! Ehkä minäkin sitten lapsenlapsille joku päivä väkrään jotain... Hehe...
Täällä odotellaan iltapäivällä saapuviksi Saksan-sukulaisia. Ovat kai pari yötä. Saas nähdä millainen hässäkkä täällä on. Mutta täytyy yrittää välillä vähän istahtaa ja levähtää, ettei sippaa.
Mulla oli sen toissapäiväisen lääkärikäynnin jälkeen yöllä ekat kipeät supparit usean tunnin. Jäivät onneksi siihen, eli olisivatkohan johtuneet siitä alapäätutkimuksesta. Lääkäri nimittäin kokeili syvältä vauvan päätä ja vähän ihmettelin, että onko tuo järkevää... Mutta onneksi paikat tosiaan olivat vielä ihan kiinni.
Ihania nimiä itse kullakin on mietinnässä. Meillä tosiaan on iskostunut se Oona nyt neidille, mutta katsotaan! Jospa mies olisi sitten reissullaan keksinyt jonkin ihan uuden ja ihanan nimen! Kyllä vielä sitä Eeviäkin pyörittelen, ja se varmaan miehellekin kelpaisi.
Näin taas eilen kaverini 3-viikkoista neitiä ja kyllähän oli nami! Ihana pieni nyytti. Toinen ystäväni sitten esitteli 3-kuukautista tyttöään ja tämä oli jo ihan iso neiti. Eli muistetaanpa nauttia sitten niistä ihan eka viikoista kun se vauva on vielä ihan pieni vastasyntynyt ja jotenkin vielä poissa... Aika menee nopeasti. (Huomaatteko, että meillä tämä neljäs on viimeinen ja minä alan jo tehdä surutyötä asian suhteen... =))
Mutta nyt vois ryhtyä johonkin kotihommaan, kun lapset natustavat karkkipäivän karkkeja ja katsovat lastenohjelmia. Jospa hakis eka Hesarin...
Mukavaa lämmintä viikonloppua ja ottakaa iisisti!
Apinaemo 34+6
noista kirppareista vaan, että Olarissa minäkin kävin niillä kahdella kirpparilla. Siellä ostarin luona olevalla on aina välillä tosi ihania lastenvaatteita, kun sattuu vaan kohdalle. Se toinen on uudempi tuttavuus, olin ekaa kertaa.
Missäs kohti Scandicin lähellä se sun tietämä kirppis on? Poliisiaseman lähellä vai?
Otahan muuten iisisti töissä ja kovin väsyt, sairikselle vaan, että jaksat sitten vauvan kanssa. Samoin Kirahviina, älä nyt maratoonariksi ala, eivätköhän nuo iltaiset itkujutut liity myös tuohon kovaan rasitukseen, voisin kuvitella... Eli take it easy!
Mutta kukin jaksamisensa mukaan!!!
Nyt postilaatikolle!
apinaemo taas kera neidin, jota kuopus kutsuu " manuvauvaksi" , kun ei tuo s vielä tule kunnolla
Pikainen kurkkaus taas, mitä tänne kuuluu..
Mistä nämä mun unen lahjat nyt tulevat.. Yhdeksän ja puoli tuntia tuli vedettyä unta kuulaan ja vielä vaikka olisi voinut vähän torkkua.. =) No, niitä unettomia öitä on vielä edessä, joten hyvä niin, että nyt vielä tulee nukuttua..
Luin itsekkin eilen tulleen vauva lehden.. Siinä tosiaan oli juttu nimistä ja siellä oli joku pieni tyttö, joka oli myös tuon Ottilia nimen saanut.. Muutoin en olekaan sitä missään oikeastaan kuullut..
Mahduin siis siihen hameeseen ihan hyvin, joka on tarkoitus laittaa sinne häihin, eikä se edes näyttänyt hassulta.. =) Lähdemme käymään miehen kanssa siellä kaksin.. Äitini tulee lapsia hoitamaan.. Käydään siellä onnittelemassa ja syömässä ja sitten lähdemme kotiin..
Lupaili sitten oikein ihanaa ilmaa ensi viikoksi.. Mies kun on töissä, pakkaamme eväät lasten kanssa koppaan ja painumme vaikka maauimalaan.. Vielä kun kelejä on, yritetään ottaa niistä kaikki irti.. =) Toivottavasti vauveli masussa on asiasta samaa mieltä, eikä pistä suunnitelmia uusiksi, tuskin sentään vielä..
Mutta nyt pieni happihyppely pihamaalla ja sitten kai pitäisi valmistautua juhliin..
Piiu ja 007 rv 37+1
Ihana tuo apinaemon kirjoittama " manuvauva" .. =)
Se oli tällainen:
http://www.akseli.info/ ja paikka tarkemmin Mankkaalla. Oli tosi iso ja löysin sieltä vaikka mitä kun siskoni kanssa siellä tosiaan kerran tuli käväistyä. Olen yrittänyt pysytellä nyt pois noilta kun muutenkin sitä vaatetta on kertynyt ihan liiaksikin asti. Ja nyt kun on alennusmyyntien loppurysäykset niin uuttakin saa lähes kirpparihintaan. Viimeksi ostin vauvalle Jesper&Juniorista ensi kesäksi shortsisetin kolmella eurolla. Ja esikoiselle löysin Prismasta vaikka mitä kesävaatetta kokoa 110cm. Lienee jo sen kokoinen ensi kesänä kun nyt kerran on jo metrin ylittänyt, vaikka onkin vasta 3 vee.
Ja surutyötä tavallaan täälläkin tehdään, en kyllä tähän puuhaan enää jaksa ryhtyä. Aika rankalle ottaa nytkin nämä viime metrit. Käytettynä on kaikki tarvikkeetkin hankittu juuri sen vuoksi ettei tarvitse enää useampia lapsia " kestää" .
Mutta never say never, viime kesänä minäkin olin vielä sitä mieltä että esikoinen jää meidän ainoaksi joten mieleni näyttää olevan tosi vakaa :)
Mukavaa viikonloppua sinne peltojen toiselle!
Jos ensi viikolla tulee kuumuuden kanssa ongelmia niin en kyllä lähde töihin ihmettelemään vaan jään suosiolla kotiin. Ei tällaisilla verenpaineilla tarvitse paljon tehdä heikkoa kun kaatuu koko mummo!
t: Typykkä
Ihana sää ulkona. Pakko mennä hetken päästä terassille nauttimaan noista säteistä. Vein tytöt asemalle, hyppäsivät lähijunaan ja ovat nyt jo Suomenlinnassa uimassa ja nauttimassa olostaan serkkutytön ja esikoisen kummin kanssa. Illalla on tiedossa kuulema Harry Potterin uusin leffa ja todennäköisesti herkuttelua ja valvomista aamuyöhön, mikäli vanhat merkit paikkaansa pitävät :). Huomenna tulevat sitten kotiin ja suuntaamme toisen kummin synttäreille.
Apinaemo jutteli tuosta surutyöstä ja luopumisesta tämän raskauden osalta. Mulla on myös ollut samanlaisia fiiliksiä muutaman viikon ajan. Jotenkin ymmärtää tämän tilanteen ainutlaatuisuuden ja " viimeisen kerran" ihan selkäydintä myöten. Vaikka välillä on ollut tukalia oloja ja hankalaakin näillä loppumetrillä, niin silti täytyy sanoa, että olen nauttinut tästä raskaudesta täysillä, kuunnellut ja tunnustellut itseäni ja vauvaa eri tavalla kuin koskaan aiemmin. Varmasti tulen vielä kaipaamaan tätä vatsaa ja kömpelöä olemustani monta kertaa. Vauvan liikkeetkin yritän pistää tuonne muistisoluihin, jotta voin sitten joskus ajatuksissani tähän tilaan palata. On tämä ollut jotenkin niin ihanaa kaikesta huolimatta...Nyyh, nyt tulee jo kyynel silmäkulmaan...
No, vielä on muutama viikko aikaa " naatiskella" ...
Minkä ikäisiä lapsesi ovat, Apinaemo?
Typykkä, uskomatonta, että ylipäätämsä vielä jaksat töissä käydä. Ei kun sairaslomalle, jos vähänkin siltä tuntuu. Töitä ehtii tehdä myöhemminkin.
Uma, otahan vaan nyt rauhallisesti siellä kotona ja todellakin toivotaan, että nämä pari viikkoa vielä vierahtää nopeasti, kunnes pääset kullan kainaloon.
Laitoin kuvan lasten ja osittain myös minun valitsemista vauvan sairaalasta haku vaatteista. Kuva on otettu kamerakännykällä ja sen takia värit eivät saa oikein oikeutta ja kuva on aika epäselvä. Miehellä on mukana Lapissa digikamera, joten oli tähän puhelimeen tyydyttyvä.
Tytölle on siis valittu pitkähihainen body, puolipotkarit ja päälle gollagehousut sekä liivimekko, sukat, myssy, fleecehuppari hupulla ja tumput, mikäli sää niitä vaatii.
www.aijaa.com/v.php?i=795551.jpg
Haikarapolska ja neiti masukki 35+5
Haikarapolska: ihania kotiutumisvaatteita! Voin vielä kuvitella sitä tunteen paloa, kun isommat ovat päässeet valkkaamaan noita! Meillä isommat ovat tyttö 7, poika 5 ja tyttö 2 (kaikki kesällä täyttäneet) ja kovasti kyllä odottavat vauvaa. Tuleepa nyt pienimmällekin sitten leikkikaveri, kun nuo vanhemmat muodostavat hyvän parivaljakon!
Typykkä: kiitos tuosta Akseli-vinkistä! Jospa ensi viikolla ehtisi sinne piipahtamaan, vaikka mulla on kyllä kans tuota vaatetta jo ihan reippaasti. Mutta kun halvalla saa kaikkea söpöä! Ja sitten pitää tietty ostaa jokaiselle jotain pientä kivaa.
Mutta nyt muihin touhuihin ja vieraita odottelemaan! Palaan varmaankin sitten maanantaina netin ääreen...
apinaemo
Nyt tuli tänään ulkoiltua kunnolla. Ja onneksi oltiinkin aamupäivä pihalla kun nyt taas sataa sataa ropisee.
Tonttis. Voimia.
Lasten ikäeroista oli puhetta. Meidän esikoinen on joulukuussa 9v. keskimmäinen joulukuussa 7v. ja kuopus marraskuussa 5v. Eli 2 vuoden väkein tulleet. Nyt tulee kuopuksen ja vauvan ikäeroksi peräti 5 vuotta...on alkanut mietityttään, että mites tälle leikkikaveri löytyy kun nuo kolme on olleet aina yhdessä. Leikilläni sanoin joskus miehelle, että pitää tehdä viä yksi, että saadaan tälle kaveri. Hän ei pitänyt ajatusta yhtään huonona. ( Tuntuu hassulta kun mies ei kieltänyt asiaa...nelosta ehdottaessa mies mietti tarkkaan ennen kun alettiin yrittään.)
Me ollaan kaavailtu tälle tulevalle neidille nimeä Sonja...
Nyt ruokaa laittamaan.
Risella rv 34