G: KELLÄ ON HUONOIN PALKKA?
täällä on taas muutamassa avauksessa tuuletettu hvillä palkoilla mutta kellä on huonoin? äitiyspäivärahoja yms. ei nyt lasketa)
itsellä brutto vaihtelee 900-1100 välillä, siitä ei paljonkäteen jää. teen n. 6h päivässä kaupan alalla..
Kommentit (31)
opintotukeesi. Kai tiedät, että se on mahdollista? Ja jos et saa, niin saat toimeentulotukea enivei. Stipendejä, apurahoja tms. voit toki myös hakea.
Olen perhepäivähoitaja
Onneksi saan lisäksi omista lapsestani kotihoidontuen +sisarkorotuksen
työpäivät 10 tuntia. Tuntipalkkaa en todellakaan ilkeä edes laskea!
Pph olen ja kunnalla ei ole ollut osoittaa kuin yksi lapsi yhden oman lisäksi.
voi anoa jatkoa. Perustelluista syistä voi saada. En muista tarkasti, mutta eiköhän Kelan sivuilta löydy.
Mä en ainakaan halua tukea tätä kotiäitielämäntapaa. Musta on ihan naurettavaa olla tekemättä töitä.
Mutta oma valintahan se oli että jään vielä vuodeksi kotiin 3v, 4v ja eskarilaisen kanssa ja etsin sitten töitä ja laitan lapset laitokseen vasta vuoden päästä.
Olen siis hyvin kotihoitokeskeinen enkä arvosta Suomen laitostavaa päivähoitokulttuuria. Onneksi mieskin oli samaa mieltä ja auttaa minkä voi kodinhoitokustannuksissa.
Onko tosiaan noin pieni, että 530? Meillä on kuitenki päälle 600.
Ja miksi ihmeessä yks lapsi on joka päivä 10t hoidossa???
Onneksi omien hoitolasteni vanhemmat ovat ihania, lapsiaan ajattelevia. Hoitopäivät 6-8,5t.
Toka on klo 8-17. Helposti tulee pitkiä päiviä..
Ja lapsi on hoidossa 10 tuntia koska vanhemmat käyvät toisella paikkakunnalla töissä. Lapsi tulee klo 7 ja haetaan klo 17.
Mutta sopimus loppuu kuun loppuun ja jatka en koska alunperin luvattiin että tulee täysi ryhmä ja sitten ei ollukaan tulijoita. Oma lapsi 2v. ja hoitolapsi myös. Isommille ei kelpuuteta pph-paikkaa. Kolmatta pientä ei tässä kunnassa pph:lle laiteta mikä on toisaalta ihan hyväkin asia.
Nyt taas luvattiin että olisi tylossa täysi ryhmä, mutta antaapa olla.
Eikös sitä opintotukea myönnetä 55 kuukaudelle ja kun se on käytetty, that's it? Ainoan vinkin minkä opintotukilautakunnalta sain tätä tilannetta varten, oli, että jättäisin viimeisen opintotukikuukauden nostamatta ja nostaisin sen jälkeen vain opintotuen asumislisää, jonka nostomäärää ei ole rajoitettu. Mutta ajattelin, että saman summan euromääräisesti saisin myös, jos vain nostan yleistä asumislisää, joten väliäkö tuolla...
Niin joo toimeentulotukea... No, ehkei mun kunnia ihan riitä sossuun sentään mennä. :)