Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä " tarttui mukaan" synnytyssairaalasta?

Vierailija
02.08.2007 |

Nyt kun lehdissä kovasti puhutaan baareista varastelusta, niin ajattelin kysyä tällaisesta, ainakin meidän tuttavapiirissä tosi yleisestä asiasta. Eli mitä kaikkea omit synnäriltä mukaasi?

Meidän mukaan ei mitään kovin kummoista lähtenyt, vaippoja muutama paketti sekä pari tuttia ja pulloa.

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tyksissä oli iso lappu pesuhuoneessa: älä laita verkkoalushousuja roskiin vaan pesukoriin! Monet olivat erehtyneet luulemaan kertakäyttöisiksi, vaikka niin ei ole...

Vierailija
2/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä puklurättejä vauvalle.. otin useampia.

Kalliita kaupassa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairasta.

Vierailija
4/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä kehdannut niitä postitse laittaa kun ei kotikoneessa täysin puhtaaksi lähteneet.

Vaippoja otin kaksi kappaletta kotimatkalle, ilmaisjakelussa olleen Libero-kassin, ja vauvan pipon, se sekoittui meidän omaan samanlaiseen valkoiseen pipoon joka oli vauvalle otettu mukaan. Kotona sitten huomattiin että pipossa on sairaalan tunnus ja oma pipo puuttui sairaalakassista.

Vierailija
5/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lanoliinia muutama gramma, jonka hoitaja antoi pienessä purkissa mukaan. rinnanpäät niin arat. en olis pärjänny ilman sitä ja olis ollut hankala mennä synnäriltä paluumatkalla apteekkiin, kun muutenkin enskertalaisena jännitin, miten pärjätään vauvan kanssa.

lisäks sellanen vihje, et siteitä voi käyttää useampaa päällekkäin. tuli silti joskus läpi vaik oli kaks sairaalan superimukykyistä sidettä. en ollut tullut itse ajatelleeksi asiaa, vaan olin aiemmin vain pyrkinyt lyhyempään vaihtoväliin. tuon sain hienovaraisena vihjeenä mukavalta hoitajalta jo ennen kuin olin mitään sairaalassa sotkenut.

Vierailija
6/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kasa topsyja, taiteharsoja, pienet purkit (puhdistusaine napaan ja rasvaa). Sitten sain itselle rintoihin voidetta ja verkkoalkkarit. Niin ja vauvalla oli tosi kuiva iho, sain rasvatuubin myös mukaani.

Vauvan vaatteita ja sukkia en mielinyt mukaani. Kunnosta viis, mutta itseäni ärsytti kun ei vauvalle ollut juuri päähineitä ja sukkia, käsineitä, mitään mitä tarvitsevat lämmittämään. Kuopukselle varasinkin omia mukaan laitokselle.

Vierailija
7/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luvalla tutti, verkkorintsikat ja lanoliinia.

Vierailija
8/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun siistimmät viedään kuitenkin mukana. Aivan käsittämätön ketju, kyllä hävettää teidän puolesta

Vierailija
9/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukaan tuli myös yksi tuttipullon pullo-osa, omani olikin yllättäen pohjasta mennyt rikki.

Ai niin, lähdinhän minä sieltä sairaalan terveysside housuissa. Parit tikit tuli myös otettua mukaan ja vauva kans.

Vierailija
10/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta se olikin siksi ettei oltu älytty ottaa myssyä mukaan siihen sairaalakassiin.. Sitten kätilö sanoi että viekää vaan, ettei vauva vilustu.. Tarjouduin sen maksamaan..

Sitten vauvan harso mikä oli päällä vaippana ja jokin harso mikä mulla oli rintoja lämmittämässä.. En kyllä osannut ajatella että on se varastamista..

Vierailija
11/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä juntti! Missäs tuollaisia asuu ja mikä oli ikä? Ps. vielä ei ole välttämättä liian myöhäistä palauttaa kamoja!

Vierailija
12/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva, libero kassi ja vauvan sängyssä olleet hoitovälinet ja vaipat. Siis sellainen pussukka missä oli topseja, vanutyynyjä yms. sanoivat että menee muuten roskiin. Ja vaippoja hoitsu vielä lisäsi sänkyyn ennen kun lähdettiin ja käski ottaa mukaan " jos jää käyttämättä" . Muutenkin suomessa saa ilmaiseksi vauvalle kaikenlaista, pitääkö sitten vielä tarkoituksella varastaa?

Taidan muuten yrittää neuloa villasukkia ja -tumppuja sairaalaan, niillä kun tuntuu olevan menekki.. Ja lupaan kyllä kuulustella jokaisen joka tulee minun sukat vauvallaan vastaan...:)

Vierailija
13/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... meillä piti sairaalassa ottaa esim. rintakumi vastaan erillisellä kuittauksella, jotta palauttamatta jääneet olisi voitu laskuttaa.

Viimeisin asia mikä äidiksi tulon yhteydessä olisi tullut mieleeni on varastaminen... hieno alku äitiydelle.

Vierailija
14/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuosta tuli mieleen, että tuo pikkusukkien kutominen olisikin kiva harrastus talvelle, pikkuisia vaaleanpunaisia ja sinisiä sukkia, olis kiva projekti jos niitä kerran siellä tarvitaan.

Muuten, te varastelijat, annoitteko hoitajille lähtiessä mitään, esim. kiitos-korttia tai muuta. Itse annoin, sekä ison konvehtirasian, koska olivat niin ihania. Ei varmaan tullut teille semmoinen mieleen...

Vierailija
15/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastatteko kaupastakin samalla lailla?

Vierailija
16/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en ollut kai tajunnut panna alushousuja sairaalakassiin ja oli pakko kotiutua sairaalan pöksyissä. ajattelin että palautan housut 3kk myöhemmin kun miehen siskon oli määrä mennä synnyttämään samaan paikkaa. tuumin että vieraillesamme ujutan ne salaa pyykkiin. mutta käly kotiutui niin vauhdilla ettemme kerenneet sairaalaan ollenkaan ja ne housut jäi mulle.

nyt ne on tossa kirjahyllyssä. laitoin ne siivotessani siihen että tajuan viimeinkin palauttaa (postitse, asutaan nykyään muualla). kiitos tästä ketjusta, nyt mä oikeesti panen ne kuoreen saatekirjeen kanssa ja postitan sinne sairaalaan. mahtaa niitä ihmetyttää!

Vierailija
17/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olet kyllä juntti! Missäs tuollaisia asuu ja mikä oli ikä? Ps. vielä ei ole välttämättä liian myöhäistä palauttaa kamoja!

Vierailija
18/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Muuten, te varastelijat, annoitteko hoitajille lähtiessä mitään, esim. kiitos-korttia tai muuta. Itse annoin, sekä ison konvehtirasian, koska olivat niin ihania. Ei varmaan tullut teille semmoinen mieleen...

Vierailija
19/88 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkaan, viinaan, vauvanruokapurkkeihin ja matkailuun kyllä rahaa riittää, mutta KUINKA te kehtaatte pölliä yhteiskunnan yhteisillä varoillamme hankittuja sairaalakamoja?!?

S*tanan köyhät, teidän takianne ei synnäreillä ole kuluneita kamoja kummempia vaatteita tarjota äidille/vauvalle, kun te ryssät viette kaiken. Kuinka köyhä voikaan ihminen olla??? Bodit ym. vauvankamat maksaa HM:ssä 2-4 euroa ja teille kelpaa ne sairaalan vanhat....

Tuolla moraalilla te pellet pöllitte hotelleista, yleisistä vessoista, syötte ja syötätte lapsenne jo kaupoissa. Ihmeellisen köyhää väkeä. Isoäitini sanoi, että " köyhällä ei ole muuta kuin rehellisyys ja oma kunnia" ja teillä ei näemmä sitäkään. Hävetkää!!!

Vierailija
20/88 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sain, ja vielä viitisen isoa sidettä öitä varten, kun jälkivuoto oli vielä kotiuttamis tarkistuksessa aika runsasta. Kysyin että saanko ottaa parit alkkarit kotiin ja siteitä yöksi, kun ne tuntuu pitävän siteen ja vuodon paikallaan tosi hyvin. Lääkäri oli hyvillään kun kysyin ja hymyillen jopa haki minulle ne mitä pyysin. " Ole hyvä" ja nätti hymy päälle.

Ja peräpukamasalvaa sain lääkäriltä aamukierrolla, ja rautalääkkeitä että saadaan mun hb ylös, joka oli ollut koko raskauden ihan olematon.

Ja sen Libero-kassinhan nyt saa kaikki.

Mutta ei olisi tullut mieleenikään varastaa. Ei ikinä!!

Mähän olin ollut synnyttämässä, minusta oli tullut äiti!!

Alkaako teidän ura äitinä varastamalla yhteiskunnalta tavaroita??

Mitä te aiotte tulevaisuudessa opettaa lapsillenne??

Uskomatonta touhua!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi