** Heinähelistimien to-su viikko 31 **
Kommentit (32)
Kyllä on ollut tänään hiljaista. Kohta kaikki on päässeet tositoimiin. Täällä valistä supistaa, mut ei kovasti ja tosi harvakseltaan. Maanantaina varmaan täytyy varailla aikaa Kättärille.
Vein pojat yöksi mun vanhemmille. Ajattelin ottaa viimeiset unet ilman lapsia pitkään aikaan. En taida huomenna nousta ollenkaan ylös. Turvottaa kamalasti ja mielialat heittelee, tälläistä tämä loppuaika taas...
Noh, taidan ruveta kattoo jotain leffaa, en ole tainnutkaan moista tehdä kotona tämän vuoden puolella lainkaan.
Helpa ja Sissi 41+2
Poika päksähti mualimaan 1.8. klo 20:08. 3180g ja 51cm mitat. Nyt menen häntä hoitamaan, tänään kotiuduttiin. Kirjoottelen mahdollisesti synnytyskertomusta myöhemmin. Syntyneet puolelle ainakin siirryn, kunhan uusi elämäntilanne sen sallii =)
-Annemari ja minimutti 3vrk-
Tuntuu, että pää räjähtää pian. Viime yönä heräsin 1.30 supistuksiin, ihan kivuliaisiin. Sitten ne kuitenkin loppuivat ja edelleen on vaavi masussa.
Eniten tässä stressaa kun esikoiselle on ens viikolla tosi hankala saada yöaikaan hoitajaa, jos lähtö tulee. En tiedä mihin viedä ja mitä tehdä kun kaikilla on lomat loppu ja mun isäkin on yövuorossa.
Sit sitä miettii kuinka tarkka tuo laskettuaika oikeasti on. Mullahan siirrettin 6pv sitä eteenpäin. Omien laskujen mukaan olisin kuitenkin tullut raskaaksi 5pv aikaisemmin kun tuo laskettuaika on. Eli nyt olis viikot jo 41+2, mutta ultran mukaan 40+4. Mietinkin, et jos tämä ei tuu itsekseen ulos, niin sitten kun käynnistetään 42+1 viikolla, niin tämähän saattaa kyllä olla jo 42+6 siinä vaiheessa. meillä ei tuolla terkkarissa oikein kuunnella äidin huolia. Ja ultrassa olen tosiaan käynyt silloin maaliskuussa. Vaavista ei ole mitään kiokoarviota.
Kaikki tämä miettiminen ja stressi varmaan pitääkin vaavin masussa extrapitkään :(
oasis 40+4
Oasis: Olen täysin samoilla fiiliksillä. Kovia suppareita ei mulla ole vielä ollut lainkaan, mutta eilenkin supisteli jo vähän useammin. Yöllä ei sitten tasan mitään! Edelliset supistelleet muutama vrk ennen synnytystä säännöllisesti ja etenkin öisin. Mulla on kans sama tilanne hoidon kanssa, miehen loma loppuu tänään eikä kukaan muukaan enää ole lomilla.
Mä olen kans miettinyt, että jos ei vauva viitsikään tulla, kun itse olen niin stressaantunut tilanteesta. Sillä veinkin pojat mummolaan yöksi, sain nukuttua suht hyvin yöni. Ja sehän oli viimeinen ilman lapsia pitkiin aikoihin. Jos vaikka olis nyt vähän rennompi olo, tiedä häntä... Aamu aloitettiin miehen kanssa ässällä, eikä vauva ainakaan yhtään alhaalla ole. Helpompaa tuo oli kuin aikoihin.
Maanantaina soitan Kättärille ja toivottavasti saan tiistaille ajan (41+5). Jos silloin sais edes varman päätöksen käynnistyspäivästä. Tää pitkälle ylimeno ja epätietoisuus helpottais, kun tietäs, että edes jotain tehdään. Meilläkään ei mitään painoarvioita ole tehty, mutta se ei mua tällä kertaa huoleta. Pojat olleet reilusti yli nelikiloisia ja viimeksi tuli mielestäni " helpolla" . Taitaa kerätä painoa, onhan se sitten tietty valmiimpi, mitä kauemmin kasvaa mahassa. Ens viikko vaan hirvittää, jos on kamalat helteet ja kahta lasta pitäis hoidellä. Turvottaa jo nyt ihan kamalasti.
Taidan lähteä pienelle kävelylle, jos tuo turvotus lähtis vähän liikkeelle. Pojat pitää kuitenkin hakea takas iltapäivällä. Nautin nyt näistä viimeisistä omista hetkistä.
Helpa ja Sissi 41+3
Onneks meitä on vielä muutama jäljellä, vaikka toivonkin teille pikaista lähtemistä synnyttämään. Samassa veneessä ollaan:)
Omassa ei mitään uutta, ne lupaavat supistelut jäivät silloin toissa yönä siihen ja ei mitään merkkiä uusista. Kävin tänään heti aamusta lenkillä ja päivä alkoi taas paremmin, ravasin tahallani portaita ja siivoan, pyykkään, puran laatikoita, mutta ei tunnu sitten missään, ei maha edes kovetu! Mikä ihmeen sissi tuolla masussa köllii:)
Kun tää venyy näin pitkään, niin " kärsin" jännästä olotilasta. Olen jotenkin unohtanut koko raskauden ja en millään osaa asennoitua siihen, että meillä on kohta kolmas lapsi, pieni vauva. Joka päivä tuntuu kaukaisemmalta koko ajatus. Pelottaa ihan kaikki mitä pidemmälle tämä menee, alan jo miettiä saako vauva enää happea ja ravintoa kun edelliset syntyneet lähellä laskettua aikaa ja silloin jo istukka täysin kalkkeutunut. No luotan siihen, että omien laskelmien mukaan vauva on tänään vasta 38+2 vanha eli rv40+2 menossa.
Voimia kanssasisaret!!
Lumituuli ja tuleva sissi rv41+1
Jos vauva on päättänyt jämähtää masuun ja yliaikaiskontrollissa antavat luvan käynnistykseen, vaikka vauva voisikin masussa edelleen hyvin, suostutteko vai odotatteko vielä hetken?
Tämä kysymys askarruttaa itseäni melkoisesti ja minulla yliaikaiskontrolli torstaina. Jos kaikki on hyvin taidan pyytää, että odotetaan viikonlopun yli, vaikka täällä päin tuskin käynnistävätkään jos kaikki hyvin.
Viimeksi olisin halunnut jäädä jo suorilta yliaikaiskontrollissa sisään. Oli kuitenkin jo supistellut, vaikka mitään ei ollut alaosastossa tapahtunut. Lääkäri ei tähän kuitenkaan suostunut, joten tein turhan reissun kotiin ja palasin. Poika syntyi ks. lääkärin vuorolla.
Kyllä olen ajatellut, että otan kassin mukaan, kun aika on ja yritän taas jäädä. Tosin varmaan antavat luvan käynnistykseen vasta 42+3. Mun kokemuksella ei ainakaan täällä pk-seudulla käynnistellä mitään jos ei ole suurempaa syytä. Joten eiköhän ne lääkärit päätä asian mun puolesta.
Kävin minäkin kävelyllä ja hakemassa vauhtia Ankkarokista, kun on tuossa ihan meidän vieressä. Paljon oli porukkaa ja yli puolisen tuntia supisteli ihan alle 5 min. välein. Tosin ei olis pitänyt yhtään ajatella, että josko tulis lähtö tänään. Nyt taas tuntuu, että jäiköhän ne taas siihen... Toivottavasti ei. Laitoin saunan lämpiämään, josko sitä ottais päivälöylyt, nyt kun saa ihan rauhassa istuksia. Jotenkin tuntuu, ettei viitsis nyt lähteä poikia hakemaan, ettei tarttis heti takasin lähteä. Katellaan vielä, lupasin ilmoitella äidilleni väliaikatietoja... Nyt ei siis taas mitään kuulu.
Sissi on meillä ollut alusta asti (pysyi sisällä, vaikka ilmeisesti toinen alku poistui), joten loppuun asti meinaa sissinä pysyä sisällä.
Helpa ja Sissi 41+3
maha kovenee aina silloin tällöin, vaavi liikkuu vilkkaasti. Mutta ei ole mitään kivuliaista supistuksia. Kävin kaupasta ostamassa alkoholitonta olutta ja ruuan jälkeen nautin yhden ulkona.
Mä en yhtään tiedä mikä mun " sisätilanne" on. Eli viimeksi on lähes 5vk sitten lääkäri katsonut ja silloin olin ihan kiinni. Olis kiva, jos sais vähän väliaikatietoa. Mietin, et jos huomenna soittais neuvolaan ja pyytäis lääkärinaikaa, joka olis sit keskiviikkona.
Mä olen omien laskelmien mukaan tosiaan jo 41+2. Musta tuntuu, et tää raskaus on todella pitkä. Esikoinen käynnistettiin 38+6 istukan vajaatoiminnan vuoksi. Nyt on sf-mitta ollut tosi pieni kioko ajan, eikä ole edes tutkitu onko kaikki hyvin. kai mullakin alkaa nää hormoonit vaikuttamaan tähän olotilaan, eikä mikään ole hyvin.
oasis edellen 40+4
ja onnea teille jotka kohta jo saatte pienokaisene. ei teillä enää kauaa voi mennä kun viikotkin teillä jo yli 40. eli kohta teidänkin vuoro.
meidän poika jo kolme viikkoa, aika mennyt joutusaan, mutta ihanaa aikaa tämä on, lukuunottamatta väsymystä ja äsymyksestä johtuvaa päänsärkyä. aikaa kuluu mukavasti imettäessä, aina ei vain isosiskot sitä ymmärrrä, että ei siitä niin vaan bongata ylös ja maitoo antaa =)
mutta kaikki on hyvin ja poika terve, ei onneksi paljoa mahaakaan kiukkua.
mutta tsemppiä kun sen aika tulee, täällä käyn vieläkin teidänkin juttuja lukemassa, ja jännään milloin lähtönne tulee. se voi tulla odottamatta niinkuin minulla.
korasa ja poika 3vko
Nyt vihdoinkin meidän poika putkahti maailmaan!!!
Käynnistys aloitettiin sytotecillä pe-aamuna 3.8 ja poika syntyi illalla klo 21.37. Synnytys käynnistyi vasta tokan lääkesatsin jälkeen klo 19 ja sitten olikin aika hurjaa menoa 2,5h. Kohdunsuu aukeni 1-10 cm ihan muutamassa minuutissa, onneksi kerkesin saada epiduraalin joten ponnistus tapahtui ihanan turtuneessa tilassa ja 12 minuutissa poitsu oli maailmassa.
Pari tikkiä tuli, vointi erinomainen ja poika terve. Päästiin tänään kotiin.
Strategiset mitat: 3140g, 49cm, pää 33cm. tumma tukka;)
Ihanaa!
J.E.P + poika 2 vrk.
palailen vielä...
Kiva kuulla, että pitkä odotus sai ihanan lopun. Ja varmasti lohduttaa myös muita, koska kaikki vauvelit tulevat maailmaan - ennemmin tai myöhemmin.
Meidän neiti nyt 8 vrk vanha. Syö ja nukkuu. Hamuamis / imemis-refleksi aika voimakas, tuttia ei ole vielä käytössä. Pitänee harkita...
Leppis ja Neiti 8 vrk
vielä vierailen täällä..kiitos onnitteluista..
vaavastatotta: Koksissa kävin synnyttämässä, kuusi pitkää päivää siellä vietin.. se sairaalaelämä ei muute sit oo mitään ruusuista.. ootko säkin menossa sinne? toivottavasti pääset piakoin nauttimaan vauvasta mahan ulkopuolella..
sen verran haluan valistaa et hyvät siskot ..Nukkukaa vielä kun voitte!! itse en ole juurikaan nukkunut vauvan syntymän jälkeen ja eniten kaipaan entisistä ajoista juuri pitkiä yhtenäisiä yöunia..
millaste ja poika 16pv