Teinpäs juuri LOISTAVAN käytännönpilan puhelinmyyjälle!!!
Olen sairaana kotona 2-vuotiaan tyttäreni kanssa. joudun vastaamaan koko ajan kuitenkin työpuheluihin. Ja soitti vasta DNA:n liittymäkauppias. yritin sanoa monteen kertaan että olen täysin tyytyväinen tämänhetkiseen liittymääni. tuli vain tekstiä jatkuvalla syötöllä. Tyttö seisoi vieressä ja kun on muutenkin alkanut jo puhumaan jonkin verran puhelimessa, pukkasin luurin tytön käteen. Tyttö selitti jotain tyyliin heippa ja myyjän ääni pulputti jotain ja kuulin kun meni vähän hämmenyksiin kun tyttö alkoi höpöttää puhelimeen omiaan. Sitten tyttöni sanoi HEIPPA ja läppäsi puhelimen kiinni! Sain kyllä itselleni päivän parhaat naurut :D:D:D:D
Kommentit (38)
Pääsääntöisesti asiallisia ja kohteliaita, mutta on ollut jopa ihmisiä, jotka ovat ruvenneet haistattelemaan. Myyntityössä oleva ihminen! Merkitseeköhän mitään, että ovat olleet miehiä? Annoin tietysti palautetta pääfirmaan.
että firmat jotka kuuluvat ns. kiellon pariin ja sitä rikkovat, joutuvat korvausvelvollisiksi rikkoessaan kieltoa? Soitin joitain vuosia sitten tuon kiellon mutta ei se mitään auttanut, puheluita tuli kuitenkin, tuon 1-3kk voimaan astumisen jälkeenkin:((
... itse ekan kerran törmäsin siihen jo " lankapuhelinaikana" eli 5-8 vuotta sitten.
puhua pälpättämään päivän säät, ja muut puheenaiheet, jos on aikaa, yleensä en kyllä edes vastaa noille.
Ei mun mielestä yhtään edes ilkeä! Kun noita todellakin on joukossa, jotka eivät suostu lopettamaan. Pahimpia on dna:n myyjät jostain syystä. Joku eläkevakuutuksen tms. kauppaaja on ollut jopa todella inhottava, kun en ollut kiinnostunut menemään kuuntelemaan tuntikausiksi heidän suunnitelmiaan (tästä olis tietty saanut lounarin, wautsi!!!)
Ja kyllä mun mielestä siinä vaiheessa, kun on sanonut kerran että kiitos, ei kiinnosta ja toinen ei kuuntele, saa lyödä luurin korvaan.
minulle soitti tosi kivan kuulonen mies, puhui murteella ja hauskakin oli ja vaikken lehteä tilannukkaa, niin ei suuttunut ja pulistiin varmaan piitkät tovit!! Sais soittaa vaik useemminki! Persoonallisuutta enemmän kehiin, puhelimyyjät! Ihan paras puhelimyyjä-kokemus ;)
Lopulta jouduin lopettamaan puhelun kesken, kun tyttö vaan jankutti miten mulle olisi parempaa liittymää tarjolla... Uteli kaikkea, paljon maksan kuukaudessa yms. tosi tungettelevaa.
Vaikka se on VAIN työtä niin ei tartte minulle soitella.
Ja mä puran yleensä kaikki kiukut heihin. Ku en tutuille kehtaa.
Jos liitymiä kauppaa ja kyselee vanhojen laskujen summia niin vastaan et se ei kuulu sulle!
En olisi myynyt mitään jos olisin uskonut jokaisen ei kiitos kommentin. Tuntipalkaa oli 2e, joten pakko oli myydä. Jos olisin ottanut lopputilin olisin saanut työkkäristä karenssin. Suomessa ei ole minimipalkkalakia :(
apua ei tarvita mutta seuraa kylläkin. (Meille tuli tuolloin Seura-lehti.)
Mies on laittanut muutaman kerran jauhot suuhun puhelinliittymämyyjälle kun on alkanut kyselemään tarkemmin esimerkiksi kuuluvuudesta; kyseisen operaattorin puhelut eivät yksinkertaisesti kuulu asuinalueellamme niin hyvin kuin muiden vaikka kuinka myyjän papereissa olisi merkattuna alue kaikista parhaimman kuuluvuuden piiriin. Siksihän liittymä siirrettiin nyk. operaattorille.
Mun liittymä on miehen nimissä ja sanon aina liittymämyyjille etten tee mitään tähän liittymään liittyviä päätöksiä, koska ei ole omani - minä hoidan vain puhumisen. Nämä puhelut loppuvat yleensä ystävälliseen molemminpuoleiseen naurahdukseen.
Vierailija:
Mun liittymä on miehen nimissä ja sanon aina liittymämyyjille etten tee mitään tähän liittymään liittyviä päätöksiä, koska ei ole omani - minä hoidan vain puhumisen. Nämä puhelut loppuvat yleensä ystävälliseen molemminpuoleiseen naurahdukseen.
Mä sanon kans lehtimyyjille, että mies hermostuu totaalisesti, jos tilaan tähän huusholliin vielä yhdenkin lehden. Ja aina on puhelu loppunut pikaiseen :)
kun sanon vaan tiukasti, että " kiitos, tällä kertaa en tilaa mitään." Ei ole ikinä tarvinnut lyödä luuria korvaan ja yleensä toivottavat vielä hyvää päivänjatkoa... Työtään ne tosiaan vaan tekevät.
Kun yritän kohteliaasti kertoa että ei ole aikaa lukea tai yritän selittää ettei mua kiinnosta, niin he ei kuuntele. Todella epäkohteliasta. Kerran jatkoin yhtäaikaa puhumista niin myyjä linttasi luurin korvaan. Hänellä huono päivä? Purkaisi sen ihmiselle joka olisi sen ansainnut eikä sille joka ymmärtää hänen työtään ja on ystävällinen.
kyllä mä sitte vaihdan liittymääkun haluan tai tilaan lehden kun haluan,enkä toisen tuputtamana...ja vielä jonkun joka soittaa mun kännyyn!
Silloin yleensä kerron olevani painomusteelle allerginen... ;) Toimii kohtalaisen hyvin. Liittymiä kauppaaville kerron, että meillä on koko perheellä sama liittymä enkä ilman heidön suostumustaan vaihtaa omaani. Yksi sinnikäs kerran kysyi, kuinka monta perheeseemme kuuluu ja luettelin kaikki (meidän perhe, veljen ja siskon perhe sekä vanhempani). Meillä tosin on oikeasti sama liittymä ja yksi liittymäkauppias kerran myönsikin, että meillä oli jo hänen tarjoamaansa liittymään verrattuna halvempi liittymä käytössä. =)
minä sanon ei kiitos ja laitan luurin kiinni kun aloittavat sen myyntipulinan, en kyllä alkaisi allergioista puhumaan. Sama juttu kun Jehovan Todistajat tulee muiluilemaan ovelle, ei kiitos ja ovi nenän edestä kiinni, tunkekoot Vartiotornit henkitorveen.
ja suorastaan odotan et milloin ne taas soittaa ;)
Minullakin on se, mutta kyllä sopimusta tehdessäni sanottiin selvästi, että firmat, joiden asiakas olen, saavat edelleen soitella (esimerkiksi pankistani vakuutusmyyjä saa soitella säännöllisesti, kuten tekeekin.)
Vierailija: