ENSKAT ELOKUUSSA
Tässä linkki vanhaan pinoon
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=10681294&p=2&tmo…
Kommentit (97)
kiva, kun vihdoin tää meidän Enskapinokin piristynyt kesän jälkeen.
Mä en tiedä pääsenkö silloin 8.9, kun ei oo vielä työvuoroja sinne saakka. Toivottavasti pääsen. Järkätään sit uudet treffit heti perään, ni pääsee nekin jotka ei tuolloin pääse (jos siis toi päivä valitaan).
Mun työstä oltiin kyselty. Periaatteessa se on ihan koulutusta vastaava työ, mut ei vaan oo sitä mitä olisin halunnut tehdä. No, ei aina voi kaikkee saada ja pääasia, että jotain saa. Onhan mulla tätä työuraa kumminkin vielä jäljellä. Kerkeen varmaan monenlaista hommaa tekemään.
Tonskailusta sen verran, että mulle alunperin lupailtiin pidempää määräaikasta, kun nyt sit saankaan, joten tonskasuunnitelmat meni vähän myttyyn. Tarkotus olis ollut marras-/joulukuussa alottaa, mut nyt joudutaan vielä oottamaan ja miettimään näitä työkuvioita. Tosi tylsää. Harmittaa, kun joku työ sanelee niin paljon :(
Tuli ihan omanapaista juttua, kun en ehdi teille paljon kommentoimaan. Paremmalla ajalla sitten lisää.
Hyvää viikonloppua kaikille :)
pesukarhu ja Jonsku
Q: kyllä teilläkin joskus vielä tapahtuu ihme ja ruoka alkaa mennä suuhunkin :). Meillä kesti ensin 7 kk ennen kuin D keksi, et kiinteät on tarkotettu ravinnoksi. Nyt lusikkaharjottelun tuloksena sohii jo ruokaa lusikalla (eikä yritä heitellä käsin pois lautaselta). Lusikkaan ei vaan aina tartu paljoakaan ruokaa eikä se ruoka aina mene suuhun (vaan lusikalla hangataan pöytää tai ruuat kaivetaan toisella kädellä pois lusikasta). Ainoa ongelma on se, et D ottais multakin lusikan pois itelleen ;).
8.9 meille ei välttämättä sovi. Mä luulen, et mun vanhemmat on tulossa silloin kylään..
Queen: D valvoo kans öisin silloin tällöin jonkun tunninkin (esim. viime yönä) ja heräilee muutenkin, jolloin pitää vähintään laittaa tutti suuhun. Ehkä meillä joskus vielä nukutaan niin, et ei tarvis joka yö heräillä :).
Oma-aika?? D' n ollessa hereillä mä en voi tehdä juuri mitään. Pyykkejä voin ripustella, imuroida jne mihin D pystyy osallistumaan, mut esim. ruuanlaitto ja tiskaus on ihan mahdotonta. Eli D' n nukkuessa teen noita juttuja, istun koneella, ehkä luen tai katon nauhotettuja tv-ohjelmia. Siivota meillä pitäis paljon enemmän kylläkin ;). Usein myös nukun, jos D nukuu (nyt on ihan järjetön univelka siitä D' n kuumeesta kun heäiltiin 30-60 min välein monta yötä putkeen). Mies on töissä milloin sattuu eikä töiden jälkeen jaksa hirveesti leikkiä D' n kanssa (ymmärrän kyllä, kun tekee niin paskaa työtä), joten mies ei hirveesti vietä D' n kanssa aikaa kaksin. Haluisin alkaa käydä taas salilla tms, mut ei oo aikaa enkä tiedä miten jaksan sit koulun alettua.
Jenni ja D
Jonsku parka on kipee :( . Sille nous eilen kova kuume. Outoa vaan, kun ei sillä mitään flunssaa kumminkaan oo. Oliskohan korvatulehdus, kun oltiin torstaina ekaa kertaa uimahallissa? Jospa sillä on mennyt korviin vettä tai jotain. Täytyy miehen viedä Jonsku huomenna lääkäriin.
Kyllä täälläkin toi syöminen on välillä tosi vaikeeta. Siis sillon, kun Jonsku itse syö. Kauhee sotku ja ruokaa heitellään ympäri keittiöö. Lusikka lentää seinään, kun ei syöminen onnistu Jonskun mielestä kunnolla.
Onko muuten teidän muiden lapset yhtä räjähdysherkkiä? Jonskulta kun kieltää jotai, sillä palaa heti hihat. Se alkaa huutamaan, puremaan, lyömään ja heittämään tavaroita ympäriinsä. Välillä tekee samaa, jos joku homma ei vaan mene niin kuin hän haluaisi. Aika tepperamenttinen tää meidän poitsu.
Mitähän muuta mun piti kirjottaa? Lyö taas ihan tyhjää...
Naperolle piti lähettää tsempitykset Eetun korvien putkitukseen. Sehän onkin jo aika pian. Uskon, että jännittää, mutta hienostihan se menee.
Onko Jenni sun miehes yrittänyt hakea jotain muuta työtä kuin tota " paskatyötä" , mistä puhuit? Ikävää tosiaan, kun tässä maassa ei muka ole tilaa hyville työntekijöille vaan jonkun ihonvärin takia :(
Liiahan on tosiaan hienosti kasvanut. Hyvä niin.
Q:lle multakin hali. On se kumma tosiaan, kun kaikki ikävät asiat tuppaa tulemaan aina samaan aikaan. Ihme juttu kyllä toi osittainen hoitoraha (vai mikä se nyt olikaan). Kyllä se mun mielestä kuuluis yrittäjillekkin. Kumma, kun muka yritetään kannustaa kotihoitoon jne. ja sit todellisuus on ihan muuta. Mä olin tossa reilu kuukauden työttömänä ja sain ansiosidonnaista. Multa vähennettiin siitä rahasta Jonskun kotihoidontuki, joka menee mun miehelle. Tietty mä sain jonkun pienen lisän lapsesta, mut se oli silti vähemmän, kun jos olisin saanut koko sen mun tuloihin perustuvan päivärahan. Eli ne joilla ei oo lapsia tai lapsi on hoidossa muualla, saa isompaa päivärahaa. No, ok ne ei sit saa sitä kotihoidontukea, mut silti outoo, kun eihän sitä tukea sit mun palkastakaan vähennetä sen takia, et jotkut ei saa sellasta. No eipä sillä niin merkitystä oo, mut mietin vaan niitä jotka joutuu olemaan pidempää työttömänä ja hoitaa silti lasta kotona.
NapNap puhui noista lasten vaattesita. Musta taas tuntuu, että pojille ei taaskaan oo mitään kivoja vaatteita. Tytöille on ihan hirveesti ihania vaatteita, mut pojille vaan ne samat harmaat, siniset ja vihreet kollegeasut. No, Lindexiltä mä löysin kyllä kesällä pojillekin tosi kivoja vaatteita.
Mä ootan jo ihan malttamattomana, kun mun pikkuserkun laskettuaika on tossa kolmen viikon päästä :) . Kiva päästä nuuhkimaan pientä vastasyntynyttä. Mä lahjotin heille jo muutamia Jonskun pieniä vaatteita. Pääasiassa sellasia, mitä Jonskulla on useammat samalaiset tai saman tyyliset. Loput vaatteet jätin vielä odottamaan mahdollisesti joskus tulevaa pikkukakkosta.
Sit täytyy vielä hehkuttaa, että me ollaan vihdoin ja viimein alettu miettimään niitä häitä. Alustavasti ollaan puhuttu, että mentäis helmikuussa naimisiin. Meille tulee aika pienet häät (n. 50 hlö). Täytyy vaan alkaa varailemaan paikkoja. Olis se mahtavaa vihdoin päästä naimisiin :) Mä alan pian piinaamaan teitä jo naimisissa olevia, kaikilla hääjärjestelykysymyksillä. NapNap on ainakin yksi sopiva uhri, kun oot sit juuri kaiken kokenut.
Ainiin, Niameyltä piti kysyä siitä rintavoiteesta, mistä NapNapin kanssa keskustelitte. Onko se sellasta rinnan ihoa kiinteyttävää voidetta? Mä nimittäin haluisin sellasta. Olisko sulla sellasta myynnissä?
Täytyy varmaan antaa muillekin tilaa, kun oon taas höpöttänyt ummet ja lammet.
pesukarhu ja kipeä Jonsku unilla
Pikkumillille piti sanoa, että hienostihan Aksun päiväkotiahotio on alkanut. Toivottavasti menee yhtä hyvin jatkossakin.
Täällä on 1v juhlat juhlittu ja sankari on jo toista tuntia unilla :)
Ihania lahjoja sai ja oli koko päivän niin aurinkoinen että.. Kaikille piti näyttää kuinka meillä osataan kävellä :)
Ihana pakkaus!!
Pesukarhu. Se Rintavoide on kiinteyttävä ja kohottava!
Lisää seuraavassa linkissä.. Hinta on nyt 12,90e.
http://www.avonfi.com/PRSuite/buying/showcase.jsp?subCatID=10041
Mutta nyt siivoamaan juhla humuja ;)
Niamey ja Aino tänään 1v.
Äh, taas maanantai... Mä oisin voinut nukkua paljon pitempäänkin, mutta Eetu oli toista mieltä, joten täällä sitten roikutaan... Eetu päätti siis herätä 5.15... On varmaan tosi hyvällä tuulella kun vien sen kasin maissa hoitoon...
Mun kaveri sai eilen pojan... Oon menossa kattomaan tänään töitten jälkeen... Juu, eikä yhtään taas auta tähän kuumeeseen... No, meikä taas oottelee että menkat alkais jotta päästään jatkamaan hoitoja... Taitaavat olla hiukka myöhässä, en oo varma.
Pesukarhu, täältä ainakin löytää räjähtelevä tapaus... Eetulla menee hermot HETI jos/kun ei jokin asia suju hänen suunnitelmien mukaan, tai jos kieltää jotain, niin heti on suu väärinpäin... (sitä ihanaa uhmista odotellen :0) ) Just eilen naureskeltiin, kun Eetu heräs päikyiltä (jäi vähän kesken) kun mikään ei onnistunut, ja ainoo kenen sylissä oli hyvä olla oli isi (meillä oli koko viikonlopun miehen kaveri kylässä...) joten mikään muu paikka ei kelvannu, ja miehenkin piti grillata, joten grillasivat yhessä... Ja samaa mieltä oon sun kanssa noista vaatteista, pojille ei sitten kyllä löydy yhtään mitään hyviä vaatteita, mutta tytöille olis kasapäin... Höh!
Joopa, mutta ei nyt muuta näin aamuseltaan tule mieleen, palailen taas myöhemmin...
napero ja Eetu 1½v
Mulla on tänään aamuvuoro, mutta loppuviikko sitten iltavuoroa.
Tyttö itki yöllä ihan hysteerisesti, taitaa olla niitä kauhukohtauksia, jotka kai kuuluu tähän ikään. On niitä ollu aikasemminkin. Aika inhottavia, kun toinen huutaa eikä sitä saa millään loppumaan. No, nukahtihan se sitten varmaan vartin pääst uudestaan, mutta mä en ite meinannut saada enää unta.
napero: Mä voin luvata, että itket kun Eetu nukutetaan putkituksessa. Mä oon ite aika herkkä itkemään, ja mulla kyllä tul heti itku. Meillä oli onneksi mies myös mukana, se sai pitää tytöstä kiinni kun se huusi kun sitä nukutettiin. Onneksi se nukahti nopsaan, ja putkitus oli ohi alle kymmenessä minuutissa. Meillä meni ehkä tunti koko hommassa, sitten päästiin kotiin. Ja kotona tyttö oli jo oma itsensä! Mutta onneksi korvat saadaan nyt Eetullakin kuntoon!
Pesukarhu: Teetkö samaa työtä kun sun miehesi? Jos muistan oikein että mitä sun miehesi tekee... harmi että tonskailusuunnitelmat meni uusiksi=( On kyllä tosi harmi että työ sanelee perhekuviot, mutta näinhän se vaan usein menee...
Vieläkö Jonsku on kipeenä? Pikaisia paranemisia!
Jee, te meette naimisiin! Hienoa! Ja helmikuu on oikein hyvä, mä tykkään kun ei mennä ihan näinä perinteisinä kesäkuukausina naimisiin=) Ja mua saat piinata hääjutuilla, minä neuvon kykyjeni mukaan=) Me ollaan saatu nyt kutsut postiin, pari ilmoittautumistakin on jo tullut! Ja viikonloppuna mä aloitin sen mun puvun.
Kannattaa oikeesti tilata Niameyltä sitä rintavoidetta, mä väitän että se toimii!
Hienoa että Aksun hoito on mennyt mukavasti! Varmasti äidilläkin parempi mieli!
Niameyn ainolle 1v onnittelut!
Taitaa kuulua tähän ikään toi räjähdysherkkyys. Kokeillaan kyllä rajoja oikein kunnolla. Mun mielestä meidän tytöllä se oli jossain vaiheessa paljon pahempaa mitä nyt, ehkä se on vähän menossa ohi... toivottavasti=)
Ketkäs pääsisi silloin 8.9. tapaamiseen? Järkätään vaan toinenkin tapaaminen, varsinkin jos 8. pvä ei porukka pääse.
NapNap + tyttö 1v5kk
Mä nyt linkitän tähän ton Avonin sivun josta toi e-kuvasto löytyy jos joku innostuu!!
http://www.avonfi.com/PRSuite/home/home.jsp
Mulla on itellä niitä planet span oliiviöljyä sisältäviä tuotteita ja voin kyllä suositella niitä ihan kaikille!!! Vartalon kuorinta ja vartalovoide on mulla auttanut vaalentamaan noita raskausarpia.. Kosteuttaa ihanasti ja jättää puhtoisen raikkaan tunteen iholle :) Seuraavassa raskaudessa käytän vaan näitä masunahalle!
http://www.avonfi.com/PRSuite/buying/showcase.jsp?catID=031
Ja tosiaan mut saa kiinni sähköpostilla.. miamis@suomi24.fi
Mut nyt muihin juttuihin..
Mulla nous kuume illalla ja oon ihan rätti poikki! Jokapaikkaa kolottaa ja päässä vaan humisee.. tyttö touhuaa tuossa pöydän alla ja näyttää aina välillä mitä tekee :)
Viime yö meni hyvin.. jotenkin kai tyttö vaistos että nyt äiti on kipee ja nukku pitkiä pätkiä! Söi vaan 2 kertaa yön aikana ;)
Ootan vaan että mies tulee kotiin niin saa vähän leppuuttaa.. pian tyttö menee onneks unille niin otan itekki unet!! Ei oo yhtään kivaa olla kipeenä..
Mutta nyt en jaksa enempää! Palaillaan..
Niamey ja Aino 1v
Niamey, kuinka tuo tilaaminen toimii? Tai siis toimitus paremminkin? Tuleeko ne tuotteet sun kautta vai suoraan tilaajalle? On meinaan tosi ihania noi tuotteet, tekis mieli tilata!
Me käytiin tänään ekaa kertaa tutustumassa Ainon päiväkotiin ja oli tosi mukava reissu. Kaikki vaikuttaa tosi hyvältä, ja Aino on tosi ihastunut uusiin kavereihin, leleuihin ja kirjoihin. Vähän vaan äidin sydäntä kaihertaa ikävä jo valmiiksi...
Ja siihen liittyen, Jenni, et todellakaan ole paska äiti jos et jännitä sitä hoidon aloitusta. Eiköhän se riipu ihan siitä onko jännittäjäihminen, ja minä ainakin ole kova jännittämään kaikkea! Hyvä että uskalsin ekoille enskatreffeillekään kun jännitti niin kovin... :) Lienee kivempikin kun otat asia rennosti, ei sitten myöskään D aisti sinusta jännitystä ja menee paremmin hoidon aloitus.
Me oltais myös treffeistä kiinnostuneita. Kunhan päätätte päivän niin katsotaan josko päästäis mukaan. Aino on niin touhukas että tykkäis varmasti HopLopista.
Karssuli & Aino 10 kk
Tuotteet tulee kaikki ekkun mulle ja sit toimitan asuinpaikasta riippuen joko postitse (tilaaja maksaa postikulut) tai sit henk.koht suoraan asiakkaalle!
Tilasin miehelleni noita for men tuotteita ja ovat olleet nekin hyviä!! Että jos miehet ovat sen sorttisia että ihoaan hoitavat niin suosittelen..
Taas linkkiä.. Foorumi avonin tuotteista, paljon tietoa ym ym..
http://www.jaxpe.com/foorumi/
Huomen illalla laitan tilausta meneen!
Laittakaahan mailia tuleen :D
Täällä jo elämä voittaa.. kunhan ei anna paramaxin vaikutuksen lakata!!
Nyt poistuu takavasemmalle pisneksineen :D
Niamey ja Aino 1v.
Karssuli:
Niamey, kuinka tuo tilaaminen toimii? Tai siis toimitus paremminkin? Tuleeko ne tuotteet sun kautta vai suoraan tilaajalle? On meinaan tosi ihania noi tuotteet, tekis mieli tilata!Karssuli & Aino 10 kk
Tilaaminen joko kauneuskonsultin kautta, tai sitten otat itsellesi tunnukset, esim. minun kauttani saat päivässä tunnukset sekä kattavan starttipaketin joka sis. mm. kuvastoja, näytteitä kaikista mitä löytyy, asiakaskuittivihkon, värikartan, meikkioppaan, flyereitä yms.
ja mitä hyödyt tästä:
kaikista tilaamisistasi tuotteista kuvaston hinnoista saat kun tilauksesi on yli 80 e niin 25% alennusta eli noin 20 euroa, maksettavaksi jää noin 61 euroa. Sekä voit tilata edullisesti demotuotteita eli edullisemmin kuin kuvastosta tulevia uusia tuotteita, 1 per tuote jos ei erikseen mainita, sekä kaikkea muuta.
toimituskulut yli 80 e postiin 0 e ja kotiinkuljetuksena 3,50 e.
toimituskulut alle 80 e postiin 3,5 e ja kotiin 7 e.
-ota yhteyttä jos kiinnostaa jaanuska@gmail.com
Niameyn Ainolle isot synttärionnittelut! Ja Niameylle pikaista paranemista. Mä laitoin sulle sähköpostia :)
Jonskulla ei enään oo illalla ollut kuumetta. Se vaan eilen säikäytti meidät pahasti. Aika pian sen jälkeen, kun olin eilen kirjottanut tänne, Jonsku heräs. Mä aloin syöttämään sitä ja kesken kaiken se alko kouristelemaan. Se oli aika samanlaista, kun joku epilepsiakohtaus. Onneksi oon kuullut kuumekouristuksista ja siitä, että ne ei oo vaarallisia, mut silti se kyllä säikäytti. Se keskti ehkä minuutin. Vietiin siitä Jonsku lääkäriin ja lääkäri epäili jotain virusta. Tänään Jonsku oli verikokeissa. Kuumekouristushan voi tulla joillekkin 1/2 - 4-vuotiaille lapsille, jotka on herkkiä kuumen nousulle. Jonskulla nous siinä just tosi nopeesti kuume. Nyt meillä on sille sellanen lääke, mikä annetaan jos se kouristus kestää yli 2 min. Ja vastasuudessa täytyy huolehtia, että Jonskun kuumetta lääkitään hyvin.
NapNap, sama työ on kun miehellä. Teillä onkin sitten jo häävalmistelut ihan loppusuoralla. Meillä vasta alkaa. Mä en ees tiedä mistä alottaa. Tai no varmaan kirkko ja juhlapaikka täytyy varata ensin. Mua jotenkin kiehtoo ajatus talvihäistä. Toivottavasti olis vaan lunta.
Hyvä, että muillakin on kotona kiukkupusseja. Mä jo pelkäsin, että Jonsku on ainoo, joka menettää malttinsa hetkessä.
Kiva, että Karssulin ja Ainon päiväkotiin tutustuminen oli sujunut mukavasti ja tyttö tykkäsi. Varmaan helpompi sitten jättää tyttö hoitoon, kun sen aika tulee.
Napero oli päässyt katsomaan vastasyntynyttä. Voi, kun ihanaa :) Tsemppiä teidän hoitojen alotukseen.
Nyt täytyy mennä nukkumaan. Aamulla aikanen herätys.
pesukarhu ja Jonsku huomenna 1v4kk
Mies lähti hetki sitten töihin ja vei tytön samalla tarhaan. Mulla on iltavuoro ja nyt juon rauhassa aamukahvit, ihanaa.
Napero, lisäsin sut meseen!
Pesukarhu: Joo, kannattaa varmaan alottaa kirkon ja juhlapaikan varaamisella, ja miettiä alustavaa vieraslistaa, niin näkee mahtuuko vieraat juhlapaikalle. Ja sit miettiä että millaset juhlat, tuleeko bändiä/ dj:tä, miten juomat, haetaanko autollinen virontuliaisia, pitopalvelu jne.
Meillä rupee valmistelut tosiaan olee loppusuoralla, mutta hirveesti on vielä tekemistä. Kutsut on jo lähtenyt, muutama ilmoittautuminen on tullut, mutta mä oon silti jo paniikissa että ei kukaan tuu meidän häihin kun ei ihmiset ole ilmoittautuneet... vaikka siis ilmoittautumisaikaa on ensi kuun loppuun=)
Hurjalta kuulosti Jonskun kuumekouristelut, onneksi olit tietoinen niistä, muuten olisi voinut syntyä kunnon paniikki.
Tulkaahan linjoille!
Pesukarhu. Maili ei oo tullu perille! miamis@suomi24.fi
Aina vaan kuume nousee.. illalla oli 38,5 ja täysillä touhusin tytyn kans!
Nyt mies häipyi töihin ja lääkkeen voimalla mennää.. Herätti velä tytönki ihan liika aikaisin rymistelyllään ja herötyskellolla!!
Kavereille oli aamuyöllä syntynyt tyttö vauva 3460g.
Ihanaa kun Ainolle syntyy leikkikavereita :) Jännä kun tuntuu taas että haluais itekki vauvan, mutta sitten kun aattelee että kuinka helppoa Ainon kanssa jo on niin ei uutta vauvaa taas teekkään mieli ;D
Eilen toinen kaveri kävi meillä masun kanssa ja oli niin pinkee ja täys maha että oikeen itellekkin tuli paha olla toisen puolesta! Vielä sillä olis 2vk laskettuun aikaan ja jos menee yli niin voi voi.. Kokeilin sen masua ja oikeesti tuntu et se räjähtää :D Oli sille neuvolassakin sanottu että ei anneta mennä yli kun on niin täynä maha! Jännä tilanne..
Nyt alan valikoimaan pieniä vaatteita kaverin 1kk tytölle lainaan.. en oikein raaski antaa/myydä niin lainataan!! Nimikirjaimet vaan lappuihin niin löytää sit joskus takasin..
Niamey ja Aino känkkäränkkää..
Nopeesti ajattelin vaan kävästä..
Pesukarhu: Mä en oikein tiedä, mitä kaikkia töitä mies on hakenut. Ainakin kouluunsa liittyvää pakolista harjottelua ei saa tehtyä, kun alalta ei löydy paikkaa (ilmeisesti sama ongelma ainakin osin myös suomalaisilla). En sinänsä pidä mitään työtä paskana, mut välillä ärsyttää, kun ei noilla palkoilla paljon juhlita (vaikka työ on raskasta). Toinen huono juttu on se, et tekee nyt töitä vuokrafirmalle eli töitä on ihan milloin sattuu. Koskaan ei voi tietää et onko ens viikolla töitä 1 päivänä vai 6 päivänä. Toivottavasti Jonsku on paremmassak unnossa jo! Tosi pelottavaa varmasti se kuumekouristus..
Meillä asuu kans hyvin temperamenttinen nuori mies ;). Hirvet raivarit, jos kielletään tai otetaan joku tavara pois. Yhtenä päivänä suuttu leikkiessään pinopurkeilla, kun iso purkki ei mennyt pienen sisään.. En kyllä ihmettele yhtään näillä geeneillä ;)..
NapNap: Miten sä osaat tehdä ite hääpuvun! Mä en osaa ommella koneella kuin jotain suoraa helppoa (just ja just lyhentää verhot), vaikka ammatiltani oon käsityöläinen (osaks) ja saanut silloin luokan parhaan stipendinki ;).
Niameylle paranemisia ja Ainolle tosi myöhästyneet onnittelut! Mä en vielä uskalla ees kurkkia tota kuvastoa, kun ei oo rahaa, mut ehkä ens vuoden puolella :). (Nyt säästetään siihen matkaan niin kovasti kun voidaan).
Minkä kokosia kenkiä teidän lapset käyttää? Musta tuntuu, et D' n kengät alkaa olla pienet. Lisäks oon miettinyt et minkähän kokosia käyttää n. 1,5 v. Nyt ois nii nhyvä ostaa valmiiks alesta kengät matkalle (ostinkin jo jotkut, kun oli niin halvat et jos ei mahdu niin ei oo iso menetys). Muutenki täytyy vielä katella noita ale-kesävaatteita mulle ja D' lle talveksi.
Mulla on ekaa kertaa elämäs edes vähän vauvakuume :). Tosi hassun tuntusta, vaikka on ihan pientä vaan ;). Jotenkin se D' n pikkuvauva-aika meni ihan ohi enkä ehkä " osannut ottaa siitä kaikkea irti" :(. Toisaalta on just niin ku Niamey sanoi, et nyt on niin helppoa jo kun lapsi on vähän isompi. Joka tapauksessa meidän tonskailut saa odottaa ainakin vuoden vielä, kun haluan valmistua ensin. Sit taas mun alallla on se hankala, et raskaana ei voi tehdä kaikkia töitä eli sen takia voi siirtyä vielä enemmän, jos pitää ensin varmistaa työpaikka.
Pesukarhu: miten sun alalla tehdään, jos on raskaana? Siirtyykö silloin enemmän " paperipuolelle" . Sun työssähän on kuitenkin kans riskejä..
Koska Quut alkaa käydä päiväkodissa tutustumassa? Me alotetaan ens maanantaina. Tosi hiemoa, et Aino oli löytänyt kivaa puuhaa jo päiväkodissa :).
Ai niin, mun piti vaan pikasesti kirjotella ;)
Jenni ja D melkein 1 v. 2kk
Pikaisia paranemisia Niameylle! vieläkö on kuumetta?
Jenni: Mä olen koulutukseltani ompelija, siksi osaan vääntää hääpuvun=) Tosin en ole vuoteen mitään tehnyt, mutta nopsaan sitä taas muisti että mitenkäs niitä kaavoja tehdään. Reilu vuosi sitten tein kaverille hääpuvun, se on mun viimeisin tekeleeni. Mikä sä olet koulutukseltasi kun oot puolikäsityöläinen?=) Kiva sana.
Jenni kyseli kengistä. Meidän tytöllä on ollut kesällä ja on vieläkin koon 21 kenkiä, mutta nyt syksyksi ja talveksi koko 22, en viitsi enää pienempiä ostaa.
Vielä hetki töissä, toivottavasti ehdin kotiin ennen salkkareita...=)
Niamey laitoin uudestaan sen meilin. Tuliko nyt perille? Meillä on ollut jotain häikkää tossa sähköpostissa.
Mulle muuten kävis kans se 8.9. treffit Hoplopissa. Käy mulle tosin tässä seuraavina neljänä viikonloppuna muutenkin.
Vautsi, Jennilläkin on vauvakuumetta ;) Joo siis paperihommiin laitetaan, jos on raskaana. Mä tosin en nyt oo sillä osastolla, missä te luulette. Mä oon sillä puolen, missä vastataan puhelimeen ja käsketään ne toiset hommiin ;) aika epäselvästi tuli sanottua, mut siis siisti sisätyö on mulla toistaseksi.
NapNap, alustava vieraslista on tehty. Mä en vaan tiedä, et missä välissä mä ehdin niitä paikkoja soittelemaan.
Jonsku heräs pakko mennä...
p
Ihan ensiksi Niameyn Ainolle IIIIIIIIIIIIIIIIIISOT 1v-onnittelut!!!!
Huh, kyllä teettää paljon hommaa ja päänvaivaa toi työn aloitus. Ja stressiäkin pukkaa jo tosissaan, että tuleeko tästä mitään vai oonko vaan onnistunut sotkemaan kaikki meidän perheen asiat...
No, nyt tämmöinen megaviesti sitten.
Ihana päivä oli muuten, tosi kiva sää ja oltiin yhteensä ulkona varmaan 5 tuntia kolmeen eri otteeseen! Pikku-quu olikin ihan puhki ja painui jo pehkuihin.
Kiitos kun kommentoitte tota ruokailuasiaa! Ihana kuulla, että muillakin on samanlaisia sottapyttyjä. :) Jos Queen on " löysä äiti" niin mä olen sitten tosi tiukkis! :) En vaan aio hyväksyä mitään leluja ja sirkustemppuja ruokapöydässä. Piste. Tottakai vaatimustaso täytyy asettaa lapsen kehitystason mukaan ja sotkua tulee, kun harjoitellaan, mutta se onkin eri asia. Pikku-quu aina ottaa oikein vekkulin ilmeen ja varmistaa, että me katsotaan ja sitten ihan tahallaan viskaa kaiken menemään. Jos quu on niin iso, että se tajuaa jo tuolla tavalla velmuilla niin sitten se on kyllä myös niin iso, että pikkuhiljaa pitää alkaa harjoitella pöytätapoja siinä missä muutkin. Onneksi tarhassa pienet varmaankin hyvin helposti ottaa mallia isommista.
Jenni, quu on nyt ihan muutaman päivän sisällä itse asiassa oppinut vähän jo syömään itse lusikalla. Varmaan läpimurto tapahtui ton sun viestin jälkeen. Annoin sille nyt leikkiinkin oman lusikan ja lautasen, kun lusikalla syöminen alkoi niin kovasti kiinnostaa. Me muuten siirrettiin eilen vihdoin veitset yms. terävät pois ylälaatikosta, kun quu oli ottanut sieltä yhden mittalusikan. Onneksi ei mitään veistä, hui! Miten se onkin, että taas toikin toimenpide piti tehdä näin myöhään, kun jotain olisi jo voinut sattua???
Pesukarhun kuvaus räjähdysalttiista Jonskusta oli kuin mun kynästä. Siis quu on just tollanen! Kirjoitin tarhalappuunkin kuvaukseksi, että quu kiihtyy sekunnissa nollasta sataan.;)
Queen, tuosta omasta ajasta. Eihän sitä tietty kauheesti jää... Nyt varsinkin monet illat on mennyt työkuvioita järjestellessä jo kuukauden ajan, joten harmittaa pikkasen. Mutta mä pystyn onneksi tiskaamaan, laittamaan ruokaa ja siivoilemaan samalla, kun quu leikkii. Imuria se pelkää nykyään, joten joko imuroin alakerran, kun poika nukkuu, tai sitten imuroidaan yhdessä niin että quu on sylissä. Jälkimmäinen vaihtoehto on " hieman" raskasta. :) Nykyään quu nukkuu yleensä enää yhdet päikkärit, jos saa nukkua rauhassa omassa sängyssään. Päikkyjen kesto on 1,5-3h. Jos nukkuu 3h niin se on kyllä ihan luxusta! Siinä ehtii siivoamaan kaikki paikat, syömään itse ja sitten kesällä oon esim. juonut vielä kahvit terassilla ja tehnyt vaikka sudokuja tai muuta yhtä huuhaata. :) Niin harvoin sitä kuitenkaan ehtii tehdä mitään hyödytöntä, joten niistä hetkistä pitää nauttia! :)
Queenille vielä vaunuilusta. Meilläkin se on ihan out. Poitsu ei viihtyisi siellä enää varttia kauempaa. Me ollaankin nyt ajeltu joka paikkaan pyörällä. Ja quuhan sai sellaisen työnnettävän kolmipyöräisen mummilta ja ukilta, ja sen kyydissä se tykkää viilettää puistoon.
Tosi upeeta, että NapNap osaat tehdä itsellesi hääpuvun! Tulee sitten varmasti just sellainen, kuin haluat! En ollut kuullutkaan tollasista kauhukohtauksista. Jos quulle tulis sellainen niin mä varmaan itse kauhistuisin ja saisin jonkun kohtauksen! Kannattaako silloin ottaa lapsi syliin vai mitä?
Tsemppiä napero siihen putkitukseen! Varmaan kurjalta tuntuu, mutta hyvin se menee ja sitten korvat pysyy terveinä.
Mites nyt tehtäis niiden hoplop-treffien kanssa? 8.9. pääsisi ainakin NapNap, pikku-milli ja minä, pesukarhu ei tiedä vielä ja jenni ja napero ei pääse. Entäs Queen? Menikö multa vielä ohi jonkun ilmoittautuminen?
Voi harmi, että pesukarhupesue joutuu lykkäämään tonskailuhaavettaan! Toi on kyllä ihmeellinen toi teidän ala, kun tarvetta työntekijöille olis, mutta silti ei vaan voida avata niitä työpaikkoja! Toivottavasti kaikki menee teilläkin vielä hyvin ja pääsette pian tonskailemaan. Tsemppiä myös häävalmisteluihin! Se on kyllä ihanaa aikaa, joten nauti. Vinkkinä voisin sanoa, että livebändi häissä on kyllä tosi kiva ja luo ihanan tunnelman, vaikka on tietysti vähän kallis. Voiko Jonsku jo paremmin? Pikku-quullakin on ollut kuumekouristuksia. On tainnut periä sen taipumuksen multa.
Entäs Niamey? Toivottavasti kuume on laskenut jo!
Ai NapNapin tyttö käyttää vielä 80-senttisiä vaatteita? Eikös teidän neiti ollut kuitenkin aika pitkä, vai muistanko väärin?
Mustakin noi poikien vaatteet on nyt vähän tylsiä, kun niissä on vaan pääkalloja yms. Tytöille olis ihania juttuja. Mutta onneksi on aina ihania yöpaitoja! Pikku-quu on aina vaan jotenkin niin suloinen noissa yöpaidoissan, kun ne on kuitenkin vielä noita pikkuisten haalareita. :)
Pikku-quu on samanmallinen kuin isänsä, eli pitkä selkä ja lyhyet jalat. 80-senttisistä bodeista alkaa loppua pituus, joten siirrytään 86-senttisiin nyt syysvaatteiden myötä. Housuissa taasen 80-senttiset menee vielä hyvin, ja usein joudun jopa kääntämään lahjetta. Musta vaikutta, että quu olis nyt varmaan aika keskivertopojan kokoinen. Ei sillä makakroita ole vieläkään missään, mutta sellainen pikkuisännän massu sille on tullut tuohon eteen. ;) Meidän 1v-neuvolaa siirrettiin ens viikon maanantaille, joten en vielä tiedä uusimpia tarkkoja mittoja. Kiva oli kuitenkin jo lukea Liian ja Ainon uusimmista lukemista. Arvioisin, että quu on nyt about 77cm pitkä ja painaa noin 10kg, jos kasvu on jatkunut samanlaisena kuin ennenkin.
Onpas millin Aksun hoitopuuhat alkanut mukavasti! Toivottavasti meilläkin menis noin. Eilen oltiin kaveriperheen luona kylässä, ja heillä on 3v. poika ja 6v. tyttö. Oli kyllä tosi hauska, miten quu otettiin jo vähän leikkeihin mukaan ja isommat lapset hoivaili sitä ja näytti kaikenmaailman leuja. Poitsu oli onnessaan! Ja itse olin ihmeissäni siitä, miten nätisti quu leikki lastenhuoneessa muiden kanssa, kun me vanhemmat juteltiin olohuoneessa. Ei se tuntunut yhtään meitä edes kaipaavan sinne sotkemaan kivoja leikkejä. ;)
Jenni, mekin aloitetaan päiväkotiharjoittelu ens maanantaina. Käydään varmaan joka päivä ja ollaan aamupäivä. Halusin kokeilla myös sitä, että quu jäisi päikkäreille tarhaan, kun jännittää, miten se menee. Ehkä loppuviikosta sitten.
Ostin just quulle uudet syyskengät, 21 oli koko. Kyllä ne tuntuu sopivilta, vaikka on niissä vielä kasvuvaraa. Mutta hyvin niillä kulkee, quu jo lähes juoksee.
Kerroinko jo, että saatiin ne 1v-kuvien vedokset? No, niinhän siinä just kävi kuin arvelinkin, että ei ne onnistunut kovin hyvin. Puolet kuvista on sellaisia, että poika on just lähdössä juoksemaan karkuun. Oli siinä onneks pari suht kivaakin vaihtoehtoa.
Okei, nyt armahdan teidät ja lopetan vihdoin. Heippa!
-Q- ja -q- 1v.
Loma on ohi, takaisin töissä! ja on ollut kyllä hommia, huh...
Miten naperon työt on alkaneet?
Tyttö on ollut koko viikon mummin ja vaarin kanssa mökillä, maanantai aamuna lähtivät. Me mennään miehen kanssa perjantaina perässä töitten jälkeen.
Tulkaahan ilmoittautumaan!
Ihanaa kun on taas viikonloppu!!! Saa vaan " olla" ja nauttia omasta ihanasta pojasta ja perheestä! Aaaah, ihanaa....
Eetu oli tämän päivän mun isän kanssa (elikkäs Eetun vaari) ja oli mennyt TODELLA hienosti, on kuulemma niin kiltti poika, ettei koko päivänä tehnyt mitään pahaa... (joopa, joo, uskoiskohan?) Ja sitten oltiin iltapäivä vielä Lepaalla Puutarhapäivillä, kattelemassa koneita... Ja oisittepa nähneet Eetun ilmeen kun pääsi päältäistuttavan ruohonleikkurin (?) tai mikä nyt ikinä olikaan päälle istumaan, oli heti kädet ratissa, ja naama kuin hangon keksi!
Ois pitäny vielä mennä mun mummolla käymään, mutta ei jaksanut... Jotenkin on ihan puhki, ja huomenna mennään Elomessuille Hämeenlinnaan. Ja illalla sitten miehen ja hänen kaverinsa kanssa kaupungille... (koskahan oon viimeks ollu... hmmm...)
Hoidossa oli mennyt Eetulla ihan hyvin torstaina (ti ja ke kun oltiin kotona " kipeenä" ).
Ja meillä on nyt sitten 31.8 aika korvien putkitukseen... Vähän jännittää äitiä... Varmasti poraan kun toinen viedään leikkaussaliin. Mutta pääasia että saadaan ne korvat kuntoon.
Muuten toi 8 päivä ei sovi meille. Ollaan menossa sillon Kirkkonummelle rippijuhliin... Mutta kai me voitais nähä vaikka lokakuussakin? Jos siis kaikille muille sopii paremmin tuo 8 päivä... Meillä kun on ainoostaan vapaana 22-23.9 ja 29-30.9 viikonloput.
Napnap, kyllähän ne ymmärtää, mutta on vaan hankalaa muutenkin saada varahoitajaa, ja sitten tulee aina mulle huono omatunto, kun tiedän että toiset joutuu tekeen niska limassa töitä... Niin ja onhan tuo ukkeli tosi hoikka. Meillä on hoidossa Eetua kolme päivää vanhempi poika ja se onkin sitten ihan toista maata...
Hienot mitat tosiaan Liialla!
Qlle jaksuja täältäkin...
Pikkumilli, kiva kuulla että sulla on rauhallisempi mieli Aksun hoidon suhteen... Meidän yhden hoitolapsen äiti on töissä yhdessä uudessa päiväkodissa, pienten puolella, siellä on yksi lto ja kaksi päivähoitajaa, ja lapsia 12, joista VANHIN on juuri täyttänyt kaksi vuotta... Ja kukaan lapsista ei ole ollut muualla hoidossa, joten siellä on " pikkuinen" huuto päällä koko ajan...
Mun piti taas ihan vaan pari sanaa kirjoittaa... Mut nyt meen kattoon kauhukeittiöö...
napero ja Eetu 1v6kk1vko