Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkistellaan tälle puolelle taas!! Eihän siihen enää oo ku viikko ku virallisesti " saadaan" tänne siirtyä :)

Joo Ainon la oli 3.8 mut syntyi sit 19.8!! Meni niin paljon yli ku vaan täällä antavat mennä :D

Valmistelut on hyvin pulkassa :D Mummu leipoo täytskärin, voileipäkakun, pikkuleipiä ja hillopullia!! Ite ostan kaffipaketin ja mehua/limsaa lapsille ;D

Osaan kyllä itekki leipoo ja näin mut nyt ei yhtää jaksata alkaa rättäämään mitään isolle porukalle ja meneehän sit porukoitten pussista noi tarjoilut ;D

Tietty siivoan ja laitan tytyn+itteni nätiksi!!

Meillä on tässä asunnon myynti menossa niin muutenkin tulee pidettyä paikat kunnossa!

Neiti otti ekat askeleet viimekuun lopussa ja nyt kävelee jo hienosti pitkiä pätkiä! Kiire on liikkeelle tällä neidillä :D Eilen sit ostettiin ekat kengät ja niillä ollaan kävelyä nyt harjoiteltu..

Kyllä tympäs eilen ku oltiin mun kotona... ja tympii vieläkin! Äiti alko höpiseen siinä sit Ainolle että " noin iso tyttö ja vielä tissiä lutkuttaa" kun imetin olkkarissa!

Alkuun oli hirvee haloo että pitää imettää ja ei saa antaa korviketta ollenkaa... Nyt sit pitäis lopettaa ku seinään!! Argh.. Yleensä en pahoita mieltä kun se jotain mulle töksäyttelee mut tähän asiaan ei ole sillä puuttumista! Oon aatellu imettää vielä jonkin aikaa kun neiti on oppinut imeen niin ettei hampaat ota kipeetä ;D

Mutta nyt lopetan vali valin ja meen leikkiin noitten höpöjen kanssa tuonne makkariin!!

Niamey ja Aino viikkoa vajaa 1v.

Vierailija
22/97 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun pitäis lähtee anopin luo kahville.

Naperon ehdottamista päivistä mulle ei ainakaan sovi toi 22.9., koska meillä on täällä silloin pensasaitojen istutustalkoot. Muista päivistä en vielä osaa sanoa.

Noista Jonskun tempauksista vielä jotain, mitä tuli mieleen. Jonsku on alkanut juosta karkuun aina, kun sanoo, että vaihdetaan vaippa. Se vaan nauraa käkättää ja mennä viipottaa ihan hirveetä vauhtia. Välillä se menee ihan piiloon. Tosin piilo on aina sama, joten poika on helppo löytää. Se menee makkarin kirjahyllyn taakse ja on siellä ihan hiljaa. Kauhee kikatus alkaa, kun " löydän" sen :)

Eilen mä huokasin kahvipöydässä, että " huh, huh" . Joona teki saman perässä ja vielä ihan samoilla äänen painoilla. Hauskan kuulosta. Tänään Jonsku oppi sanomaan ei. Toistaa sitä aina, kun kiellän siltä jotain. On nää taaperot vaan niin sulosia. Ihania juttuja teidän muidenkin taaperot keksineet. Kauheen kiva, kun näiden kanssa voi jo hassutella ja riehua jne.

Tervetuloa Niameykin tänne puolelle. Onnittelut myös ensiaskelista Ainolle. Ainohan lähti kans sitten varhain kävelemään.

Nyt täytyy taas mennä.

pesukarhu ja Jonsku

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
12.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin tällä viikolla d' n mummilassa. Oli kivaa ja uitiin paljon. Sen seurauksena D onkin nyt ollut kolme päivää ihan räkäinen & kuumeinen. Huomenna pitää soittaa lääkäriin aika. Yöt menee ihanasti tunnin tai puolen tunnin välein heräillen.. Oiskohan taas korvatulehdus..

Mä olen siis ilmeisen paska äiti.. En isommin jännitä D' n tarhan alkua (en rehellisesti sanottuna yhtään). (oon muutenkin suht huono jännittämään mitään ;).) Enemmän olen huolissaan omasta koulun alkamisesta. Oon siellä varmasti niin pihalla :S. Mulle on ollut jo siitä asti, kun saatiin tietää, et jäädään Suomeen, selvää, et tänä syksynä muksu menee päiväkotiin. Piste. En ala elämään tällä paskarahalla, mitä me saadaan nyt yhtään kauempaa, kun on pakko. Ja mun valmistumisesta tää on kiinni, joten sitä ei lykätä yhtään enempää (kun miehen työn, siis muun kuin siivoustyön, saaminen tässä maassa on aika utopiaa..).

Ollaan nyt edistytty meidän joulusuunnitelmissa jo sen verran, et ollaan kateltu lentoja :). Kun miehen ens palkka tulee, niin voidaan varata lennot.. Ollaan molemmat miehen kans niin innoissaan, et vihdoinkin meillä näyttäis olevan oikeesti mahdollisuus matkustaa vapaaehtosesti miehen kotimaahan!

D on tanssinut jo kauan kaikki mahdolliset musiikit. Mies on tästä ihan innoissaan :). Sanoo aina, et " African boy, u got it in your blood" :D. Oon kyllä vähän yrittänyt vihjailla, et kaikki pienet lapset tykkää tanssia :).

Onnea Pesukarhulle työpaikasta! Eikö sullakin ollut aika epävarmaa työn saamisen kans? Ootko koulutusta vastaavas työssä? Meillä vaipan vaihto menee samalla tavalla kuin teillä :). Nauraen karkuun ja hirvee kikatus, kun saan kiinni.

D matkii kans ääniä ja toistaa joskus sanoja perässä. Sanoo siis sanan yhden kerran jonkun perässä, mut ei muuten. Esim. mun perässä sanoi yhtenä päivänä seis ja taatan perässä heitä. Paras sana on nyt " nam" . Kaikki ruoka on nam :), vaikka ei suostuis syömään mitään (nyt kipeenä) niin silti on nam. Mummilassa D poimi maasta kourallisen kiviä, sanoi nam nam ja alkoi syöttää kiviä taatan autolle (yritti tunkea kiviä auton nokan ritilöiden sisään). Eläimien ääniä matkii kans. Koiran ja kissan osaa sanoa, jos kysyy mitä koira/kissa sanoo. Muut matkii kuvakirjaa lukiessa mun perässä.

Jenni ja D 1v. 1kk

Vierailija
24/97 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin rantaudutaan nyt sitten tälle puolelle, tuntuu ihan omituiselta!:)

Oon ihan pihalla jutuista mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa..

Päivähoidon aloittamisesta oli ainakin ollut juttua, se onkin nyt monella ajankohtainen asia.Olin itse aikanaan pienten puolella töissä ja muistan kyllä että siellä vuodatettiin välillä kyyneleitä puolin ja toisin..mä oon kyllä semmonen herkkis ettei siitä tulis varmaan mitään, pelkkä ajatuskin vääntää mahasta:D Meillä onkin näköjään vähän eri kuviot kuin muilla, mä irtisanouduin tänään mun vanhasta työstä ja aion pysytellä visusti kotona. Lopetin työsuhteen siksi etten aio tuohon työhön palata edes hoitovapaan jälkeen, monesta syystä. Kivi putosi sydämeltä kun sain sen tehtyä..

Teen kyllä kotona toista työtä tässä lapsenhoidon ohessa muutaman tunnin päivässä, oon tehnyt jo äippäloman päättymisestä asti.

Mutta siis en suinkaan pidä päivähoitoa huonona asiana, päinvastoin.

Toivottavasti kaikkien hoitoonmenot sujuvat hyvin:)

jaksuja myös napnapille ja naperolle hoitohommien kanssa.

Pesukarhu, meillä kans tyttö hokee tuota huh,huh sanaa, sanoo myös hyh,hyh aina koiranluihin koskiessa:)

Ihania touhuja teidän taaperoilla!:)

Meillä Liian mielestä on huisin hauskaa tehdä pientä kiusaa äidille, ensin se istuu lattialla ja miettii mitä menis tekemään, sitten alkaa kikattaa jo pelkästä ajatuksesta (helppo arvata että on pahat mielessä) ja lähtee tuhatta ja sataa koirankupeille, jos en huomaa niin huutaa vielä mennessään " eiii!" sitten nauraa ihan hulluna kun haen pois, välillä hivuttautuu hiljalleen vesikuppia kohti ja kun katson niin on tekevinään muka jotain ihan muuta;)

Sama homma on stereoiden kanssa..

Tyttö ojentelee myös kaikille mielikuvitus muruja, tämä olematon murunen pitää sitten ottaa vastaan ja laittaa suuhun..se on kanssa tytöstä tosi hassua..mistä lie tuon keksinyt:)

Tein muuten tytön synttäreille digestivepohjaisen kakun jonka ohje oli uusimman yhteishyvän ruokaliitteessä ja taytyy sanoa että oli paras digestivekakku jota oon ikinä maistanu, siihen tuli valkosuklaata ja marjoja,kantsii kokeilla!!

Niamey,anna noiden imetyskommenttien mennä toisesta korvasta ulos..mä oikeen kauhulla odotan 1vee neuvolaa kun väittelin jo viimeksi terkan kanssa tosta imetyshommasta, muuten oon säästyny kommenteilta viime aikoina, johtuu varmaan siitäkin ettei enää tule imetettyä muiden nähden kun imetyskerrat on vähentyneet, meillä syödään enää aamulla, ennen päikkyjä ja illalla+öisin vaihtelevasti. Mä kanssa ajattelin jatkaa ihan tytön tahtiin pidempäänkin. Ootko antanut/meinaatko antaa Ainolle tavallista maitoa vai annatko vasta myöhemmin? Teidä tyttö se jo käveleekin,hienoa!

Q, kirjoitit niin kivasti tuonne pikku-enskoihin että tämä vuosi on ollut sun elämäsi paras:) Täytyy myöntää että tunsin pienen piston sitä lukiessa, siis tottakai tämä vuosi on ollut mullekin elämäni paras ja ihana mutta musta on toisaalta ihanaa että se on takana..kuulostaapa kamalalta!!:D Mutta siis se monen viikon kipu synnytyksen jälkeen, monet rintatulehdukset, kuukausien huuto, omat sairastelut, valvominen, väsymys..niitä ei vaan tule ikävä, te tosin taisitte onneksi tuossa asiassa säästyä monelta ja hyvä niin:) Musta vaan tuntuu että koko vuosi meni ihan sumussa sen väsymyksen takia, ehkä mulla vaan on negatiivinen ajattelutapa..tietysti monella on ollut paljon rankempaa.

Jokatapauksessa aika kultaa muistot ja toisesta täälläkin jo haaveillaan:)

Koitan nyt perehtyä teidän juttuihin pikkuhiljaa josko sitä osaisi sitten kommentoidakin enemmän:)

nautitaan nyt näistä viimeisistä (?) lämpimistä:)

Queen ja Liia 1vee

Vierailija
25/97 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni, meilläkin kaikki ruoka on nam nam :)

Queen, Oon aika varovasti antanut noita maitotuotteita! Jogurtteja ja viiliä ollaan nyt syöty, jos ei maistu niin sit vauva jogurttia! Puuron olen keittänyt maitoon.. silloin kun sattuu suostuun puuroa syömään!! Maitoa olen muutamana päivänä antanu mukista, mut ei oikein maistunut ja sit massukin meni siitä löysälle! Varovasti jatketaan 1v neuvolaan asti ja sit kun saan ohjeet niin jatketaan niillä ;)

Meillä on ollut niin ihana neuvola täti ja tähän asti neuvotkin on ollut aika hyviä.. Mitä nyt sillon 3-4kk iässä kun meni unet päälaelleen ni käskivät herätellä unilta jne.. lopulta tyttö oli niin väsynyt että nukku yhen päivän aamu 04- ilta 21.00 välillä vaan syöden! Muistan hyvin että oli sillon 3h hereillä ja nukku vielä aamuun :) Sit se rytmi kääntyki!!! Jos oltais jatkettu herättelyä niin ties mihin se olis johtanu... Ainaki mulla olis pimahtanu ja mies joutunu saikulle kun on niin raskas työ eikä saanut nukutua yöllä kun me touhuttiin päiväpuuhia sillon :)

Vähän muisteloita väliin...

Yhdyn minäkin siihen että tämä vuosi on ollut tähän astisen elämäni paras, mutta ei suinkaan helpoin! Meilläkin noita vaiheita on ollut..

Mä jatkan kotona hoitovapaan loppuun ja toivottavasti tonskaillaan vielä ennen sitä niin sit oon kotona vielä pidempään! Kotoa käsin tehtävä työ olis haaveena :) Ei hirveenä siivoojan hommiin oo ikävä!! Perhepäivähoitajan opintoja olen miettinyt..

Jahas.. aika vierähtänyt niin että pakko lopettaa ja rientää kauhan varteen ;)

Niamey ja Aino

Vierailija
26/97 |
13.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti vaan... meille ei käy treffaaminen silloin 1.9... silloin on mun kaksvitoset ja samalla pidetään tuparit ja kihlajaiset.

Täällä taas muutama uus kuva ja löytyy kuva siitä Aksun sängystäkin (ja Aksun rakkaasta Hannusta) http://irc-galleria.net/archive.php?nick=millipilli&album_id=634106

Vierailija
27/97 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, kaksi aamua takana ilman itkua tarhassa! Nyt siellä on ollut hoitaja omasta ryhmästä, ja ilman itkuja on tyttö tarhaan jäänyt, ihanaa!

HopLop kuulostaa kivalta! Mulla on viikonloput aika kiireisiä tonne lokakuun loppuun sakka, polttarisuma iskee tossa ensi kuussa, mutta jos te päätätte päivän niin mä katson että pääsenkö mukaan.

Napero, lisää vaan mut meseen. Laita mulle vaikka viestiä napnap@netti.fi, mesessä mä oon toisella meiliosoitteella, muotoa etunimi.sukunimi, en viitis tähän sitä laittaa. Mä oon vähän laiska avaamaan kotona konetta duunipäivienjälkeen, mutta viikonloppuisin saatan jopa mesenkin avata! Eli saa lähestyä!=)

Me ollaan annettu tytön nukkua viikonloppuisin niin pitkään kun vaan nukkuu, koska se herää muutenkin meistä kolmesta ekana=)

Hauskoja juttuja teidän kaikkien lapsosilla! Niitä tosiaan riittää, ja koko ajan tulee lisää. Ihan ällistyttävä välillä huomata, miten paljon nää meidän lapset jo osaa ja oivaltaa. Meidän tyttö pukee jopa housut jalkaan itse! Ei välttämättä mene oikeinpäin... Uusia sanoja on: kala, muumi, ankka.

Jos teen itselleni vaikka voileivän ja menen syömään sitä olkkarin sohvalle, niin tyttö tulee perässä: " aukkaa, aukkaa" . Se tarkottaa että se haluaa haukata leivästä=) Välillä se tutkii jalkapohjiaan ja sanoo yäk!

Tsemppiä Karssulille ja Ainolle päivähoidon aloitukseen!

Milloin pesukarhu aloitat työt? Onko työ sun alalta? Ja kerro HETI milloin alatte TONSKAILEMAAN! Haluu tietää! Jos se vaikka aiheuttais mussa jonkun reaktion, vaikka vauvakuumeen=)

Joko naperon kaveri on vauvan saanut?

Onnittelut niameyn typykälle askelista! Ja tervetuloa tälle puolelle! Vieläkö muuten myyt niitä Avonin-tuotteita?

Mun mielestä on vaan tosi hyvä jos sä Jenni et jännitä D:n tarhan alotusta! Mä kyllä ite jännitän oikeestaan kaikkea... Kiva että teidän reissu rupee kuulostamaan jo mahdolliselta! millon meinaatte lähteä? Oletteko pitkään?

Mulle on oikeestaan samat fiilikset Queenin kanssa tosta ekasta vuodesta lapsen kanssa. Välillä on ihan huono omatunto siitä, ettei hirveesti nauttinut. Tai en mä oikeestaan edes muista, että nautinko. Tai oliko se nyt oikeestaan edes niin hirveestä. Kai meillä ihan mukavia ja helppojakin päiviä oli. Jälkeenpäin kun miettii, niin monta asiaa olis voinut tehdä toisin. Ja tyttö oli kuitenkin ihan terve, ei allergioita tai koliikkia tai mitään. Sen takia välillä tuleekin ajatus, että " ansaitsenko" mä toista lasta, tai edes tätä ekaa, kun en osannut edes sitä vauva-aikaa arvostaa. Näitähän nyt voi miettiä vaikka maailman tappiin asti, tehty mikä tehty. Ja voihan sitä tokan kanssa vaikka nauttiakin... turha kai näitä on mietiskellä.

Ihania kuvia Aksusta! Ja hauska se Korkeasaari-juttu=) Pimpi, vitsi mikä sana...=)

Ai niin, oonkohan mä muistanu kertoa teille, että mä rupeen opiskelemaan? Ensi kuun alussa alkaa iltaopinnot, eli töitä teen niin kuin tähänkin asti, siihen sitten opiskelut päälle. Ja vielä olisi ne häät tulossa, tyttö hoidettavana, harrastaakin haluaisin... oonkohan mä ihan fiksu? No, kohta se nähdään.

NapNap + tyttö 1v5kk

Vierailija
28/97 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap. Avonit kuvioissa edelleen :) Kaikki tuotteet mitä mulla on nyt käytössä on ollut hyviä!! Yllätyin täysin noista tuotteista.. Mieskin tykkää omista ihonhoito/pesuaineistaan! Netissä kuvasto joka voimassa 20pv asti, on nyt suuremmassa koossa ni näkee tilausnumerotkin paremmin :) Oli muuten hyviä meikki tarjouksia nyt!

Pikku-milli. Meillä on Ainolla ihan samanlainen sänky ku Aksulla! Tosin valkoinen :) Ja suloinen pikku-mies teillä!!

On vielä paketissa kun ei viittitä laittaa makkaria vielä ihan tukkoon... On nimittäin niin pieni toi meidän makkari et ei siellä paljoo enää liikuttais! Mut sit ku saadaan asunto myytyä nii tukitaan.. sit ei enää ramppaa porukkaa kattomas miltä meillä näyttää ;) ja tietty ku saadaan isompi asunto ni sit Aino saa ihan oman huoneen!

Typy on alkanut tunkemaan ittensä kaikkiin mahdollisiin koreihin ja laatikoihin mihin vaan mahtuu.. Aika hauskan näköistä kun eka kipataan lelut kopasta lattialle ja sit puskee ittensä koriin alkaen kerätä leluja syliinsä koriin!! Samoten on kun kylpyyn mennää nii pieni pesuvati on paljon kivempi ku punkka :D

Kuvia meidä nupusta; Niitä on jo usiampi tuhat sinne kertyny :D

http://flickr.com/photos/eskeli

Mut nyt jatkan siivousta!! Pöllö mikä pöllö ku helteellä siivoaa ;D

Niamey ja Aino pian 1v.

Vierailija
29/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkä eilen mulla oli aamuvuoro ja menin siis 6.30 töihin, ja mies vei Eetun hoitoon. Klo 8.20 sain puhelun, että " Eetulla kuumetta, pitää hakee kotiin!" No, parasta/pahinta tässä oli se, että Eetun " kuume" oli 37,7 (mikä ei mun mielestä oo kauheen vakavaa?) ja oli ollut TOSI väsynyt hoitajien mielestä (ihme kun heränny 6.00 ja valvonut yöllä 1½tuntii...) kun hain pojan pois, näin saman tien ettei hän kipee ollut! Ennen päikkäreitä mittasin vielä lämmön, samassa oli. Ja päikkäreiden jälkeen oli tasan 37. No, meillä oli onneksi 1½ vuotislääkärineuvola kolmelta, ja sinne jouduin Eetun herättämään, 3tunnin unien jälkeen... Ja oli tosi kiukkuinen, ekan kerran huusi neuvolassa kun punnattiin ja mitattiin... Lääkäri katto korvat ja nielunkin, ja totes täysin terveeksi, mutta antoi kuitenkin tämänkin päivän sairaslomaa, jos vaikka kuume nousee... No, Eetu viel nukkuu, mut mittaan heti kun herää... Ja neuvolantäti sano, että saamme varautua, että tuosta hoitopaikasta soitetaan helposti kotiin! Kivakiva! Hän menee sinne pitämään " puhuttelun" että kuume on lapsilla on yleensä 38asteen yläpuolella. Ja sitten vielä sellanen juttu, että olisin muutenkin hakenut Eetun tänään klo 14, että ei olis siellä ollut pitkään...

Mutta joo, se tuosta, mutta mua vaan ärsyttää olla kotona, kun poika on hoitokunnossa, ja ite tiedän että töissä saan tuntea nahoissani tän...

Ja uudet hienot mitat ovat Eetulla 9880g ja 82.4cm, kas kun rupee noi 80cm oleen vähän pieniä...

napero ja Eetu 1½vee

Vierailija
30/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina multa unohtuu jotain...

Napnap kyseli siitä mun kaverista, ei oo vielä saanut vauvaansa! mä kyllä kovasti yritin sille sanoo, että olis aika jo päästä sen tositoimiin, mutta ei... ja samalla " helpotin" sen oloo, ja sanoin ettei sinne kukaan oo viel jäänyt... Heh, jotenkin ei vaan ymmärtänyt...

napero, taas...

Vierailija
31/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niamey: Täytyykin katella se uusi kuvasto. Vieläkö sut saa samasta meiliosoitteesta kiinni? Mä olen ollut kans tosi tyytyväinen niihin tuotteisiin, mulla on vieläkin sitä rintavoidetta, ja se ihan oikeesti on hyvää! Ainakin mä olin havaitsevinani jotain vaikutusta kun 1/3 purkista oli vasta käytetty, vielä on varmaan 1/3 jäljellä. Kokeilitko sä sitä?

Kivoja kuvia Ainosta, kiva tukka, kesäsiili=)

Napero: Harmi homma että " joudut" olemaan kotona. Eikö sun töissä oikein ymmärretä sitä, että olet pois? No, toivottavasti Eetulle ei nouse tänään kuumetta.

Mä sain sun meilin, mä lisäilen sut meseen varmaan viimeistään viikonloppuna.

Vierailija
32/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Eetu aika pienen sirpukan oloinen, mittojen perusteella! Mä olen meidän tyttöä kotivaakalla punninnut, ja paino on jotain 11kg tietämillä, pituutta voisi olla saman verran kun Eetulla. Ja mun mielestä meidän tyttö on kuitenkin aika hoikka suikula=) Mut en tiedä mitä neuvolan vaaka näyttää. Pitäisikin varata se neuvola...

Vierailija
33/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap. On sama maili :) En sit vielä tilannu niitä kun imetän, ettei sitä rasvaa vaan joudu tytön suuhun jne. mut heti kyllä tilaan ku lopetan imetyksen! Meijä neitillä toi tukka ei ole niin hirveenä vielä kasvanu.. mut vähitellen huomaa että tiheentyy ja pitenee :)

Me mennää tänään kattoon mun kaverin vauvaa! Tulee nyt 17pv 1kk :) Eipä vähän vauvakuume nouse taas.. Ja toinen kaveri on nyt ihan viimesillää! Alkanut jo avautumaan hissukseen.. saa nähä millon syntyy! Hirveesti syntyy vauvoja kavereille!

Mut nyt ulos tytyn kans!

Vierailija
34/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tänään 1vee neuvola ja ihan muhkeat mitat tuli taas:

12,3kg/79cm, rokotusta ei edes huomannut mutta tädin laittama laastari oli suuri ihmetyksen aihe;)

Meillä on muuten tullut uusina sanoina anna ja ota, muita sanoja on äiti, isi=titi ,tööt-tööt, vauva, huhhuh, hyhhyh, hei ja ei.

aa tarkoittaa meidän aatu-koiraa, mamma=maitoa, sitten kun Liian isin nimi on petteri niin tyttö sanoo isiä välillä töttöiiksi, mies nauroikin että hänellä on tosi miehekkäät nimet, titi ja töttöii:D

No ei kyllä munkaan mielestä noi naperon eetun lämmöt olis kotihoitoa vaatineet, höh. Meillä oli aikanaan päiväkodissa yksi täti joka soitti vanhemmat hakemaan ihan naurettavan pienistä jutuista, kerran esim yks lapsi kakoi (syödessä, eli joku meni vaan kurkkuun) niin tämä täti säntäsi salamana soittamaan vanhemmille että nyt on pojalla oksutauti;)

Ihania kuvia niameyn neidistä!:)

Queen ja Liia 1v

Vierailija
35/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..vaan sit oli pakko QUEEN' in viestin takia kirjotellakin..

Mulla on vähän sama olo, et " huh, siitä vauva-vuodesta selvittiin hegissä ja suht järjissään" . Meilläkään kaikki ei sujunut ihan " suunnitelman mukaan" .. On monta asiaa, mitkä tekisin toisin nyt. Lopulta kuitenkin jäi sellanen olo (on ollut nyt muutaman päivän), et kyllä haluun vielä joskus lisääkin lapsia (oli vaiheita, jolloin en ollut ihan varma tästä). Ainoa, mikä pelottaa on masiksen uusiminen. Toisaalta arvostan (kuulostaa todella typerälle, mutta en keksi parempaa sanaa) sitäkin " kokemusta" . Pystyn ihan eri tavalla suhtautumaan moniin asioihin ja näen asioita, joita muut eivät näe ja pystyn ymmärtämään ihmisiä/ heidän tekojaan eri tavalla kuin ennen. Toisaalta mulla on vielä asioita masikseen liittyen, joista pitäis puhua jonkun kanssa. on asioita, joita tunsin silloin tai ajattelin, joita on tosi tosi vaikea sanoa ääneen, mutta jotka haluisin saada jonkun kanssa puhuttua. (Näitä asioita en halua sanoa kuin sellaiselle, joka varmasti ymmärtää ne eli jollekin " ammattilaiselle" , koska ne on aika rankkoja.)

NapNap: Lähdetään joskus joulukuussa ja ollaan kuukausi :). Päivämääriä pitää vielä vähän tutkia, kun en haluis hirveesti olla koulusta pois. Mun mielestä parhaita aikoja lapsen kans on ollut nää viimiset pari kuukautta. Kaikki on nyt niin paljon helpompaa, D syö ja nukkuu hyvin (ei nuku öitä heräämättä, mut eipä valvo joka yö pitkiä aikoja).

Koskahan meidän ipana-pipana aikoo puhumaan alkaa.. Muilla tuntuu sanoja olevan, vaikka miten paljon jo!

Jenni ja D 1 v 1,5kk (yöunilla)

Vierailija
36/97 |
15.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jenni_117:

Koskahan meidän ipana-pipana aikoo puhumaan alkaa.. Muilla tuntuu sanoja olevan, vaikka miten paljon jo!

Jennille piti tulla kommentoimaan, et älä huoli siitä puheesta - teillä kun on kaks kieltä, niin puhe tulee varmasti vähän hitaammin. Mun veljenpoika on nyt 1v3kk ja ymmärtää kyllä selvästi puheen muttei sano oikeestaan mitään muuta ku kak-ka. Se voi tarkottaa sitten ihan mitä tahansa, yleensä mummoa. :) Ja tän pojan vanhemmat puhuu siis molemmat omaa kieltänsä ja vielä keskenään englantia, niinku kai tekin (vai puhuikos sun miehes D:llekin englantia?). No, et sä varmasti siitä huolissas ollutkaan, mutta tuli mieleen ni aattelin kertoa omat kokemukset näin tätinä. :)

Juups, muillekin vilkutukset, meillä tehdään hampaita ja kiukutellaan aamusta iltaan... tosi rattoisaa! :D

-Osse ja typykkä 9kk

Vierailija
37/97 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tänään on kyllä ollut tosi vaikea päivä. Ikäviä uutisia vaan toisensa perään, tuntuu taas, että kaikki kaatuu niskaan... Ihan oikeesti en nyt jaksais kaikkea...

Lisäks alkaa sieppaamaan toi quu kun se ei vaan osaa käyttäytyä ruokapöydässä vaan viskoo ruokaa ja lusikan ja nokkiksen ja kaikki ympäriinsä! Eilisestä lähtien ollaan pidetty tiukkaa linjaa maitojen suhteen, eli nyt tosiaan ei anneta tilkkaakaan enempää kuin 5-6dl päivässä. Vettä on kyllä pullossa janojuomaksi. Meillä on noi oikeet ruoat maistunut nyt niin huonosti, että ryhdyttiin oikein tehotarkkailuun. En tiedä oliko vaan sattumaa, mutta eilen heti maistui lounas ja päivällinen paremmin. Tänään lounas lensi lattialle, joten poika lensi pöydästä hyvin nopeasti. Välipala ja päivällinen maistuikin sitten suht mukavasti. Ennen päivällistä quu taisi olla jo tosi nälkäinen, kun kierteli ja kaarteli pöydän ympärillä ja mun jaloissa keittiössä malttamattomana, kun ruoka oli uunissa. Nooh, josko se jotain oppis tästä...? Oikeesti, alan oleen vähän epätoivoinen välillä, kun nää ruokailut on niin sohlaamista! Nyt koitetaan omin neuvoin ratkaista asiaa ja onneks on se neuvola parin viikon päästä, niin voidaan sit kysyä tädiltä vinkkejä, jos tuo sottapyttymaisteri edelleen vaan jatkaa samaa linjaa. Tää ruokailu on kyllä meillä ollut aina se kaikista hankalin asia.

Nyt kun muistan niin meille ei myöskään käy se 1.9., kun järkätään äidille ylläri 50v.-synttärit. Sitä edellisenä viikonloppuna meillä on yhdet hautajaiset, joten mites olis 8.9.? Onko muilla menoa silloin?

Hitsi, pitäis alkaa merkkailla noita tarhavaatteita. Mäkin tilasin niitä nimikointinauhoja. Ja sit tussilla loput. Hirvee homma siinäkin. Eikä me olla edes ostettu vielä juurikaan vaatteita quulle syksyksi. Meillä meni just sopivasti 80-senttiset kesän, mutta nyt ne alkaa olla pieniä. Sopivasti siis voidaan ostaa 86-senttisiä, ja nehän kai saattaa mennä jopa koko talven. Tai mistä sitä tietää. Kauheasti tekis mieli neuloa quulle villapaita, mutta kun on kaikkea muuta järkkäiltävää niin paljon noissa työasioissa. Ehkä sitten syksymmällä...

Ai Queen tekee myös kotona töitä? Kiva! Mäkin siis alan tekemään töitä kotona. Perustin yrityksen ja teen ihan oman alan töitä kolmena päivänä viikossa. Jännittää, miten kaikki menee, vai ollaanko kohta puilla paljailla. Ainakaan armoa ei kauheesti anneta. Kuulin just eilen, että yrittäjällä ei oo oikeutta osittaiseen hoitorahaan, joten syyskuun alusta lähtien en saa enää mitään rahaa Kelalta, vaikka hoidankin quuta osittain kotona. :( No, eipä se osittainen hoitoraha oliskaan ollut kuin 70e mutta silti, korpeaa sekin asia taas. Miksi niitä asioita ei voi sanoa Kelan sivuilla suoraan??? Miksi siellä ei voi lukea, että osittainen hoitoraha on vakio 70e eikä siihen tule mitään kuntalisää. Ja yrittäjillä ei ole oikeutta mihinkään rahaan. Piste.

Jenni, kyllä se D alkaa puhua pikkuhiljaa. Meidän tuttavaperheessä puhutaan kahta kieltä, ja heidänkin tyttö alkoi puhua muistaakseni lähemmäs 2v-ikäisenä. Kiva, että teidän matkasuunnitelmat edistyy!

Ihania taaperojuttuja olitte kertoneet! Tulin tosi hyvälle tuulelle, kun luin niitä, vaikka muuten onkin ollut hieman apeat tunnelmat. Lisää tositarinoita kiitos! On nää vaan ihania touhottajia!

Tänään annoin siskolle lainaan quun pikkuiseksi jääneitä vaatteita. Hieman haikeeta... Mutta ei siinä ehtinyt jäädä fiilistelemään, kun quu oli pikkuapulaisena ja mylläsi kaikki viikatut pinot ympäriinsä ja loikkasi lopulta itse äippäpakkauksen sänkylaatikkoon. :)

Jotain varmaan unohtui, mutta nyt meen nukkumaan. Josko huomenna vaikka päivä paistaisi risukasaan...

-Q- ja -q- 1v.

Vierailija
38/97 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai! Ja ette kyllä usko, mut viikonloppuna mä rupeen väkertää sitä mun hääpukua, vihdoinkin!

Mä varasin eilen tytölle 1,5v neuvolan, se on vasta syyskuun lopulla. Queenin Liialla on kyllä komeat mitat! Meidän tyttö oli saman pituinen 1 vuotiaana.

Kyllä Jenni D rupee ihan kohta varmaan lisää sanoja juttelemaan. Jouluun mennessä varmaan sanoo jo paljon sanoja!

Q:lle jaksuja! Miten se onkin niin, että kaikki ikävä tuntuu tulevan samaan aikaan... Ja tsemppiä ruokailun kanssa, tuntuu olevan enskoissa enemmänkin näitä ruoka ja ruokailuongelmia. Meidän tyttö ei ole koko tällä viikolla syönyt kotona oikeestaan mitään. Tarhassa on varmaan syönyt ihan hyvin, eivät ainakaan ole mitään sanoneet. Mutta toista lämmintä ruokaa ei syö, puuroa ei ole syönyt pariin viikkoon. Eilen illalla ei mennyt edes hedelmäsose. Ja arvatkaas mitä tyttö iltapalaksi söi? Siivun meetvurstia ja kaksi siivua kinkkua! Ne se halus isänsä leivän päältä syödä, mikään muu ei kelvannut, ei edes leipä.

Mulle käy toi 8.9. Eli HopLoppiinko?

Queenille ja Q:lle tsemppiä työkuvioihin! Toivottavasti kaikki onnistuu ja menee hyvin!

Ihania vaatteita on taas kaupoissa, sekä äideille että varsinkin lapsille! Ihania vakosamettimekkoja, ruskeeta, violettia ym. Tekis kyllä mieli mennä ostoksille. Meidän tyttö käyttää tällä hetkellä 80cm vaatteita.

NapNap + tyttö

Vierailija
39/97 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee omanapainen viesti¿ on ollut jotenkin niin hässäkkäviikko tän koulun alun kanssa, että ei oo paljon ehtinyt ees aatella mitään =D

Aksu on nyt ollut kaksi päivää päikkärissä. Keskiviikkona mä vein aamulla kouluun mennessä ja isi haki yhdeltätoista. Aksu jäi ihanan reippaasti leikkimään sinne ja oli ollut reipas poika koko päivän!!! Eilen sitten oli 10-14 hoidossa. Jäi itkemään kun vein, mutta oli rauhoittunut sitten vaikkakin koko ulkoilun ajan oli ollut hoitajan sylissä, mutta ihan rauhallisena. Paitsi aina kun joku oli maininnut sanat äiti tai isä niin Aksu oli alkanut huutaa =D Ruoka oli maistunut hyvin, mutta päiväunia ei ollut nukkunut. Sitä hoitajat mulle hämmästelivät, että harvoin noin pienet jaksaa olla niin rauhassa kun Aksu oli siellä sängyssään ihan rauhassa maannut tunnin pupunsa kanssa hereillä ja sitten mennyt hoitajan kanssa leikkimään kun ei uni tullut. Tosi paljon on rauhallisempi mieli ton hoidon suhteen nyt kun nää kaks päivää on mennyt noin hyvin. =)

Nyt pikana kauppaan¿

Ai niin, alustavasti 8.9. sopii meille!

Pikku-milli & Aksu 1v3kk

Vierailija
40/97 |
17.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Q: Ei meilläkään ne syömiset onnistu alkuunkaan, neiti tunkee sormet ruokaa täynnä olevaan suuhun ja sitten hieroo ruuan silmiin,korviin ja hiuksiin:D Heittää myös nokkiksen, haarukan, lusikan, ruuat lattialle tai syöttää pöydästä koirille, kun olen laittamassa ruokaa lusikalla suuhun niin tyttö saattaa ykskaks huitasta kädellä niin että ruuat lentää kaaressa ties minne..ruokaa myös pöristellään äidin päälle..kökötkin on edelleen tytön mielestä jotain ihan kauheaa,,usein jo pelkkä ruuan suuhun saaminen on enemmän ja vähemmän vaativa homma, mä oon ollu armelias tossa asiassa kun tyttö on kuitenkin vielä pieni, tosin taidan olla aika löysä äiti muutenkin;) Terkka totesi vaan että kyllä ne kouluikään mennessä oppii syömään:D

Jaksuja sinne!

Me päästiin neidin kanssa vihdoin yhteisymmärrykseen siitä että yösyöntejä ei enää harrasteta, eipä se kuitenkaan öitä ole rauhoittanut, tyttö on jo useamman viikon valvonut 1-2 tuntia aamuyöllä:/ Sen lisäksi herää vielä muutaman kerran öisin mutta rauhoittuu tassuttelulla aika nopsaan takaisin nukkumaan.

Liiahan on jo pitkään nukkunut vaan yhdet päikyt mutta nyt ne yhdetkin on lyhentyneet tuntiin, siinä saa jo äiti touhuta tukka putkella että ehtii kaiken tehdä noiden unien aikana..Sais nukkua vähän pidempään:/

Eilen oltiin lasten yhteislaulu konsertissa ja tyttö oli ihan tohkeissaan, pienet kädet taputtivat vimmatusti kun neiti jammaili isin sylissä!

Kuinka paljon teillä jää ns. omaa aikaa päivässä, tai jääkö sitä?

Mun pitäis varmaan jotenkin tehostaa ajankäyttöä kun tuntuu ettei aika riitä mihinkään omaan juttuun, aamut menee tiukasti tytön kanssa puuhatessa, sit kun tyttö nukahtaa päiväunille niin käyn koneella, siivoan, teen ruuan ja tyttö jo herääkin. Iltapäivä menee taas yhdessä touhutessa ja tytön käydessä nukkumaan mun pitää tehdä vielä pari tuntia töitä..eli päivän ainoa oma aika on tämä päälle vartin koneella istuminen. Mies kun tekee pitkää päivää niin ei ehdi paljoa auttaa, toisaalta sit kun mies tulee kotiin niin mieluummin tahdon olla yhdessä kun lähteä yksin johonkin harrastamaan ym. Harmittaa kuitenkin kun jää esim. kuntoilu vähiin ajanpuutteessa:/

Siitä toiseen kysymykseen, miten teillä lapset viihtyvät rattaissa?

Meidän neiti kun ei enää malttaisi istua ollenkaan, puolituntia on ihan maksimi lenkkeily aika, sen jälkeen tytöllä palaa käämit, harmittaa kun vähän pidempiäkin vaunulenkkejä ois kiva tehdä.

Tuo puolentunnin viihtyminenkin vaatii porkkanaa,leipää ja leluja viihdykkeeksi;)

No nyt lopetan turinat ja lähden tekemään sitä ruokaa..

Queen ja Liia 1vee