Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoidattavatko n. 4-kymppisenä lapsensa saaneet lapsiaan isovanhemmilla?

Vierailija
30.07.2007 |

Eikö isovanhemmatkin ole monesti jo kovin vanhoja?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on eläkkeellä. Monella nuoremmalla äidillä se oma äiti on vielä työelämässä ja usein vasta toipunut omasta äidinroolistaan... Meillä mummo ehti jo odotella lapsenlapsiaan ja on tosi innoissaan.

Vierailija
2/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

He kyllä tarvitsevat apua ja tukea, mutta auta armias jos nuori äiti sitä vaatiin niin kyllä ollaan taivastelemassa ja kauhistelemassa sitä.

t:yksi nuori äiti jonka avunpyyntöjä lasketaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan.

2

Vierailija
4/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaa en ole vielä raaskinut antaa, tosin mummo on hoitanut häntäkin meillä kotona joskus tunnin-pari.

Olen 39, äitini 63 ja juuri jäänyt eläkkeelle.

Vierailija
5/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaan, monestikkos mummi onkaan teillä tällä viikolla käynyt? Kuinkas monta tunnia oli? Toikos mummi teille mustikoita? Antaakos mummi teille ruokaa kun käytte? Ihan kaikki lasketaan... Ihan kaikki. Ja jos HE jäävät vajaammalle, siittä kärsin vain minä ja lapseni. Kun alkaa se piilovittuilu. En kuitenkaan halua äitini ja tämän 40v. välejä poltaa..Ainakaan vielä. Kunnes mittani on täynnä, sitten varmaan avaan sanaisen arkkuni myös minä? Kiitos, että sain teille vuodattaa =)

T:3

Vierailija
6/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

et kaikista. Jospa et yleistäisi!

4

Vierailija
7/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain omani 38-vuotiaana ja isovanhemmat ovat molemmat jo 70v ja ylikin , mutta hyväkuntoisia. Ihan vauvasta asti ovat aina tarvittaessa rientäneet apuun. Lapsemme on silloin tällöin yökylässä ja viikoittain muuten muutaman tunnin mummolassa hoidossa. Olen kotiäiti, joten on ihanaa saada välillä vähän ihan omaa aikaa. Toinen mummo on aika meneväinen, joten aina hoitaminen ei sovi, mutta aika hyvin sitä hoitoapua on kuitenkin saanut. Ja mikä kivointa, toinen mummola on ihan naapurissa, joten usein iltamenoissa, mummo laittaa lapsemme täällä omassa kodissa nukkumaan ja hipsii sitten yöllä kotiinsa, kun me tulemme. Vaivatonta kaikille osapuolille.

Vierailija
8/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onneksi on paljon ystäviä ja lisäksi sisarukset.

Vierailija
9/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitinä hoidan lapset muuten, joten omia menoja ei työnteon ohella todellakaan ole.

Vierailija
10/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä pitäisi ymmärtää? Etkö koskaan halua käydä kavereita moikkaamassa, kahvilla, jumpassa tai jotain muuta? Siis niitä omia menoja...

Vierailija:

Kotiäitinä hoidan lapset muuten, joten omia menoja ei työnteon ohella todellakaan ole.

Vierailija
11/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

11

Vierailija
12/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, äitini on hoitanut häntä tooosi paljon, enemmän kuin olisin halunnut antaakaan hoitoon.

Vierailija
13/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai asiasta aina sovitaan yhdessä - koskaan en oleta, että ottavat hoitoon.

Mutta haluavat osallistua lastenlasten elämään ja ovat virkeitä, vaikka ikää on jo 70 ja 80 v.

" Hoidattamisesta" ei kyllä ole kyse - se on totaalisen väärä ilmaisu.

Vierailija
14/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolla on täysi työ oman äitinsä hoitamisessa ja siinä jaksamisessa.

Käymme mummolassa silloin tällöin. Vanhempani eivät ole käyneet meillä yli vuoteen, koska isomummoa ei voi jättää 3h pidemmäksi ajaksi yksin. Joo, intervallijaksoja vanhainkodeissa on, tiedetään, mutta äitini ei halua niitä enää kokeilla, koska isomummo menee jaksojen aikana niin sekaisin ajoista ja paikoista...

Toiset isovanhemmat ovat kuolleet.

Eli emme todellakaan hoidata.

Vierailija
15/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppini omat vanhemmat ovat kuolleet, joten tottakai mieheni ja lapsemme ovat ainoina lähisukulaisina hänelle todella tärkeitä. Pitäisikö minun kieltää häntä hoitamasta lapsiamme ja hankkia MLL:n hoitaja tms. tilalle?

Vierailija
16/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Mummo hoitaa omaa äitiään, joten lapsenlapsen hoitamista en todellakaan kehtaa pyytää. Mummolla on täysi työ oman äitinsä hoitamisessa ja siinä jaksamisessa. "

Toinen taas asuu niin kovin kaukana, ettei sinne voi mennä käymään kuin koko perheen voimin useammaksi päiväksi yökylään.

Kumpikin kyllä on ihan pirteitä 6-kymppisiä, juuri eläkkeelle jääneitä ja tuo kaukaisempi mummo tulee meille kyllä tarvittaessa (jotain 1 kerta vuodessa matkakulujen kalleuden vuoksi) vaikkapa viikoksi asumaan ja hoitamaan lapsia. Ei kyllä onnistunut silloin, kun oli vielä työelämässä.

Vierailija
17/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan lapsen sain kaksikymppisenä, olin silloin yh, suurinpiirtein saman verran muksut ovat olleet mummoilla hoidossa. Ainoa ero on että nyt pystyn olemaan kotiäitinä hieman kauemmin.

Vierailija
18/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joskus tulevat iltaisin lapsenvahdiksi, mutta harvemmin tarvitsee, sillä esikoinen on jo murrosiässä ja toimii tarvittaessa pikkusisarusten vahtina.

Vierailija
19/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nyt 36-vuotias ja äitini on 67 ja isäni 72-vuotias. Eivät paljon enää jaksa lapsia hoitaa, silloin tällöin voivat tosi tarpeessa katsoa perään. Mutta tämä nyt ei olekaan ikäkysymys, koska eivät ole olleet kovin aktiivisia edes silloin kun siskoni sai lapsensa ja ne lapset ovat nyt jo 20 ja 17-vuotiaita...

Äitini ei vain koskaan ole oikein jaksanut lapsia!!:((

Vierailija
20/26 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kuopuksen yli nelikymppisenä eikä hän ole ollut hoidossa isovanhemmilla kuin yhden kerran. Anoppi hoiti häntä tunnin ajan, kun kävin lääkärissä. Hän kyllä jaksaisi hoitaa, on pirteä ja eläväinen 75-vuotias, mutta ei vain ole tullut pyydettyä. Oma äitini on 73-vuotias, mutta hänellä on niin paljon sairauksia, etten häntä pyydä. Meillä isommat lapset voivat jo tuota kuopusta muutaman tunnin ajan katsoa, jos tarve tulee. Kaksi kertaa on tyttöjä pyydettykin olemaan nuorimmaisen vahtina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan