*** KesäHeinät viikkoon 31 ***
[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)
[size=2][color=0000EE]25.4.
[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm
[size=2][color=0000EE]23.5.
[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm
[size=2][color=0000EE]24.5.
[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]11.6.
[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]13.6.
[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm
[size=2][color=0000EE]19.6.
[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm
Sannnis, poika
Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]20.6.
[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]21.6.
[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]23.6.
[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]25.6.
[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm
kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]26.6.
[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm
jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm
[size=2][color=0000EE]27.6.
[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm
s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm
[size=2][color=0000EE]28.6.
[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]29.6.
[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm
peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]30.6.
[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm
besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm
[size=2][color=0000EE]1.7.
[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm
AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm
@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]2.7.
[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]3.7.
[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]4.7.
[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm
[size=2][color=0000EE]6.7.
[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm
[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm
[size=2][color=0000EE]7.7.
[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]9.7.
[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm
[size=2][color=0000EE]10.7.
[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm
[size=2][color=0000EE]20.7.
[color=CD2990]alli-75a (41+4); poika 4595 g, 55 cm
Kommentit (164)
Mä aloitan syötöt seuraavasti: jos edellisellä kerralla tankattu vaan toinen tissi niin sitten aloitan siitä toisesta (tuntuu juu paljon täydemmältä), jos kaveri jaksanut mussuttaa molempia, niin sitten aloitan sillä mihin on viimeksi lopetettu juuri sen takamaitohommelin takia.
ElluP:lläkin oli varsinainen yö :(. Toivottavasti tämä ilta ja yö ovat paremmat! @nikille samat toivotukset!
Mistin tarjottavat kuullostavat hyviltä, nam :). Itse olen tänään elänyt pelkällä jätskillä, niin oikein suu napsaa kun herkuista lukee.
Fiikus, kerrotko sitten toimiiko Disflatyl teillä?
S@ri@, hienoa, että Alexinan isä on palannut kuvioihin isyysmielessä!
Nepulle kiitos rota -tiedoista!
Mulla on kaveri tulossa visiitille hetken päästä ja täällä mä vaan istun alusvaatteisillani ja en saa mitään aikaiseksi. Konsta nukahti tuossa puoli yhden maissa ja vetelee edelleen päikkäriä - välillä kuuluu kyllä kiljahteluja, että mahassa myllää, mutta sitten simahtaa taas uudestaan.
On jotenkin niin oudon hiljaista ja rauhallista kun kaksin täällä möllötetään, että menen itsekin ihan koomaan :). Saas todellakin nähdä onko meistä huomenna bioon lähtijöiksi. Yö ratkaisee paljon ja tietty se sää. En kyllä ole edes lippua etukäteen buukannut - mahtuukohan sinne edes? No ilmoittelen aamulla linjoilla mitkä on fiilikset tulemisen suhteen. Kiva olisi kyllä nähdä elisabetia ja ellua ja tietty vauvoja...
Jos nyt pukisi päällensä ja sitä ruokaa yrittäisi saada aikaiseksi ennen kuin yhden tissin tankkaaja älähtää ja ovikello kilahtaa ;)
-CÄ-
E-L. syö kyllä aina molemmista tisseistä, sillä hällä palaaa aina hermot jossain vaiheessa ensimmäisen kanssa ja sitten vaihdan toiselle puolelle. Ilmeisesti hän ei vain kerta kaikkiaan kestä sitä, että maidon tulo hidastuu jossain vaiheessa imemistä...
Piti kysymäni, että kauanko te imetätte kerralla..? Meillä neuvolasta saatiin ohje (masuvaivojen vähentämiseksi), että puoli tuntia imettää ja sitten vähintään tunnin tauko... Nyt olen antanut kyllä imeä pisempäänkin, jos vain imee, kun jää kärttyisäksi tuossa puolessa tunnissa.
Tosin nyt muka lopetti jokin aika sitten imemisen tyytyväisenä eikä aikaakaan kun taas itkeskelee - ei oikein nukahda missään vaiheessa :( näiden syöttöjen välissä päivällä!!
Ai niin, millähän saisin tuota maidontuloa lisääntymään - vai onko liian myöhäistä yrittää saada sitä lisääntymään reilu 1kk synnytyksestä..?! Nyt olen hieronut rintoja syötön aikana aina kun poika irrottaa hetkeksi otettaan ja se on ainakin hieman lisännyt maidon tuloa rinnoista ulos, mutta miten saisin ihan oikeasti maitoa lisääntymään..??
Misti; yksi asia sairaalassa oli hyvää: vaniljatee =) Ostin sitä kotiinkin!
Mulla alapää on jo ihan kunnossa, vielä kun niitä lantiopohjanlihaksia jumppais, niin hyvä tulis.. Eli yllättävän äkkiä toivuin mielestäni!
Jaahas, ruokaa pitää mennä laittamaan, mies on pojan kanssa...
Kuutar
(ja joo, en ole tehnyt ruokaa saati pukenut päälleni, vielä puolisen tuntia armonaikaa...)
Meillä Konsta imee tuollaisen 15 minuuttia yhtä rintaa, joskus nautiskelee ja saattaa viihtyä sen puolikin tuntia syöntipuuhissa, mutta ei kyllä koskaan pidempään.
Maidontuotantoa voit saada lisättyä kun juot PALJON, lepäät aina kun voit ja syöt hyvin. Samoin vauvan tuijottelu ja iho-ihoa vasten pitäminen lisäävät maidon määrää (meikäläisellä maito nousee kohisten kun käyn katsomassa kun Konsta nukkuu) ja sitten pumppaamalla saa maidontuloa lisääntymään.
Yksi mikä voi haitata sitä maidon määrää on se, jos vauva ei juo rintaa tyhjäksi - sulla ei mene käskyä tuotantokeskukseen, että määrää pitäisi lisätä, koska vauva ei juo kaikkea. Ja samoin vaavi saa vaan sitä helposti tulevaa etumaitoa, joka on laihempaa eikä niin ravitsevaa. Eli jos vaan jaksat tarjota sitä samaa rintaa rimpuiluista huolimatta, niin ehkä se tuotantokin lisääntyisi.
Nämä " ohjeet" ovat ihan vaan mun omaan kokemukseeni perustuvia - ota vinkiksi, jos siltä tuntuu, tuputa en kuitenkaan :).
-CÄ-
CÄ ja muutkin... Mistäs sen sitten tietää, että rinta on tyhjä..? Jossain vaiheessa oon muutaman kerran pumpannut, mutten kyllä silloinkaan oo saanut kokonaan tyhjennettyä (pumppu ei tahdo pysyä kiinni ja asento on sitä myötä kaikkea muuta kuin rento!), enimmillään kahdesta rinnasta pumpattua maitoa on ollut 60ml, tavallisesti 30ml - vain! Ja olen pumpannut n. 10minsaa yhtä rintaa...
Mulla on tosi pitkiä aikoja, ettei rinnasta tule mitään, eli siinä tosissaan menee pojan hermot.. Ts. kun vaihdan pojan toiselle puolelle ja puristan sitä juuri syötettyä rintaa, niin ei tule tipan tippaa ja minuutin parin päästä saattaa sitten jo suihkutakin puristettaessa.
Mulla ei rinnat valuta maitoa itsekseen ollenkaan, korkeintaan se toinen silloin kun toisesta imettää, jos ed. imetyskerrasta on enemmän kuin viis tuntia (yöllä)..
Levätä tarttis kyllä enemmän, mikä on päivisin mahdotonta, kun kaveri ei nuku ja jos nyt sekunniksi nukahtaa, niin sitten tarttee ainakin ehtiä syödä, käydä vessassa ja kotihommiakin aina joskus tarttee yrittää..
Kiitos vinkeistä - lisääkin otetaan vastaan =)
Neuvolassa käytiin tänään. Sunnuntaina tuli 1kk täyteen ja nyt siis 1kk ja 3pvä. Painoa tosin oli sillon perjantaina, kun viimeksi punnittiin, 4190, mikä oli neuvolan mukaan liian vähän, tänään 4475g eli 285g tullut viidessä päivässä, kun lisämaitoa oon nyt sitten antanut. Pituuskin mitattiin tänään 56,5, 6,5 cm kuukaudessa ja päänympärys oli 39,5, 2,5cm kuukaudessa. Nyt painoon oltiin tyytyväisiä. Ja puklailuun sanottiin että jos lapsi ei ole itkuinen ja paino nousee, ei tarvii huolestua, jotkut vaan puklailee enemmän. Toki sitä seuraillaan. Tyytyväinen kaverihan tuo meidän Juuso on, että ei sen puoleen, äipästä vaan tuntuu niin kurjalta kun menee aina väärään kurkkuun sitä puklua, vaikka kuinka on kyljellään ja sängynpääty kohotettu.
Juuso lennätti kunnon puklut neuvolan tätinkin päälle =) Näytösluonteisesti että näin minä pulautan =)
Meillä tissitellään välillä 1 tissi ja välillä molemmat ja lisämaitoo tarvittaessa päälle vielä.
Me ei olla vielä rotavirusrokotteesta päätetty, en oikeen tiedä mitä sen kanssa tekisi.
Ehkäisystä puhetta ollut myös, mä ajattelin niitä minipillereitä. Kun tavis pillereitä en voi ottaa, kun päänsäryt johtu vissiin niistä, kun säryt loppu ku seinään, kun lopetin ne. Ja tarkotus olis parin vuoden sisään toinen laittaa alulle. Vuoteen ei suositeltu raskautta, kun on leikattu. Arven pitäs saada parantua kunnolla.
Joo mutta täytyy mennä sapuskan tekoon.
missäs muuten Pals?
Ja millon se elokuvajuttu oli???
Taas minä, kun aloitin, niin olen sit näköjään koko ajan taas täällä.
vitsi kun on ihan pöllähtänyt olo, kun nukuin hetken ja koska pieni jatkaa uniaan, tepastelin koneelle :)
Fiikus77- katsoppas napapiirin sivuja netistä http://www.lapsiperhe.net/napapiiri/ , sieltä löytyy imetystukiryhmä tai ainakin ihmisiä, joilta voi kysäistä löytyykö tukihenkilöä joka saapuisi kotiin auttelemaan asiassa.
Ja tuosta rota-rokotteesta, itse olen kanssa miettinyt asiaa ja en oikein tiedä mitä mieltä olisin, ottaisko vai ei. Aion neuvolasta kysyä aiheesta heidän mielipidettään. Kun on ihan uusi juttu ja mulla ei tietoa siitä, mitä nyt olen lukenut ja kuunnellutäitien kommentteja.
Tutina meillä on se MAM- tutti, onkohan se pienin vielä nimellä mini-mam...ennen ainakin oli. Ja luonnokuminen on meillä. Tuo osottautunut parhaaksi aikaisemmilla lapsilla, joten siihen päädyin nytkin.
Ähinää alkaa kuulua, joten poistun.
Niin ja Kissantassulle piti vielä sanoa, että mukava kuulla sinustakin, tule vaan tänne puolelle kertomaan kuulumisia ja oikein paljon tsemppiä näihin viime hetkiin :)
Kaupunkireissu tuli heitettyä vaikka vettä satelikin. Sain hoidettua asioita, kun tyttö nukkui hyvin vaunuissa.
Meillä on nyt selvästi päiväunien pituus lyhentynyt. ennen nukkui niitä 3-4 tunnin unia, mutta nykyään jotain 1,5h-2,5h. Yöllä onneksi menee vielä 4-5 tunnin pätkissä. Varmaan kun tyttyö kasvaa niin ei tartte enään niin paljoa unta.
Rotasta vielä. Mulla on tässä edessäni Rokote.fi esite joss lukee näin " Rokote sisältää sellaista viruksen muotoa, joka ei aiheuta itse sairautta, mutta saa lapsen elimistön kehittämään taudilta suojaavia vasta-aineita." En tiedä miksi tuo varoaika sitten on... täytynee kysäistä miheltä kun tulee töistä...
Misti taisit kysellä että kumpi parempi Rotateq vai rotarix. Käsitykseni mukaan ne ovat teholtaan melko samanlaisia. Toinen annetaan 2 ja toinen 3 kertaa. Rotarix sisältää vain ihmisen viruskantaa kun rotateqissä on myös vasikan. Ja tuo rotarix on jauhe+liuos ja rotateq on valmis liuos. Mutta siis tärkeintähän on se että molemmat tehoaa, on varmaan ihan sama kumman ottaa. Meillä siis rotateq. Mutta nyt lopetan tästä jauhamisen...
Meillä mennään myös yhdellä tissillä, Tyttö ei kerralla syö kuin toisesta. ja meillä myös imetysaika on yleensä tosi lyhyt; alle 30min. Mulla sitä maitoa tulee niin paineella että ilmeisesti tyttö täyttyy nopeeta, koska on sitten ihan tyytyväinen ja painokin noussut hirmusti.
Ehkäisystä sen verran että meillä varmaan tapellaan kumin kanssa seuraavaan lapseen asti, minulle kun ei pillerit sovi ja kierukkaakaan en ennen kakkosen tekoa aio ottaa. Onhan se kumin kanssa vähän ikävää, mutta ei mahda mitään. Parempi niin kuin ilman:)
Mulla on jälkitarkastus 15.8. Ootan sitä kuin kuuta nousevaa ,että sais taas luvan mennä jumppaan ja salille ja tietty sekstailuun ja uintiin. Vaikka kyllä kai niitä olisi jo lupa tehdä kun jälkivuoto ohi ja mulla ei mitään tikkejä laitettu, mutta odotan ohjeiden mukaan tarkastukseen asti. Kyllähän toi mieskin vois paikat tarkastaa, mutta kumihanskat käteen leikit ei oikein kiinnosta:) vähän romanttisemmin aioin tuon seksielämän aloittaa:)
No taidan mennä keittämään kaffeet, ja oottelemaan että se mies tulisi niin päästäis kauppaan.
On muuten tosi kiva saada kirjoitella tänne, kiitos kaikille että ootte olemassa:) Minä kun en koskaan aiemmin ole näitä foorumeita käyttänyt, kun vasta nyt täällä teidän kanssa!
Tyttö nukkuu sitterissä ja sen kädet on pystyssä ja kaikki sormet harallaan. aika hassun näköistä, miten ne ees pysyy noin heh..
-nepu
neiti nukahti, joten piipahdus tänne.
Olen kyllä aika hämilläni tuon rotarokotteen kanssa. Ensisijaisesti olen sitä mieltä, että ei oteta. Toisaalta mietityttää se, että jos ja kun lähdetään Turkkiiin syksyn aikana ja jos lapsi sairastuu siellä. Siellä kun lähmitään ja pusutellaan vieraitakin lapsia. Ihan hyvää hyvyyttään tietty, mutta..yök..No, pitää kysyä sitten neuvolassa mielipidettä.
Täytyy kyllä kattoa jotakin muuta tuttia, kuin tuo mikä nyt on. Sen piti olla joku ensitutti, mutta kauhee jöpö mun mielestä ja sellanen suora. Meral imeksii mun olkapäät kohta fritsuille ja nyrkkikin maistuu. Jos sais tutilla sitä turhaa losuamista vähennettyä ja syötäs sit kun on nälkä.
Oli jotain asiaakin, mutta nyt se unohtu. Höh.
Kyllä oottekin ehtineet kirjottelemaan.:) Meni tovi ennen kun sain kaikki luettua. Rokotteesta ollut juttua.. En tiiä kans mitä asian kaa tekis.Neuvolasta aion myös kysellä ohjeita. Ehkäisystä sen verran,et taidan kallistua minipillereiden puoleen. Kierukkaa en halua enkä myöskään e-pillereitä.( Niitä syöny jo ihan riittävän monta vuotta.) Kumin kaa kikkailu ei innosta,tuntuu et se on sellasta sähläämistä.. Jotain tarvis kuitenkin ottaa,sillä meillä taitaa lapsiluku olla nyt täys. Sterilisaatiokin käyny mielessä,mut se tuntuu taas liian radikaalilta.. No onhan tässä vielä aikaa miettiä vaihtoehtoja,vielä kun ei mielessä oo pahemmin seksi ollu ja jälkitarkastus vasta hamassa tulevaisuudessa.:) Palailemisiin..
Joo, tosissaan juuri imetin tunnin verran ja melkein koko ajan vain toisesta rinnasta... Sitten loppupeleissä vaihdoin toiselle puolelle, kun alkoi tuntua, että se ensimmäinen oli tyhjä. Hetken päästä kuitenkin sinnekin tuli maitotippaa/-suihkua puristettaessa...
Lisäksi tuntui, ettei tuo poika ole ollenkaan täynnä ja jäi aina suu mutrussa syliin, kun rinta tuli suusta ulos. Päätin kuitenkin, että tunti saa riittää imetystä, etenkin kun ed. kerrasta ei ihan kauheasti ollut aikaa. No nyt poika on sitten ihan TYYTYVÄISENÄ isänsä kanssa, ts. taisi syödä vain ihan muodon vuoksi..?!
Kuinkahan kauan ylipäätäänkään kerralla voi/kannattaa imettää?! Neuvolassa tosiaan oli sitä mieltä, että jos puolessa tunnissa ei ole täysi, niin se on silti pidettävä masun kannalta ainakin se tunnin tauko. Että puolessa tunnissa pitäisi tulla täyteen... Mutta hieman vaikuttaa ettei tule.. Mutta jos imetän reilun tunnin, pidän tunnin tauon ja taas imetän reilun tunnin, niin eipä sitä sitten muuta voi tehdäkään.. Onko kenelläkään ihan tällaista sentään..?
Nyt menen suihkuun..
Jahas, ei sittenkään ole tyytyväinen, vaan itkeskelee... Taisi kuitenkin jäädä nälkäiseksi? *huoh* Mutta pidän nyt kuitenkin sitä taukoa, että masu saa rauhoittua.
Ai niin, saakos tolla rota-rokotereseptillä minkä firman lääkkeen tahansa vai onko se nimen omaan justiinsa tietylle lääkkeelle kirjoitettu.. Mä vaan kun täällä oli keskustelua eri lääkkeistä, että tarttee sitten miettiä, että mitä ottais, jos saa valita..
Resepti kirjotetaan aina tietylle lääkkelle, eli varmaan kannattaa sanoa lääkärille kumpaa haluaa, jos siis on väliä. Yleensähän lääkäreillä on se oma suosikki jonka kirjoittavat jos asiakas ei itse jotain tiettyä pyydä.
-nepu pulla suussa
Kuutar, mä ainakin huomaan, että rinta on melko kuiviin imetty silloin kun se on pehmeä. Maitoinen rinta taasen on kovempi. Ei kai ne koskaan ihan tyhjiksi tule kuitenkaan :).
Jotkut vauvat vaan viihtyy rinnalla vaikka nälkä ei enää olisikaan. Onhan siinä niin ihanan turvallista ja lämmintä ja sapuskakin lähellä. Mä olen itse tehnyt niin, että jos Konsta ei enää selvästi niele maitoa vaan vaan pitää nänniä suussaan ja nautiskelee siinä niin silloin on sapuskat syöty ja kaveri röyhtäisemään.
Palasin juuri kaupoilta. Alkaa ärsyttämään, kun en löydä Konstalle saati itselleni asua kasteen kahviosuuteen. Itselleni olisin löytänyt mekon, mutta tajusin sitten, ettei sellainen päällä voi imettää ellei strippaa mekkoa kokonaan päältä pois.
Konstalle taas olisin löytänyt Kinderitin juhlahaalarin, mutta ei vaan ollut kokoa! Olen myös löytänyt yhden Metsinkäisen haalarin, mutta siitä vaan koot 56 joka on jo liian pieni ja sitten 74 joka on auttamatta liian iso.
Olen jo ihan epätoivoinen, että mistä kaverille siistit juhlavaatteet. Help, osaako kukaan neuvoa mitään lähdettä täältä kotimaasta?! Ulkomaan tilaukset eivät enää ehdi.
Konsta nukkuu tyytyväisenä väännettyään mahtikakat. Saisi kyllä tuo vatsa toimia useammin kuin joka toinen päivä, kun on sitten tuollaista huutoa ja ähräämistä ne väliajat :(.
-CÄ-
Hu0omenna siis olisi se pitkään kohkattu babybio. Minä olen jo ostanut lipun. Katsotaan huomenaamulla vielä tilanne, ketä on tulossa. Lähden kotoa joskus 10 jälkeen.
Ilmeisesti mukaan (näillä näkymilklä) ovat tulossa CÄ ja Ellup. Oliko peettakin tulossa? Voisimme treffata siellä leffateatterissa. Olisiko se pääaula hyvä? Siinä missä on ne lippukassat? Minun koodimerkkini on vaaleansiniset teutoniat, mahdollisesti sininen kantoliina. Tumma tukka ja rillit, otanko jonkun " kesäheinät" viirin mukaan?? Toivottavasti tytteli ei mäkise koko elokuvan ajan.
Olisi muuten kiva, jos meidän pino olisi sellainen, että voisi laittaa sähköposti tms. tietoja. Tässä " julkisessa" foorumissa ei oikein uskalla kaikkia tietojaan laittaa.
Elisabet
Huomisesta... Lähden myös ennen kymmentä, joten käyn ennen sitä ilmoittautumassa täällä. Todellakin ensi yö määrää lähdenkö yleensäkään, jos on sananlainen kun viime niin en varmasti jaksa.
Meidät tunnistaa harmaa-oransseista mcLarenin rattaista, joissa on Recaron istuin kiinni. ja mulla ristiveriset pitkät hiukset ja lasit.
Julle ei ole nukkunut tänään ku yhden 20 minuutin jakson ysin jälkeen, joten saa luvan olla hyvä yö. Nyt lussuttaa tuttia sylissä, söi äsken molemmat tissit. Äippä on kyllä ihan zombie jo, pojalla silmät ihan ammollaan.
Nyt huutaa taas, joten menen antamaan lisää tissiä sängylle. Pitäkää peukkuja........
-E-
Päivä mummilassa ja mooonta sivua tekstiä tullut! Olipahan iltalukemista! Eli oltiin mun äidin kotona tekemässä ristiäiskakkuja ja pikkuleipiä. Hmm... Kahteen kakkuun meni mm. 6 levyä valkosuklaata. Namskis.
Jälkitarkastuksista ollut puhetta. Mulla se on vasta elokuun lopulla Unnan 2kk-neuvolan yhteydessä... Ois kiva jos ois ollut aikaisemmin, koska mulla on edelleenkin se yks tikki kummittelemassa tuolla alakerrassa. Siihen ei käy kipeää tai mitään, mutta sais jo häipyä. Jälkivuoto on kokonaan loppunut. Seksiä on jo ollut muutamaan otteeseen, eikä se onneksi alkujännityksen jälkeen oo käynyt yhtään kipeää. Toki vähän aina jälkeenpäin tuntuu.
Melba, mistäs tilasit niitä sun parhaita liivinsuojuksia, siis kestoja..? Ois tosi kiva löytää hyvät liivinsuojukset. En kyllä oo vielä mistään tilaillutkaan tai kokeillut edes kestoja. Mitkä merkit teillä toimii kertiksistä (liivinsuojat) parhaiten? Tuleeko niistä kaikista tosiaan niin helposti läpi?! Mulla oli ekaks Natusaneja ja nyt Helmi, mutta ne Natusanit oli ainakin noista parempia. Muita en oo kokeillut.
CÄ kyseli syötöistä. Meillä yks rinta yhdellä syötöllä. Unna tulee melkein aina siitä yhdestä täyteen. Joskus jos pulauttaa nännin ulos ja sitten kohta haluaisikin lisää, vaihdan rintaa. Kuutar kyseli syötön pituudesta. Meillä Unna syö vain n.10-25min kerrallaan. Yöllä varsinkin riittää se 10min kunnes uni vie voiton.
Jotakin mun piti vielä siitä imetyksestä kommentoida. No ainakin @nikille, että se toinen rinta saattaa olla aina pinkeempänä siksi, että aloitat sitten aina siitä pinkeemmästä. Eli siihen kertyis sen takia enemmän maitoa kun sitä " ärsytetään" enemmän. Ja sitten vielä yleisesti siitä, että jostain luin et se etumaito saattaa tuoda myös niitä ilmavaivoja, varsinkin jos saa vain etupäässä sitä etumaitoa. Myös siksi se takamaito ois tärkeää. Tiiä sitten häntä!
Ellulle voimia tiheään imetykseen ja pojun valvomisiin. Meillä Unnalla tuntuu nyt olevan sellainen rytmi, että suunnilleen joka toinen päivä on " valvomispäivä" ja joka toinen " nukkumispäivä" . Eli välillä saa ihmetellä kuinka hyvin nukkuu ja välillä sitten vaan kukkuu... KUTEN TÄNÄÄN.
Fiikus, saitko koskaan selville mistä se puklun väri tuli?! Varmasti säikäytti. Meillä viime yönä villikset piti huippuhyvin! Unnis nukkui miltei 6h putkeen ja harsovaippa oli litimärkä, täynnä pisua ja kakkaa. Villakuoret ei olleet päästäneet yhtään läpi! Wow.
Mustakin se joku " suljettu" palsta ois kiva. Ihan just noiden sähköpostiosotteiden ja kuvien takia. Tänne ei ainakaan viitti laittaa sellasia kuvia kauheena missä itekin näkyis eikä tietty tytöstäkään kaikkia... Ei mua muuten niin haittaa jos jotakin ulkopuolista kiinnostaa lukea mammojen löpinöitä ja syynätä niitä. Huvinsa kullakin.
Nyt kuuluu suoraa huutoa, joten menen!
-Veruska&Unna-
Ainakin hetkeksi...
CÄlle vielä, että kävin katsomassa finnkinon sivuilta ja ainakin vielä näytti: Paikkoja yhteensä: 339
Vapaita paikkoja: 288
Joten eiköhän me mahduta =)
Veruskalle, että itse ostin kans kestot kokeiluun Perhepuodista, http://www.perhepuoti.fi/, olivat tosi hyvät, mutta mulla kun tota maitoa tulee niin pirusti niin yksi pari on ihan yhtä tyhjän kanssa. Päivässä menisi kolme paria ainakin ja sit tietty pesut päälle jne jne, joten käytän eniten kertakäyttöisiä. Mulla menee yöllä pahimmillaan kaksi paria kertiksiä, jos syöttöväli on yli 2h, eli kyl ne aika paljon kestää, muttei mun maitomäärää. Mutta vertailuna, että tulee yhden syötön aikana kerääjään maitoa yli 20 milliä, joten voit kuvitella miten paljon tulee yössä " ylivuotoa" . Käytän Ainun kertiksiä, ne on tosi lempeät iholle, Helmestä en tykännyt yhtään kokeilun jälkeen.
Ja Kuuttarelle sen verran, että meillä syödään järjestään 25 min, mutta meidän herran imu on tosi kova. Esimerkkinä, että eilen vetäisi pullosta 30 milliä maitoa viiteen minuuttiin. Ei siis ihme jos vähän pulauttelee. Mutta tälleen illalla menee kevyesti kaksikin tuntia putkeen, pidetään vaan 10 minuutin taukoja välissä. Ei mitään jakoa pitää tuntia taukoa, ei sitä huutoa nimittäin kuuntele kukaan.
Nyt mennyt jo 10 minuuttia viime syötöstä, eli taisi sittenkin tulla yöuni, jippii!!! Lähden itsekin samantien nukkumaan, koska uni tulee nyt tarpeen.
Toivottavasti päästään kaikki huomenna leffaan.
-E-
Täällä yksi jolla taitaa olla tänään " vain kuolleet kalat uivat myötävirtaan" fiilis. Eli tuosta rotasta ja muista jyrsijöistä -ei tule meille. Yksinkertaisesti sukurasite on liian paha jo muutenkin ihan pienten vatsaongelmiin ja olen kuullut useammalta rokotteen sivuvaikutuksista. Ja sitten meillä nukutetaan miten sattuu. Esikoisen aikaan ohje oli että vuoro öin eri kyljellä, mutta kun nyt naistenklinikan ohjeessa luki että nykytiedon mukaan selällään, niin annan nukkua miten haluaa, sillä poika kääntyy itse selältä milloin millekin kyljelle. Pään asentoa vähän seuraan ettei vaan toiselta puolelta litistyisi. Mahallaan en uskalla nukuttaa kun joskus kuulin että se lisäisi kätkytkuoleman riskiä. Tiedä sitten todenperäisyyttä, samoja väitteitä olen kuullut vanhoista patjoistakin. Niin ja toinen erikoinen juttu naistenklinikan esitteessä oli tuon nukuttamisen lisäksi eli siellä ei kielletty yhdyntää ennen jälkitarkastusta eikä edes ennen jälkivuodon loppumista - käskettiin vain käyttää kondomia ennen kuin vuoto loppuu.
Veruskalle et mä tilasin MOE:n liivinsuojia lasten verkkopuodista. On vähän isot ja tönköt ehkä julkisilla paikoilla kireän t-paidan kera, mut esim. yöllä ihan loistavat, vain painosta huomaa, että on kosteat. Kertakäyttöisistä nappasin ihan Dailyt käyttöön, kun niissä ei ole mitään tarraa, kun mähän olen kaikenmoisille teipeille allerginen.
Meillä imetetään samalla logiikalla kuin cä:llä ja samoin seurauksinkin... Eikö teilläkin ollut tullut painoa 500g viikossa? Meillä oli tänään neuvola (ikää 3 vko) ja painoa tullut nyt viikossa tuo puoli kiloa ja pituutta 4,5 cm syntymäpituuteen verrattuna. Ristiäisasuista tulikin mieleen että jossain oikein muistutettiin että imettävän äidin ei välttämättä kannata valita juhliin selästä auki olevaa kotelomekkoa... vaikka eittämättä se voisi tehdä juhlista ikimuistoisen.
Pikaisesti, yritän tässä samalla saada itseäni lähtövalmiiksi.
Eli leffaan ollaan tulossa ainakin yrittämään siellä oloa. Yö meni vaihtelevasti tunnin-kahden syöttöväleillä, joten saa nähdä miten päivä menee.
Nähdään siis siinä lippukassojen edessä leffan jälkeen. Mä laitan päälle (ellei poika aamusyönnillä jo puklaa likaiseksi) vihreän puhvihihaisen paidan ja farkut. Ja rattaat oli ne McLarenin harmaa-oranssit, joissa kiinni harmaa turvaistuin (en jaksa ottaa isoja rattaita mukaan).
Siellä nähdään, nyt pitää mennä silittämään se paita ennenkuin jamppa herää kunnolla.
-E-
...todellakin yksi tissi kerrallaan, siltikin jää sinne ja poitsu puklaa aina loput muutenkin.
Ja samoin teen kun Nikki, aloitan seuraavaksi sillä, joka tuntuu täydemmältä. Ja mula on taas vasen se jossa on aina enemmän. Sitä paitsi ton rintakumin kanssa ei viitti alkaa kesken vaihtamaan, se vie ikuisuuden ja poitsu ehtii hermostua odotteluun tosissaan.
-E-