Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KesäHeinät viikkoon 31 ***

30.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75a (41+4); poika 4595 g, 55 cm

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin te kaikki taidattekin olla siellä mesessä, mutta laitan vielä tänne juttua, kun sain työllä luettua nää 17 sivua tekstiä eilen ja tänään....

Eli käytiin esikoisen kanssa tällä viikolla kampaajilla.Testasin taas kerran meidän kylän omaa tarjontaa. Muuten olen tyytyväinen, mutta tällä kylällä tuntuu kestävän tunnin pidempää että saa tukan kondikseen kuin Tampereella kampaamoissa. Tietty se tunti hupsahtas helposti kun ajelisin sinne Treelle.

Misti - voin laitta sitten tietojani tarkemmin kanssa meseen kun kerkeen sinne kirjautuun. Jos satutaan asuun lähekkäin.

Meillä on kanssa ollut paljon mahavaivaa, kokeilin kuplatonia ja totesin että enemmän vaan maito lentää kaaressa ulos eli se jätettiin pois.

Relatippoja oon antanut satunnaisesti ja ne ei ainakaan sillon oo aiheuttanut lisäongelmia. Meillähän tyttö on enimmäkseen pullomaidolla, jokunen syöttö päivässä onnistuu pelkästään rinnoista.

D-vitamiinina meillä on ne Jekovitit enkä aio vaihtaa, esikoinen jolla jo jonkinmoinen makuaisti syö niitä vieläkin suurella innolla. Itse en niitä pysty kyllä syömään on niin pahoja.

Tänään hain niitä ilmanvaihdollisia pulloja, kun eilen palo käämi siihen kimakkaan huutoon jonka ne ilmavaivat saa aikaan, muuten meidän typsy ei huuda edes paljoa eikä pahalla äänellä ainakaan. Harmitti vaan kun täältä en löytänyt aventin pulloja jouduin tyytyyn ainun vastaavaan. Mutta sama toimintaperiaate niissä on. Hyvältä ainakin nyt tähän mennessä on vaikuttanut. Tosin meillä typsy on ennenkin nukkunut hyvin toisena päivänä ja seuraava menee jo persiilleen.

Rytmiähän ton ikäsellä ei vielä kuulemma olekkaan.

Niin ja Rotarix rokotteen ajattelin antaa meidän typsylle.Pyysin kanssa ekalla käynnillä jo neuvolasta, kun olin lukenut sairaalasta saadun lappusen rokotteista. Esikoisella oli äitiysloman aikana muistaakseni pari viikon kestävää vatsatautia, eli en haluais sitä rumbaa tälle typsylle. Vaikka selvittiinkin sillon ilman sairaalareissua, lääkärillä tosin käytiin ja verikokeissa tsekkaan että ei ole kuivunut.

Ehkäsyksi meillä on tulossa se hormonikierukka ja seksiä teki jo mieli

aikas pian synnytyksen jälkeen, ja sitten kun alapää antoi periks sitä harrastettiin eli parin viikon päästä synnytyksestä ekan kerran. Mullahan olikin vaan muutama tikki tuolla alapäässä. Ja jälkivuodosta...Mullakaan ei ole lopullisesti vielä loppunut sitä tulee kanssa sillai jaksottain/välillä punasena (muttei verisenä yök... kivoja tekstejä).

Ristiäisistä on ollu kanssa puhetta, meillähän on ne ensi sunnuntaina.

Tarjoilu on yhtä perinteikäs kun joku täällä listas. Mutta meillä on vieraita oman porukan lisäks vaan kymmenkunta, koska ristiäiset on meillä kotona. Tänään muuten soitti pappi ja sovittiin seremoniasta, kun ei kuulemma kerkiäis käymään ensi viikolla, kun on niin kovasti ruuhkaa. Vielä tarvis hakee tytöille jotkut mekot ristiäisiä varten.

Ja tuteistakin on ollu puhetta, meillä on ne tissit lähinnä tuttina, mullahan oli kanssa verillä ne nännit jo sairaalassa. Nyt kun on neljä viikkoo kohta harjoteltu sitä oikeen tutin syömistä se pysyy jo hetken suussa, en kyllä muista että olis näin vaikeeta ollu esikoisen kanssa. Niin ne lapset on erilaisia.

No nyt on jo molemmat typsyt hereillä, esikoinen on ollu tänään rauhallisempi kun valitettavasti teloi kätensä eilen. Eli ei pysty kauheesti riehuun. Ja vauva heräs vissin vaan hetkeks ährään ilmavaivojen kanssa.

Yritän mahd. pian keretä sinne mesen puolellekkin....

- joutur- neiti huomenna 4 viikkoa

Vierailija
2/164 |
05.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikamme sai tänään kasteessa nimen Juuso Elo Johannes. Ja äippä on ihan rättipoikkiväsynyt, ja taitaa olla poika ja isukki myös. Rankkaa tää juhliminen. Mut myöhemmin lisää, kun on enemmän virtaa.

Peetta, Isukki ja Juuso

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai et msn:ään on paljon porukkaa häipynyt. Mun pitää haudutella tuommoista asiaa vielä - sillä aika ei yksinkertaisesti riitä ihan kaikkien paikkojen seuraamiseen ja tää vauvapalsta on taas mulle sellainen " tuttu ja turvallinen" , olenhan täällä pyörinyt jo viime vuosituhannelta lähtien. No, mut katsellaan...

Me oltiin taas kakkosasunnolla ja luin kyllä viestit, sillä ihan nettipimentoa se toinen asunto ei tarkota, mut kirjoitteleminen vaatiikin jo normaalia pidempiä hermoja. Ihaninta viikonlopussa oli kyllä se, että käytiin meidän tontti-rontilla ja siellä oli kaikki suht ok. Viimeiksi itse siellä kävin joskus lokakuussa varmaan ja arvatkaapa jännittikö, että oliko meidän syksyllä istuttamat omppupuut yms. elossa. Ja ne oli, ihanaa! Yhdessä pienessä taimessa oli jopa 7 omenaa (tiedän kyllä ettei saisi olla kuin 2, mutta kun en ole ollut siellä niitä pois nyppimässäkään). Ikävintä oli se, että viime kesän kuivuus oli sitten verottanut katajat näköjään osittain aika lopullisestikin. Eivät olleet vironneet viime kesän rusketuksesta ollenkaan. Ja nyt vaivaa mökkikuume niin maan vietävästi... Kun esikoisen aikoja muistelen, niin en olisi millään 3-viikkoisen kanssa päässyt minnekään mökille, kun en olisi itse pystynyt istumaankaan kuuteen viikkoon. No, mut tästä toisesta tulee oikea reissulassi - tai oikeastaan isäni nimesi hänet jo alle viikon ikäisenä kyläluudaksi.

Meillä alkaa poikien kanssa arki viikoksi huomenna, sitten mies taas jää lomalle. Onkos teillä muilla ajatuksia, että mitenkä pitkään meinaatte kotosalla vauvan kanssa viihtyä? Meillä on ajateltu, että tämä nuorempikin menisi siinä noin 1,5 v vanhana hoitoon kuten esikoinenkin meni aikoinaan. Ihan varmaa ei ole vielä, että kuka hoitaa, sillä mä olin toissa talvena kolarissa ja en tiedä miten niskat kestää esim. 10 kiloa painavan nostelua. Mut enköhän mä tässä noin vuoden ole kotosalla joka tapauksessa ja sitten sitä viimeistä puolta vuotta voi miettiä.

Onpahan aika kukkua hereillä, kun poika nukkuu, mutta väsäämme miehen kanssa ristiäiskutsuja tässä. Nekin kun varmaan pitäisi saada postiin ennen kuin vp päivä koittaa ;-)

Vierailija
4/164 |
06.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin päivä tulossa:-) Pitää kattoa, jos sais parit matot pestyä tänään tuossa mattotelineellä. Meillä saa lammesta vettä letkulla pihaan, niin pesu onnistuu kivasti. Maahanhan sitä mäntysuopaa saa vielä imeyttää, mutta lampeen ei.

Illat meillä alkaneet mennä persiilleen. Taas kannettiin = minä kannoin neitiä muutama tunti. Oli huutoa, tissittelyä, oksentamista, nukahtamista jne.jne. Ähryäminen alkaa n. klo 19 ja jatkuu 24 asti. Täytyy huomisessa neuvolassa puhua tuosta oksentamisesta. Meral puklaa pitkin päivää jonkin verran, mutta illalla se alkaa todenteolla. Tuntuu, että koko päivän eväät tulee pihalle. Yökkäreitä menee sellaset 3kpl illassa ja rättejä pyykätäään päivittäin. Olen miettinyt pääni puhki, että mistä puklaaminen voi johtua. Tulee ihan sellanen olo, että mun maito on jotenkin pilaantunutta, vaikka eihän se niin voi olla. Mahtaako äidin syömiset vaikuttaa tohon puklaamiseen vai onko se vaan se ilman nieleminen, joka meillä vaan jatkuu? Suihkuaminen on pikkasen rauhottunut, mutta kyllä se maito aika paineella edelleen tulee. Iltapuklaaminen ei ole mitään pientä *burb*, vaan se oikein läsähtää esim. lattialle lentäessään.

Ylihuomenna tulee appivanhemmat ulkomailta ja kyrsi eilen, kun mies sanoi, että kyllä se äiti (siis hänen äitinsä) konstit tietää noihin iltaähryihin. Hyvähän se on, jos hän saa lapsen oksentamisen loppumaan ym. mutta miten se tuntuu niin pahalta, jos joku muu kuin minä saa lapsen nukkumaan rauhallisesti...

Tässähän tätä tulikin jurnutettua taas.

Ai niin, nyt on maanantai ja olis pitäny alottaa uusi pino.

Vierailija
5/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin nyt illasta mun kummipojan 18v synttäreillä ja nyt hetki aikaa tässä, kun neiti hikkailee sitterissä :)

Tuttikeskusteluun en osaa kommentoida mitään, meillä ei tutti ole käytössä lainkaan. Siis en ole edes tarjonnut, kun meillä ei isommillekaan ole alussa kelvannut. Ja toistaiseksi ei ole mun tarvinnut olla liikaa huvituttinakaan, joten olkoon koko härpäke toistaiseksi :)

Jälkitarkastuksesta- mulla se on vasta 27.8. eli 2kk synnytyksestä. Ehkäisyksi ollaan aateltu hormonikierukkaa, mutta sen menen kyllä yksityiselle asennuttamaan. Ja nyt, ainakin hetkellisesti, näyttää siltä, että mun jälkivuoto olisi loppumaan päin. Mä en kyllä millään voi uskoa, että se oikeesti jo loppuisi, joten kattellaan. Ja Kuutar, se sun vuoto voi ihan hyvin johtua reippaasta liikunnasta, mulla on ainakin välillä ollut niin, että ylimääräinen rehkiminen saa vuodon taas innostumaan.

Fiikukselle tissiasiaa :) Eli toi Lansinoh on tosi hyvä rasva, mutta se toimii parhaiten ennen kuin ne nännit ehtii rikkoontua. Sen jälkeen Bepanthen on kuulemma parempi, se kun korjaa niitä ihovaurioita. Näin mua siis on klöt opastaneet. Harmi vaan, että mun iho ei ainakaan edellisessä imetyksessä Bepanthenia kestänyt, nyt ei ole viellä ainakaan tarvinnut kokeillakaan. Ja ne punaiset viirut saattaa enteillä rintatulehdusta, mutta eivät välttämättä. Jos tulee kipua, niin sitten epäilisin sitä. Jos on esim. pöpö päässyt toiseen tissiin, niin vauva voi sen suullaan siirtää sitten toiseenkin. Nimim. kokemusta myös tulehduksesta molemmissa rinnoissa yhtä aikaa :/ Mutta ne rintakumit vois tosiaan olla nyt hyväksi.

Kuuttarelle vielä kysymys: mitä tarkoittaa tuo " hygienia rotarokotteen varoaikana" ? Mä en ole kuullut sellaisesta mitään ja nyt tietty mietityttää, mitä se meinaa. Tai jos joku muu osaa valaista?

Kuuttarelle vielä erikseen tsemppiä vauva-arkeen! Ja samanlaisesti olit kokenut elämän taysin vuodeosastolla kuin minäkin, eli levotonta oli!

Tassuille myös ekstrasuuret tsempit loppumetreille!! Ei oo pitkästi enää sullakaan, ennen kuin vauva jo tuhisee vieressä. Ja ajattele, sitten kun meillä muilla vauvat jo on kasvaneet jonkun verran, niin sulla on se ihana vastasyntynyt kainalossa :) Sitä onkin jo ihan ikävä, kun tuo meidän " Justiina" sen kun vaan pullistuu ;)

Nyt syömään vielä jotain. Öitä kaikille!

M

Vierailija
6/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Misti; kun nlasta kysyin, että onko siinä rotarokotteessa jotain huomioitavaa (siis lähinnä että tuleeko vauvalle jotain oireita), niin täti sanoi, että sen kakan kanssa pitää olla tarkkana viikon ajan rokotteen antamisesta. Esitteestä sitten luin, että ilmeisesti täti tarkoitti sitä käsien pesua vaipanvaihdon yhteydessä... Se virus kun on aktiivinen sen viikon verran antamisen jälkeen. Kyllä mä muutenkin kädet pesen kakkavaipan jälkeen ja muutenkin... Toisaalta meillä on nyt ollut sellaista sitkokakkaa, jota saa hinkkaamalla hinkata vauvan pyllystä, että huh...

Kuutar

Vierailija
7/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh! Tarkoittaako toi rota juttu nyt siis sitä, että siitä vauvan kakasta voi siis saada itse taudin?? No sehän olis kiva, kun meitäkin on 7 hlöä meidän perheessä :/ Vai hysterisoinko mä taas? On se muuten kumma, että täällä meidän tuppukylässä koko rokotteesta ei ole kertaakaan mulle puhuttu halaistua sanaa ja te muut ootte saanut kaiken maailman brosyyrit ja muut infot :( Ja täällä käydään neuvolassakin äitiysneuvolan puolella 2 kk:n ikään ja vasta sitten siirrytään lastenneuvolan asiakkaiksi. Ihme touhua, sanon ma!

Jos nyt koittais sinne unilandiaan :)

Vierailija
8/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn ilmoittautumassa, että elossa ollaan. Tai oikeastaan kai pitäisi sanoa, että paljon enemmänkin, sillä ollaan oltu kakkoskodissamme ja siellä olo on ollut ihanaa vaihtelua. Se, että pääsee välillä muualle neljän seinän sisältä (vaikkakin paljon ahtaampiin oloihin neljän seinän sisälle), on ihan luksusta, kun kuitenkin siellä on ihan kaikki mitä tarvitsee eli elämä ei yhtään hankaloidu.

Olen ahkerasti lueskellut viestejänne ja paljon olette niitä kirjoitelleetkin.

Painosta en osaa vielä kommentoida mitään, kun meillä se kuukauden rajapyykki on vasta edessäpäin, mutta huomenna saadaan 3 viikon neuvolamitat. Meillä kai paino on noussut hirmuisen hyvin eli ekalla kotiutumisviikolla oli painoa kai tullut 60g päivässä mikä tekisi viikkotasolla siis yli 400g ja tokalla viikolla 300 g eli näiden lukujen valossa ei pitäisi olla huolen häivää, mutta jotenkin oudoksi se meidänkin neuvolantäti meni, kun taas katseli sitä pituuden ja painon suhdekäyrää, joka sukelsi jonnekin miinuskäyrälle. Käsittääkseni pituutta pitäisi tulla ekassa kuussa 3,5 cm ja meillä oli tullut 3 cm jo alle kaksiviikkoisena ja tänään kun itse arviostaan mitattiin 3 vko mittaa, niin meistä sitä oli tullut jo ainakin 6 cm. Saas nähdä mitä huomenna saavat neuvolassa lukemaksi. Kuinka paljon teille on tullut siis ekassa kuussa pituutta?

Niin ja siitä meidän napa-asiasta kirjoittelin lauantaina ja käytiin siellä lastenlääkärillä ja navasta otettiin sekä sieniviljely että hapettomien bakteerien viljely. Niiden tulokset eivät ole vielä tulleet ja emme ole siis vieläkään päässeet edes ekaan kotikylpyyn. Napa näyttää nyt paremmalta, mutta ne tulokset haluan kuulla ennen kuin kylpyyn uskalletaan (lue: ettei levitetä sientä tai jotain kamalaa bakteeria muualle elimistöön). Huomenna tai torstaina tulevat varmaan.

Tuteista olitte kans jutelleet. Meillä käytössä ei kelpaa juuri koskaan mikään, mutta joskus ollaan saatu ujutettua MAM:in tai sitten Aventin tutteja. Esikoinen aikanaan kelpuutti vain MAM:it.

Onkos teillä muita lastenhoitotuotteita, joissa olette merkkiuskollisia? Me ollaan monessa eri jutussa sekakäyttäjiä, kuten vaipoissa (useita eri kertakäyttömerkkejä ja kestoillaankin). Tuttipulloissa Avent on pop. Samoin tiskiharjassa tykkään Aventista kovasti, sen sijaan kestoliivinsuojuksista Aventit ehkä huonoimmat ja ihan Ainut ja sitten netistä tilaamani kosteussuojatut fleecevuorella parhaimmat. Rasvat on pääsääntöisesti ihan apteekkikamaa ja jättisuurissa pumppupulloissa, niin ei tarvitse vaipanvaihdon yhteydessä korkkeja availla.

Ai niin ja jotkut oli miettineet sitä, että miten tuo alapää paranee. Nyt tästä rytäkästä ei ole vielä havaintoa, mutta niille, joita tilanne masentaa, niin voinen muistutella esikoisen aikaisesta tarinastani, jossa kävi pikkuisen enemmänkin eli kuuteen viikkoon en pystynyt edes istumaan (istuin ekaa kertaa vasta ristiäisissä) että kaikki parani ja loistavasti ajan kanssa. Toivoa siis on! Käsittääkseni täällä ei kai kukaan ole ihan istumattomassa kunnossa kuudetta viikkoa kuitenkaan.

Ja painosta juttelitte kanssa ja mulla kans jotain 7 kg vielä jäljellä ja suhtaudun siihen niin, että jos tavallisella ruualla lähtee, niin lähtee, mutta laihduttamaan en rupea ettei poikaan siirry kaikki myrkyt elimistöstäni. Jos jotain mun kilot haittaa, niin minusta ne myrkyt pikkuvauvassa haittaa vielä enemmän. Laihduttamisen aika on sitten vasta imetyksen loputtua.

Vierailija
9/164 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti se sitä sitten tarkoittaa, että sen taudin saattais itelleen siitä kakasta saada..

Mä kyllä sellaisen esitteen otin ite neuvolasta ;) ja ihan sitä rokotetta piti ite kysyä. Mä nimittäin hukkasin Taysista saatuja papereita, jossa oli mm. rota-rokotteesta ja vauvahieronnasta...

Me ollaan jo kaks kertaa käyty lastenneuvolassa, oli tiuhempaa, kun oli se bilirubiini koholla ja kun tuota masuvaivaa on.. Ja esikoinen kun on kyseessä.

Mahasta/kiloista on ollut puhetta. Mä painan nyt reilun 2kg vähemmän kuin ennen raskautta, llaitokselle jäi sen verran, että olin raskautumispainossa, mutta kotiuduttua lähti sitten se reilu pari kiloa. Ja jos nyt ei söisi herkkuja näin usein, niin johan olis painoa vähempi! Maha on hieman isompi kuitenkin kuin ennen raskautta, ei mahdu yhdet farkut kunnolla vielä jalkaan.

Ehkäisystä... Tuo meidän poika kun on ivf-lapsi, niin tuskinpa vain mitään kummoista ehkäisyä tarttetaan. Ja kun miehellä on se masislääkitys, niin eipä ole sillä puolella niitä halujakaan varmaan puoleen vuoteen, jos sittenkään...

Meiltä löytyy sekä reppu että liina, repussa oon pari kertaa kantanut, että oon edes jotain saanut aikaiseksi tuon läheisriippuvaisen vauvan kanssa, ja kerran yritin pistää liinaan, mutta olinkin saanut sen liinan jotenkin hassusti eikä poika sitten ollutkaan siellä hyvin... Tarttis nyt tota liinailua harjoitella, se olis parempi mun niskalle.. Ei me sitä varmaan oltais hommattu, mutta kaveri toi lainaksi ja hyvältä vaikuttaa..Jos alkaa sujua niin itelle vois sitten sellaisen kudotun liinan hommata myöhemmin.

Tuttia poika " lussuttaa" vaihtelevasti.

Nyt ihme ja kumma muuten nukahti puoli 11 maissa, kolmena viimeisenä yönä on mennyt yli puoli 12 ja ensimmäinen herätys on kuitenkin ollut siinä kahden tai kolmen aikoihin. Toinen herätys viiden kuuden pintaan.. Eli meillä ei poika nuku kovinkaan paljoa, vissiin sen verran kuin tuonikäisen pitäis olla hereillä vuorokaudessa!

Poika on muuten tosi vankka jo; nostaa päätään yli 10cm alustasta, kun on mahallaan ja jaksaa pitää sitä ylhäällä reilun puoli minuuttiakin. Eli jotain hyötyä siitä huutamisestakin on ollut..

Ei maar, pitäis varmaan mennä nukkumaan itsekin, että jaksais sitten taas imettää tai pahimmassa tapauksessa valvoa masuvaivaisen pojan huutaessa..

Vierailija
10/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ilta ja yö takana, samoin jälkitarkastus. Meral teki jättikakat illalla, kylvetettiin ja sen jälkeen unta riittikin n. klo 19 alkaen aamuun asti. Syöttöjä oli toki 3 kertaa illan ja yön aikana, mutta uni jatkui aina. Saas nähdä millanen päivä tästä koittaa:-) sateinen ja syksynen ainakin..

Pullokokeilu onnistui eilen eli tyttö ottaa, jos nälkä on. Pumppasin tätäkin aamua varten, mutta ei tarvittu.

Jälkitarkastuksessa kaikki ok. Hemppa 159 ilman rautaa!!

Tota rotaa oon nyt miettinyt. Ottaako vaiko eikö? Koko asiasta ei esikoisen aikaan puhuttu mitään, joten yhdyn toiseen ihmettelijään (oliko se nikki?) että vöyhkätäänkö siitä nyt jotenkin liikaa tai onko se tauti jotenkin lisääntynyt?? Lähipiirissä en ole koskaan kuullut kenenkään saaneen sitä.

Kiva oli kuulla Kuuttarestakin! Tsemppiä vauva-arkeen!

Meral komentaa, menen ja jatkan myöhemmin..

Vierailija
11/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan outoa, kun saa aamulla köllötellä sängyssä niin pitkään kuin huvittaa. Siis kun se ihana esikoinen on yli 300 kilometrin päässä herättelemässä mummia aamuseiskalta ;). Siis ihanaa, että saa rauhassa Konstan kanssa köllötellä, mutta on sitä isompaa epeliä kuitenkin ikävä.

Meillä oli periaatteessa ihan hyvä yö, Konsta nukahti joskus puoli ysiltä, heräsi syömään puoli kahdelta ja sitten taas vasta puoli kuuden aikaan. Mutta mahaähinät ovat melkoiset, sekä eilen illalla ennen nukahtamista että nyt aamulla. Pulautuksiakin tulee runsaasti ja pieruja vähemmän kuin ennen. Pitäisi varmaan palata siihen systeemiin, että nousee antamaan ne cuplatonit yölläkin, mutta kun ei jaksaisi millään. Mitenkäs sen disflatylin kanssa, oliko se sellainen, mitä annetaan vain kerran päivässä? Käyttääkö teistä joku sitä?

Rota-rokotteesta ei ole ainakaan meille täällä Helsingissä virkottu halaistua sanaa. En aio sitä tälle vauvalle ottaa, toivottavasti en joudu päätöstäni katumaan.

Alakerran osastoa - samoin kuin Melballa oli mullakin esikoisen jälkeen kuukauden istumiskielto ja paikat oli kieltämättä aika romuna. Ihan hyvä värkki tuosta silti parani, että toivoa on pahempienkin vaurioiden jälkeen :). Itsekään en viitsinyt sinne pahemmin tiirailla, mies aina välillä tarkasti tilannetta.

Kiva kuulla Kissantassutista! Olen aina tasaisin väliajoin käynyt odotus -puolella kurkkimassa kuulumisia. Nyt kun siellä ei taida olla enää ketään juttukaveria sulla jäljellä niin tule ihmeessä tähän pinoon jo tuulettamaan kuulumisia!!

Kuuttarelle tsemppiä vatsanväänteiden kanssa - tiedän tilanteen! Meiltäkin löytyy samanlainen päänkannattaja kuin teiltä ;). Hitsi kun ei muistanut, miten nopeasti nuo epelit kasvavat ja kehittyvät. Vähän mulla naama venähti kun lääkäri eilen Konstaa tarkastaessaan sanoi, että tämä kaveri lähtee varmaan aikaisin ryömimään - teki mieli sanoa, että ei nyt ihan vielä toista liikkeelle laiteta - tämä mamma haluaa nauttia viimeisestä vauvastaan ihan rauhassa ;).

Melba kyseli pituuskasvusta - meillä molemmat pojat kasvavat kanssa kuin mitkäkin, esikoinen keräsi ekan kuukauden aikana mittaa 7,5 cm ja tämä ennakkolähdön ottanut pikkuvelikin 5,5 cm. Nyt 7-viikkoisena Konsta oli kerännyt pituutta 8,5 cm, että ei ainakaan vielä vauhti hidastu.

Babybiosta - mä ehdottaisin tapaamispaikaksi sitä Sanomatalon kahvilaa. Jos siis täältä päästään paikalle könyämään.

Nyt en muista mitä muuta piti kommentoida... taidan mennä taas pyykkien pariin...

Ai juu, piti kysymäni, että syökö teillä vauvat molemmat rinnat yhdellä syötöllä vai vaan toisen?

-CÄ ja Konsta 7vkoa2pvää-

Vierailija
12/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä;-)

Syömiskysymykseen vastaus. Meral syö pääsääntöisesti vaan yhden tissillisen kerrallaan. Saattaa sitten suht pian vaatia lisää ja annan sit yleensä toisesta. Eilen syötön jälkeen pumppasin toista tissiä tätä aamua varten, niin pulloon tuli 100 ml helposti eli eiköhän neiti yhdestäkin tissistä saa ihan tarpeeksi kerrallaan..

Vierailija
13/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin Konsta on yhden tissin miehiä, joskus vaipanvaihdon jälkeen hamuaa vielä ja sitten hörppii vähän toisestakin, mutta siis pääsääntöisesti yksi riittää yhdellä syötöllä.

Siksi asiaa vaan ihmettelen, kun tuo esikoinen kiskoi aina molemmat truutat tyhjiksi yhdellä aterialla. Voihan se olla, että mullakin sitä maitoa tulee nyt sitten enemmän. Toisaalta esikoinen myös kakkasi joka syötön päälle, että ehkä hänellä tuo aineenvaihduntakin oli kiivaampaa. Kaikkea sitä miettii ;).

-CÄ-

Vierailija
14/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassut! Tule vaan tälle puolelle jo nyt, vaikket oo vielä vauvautunutkaan. Ei tartte olla yssin tuola ootuspuolella ja jutella itekseen :)

Rotaa oon myös minä alkanut miettimään uudemman kerran - kannattaakohan sitä loppupeleissä ottaa/antaa?! En tiiä! Pitää vielä tarkemmin kysellä siitä huomisessa nlassa.

Melba kyseli merkkiuskollisuudesta: Natusanin kylpy/pesutuotteet on meillä niitä, joita pääosin hommataan neitiä varten. Liivinsuojissa on ne Ainun tuotteet. Rasvoja ei oo käytössä, ainakaan vielä. Tuttipulloissa suositaan Mam Ultiventtiä :) Ja tähän hätään en nyt muista onko jotain muuta...

Ja yhen tissin " nainen" löytyy täältäkin. Hetken päästä saatetaan vaatia sitte lisää ja kohta sammutaan tissille ja sitten taas hetken päästä uudestaan tissille ollaan tulossa, kunnes taas sammutaan...Ja samoin, kuten CÄ:llä, meän esikko veteli molemmat tissit samalla kertaa, mutta ei tää neiti vaan...Hirveet imuhalut vaikuttais olevan meän neitillä tällä hetkellä ja nyt lussuttaa tuttia sitterissään. Ja kukahan se muka silloin joskus sanoi, ettei opeta lastaan tutille?! Heh, miepä hyvinkin, mutta pakko perua puheensa, jos toisella on hirveet imuhalut ja toi pikkurilli tuttina sitoo melko tavalla ;) Ohos! Neiti nukahti sitteriin tutin voimalla :D

Täällä ollaan nyt muutama ilta/päivä huudettu vattaa - pariin päivään ei oo neitillä pierut kulkenut oikeastaan yhtään (normaalisti pakoputki rutisee tauotta) ja vatta tuntuu todella pinkeeltä. Torkahtaa vain vähäksi aikaa päivällä. Tekee niin pahaa kattoa, ko pienellä sattuu :(

Pitää alkaa antamaan niitä kuplien hajottajia...

Nyt pois ja tilaa muille

AJ ja neiti

Vierailija
15/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan,

Tuosta rotasta olette vielä keskusteleet. Minä olen tietysti lääkärin puolisona sen puolestapuhuja, mutta jokainen päättää tietysti mitä tekee.

Mieheni on kertonut monesta tapauksesta jossa pieni vauva menehtyy rotaan ja on itse ehdottomasti sitä mieltä että rokote otetaan. jos sen rotan saa on se siis aika rankka tauti. Sairaaloissa on aina talvella ja keväällä rotavirusepidemia, koska tauti tarttuu tosi helposti.

Tässä on linkki josta löytyy tutkimustulokset:

http://www.uta.fi/rokotetutkimuskeskus/tutkimustulokset.html

" Rokote suojasi lapsia tehokkaasti rotaviruksen aiheuttamalta ripulilta ja oksentelulta. Rokote esti 96 % vaikeista, sairaalahoitoa vaativista rotavirustaudeista. Suojateho poliklinikkakäyntejä vaativia ripuleja vastaan oli 93 % ja kaikkia tautitapauksia vastaan 74 %."

Ja tuosta hygieniasta: Rotavirusrokote sisältää sellaista viruksen muotoa joka ei aiheuta itse sairautta, ette voi saada siis tautia vauvan kakasta!!

Rotavirusrokote on tulossa ilmeisesti myös suomen rokotusohjelmaan muistaakseni vuonna 2009.

anteeksi tämä mainospuhe, ei ole tarkoitus tuputtaa kellekkään tätä rokotetta, mutta harkitkaa ainakin. Ystäväni sairasti aikuisena rotan ja se oli aikas rankaa tauti, voin vaan kuvitella minkälainen se on pienellä vauvalla.

Palaan muihin asioihin myöhemmin.

-nepu

Vierailija
16/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aiemmin, nyt tuntuu maidontulo hieman tasaantuneen ja herrakin on sen verran kasvanut että iltatankkaukseen kuluu molemmat. Jos tässä nyt tissimaidolla pystytään kovin pitkään jatkamaan... molemmat tissit ovat aika arat. Rintakumin avulla syötän aremmasta. Pumppaamalla heruu yhdestä tissistä 80ml-100ml että kyllä siellä jotain on, vaikka eivät enää ole niin pinkeät kuin aiemmin. Ovat kai nekin tottuneet jo tähän maidontuotantohommaan.

Täytyy kyllä yrittää selvittää onko täällä Tampereella imetystukihenkilöä joka tekis kotikäyntejä.

Arvatkaas muuten olinko paniikissa kun yhtäkkiä poika puklaa punaruskeaa puklua. Sydän jätti ainakin yhden lyönnin väliin kun aivot epätoivon vimmalla raksutti että mistä se väri on tullut.

Babybjörkan reppu on isukilla käytössä ja meitsi yrittää kamppailla hörhöliinan kanssa. Repussa ollaan käyty pikaisesti kaupassa ja liinankin olen pari kertaa saanut kiedottua ympärille. Liinalle tulee varmasti enemmän käyttöä ensi viikolla kun mieheni palaa töihin - sitten alkaakin arki kun joutuu ihan itse lapsensa hoitamaan :-) On ollut aivan ihanaa että mies on ollut 6 vkoa kotona (kesäloma+isyysvapaata).

Viime yönä Leo nukahti joskus varttia vaille 10, eka syönti kello 2:15!!!, sitten viideltä ja seitsemältä pikahuikkaa osin nälkään osin lohdukkeeksi kakkaamiseen. Päivät ovat tosi rikkonaisia, poika ei nuku kunnollisia päiväunia olleenkaan, tunnin-kahden pätkiä.

Disflatyl on ostettu, kokeillaan josko se auttaisi. Niitä pitää ottaa 2-3 kertaa päivässä 10-15 tippaa kerralla. Toivotaan että niistä olisi apua.

Ristiäiset on lauantaina ja en ole tehnyt vielä yhtikäs mitään asian eteen. Kääk. Taitaa tulla pitkä perjantai...

ja nyt loppui sitten nämä päiväunet, kaksi tuntia katkonaisesti...

t. Fiikus

Vierailija
17/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilinen leipomisvimma kostautui :) jäipi muut askareet vähemmälle joten tänään sitten olikin ISO urakka laitella kämppä kuntoon,meillä ainakin menee heti sekaisin kun yksi päivä menee johonkin muuhun.

Ja nyt väsyttää kauheasti, täytynee ottaa loppupäivä lunkisti ja maata kaikki välit mitkä voi. Eilen illalla oli taas huuto-ilta, onneksi kesti vain hetken.

Minä nyt tässä hieman valaisen tuota mun miesjuttua :)

eli vauvan isän kanssa olimme toukokuulle asti, ettemme pitäneet mitään yhteyttä, raskauteni oli hänelle hieman vaikeasti sulateltava asia. Ja nyt sitten tosiaan tapasimme ja juttelimme asioista ja " sovimme" tietyt pelisäännöt tähän kuvioomme.

Riitaa välillämme ei ole ollut missään vaiheessa, mutta ymmärtämyseroja (kauniisti sanottuna :)) Yksikseni jatkan lasten kanssa, mutta tietyllä tavalla Alexinan isi tulee olemaan osa elämäämme, mikä on hieno asia.

Hitsi kun oli taas mielessä kommentteja useampaankin juttuun, mutta mummous alkaa vaikuttaa ja unohdan aina kommentit !

14 vuotias tyttöni lähti tänään leipomaan siskolleen pakkaseen " vauvapullaa" . Jännää aikaa kun kohta on taas vauva ja uskomaton fiilis odottaa sitä mummoutta :)

Kaikkea hyvää teille kaikille. Painun hetkeksi koisimaan, laitoin vauvan ulos tohon makkarini ikkunan eteen, joten kuulen hyvin kun neiti herää.

Vierailija
18/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut Senniina hyvin nukutusta yöstä :)

Meillä viimein uni voitti yhdeltä viime yönä. Sepä ei kuitenkaan vaikuttanut niihin " normaaleihin" yösyömisaikoihin eli herättiin kolmen ja kuuden pintaan, sitten kahdeksalta ei enää ns. yöuni riittänyt.

Tosin tätä osasinkin eilisen päivän perusteella odotella. Kotona kun oltiin vaan hissuksiin kaksistaan vähän väliä torkkuen ja tisutellen, koko päivä, niin eipä siitä ilman seurauksia mihinkään pääse; masussa ilmaa ja liikaa maitoa ynnä liian pirteä kaveri, kun ilta koitti!

Ai miten niin Fiikuksella nukutaan vähän?

Meillähän tää jätkä ei suostu nukkumaan ollenkaan ilman äippää tai liikkuvia kärryjä... Kaiken lisäksi mä olen vielä se kuuluisa huvitutti, että teepä siinä sitten yhtään mitään muuta päivän aikana (kuin roikkua verkossa!).

Rotavirusrokotteesta NEPU antoikin jo tietoa, mutta mä olen kyllä ymmärtänyt, että kyse on ELÄVÄSTÄ, mutta heikennetystä viruksesta - ja miksi siinä sitten on se " varoaika" ... en tiä. En ole ottamassa sitä kaverin kokemuksiin perustaen (heilläkin jätettiin tehoste ottamatta, kun sen verran tuli " oireita" ), mutta olenpa miettinyt, että jos muilla ympärillä se on niin onko riski meillä sairastumiseen suurempi???

Imetyksestä meilläkin yksi rinta kerrallaan, kun tuntuu sieltäkin tulevan enemmän kuin jaksaa imutella. Ihan kuten CÄ:llä meilläkin nukahdetaan tissi suuhun ja sitten taas jatketaan...

Muistelenko oikein, että esikon imetysohjekin oli jotenkin toisenlainen, että silloin ne molemmat rinnat piti antaakin yhdellä syötöllä? Nyt olen saanut ohjeen, jossa vielä samalla rinnalla pitäisi aloittaa seuraava syöttö, koska se takamaito on sitä ravitsevampaa. Tää voisikin olla syy, että esikolle kelpas molemmat peräjälkeen (ja osittain vielä pullomaitookin), jos se ei ehtinyt raukka koskaan sille takamaidolle, tiedä sitten siitäkään... Mä kyllä usein aloitan sillä, joka tuntuu piukeemmalta riippumatta millä on edellinen mennyt. Voiko sitä maitoa tuottaa ns. toispuoleisesti, kun tää oikee tuntuu aina täydemmältä?

näissä mietteissä tällä kertaa Nikki

Vierailija
19/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on taas näitä päiviä... Itse en ole aamu viiden jälkeen nukkunut, poitsu katkonaisesti nukkui puoli ysiin asti, syötöt oli 22, 01, 2.30, 3.30, 4.45, 6.00, 7.30 ja sit ysiltä ylös. Sen jälkeen unta 12.30-12.50, eikä muuten. Tissiä söis, mut puklaa kaiken ulos, tutti kelpas ekan kerran vasta nyt. Repussa viihtyi 15 minuuttia, sitten raivarit. Lisäksi mies on Rollareiden konsertissa asiakkaiden kanssa koko illan, joten olen yksin tän jampan kanssa. Kohta loppuu tästö mammasta puhti.

Fiikukselle sen verran, että ainut miten Jullen saa yli tunnin nukkumaan päivällä on vaunulenkki, mutta silloinkin pitää olla vaunujen kokoajan liikkeessä. Eli meillä ei päiväunia vedellä edes tota mitä teillä.

CÄ: Sanomatalo käy, jätän varmaan Elieliin parkkiin auton joka tapauksessa. Pitäiskö kuitenkin treffata heti siinä aulassa leffateatterissa ja siirtyä siitä yhdessä?

Oliko muita tulossa kun CÄ, minä ja Elisabeth?

...ei tää jamppa nukahda nyt ees syliin, haukottelee kylllä ja silmät lumppaa mut uni ei tuu. Lähden sohvallle yrittämään mahan päälle nukuttamista....

-e-

Vierailija
20/164 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin tähän koneelle rauhoittumaan. Piti poikia ripittää äskettäin, kun olivat seuranneet isosiskoa lähikauppaan naapurin pojan kanssa ja pistäneet siellä ranttaliksi. Esikoinen sitten kotiin tullessaan puhkui, että hän ei enää ikinä mene siihen kauppaan :( Kyllä voi välillä olla ne järjen rippeetkin pojilla hakusessa. Ja naapurin poikien kanssa touhutessaan monesti pätee se vanha juttu, että joukossa tyhmyys tiivistyy. Onneksi kohta alkaa koulu! Ja ettei kenellekään nyt tulisi sellainen olo, että aina lapsistani valitan vaan, niin sanottakoon, että ovat kyllä kerrassaan ihania lapsia :), mutta tuo kekseliäisyys välillä ylittää ns. hyvän maun rajat :/

Ja sitten näihin vauvakerhon aiheisiin :)

Eli yhden tissin syöjä löytyy täältäkin. Paitsi iltaisin saattaa tankatessaan syödä molemmatkin puolet aika nopein välein. Tai sitten juuri niin, että ensin herätessään syö kunnolla toisen puolen ja sitten kohta nukkumaan mennessään ottaa unihuikat toisesta, mutta ei enää syö varsinaisesti mitään.

Nepulle kiitokset taas lääketieteellisestä infosta! On se hyvä, että meillä on täällä joku, jota tarpeen vaatiessa voi konsultoida :) Minä olen sen rotarokotteen kanssa samaa mieltä sun kanssa sen tarpeellisuudesta/hyödyllisyydestä. Päiväkodissa pienten ryhmässä välillä oli rota-epidemioita ja kyllä siinä saattoi mennä viikosta jopa kymmeneen päivään, ennen kuin 2-3-vuotiaskaan oli taudista toipunut. Ja joskus vanhemmat olivat joutuneet lastaan ihan kantamalla viemään lääkäriin, kun voimat olivat niin menneet. Saati sitten, jos tauti iskee vauvaan. Mutta onkohan sillä sitten iso merkitys, kumman rokotteen saa? Kun siellä rokotetutkimuskeskuksen sivuilla oli mainittu näin:

" Rotarix-rokote annetaan kahtena annoksena vähintään neljän viikon välein. Lapsen tulisi olla rokotusten aikaan 6¿24 viikon ikäinen (esimerkiksi 2 ja 4 kuukautta tai 3 ja 5 kuukautta). Haittavaikutuksina voi esiintyä ruokahaluttomuutta ja ärtyisyyttä. Alle 10 % lapsista saa rokotuksen jälkeen kuumetta tai vatsavaivoja. Rokote voidaan antaa samalla kertaa muiden lasten perusrokotusten kanssa.

RotaTeq-rokote annetaan kolmena annoksena siten, että lapsi saa ensimmäisen annoksen viimeistään kolmen kuukauden ikäisenä. Rokotukset voivat ajoittua esimerkiksi kolmen, neljän ja viiden kuukauden ikään (aikatauluna voi olla myös 2, 3 ja 4 kuukautta tai 2, 3 ja 5 kuukautta). Noin prosentti lapsista voi saada lievää ripulia rokotuksen jälkeen. "

Eli olisiko tuo RotaTeq parempi? Meillähän siis tuo 3v neiti on ollut mukana rotarokotetutkimuksessa ja JOS hän on saanut aitoa rokotetta, niin se on ollut tuota Rotarixia. Me vaan ei vielä tiedetä, saiko aitoa vai lumetta. Mitään oireita ei ainakaan koskaan tullut.

Melballe vauvan pituuskasvusta. Meillä oli kuukaudessa tullut pimulle pituutta 5cm. Ja saman verran suunnilleen on kyllä kaikille muillekin meidän lapsille vauvoina tullut. Tosin sitä painoakin on aina tullut ihan reippaasti ja siksi se painokäyrä on ollut yleensä alussa aina jyrkässä nousussa. Ja toivotaan, että se teidän napasieni nyt jo ottaisi ja häviäisi pois!

Minä sain vihdoin eilen tilattua tarjottavat ristiäisiin. Pitopalvelulta ne tilasin, mutta päädyttiin sitten kuitenkin siihen, että itse keitellään ne kahvit. Tarjottavat kyllä tulevat valmiiksi lautasilla, eli ei tarvitse kuin pöytään nostella. Tämän näköiseen listaan päädyttiin:

Lihapohjainen voileipäkakku

Kalapohjainen voileipäkakku

Karjalanpiirakka ja munavoi

Täytekakku

Pullakranssi

Kuivakakku

Pikkuleipiä

Kahvi, tee, mehu

Eli kovin perinteinen pöytä, mutta toivottavasti ovat hyviä :)

Nyt jos lähtisi tekemään marjapiirakan uuniin, kun neiti vielä nukkuu ulkona.

Misti ja neito 5vkoa