Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KesäHeinät viikkoon 31 ***

30.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75a (41+4); poika 4595 g, 55 cm

Kommentit (164)

Vierailija
81/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta sehän oli aivan mahtava homma :D Tuli mullekkin oikein hyvä mieli tosta :) Jes! Minusta on sittenkin jotain apua jollekkin ;) Ja toi hieronta-ohje on kuulemma lähtöisin joltain vyöhyketerapeutilta, joten nyt pystymmä säästämään isot summat silkkaa kahisevaa, ko ei tartte viiä vattavaivaista terapeutille, vaan pystymmä ite auttamaan :)

AJ

Vierailija
82/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin juuri ulkoilemasta... tyttö on nukkunut tänään tosi paljon. Nyt tuhisee tuossa sitterissä.

Kiitos vaan myötätunnosta viikonloppuleskenä oloon. Se on aina vaikeaa kun mies lähtee, mutta onneksi aika menee tosiaan nopeeta. Mä kun oon vähän tämmönen että en viihdy yksin kovin hyvin. No onhan mulla vauva seurana, mutta kun ei se juttele takasin:) Tuun hulluks jos en saa vaikka puolee päivään jutella kenenkään kanssa. Soitan yleensä sitten jollekkin.. Muutenkin käyn paljon kahvilla ja nään kavereita...mutta joo, onneksi se kaveri tulee tosiaan seuraksi, voiskin tehdä jotain hyvää ruokaa ja vuokrata leffan josko vaikka neiti antaisi katsoa.. saa nähdä.

Nyt taas kahvin keittoon. Juonkohan sitä liikaa? n. 3 kuppia päivässä. Juoko muut?

-nepu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt siellä mesen puolella touhuamassa, mutta lueskellut tätäkin ja muutama sana täytyy raapustaa tytön nukkuessa. Mäkin olen harrastanut tuota jalkapohjien hierontaa. Oli jossakin Vauva-lehdessä juttua asiasta. En ole huomannut, että se auttaisi kakan tulemisessa, mutta rauhoittaa tyttöä kummasti. Ihan jähmettyy kuuntelmaan sitä:-) Täytyy harrastaa useamminkin, kun alkaa tuosta kakan tulemisesta olla taas aikaa. Kauheen hajusia pieruja on tänään tullut (tytöltä siis) ja vaippaan kurkistaessa ei kuitenkaan ole mitään.

Eilen oli sellanen yrjöilta ja meni taas yli 23 ennenku olitiin sängyssä. Nukkuminenkin taas sellasta äänekkäämpää. Meillä taitaa mennä niin, että pari parempaa päivää ja pari kehnompaa perään. Toivottavasti sellaset pahimmat tuntitolkulla kestävät kanniskelut olis kuitenkin jo ohi. Jossain luki että 1,5 kk iässä helpottaa tai sitten se 3kk.

Mukavaa säätä on luvattu viikonlopuksi ja pitäis yrittää viinimarjat kerätä. Osa poksahdellut jo ylikypsyyttään. Täytyy varmaan kokeilla kantoliinan kanssa, kun neiti on noista mun puuhista aina eri mieltä..

Vierailija
84/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pappi kavi juuri, käytiin vähän sunnuntain kastetilaisuutta läpi.

Auttakee, mä en pääse tuonne mese yhteisöön...tyhjä sivu kans mulla vaa aukee. Mä oon kyllä niin avuton tän koneen kanssa.

Mä oon tässä jo kauan miettinyt, et onko tosiaan, niin ettei meissä kesäheinissä ole ketään muuta kuin minä etelä-pohjanmaalta tai edes pohjanmaalta?? Huutakaa hep jos on muitakin =)

Taitaa olla ukkosta ilmassa, kun kävin , oli niin hiostavaa ja mulla on ihan järkyttävä päänsärky. Toki niskatkin on jumissa.

Joo mutta täytyy vissiin hyödyntää pojan unet ja tehdä jotain huushollin eteen.

Vierailija
85/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin näkyy viihtyvän :) Nukahti noin viiden minuutin jälkeen. Kun oli sitä ennen nukkunut reilut 3 tuntia ulkona vaunuissa. Nukkuukohan tää ollenkaan yöllä, jos tää liinakin vaan nukuttaa :)

Nikille piti jo aiemmin kommentoida. Kiitokset siis sympatioista kiehuvaa äippää kohtaan :) Hyvä, että muitakin löytyy, kun sitä tuntee heti itsensä huonoksi äidiksi, jos välillä on huono päivä :( Ja olihan onneksi joku muukin, joka tunnusti :) Me taidetaan olla jotain sukulaissieluja, kun ristiäismenukin oli liki samanlainen molemmilla. Ja etkös sä ole myös päivähoitoimmeisiä? Vai muistinko nyt väärin? Ja hei, meseen myös mars!

Jotain muutakin oli olevinaan, mutta mun maitoaivot taisi tehdä taas tepposet :/

Joten, myöhemmin uudestaan :)

Misti ja unineiti 5vkoa+

Vierailija
86/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitsi ettei meidän poikaa niin vaan hierotakaan :( Yritin kyllä, muttei missään vaiheessa ole niin rauhallinen, että pystyis edes kahta minuuttia hieromaan... Nääs!

Ja taas veti lohtusyömistä pitkän tovin, kun annoin pojan miehelle, oli niin tyytyväinen - vaikka ihan just oli kingerrellyt tissillä... Voi, kun poika osais sanoa, että mikä milloinkin on hätänä.

Äsken kylvetettiin; itki ammeessa ja vielä enemmän huutaa nyt kun mies pukee. Eli ei ole kylpeminen ilmeisestikään pojan lempipuuhaa!

Täytyis nyt askarrella kortit kummeille ja isovanhemmille. Aiotaan antaa ristiäisissä tuollaiset, joissa on E-L:n jalankuva, painettiin sormiväreillä jalkapohja :)

Vierailija
87/164 |
03.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ollut kiireinen viikko, koville ottaa tämä lomailu! Eikä ensi viikkokaan näytä paljon rauhallisemmalta, mutta eiköhän se arki kohta koita.

Luin kaikki viestinne (joita oli ihanan paljon ) ja kävin heittämässä hakemuksen yhteisöön ja siihen loppui vauvan kärsivällisyys odotella ruokaa, joten palailen myöhemmin.

Ai niin vielä yks juttu äkkiä. Kuka se kyseli etelä-pohojalaasia? Melkein teki mieli ilmoittutua, vaikka asunkin nykyään hämeessä. Olen kotoisin sieltä ja vietän vieläkin sielä paljon aikaa äitini, kavereiden ja sukulaisten luona. Ja tunnen itseni vieläkin pohjalaiseksi...

Hämäläistynyt hippaliinu

Vierailija
88/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä, että kirjoitanko tänne vai meseen vai molempiin. Molempiin varmaan sitten jotain:-) Pitikin kirjoittaa tänne, että jospa ne iltaähinät alkais helpottaa. Kissanmunat. Eilen hosuttiin ja kanniskeltiin taas melkein 5 tuntia neitiä (19-24). Tai siis minä kannoin. Ja olin ihan puhki. Olihan se arvattavissa, kun kakkaa ei ole taas kahteen päivään tullut eikä hieronnat, jumpat ym. auta asiaa. Jospa tänään törähtäis muutakin kuin ilmaa.

Tänään on sitten kampaaja klo 12. Saa nähdä, miten osuu neidin aikatauluihin. Jännittää.

Vierailija
89/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nyt laitan tänne vielä tekstiä. Taitaa hiljentyä nyt sitten tämä osasto tykkänänsä. Eilen käytiin vauvan kanssa ekaa kertaa linja-autolla keskustassa ja jännitti kulkea noin, kun en ole moista harrastanut ennen. Aina ollut oma auto ennen ja maalta kun kulki, ei päässytkään dösällä. Hyvin meni reissu, kerran kävimme tankkaamassa stockmannin hoitohuoneessa. Sain hoideltua asiat hyvin.

Mutta minä katsastelen mitenkä tämä jutustelu nyt tästä sitten jatkuu ja oikein mukavaa jatkoa kaikille teille, jos tänne ette enää ehdi käydä kirjoittelemassa :)

Vierailija
90/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollutkin reipas aamu. Tässä perheessä on jo käytetty vauva suihkussa, imuroitu ja pesty lattiat sekä käyty kärrytellen kaupassa :).

No ok, mies hoiti lattiahommat sillä välin kun me Konstan kanssa kauppailimme, mutta kuitenkin. Nyt mies onkin jo matkalla länsirannikolle esikoista hakemaan, kotiutuvat huomenna. Ollaan siis ensimmäistä kertaa Konstan kanssa kahden yön yli - itse asiassa tosi kivaa :).

Kuuttarella samanlainen " kylpykammoinen" kuin Konsta. Meillä oli kanssa yhtä huutoa koko touhu ja syynä oli se, että kaverille tuli kylmä ja sitten moro-refleksi oli vielä sen verran vahvana, että kaveri luuli tippuvansa jonnekin kun ammeeseen asetettiin. Ratkaisuna meillä on se, että nyt poika käy suihkussa äidin sylissä ja kuivattaessa laitetaan tutti suuhun. Meni tänä aamuna homma aivan loistavasti kerrankin ;).

Senniinalla ollut raskas ilta, toivottavasti Meral saa kakat ähkittyä! Samaa odotellaan täällä, kaksi päivää jo kakan väliä, mutta onneksi pieruja tulee.

S@ri@ - minä en ainakaan aio lähteä tältä palstalta mihinkään! Mä olin siinä luulossa, että tuo mese on vaan sellainen vierailupaikka ja pääosin jatkettaisiin juttua täällä. Miten muut olivat asian ajatelleet?

Kissantassutkin saattaisi vähän hämmästyä jos Kesäheiniä ei täältä enää löytyisi :(.

Mutta nyt meillä ruoka-aika lähenee, joten palaan paremmalla :).

Ensi viikosta alkaen saattaa vähän meikäläisen kirjoitustahti hyytyä (tai sitten ei), kun ollaan päivät muksujen kanssa kolmistaan ja varmaan aika paljon ulkona. Mutta saas nähdä millaiseksi tuo elämänrytmi sitten muodostuu.

Tulkaahan tännekin linjoille :)

-CÄ ja Konsta 7 vkoa 5 pvää-

Vierailija
91/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma :) Me lähdetään tänään siskon perheen luo grillailemaan ja kerrankin sää on suosiollinen.

Meillä sai neiti eilen illalla vihdoin kakattua, oikein megahajukakat :) Koko makkari haisi, kun hain neidin sieltä pois. No, sehän onneksi helpotti oloa ja yö menikin ilman ähinöitä.

Vauvauintijuttuja katsastin tänään netistä ja huomasin, että ilmoittautuminen alkaa maanantai aamuna klo 8.00. Että ihan nappiaikaan olin asialla. Toivottavasti mahdutaan ryhmään ja toivottavasti me jo nyt päästään, kun ikää ei vielä ole 3kk. Painoraja kyllä rikkoontuu :) Esikoisen kanssa ollaan viimeksi oltu ja nyt ajateltiin taas kokeilla. Ja jos ei mies joka kerran tule mukaan, niin tuo esikkohan jo voi tulla kaveriksi.

S@ria, kyllähän sinäkin tulet sinne mesen puolelle, eikös vaan? Jos apuja tarvitset, niin neuvoja saat varmasti! Ja kaikki muutkin, jotka eivät vielä ole siellä, niin teitä odotellaan :)

Nyt lähden katselemaan kamoja kasaan, jotta päästään tänään lähtemäänkin.

Misti ja neiti

Vierailija
92/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä onkin sitten erikoinen kaveri; kakkaa pukkaa kyllä sellasella vauhdilla, ettei vaippaa kerkeä samassa tahdissa vaihtaa. Muutenkin tää ruikkii ihan eri tyyliin kuin isoveikka aikoinaan. Hänen kanssaan sitä kakkaa sitten juhlittiinkin aina, JOS saatiin tulemaan jotain. Oli mallasuutteet ja Levolacit käytössä ja Laxoberoniinkin välillä turvauduimme. Nykyisin (siis ekaluokkaikäinen nyt) suoli jo toimii, lohduksi teille muille, että melkein heti ruokailun jälkeen saakin painua isolle hädälle. Joku olikin jo huomannut kokeilla, mutta ihan neuvolan jakamaa ohjetta tässä kertaan vielä; kakan tuloa voi helpottaa esim. rasvatulla kuumemittarilla varovasti ¿auttamalla¿ peppuaukon suulta ja monesti se kakka lähtikin sitten tulemaan¿ Yksi kaveri käy vyöhyketerapeutilla vauvansa ummetuksen kanssa. (Juuri tää, jonka tytär sai niitä oireita siitä Rota-rokotteesta.) Lueskelin muuten vielä niitä neuvolan lappusia ja ihan totta siinä sanottiin niiden RelaDropsien aiheuttavan joillekin lapsille ummetusta - mihin lie perustuu, tietäiskö Nepu?!

Nepun lailla viikonloppuleskenä mäkin täällä aikaa vietän. Eilen meillä oli taas kiukkupäivä, siis neuvokaahan miten mä saan tän nukkumaan! Jätkä aivan poikki, muttei malta nukkua. Ei rauhoitu ensin millään ja jos, niin sitten pienempikin ns. olotilan muutos herättää. Tänäänpä sitten (ainakin vielä) nukuttaa - toivottavasti ei nää päivällä nukutut nyt sitten kostaudu yöllä?! Mulla vaan kaverit on vielä lomillaan, joten ihan poikain kanssa joudun päiväni viettään. Mutsillekaan viitti soittaa, kun se on jotenkin ¿säikky¿ ja itellä taas hedari, kun nää asennot ei kaikkain parhaita niskoille, sitten tää valvominen ja lukeminenkaan ilman laseja varmaan ihan hyväksi ole. Vaan minkäs teet, kun addiktio on niin voimakas, että pakkohan täällä on käydä! Jos täältä vielä seuraa saa, niin kyllä mulle riittää tääkin palsta. Vaikutti mulle liian vieraalta ja hankalalta ne mesen ohjeet Senniinalle ja Veruskalle, että odottelen jos joku kummilapsista tulisi kylään, että saisi tää mummo henkilökohtaista neuvontaa siellä pörräämiseen¿

Senniinaa kiitän lohdun sanoista, että kohta meillä helpottaa J lapset keksii muuta ajankulua itse, niin ei äippää niin paljon enää tarvita. Kyllä keksii niin, viimeistään kuusivuotiaana. Mistin lailla jatkuvasti saa olla kertaamassa perheen sääntöjä ja uhkailemassa arestilla. Aamulla jo yhden arestin annoin, mutta kokonaistilanne huomioon ottaen päätin perua sen uhkaamalla ¿kovennetulla¿, jollei pysy mielessä. Saa nähdä menikö nyt mun auktoriteetti - iskäähän siitä sitten syytän, kun oli kerran poissa¿

Meilläkin muuten rintareppukokeilut etenee; eilen jopa nukahti siihen, mutta taas hätähousuäippä pilasi kaiken. Mistä mulle kärsivällisyyttä? Otin nimittäin pojan ilmeisesti liian pian nukahtamisesta pois siitä ja nostin nukkumaan omaan sänkyyn - heräsihän se siihen, höh!

Paljonhan täällä vielä juttua riittää mesestä huolimatta, kiva-kiva! Paljonpa tuli taas itelläkin kommentteja, sori kamut :)

Palaillaan!

Nikki ja nappula

Vierailija
93/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän tuota alottaisi tämän turinoinnin...?! Aivan ensimmäiseksi Palsilta oikein paljon terveisiä kaikille tänne, kun hän ite on nyt nettipimennossa, kun on käymässä täällä pohjosessa :) Hän ja Panu kävivät meillä kylästelemässä ja pakkohan se oli heti ottaa Panusta ja meän neitistä valokuvia ;) Laitan tonne yhteisön puolelle.

Siitä pääsenkin toiseen aiheeseen...Saria, tulehan sinäkin myös tuonne mesen suljetun yhteisön puolelle :) Kissantassut on jättänyt hakemuksen sinne ja tulee myös sinne, jahka jakautuu. Ite aattelin, että siellä käydään " sitä henkilökohtaisempaa" ja pääsääntöistä keskustelua ja täällä vain niitä näitä, koska toisaalta tuntuu, ettei samoja asioita kannate kahteen paikkaan naputella. Ja ihan mielenkiinnosta saman kysymyksen voisin esittää, kuten CÄ:kin, että miten te muut asian aattelette?

Nikki: Ite kans oon kuullu noitten Relojen aiheuttavan ummetusta, mutta en nyt osaa oikein ottaa kantaa tuohon. Itehän käytin jo ootusaikana noita tippoja, nii maha kyllä toimi, mutta nyt vaihteeksi itellä on menny pakkiin, vaikka Reloja syönkin...Että tiiä nyt tuosta sitten....Ja muuten, jos tiiät mistä sitä kärsivällisyyttä saapi ostaa, nii vinkkaa mullekkin - ois ISO tarve ;)

Ja vielä Rota-rokotteesta - tein lopulta päätöksen ottaa meän tyärelle sen, vaikka se maksaakin.

Kait se pitis jotakin sapuskan tynkääkin alkaa vääntämään...tietäis vaan, että mitä.

AJ

Vierailija
94/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kampaajalla käyty ja lopputulos kohtalainen:-) Tuli ainakin siistittyä nuo räjähtäneet latvat. Reissu meni ihan hyvin. Mies oli Meralin kanssa ruokaostoksilla sillä aikaa. Kun pääsivät kassan ohi kampaamon luo, niin kuului hirveä huuto. Kampaamo siis siinä marketin käytävällä. Tunnistinhan mä oman kullan kiljunnan:-) Ei muuta kuin tyttö tissille parturintuoliin ja helpottihan se. Loppuaja tyttö napitti sitten kauppakärrin vauvaistuimesta ja naureskeli.

Ja sitten vielä ilouutinen: Meral kakki tänään!! Täytyy ottaa tuo kuumemittari käyttöön, jos alkaa näitä parin päivän kakkapausseja olemaan. Eka tauon jälkeinen kakka on ihme liisteriä, venyvää tahnaa. Nyt sitten vasta nukahtikin sen parturireissun jälkeen ekaa kertaa kunnolla. Vetää tietty iltaan asti ja illalla taas häärätään.

Meillä on aika ajoin myös noita nukahtamisongelmia. Kun ei nuku, niin ei nuku. Välttämättä se ei tarkota meillä mahavaivoja, vaan tyttö on aivan tikkana hereillä ja heiluu ja hosuu ja hengittää sillätavalla kauheen nopeesti, " läähättää" . Meral nukahtaa syliin, kun kannan häntä ympäriinsä, mutta herää heti, jos esim. istun. Ja se on kiva, kun neiti painaa varmaan jo yli 5 kg. Niskat kovilla täälläkin. Sitten noilla pikku torkahduksilla Meral jaksaa vouhottaa pahimmillaan sen viisikin tuntia.

Olis mustakin mukava, jos tämäkin pino pysyis hengissä. Osasin kyllä sit sinne meseen ja oikein kiva systeemi se onkin. Ei vaan sitten ole aina aikaa kirjoitella kahteen paikkaan samoja asioita. Katellaan nyt, mihin tämä palstailu asettuu. Pääasia, että jengi pysyy kasassa!

Vierailija
95/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin meseen lisäämässä pari kuvaa - sain siis vihdoin siivottua koneen kuvakansiot ja tyhjennettyä muistikortin, jippii!

Oudon hiljaista täällä kotona, kun mieskin lähti sinne esikoisen hakureissulle. Konsta jotain juttelee tuolla sohvalla, täytyykin mennä kohta seurustelemaan ellei herra taas kohta nukahda.

Sitä piti kysymäni, että miten paljon teillä vauvat vuorokaudesta nukkuvat. Olen tätä muistaakseni kysynyt joskus aiemminkin, mutta kun musta tuntuu, että tuo epeli nukkuu jatkuvasti. Tiedä sitten, johtuuko siitä ennenaikaisuudesta vai geeneistä - kaikki talon ukot nukkuvat paljon. Itse kun pörrään ihan parin tunnin unilla ihan kiitettävästi. Kun Senniinakin kirjoitti, että Meral saattaa viisikin tuntia seurustella putkeen! Eikä muistaakseni esikoinenkaan nukkunut nyt sentään tällaisia määriä. Tässä esimerkki viime vuorokaudelta:

eilen

klo 18.15-19.00 ruokailu, Konsta nukahtaa heti seitsemän aikaan

klo 24.45 vasta herää, syödään ja vaihdetaan vaippaa nukahtaa

klo 1.15 herää syömään

klo 5.15 syödään ja vaihdetaan vaippa, nukahtaa

klo 6.00, herää

klo 8.15, syödään ja köllötellään, noustaan ylös

klo 9.00 ja aamupalalle koko perhe, vaavi sitteriin, jossa köllöttelee

klo 10.00 asti, jolloin suihkuun ja vaatteiden vaihtoon, jonka jälkeen jo ihan sippi ja sitten pakkaan hänet kärryihin ja lähdetään kaupoille, nukahtaa siis

klo 10.15 ja herää vasta

klo 13.15 jolloin hirmu nälkä ja sapuskoidaan ja vaihdetaan vaippa ja sitten taas uinahtaa

klo 14.00 ja nukkuu kunnes

klo 17.15 herää ja taas syötiin ja vaihdettiin vaippaa ja nyt on tuolla nukahtamisen partaalla jälleen.

Eli mun laskujeni mukaan kaveri nukkuu vuorokaudessa reilun 18 tuntia!

Normaalia vai pitäisikö tässä jotenkin huolestua? Enhän mä voi kaveria väkisinkään hereillä pitää?!

Mutta nyt äkkiä seurustelemaan kun toinen vielä vähän on tässä maailmassa!

-CÄ ja unijukka 7vkoa5pvää-

Vierailija
96/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meral toki ottaa torkkuja noitten ähräysmaratoniensa aikana eli ei suoranaisesti vavlvo 5 tuntia.

Vierailija
97/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäisistä. Yllättäen viime yö oli levottomin pitkään aikaan. Ensin herraa ei meinannut saada nukahtamaan, itkeskeli massuaan aina puoli 11 asti (aiemmin ollaan nukahdettu viimeistään puoli 10). Ja koko yö oli äänekästä ähinää ja tuhinaa. En kuollaksenikaan muista monestiko tarjosin tissiä... Aamulla piti jokatapauksessa nousta seitsemältä täyttämään täytekakkua ja paistamaan suolaiset piirakat ristiäisjuhliin! Eli mamma ylös ja tottakai herrakin heräsi melkeinpä vaan heti kun sängystä nousin.

Jotenkin ihmeen kaupalla ehdimme saada kaikki syötävät valmiiksi ja kuskattua autoon ja juhlapaikalle klo12. Siellä pikaisesti kaikki viimeistelyt, kahvinkeiton sun muut + tietenkin juhlakalun syöttö ja pukeminen ja niin vaan onnistuttiin aloittamaan juhlallisuuden 13:15 :-) Leo oli hereillä koko toimituksen ja ihasteli oransseja gerberoita maljakossa, ei moittinut edes pään kastelemista. Itse asiassa ei huutanut kertaakaan koko juhlan aikana!! Vieraskorea poika :-)

Nyt on aivan tööt mamma ja niin on poikakin. Iltatankkaus on hoidettu ja Leo kuorsaa jo sängyssä. Hyvää yötä - tämä mamma on myös valmis petiin!

T. Fiikus

PS. Mese-hakemus on jätetty, tutustun siihen huomenna. Jos saan sisäänpääsyoikeudet :-)

Vierailija
98/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Leolle tietysti omasta virallisesta nimestä :).

Senniina, joo, luin ehkä vähän nopeasti sun viestin, kun en heti tajunnut, että Meral uinailee siinä ähinöiden lomassa.

Ja tietysti heti kun pääsin ihmettelemästä tuota unen määrää niin eikö herra konstaapeli vetänyt valvomisennätyksen - nukahti vasta 10 min sitten eli valvoi lähes 4 tuntia putkeen. Joopa joo ;).

Kovasti meikäläinen nyt täällä netissä notkuu, mutta kun luulen, että ensi viikolla aika on tosi tiukalla, niin otetaan vahinko takaisin nyt jo etukäteen!

Onko kaikilta muilta kellastuneilta muuten keltaisuus jo kokonaan hävinnyt? Minusta kun näyttää siltä, että Konsta saattaisi vielä vähän kellertää.

-CÄ-

Vierailija
99/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti on viikko ollut kiireinen, mutta tänään oli vähän omaa aikaakin.

Olimme pikkumiehen kanssa kuninkuusraveissa reilut 4 h. Kundi nukkui liinassa koko ajan tosi tyytyväisenä vaikka oli kuuma päivä - välissä vain söi kerran. En ottanut edes vaunuja mukaan, kun on kotioloissakin viihtynyt liinassa paljon paremmin ja itsellekin liikkuminen helpompaa.

Tänään myöskin laittoi itse tutun suuhun - vahinkohan tuo lienee. Makoili sitterissä ja tutti oli lähellä kättä, nappasi tutturenkaasta ja tutti päätyi oikein päin suuhun. Meillä on myös alettu kovasti hymyilemään ihan tarkoituksella eikä vain vahingossa kuten ennen. Jotenkin älyttömästi on tapahtunut kehitystä, iik eihän tuo ole kohta enää mikään vauva kun kasvaa noin nopeasti.

Täytyy sanoa, että en olisi uskonut, että vauva voi olla näin helppo kuin tämä herra. Esikoisen kanssa kun oli aina kaikenlaista (mm. joka yö valvottiin ja kanneltiin klo 12 - 03 vähintään, usein klo 05 asti) - nyt nukutaan yöt, max 2:lla syötöllä. Esikoinen oli jatkuvasti tissillä (tämä syö n. 3 tunnin välein ja silloin n. 15 min). Nukkuu myös päivällä hyvin, esikoinen veti samaan aikaan valvomisennätykseksi 32 tuntia, ottaen vain 5 min torkkuja sylissä jne. Kyllä on erilaisia näiden vauva-ajat.

Olipas taas omanapainen kirjoitus, vaikka tarkoitus oli kommentoida muille. Hilpaisen vielä keräämään pyykit ulkoa, ja sitten varmaan unten maille.

J ja yhä nimetön pikkuinen

Vierailija
100/164 |
04.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiikus, täällä toinen ristiäisistä uupunut! Hyvin meni meilläkin juhla. Tyttö sai nimekseen Unna Aili Emilla. Saako udella mikä Leon koko nimeksi tuli?

Näiden juhlien takia en oo ehtinyt paljoa palstailla pariin päivään ja jää täälläkin nyt kommentoinnit vähemmälle. Mutta piakkoin nähtävissä siellä... blogissa(?) ristiäiskuvia!

-Veruska&Unna Aili Emilla-