Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** KesäHeinät viikkoon 31 ***

30.07.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75a (41+4); poika 4595 g, 55 cm

Kommentit (164)

Vierailija
41/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...itse kun aloin porukkaa bioon kyselemään, niin nyt me ei sitten tähän ekaan leffaan ehditäkään. Siis meillä vasta juuri nyt herättiin tai syötiin tuossa jonkin aikaa, mutta vasta nyt on silmät auki. Ja heti koneelle raportoimaan tilannetta.

Mutta Evan taivaanlahjaa voitaisiin taas yrittää parin viikon päästä!

Kertokaahan elisabet ja ellu, mitä tykkäsitte babybiosta ja onko Sanomatalon kahvio edelleen vauvamyönteinen paikka!

Meillä oli ihmeen hyvä yö, varmaan se mieletön kakkasatsin poistuminen paransi Konstankin oloa. Poitsu nukahti klo 20, söi klo 24 ja sitten 05 ja nyt vasta aamulla 09. Hurraa - saas nähdä nukuttaako päivällä ollenkaan,

Nyt aamukaffelle!

-CÄ-

Vierailija
42/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen nyt lähdössä bioon. Tunnusmerkkeinä siis vaaleansiniset teutoniat. Minulla on päällä vihreä paita ja musta pitkä hame.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti koneella pyörähtämässä ja kommentoin nyt vain tuohon " suljettuun palstaan" eli miten ois semmonen suljettu yhteisö esmes Messengerin kautta, johon pääsee vain rekisteröitymällä eikä kukaan ulkopuolinen sinne pääse sisään ilman erillistä hakemusta ja ylläpitäjän hyväksyntää? Se on siinä mielessä hyvä, että siellä " uskaltaa" avata ovea itsestään enemmän, kun tietää, ettei kukaan ulkopuolinen pääse palstalle :) Voisin yhteisen päätöksen mukaisesti luoda ko. yhteisön, jos semmoinen halutaan? :)

Tänään meillä 1 kk neuvola :)

AJ ja neiti 1 kk

Vierailija
44/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin mese tunnukset, joten se yhteisönä sopii mulle!

Mites muut?

-CÄ-

Vierailija
45/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta en nyt sitten joudakaan sanomaan, kun täytyy lähteä tästä kaupungille ristiäispöytäliinakankaan ostoon... Hyviä elokuvia sinne lähteville!

-Veruska&Unna-

Vierailija
46/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eilisestä " jäänyt" 24 viestiä lukematta, joten availenpa tekstinkäsittelyn ja teen muistiinpanoni sinne - niin näyttää kovasti olevan taas asiaa.

Tosin poitsu tuolla iskän kanssa kitisee " viimeistä päivää" , että voipi olla, ettei tästäkään tule nyt mitään... jatkan sitten, kun se on mahdollista!

Hyvää leffaa teille, me mennään 1 kk neuvolaan tänään!

t. nikki ja mies vailla nimeä

Vierailija
47/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me kyllä varmaan koskaan sinne tulla ehtimään, mutta kahtellaan...

Ellun kanssa samat ongelmat; onko äidille aina pidettävä seuraa, kun edes yliväsyneenä ei malta nukahtaa. Tuoksutaanko me liikaa maidolle, että täydellä mahallakin on pakko vaan syödä - ja sitten yrjötään¿ Teillä ilmeisesti tutti sentään kelpaa, meillä ei auta mikään!

Mistin kanssa samaan ratkaisuun taidetaan päätyä täälläkin ristiäistarjoilun suhteen, että kahveet sitten kuitenkin kaadellaan ja keitellään itse. Hassua, että syötävissäkin jatkuu sama linja - ihan kuin meillä paitsi karjalanpiiraat jätetään pois, kun tuo miehen siskon perhe tulee sieltä suunnasta, etteivät ¿pistä pahakseen¿ ;)

Kuutarellakin näitä päiväuniongelmia tuntuu olevan. Onpa kumma, kun vastasyntynyt ei ¿malta¿ nukkua, eikös? Tosin meillä ekan kanssa oli ihan samat ongelmat - nukkui vaan, kun kärryteltiin. Maidontuotannon lisääminen ei ole myöhäistä (eikös meidän listoilla joku kertonut juuri ekan kuukauden menneen ¿ohi¿ imetyksen suhteen, jonka jälkeen vasta ¿pääsi¿ imettään?!) kai missään vaiheessa. Mitä ne neuvoo, että lämpimät suihkut ja hieronta, pumppaaminen ja tiheät syötöt ainakin. Itseään ei saa unohtaa myöskään; pitäisi muistaa syödä ja nukkua, ainakin levätä riittävästi ja toi henkinen puolikin voi myös vaikuttaa maidontuotantoon esim. stressi ja ahdistus. Ihan itse olen minäkin näitä pohtinut, lähinnä esikoisen aikana, mutta näyttääpä CÄ:n ohjeet olevankin jo koneella lähes samanlaisina J. Kannattaa jutella neuvolassa ja kysellä esim. imetystukiryhmiä omalla paikkakunnallasi. Vielä - rinta ei välttämättä ole lapselle tyhjä, vaikkei lypsy onnistuisikaan. Oikeesti sitä ei tiedä kuin siitä, että kasvaako lapsi eli saako se riittävästi ravintoa esim. syöttöpunnituksella voisi varmistaa paljonko vauva saa kerralla painonlisäystä. Oiskohan neuvolasta mahdollista ¿tilata¿ sellainen palvelu. Multa kyllä täysi tuki sulle, koska meillä on aivan samanlaista ton nukkumisen/nukuttamisen/nukkumattomuuden kanssa ja jotain tattis välillä tehdäkin¿ (Muuta kuin roikkua verkossa, hih!)

Nytpä täytyy alkaa valmistautumaan tonne neuvolaan (mä olin vasta viestissä 19 -apua! mix mun täytyy olla tässäkin näin perusteellinen, utelias tai ylipäätään tietää, mistä täällä on keskusteltu, huh-huh! stressiähän tästäkin taas itselleni kehittelen)¿ jatketaan joskus!

Terv. nettifriikki nikki + poika 1 kk 1 pv

Vierailija
48/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoin tuota mese-yhteisöä. Eli sopisi myös mulle hyvin. Jos AJ ehdit, niin pistähän homma aluilleen :)

Nyt on mentävä ruokaa laittamaan, palailen, kunhan korvista ei enää savu nouse :/

Vierailija
49/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutar, olitkos tampereelta? käyppäs tuolla napapiirin sivuilla, minkä linkin laitoin aiempaan viestiini, sieltä löytyy imetystukiryhmäkin...nyt ykskätisenä, joten palaan...

Vierailija
50/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat sitten käyneet leffassa, kiva! Me ei käyty ku kaupassa ja mäkkärissä. Ihan hyvin meni reissu, vaikka alkuun pitikin syöksyä prisman pukukoppiin imettämään huutavaa vauvaa:-) Mulla ei tietenkään ollut minkään valtakunnan rättiä matkassa ja maito suihkusi minne sattuu. Tyhmä valutin sitä kouraan, pistin lattialle ja pyyhin käden housuun. Loistomutsi! Ihmeellistä kauppareissulla oli se, että Meral heräsi eikä tehnyt muuta kuin katteli ympärilleen. Yleensä huuto hirveä. Ja kyllä muuten kaikuu koko marketti, kun meidän neiti virittelee äänijänteitään!

Toinen yö perään meni hyvin eli tyttö nukahti illalla jo hyvissä ajoin joskus 20 maissa ilman monen tunnin kanniskelua. Syötiin kyllä sitten useampaan otteeseen, mutta uni tuli aina uudestaan ja jatkui tonne kasiin asti. Itteä kyllä väsyttää aina, nukuin tai en..

Meral nukkuu nytkin ja yritän hiki hatussa siivota (jos en istu täällä..). Vuokranantaja tulee huomenna käymään, kun hän haluaa välittäjältä hinta-arvion tästä kämpästä. Ei kuulema ole myymässä, mutta ihan mielenkiinnosta. Kiinnostaa toki itseäkin, jos vaikka joskus ostettais tämä plantaasi.

Kyllä muakin se mese kiinnostaa. Kertokaas mitä se vaatii ja miten se toimii? Olen ihan ulalla. Hotmail-osoteko pitää olla? no, sellanen löytyy.

Tulipa omaa napaa. Jotain piti kommentoida..

Leoko se puklas ruskehtavaa? Oliko se tissistä tullutta verta? Jossain luki, että pitäis välttää imettämistä, jos tulee verta. Veri kun ei sula vauvan mahassa ja aiheuttaa mahavaivoja. Mitä sitten pitäis tehdä, niin sitä en tietenkään muista. Kauhee dementia!!

Vierailija
51/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs Mistiä höyryttää?

Senniina, kiitos nauruista :). Vaikka ei varmaan ollut kiva pyyhkiä ylimääräisiä housuihin ;).

Mä kävin aktivoimassa mun mesen tälle kotikoneellekin ja vaihdoin samalla osoitteen muotoon @kolumbus.fi. Eli ihan omalla nimelläni siellä nyt sitten meseilen ja osoite ymmärtääkseni näkyy kaikille, mutta en ajatellut ihan tuntemattomien kanssa jutellakaan. Kesäheinien ja muiden kavereiden kanssa vaan :).

Soittelin neuvolaankin tuosta Konstan jatkuvasta pulauttelusta. Neuvottiin kokeilemaan maitohappobakteereita - olikos meidän porukassa ketään reladropsien käyttäjää? Suositteletteko? Samoin sovittiin, että jos puklailu jatkuu niin menemme ensi viikolla punnitukseen, että nähdään, pulauttelu jo niin runsasta, että vaikuttaa painonkehitykseen. Höh.

Senniinan kanssa samoihin puuhiin pitäisi paneutua, mutta kun ei nappaa :(.

-CÄ-

Vierailija
52/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että sain sieltä jälkitarkastuksestä lääkärintodistuksen rahan jatkumista varten. Tuleeko kelalta erikseen joku kysely siitä vai pitkääkö se tuikata nyt postiin? Dementia vaivaa siis ja paha.

Vierailija
53/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tule kyselyitä - rahan tulo vaan loppuu, jos et todistusta toimita.

-CÄ-

Vierailija
54/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kukas se vinkkas että imettävällä äidillä ei kannata olla ristiäisissä päällä selästä avattavaa mekkoa :-) no, arvaatkas minkälainen mekko mulla tulee lauantaina olemaan. En viitsi ostaa mitään uusia kuteita, joten vanha vaaleansininen kesämekko saa kelvata pojan juhliin. Ja vetskari selässä. Olenkin varautunut tilanteeseen pumppaamalla maitoa jo jemmaan niin saa syöttää pullosta. Täytyy ottaa vielä pumppu mukaan, niin voi käydä vessassa tyhjentämässä tissit jos oikein alkaa ahistaa.

Rinnat ovat onneksi hiukan paremmat, olen voidellut Bepantenilla ja sairaalasta saadulla Lansinoh-voiteella + antanut ilmakylpyjä. Verta ei enää näyttäisi tulevan, koska poika ei ole puklaillut sitä veristä (ruskehtavaa) puklua. Pidin päivän tauon imetyksessä, pumppasin pullon. Se näyttäisi riittäneen parantamaan. Imuotetta kyttään minkä ehdin ja voin. Poitsu tekee kyllä parhaansa mutta maitoa tulee liian reippaasti, jotta ote pysyisi hyvänä. Taitaa tuo tutin jatkuva lussuttaminenkin vaikuttaa otteeseen, huomaan että välillä kiskoo tissiäkin kuin se olisi tutti. Niin se verinen maito ei vaikuttanut mahavaivoja lisäävän meillä (ei ainakaan huomattavasti), pukluja tuli vähän reilummin ja ne tosiaan sellaisia punaruskeita äitiä säikyttäviä ja kakkahan oli sitten usemman vaipan verran melkein mustaa.

Rota-rokote reseptin sain lääkärineuvolasta, se ois sitä Rotarix-merkkiä. Vielä en kyllä tiedä otetaan sitä vai ei... Voisi olla ihan hyvä, koska meidän jamppa joutuu tarhaan vanhenpainrahakauden loppuessa. Ja sieltähän näitä erilaisia tauteja sitten saadaan.

Yö- ja päiväunista. Herra nukahti tissille meidän sänkyyn 21:30 (yritin omaan sänkyynkin, mutta ei sitä huutoa pysty kuunnella). Tissiä hörpättiin ekan kerran kahdelta, ja sitten taas niihin kakkaähinoihin sekä neljältä että kuudelta. Ylös noustiinkin jo seitskalta kun piti laittaa ristiäispullataikina nousemaan. Nyt päivällä unta onkin sitten kiskottu 8.30-9.30, 11.20-13.30 ja pikaisen tehotissittelyn jälkeen jätkä jatka edelleen uniaan. ja minä käytän ajan tietenkin hyödyksi surffailemalla täällä netissä ;-)

Mese-yhteisö käy mulle. Mese-tunnukset omistan jo entuudestaan.

Tipoista yms:

Disflatyliä annettu nyt ohjeen mukaisesti kolme kertaa. Pierusessio alkaa aika pian tippojen antamisen jälkeen, mutta ainakaan näin pian ei näyttäisi olevan pitkäaikaista apua. Mutta ne sentään maistuvat hyvältä, toisinkuin Jekovit. Leo ei pistä yhtään hanttiin kun niitä annetaan. Reladropseja me kokeiltiin pari päivää yhdessä niiden DeVitol-tippojen kanssa, mutta sitten lopetettiin molemmat kun vaihdettiin Jekovittiin. Reladropsit on kanssa öljypohjaisia, joten ajateltiin pitää vähän taukoa. Ehkäpä ensi viikolla voisi aloittaa taas niiden antamisen, sitten tietäis jo pitemmältä ajalta tuon disflatylin tehoamisenkin.

no jaa, nyt se jamppa sitten heräilikin...

t. Fiikus

Vierailija
55/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Do diih, nyt on neuvolassa käyty. Neitillä paino noussut melko mukavasti eli ikää 1 kk, pituutta 55,5 senttiä, pipa oli 37,6 ja painoa 4940 grammaa (vähensi kuulemma 30 grammaa, ko oli pitkähihallinen body päällä). Aivanko se nyt ois hirveesti merkinny ;) Muuten oli kaikki ok ja mun jälkitarkastus on sitten VASTA 6.9!!! Numeroina tosta muuten tuleekin vallan muuta mieleen ;) Heh, taitaa tää mamma olla nyt vallan villillä tuulella - mitä ihmettä mulle on tapahtunut?!? ;)

Ja jees, miepä työstän ton yhteisön valmiiksi heti, ko joudan ja ilmottelen täällä tarkemmin sen osotteen ja sen miten sinne liitytään :)

Aa, nyt neiti heräilee, joten se on moi!

PS. Mikäs se Mistillä savustuttaa? :)

Vierailija
56/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt yrittäis :)

Ja kysymykseen, että mikä Mistiä riivaa, niin ihan vaan yleisesti kaikki. (Ja nyt seuraa valitusta, hyppää yli, jos et jaksa lukea :) ) Mies, joka pitää mua välillä kotitalouskoneena, väsy, kiukuttelevat lapset (joilla ei siis muka ole mitäääään tekeeeemistä, paitsi venyttää äipän pinnaa) jne. Eli ei yhtikäs mikään ja silti kaikki :) Eilen pimahdin miehelle, kun oli sovittu, että jahka hän kotiutuu töistä, niin minä saan tehdä yhden homman, jonka tekemistä olen odottanut kauan, kun en sitä ison mahan kanssa saanut tehtyä. No, mies kun tuli kotiin, niin se ei ollut koko päivänä syönyt yhtään mitään ja siitä johtuen hänellä oli kamala jysäri. Hän sitten siinä söi ja kävi päiväunille ja minä vain odottelin, että koskahan sitä pääsis hommiin. Kolmen tunnin kuluttua (ei mies siis ihan niin kauaa nukkunut) olisi sitten sopinut! No, eipä huvittanut enää, kun alkoi jo ilta tulla ja vauvakin oli hereillä. Mikä ihme siinä on, että mies kun tulee töistä kotiin, niin sitä saa kyllä väsyttää ja laiskottaa ja vaikka mitä, mutta kun nainen tulee töistä, niin kotona alkaa toinen työpäivä! Kerroin miehelle eilen senkin, että MÄ en ole nukkunut kertaakaan päiväunia synnytyksen jälkeen, eikä puolestaan HÄNEN ole tarvinnut kertaakaan herätä yöllä vauvaa hoitamaan. Sille en voi mitään, jos hän joskus vauvan örinöihin havahtuu... Ja että hän kyllä saa mm. syödä töissä rauhassa, mikä mulla ei tule kysymykseenkään, kun en saa edes vessassa käydä ilman, että joku ainakin puhuu mulle oven läpi. Niin, että olisko se liikaa vaadittu, että joskus sais ihan rauhassa tehdä yhden ainoan asian? Lomalla ollessaan hän kyllä teki kaikkea ja paljon.

Ja juu, itsehän olen osani valinnut ja koti ja perhe on mulle kaikki kaikessa, mutta kai sitä joskus saa kiukutellakin :) Eikä aiheet tosiaankaan ole suuren suuria edes....

Huh, että teki hyvää purkaa :) Ja ihanaa, että olette olemassa! Sanokaa nyt vielä, että mä en ole ainoa, joka joskus kiehuu ja kuohuu, pliiis.

AJ, kiva, jos viitsit sen yhteisön perustaa. Ja tosi hienosti oli teidänkin neito kasvanut!

Ristiäisvaatteista sen verran, että mulla olisi muuten ihana klänninki, mutta nää mun nykyiset meijerit ei mahdu siihen :( Eikä ainaskaan nää imetysliivit. Eli kauppaan käy munkin tieni vielä ennen ristiäisiä. Harmittaa vaan ostaa mitään uutta, kun mä uskon ja toivon, että mä tästä taas kutistun ajan myötä. Mutta voihan sitä sitten vaikka myydä jonneksin eteen päin tarpeettomaksi jäänyttä.

Senniinalla oli mielenkiintoinen tapa säilöä maitoa ;) Pitäis olla se maidonkerääjä mukana, niin sais kahvimaidot siinä samalla. Yöks! Ja joo, se jälkitarkastuspaperi täytyy ihan itse toimitella sinne kelaan, tai muuten tulee ikävä ylläri rahojen suhteen.

Meillä on tänään menossa unipäivä. Tai oikeastaan se alkoi jo eilen illalla, kun neiti nukahti jo joskus 9 ja 10 välillä. Kellon ympäri nukuttiin ja nyt on jo toisilla päikkäreillä tänään. Kaiketi sitten huomenna kukutaan.

Juups, nyt lähden hakemaan santsikupin kahvia, kun isommat on kerrankin pihalla :)

Misti ja katras

Vierailija
57/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten yhteisö perustettu ja osoite on:

http://groups.msn.com/Kesaheinat

Sisälle kirjautuakseen tarttee siis Messengerin tunnukset - ensin siis teet hakemuksen yhteisöön, hakemus tulee mun mailiin ja mie sitten hyväksyn jäsenyyden ja sitte pääset hyväksymisen jälkeen sisälle yhteisöön, joka on suljettu muilta :) Ja jos kirjaudut oikealla nimelläsi, niin anna vinkki täälä käyttämästäsi nimimerkistä, nii tiiän antaa jäsenyyden sitten oikealle henkilölle ja ettei tuu väärinkäytöksiä :) Ja vielä yksi kysymys: onko halukkaita alkaa apuvalvojaksi yhteisöön? Niitä tarvitaan 1 tai 2.

Toivottavasti toimii, toivoo AJ

ps. Ite oon vasta illemmalla taas koneella eli menee iltaan asti, että pääsen hyväksymään hakemuksia :)

Vierailija
58/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt tajunnut tuota yhteisöjuttua. Mites ne messegerin tunnukset ensinnäkin hankitaan..

Vierailija
59/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistille, että juu, et ole ainut, jolla välillä keittää. Jostain syystä minä ja mies ollaan kotosalla tosi rauhallisia, mutta joskus muiden huono käytös saa melkoisesti keittämään... ja eilen oli hyvä esimerkki siitä. Me käytiin eilen neuvolassa ja mentiin sieltä mummolaan ja sieltä lähdettiin koko sakki (meidän neljän hengen perhe ja sitten isovanhemmat) sitten ravintolaan syömään. Syötin pojan oikein hyvin täyteen, että varmasti saan syödä kerrankin rauhassa. Sitten mentiin erääseen sellolaiseen ravintolaan syömään ja tilattiin ruuat ja esikoinen rupes jo vähän jossain vaiheessa kyselemään, että missä ruuat ja mun isä naureskeli, että ehkä ne meni sitä possua tappamaan. Loppujen lopuksi selvisi missä ruuat viipyi - kun olimme odottaneet noin tunnin ja vartin, niin tarjoilija kertoi, että oli unohtanut laittaa meidän tilauksen keittiöön!!! Siinä vaiheessa paloi käämit aika totaalisesti koko seurueelta. Mä kerroin, että olipas tosi kiva, kun kerrankin luulin, että saan syödä rauhassa ja eipä 7v esikoinenkaan ollut järin innoissaan kun oli odottanut ruokaa jo viidestä vartin yli kuuteen ja mies tietty puolusti koko seuruetta yhtä hyvin kuin mitä nyt miehen tuleekin ;-) Välillä kyllä mietin, että en kyllä haluaisi olla miehen purkauksien kohde palveluammatissa. Mua kohtaan hän ei ole koskaan kyllä noin tiukkasävyisesti puhunut, mutta ehkäpä sekin vielä tulee, kun yhteisiä vuosia tulee lisää. Joo, mutta se mitä sitten siitä seurasi oli se, että pikkupoika heräs sitten tietty just kesken mun ruuan - arvata saattaa, kun oli mennyt jo yli 1,5 tuntia koko tilauksen tekemisestä kun ruoka suvaitsi saapua... (eli kun kiireeksi pistettiin, niin viiden hengen ruuat ilmestyikin vartissa) ja mulle ei nuo kylmät perunat oikein nappaa niin söin sitten vain lihaisammat osat äkkiä. Sitten kun edellisestä imettämisestä oli aikaa, niin arvata saattaa, että koko maidonkerääjällinen tuli täyteen sitä maitoa ja mä kovasti miettimään, että mihin sen nyt sitten laitan. Tyynen rauhallisesti (mitä nyt vähän hihitellen) kippasin sen sitten keskellä ravintolaa mun kokislasiin. Viimeinen niitti olisi kyllä ollut, jos olisivat tulleet valittamaan, etten saa sitä 40 minuuttia imettää siellä ravintolassa, mikä siinä sitten varmaan meni, kun poika vihdoin heräsi ja halusi molemmat rinnat syödä. Anteeksi vaan muut asiakkaat, jos teiltä meni ruokahalut maitojeni kanssa, mutta etomislaskut voitte kyllä minusta suoraan ohjata ko. ravintolan henkilökunnalle, kun " en vaan muistanut" vuorossa ollut vuoropäälikkö ei tuon parempaan pystynyt. Montakohan pöytää hälläkin mahtoi olla vastuullaan, kun kuitenin ko. paikassa pyöri 5 tarjoilijaa? Olisikohan hällä saattanut vaikka hivenen ennen tuntia ja varttia tulla mieleen, että miksi meillä ei ole ruokaa, vaikka kaikilla meidän jälkeenkin tulleilla jo on? No vahinkoja sattuu kelle vaan, mutta minusta on oleellista, että miten ne vahingot sitten hoidetaan. Tässä ko. ravintola kyllä epäonnistui aika totaalisesti ja eipä sekään luottamusta herättänyt, kun näki että toisessa pöydässä porukat palautti jälkiruokiaan ja saivat uudet. Parasta pysyä omissa kokkailuissa, niin ei tule sanomista tai jos tulee, niin kaulimesta tulee - ai mut mulla ei ole marmorista kaulinta, harmi ;-)

No, mutta vähän rauhallisempiin tunnelmiin.

Tänään käytiin ostamassa miehelle ja pojalle fillarit ja pikkupoika kävi ekaa kertaa kylvyssä ja hienosti meni. Kohta tulee vieraita (tänne kotiin ensimmäiset vauvan syntymän jälkeen, kakkoskodilla jo yhdet kävikin), joten lähdenkin maitotipat pyyhkäisemään lattiasta. Huomis aamuna menen sellaiseen palaveriin, jonne en kyllä välittäisi mennä, mutta pakkohan se on... pikkupojan otan tietysti mukaan. Joo, mutta enpä välitä koko juttua ajatella, toivon vain että palaverin seuraumukset ovat enemmän positiiviset kuin negatiiviset. Saapa nähdä miten ensi yönä tulee uni - jos ei tule, niin väsäänpä sitten vaikka ristiäiskutsukortteja.

Vierailija
60/164 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(pari päivää onkin tässä jo valvottu, huudettu ja vaadittu palveluksia äipältä)- ja sen huomaa mun viestin pituudesta - sori jo etukäteen, kirjoittelin kaikille kommentteja, kun aikaa oli!Senniinalle kannattaa varmaan kysyä tarkemmin niistä rokotuksista, kun teillä on niitä matkojakin tiedossa. Minkäs ikäisenä sen hepatiittirokotteen saa ottaa? Meilläkin Ainun ns. ensitutti, joka ei kelpaa. Luulen sen olevan vielä liian suuri ja kova tän pikkuherran suuhun. Neuvolan täti suositteli kokeilemaan esim. mamiluonnonkumituttia. Pullokokeiluihin hän suositteli esim. aventinventtiilituttipulloa, jossa imuote on kuulemma hyvin samanlainen kuin rinnassa. Meidän poitsupa imetteli omaa rannettaan, niin että fritsuhan siihen oli tullut Mä teitty ukkoa syyttämään, etä mihin väliin se on toisen käden jättänyt, ennen kuin pääteltiin todellinen aiheuttaja.

Nepulle kiitos tiedoista, et sä mitään ¿jauha¿. Mä ainakin olen tosi tyytyväinen sun paikallaoloosi, tää puolihan täältä on puuttunut ennen sun tuloasi, aito kiitos siis sulle =)

Elisabetin kanssa samoilla linjoilla tän palstan julkisuuden vuoksi, ettei ihan kaikkee itsestään haluaisi koko maailmalle laulaa. Sen verran elelen tuolla dinosaurusten ajassa, että tääkin tuntuu välillä liian ¿rohkealta¿ näillä palstoilla tunteitaan tuuletella. Saatte kyllä sitten tätä mummoo opettaa, miten siellä mesessä mennään, jos sellaista päätätte perustella (A-J huom.).

Ellun kaa samat liivisuojat hyviksi havaittu, muutoinkin Ainu on meidän ¿suosikki¿ tarvikkeiden toimittaja (joku kyseli jossain vaiheessa merkkiuskollisuuksia) - ei mikään pakkomielle, mutta hyväksi havaittu. Ja Natsanin kylpyöljy on aivan ihanan tuoksuista! Mulla on kanssa parit pitsiset kestosuojat, vähän niin kuin julki-imetyksiä ajatellen kyläilyt ym. Meillä myös toi ilta on sitä jatkuvan imemisen kautta. Käytännössä kasin jälkeen mun on ihan turha edes yrittää mitään muuta, kun jatkuvasti ¿huudellaan¿ takaisin. Toisaalta hyvä niin, ollaan päästy kahdella syötöllä se varsinainen sydänyö noin kolmelta ja kuudelta (vaihtelevasti kyllä!).

AJ:llä kin näytti tänään neuvolaa pukkaavan¿ Meilläkin painoa tullut reippaasti yli kilo, päätä ja pituutta oli tullut kolmisen senttiä lisää (mutta käyrinä vähemmän kuin painoa). Kahen viikon päästä on sitten se sairaalalekuri, syyskuun alussa seuraava neuvola ja vasta siellä saa ajan sinne jälkitarkastuslääkärille. No, tähän jaksoon mahtuu vielä kouluuntulotarkastus esikoisella ensi viikolla sekä oma hammaslääkäri, kun se vanha paikka putos tossa heinäkuussa, että kyllä meidän perhe nyt kuluttaa näitä yhteiskunnan tarjoamia palveluita.

Mistille, että ihanaa kun sullakin keittää, ihan taas kun ite olisin kirjoitellut (tosin sulla reilusti enemmän noita pinnan kiristäjiä, mutta mies ja kaksi poikaa täälläkin). Älähän ehdottele, eikä mikään urbaanilegenda, vaan ihan tosi juttu, kun vieraille ei ollut kahvimaitoa, niin laittoipa yksi äiti lypsymaitonsa pöytään ja toinen kertoi leiponeensa sillä pullia. No joo, sitä ei tarina kerro kenelle niitä tarjoiltiin, että tiedä sitten onko totta kuitenkaan¿ Hei ehdotus - osta mekko, jonka voi myöhemmin modifioida oikean kokoiseksi. Mä en itse osaa, mutta mutsi ¿teki¿ mulle tosi hyvän jakkupuvun vanhasta esikoisen jäljiltä!

ps. jatkuuko kirjoittelumme täälläkin vai liittyvätkö kaikki sinne MESEEN?

kyselee nettifriikki ja söpöpoju