3-kuumeilijat viikko 31
edellisen viikon ketju
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10832772&p=1&tmo…
Kommentit (71)
Olen huono keksimään oikeita sanoja silloin, kun todella haluaisi välittää toiselle jonkin tunteen, lähettää voimia. Lämmin halaus sinulle ja kovasti voimia surutyöhön. Ja onnea tulevaan!
Tervetuloa joukkoomme Rilla-ma-rilla
vulpes
Ensin lyhyesti purkin kyljestä teksti: Polttaa rasvaa. Auttaa hoikistumaan ja kiinteytymään. Ravintolisä. (Luontaistuotekaupoista saa siis)
Pitkä selitys: Tonalin-CLA eli konjugoitu linolihappo on luonnollinen rasvahappo, joka tunkeutuu rasvasolun sisään ja käynnistää solun varastoiman rasvan pilkkoutumisen. Tämä kehon varastoima rasva vapautuu energiaksi verenkiertoon, lihakset saavat lisää energiaa ja rasva kulutetaan pois! Laihdutettaessa ilman CLA:ta häviää aina sekä lihasta että rasvaa - vain rasvasta halutaan eroon; lihashan on kehon rasvaa polttava elin. Mitä paremmassa kunnossa lihakset ovat sitä enemmän keho polttaa rasvaa päivittäin... Lopputuloksena on juuri haluttu vaikutus: Kiinteämpi lihaksisto ja solakampi keho.
Yritin poimia esitteestä olennaisimmat kohdat. Aikasemmin tuli kokeiltua sellaista CLA-öljyä mikä oli ihan käsittämättömän pahaa :( Tollaset kapselit on mukavampia, vaikka niitä pitää niellä 4 kerrallaan. Halpaa lystiähän Tonalin ei ole mut ajattelin, että jos/kun tässä on kiirus saada vähän painoa pois niin pitää olla sellainen aine joka varmasti tehoaa oikein käytettynä. Tonalinia käyttää huippu-urheilijatkin!
Rilla-ma-rilla: pahoittelut täältäkin, ja voimahaleja. En huomannut heti lukea tätä 5. viestisivua, siksi rupesin vaan suinpäin paasaamaan Tonalinista... Jaksamista tulevaan yritykseen.
Mäkin olen pahan kerran hurahtanut. Nyt jo tiedän mitkä kaksosten vaunut haluan. Ja kaikki on suunniteltu vauvan sängyn paikasta lähtien. Ehkä vähän järjtöntä mutta minkäs sille mahtaa... Mies pyöritteli silmiään kun vaahtosin niistä vaunuista tänään. :) En tiedä olisko ovisoireita kun maha on turvoksissa ja välillä vihloo. Ehkäisyn aikana en tuntenut mitään oireita niin on tää nyt sitten jännää... Minäkin omalta osaltani toivottelen kaikille plussatuulia. :)
Rilla-ma-rilla: voimia ja jaksamista sinulle. Ja suuren suuri hali.
Rilla-ma-rillalle kovasti voimia surutyöhön!!! Vaikea on näin sivusta lohduttaa. Toivottavasti saat surutyötä tehdä rauhassa ja saat siihen tukea.
Meilläkin on ne 2 poikaa :-)
ON: Ihanaa että on edessä viikonloppu, vaikka kotona kyllä odottaa siivous-urakka... Ensi viikon alkupuolella pitäisi menkkojen alkaa. Tässä kierrossa on kyllä rauhallisempi mieli tuon odottelun suhteen, ehkä juuri siksi kun tuntemukset on ' ei raskaana' .
Olikos täällä muita joilla kierto loppupuolella?
72mama, kp24/27-28, yk3
Minulla on vastaavia kokemuksia, vaikkakin paljon aikaisemassa vaiheessa. Meille olisi syntynyt tammivauva. Sain kesäkuun lopulla (juhannusaaton aattona) tietää ensimmäisessä ultrassa (rv 10+3) että olen saanut keskeytyneen keskenmenon. Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta. Mikään ei viitannut keskenmenoon, vaan oireilin raskautta jopa enemmän kuin kahdessa ekassa raskaudessa. Pettymys oli suuri! Sikiö vastasi vain 6 viikkoista, ja viikolla 11+4 pääsin kaavintaan.
Lääkäri sairaalassa oli aivan ihana. Hän muistutti minua siitä, että ei ole mitään estettä saada vielä kolmatta lasta, onhan minulla jo kaksi olemassa todisteena. Ollaan vaan tilastollisesti niiden 15-20 % joukossa joiden kohdalle tämä ikävä tosiasia tapahtuu. Lääkäri sanoi, että uutta saa alkaa yrittämään heti, kun " kantti" kestää.
Nyt on ensimmäiset menkat tulleet ja aloitellaan uutta yritystä (tosin ei käytetty ehkäisyä missään vaiheessa). Olo on kohtuullisen hyvä. Olen järkiperäistänyt asioita päässäni ja ajatellut, että vaikka kuinka itkisin, en koskaan saa takaisin enkelivauvaani vaan jää elämään muistoissa. Elämä jatkuu ja nyt odotellaan ovista.
Anna aikaa surulle ja ryhdytte sitten uudelleen yrittämään, kun siltä tuntuu. Voimia ja haleja sinulle!
vuma
Siis kuinka iso pönttö sulla sitä on? Onko se jauheena? Miten sitä käytetään?
... kun on viikon sisällä tullu uusia mukaan!!! Tervetuloa kaikille!!! En oikein ehtinyt ajatuksella lukea, mutta enköhän pikkuhiljaa opi tuntemaan... =) Olenhän täällä jo niin kauan pyöriny, että mihinkäs minä tästä häipyisin =)
Tänään on sit gynelle aika. Kontrolloidaan se keväällä ilmennyt kysta oikeassa munasarjassa. Katotaan sanooko tai ilmeneekö jotain muuta... Tätiä ei edelleenkään näy eikä kuulu?!?
Mukavaa viikonloppua kaikille!!! =)
mp73, yk8, kp 33/30
olipas tullut paljon juttua, viimeksi kun kävin ketjussa oli vain pari viestiä :)
Eilen illalla miehelle puhuin, että mulla on vauvakuume ja sen kolmannen tahtoisin, mies sanoi, ettei ole ajatellut koko asiaa ja että ei sitä nyt päätetä. Mulla on pillereitä vielä pari laattaa jäljellä. Mä ajattelin, että kesän lopulla kävisin sen hormoonikierukan laitattamassa, mutta taidankin uusia vain sen pillerireseptin, ne kun on helpompi lopettaa :p
Nyt meillä ei ole tilaa kolmannelle vauvalle, neliöt käy ahtaaksi jo näiden kahdenkin kanssa ja olen muutenkin pohtinut sitä, että kuinka sitä jaksaisi.
Pienimuotoinen rakennusprojekti on tarkoitus aloittaa ensi kesänä, joten jos silloin saisi niitä paljon kaipaamiani lisäneliöitä niin voi katsoa, miten vauva sitten meille sopisi ;) Ja toisaalta, minä haaveilen talvivauvasta, joten nyt on jo myöhäistä sille, tammikuu -09 olisi oikein hyvä aika saada vauva :)
Minäkin jo haaveilen uusista vaunuista, pitäisi käydä netistä kurkkimassa millaisia nyt on tarjolla. Minä siis olen täällä kuumeilijoissa vielä pitkääään.
Mä ainakin hain luontaistuotteesta niitä Tonalin-kapseleita. Treella ne ainakin maksavat 24,90 e ja riittävät 18 pv (8 kapselia/pv). Lisäks suositellaan omega-3:a (taisivat maksaa paljon enemmän kuin Tonalin mut niitä onneks tarvii vaan 1 kapseli/pv). Yksiä toisia CLA-kapseleita saa vähän halvemmalla mut aattelin pelata varman päälle eikä hintaero kai ole huomattava. Sitä oon vaan ruvennu miettimään et tuleekohan mulle turvotusta ku siihen pitäis sit käyttää eri tabletteja :-( Oon vaan niin malttamaton et haluisin heti monta kiloa pois ku tuntuu et saa tosi varovainen olla syömisten kanssa ja silti ei paino oikein laske... Ja liikuntaa kuitenkin harrastan, mut tuntuu et sitäkin pitäis olla joka päivä ja pitkiä lenkkejä. Lihaskuntoa täytyy kuitenkin välillä treenata.
Onko täällä ketään joilla olis tärpänny heti ehkäisyn lopettamisen jälkeen? Suositellaan tietysti et oottais luomu-menkkoja mut siihen on niin pitkä aika (ens viikolla tulee se viimeinen pillereiden jälkeinen ns tyhjennysvuoto). En usko et mies kovin innoissaan kortsuja käyttäis, enkä mäkään halua... Mut kai se kroppa muutenkin kestää palautua jonkin aikaa. Ainakin viimeks oli kierron pituus jotain 30 pv ja uhkas pidentyäkin, mut onneks kuopus sit ilmotti jo tulostaan :-) Lasketteko yrityskertoihin mukaan sen ekankin, siis heti ehkäisyn lopetuksen jälkeisestä vuodosta? Niinhän se kai meni et 1. kp = 1. menkkapäivä?
Esikoinen pyysi jo pari päivää sitten, että leipoisin pullaa, nyt sain perjantain kunniaksi itseäni niskasta kiinni ja pullat on uunissa.. Tuoksu on aina yhtä ihana..
Esikoiselle ostettiin ihan uudet vaunut, toisen kanssa ostettiin uudet tuplat ja vaunuina käytettiin esikoisen " vanhoja" emmaljungia. Möin tuplat jokin aika sitten, kun isompi on niin reipas pyöräilijä. Ostin niiden emmaljungien rinnalle herquleksen joggerit, ihan piristykseksi.. Nyt, kun tässä kovasti kuumeillaan molemmat miehen kanssa, niin ollaan meinattu ostaa molemmat uudet, vaunut ja tuplat.. Jos saisi emmaljungat ja joggerit jollekin kaupattua, niin sais ne pois alta uusia varten. Eihän se tietysti ole kovinkaan kestävää kehitystä eikä kaikkien mielestä järkevääkään, mutta minkäs teet tässä kuumeen kourissa ei aina ehkä tule kaikessa hurjasti järkeiltyä.
Kaikki vaatteet olen laittanut talteen uutta tulokasta varten, mieskin sanoi, että kannattaa säilöä, kun pian niitä tarttee..
Minusta on hauska, kun tuleva (toivottavasti) raskaus tulee varmasti kaikille yllätyksenä, isovanhemmat, läheiset ystävät ja mun siskot ei varmasti osaa odottaa, että kolmas tulisi näin nopeasti (02/04, 06/06) poikien jälkeen. Toista kaikki osasi odottaa, että tekeehän ne kaverin esikoiselle... Mun siskotkin tietää, että laitatin viime syksynä sen hormonikierukan, joka ehkäsee monta vuotta. Ihanaa, kun kaikki tapahtuu vähän" salassa" .. Kukaan ei ole udellut edes ollaanko kuumeen kourissa.
Tällasta höpöttelyä tänään meillä..
Voimia ja jaksamista surutyöhön sinulle Rilla-ma-rilla...
Mies muistutti just tänä aamuna puhelimessa et mähän otin eilen viimeisen pillerin. Olin ihan hissukseen vaan, sanoin että joo. Mitäpä mä siihen kommentoimaan ku työkaverit ympärillä kuulee... Mies oli eilisiltana työmatkalla ja tuli vasta puoliltaöin. Kävin ite hetkeä aikasemmin nukkumaan ku piti töihin jaksaa nousta... ja nukuin sitten pommiin! (heräsin reilut puol tuntia myöhemmin ku piti)
On tää aikamoista ku tästä kuumeilusta ei tiedä muut kuin minä, mies ja te muut kuumeilijat täällä! Varsinkaan töissä eivät osaa varmasti aavistaa, toisin kuin tokasta ku tuntu et kaikki seuraa mun vartalonkehitystä (yks tunnustikin kattoneensa mun vyötärönseutua) ja muutakin käytöstä: pojilla siis ikää 2,5 v. Siskoni sai poikavauvan tammikuussa eikä mitään vauvakuumetta tullu. Ei siis minkäänlaisia tuntemuksia tullu sen vauvelin sylittelystä. Monet kerrat puhuin vanhemmallekin siskolle (jolla 2 lasta) ettei yhtään oo vauvakuumetta. Sit yhtäkkiä, kun nähtiin yhtä 8-lapsista perhettä ekan kerran (heillä nuorin 2 v kuten meillä) niin... illalla ja varsinkin seuraavana aamuna alkoi pikkuhiljaa vauvakuume, kummallista! Aika yllätys se varmasti on monille. Kaverini saa vauvan alkuvuodesta, ja se on varmaan kans vaikuttanu vähän tähän kuumeiluun. Jos kaikki menee ok ni vois tulla samanvuotiset lapset, noin puolen vuoden ikäerolla. Hänen vanhempi lapsi on samanikäinen kuin meidän 2-vuotias. Äidilleni varmasti mieluista jos meille pian jo 3. tulossa. Itse kun hän on synnyttänyt 6 niin jotenkin vaan tykkää et lapsia tulee... Välillä jopa vihjaa asiasta mut oon vaan vaihtanu puheenaihetta vaikka pitkään on jo 3. ollu mielessä...
Ei se iso pönttö ole. Ne on kapseleita. Niitä otetaan (sain tällaisen ohjeen) 2 aamulla ja 2 illalla. Ja terveyskaupassa sanoivat, että voi joutua syömään koko purkin ensin ennen kun se alkaa vaikuttaa. En sitten tiedä pitikö paikkansa.
Mulle sanottiin luontaistuotekaupassa, että suositus on 8 kapselia/pv jos haluaa kunnon tuloksia. Eli 4 aamulla, 4 iltapäivällä, esimerkiks. Sain sellaisen hyvän ohjevihkosenkin mukaan. Siinä purkissa taitaa olla 150 kapselia, keskikokoisia. Mäkin oon kuullu et saa 2-3 purkillista popsia ennenku tehoaa. Kaupassa jo kuulin ettei 1 purkki riitä. Saa nähdä sit ehtiikö mulla juurikaan vaikuttaa, jos vaikka haikara ehtii ensin ;-)
ja tuli mieleen et sit ku on ajankohtaista ni täytyy käydä työpaikkakunnan apteekista hakemassa testejä, ei kotipaikkakunnalta. Meinaan ku on pieni kylä ni ei tiedä miten juorut leviää... Toisaalta kotikunnan apteekki onkin sellasessa paikassa etten yleensä käy. Mut ehkä ei kotikunnan naapuristakaan kannata hakea ku sielläkin pari tuttua. No, onneks noita vaihtoehtoja on...
Siis vitsi ku ei malttais odottaa edes iltaa/yötä et pääsis puuhailemaan kolmosta ;-) Ai joo, kirves/kirveet pitäis laittaa sängyn alle ku on tyttö toiveissa poikien jälkeen :-D Saa nähdä onko mies innoissaan vai hiipuuko halut ku on tosi kyseessä... Varmasti yhtä paljon toivotaan lasta mut se " tekeminen" voi tuntua työltä...
se kirves laiteta poikia toivoessa, ja punainen lanka miehen varpaanympäri tyttöä toivoessa.....vai oonko jo ihan pihalla....
No, hyvä ku korjasit! Onpa noita poikia tullu ilman kirvestäkin :) Ja tuleehan sieltä joka tapauksessa jompi kumpi ilman taikakalujakin ;-)Jollain sivulla luki et tyttöä voi yrittää virkkuukoukulla eli pitäisköhän kaivaa yks virkkuukoukku esille ja laittaa sängyn alle...? Jotenkin on kyl sellainen tunne et jos 3. tulee ni suuremmalla todennäköisyydellä poika kuin tyttö. Äitini synnytti 4 tyttöä peräkkäin, sitten pojan, ja vielä yhden tytön. Itse en moiseen 6 lapsen urakkaan lähde, ei edes ikä riittäisi ku alotin 6 vuotta vanhempana. 3 (tai 4, jos oikein innostuu) riittää mainiosti.
minun mummilla oli kanssa se 6...ensin viisi tyttöä ja viimeisenä poika....
minun miehelläni on 4 poikaa aiemmasta suhteesta ja meillä yhteisenä poika ja tyttö....eli ensin 5 poikaa ja sitten tyttö...
en tiedä uskaltaako kolmosesta ennustaa mitään sitten kun sen aika vihdoin tulee....
Opin jo niin kirjoittelemaan ja pohtimaan juttuja, että kaipaan jotain, olisko se tämä sitten oikea paikka...
Juuri viime viikolla siis päättyi kolmas raskauteni keskenmenoon (keskeytyneeseen ) viikolla 18+6. Surutyötä tehdään mutta jotain puuttuu, suunnitelmat on aika selvät, jälkitarkastuksen ja tuloksien kuulemisen jälkeen yritetään uudestaan.
Meitä on perheessämme siis esikoulun aloittava tyttö ja 4 vuotias poika, mies ja minä ja kaikenmoisia eläimiä, akvaariokaloista lehmiin.
Onko kellään mitään kokemuksia suurinpiirtein vastaavasta keskenmenosta ja millainen oli teidän jatkonne? Jos saan udella.
Ystävällisesti tervehtien Rilla-ma-rilla