Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan taas kaikille..

Nyt ei osaa pysyä poissa, kun mukaan tulin...

Miten, onko kokemuksia tuosta hormonikierukan poistosta? Ensi viikollahan se aika minulla poistoon on, vähän jännittää. Kuun lopussa ollaan etelän maille rantalomalle lähdössä ja pelottaa jos tuleekin hirveät vuodot tms, kun koko systeemi on sekaisin.

Miten sen poiston kanssa on muilla sujunut?

Onnea vaan ja pitkää pinnaa muillekin kuumeilijoille, kyllä me varmasti saadaan pian vauvan tuoksua taas nuuskutella;-)

Vierailija
22/71 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei mitään ihmeempää. Esikoinen aloitti päiväkodissa taas eksän jälkeen. Siellä oli kuulemma (mies vei) ollut aikamoinen hulina aamulla, kun oli vaan kolme hoitajaa ja 10 lasta ja muutamat olivat siellä itkeneet kurkku suorana, eivätkä tädit olleet tehneet paljon mitään.. huh, huh! Ja meidän poika ei olisi syönyt/saanut aamupalaa jos mies ei olisi jäänyt sitä sinne syöttämään. Että näin....

Olen vähän järkuttynyt tällä hetkellä... Minun yksi tutun tuttu, mies, ol ikuollut heinäkuun lopussa lomamatkalla. Hänellä on kaksi lasta ja oli mennyt n. runsas vuosi sitten uusiin naimisiin ja vaimo odotta hänelle nyt lasta. :( Ikävää...

Täytyy lopettaa kun tuo pieni tuossa (kohta 1v.) hermostuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

axuliina :Multa kans poistettiin hormoonikierukka kun alettiin toista lasta väsäämään. Muistaakseni ei sattunut niin paljon kuin laitto. Verta tuli vähän sen jälkeen. Ekat kuukautiset olikin sitten ihan järtsyt! Verta tuli paljon ja pitkään.

Suzie74: meillä eka sai alkunsa tokasta kierrosta ja toka kolmannesta. Nyt ollaan jo puoli vuotta yritetty.

Viola

Vierailija
24/71 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän jännittää miten pitkään saa yrittää ku on painoakin kertyny. Tosin olen nyt kuntoilun alottanu todenteolla, katon aika tarkkaan mitä syön jne. Pari kiloa näyttäis jo lähteneen mut vielä pitäis saada paljon enemmän pois ennen raskautumista.

Muistin just miten ihanasti mies sanoi aamulla:" Olis kiva kun olisit taas täällä kotona" . Niin, olishan se kiva olla taas kotona, vaikka lasten kanssa se ei oo mitään lomailua, mut kun tää työkin kyllästyttää jo taas, nyt kun oon vuoden täällä ollu (kesäloma oli just muttei paljon enää tunnu siltä ku porukkaa vieläkin lomalla...) Nyt onneks sentään maltoin paljon pitempään: esikoisen jälkeen ku palasin töihin ja hän oli 1 v ni heti rupesin aattelemaan et haluisin taas äitiyslomalle... No, mies toppuutteli sen verran et tuli se 2,5 v ikäero. Nyt tulis 3 v tai vähän yli, riippuu siitä miten kauan menee ennen ku tärppää. Se on ihan varmaa et jossain vaiheessa rupean kuumeilemaan tosi kovasti jollei sit tapahdu niin nopeasti etten kerkee odottelemaankaan.

Mulla tavallaan jäi yks pilleri ottamatta 1,5 vkoa sitten ku oksensin 2-3 tuntia pillerin ottamisen jälkeen (oltiin laivalla eli söin liikaa). Tuntuu ku halut olis lisääntyneet sen jälkeen tosi paljon :) Eli onhan tässä mahiksia et olisin jo pieniin päin, mut toivottavasti en kuitenkaan ihan vielä...

Mä ootan sitä et pääsee ostamaan tuliterät vaunut! Ajateltiin kolmoselle ostaa ihan uudet ja kompaktiin tilaan menevät ku pojilla on ollu enemmän tai vähemmän käytetyt.

Vierailija
25/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei mitään kummosia. Täti pakkailee kamojaan VIIMEINKIN! Eipähän kestänytkään kuin kahdeksan päivää (normaalisti just 5 vrk). Taisi toi keskenmeno vähän vaikuttaa asiaan. Nyt sitten vaan ovista odotellaan.

Tervetuloa joukkoon Axuliina, hapsumuru, Suzie74 ja Vulpes!

Axuliina: sä taisit kysyä siitä kierukasta. Mulla kesti tasan 1,5 minuuttia riisumisineen kierukan poisto. Olin varautunut kipuihin, vuotoon ym., mutta ei sattunut juurikaan. Varsinainen vuoto taisi alkaa muutaman päivän päästä. Kierto oli sitten vajaa puoli vuotta 22-33 pv ennen kuin tasoittui.

Vulpes: toivotaan, että mies kallistuisi kolmannen puolelle vielä. Meillä ei mies vieläkään ole satasella mukana, eli tää pikkukolmos" projekti" taitaa olla enemmän mun juttu.

Viola71: Pahoittelut tädistä! Ei voi mitään, muuta kun suunnata katseet tulevaisuuteen! Uskon kuitenkin, että se pikkukolmonenkin sieltä vielä tulee..

Mp73: Pidetään kuitenkin vielä peukkuja, ettei alkais.Toivoa on niin kauan kuin tätiä ei näy..

vuma kp 8/25

Vierailija
26/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosta siis meilläkin yritetään. Lapset on syntyneet -99 ja -01. Nimimerkkikin jo kertoo iän ;-) tosin vielä olen 34 muutaman kuukauden. Piinaviikot menossa eli ensi viikolla pitäisi menkat alkaa, mutta mieluumin tietysti ei.

Seuraavassa sitten aikas öklöäkin luettavaa...

Axuliina kyseli hormonikierukan poistosta. Mulla poistettiin 18.5, menkkojen alettua edellisenä päivänä. Parin päivän päästä tuosta vuoto oli jo ihan järkkyä, hyytymien kera. Ja se vuoto kesti 2 viikkoa. Kesken tuon sain lääkekuurinkin kun lääkäri epäili tulehdusta kovin aran kohdunsuun takia. Mulla tosin ei ollut poistohetkellä langat näkyvissä vaan piti koukulla poistaa. Poisto tosin sujui tosi nopesti ja aika vähän kivulla.

Ennen seuraavia menkkoja oli sitten ' raskausoireita' oikein kunnolla. Erittäin arat rinnat, ölköä oloa ja ihan kunnon pahoinvointiakin, mutta liekö sitten johtuneet hormonitasapainon sekaisin olosta. Mulle kun ei oikein tuo hormonaalinen ehkäisy sovi.

Mitenkäs muut, ootteko vaan tässä pinossa, vai tuolla 2008 yrittäjissä tai kuukausilistoillakin?

72mama, yk3, kp 23/27-28

Vierailija
27/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on sitten se päivä, kun otan viimeisen pillerin. Jännittää jo etukäteen! Varsinkin kun on halut jostain syystä lisääntyneet niin ei sitä tiedä miten pian tärppää... Luulenpa, että mies saattaakin sitten alkaa jarrutella pedissä, kun tietää mihin teot voivat johtaa :) No, kumpikin me haaveillaan kolmosesta mut mä ehkä innokkaammin ku pääsis taas töistä " huilimaan" vaikkei se mitään lekottelua kotonaolo ole... Aatelkaas, ettei töissä tiedetä mitään mun juonesta, ja kun oon jo 2 kertaa ollu äitiyslomalla! Joulukuussa tulee 9 vuotta täyteen samassa työpaikassa. No, eihän sitä tiedä miten kauan menee ennen kuin tärppää, ja painoakin olis hyvä saada muutama kilo pois. Hain eilen kaupasta sitä tonalinia mikä edistää rasvanpolttoa. Sitä käyttää huippu-urheilijatkin.

Yhtäkkiä tuntuu, että kyllä sitä pärjää kolmen lapsen kanssa siinä missä kahdenkin. Ja onhan meidän pojat jo aika isoja, ainakin sitten ens vuoden puolella ku täyttävät 3 ja 6, kunhan nyt esikoinen täyttää ensin marraskuussa sen 5 v :) Meillä on se hyvä puoli, että mies tekee kotona töitä, ja isovanhemmat on arkipäivisin lähellä ni on lapsenvahteja.

Vierailija
28/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

72mama: olen vaan tässä pinossa, ei vielä innostusta muualle pinoutua, kun _yritän_ ottaa lunkisti, ainakin näin aluksi...

Vierailija
29/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä sellasia kuumeilijoita jotka jo kattelee vauvanvaatteita/-tarvikkeita netistä tai kaupoista? Ite tekis jo mieli katella netistä vaunuvalikoimia. Ihan hullua! Mut sillon ku on vauvakuume ni ei voi mitään... En kyl muista et olisin tällanen ollu sillon ku kuumeilin ekaa tai tokaa. Tosin ennen tokan syntymää olis kovasti tehny mieli ostaa yks vaaleanpunainen vaatekappale mut onneks en ostanu ku ei tyttöä kuitenkaan tullut. Mut ainahan sitä voi kaikenlaista suunnitella ja katella valmiiks ni ei ainakaan tule kiire, vai mitä? :)

Vierailija
30/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pinoista: Välillä täällä on ollut aika hiljaista, joten olen pinoutunut tonne toukokuisiin. Tänne kuitenkin kirjoitan pääasiassa, koska porukka on kuitenkin enemmän samassa tilanteessa kuin itse olen.

Töistä: Mun pitäs mennä tammikuussa töihin,toivottavasti ei tarvitsisi olla kovin pitkään töissä ja pääsis äippälomalle.

Ennenaikaisesta hörhöilystä: Ostin huuto.netistä äitiysvaatteita, en raaski heittää mitään tytön (08/06) vaatteita pois vaan säästän kaikki tahraisimmatkin, katselen kaksosten rattaita netistä (niitähän en enää kohta tarvitsekun tyttö kasvaa taaperoksi) jne.

Viola

Vierailija
31/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks täällä on taas keskustelua mukavasti ku itekin mietin jo et pitäiskö johonkin toiseenkin keskusteluun osallistua, mutten sit jaksanu ku en pian muista missä kaikissa oon mukana! (Jo nyt: kaksplus, perhis, vauva - vain viimeksi mainitussa oon vauvakeskustelussa mukana)

Vai että sellaista hörhöilyä, Viola! Ite äsken mietin (samalla ku teen etätyötä kotona) et pitäiskö vessaan hankkia uus jalallinen hoitotaso, vai pitäiskö hankkia vessan ulkopuolelle pakastimen päälle sellanen hoitoalusta vaan... Mut ehkä mukavampi olis vessassa vaihdella vauvalta vaippoja, ku on lavuaarikin lähempänä. Kuopuksen (2 v) jäljiltä meni hoitotaso ihan rikki: pursus täytteet sisältä eli pistettiin se jo pois. (Siinä oli amme alla: nyt amme on saunalla ku kumpikin poika tykkää vielä istua omissa ammeissaan) Samassa tilassa kuitenkin suihku eli oltava sellainen kosteudenkestävä.

Jos ei olis sellaista ikävää juttua ku työ ni kattelisin varmaan vaan päivät pitkät jotain vauvajuttuja netistä! Eli työ haittaa " harrastusta" :)

Vierailija
32/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voiha nenä.

Kirjoitin pitkän viestin ja jonnekin se katos...

Kuumeilusta oli kyselyä. Itsellä ei tällä hetkellä ole oikein vauvakuumetta, mutta ehkä se on näiden parin pettymyksen jälkeistä itsesuojelua? Kovasti kyllä toivon kolmatta lasta mutta just nyt ei siis ole oikein vauvakuumetta. Sitäkin meinaan on ollut ja välillä tosi pahasti ;-)

Äitiysvaatteita olen minäkin katsellut ja viime viikolla sovitin yhden farkutkin :-) mutta en ostanut. Kilojakin on vähän liikaa, voi olla että edellisissä raskauksissa käytetyt ei enää sovi ollenkaan... No paino on jo vähän laskenut hormonikierukan poiston jälkeen. Nyt kun ei enää tule sellaisia ' ruoka/herkku himoja' , ihan samanlaisia oli kuin raskausaikana. Olis vaan pitänyt tajuta ennemmin poistaa se kierukka...

Vauvanvaatteita pääsin jo ostamaan. Kaverille kun syntyi vauva heinäkuussa.

Mitenköhän sitä taas selviää näistä piinapäivistä?

Tosin olo on kyllä toistaiseksi sellainen että en ole raskaana, mutta toivo elää tädin tuloon asti...

72mama, yk3 , kp23/27-28

Vierailija
33/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupäivä meni kaupungilla ostoksilla, on se niin mukava, kun mies on lomalla. Työ aikaan sitä ei kotona juurikaan näy, onneksi lomailee nyt sitten oikein reilusti (6,5vko). Tosin työ puhelin pirisee ja vastata tarttee, mutta saa olla kotona lasten kanssa.

onneksi en ole ainut, joka jo äitiysvaatteita haikailee.. Itse olen kanssa huutiksesta niitä katsellut, olen kuitenkin vielä saanut pidetykset ostohimot kurissa. Sama noiden imetyspaitojen kanssa, hurja hinku ostella ihania tunikoita. Poikien kanssa en jotenkin innostunut imetyksestä enkä tuntenut siihen hurjaa hinkua, mutta nyt sekin tuntuu, että se on just se mun juttu ja sitä tehdään niin kauan kuin tuleva vauva vain tisua kelpuuttaa. Katsellaan nyt kuin käy;-)

Kuume sen kun kasvaa, ja niin ihana, kun tuo isäntäkin on niin innoissaan aiheesta, kakkonen tuli meille enemmän tai vähemmän mun hurjan painostuksen ansiosta ja mies ei raskausaikana oikein riemusta kiljunut. Vauva kun syntyi oli onneksi aivan myytyä miestä ja itse otti silloin puheeksi kierukan poiston..

Päivän jatkoa kaikille...

Vierailija
34/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanku ei olis muuta tekemistä: kävin sitten netissä kattelemassa niitä vaunuja. Oli joitakin tosi ihania, varsinkin joissakin malleissa oli " sen sata" eri värivaihtoehtoa. Tahtoo uudet vaunut! Mies varmasti valitsis ne halvimmat uudet, mutten minä... No, katotaan mihin päädytään. On mulla joku Vauva-lehti missä oli kai eri malleista mielipiteitä tai jotain. Me kun asutaan täällä " korvessa" niin ilmakumipyörät olis ainakin ehdottomat, ja pieneen tilaan pitäis mennä ja kätsysti, ni ei tarvis matkarattaita miettiä. Meillä kun meni kuopuksen matkarattaat vahingossa rikki, eikä ne mitkään mahtavat olleetkaan, kun tuntui poika vaan roikkuvan niissä eli ei ihan nappiin suunniteltu... Miehelle ku äsken mainitsin et kattelin vaunuja ni se kysy et ollaanko me jo niin pitkällä...? :-)

Itse en kyllä mammavaatteita hinkua kattelemaan. En sitä olotilaa niin kovasti kaipaa, vaikka se toivottavasti onkin joskus edessä vielä... Toki haluisin jotain uutta odotusvaatetta mutten vielä mieti ollenkaan.

Mies tuntuu nyt olevan erittäin ok kolmosen suhteen, vaikka yritänkin itteni hillitä ja olla etten liikaa puhuis asiasta. Saa nähdä miten hän sitten huomenna suhtautuu ku ei oo enää ehkäisyä :) Tietty toivon et menis jonkin aikaa ennenku raskaudun (ja varmasti meneekin) et hormoonitoiminta tasottuis vähän tai jotain... Ja et tulis ne luomumenkatkin ensin. Sit taitaa taas finnit vähäks aikaa lisääntyä, kääk...

Vierailija
35/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas!

Raskaus on mennyt ihan ok. Synnytyspelko vaan oli aika kamala, mutta pelkopoli käyntejä on ollut ja on jatkossakin.

Pikku hiljaa alkaa tuntumaan että uskallan sen taas kokea.

Poika on tulossa 4D:n mukaan.

Kolmannen odotus menee muuten todella nopsaan kun edelliset lapset on vielä pieniä. Ja keski raskauden jälkeen ei tapahdu mitään jännää.

Kuumeillessa oli sentään aina jännitystä mukana.=)

Tulkaapa kaikki pian kotiloihin.

Vaikka täällä aika matelee niin siellä sitten aika rientää. =)

Petiin jaksuja kaikille!

Tsirppana rv 30+5

Vierailija
36/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa, että on taas mammoja palstoilla. Tervetulos myös 72mamalle!

En ehdi kirjoitella kun tälle yhdelle palstalle, kuukausipalstoilla on niin paljon porukkaa, että menee puoli tuntia lukemiseen, kun kerran päivässä käy.

Ennen km:a kuume oli kova, katselin kans matkarattaita, mammavaatteita, ym., mutta nyt selkeästi hillitymmin. Täytyy silti myöntää, että onhan tuolla vaateliikkeissä tullut vierailtua vauvaosastolla niitä vaaleanpunaisia röyhelömekkoja hypistelemässä... (mullakin kaksi poikaa).Tää on selkeästi meidän perheen ensimmäinen kuumeiltu lapsi, siis mulla. Kahden ensimmäisen syntymä oli jotenkin luonnollista: ensimmäiselle tehdään tietenkin kaveri, mutta kolmas on jotenkin ekstraa.

Olettekos muuten saaneet koskaan sitä sähköpostiviestiä, missä luokitellaan ensimmäisen, toisen ja kolmannen vauvan saaneet perheet? Esim. ensimmäiselle lapselle vaatteet ostetaan sävy sävyyn, toisella lapsella ne ovat puhtaat ja kolmannella.. no, kyllähän pojallekin käy vaaleanpunaiset! tai Ensimmäinen lapsi viedään vauvamuskariin, vauvauintiin, jne. Toinen viedään vauvauintiin ja kolmas RUOKAKAUPPAAN!

Totuudenmukaista, luulisin.

Suzie74: mikä tonalin? Kerro lisää? Mistä sitä saa? Mä kans aion pudottaa painoa muutaman kilon.

vuma

Vierailija
37/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika hienoa, kun pääsette nyt " oikeasti töihin."

Toivottavasti tärppää pian.

vulpes

Vierailija
38/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin tuota Tonalinia kun kiloja oli vielä enemmän (on niitä vieläkin..) ja olin vähän " epätoivoinen" . Sen pitäisi muistaakseni polttaa rasvaa tai jotain sinnepäin. Aloitin sen käytön, mutta se ei sovi mulle, kun tulen siitä kärttyisäksi (mistä sitten johtuu?). Saat vaikka koko purkin. :) Mutta popstituskulut varmaan on aika suuret, kun se painaa kuitenkin jonkin verran.

ON: Mulla ois just kohta ovis meneillään, siis tulossa... Saiskoha tuon miehen suostuteltua..??? Vai tuleeko olemaan liian rankkaa kun pienin on kohta vasta 1v. Täyttää syyskuussa 1 vuotta. Jotenkin vaan haluaisin nyt vielä perään yhden. Ja sitten saa riittää, Toivottavasti...

Vierailija
39/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 2 pojan äiti, kuten täällä muutamat maininneet. Mulla on kuitenkin ihan poikatunne, että meidän perheeseen kuuluis 3 poikaa. Tokaa oottaessa mulla oli ihan " tyttöfiilis" kun raskaus oli niin erilainen, mutta pojan synnyttyä tuumailin heti että jos ei nyt seitsemää veljestä niin kolme ainakin :)

Aika nollasta lähtis, jos saisimme tytön. Sen verran on merirosvoa ja kilpa-autoa kaapissa (sekä lelu- että vaate), kiitos muotitietoisen ja pukeutumisestaan tarkan 3-vuotiaan.

Mä olen menossa syyskuussa töihin. Harmi etten saanut kokea kotiäitiraskautta... innoissani olen kyllä töihin palaamassa. Pidän työstäni paljon, mutta ehdinhän mä sitä tehdä vielä kymmeniä vuosia. Lapsia en.

Se on totta, joku muukin kirjoitteli, että kun on jo kaksi lasta, töissä tuskin odotetaan mun jäävän taas äitiyslomalle. Ekan jälkeen kun palasi, musta tuntui että aina katottiin, ottaako se kuoharilasia käteen tms.

Mutta askel kerrallaan. Odotan siis vielä miehen lämpenemistä. Kyllä hän tuossa eräänä iltana ihan tosissaan pohti, että vieläkö me jaksettais se kolmas. Hän on sitä tyyppiä, että lähtee sitten 100-prosenttisesi mukaan jos lähtee. Siksi olenkin miettinyt, oisko musta ehdottamaan uudenlaista vastuunjakoa kodin- ja lastenhoitoon sillä ehdolla, että vielä kolmas lapsi tulis.

tällaisia tuumailuja näin pikkukakkosen aikaan,

vulpes

Vierailija
40/71 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taidetaan olla aika " poikaisia" en tiedä mikä muoto sanasta olisi oikea.. Mutta suomeksi monella meistä on ennestään kaksi poikaa..

Itse en osaa kyllä edes ajatella, että se sortti siitä minnekään muuttuisi. Kolmaskin on varmaan poika. Vaikka kyllähän sitä salaa ihailee ihania vaaleanpunaisia nuttuja.. Hassua tuokin, esikoisesta meille sanottiin 4d ultrassa, että on tyttö. Silloin en olisi millään halunnut vaaleanpunaisia vaatteita, puhtaan punaista ja sinisiä tyttövaatteita vain.´.. Niin se mieli muuttuu. Mutta tyttö tai poika ihania aina.

Perhe lehdessä oli muuten juttu perheestä, molemmilla oli ennestään 2 lasta ja halusivat yhden yhteisen iltatähden, tulikin luomu kolmoset. tripla onni. Siinä vois hetken olla sormi suussa, kun perhe kasvaisikin kolmella kerrallaan. Kyllähän siitäkin selviäisi, varmaan..