3-kuumeilijat viikko 31
edellisen viikon ketju
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=73&m=10832772&p=1&tmo…
Kommentit (71)
suzie74: Meillä tärppäsi vimeksi heti ekasta kierrosta ilman ehkäisyä. Ei ehtinyt tulla yksiäkään luomukuukautisia. Saa nähdä, tuskin tällä kertaa niin helposti tärppää... Vaikka tietysti se olisi mukavaa. :) Tasan viikon päästä menkkojen pitäisi alkaa, vähän jo jännittää.
Vähän noloa, kun ei olla vielä päätetty kunnolla yritetäänkö kolmatta täysillä vai ei. Olen tikuttanut ovista parissa kierrossa ja yleensä se on näyttänyt positiivista kp 16/28-29, mutta tässä kierrossa en bongannut ovista. Kp 14 tuli aika vahva viiva muttei vielä vahvempi. Ja kp 15 tuli jo heikompi viiva. Olin vähän hämilläni. Tänään kp 16 tuli Fertestillä tasavahvat viivat ja Clearblue digitaalisella (sellainenkin piti tilata sitten..) heikompi viiva. Eli kp 14 tuli hommailtua ilman ehkäisyä aamulla (huumassa jäi) ja ilmeisesti ovis on ollut kp 14 päivällä tai yöllä. Että näin.. tässä nyt sitten odotellaan... Vähän laskin sen varaan, että voi olla ilman ehkäisyä jos ovis näyttää plussaa vasta kp 16. No, oma moka, jos niin voi sanoa. Mulla on kyllä ollut hormoonit niin sekaisin etten usko, että tärppäsi. Mutta katsotaan nyt. Että tällaista kerrottavaa tänään.
Oli eilisiltana tosi hyvä fiilis petihommissa (ensin näytti siltä ettei mies oo innostunu mut oli kuitenkin). En tiedä mistä johtuu et halut lisääntyneet mulla kovasti. Olisko sitten sitä ku laivalla tavallaan jäi yksi pilleri ottamatta (ylensyönnin seurauksena yrjösin - aikaa pillerin ottamisesta oli kulunu vähemmän kuin se 3-4 tuntia mitä ohjeissa sanotaan). Jotenkin vaan osaan keskittyä kunnolla itse tapahtumaan eikä muut asiat pyöri mielessä kuten monesti on käynyt.
Kuntoilukin on hyvällä mallilla: tänä aamuna kävin 50 min lenkillä - sykemittarin ja mp3-soittimen kanssa :-) Ne on mulla nykyään ihan must-välineet. Ja Tonalinia otin taas aamulla 4 kapselia. Paino on ehkä 1,5 viikossa pudonnut 1,5-2 kg. Lenkkeilystä on tullu jo tapa: pakko päästä lenkille suunnilleen joka toinen päivä! Hyvä jos sais painon laskemaan vielä muutaman kilon ennen tärppäämistä - mieluiten tietty vielä enemmänkin. Olen iloinen et oon " heränny" ja alottanu kuntoilun + painontarkkailun.
Ihan aluksi tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet! Paljon uutta porukkaa tullut, kiva! :-) Rilla-ma-rillalle pahoittelut menetyksestä! :-( Toivottavasti teillä tärppää pian uudelleen.
Kävimme tänään Suomenlinnassa eväsretkellä. Ihana ilma oli olla, lapset tykkäs kovasti. Saldona tosin mulla nyrjähtänyt nilkka ja pojalla komeat jäljet selässä kun kaatui kalliolla... Iso parkuhan siitä tuli, mutta jätski ja pillimehu auttoivat :-)
Mulla on piinaviikko menossa. Yritys ollut tässä kierrossa ihan täysillä päällä ja olo on toiveikas. Saa nähdä kuinka käypi...
myLove yk4, kp 20/24
Kyllä sitä voi ihminen muuttua. Esikoinen meni tarhaan kun oli 1v.2kk. Viimeiset 2 kk jaksoin kotona ihan vaan sillä tiedolla, että kohta pääsen töihin. Oon ollut enemmänkin uraihminen ja tarhan puolesta liputtaja.
Nyt olen ollut puolitoista vuotta kotona. Eilen illalla rupesin itkemään, että eihän siinä ole mitään järkeä mennä töihin kun on kaksi pientä lasta. (Työt alkaa syyskuussa) Itkulle ollut tulla loppua, kyyneleet vaan valui.
Sitten mies yhtäkkiä sanoi lohduttaessaan: " Jos me saadaan se kolmas niin sitenhän sä voit taas jäädä kotiin" . Kyyneleet valui edelleen mutta nyt onnesta.
PS. Vuma: Joo, mä oon ainakin saanut sen hupaisan kiertoviestin. Siinä oli myös jotenkin tähän tapaan imartelevaa:
Ensimmäistä odottaessa et malta odottaa milloin pääset käyttämään äitiysvaatteita. Toisen kanssa käytät normaaleja vaatteita niin pitkään kuin mahdollista. Kolmannen kanssa... äitiysvaatteet ovat normaalit vaatteesi.
toivotaan että olis tärpännyt.
Plussatuulia!
... tänne eilen illalla =(
Ehdin onneksi käydä sielä gynellä. Rakkuloita näytti olevan jonkin verran, ne aiheuttaa nää kiertojen heitot. Se määräs mulle Primolutit. Munasolu ei ollu irronnu täs kierros. Lokakuussa kontrolliin taas, ellei ole tärpännyt. Ja viimeistään ens kesänä naikkarille tutkimuksiin...
Että tällasta täällä...
mp73, yk 9, kp 2/n.30
Mulla vaan vauvakuume kasvaa kasvamistaan, miten voikin? Eilen aamulla lapset tappeli ja kiukutteli koko aamun ja totesin, ettei enää ikinä lapsia, mutta... ei sitä enää muista :D
Ajettiin eilen lastentarvikkeen ohi ja ikkunassa oli lappu " kaikki äitiysvaatteet -70%" hitto, pitäisi mennä katsoon, millasta siellä on tarjolla :p
Ja vaunuja kävin tosiaan netissä katselemassa ja löysin aivan täydelliset. Eilen oltiin eräässä kesätapahtumassa ja siellä oli raskaana olevia naisia, äitejä kolmen lapsen kanssa ja totesin siinä, että on muutkin onnistunut, niin miksen minäkin ;)
No turha mun on sellasia miettiä, ensi viikolla varmaan soittelen aikaa pillereiden uusimiselle :( että mä jatkan tätä haaveilua vielä pitkääään.
Mulla - ja miehelläkin - vauvakuume kasvaa kasvamistaan. Nyt me vaan ihmetellään miten meinattiin odottaa vielä vuosi ennen yrityksen aloittamista...? Kuopus täyttää kuitenkin ens toukokuussa jo 3 v eli aika iso poika. Eilisiltana (tai oikeastaan puoliltaöin ku ois pitäny jo nukkua) mietittiin kaikki nimetkin jo valmiiks sekä pojalle että tytölle :) Eipähän tarvi sitten enää miettiä, jos meille vaan suodaan 3. lapsi.
Ihania lastenvaunuja on netissä! Oon ainakin pari kertaa käyny jo kattelemassa. Huomasin et Vantaalla ja Espoossa on lastenvaunutukku - onkohan siellä paljonkin halvemmalla vaunuja ku ei oo välikäsiä (?) Meiltä on kuitenkin vaan ehkä 120-130 km matkaa sinne. Joka tapauksessa pitää ajaa 30-50 km päähän vaunuja kattelemaan eli samantien ajais kauemmas jos hinnoissa selvä ero, ja varmasti sellasessa tukussa on iso valikoimakin.
Meillä on nyt touhuiltu joka toinen päivä, vaikkei taida olla otollinen hetkikään. Toisaalta haluisin et menkat alkaa tällä viikolla, toisaalta en (lopetin pillerit vasta viime to, mut tavallaan unohdin yhden pillerin kierron keskipaikkeilla). Vaikkei menkat alkaiskaan ni ei se tarkota välttämättä sitä et olis tärpänny ku kaiken lisäks menen huomenna verta luovuttamaan.
Olipa " ihanaa" herätä töihin tällaisella kelillä! Olisin mielelläni jäänyt sinne mökille laiturin nokkaan lekottelemaan aurinkoon. Mutta arki alkoi meidänkin perheessä: mies töihin ja pojat hoitoon.
Nyt menossa kp 12 eikä oviksesta tietoakaan! Siis normaalisti sen olisi jo pitänyt olla. Saa nähdä tuleekohan sitä ollenkaan. No, nyt voin mäkin keskittyä tähän laihdutukseen. Kävin hakemassa perjantaina sitä tonalinia ja oli järkyttävän kallista! Piti ihan käydä uudestaan palstalla lukemassa paljon olitte maksaneet. Mä maksoin reilusti yli 30 egeä ja 8 päivässä! Netistä saisi tilattua paljon halvemmalla.
Suzie74: hommaa testit netistä, tulevat postilaatikkoon 1-2 päivässä. Ei tartte kytätä apteekissa, onko tuttuja. Sitä paitsi samat testit halvemmalla siellä.
Mp73: Pahoittelut tädistä! Jos jotain hyvää pitää löytää, niin hyvä, että kävit lääkärissä, ja jotain ainakin selvisi. Toivotaan, että kiertosi tasoittuisi ja auttaisi raskautumiseen.
Tuli muuten mieleen, et ollaankohan me kaikki 70-luvulla syntyneitä? Itse olen -74.
Mä alan nyt taas valmistautumaan maanantaipäivän hulinaan. Palaillaan!
vuma
Yrittivät varmaan vielä viimeiseksi poikaa, mutta tyttö tuli. Nyt eivät enää yritä kun ovat eronneet.
Ja kuulinpa sellaisenkin, että vasta kymmenes lapsi oli ollut poika tai jotain. En ihan itse ryhdy samaan, vaikka tyttövauva kuume oliskin kova. :) Varsinkin kun mun ystävä sai keväällä tytön ja serkkukin sai heinäkuussa tytön. Tyttöä tehdessä ilmeisesti pitäisi olla aika ahkerasti pertipuuhissa.. Oliko se joka toinen päivä? Minä totesin etten kyllä millään jaksa sellaista. Jos ei sitten ihan ovulaation aikaan hommaile, niin se olisi ok, mutta miten kauan siinä sitten menee ennen kun tärppää...?? Minulla ei ole siihen kärsivällisyyttä. Ja miehellä on edellsiestä liitosta kaksi poikaa ja tyttö, ja nyt on kaksi yhteistä poikaa, niin tuosta vaan päättelin ettei taida tyttöä meille tulla.
Rilla-ma-rilla: Voimia suruntyön tekemiseen. Minulla meni ekassa raskaudessa kesken 6+2 (juuri juhannusken alla) ja toisessa 11+6. Toinen raskaus oli tuulimuna. Ja sekin oli taas ennen juhannusta. Ei tuntunut kivalta ei. :( Mutta minä uskoin että saadaan vielä vauva ja ajattelin,e ttä minähän en luovuta.
Hyvää viikonloppua! =)