Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### Syyssissien alkuviikko ###

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä vauvan liikkeistä kirjoittaa.. Ovat vähentyneet aivan huomattavasti.. Hikottelee päivittäin masussa, mutta muutoin liikkeitä pitää ihan tosissaan välillä seurata.. Kantapää näkyy kyllä välillä ulkopuolelle asti kun vauva oikaisee jalkaansa ja peppua " hilaa" välillä hieman eri kohtaan.. Kai siellä masussa tosiaan alkaa olla niin ahdasta. Varsinaisia potkuja jne. en ole tuntenut muutamaan viikkoon, liikkeet lähinnä möngerrystä.. Sitä odottaa kovasti sitä ultraa..

Välillä tuntuu, ettei malta odottaa vauvan syntymää, välillä taas on tyytyväinen, että saa/joutuu tämän masun kanssa vielä olemaan.. Tuntuu välillä, ettei hallitse enää omaa kroppaansa.. Mutta nämä on kai ihan normaaleja tuntemuksia näin loppu vaiheessa..

Vierailija
62/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pinolla mittaa, mutta ei se mitään. Kyllähän tänne mahtuu.

Kiitos Dumle ja Kewa noista isyyspakkaus vinkeistä. Luulen, että nyt pääsen hyvään alkuun. Mies kun rakastaa kokkaamista, keksin tuossa juuri, että laitan pakkaukseen myös vauvanruoka-ohjekirjan :). Piti vielä kysymäni, että mistähän mahdollisesti löydän tuon Vauvan käsikirjan? Onko ihan kirjakaupoissa myytävänä vai mistä sen Dumle hommasit? Varasin Nickystä ja Nellystä " isin kulta" bodyn eilen, saavat 60cm lisää tässä ihan lähi aikoina.

Tänään olisi kontrollineuvola iltapäivällä. Virtsassa oli viimeksi siis sitä valkuaista, joten täytyy mennä antamaan näyte tälläkin viikolla. Taidan siitä sitten pyyhkästä taas kaupungiin ostamaan isukille pakkaukseen sisältöä.

Palaan illalla vimeistään.

Supistelijoille jaksuja. Mullakin niitä edelleen, mutta selkeästi nivoutuu rasitukseen, henkiseen ja ruumilliseen, joten nyt kun taas on rauhallista ja rentoa ei niitäkään juuri esiinny. Kaksi yötä olen nyt nukkunut kuin pikku porsas eli erinomaisesti. Ihanaa!

Haikarapolska ja neiti masukki rv 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä oli sitten ihana päiväkoti ja ihanat tädit. Poika ei ois millään suostunu lähteen pois. Ens viikolla menee sitten 2 tunniksi leikkimään yksin sinne kun minä meen esikoisen ja keskimmäisen kans koulutarvikkeita hamstraamaan.

@piiu@ sinun nimimerkkisikin on tuttu...neljäs meillekin VASTA tulee. HEHE. Se on kivaa kun on talossa elämää.

Mulla tuli ton tarhareissun jälkeen ihme kipua alavatsaan...pelästyin kauheesti...ei ollut supistuksia, mutta jotain kipua oli ja kesti muutaman minuutin ja taas tuli kotona kerran...mitähän lie ollut. Levolla meni ohi!

Risella rv 33+6

Vierailija
64/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs porukalla supistelee. Mulla on supparit pysyny aikas hyvin aisoissa, kop kop. Lenkillä käydessä kyllä välillä supistaa ja varsinkin ylämäessä, ja tietty välillä kun tässä kotona touhuilee. Mutta suuremmilta ja toistuvilta on vältytty!

Selkä meinaa vihotella taas tauon jälkeen. Kyykkysillään hyssyttelin juuri esikoisen päiväunille parvekkeelle, kun tuntu muuten niin inhottavalta selässä. Onneks se ei valvota kuitenkaan yöllä, tosin tuntu hirmu jäykältä ku nousin kesken unien vessassa käymään. Tsemppiä vain Umalle, jolla nuo selkäkivut on jokapäiväsiä ja paljon pahempia. On sulla kestämistä.

Jotenkin väsyttää taas kamalasti vaikka nukuinkin hyvin. Ei yhtään nappaa tiskit mitkä oottaa. On taas pahoinvointiakin, voi että inhoan sitä vaivaa. Eilen mulla oliki varsinainen aktiivipäivä, ehkä sen takia tänään väsyttää ja laiskottaa... Kävin eka kaupungilla, sit kahvittelin siskon kans, sit kävin tunnin lenkillä, sit hoidin kauppareissun ja jätin kassit miehen kannettavaks autoon, sit siivoilin ja illalla tuli vieraita jotka viipy kymmeneen. Mulla oli kiva päivä mutta liekö se nyt kostautuu. Huomasin nimittäin illalla että koko päivän olin jalkojen päällä, en istunu muuten ku sillon ku söin tai syötin esikoista tai ajoin autoa. Jee jee.

Vauvan liikkeistä joku kirjotteli. Mun mahassa kyllä on tilaa vielä, niin paljon tuo muksu muksii ja puskee. Ei vaan tunnu kääntyvän raivotarjontaan vaikka kuinka odotan.

Mun miehellä on viikon päästä synttärit, mitähän ihmettä mä keksisin sille. Ehkä nappaan jotain vinkkiä noista teidän isyyspakkauksista. Hääpäiväkin meillä tulee kohta, ois kiva lähtee kaksin iltaa viettämään. On vaan (taas) vähän tiukka rahatilanne, mutta eiköhän se sen verran anna periksi että saatais kunnon ravintolaillallinen tms. Ja nythän munkin tulot nousee kun äippäloma alkaa, siirryn kotihoidontuelta äitiys- ja vanhempainrahaan. Tässä kuussa tuleekin eka vähän isompi " palkka" , ja ens kuussa mun tulot on jo varsin huikeat. :) Inhoan ajatella rahaa sillonku sitä on niukasti, että ymmärrän kyllä jos Dumlea mietityttää se kun mies on jäämässä opintotuelle. :(

Huh huh. Jos huitasis nuo tiskit ja menis vaikka pötköttää vähäks aikaa. Oon kyllä suunnitellu ompeluhommia muttaku ei MILLÄÄN jaksais ni onko pakko??? No, ainaki häivyn tästä valittamasta. :)

Vierailija
65/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki oli kunnossa. kohdunsuu edelleen kiinni eikä ollu pehmenny. Käskivät vaan ottaa rauhallisesti ja unohtaa shoppailureissut. pääsin ultraankin ja selvis, et ei oo tulossa isokokosta vauvaa. Nyt paino oli noin 2100g, ja syntymäpainoks arveltiin jotain 3,5 kg. Kuulemma vaikka yli menis ei tuu yli nelikilosta. Ja sit kysyin kolmannen kerran (kolmas ultra) et näkyykö siellä jalkovälissä pippeliä vai ei. Ja näkyhän siellä! Joten meille on poika tulossa,kuten aavisteltiinkin. Tuntuu ihanalta tietää sukupuoli. Ei tarvi enää puhua vaan vauvasta vaan voi puhua jo nimellä. Meillä pojan nimi ollu valmiina jo kauan.

Mutta nyt sit tämä mamma ottaa vaan ihan rauhallisesti, että saan sen ukkokullan kotiin. Sitten saa poika tulla milloin haluaa. Mies eilen soittelikin ja sano et jos hyvin menee niin pääsee kotiin jo 11 päivä! Eli vain viikko enää. Ja jos huonosti käy saattaa mennä paljon pitemmälle eli tulis vasta 25 pvä. Toivottavasti ei mee. Olisin silloin viikolla 37+1, joten aika myöhälle menis. No nyt toivotaan vaan parasta. Olis kiva nähä miehen ilme kun lukee sähköpostin jossa ilmotan pojan tulosta! Ja ikävä ilmottaa sähköpostilla tällanen uutinen, mut ei auta kun ei oo kenttiä...

Mutta nyt lähen levähteleen ja sit omenapiirakan tekoon.

Uma81 + pojanvesseli

Vierailija
66/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hyvistä uutisista! :)

Voi, mäkin haluaisin tietää kumpi meille on tulossa. Tuntuu niin hassulta ajatella vain vauvaa, tykkäisin ajatella että meidän poika tai meidän tyttö...

Vierailija
67/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin joo ja vielä siitä synnytystavasta. Puhuttiin jo alustavasti lääkärin kanssa miten selkä tulee vaikuttamaan asiaan. Lantiosta kuulemma vauva tulee hyvin mahtumaan ja näin alustavasti näyttäs et mun selälle paras vois olla puoli-istuva asento tai vastaava. Ei kuitenkaan makuultaan ollenkaan. Täytyy sit kahtoa sitä tarkemmin synnytystapa-arviossa tai itse synnytystilanteessa jos ei arvioon asti päästä.

Ja liikkeistä vielä. Mäkään en enää kovin useesti potkuja tunne, enemmänkin muljahduksia ym. ja rauhallisempi ollu viime aikoina. Taitaa alkaa oleen tilanpuutetta. Mutta nyt muihin hommiin.

Vierailija
68/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Uman hyviä uutisia. Mukava myös, että poitsu näytti jalkovälinsä, että pääset nyt sitten fiilistelemään kunnolla. Otahan nyt iisisti!

Täällä myös lääkärikäynti takana (ihan neuvolalääkäri) ja kaikki oli hyvin. Ei ole tapahtunut mitään pehmenemisiä tuolla alapäässä ja vauva oli edelleen raivotarjonnassa, mutta ei kovin alhaalla. Tämä sopii mulle hyvin, niin voi rauhassa vietellä aikaa lasten kanssa ja odotella miestä kotiin.

Eilen mainitsemani paikallinen kipu vatsanahkassakin on kuulemma ihan yleistä ja normaalia, jollei se ole jatkuvaa tosi ja tosi kivuliasta. Tänään mulla ei ole sattunutkaan yhtään.

Kävin tuossa vapaapäivän kunniaksi kauppareissun ja sen jälkeen kahdella kirpparilla ostamassa lapsille kaikkea kivaa (ja turhaa). Saan yllättää heidät, kun tulevat mummolasta illalla! Ja mun mieli piristyy, kun saa ostella kaikkea halvalla!

Kewalle tsemppiä sukulaisten kanssa, ei kuulosta herkulliselta. Ehkä voisitte sopia jonkinlaiset " säännöt" näille vierailuille, siis että aina ilmoitetaan jne. Miehesi voisi varmaan olla puhemiehenä, etteivät vanhempansa loukkaantuisi...

Hienoa Piiu, että teillä sairastelu jäi eiliseen. Migreeniä en kyllä taloon haluaisi!

Mutta nyt pientä kotihommaa edessä! Ensimmäiseksi pyykkikone pyörimään, niin saan nuo kirpparilta ostetut vaatteet pestyiksi!

Mukavaa päivää,

apinaemo 34+4

Vierailija
69/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva uma, että lääkärissä kaikki hyvin ja vieläpä sukupuolikin selvisi. Mua kanssa houkuttelisi entistä enemmän sitä kysyä ensi tiistain ultrassa mutta mies ei vieläkään lämpene ajatukselle. Haluaa säilyttää yllätyksen loppuun saakka. Ja kun olen kerran näin kauan malttanut niin ehkä vielä sen reilun kuukauden kestän..

Monilla tosiaan jo supistelee kovastikin. Itse olen nyt vasta lähipäivinä havainnut ihan ekat lievät supistukset, esikoisen odotuksessa näitä ei ollut ollenkaan, joten mulle ihan uutta. Ja jotenkin oudosti pistää tai vihloo tuolla alapäässä välillä myös. Toivottavasti saisi pikkuhiljaa jotain aikaankin. No, tiistain lääkärissä varmaan senkin kuulee.

Ehkäpä tähän kotona olemiseen esikoisen kanssa taas tottuu. Tänään tuntuu jo mukavammalta, aamulla kävi kaveri saman ikäisen tyttönsä kanssa kylässä ja illalla menen kahden entisen opiskelukaverin kanssa ulos syömään. Mukava päivä siis. Ja esikoinenkin nukahti päikkäreille ilman taisteluita. Ehkä se tästä. Viime syksynä töihin meno ja pojan hoitoon laittaminen oli vaikeaa ja nyt sitten taas paluu kotiäidiksi tuntuu yhtä vaikealta. Ja kuukauden päästä meno taas muuttuu..

Kylläpä olette kaikki kovia leipomaan, piirakkaa tuntuu syntyvän joka toiselta. Pitäisi varmaan itsekin pikku hiljaa aloittaa pakastimen täyttäminen leivonnaisilla ja varsinaisella ruuallakin niin pääsee sitten synnytyksen jälkeen vähän aikaa helpommalla.

Eipä tällä erää muuta,

Jondeliini ja pikkuinen 35+5

Vierailija
70/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umalla on ihania uutisia, että onnea vaan pojasta! Ja muista otta rauhallisesti että pysyis vielä masussa:)

Mulla taas fiilikset päin p***ttä, mies sanoi äskein että tämän vuoden vaihteen asti on hirveästi töitä (tietäen häntä, niin myös sen jälkeenkin...). Eli ollaan me sitten täällä Suomessa tai muutettaan sinne, yksin kaikki päivät kahden mukulan kanssa. En jaksaa enää tätä vuoristorataa, ei oikein ymmärtää mikä on tilaanne. V****tta että olen niin paljon yksin, kai sitten helpompa kun asennoituun niin että olen vuoden 2008 asti yksin. Hänen puheista ymmärsin että paljon vielä matkustelee. Mitäs nyte tekis, ihan kun yksinhuoltaja ja pelotta jotenkin se tulevaisuus! Kyllä taas on ero mielessä:( Anteeksi taas ne valitukset, jotenkin helpotta kun saa kirjoitettua.

Sukulais-asiat on täällä hurjat, mies ei uskaltaa sanoa omille vanhemmille mitään. On aina itse poissa jos he veirailulla, joten häntä ei häiritse. Ja ne harvat ajat kun näkevät, sitten ei ole heilläkin puhe-aihetta. Kamala jos itsellä joskus sellaine suhde omiin lapsiin! Toisalta on jo nyte vähän sellainen fiilis että oma muksu ei tunnista oma isiä kun hän niin paljon poissa.

Jahaaa, nyte esikoinen heräs päikkäreiltä...

kewa 33+3

Vierailija
71/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, siis mä en tahdo saada mitään järkevää tehtyä.. No, okei.. Vietin laatuaikaa lasten kanssa pelaten lautapelejä.. Mutta kaupassa pitäs käydä.. Vatsa huutaa kohta ruokaa ja jääkaapissa " ei ole kuin valo" .. =) Lähi siwa siis kutsuu..

Kewalla tuntuu olevan kovasti epätietoisuutta ja epävarmuutta tulevasta, miljoonasti voimia sulle..

Umalla taasen oli hyviä uutisia..

Serkkutytöllä alkaa olla jännät paikat.. Viesteili juuri.. Laskettuaika tänään ja siellä oli fiiliksiä, että uutta elämää olisi syntymässä hyvinkin piakkoin.. Voi kun täälläkin, ei tarviis niihin häihin lähteä.. =) Mutta nyt mun on mentävä kauppaan, ennenkuin lapsetkin nääntyvät nälkään.. =)

Vierailija
72/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain siis kaiken haviamaan... naa linjat on jotenkin ihan sekaisin ollu koko paivan...

Umalle piti sanoa onnittelut pikkupoika-tiedosta ja jos/kun se mieskin kotiutuisi nopeaan...

Ja muuta en sitten enaa muistakaan; miten niin arsyttavaa.

Ostoksille kaypi tie, meilla alkoi eilen alennusmyynti, mutta kun mulla on edelleen se ' rauhottumispakko' paalla tulevankin viikon, niin en uskalla niin kauheesti heilua!

Eilen tuntu sitten jo ihan eka supistuskin, hassua kun ei sellastakaan ennen ole ollut ennen synnytysta!

Turvotus on taas kahella plussalla, mutta kun taa helle ei viela hellita aikoihin; tanaan + 35° varjossa! yks sormus on enaa nimettomassa, sellanen joka aina on ollu hirmu iso etta pudota sormesta on meinannu...

Oma napa voi hyvin, hassua kun meni kaikki plasmat sekasin tuosta viikkojen vahenemisista eika siis kuin viikon heittaa nyt LA...

Mutta voikaahan hyvin, niin ja aamun viestissa joka siis katosi kirjoittelin etta jos ens maanantaista aloitettaisiin sitten jo vaikka kahden paivan pinot? Ma-ti, ke-to, pe-su?

Kun nyt nain loppua pain kohden tata juttuakin riittaa!!! Voikaahan kaikki hyvin

- levinia ja Hope-neito rv 35 tanaan (ennen 33+6) -

Vierailija
73/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan hieman rikki, poikki, puhki naista ;)

Jäikin shoppailut väliin ja tein SUURSIIVOUKSEN sillä aikaa kun tyttö oli kyläilemässä. Voi daiju mua. Kyllä kolotti, supisteli ja huohotutti. Mutta kyllä nyt on siistiä - tamppasin kaikki sohvan osat ja matot, tyjensin viemäreitä, hinkkasin ja luuttusin. Pyykit viikkasin ja uusia laittelin kuivumaan. En ENÄÄ ikinä ryhdy moiseen täysin yksin tämän raskauden aikana.

[b]Haikarapolska[/b] – Ihan kirjakaupasta bongasin tuon Vauvanhoito oppaan, ale korista vielä. Niitä on paljon erityyppisiä kirjakaupoissa. Ja yks hyvä kirja-sarja on se Juoppohullun päiväkirja, etenkin odottaville isille suunnattu Raskausarpia. Meillä on Vaippaihottumaa, joka taas koskee vauva-aikaa. Siskon miehellä on ne kaikki :D

[b]Risella[/b] – Kiva kun oli miellyttävä päiväkoti tutustuminen! Ite työskentelin päiväkodissa viime talven, kunnes toukokuussa päättyi sopimus.. Mulla tulee joskus kipu-kohtauksia jompaan kumpaan kylkeen. Ne on tosi häveliäitä, ehkä johtuu vain väärästä asennosta tai rasituksesta. Muutamia päiviä sitten oli tuommoinen alavatsa kipuilu, jota oli useammin yön ja aamun aikana. Mistä lie johtu..

[b]Uma[/b] – Oi mitä uutisia, selvisi samalla sukupuolikin! Sen saa varmaan laittaa Esittelyihinkin..?! Ihanaa.

[b]Kewa[/b] – Ääk.. Miljoonasti myöskin minulta voimia, etenkin voimia pitämään pää kasassa! En osaa kuvitella tilannetta, miltä tuntuisi.. Mutta pitäiskö asiasta puhua vaikka neuvolan th:n kanssa..? Ihan jo puhuminen voi saada ajatuksia aukenemaan.

[b]Oma napa[/b] ( . ) on selvästi hiljenemään päin täälläkin. Ei enää niiiin paljoa ole möngertänyt ja heittänyt kuperkeikkaa. Liikkeet on enimmäkseen just sellasta paikan vaihdosta ja tökkimistä. Mutta aina muistaa ojennella sitten välillä oikein olan takaakin, kuten eilen jo itkua väänsin kun niin tungeksi! Kumma kyllä maha ei ole hyppinyt silmille vielä tässäkään vaiheessa - ei siis häiritse tiskausta tai ruuanlaittoa. Esikoiselta muistan hyvin ne ajat kun tuntu et se maha on aina tiellä.

Ootteko muuten mittailleet masun ympärystä? (tuolla oli sellainen galluppikin..) Mutta mites ihan näin syyskuisten kesken, mitä mitta näyttää :)

Vierailija
74/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä. Vähän paskat fiilikset on tietenkin sen suhteen, että minullahan ei ole työpaikkaa, johon äitiysloman/hoitovapaan jälkeen palata, kun vakipaikka meni kollegalleni, eikä minulle, joka tehtävää viimeisen vuoden hoidin. Mutta onneksi kesäloma on hieman liennyttänyt ex-esimieheen kohdistuvia agressiivisia tunteita ja nyt ajatukset alkavat siirtyä jo kohti valoisampaa tulevaisuutta - ja vauvaa!:-)

Mutta nyt muita valitusvirsiä.;-) Vatsa on valtava ja lonkkia ja nivusia särkee, etenkin öisin, jolloin kahden tunnin välein tapahtuvat vessareissut alakertaan ovat todellista tuskaa. Kipeitä supistuksia en ole tuntenut, mutta sellaisia muuten-vaan -inhottavia tulee kyllä aina rasituksessa sekä autossa istuessa.

Oikeastaan olen tyytyväinen supistuksiin, koska toisessa raskaudessa, joka meni 15 vrk yli la:n ja lopulta käynnistetiin, ei tullut yhtään supistuksia ennen kuin cytotec oli laitettu. Joten ehkä tämä harjoitussupistelu tietää hyvää... Toivon nimittäin todella hartaasti, että tämä synnytys lähtisi samalla tavalla ripeästi ja spontaanisti käyntiin kuin esikoisen synnytys eikä minun tarvitsisi kokea käynnistystä uudestaan...

Juuri äsken tilasin netistä muutaman imetyspaidan ja muutamat imetysliivit (edelliset liivit oli niin kammottavassa kunnossa kahden pitkään imetetyn llapsen jälkeen, että oikeastaan ne olisi pitänyt polttaa eikä heittää roskikseen!;-)), mutta muita hankintoja en ole vielä tehnyt, enkä taida tehdäkään ennen vauvan syntymää. Kahden lapsen jäljiltä on kaikki tarpeellinen, sellainen, jolla päästään alkuun.

Terkkuja ja tsempityksiä kaikille viimeisiin viikkoihin! Kohta aletaan pakkailla sairaalakasseja!:-)

Sparven rv 36

Vierailija
75/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa ei näköjään onnistu mikään. Leivoin sit sen omenapiirakan ja olin ihan puhki kun sain sen uuniin. Vesikielellä oottelin sen valmistumista.No kuinkas kävikään. Pohja oli ihan palanut!!! Mulle ei oo ikinä käyny niin enne, eikä ollu nytkään yli ajan uunissa. Mä oon kyllä jo pitemmän aikaa miettiny et oisko meidän uunissa jotain vikaa. Muutenkin jotenki ihmeellisesti paistaa. Tiedä sitten. Nyt se piirakka on sit roskiksessa. Enkä aio uutta leipoa ennenkuin mies tulee. Saa se vaikka leipoa, jos onnistus paremmin.

joku muukin oli tilannu imetysliivit. Mä kans tilasin netistä tänään yhet ja kahet olen ostanut sit täältä. Tilasin myös vihdoin ja viimein pääkallotutin. Tiedän et jostain voi kuulostaa karmeelta, mut mies on haaveillu ´siitä jo kauan. Ja nyt kun kerta poika on tulossa uskalsin sellasen tilata. Tytölle en ois sellasta välttämättä ostanut.

Kewalle paljon halauksia ja voimia! Itsekin mietin tässä että kuinka paljon joudun olemaan tulevaisuudessa yksin, kun miehellä ei ole vielä vakipaikkaa. Joutuuko tekeen pitkään näitä tuurauksia? Toivon kovasti et ei joudu tekeen näitä kuuden viikon vuoroja ainakaan. Ei ainakaan heti kun vauva on syntynyt. mun tuurilla tiesti saa vakipaikan ja joutuu aina oleen näin pitkään poissa. Kyllähän tässä pärjää ja tottuishan siihen, mutta kun vauva on ihan pieni, ei ois kiva kun mies niin pitkiä aikoja poissa. Mutta pakkohan sitä on töitä tehä ja ottaa vastaan kaiken minkä saa. Nykyään on kuitenkin aika vaikiaa saada vakipaikkaa. Ja tuen kuitenkin täysin miehen uravalintaa ja reissutyötä. Varsinkin kun tiedän hänen pitävän siitä.

Dumleko se kyseli vatsan ympärysmittoja? Mulla se oli noin 110cm jo! Ja saa sen laittaa esittelyihin et poika tulossa.

Mutta lähen pakkasesta katsomaan jotain muuta tarjottavaa, ennen kuin ystäväni tulee kyläileen.

Uma81

Vierailija
76/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

terkut kontrollineuvolasta, pissa oli viimeksi plussalla ja siksi kontrolli jo nyt, taas oli plussa, mut ti tehtiin testi labrassa ja sen mukaan oli puhdas, joten tiedä häntä..... sf mitta oli täsmälleen sama, mut painoa oli tullu jopa 300g.....vieläkään en kuitenkaan lähtöpainossa.

kaivettiin eilen esikoisen vanhat vaunut varastosta ja pesin kaiken minkä sain siitä irti, et saan " varaston hajun" pois.

täyty kans ite laskee pariin tuhanteen kun mies soitti tänään töistä et on kolmannen viikonlopun putkeen ylitöissä....just lupas ja vanno et tän viikonlopun on kotona et mäkin saisin levätä, sillä harrastaa erästä kamppailulajia ja siellä treeneissä on nytkin parasta aikaa.....et sellanen yksinhuoltaja olo täälläkin välillä on....onneksi tyttö on aika kiltti, pientä uhmaa lukuunottamatta....ei vaan oo koskaan nukkunu 15 min pitempiä päiväunia, eikä ole mitään sairautta tai vammaa, ei vaan nuku...2 ekaa vuottakin meni niin et nukku 2-3 h putkeen yöllä ja ois ollu valmis leikkimään......oli hiukka zombi olo......nyt sit menee 11 - 13h putkeen yössä, onneksi, että on saanu univelkoja pois!!!!!!!!

maitohamsteri ja kirppu 35+1

Vierailija
77/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin omaa napaa

Kontrollikäynti meni varsin hyvin, pissa puhdas ja painokin oli laskenut 600g. Turvotusta on nyt vähemmän, joten siinä tod.näköinen syy. RR 109/60, fundusmitta 36. Vauva on ylhäällä ja raivotarjonnassa edelleen. Sydänäänten metsastyksessä meni aikaa, jotenkin tyttönen oleskeli niin ihmeellisesti ja toispuoleisesti masussa, että millään ei saanut niitä kunnolla kuulumaan, kuin hetkittäin. Ultralla vielä varmistettiin tarjonta ja tyttöhän siellä mammalle kovasti kättä heilutti. Minä taas tippa linssissä neitoa katselin, pari kertaa potkasi dopplerin anturaankin napakasti. Mikähän täpäkkä tirriäinen tuolla masussa kasvaa :)?

Vatsanympärysmitta on 112cm. Tsiisus! just nyt sen itse mittasin galluppiimme.

Piiu, varmasti jo noilla kuten näilläkin viikoilla liikkeet alkavat pikku hiljaa vähenee, kun tila koko ajan pienenee. Sullakin on tulossa isohko vauva, eikös näin epäilty. Hyvä tietenkin on, että laskeskelee ja seuraa liikkeitä, jos tuntuu liian hiljaiselta. Meillä tämä neiti vielä jaksaa melskata, mutta nyt tuo pyöriminen on jo selvästi rauhoittunut. Potkuja kyllä satelee.

Kiva, että tyttösi on jo selvinnyt migreenistä. Meillä esikoisella on taipumusta päänsärkyihin, varsinaista migreeniä ei kyllä ole diagnosoitu. Pienempänä varsinkin reagoi muutoksiin ja stressitilanteisiin aina päänsäryllä. Monesti tsemmasi kovasti esim. jumppaleirin ajan, mutta kotiin hakiessa näin aina, että kaikki ei ole kunnossa. Yleensä oksensi aina ensimmäisen kerran, ennen kuin autoon päästiin. Vuorokausi meni päänsäryssä ja nukkuessa, sitten oli taas oma itsensä.

Sparven, voi kun mua edelleen harmittaa nuo sun työkuviot. Todella epäreilua ja epäoikeudenmukaista. Eikö ole mitään tehtävissä, jotta tuollaisen vääryyden saisi korjattua? Oletko ollut liittoon yhteydessä?Onneksi sulla on alkamassa taas elämänvaihe, joka toivon mukaan edes vähän hyvittää mielipahaa.

Olipa kiva lukea myös jondeliinin kuulumiset pitkästä aikaa.

Uma, onneksi olkoon! Ihania uutisia toit meille. Saako udella mikä teidän pojanvesselille tulee nimeksi? Mahtaa mieskin olla täpinöissään, kun uutisen lukee :) Muuten tuli mieleen oletko harkinnut synnyttäväsi veteen lapsen? Tuli mieleen voisiko se olla edullinen synnytystapa selkääsikin ajatellen?

Kuin myös apinaemolla ja maitohamsterillakin oli hyviä uutisia neuvola käynniltä. Kiva noita on aina lukea :)

Kewalle jo satelikin paljon hyviä neuvoja ja empatiaa omaan elämäntilanteeseesi. Kurjaa, että joudut miettimään noin isoja asioita nyt, kun elämän pitäisi kaikella tavalla olla seesteistä ja tasapainoista. Ymmärrän hyvin, että tuo yksin lasten kanssa oleminen vieraassa maassa ei todellakaan kiehdo. Ei se ole helppoa kotimaassakaan, niin miten se voisi helpottua ulkomailla. Oletko puhunut miehesi kanssa asioista? Onko olemassa vaihtoehtoa, että voisit jäädä Suomeen?

Aika monella taisi mies olla juuri nyt reissussa. Minullakin. Yhteydet tunturiin eivät toimi, joten täytyy vaan luottaa, että kaikki on hyvin. No, ensi viikko tulee pian. Isyyspakkausta aloin siis valmistelemaan tänään ja sain jo sinne ostettuakin erinäisiä asioita. en varmaankaan maininnut, mutta mieheni täyttää pyöreitä ensi viikolla, joten tämä tulee myös ikäänkuin syntymäpäivälahjaksikin. Sen verran rankaa oli tänään tuo kaupoissa kierteleminen, että aika kovia supisteluja tuli kirjakaupassa.

Kiitos Dumle lisä vinkeistä kirjallisuuden suhteen. Varasin jo Vauva-hoito-opas iseille kirjakaupasta. Tätyy tsekata vielä tuo raskausarpia ja vaippaihottumaa kirjat.

Tuli romaani ja varmasti taas unohdin osan mitä piti kommentoida, mutta...

haikarapolska

Vierailija
78/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haikarapolska: Olen sitä vesiallasta miettiny. Alustavasti olen jo ilmoitttanu synnärille haluavani sinne. Ainakin avautumisvaiheen aikoina, jos ei muuten. En ole varma saako meillä ensikertalainen synnyttää altaaseen. jostain olisin sellaista huhua kuullut et ei saisi. Nos jospa huomena selviäis enemmän, kun on se tutustuminen.

Siitä nimestä. Se on aika harvinainen. Suomessa on vain 7 saanut sen nimen ja viimeksi joskus -20 tai -30-luvulla. Mä olen työni puolesta yhden sen nimisen ihmisen tavannut ja ihastuin hetii nimeen. Tämä oli jo ennen kuin olimme mieheni kanssa tavanneet. Töissä kaikki olivat kauhuissaan kun pidin nimestä ja varsinkin kun sanoin laittavani joskus sen pojalleni. kuulemma niin kauheeta nimeä ei voi laittaa. No kerroin parisen vuotta sitten miehelleni nimen ja hänhän ihastui heti siihen, eikä ole muita vaihtoehtoja suostunut miettimäänkään. Joten nyt vain toivotaan että nimi sopii meidän pojalle.

Ja tämä nimi on Vesli. Toisesta nimestä vielä keskustelemme ja kolmanneksi nimeksi olemme kaavailleet (tai minä) miehen mukaan Mikael. Toiseksi nimeksi olen ehdottanu miehelle mm. Nooa, Niila, Nuutti, Linus, Touko jne. Saa nähä kelpaako mikään... että tällasta nimeä olemme ajatelleet pojalle. tytöstä olisi tullut Minea, Milva tai Henja. Mites muiden nimiasiat? Minkälaisia vaihtoehtoja teillä on?

Mutta nyt jälleen kerran vessa kutsuu...

Uma81 + Vesli-poju

Vierailija
79/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja uutisia Umalla oli ja tuo nimi on minusta todella mahtava =)) Hienon nimen saa poika.

Ja monella oli tosiaan hyviä neuvolakuulumisia, hyvä niin :)

Kewalle paljon jaksuja tuohon elämäntilanteeseen. Ei ole kyllä yhtään kivaa olla yksin vastuussa lapsista suurinta osaa aikaa. Minäkin välillä tunnen itseni " yksinhuoltajaksi" , sillä mies yrittäjä ja tekee työpäiviä klo. 10-23 välillä ja yleensä noita sen 5 viikossa ainakin. JA sit jos ei töissä niin keksii aina kaikkea... EI siinä, kyllä hän kotonakin on ja silloin ollessaan hoitaa lapsia hyvin mutta... Huomennakin sitten lähtee kavereidensa kanssa laivalle (Tukholman risteily) niin siinäpä menee sekin viikonloppu. EI olle viikollakaan juuri nähty, silloin vaan kun käydään tyttöjen kanssa töissä häntä moikkaamassa.

Että sellaista. Ja sit hän on tietenki tuollaisien työpäivien ja putkien jälkeen väsynyt ja kipeä (selkä ei meinaa kestää) ja sit sitä äyskimistä tulee lähinnä minulle..

No joo, tulipas purettua.

Huomenna pitäisi saada kerättyä se isyyspakkaus kokoon!! Saa nähdä onnistunko.

Mut nyt iltapalaa ja nukkumaan. Taas väsyttää ihan simona!!

outs@ ja masu rv 31+4

Vierailija
80/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitten seonnut lopullisesti. Mun piti vaan laittaa äippäpakkaukseen kehtojalat paikoilleen, mutta miten kävikään......... Tuli laitettua vaunut kuntoon, kiillotetua keittiö, siivottua ja puunattua roskiskaappi, vaatehuone laitettua (vain n. 6 ISOA muovikassillista lähti roskiin ja säkillinen uffiin....) ja sitten pesin pikkuvessan ja sen matot ja kävin läpi vaatteet ja liinavaatteet.... olohuoneessakin vieraili " pyörremyrsky" ja makkarissa vaihtoi pikkuisen huonekalut paikkaa.... eli se siitä pienestä laittamisesta... :D ja nyt sitten kostautuu.... suppailee, mutta vain vähän ja masuun ottaa muutenkin ja selkä ihan sökönä....

Äiti onneksi oli auttamassa jonkin verran joten olkoon se lieventävä asianhaara....