Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

### Syyssissien alkuviikko ###

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkuhiljaa alan kyllä kaipaamaan poutakelejä. Eilenkin kyllä käytiin muksun kans sateessa kävelyllä, ja illalla päästin pojan haalarissaan parvekkeelle leikkimään. Hermot menee muuten, lapsraukalla on sisällä äiteen kans niin tylsää! Samat suunnitelmat on tänäänki kai jos ei muuta keksitä. Jaksaiskohan sitä käydä vaik kaupungilla tai jotain..? Tylsää yksinään lähteä. Eilenkin kolmelle eri ihmiselle laittelin viestiä että josko ois jossain vaiheessa päivää nähty, mutta kaikilla sattu just olemaan ihan oikeita kiireitä ja menoja. Nyt en jaksais ees yrittää uutta kierrosta.

Mun eilinen päivä meni sit leipoessa sämpylöitä ja herukka-vadelmapiirakkaa sekä ruokaa tehdessä ja illalla katottiin yks leffa. Mies tuli töistä myöhään joten olihan siinä aikaa kulutettavana, oli taas yks niistä " pakko saada puhua välillä jonkun aikuisen ihmisen kanssa" -päiviä. Voi ressi, miesparkaa. Syöttelin pojalle iltapuuroa ku hän oli jo kotona, ja homma ei oikein luistanu. Poika nousi seisomaan koko ajan ja heitteli puuroa sinne tänne. Ja mua sattuu mahaan joka kerta ku laitan pojan takasin istumaan tuoliinsa. Tokasinpa siinä että " mä hyppään parvekkeelta, mä en kestä tätä!" Mies ei sanonu mitään, tuli vain apuun ja laitto pojan nukkumaan ja kysy sit että mikä leffa katotaan. :)

Mitenkähän sit ku uus vauva syntyy? Että meneekö se aika siivillä kaikessa työssä ja touhussa ja unihuuruissa, vai kaipaako sitä seuraa ja aikuisia ihmisiä. Esikoisen vauva-aikana meni aika pitkään ennenku ees osasin ja muistin kaivata.

Mä oon nyt kolme yötä nukkunu ihmeellisen hyvin. Aivan mahtavaa herätä aamulla ja tajuta, ettei oo ku pari kertaa havahtunu yön aikana! Olo on niiiiin erilainen. Heti toivoisin teille kaikille muillekin huonosti nukkuville tämän saman fiiliksen!

Nyt ois pakko mennä jatkamaan aamutoimia tuon lapsosen kanssa!

Vierailija
42/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uni maittaa.. Taas putkeen nukuttu yö takana!

Näin kyllä aivan ihme unia.. Unessa oli muuten ihan loskakelit, onneksi nyt täällä ainakin aurinko yrittää paistella.. Ainakin välillä.

Pitäs lähteä valitsemaan veskiin kaappeja..

On hieman " kuutamolla" oleva olo.. Vauva ollut edelleen aika hiljainen, eilen ihan laskin liikkeitä.. Kyllä niitä pikkuhiljaa tuli..

Leiriläiset kotiutuu tänään, ajattelin paistella heille lattuja iltasella ja lämmittää tietenkin saunan.. Mulla onkin niitä jo ihan ikävä!

Piiu ja 007 rv 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin ilmottautua täälläkin. Olen " salaa" teidän juttujanne lueskellut pitkin kesää. Olen kirjoitellut tuonne suurperheodottajiin, mutta sovin kai tännekin joukon jatkoksi. LA 14.9

Meille on siis neljäs vauva tulossa. Itse olen 29v ja mies 31v. Lapset: 1998, 2000 ja 2002.

Risella 33+5

Vierailija
44/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen päivällä möykkäs paljon - illalla oli ihan hiljaa! Nyt aamulla vähän muistutellut itsestään. Mutta näin se menee aina välillä :) Sitten voi olla jo huomenna super-aktiivinen ;)

Perus kotipäivää vietetään tytön kanssa. Vielä yökkärit päällä ja sängyt petaamatta ;D Katsotaan Arielia! Kovasti tekis mieli omppupiirakkaa, josta on ollut mainintaa täälläkin muutamaan otteeseen.. (Piiu ainakin oli tehnyt) Mutta ei ole kyllä hyvää ohjetta.. Teen ehkä jonkun kuivakakun tmv.

Se alkais jo huomenna rv 34 :D Viikot käy pian vähiin, vaikka aika varmasti kuluu aina vain hitaammin loppua kohden.

Vierailija
45/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvistä, mutta sateetonta ollu aamu, jippii, päästiin pitkästä aikaa tytön kanssa ulos!!!!! Alko jo seinät kaatua päälle!

Ensimmäinen virallinen äitiyslomapäivä on nyt sit meneillään, to täytyy käydä neuvolassa, kun pissassa on ollu vähän valkuaista, mut paineet on luokkaa 100/60, joten vaan varmuuden vuoksi kontrolli...jotenkin eilen illalla vaan kolahti et ei tosiaan oo montaa viikkoa välttämättä jäljellä...varsinkin näin kipeiden suppareiden jälkeen, tai no, voihan se mennä ylikin, mut silti viikot vähissä ja tuntu et vastahan sen plussan tein....mulla on laskettuaika 5.9 ja äiti on jemmannu lomaa 2 viikkoa, et jos ei oo vielä syntyny, niin 1.9 pääsee tulemaan meille( välimatkaa 360 km) esikoisen seuraksi, mut on tossa tullu kysyttyä jo " varapaikkoja" , jos sattuu tulemaan jo aikasemmin.

Tytön kassiin oon pakannu vaatteiden lisäksi purkkihernekeiton, sillä saattaa käydä niin et ei suostu syömään jos tulee vähän ikävä tai jos jännittää, mut hernekeitto on ruoka jota hän haluaisi lähes joka päivä syödä, et jos sit ees se kelpaa.....ollaan ostettu tytön lempi elokuva dvd, jonka saa sitten vauvalta.....saahan nähä miten käy, kovasti odottaa " leikkikaveria" , vaikka kuinka ollaan selitetty et vauvat aluksi vaan nukkuu ja syö...mut hän kuulema opettaa kävelemään ja leikkimään...huh, huh.

jahas, perunat alkaa varmaan jo olla valmiina, joten ei muuta kun päivän jatkoja!!!

maitomasteri ja kirppu 35

Vierailija
46/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja seuraavaksi se meidän kuukausi, ja itsellä la tasan kuukauden päästä, hui. Enpä osaa oikein asennoitua, että vauvahan voi oikeasti syntyä koska vaan, kun olen asennoitunut siihen, että yliajalle mennään..

Kirahviinan kanssa osuu kyllä mietteet aika yksiin. Tänä aamuna taas oli kurjaa herätä pojan kanssa kuudelta huonosti nukutun yön jälkeen ja sitä sitten taas miehelle itkeskelin. Mies jaksaa kyllä ihanasti lohduttaa ja antaa voimia, vaikka itsekin on väsynyt. Aamupäivä onneksi vähän piristi kun aurinko paistoi ja päästiin pojan kanssa puistoon ja nähtiin tuttuja ja sain aikuisten seuraa. Nyt taas totuus paljastui kun tultiin kotiin ja poika ei suostu päikkäreille vaan on sängystään noussut jo monta kertaa..plaah..odotan vaan, että nukahtaa ja pääsen itsekin sängylle lepäämään. Unta en oikein tahdo päivisin saada väsymyksestä huolimatta.

Eilisen sokerirasitustestin tulokset oli onneksi kunnossa, oli vaan lomaherkuttelu kostautunut kun pissassa näytti sokeria. Onneksi näin. En nyt siis herkkupaastolle kokonaan rupea, mutta jotain rajaa sentään on herkuttelussa pidettävä..

Ihan hyvä idea tuo esikoiselle jonkun kivan lelun ostaminen vauvalta. Pitääpä ruveta miettimään. Varmaan ihan paikallaan meilläkin jos edes vähän auttaisi tuon uhmiksen mustasukkaisuutta.

Tulipa taas omaa vuodatusta..

Jondeliini ja pikkuinen 35+4

Vierailija
47/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat lähtivät tänään takaisin pohjoisen ja olen nyt yksin kotona lasten kanssa. Eilinen menikin nopsasti tässä vieraiden kanssa touhutessa ja keksiessä toimintaa. En ehtiny koneella käväistäkään ja nyt oli aikamoinen pino luettavana teitin vestejä. Kiva, kun porukka on jaksanut aktivoitua näin hyvin. Loppua kohden kirjoittelu vain lisääntyy, uskoisin. Tervetuloa mukaan myös uudelle kirjoittajalle (nimimerkkiä en muista, sori).

Ajattelin myös sitä isyyspakkausta kehitellä ja valmistella tällä viikolla, kun mies reissussa. Saa rauhassa miettiä mitä kaikkea sinne voisi laittaa ja mikä sopisi meidän isukin huuumoriin. Vielä jos mahdollista saisiko Dumlelta ja Pippurimammalta niitä vinkkejä sinne vaikka ihan listana, Kiitos :) .

Jotkut oli pohtinut sitä miten esikoinen suhtautuu uuteen tulokkaaseen ja miten vauvan tulo kaiken kaikkiaan vaikuttaa lapseen. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että meillä esikoinen oli aluksi aika mustasukkainen, kun pikkusisko tuli maailmaan. Viha ei kuitenkaan kohdistunut vauvaan, vaan erityisesti minuun. Tyttö saattoi tulla muksimaan kesken vauvan imetyksen ja kiukutteli ja itkeskeli aluksi katkerasti. Sitä kesti kuitenkin vain vähän aikaa ja yritin kärsivällisesti selittää tytölle, joka silloin 3, että äiti rakastaa omaa isoa tyttöään samalla tavalla kuin ennekin, vaikka nyt onkin perheessä vauva, joka vaatii paljon hoitoa ja jota rakastetaan myös yhtä paljon. Kehuin tyttöä miten taitava hän on jo monessa asiassa mitä taas vauva ei osaa, mutta oppii myöhemmin ja että esikoinen voi opettaa ja auttaa vauvaa oppimaan uusia asioita. Pyrin kaikin tavoin ottamaan tytön mukaan vauvan hoitoon ja tehdä hänen kanssaan yhdessä asioita. Välillä lähdettiin kahdestaan jätskille tai keksittiin jotakin muuta äiti-tytär juttuja. Samoin myös teki miehenikin, antoi omaa yksilöllistä aikaa esikoiselle. Pian tyttö ei enää muistanutkaan aikaa ennen vauvan taloon tuloa:). Aluksi siis otti koville ja mustasukkaisuuden tunteilta ei vältytty, mutta ajan kuluessa tilanne rauhottui hyvinkin nopesti. Kivaa oli, että vieraat aina huomioivat myös isosiskon kommenteillaan ja pienillä isosisko lahjuksilla. Uskon, että näiden teinienkin kanssa tulee omat tunteet ja ajatukset pinnalle, joita on hyvä käsitellä ja on niistä jo puhuttukin. Isoillekin lapsille vauvan tulo kotiin on iso muutos arkeen, vaikka vauvaa odotetaankin eri tavalla.

Kiva, kun Pippurimamman kääntöyritys onnistui!

Synnytysvalmennukset taitavat ekakertalaisilla olla siis jo alullaan. Muistan, kuink niitä odotin ja kuinka jännittävältä kaikki tuntui...

Nyt menen tekemään mustikkapiirakkaa, josta on tullut uusi himo/pahe. Varmaan viides piirakka kolmen viikon sisällä...ei voi vastustaa :)

Haikarapolska ja neitokainen 35+2

Vierailija
48/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaapa muutkin. Itse yritän taas jossakin välissä napata uuden:)

Vierailija
49/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona taas.

Tuli sitten TYKSikin tutuksi.Ei supistelujen takia vaan sain mahdollisesti ruokamyrkytyksen.

Eilen illalla syötiin siinä seurahuoneen Sevillassa ja minä söin lohta ja kuningas katkaravunpyrstöjä,muut sitte muuta ruokaa(päivällä hese-ateriat koko porukka)Syömästä tultiin kymmenenaikoihin ja yöllä heräsin kahdelta kun oli TOSI huono-olo.Makoilin ja yritin sitkeästi vain aamuun asti pärjätä ja joskus aamulla sitten nukahdinkin hetkeksi.Mies ja lapset lähti aamupalalle,mulla edelleen kuvotus olo vielä ysiltä.Soitin sitten tyksiin ja kysyin että mitä teen ja minne paikkakunnalle meen ja pyysivät mut sinne näytille että pois suljetaan ainakin toksemia.

Siellä labrat,käyrät,ultrat (Neito painaa nyt 2,5kg)ja kun ei ollut raskausmyrkytys niin epäilivät sitten sitä ruokamyrkytystä.Jolle ei voi nyt mitään tehdä kun levätä ja juoda paljon ja odottaa.Nyt onkin Paljon parempi olo ja syönytkin olen sämpylän ja jugurtin.Henkilökunta TYKSISSÄ on loistavaa,annan 10 pistettä kyseiselle paikalle!

Seurahuoneelle mies soitteli kotimatkalla ja kokki sitten myöhemmin takas.Samaista ruoka-annosta mennyt eilen n.30kpl eikä ole vielä valituksia tullut mutta ottvat yhteyttä parinpäivän sisällä.

Sevilla on aina ollut hyvä ruokapaikka jossa ruoka ja palvelu on hyvää.

Mutta että sellaista tällä erää.

Tyttö oli vielä eilen korkeassa kuumeessa kun mentiin nukkumaan mutta nyt terve:)

Ja eiköhän tämä munkin olo tästä kohene.

Mies nauratti muo kotimatkalla että olen varsinainen leimojen kerääjä neuvola korttiin kun öytyy.kättäriä,naistenklinikkaa,jorvia,felicitasklinikkaa,TYKSiä,,,Ehdotti että jos käytäis vaikka tampereella ilveksessä viikonloppuna niin pääsen sitten samalla reissulla tsekkaamassa tampereen yliopistollisen " paikat" .

No ei oo kyllä kiva.Tämä päivä meni nyt sitten miehen työn kannalta ihan ketuiksi,joten lähtee aamulla viimeistään viideltä turkuun takas hoitamaan tän päivän työt.

Nyt tosi omanapaista tämä kirjoitus.Palailen myöhemmin taasen uudestaan.

Risellalle tervetuloa mukaan:)

T:Leimojen kerääjä+rakkausvauva 34+5

Vierailija
50/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa vikkelät sormet :)) niin siis,alku viikko on menny aika hyvin tasaseen kipuillessa,sellasia mukavia vihlasuja ja menkka jomotuksia (eli jonkin asteisia supistuksia luulisin..) ja tänään tajusin että olisiko aika pakata sairaala kassi valmiiksi.Huomenna olis neuvola ja toiveissa aika lekurille/lähete äippäpolille paikkojen tarkistukseen ja vauvan painoarvioon. Huomenna lisää kuulumisia neuvolan jälkeen

Risellalle tervetuloa!

Rotjake & mötkö 34+6

Vierailija
51/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh Rakkausvauva, jo voi olla sulla tuuri... Onneksi ei sitten vakavampi episodi ollut kyseessä. Ihana lukea, miten huumorintajuisesti suhtauduit kaikesta huolimatta tapahtuneeseen. kiva, kun kaikki eteläisen Suomen synnärit ja äippäpolit alkaa tulla tutuksi. Vielä olisi muutama tsekkaamatta :) . No joo, todellakin merkillinen tapaus tuo sun yöllinen olotilasi,. Toivotaan, että jäi viimeiseksi.

Olin lasten kanssa tuossa iltapäivällä keskustassa taas kiertelemässä ihan oikeillakin asioilla, mutta sitten taas sorruin shoppailemaan vauvalle uusia kuteita alennuksista. Vanhemmatkin likat sai koulutarvikkeita ja käytiin syömässä, mutta oikeesti vauva ei kyllä enää olisi mitään tarvinnut. Tytöt kuitenkin pongasivat toinen toistaan ihanampia vaatteita, joten tämä mamma ei voinut vastustaa. Päätettiin sitten yhdessä missä vaatteissa vauva haetaan kotiin sairaalasta. Se tuntui olevan tytöille tärkeä asia, että he saivat ehdotella ja valita rinsessan asukokonaisuuden :) .

Päätin tuossa, että nyt en enää ota tämän viimeisen kuukauden aikana yhtään yökyläilijää vastaan. Vaikka kuinka vieraat ovat kivoja ja omatoimisia, mutta huomaan väsyväni tosi nopeasti. Emäntä on kuitenkin emäntä talossansa ja sitä haluaa koko ajan huolehtia, että kaikilla on hyvä olla, on ruokaa, juomaa, tekemistä ja seurustelua. Jotenkin vaikea ottaa ihan lunkisti ja rennosti, kun on tottunut olemaan vieraanvarainen emäntä. Nyt ei vaan enää yksinkertaisesti jaksa samalla tavalla. Vieraiden lähdettyä alkaa petivaatteiden pesut ja tuuletukset yms. paikkojen järjestely. Huh huijaa, minä joka muutenkin olen viime aikona ollut niin stressissä tuon siivouksen kanssa. Parempi siis tehdä järkeviä ja itsekkäitä päätöksiä tämänkin asian suhteen.

Jeps, taidan siirtyä sohvalle ja avata telkkarin. Palataan.

Haikarapolska, joka viihtyy pesässänsä turhankin hyvin...

Vierailija
52/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpä tosiaan rakkausvauvalla on sattunut ja tapahtunut. Mutta hyvä että loppu hyvin kaikki hyvin tässä reissussa.

Huomenna mulla on neuvolalääkäri ja jännään, onko alapäässä tapahtunut mitään. Ei tarvis olla... On tänään taas supistukset olleet aika herkässä, mutta onneksi ne eivät ole vielä kivuliaita. Tosin mulla sattuu aina välillä tuohon navan viereen, siitä on ihokin jotenkin aran tuntuinen. Ilmeisesti johtuu vaan tuosta masun venymisestä, kun vauva on sitä nyt erityisesti venyttänyt ja siinä sitten sattuu olemaan jotain joka ei niin veny. Mutta aamulla olen viisaampi. En ole viitsinyt asiasta huolestua, kun vauva on kuitenkin liikkunut ihan hyvin. Tosin tuosta asennosta en kyllä osaa sanoa mitään. Tylsää vaan, että täällä ei neuvolassa ole ultraa edes lääkärin käytössä...

Taas on yksi päivä lasten kanssa nelisin takana. Kyllä tuota menoa piisaa ja kyykkimistä varsinkin aivan liikaa. Huh, mitenkähän tämän kuukauden jaksaa. Onneksi mulla on huomenna vapaapäivä, kun lapset menevät KOKO PÄIVÄKSI mummolaan. Täytyy relata ja tehdä kaikkea kivaa kotihommien lisäksi.

Onneksi meillä sentään lapset ovat nukkuneet yönsä hyvin. Ainoastaan pari yötä sitten nuorimmainen itkeskeli välillä. Että tsemppiä vaan teille, jotka ette saa nukuttua lapsen levottomuuden takia. Heräsin minäkin kyllä tänään kuudelta, kun oli sitten pisuhätä ja sitten ei tietty enää uni tullut. Mutta näin se on päivä mennyt.

Ihanaa muuten että se sadealue myrskyineen meni ohi. Elämä lasten kanssa on tuhat kertaa helpompaa ja miellyttävämpää, kun ei tarvi sadekamoja ja pääsee tosta vaan pihalle. Eli aurinkoista ja mukavaa torstaita kaikille toivottelen!

apinaemo 34+3

Vierailija
53/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkausvauvalla riittää vauhtia ja vaarallisia tilanteita.. Onneksi nyt kuitenkin kaikki ok?

Meillä juu lapset kotiutuivat leiriltä.. Huomasin heti heitä hakiessa, että kaikki ei ole pienimmällä energia pakkauksella ok.. Tultiin kotiin ja hän valitteli väsymystä.. Pian myös päänsärkyä ja pahoinvointia.. Kohta oli unten mailla meidän sängyssä.. Nukkuu vielä, välillä ottanut lääkettä ja oksentanut.. Hänellä reppanalla on taipumusta migreeniin.. Ja ikää vasta kohta 8 v.. =(

No, mukavasti siellä oli kuitenkin mennyt.. Ollaan otettu rauhallisesti tämä ilta.. Kaivettiin vanhempien lasten kanssa vanhoja videokasetteja kaapista ja katseltiin lastentarhankyttä ja Mutta mitä tapahtui Joulupukille? Joten en ole saanut mitään tänään tehtyä..

Vierailija
54/83 |
01.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huips, mikä episodi [b]Rakkausvauvalla[/b]! Ja parempaa vointia toivottelen [b]Piiun[/b] tyttöselle!

Mulla oli ennen raskautta migreeniä - Kauan ei kerennyt vielä olla, ennen kuin tämä raskaus vei sen pois. Kerran kävin tk-lääkärillä ja se suurinpiirtein nauroi mut ulos sieltä, ettei oo migreeniä :/ Mutta varmasti oli!

[b]Isyyspakkaus[/b] (Haikarapolskalle listaa) Eli ite laitoin sinne:

- Boxereita ja sukkia, joista mies on jo pitkään valitellut että tarvii, muttei raaski ostaa..

- Kasvojenpuhistusgeeli, ei ole omistanut omaa(!) Ja minä siitä aina nalkutan ;) BTW nyt on käyttänyt hyvinkin ahkeraan ja tykästyi!

- Sisu -askeja ja Salmari-pullo, ei välitä oluista, eikä oikein energia juomista.. Karkeistakaan ei välitä muuta kuin salmiakista.

- Humoristinen Vauvan käsikirja -ohjekirjan esim. television, tyyliin kirjoitettu hoito-opas isille :) Mitään raskaampaa ei jaksa lukea!

- Paksukantinen kuvakirja ja esim. autoon kiinnitettävä vauvan lelu. Isin ja vauvan yhteisiin hetkiin.

Lisäksi hyvin oleellista; liukkaria ja kortsuja ;) Sekä pieni kirje.

Laitetaan nyt kuvakin vielä uudemman kerran: http://kuvablogi.com/nayta/523458/

Muita hyviä ideoita on mm. nuo vaatteet, isille ja vauvallekkin just joku body! Mun piti tilata netin sellaset jossa olis samanlaiset vauva virtahevot kuvat! Iskä-paita miehellä jo on.. Jäi sitten tilaamatta rahatilanteen vuoksi. Ja voihan pakkaukseen laittaa esim. tutin, tuttipullon, kuvioituja harsoja, vaippoja - jotain käytännöllistä ja ehkä muutenkin hankittavaa.

Jeps, taidan kömpiä peiton alle. Ihan on jo väsynyt olo, leivoin mustikkapiirakkaa ja rahkapiirakkaa, sitten tulikin siskoni lapsineen teelle :) Lähtivät vasta muutama hetki sitten.

Täytynee laittaa huomenna masusta kuvaa taas vaihteeksi! Outs@lla olikin oikein soma kuva :)

Vierailija
55/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari edellistä yötä nukkunut TOSI huonosti. Eilen sammahdin jo yhdeksältä enkä herännyt kuin yhden ainokaisen kerran yöllä. Aamulla pomppasin kuudelta virkeänä kahvin keittoon. Tuntuu kuin ois nukkunu vuorokauden ympäriinsä.

Tänään ois ohjelmassa kuopuksen kanssa uuteen tarhaan tutustuminen...hiukka jännittää, mutta oon kuullut tulevasta tarhasta ja hoitajista pelkkää hyvää joten vähän rauhottaa. (siskon poika on ollut samassa tarhassa ja jopa samassa ryhmässä 3v...aloittaa nyt koulun ja paikka vapautui sopivasti meille kun oon tähän asti joutunut kuljettaan 6km päähän tarhaan. Nyt selvitään vain kilometrin matkalla. Luksusta. Päästään vaikka kävellen menemään.)

Taidan lähtee suihkuun ja laittaan puuron kiehumaan!!!

Risella rv 33+6

Vierailija
56/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsytää!! En ole tottunut ihan 7.30 nyt viime aikoina nousemaan.. No jospa se tästä päivän päälle olo paranee :)

Olipas rakkausvauvalla ollut pelottava kokemus!! Hyvä että kaikki nyt kunnossa.

Ja poivottavasti Piiun tyttö voi jo paremmin. Miehellä on ollu lapsena tosi kova migreeni ja sitä nyt pelätään että tuleeko esikoiselle, kun hän monesti valittaa päätään kipeäksi!! Ei ainakaan vielä ole sitä ollut. Toivotaav ettei tulekaan!! Se on todella ikävä tauti..

Mitäköhän Hattaralle kuuluu? Toivottavasti pelkkää hyvää.

Kiitos dumle kun laitoit vielä tuon kokoamasi isyyspakkauksen kuvan :) Miehellä on huomenna synttärit ja munkin pitäisi jonkin sortin pakkaus saada kehitettyä!! Saiko niitä bodeja taikka paitoja jostain ostettua ettei tilata tarvi?

Jaahas, ilma näyttäisi taas pilviselle :/ Jaksaisi vaan tuonne ulos vääntäytyä jossain vaiheessa.

Pitääpä lähteä aamupalan syöntiin että heräisi tähän päivään =) Hyviä vointeja kaikille!!

outs@

Vierailija
57/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Ei oo pirtein mahollinen aamu mulla. Eilen illalla supisteli jonkin verran, mut sain nukahettua heti kun menin nukkuun joskus klo 23.00. No heräsin sit joskus puol kahen pintaan supisteluihin. Oli just näitä menkkamaisia kipuja. Olin hereillä muutaman tunnin kun supisteli niin. Laskin et yhen puolen tunnin aikana tuli 5 supistusta. Onneks ne sit vähän rauhottu ja sain vielä aamusta nukuttua noin kaks tuntia. Edelleen on koko ajan menkkamaisia kipuja. Mut onneks ei niin tihiään.

Soitin äsken neuvolaan ja pääsen sinne kymmeneltä. Kirjoittaa mulle lähetteen äitipolille tarkistukseen. Toivottavasti nyt ei oo kohdunsuulla mitään tapahtunu. Ainakaan niin et vauva jo syntyis. Tahtos niin sen miehen mukaan synnytykseen. Pelottaa ajatuskin et pitäs ihan yksin mennä. No tämä yöllinen episodi sai mut laittaan sairaalakassia vähän valmiimmaks. Tosa se on lojunu jo kauan keskeneräsenä. Nyt on melkein kaikki tavarat siellä. Jopa tutinkin sain keitettyä sinne mukaan.

Piti lähteä veljen perheen luo sunnuntaina 140 km päähän, mut uskon et taidan jäädä kotiin. Loppu tän naisen vähäsetkin rehkimiset nyt, jotta saan nää supistelut aisoihin. En oo miehellekään mitään ilmotellu näistä, ettei turhaan huolestu siellä jossain. Ilmotan vasta sitten kun oon käyny siellä tarkistuksessa.

mutta mukavampaa päivää teille muille! Ilmoittelen kun tulen tarkistuksesta et kuinka kävi!

Uma81 33+6

Vierailija
58/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös ollut kaksi iltaa menkkamoisia kipuja! Aika pelottava, sais se vauveli veilä ainakin kuukauden mahassa pysyä. Esikoisen aikana ei ollut mitään tämmöistä, huhhhh! Kaveri sanoi että viikossa on mun maha hirveästi kasvanut ja laskeutunut alas, eipä usko sen syyskuun keskelle menevään. no toivottavasti kyllä menee. Mieskin vielä viikon poissa (kyllä se aikaa nopeasti menee...)

Eilen kävivät miehen vanhemmat. Tuntuu että taas niin usein täällä, kai ma olen vähän outo, mutta en oikein tykkä niistä pakko-vierailusta. Jotenkin ei ole mitään puhuttavaa, vaan katostaan telkkaria ja minä keksin sitten puhe-aiheita:( Onneksi olen saanut selitettyä, että haluan tiedä ennen kun he ovat tulossa. Muistan hyvin kun esikoisen vauva-aikana saivat joskus illalla 2000 piipahta täällä... ma olin yöpaidassa ja vauveli sitten huusi pää punaisena kun olis pitänyt jo nukkua. Että harmi kun niin lähellä asuvat, ei ole kuitenkin lapsi koskaan siellä ollut. Eipä luotta niihin oikeasti. Anteeksi valittusta.

Isyyspakkauksen vinkkejä:

-sikarit

-sudoku, dvd (leffa tai peli) tai cd (musiikkia)-isälle hemmottelua

-muumipappa muki (arabia)

-' Reinot ' (eli ne ruutu-tossut, varsinkin kun omakotitalossa asuttaan, miedän isäntä oikein tykästyi kun sai isänpäiväksi)

täällä vielä linkki http://www.lahjakas.fi/

jaksamista kaikille ja hyviä vointeja

kewa 33+3

Vierailija
59/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkoin nyt tähän, kun muutkin tekivät niin :)

Kewalta tuli hyviä ideoita Isyyspakkaukseen! Noita printattuja vaatteita lapsille on ainakin saatavilla jossain kaupoissakin esim. H&M, Junioreissa on niitä " Äidin kulta" ja " Isän kulta" bodeja ja isommille paitoja " Isosisko" ym. Mutta aikuisille en oo kyllä löytänyt muuta kuin netistä.

Umalle tsemppiä! Odotellaan äippäpolin kuulumisia..

Täytys laittaa paikat kuntoon ja siistiä ihteäänkin. Vien tytön kavereilleen kylään ja ite aattelin käydä katsastamassa Lindexin vauvanvaatteet. Vaikka niitä onkin jo ihan tarpeeksi ;) Sisko toi taas eilen yhden kassillisen lisää.

Dumle rv 33+0!

Vierailija
60/83 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatketaan nyt tätä alkuviikon pinoa, vaikka pituutta alkaakin jo olemaan mukavasti.. Kiva, kun ollaan näin aktiivisia. Olisi kiva kuulla colatoffeen kuulumisia..

Täällä jostain syystä valvoin reilu tunnin aamuyöstä.. En tiedä mikä oli..

Tervetuloa Risella mukaan! Olenkin muistaakseni lukenut joskus kirjoituksiasi suurperhe odottajista.. Voin lukea myös itseni sellaisiin, kun itselle tämä on neljäs lapsi, miehelle kolmas mutta MEILLE vasta ensimmäinen.. Joten välillä on sutinaa talossa! =)

Uma nyt rauhoittuu kertakaikkiaan siellä odottelemaan miestään, jottei supparit vie sinua liian aikaisin sairaalaan!

Haikarapolska; ymmärrän ihan täysin tuon sinun pointin tuossa vieraiden " hyysämisessä" .. En itsekkään jaksaisi enää viihdyttää vieraita päivästä toiseen.. Toistaiseksi saa riittää ihan nuo päivävierailut.. Ja sama juttuu jatkuu, kunnes olemme opetelleen vauvan arkeen rauhassa.. Sitä kuitenkin pitää ajatella koko ajan, että vieraat viihtyy yms. Riittää kun hoitelen nyt tämän oman porukan.. =)

Meidän tyttö se on taas oma virkeä itsensä.. Illan nukkui, kävi pikapesulla ja siirtyi yöksi omaan sänkyyn.. Nyt taas tuntuu virtaa riittävän!

Meillä olisi miehen sukulaisen häät lauantaina ja mua ei kiinnosta mokomat juhlat nyt pätkääkään.. Yleensä menen ihan mielelläni, mutta nyt tökkii.. Ja sunnuntaina mun sukulaistytöt rippijuhlat.. Voih, kun voisi hyvällä omalla tunnolla sanoa, ettei tulla.. Mutta kun oma fyysinen kunto ok, niin ei kehtaa..

Jaahas.. Pitäisiköhän sitä tänään taas saada jotain tehtyäkin.. Eilinen päivä meni ihan vaan ollessa.. Illalla olisi keskimmäisen lapsen pelit, joita pitää ainakin mennä katsomaan.. Alakerrasta olen kovasti viemässä yhtä sohvaa " pellolle" .. Se homma saa kyllä odottaa miestä.. =)

Mukavaa päivää mammat! =)

Piiu ja 007 rv 36+6