### Syyssissien alkuviikko ###
Kommentit (83)
sateista päivää täältä Pohjanmaaltakin. Vettä tulee koko ajan ja tuulee. asteitakin on varmaan vain se 13-14. Mutta eipä tuo mua haittaa. En kuitenkaan aikaani pihalla kuluttas. ja eipähän tarvi käydä kastelemassa vanhempieni pihakukkia. :)
Kiitoksia kirjavinkeistä. Eilen jo kaks kirjaa hain. Laitoin kaikki ehotukset ylös, niin osaa mies hakia mulle myöhemmin lisää. :) Tänään taas nousin kuudelta ylös. Ei tästä nukkumisesta oikein taho tulla mitään. Ois se kiva nukkua joskus pitkään, kun kerrankin pystyy.
Tänään ois sitten taas neuvola. Taitaa taas tulla valituksia mun painosta... Ei kiva. Kohta ne neuvolakäynnitkin on ohi. Eihän täsä pitkästi oo enää sinne synnytykseenkään. :) Kyllä ootanki ku kuuta nousevaa, et saan oman nyytin syliini! On sitä jo niin monta monta vuotta ootettu ja toivottu!
Mutta jatkan sit lisää kun tulen iltapäivällä neuvolasta.
Uma81 33+4
Niin kuin Piiu juuri totesi :)
Kyllä mulla on mennyt kokonaiset 2 päivää niin laiskotellessa, että alkaa jo ahdistaa ;) Kai se on nää kelitkin mitkä saa veltostumaan. Jännä kesä kyllä ollut..
Mä ajattelin kans tehdä mehuja talven varalle! Ite juon paljon omia mehuja, muut ei niinkään. Isäni luona saan varmasti viinimarjapensaat tyhjentää ja taidanpa mennä mökillekkin vielä mustikan keruuseen ens viikonloppuna. Vatut kuulemma siellä oli vielä vähän raakoja. Mansikoita ja muitakin tulee sitten anopin mailta :) Pieni on pakastin vaan, enemmänkin säilöisin marjoja!
Jaa, jäikin lyhyeen tämä näpyttely. Lähdetään kyläilemään äitini luokse.
Dumle rv 32+5
Tänään käytiin aamulla äitipolilla pyörähtämässä, kun huomasin limaista vuotoa, jossa ihan vähän verta mukana.Neuvolasta sanottiin, että suoraan äitipolille tarkastamaan, ettei vaan oo lapsivettä.Mehän tietty säikähdettiin ihan hirveesti, mutta polilla hoitaja taas sanoi,että eikö sulle oo kerrottu että tällainen limaisuus on ihan ok ja normaalia joillekin.No eipä ollu kerrottu.Mutta kaikki siis kunnossa, eikä lapsivettä ollu mukana ollenkaan.Hyvin sattui että siitä limatulpasta on ollu nyt täällä puhetta, kun on ilmeisesti juuri sitä.Alkaa pikkuhiljaa vaan rakoileen.
Lääkäri siis tarkasti kaikki, ja kohdunkaula on jäljellä ja kohtu kiinni.Vauva vastaa viikkoja ja painaa jo 2500g!Eli saman verran kun keskosena syntyny isänsä.Sykkeet ja verenpaineet jne ok.Nyt vaan rauhoittumista ja liian rehkimisen välttelyä.Onneksi jäin nyt siis sairauslomalle!Olenpa tyytyväinen nyt itseeni, että sain sen haettua.Enää en tunne yhtään huonoa omaatuntoa siitä.Oli muuten sama lääkäri, kun äidillä kun minä synnyin :))
Kun nyt siis sain sen dvd-soittimen, niin olisko mulle vinkkejä hyvistä leffoista?Tietäis ostaa tai vuokrata.Katoin eilen Marvinin tyttäret, joka on draama, eli komediaa ja draamaa mieluimmin katon.
Täältä tähän
Hansu ja Hemppa 34+4
Kylläpä siellä on masis keli... Mutta tänään alkaa synnytysvalmennus, vihdoin:) Nyt huomaa, että alkaa pikku hiljaa painamaan tää töissä käynti... Öisin ei oikein saa kunnolla nukuttua (kuten useimmat meistä), jotenkin uni on vaan niin levotonta, vaikka väsy on valtava, eikä vauvakaan ole nyt hereillä pitänyt... Onneks huomenna aloittaa jo mun sijainen, joten tarpeen mukaan pystyy hyvillä mielen jäämään aiemmin jo pois. Vaikka nää kaks viikkoa on varattu perehdytykseen kylläkin...
En enää muista, että kuka se oli ostanut sellaisen paidan vauvalle, jossa luki, että My dad is stronger than your dad -saako udella, että mistä sellaisen löysit? Ois nimittäin todella passeli myös meidän iskälle:) oon haaveillut kokoavani sille jotain isyyspakkauksen tapaista, Dumlelta tuli hyviä vinkkejä tähän tarkoitukseen;)
Tuli oikein kylmät väreet kun luin tuon Hattaran viestin -paluu todellisuuteen... Tässähän periaatteessa voi synnyttää koska vain... Mutta hirveet tsempit täältä sinne synnärille, toivotaan, että kaikki menee hyvin -tavalla tai toisella:) Eilen tuossa äidiltä kyselin hiukan, että kuinka me sisarukset olemme syntyneet. Minä olen tullut 4 viikkoa etuajassa, sisko 1-2 ja samoin veli. Joten tuskin sitten minäkään yli-ajalla odotan, luin ainakin jostain, että olisi jotenkin perinnöllistä tuo synnytyksen alkaminen??? tai ainakin jotenkin niin, että jos äiti on synnyttänyt " etuajassa" , niin suuremmalla todennäköisyydellä myös tytär synnyttää... Mulla kun ei ole vielä niitä omakohtaisia kokemuksia, joihin verrata:)
Mun piti kommentoida varmaan vaikka mitä muuta, mutta en nyt muista enää laisinkaan... Palaan taas, nyt jään odottelee, että pääsis kotiin, synnytysvalmennukseen ja nukkumaan!!! (Ihana aika päivästä alkaa haaveilemaan tästä...)
Poklo ja Papu 32+6
Heippa Poklo! Mä ostin sen kyseisen paidan ja löyty ihan henkalta ja maukalta. hintakin oli mun mielestä vain 6,90 vai 7,90. Se kans sopi ku nakutettu meitin miehelle, kun nostelee puntteja ja on voittanu kerran penkkikisatkin. Ja muutenkin harrastelee potkunyrkkeilyä ym. En voinu jättää ostamatta paitaa.
Mulla kans saattaa olla edessä se et vauveli saattaa tulla etuajassa. Tai ei ainakaan mee yli. Mulle on kans sanottu en se kulkee suvussa jos syntyy etuajassa. Mun äitini äiti on synnyttäny etuajassa. Isoveljeni ja siskoni syntyivät kuukautta etukäteen ja mä kolme viikkoa etukäteen. Siskoni synnytti kaks vanhinta 3 viikkoo etukäteen jne. Joten jännä nähä kuinka itelle käy. Ainakin toivon et ei mee yliajalle tän selän takia. Joudun muuten loppuajan kulkee pyörätuolilla... :) No kolmen viikon päästä on synnytystapa-arvio niin silloin selviää jo meneekö leikkauksen puolelle vai mitä. Mielummin haluaisin ihan alatiesynnytyksen, mut jos ei onnistu niin ei voi mitään.
On sitten harmaata. Yöllä oli kuin olisi ollut syysmyrsky.
Viime yön nukuin hiukan paremmin. Uni oli syvää niissä pätkissä mitä sitä tuli. Tytöt herätti minut viime yönä vain kuusi kertaa!!! Kääk! Täytyy vain tarkastaa, että onhan äiti kotona; onhan? Ja tänään ei ole alapääkään niin kipeä kuin eilen. Hirmuinen jaakobin paini tästä kuitenkin tulee, haenko sairauslomaa vai yritänkö sinnitellä loppuviikon työt. Nyt olen onneksi vapailla alkuviikon. Sitten alkaakin vapaa jakso ja lomat ja lopulta äitiyslomakin.
" Mukava" oli kuulla että muutkin valvoo enkä vain minä. Tässä vaan alkaa epäillä oman pääkopan terveyttä kun valvoo ja valvoo ja valvoo. Yöllä ajatukset alkaa aina kiertää jotain inhottavan negatiivista kehää ja se ei ole kivaa.
Toivottavasti Pippurimammalla on hyvä kääntäjä. Olen kuullut että heitäkin on parempia ja huonompia. Varmasti hirvittää....
Sairaalakassista olette puhuneet, en tosin ole lukenut mitä. Minä pakkaan mukaan kaurapussin, jota voi sitten lämmitellä mikrossa. Huulirasvan ja mammateetä. Ja jotain mukavaa rasvaa ja omia sukkia. Sairaalan sukat on niin kamalia ja mulla ainakin jalat hikoilee ja turpoaa synnytyksen jälkeen hirmuisesti. Sitten laitan kauniit vaatteet itselle, että tunnen oloni taas naiseksi kun lähdemme kotiin. Niin ja meikata aion myös kotiinlähdön kunniaksi.
Lapset ja isi saavat käydä ostamassa vauvalle jonkun kivan kotiintulo vaatteen ja lelun vauvan sänkyyn. Olen myös miettinyt sitä, että mitähän mukavaa vauva voisi antaa isoille siskoille, kun tulee kotiin. Ehkä joku kirja olisi kiva kotiintulo lahja.
Nyt lapset ja minä tarvitaan ruokaa.
terv peikkoäet ja turkulainen 31+2
Kyllä sataa ja sataa, pikku-ukon huoneessa ikkuna auki ja on aika kylmää, mutta ei menee enää kolistelemaan sinne, raukka vasta nukahti. Heräs jo 0600, mun oma vika, oli pissanut taas ohi vaipan ja sänkykin litimärkä, annoin illalla liian paljon juotava. Ensimmäinen parturi- reissu takana, kyllä tuli komea poika, vaikka ma kauan miettin että leikkaanko ne ihanat kiharat pois tai ei, mutta rupees olemaan vaikea kun ruokaa aina hiuksissa. Kylläpä mies reimustaa, häntä jo hävetti meidän pitkätukkainen jätkä:)
Toivon että kaikki vauvelit vielä mahassa pysyisivät, parempi jos ovat täysiaikaiset. Vauvelille parempi, ja äidille myös helpompi. Mutta jaksamista ja hyviä vointeja kuitenkin niille kenellä sairalaan meno jo edessä! Itse sain eilen vauvan kuteet silitetty. Ei kyllä sen jälkeen enää silittele, mutta pakko täällä itselle tekemistä kehittä. Kyllä tuntuivat ne esikoisen vaatteet pienet (mulla aika paljon kokoa 50cm), mutta kun katsoi samalla oma mahaa, sitten tuli hirveä synnytyspelko, että miten ne oikein sieltä ulos mahtuu, huhhhhh. Ja taas kerran huomasin että kaikki vaatteet sinisen ja valkoisen sävyiset, raukka saa olemaan tyttö jos syntyy. En ole saanut ostettua yhtäkään vaaleanpunaista vaatetta..., jotenkin en halua edes katsoa niitä, kumma!!!
Esikoisen syntymästä kauhein muitso see, että heti laitettiin sänkyyn lepämään (olin jo 9cm auki kun sairalaan menin) ja sieltä päin sitten pakotettin ponnistelemaan, mikä ei onnistunut ollenkaan. JOtenkin se vauva kuitenkin ulos saatiin(vähän imukupilla autettiin) ja pitäis kai olla onnellinen että ensisynnytys sairaalassa kestoi vaan 1h20min...
Selkäkivuista- sanoin neuvolassa että välillä särkee, kätilö vaan totesi että pitäis jumpata. No sanoin että ei jaksaa sen esikoisen kanssa enää jumpata, nostelemista vielä kylliksi. Mutta olen huomannut että jos nukun yöllä selällä (ja tuntuu hyvälle see asento), niin aamulla ja päivällä selkä kipeänä. En tiedä onko muilla samaa vaikutusta, mutta olen nyte yrittänyt nukkua kyljellä, niin välttyn pahoimmilta selkäkivuilta.
Meillä ei kastetta lasta (ei kuuluu kirkkoon), eli esikoisen aikana tuli aika nopeasti maistraattista kotiin joku paperi, täyttime sen ja olisko ollut jo pari viikkoa kun lapsella oli virallisesti oma Kela-kortti, nimi yms. Toivottavasti nyte sama nopea homma, kun pitäis pikaisesti se passikin saata.
Kaksosten rattaat ostin uudet, mutta sen takia että niitä täältä ei saa. Saksasta tilasin ja ovat matkaratas- tyyppiset. Meinasin niitä sinne uuden kotimaahan. Myin yhdistelmävaunut jo pois, esikoinen vaan Ora Malla-n rattaissa. Ostin vielä 15 eurolla makuuvaunut (eli löytö, Emmaljungan kovakoppaiset makuuvaunut), sinne saa myös sisaristuimen. Katsotaan sitten mikä se vaunu-yhdistelmä saa olemaan, esikoinen kova kävelemään, mutta aina väärään suuntan ja nopeasti...
kewa ja toukka 33+1
Täytyypä käydä tsekkaamassa tuo Jumbon henkka maukka, jos siellä olisi...:) Meidän iskä ei nyt ihan noin " kilpatasolla" urheile, mutta hakee aina kovaa kannustusta sille, että onko hän lihaksikas...;) Oikeesti!! tuntuu, että se on joskus pahempi kuin akat (" miltä mun hartiat näyttää tässä paidassa" ...=)).
Tuli tuossa juuri tieto, että tämä jonka piti tulla mua lomittamaan, päättikin, ettei tule, jatkaa entisessä paikassa... Voihan vee... toinen jota sitten kysytään, pääsee aloittamaan vasta syyskuun alussa, joten jää tässä nyt sitten vähäksi aikaa nämä meidän asiakkaat " tyhjän päälle" ... Minkäs teet... Täytyy nyt yrittää sinnitellä sinne 14.8. saakka, jos vähän jeesais sitten... Ottanee kyllä päähän...
Kohta syömään!!
Nimimerkillä,
Kyllä mä vähän töitäkin tein tässä välissä...=)
Kuukausi meni lomaillessa kun mieskin oli kotona ja nyt sitten palasi maanantaina töihin. Mulla alkoi äitiysloma eilen ja kotosalla ollaan siis pojan kanssa. Poju nukkuu nyt joten jospa muutaman rivin ehtiti kirjoittaa. Aina välillä olen teidän kuulumisia käynyt lukemassa ja positiivinen ylläri on joka kerta se, että kaikkien vauvat on vielä masussa, toivottavasti vielä muutaman viikon. Täällä etelässä on ihan hirmuinen myrsky juuri nyt ja kyllä pelottaa ettei puita kaadu talon päälle tai muuta kaameaa tapahdu, makoilin jo sängyllä, mutta ei tässä tuulen ja sateen metelissä pysty nukkumaan. Me asutaan vielä meren rannassa niin nämä myrskyt on kyllä aina aika hurjia.
Hattaralle tsempitykset, että vaavi malttaisi vielä muutaman viikon ja PippuriMammalle kanssa onnea kääntöyritykseen.
Omaa napaa: Mulla lomailun herkuttelut kostautui viime neuvolassa kun pissassa oli sokeria ja heti passitettiin sokerirasitustestiin. Tänään siellä sitten olin, ihan hyvin meni, soittelen vielä tänään myöhemmin tuloksia. En mä jotenkin tyhmyyksissäni tajunnut välttää herkkuja ennen neuvolaa ollenkaan ja oltiin oltu vajaa viikko mun vanhempien mökillä, jossa äiti passasi herkuillaan koko ajan ja karkkiakin tuli syötyä. Enkä jotenkin tajunnut, että vielä näin loppumetreilläkin noita sokereja noin tarkkaan syynätään, tyhmä minä. Tähän saakka kun pissa on aina ollut puhdas, esikoisen odotusaikana myös.
Nukkumisvaikeuksia täälläkin ja samoin vielä esikoisella, joten kyllä välillä aamuisin itkua väännän kun pitää esikoisen kanssa nousta kukonlaulun aikaan. Tänään jo miehelle itkin, että jos vauva on huono nukkumaan ja esikoinen jatkaa tuota menoaan niin en tiedä miten jaksan. Esikoinen siirrettiin joku aika sitten pinniksestä lasten sänkyyn ja nyt sitten on ruvennut sieltä tulemaan meidän sänkyyn aamulla 5 jälkeen, eikä siis nukkumaan vaan riehumaan. Ja vaikka mitä tekis niin ei vaan nuku. Tänä aamuna päätin, että tästä lähtien ollaan sitten kylmiä vanhempia ja viedään poika takaisin omaan sänkyynsä heti kun sieltä kömpii, koska sitten kun vauvakin on meidän huoneessa niin tuosta ei vaan tule mitään jos esikoinenkin sinne tulee eikä suostu nukkumaan. Koitetaan nyt siis tuollaista, että pysyisi omassa sängyssään. Tähän saakka on nukkunut tosi hyvin aamuisinkin omassa sängyssään.
Sairaalakassista olette kirjoitelleet. Itse pakkailin esikoisen synnytykseen lähtiessä vasta kun lähtö koitti ja samoin teen varmaan nyttenkin. Tuskin mitään pikalähtöä on tulossa nytkään. Rupesi huvittamaan kun joku -sori, en muista nimimerkkiä- kirjoitti, että tai mies pakkaa jos itse konttaa lattialla, näin taisi meillä olla esikoisen kanssa. Aika pitkään kärvistelin kotona ja tosiaan konttailin lattialla tuskissani lämpöpussin kanssa. Esikoisen hoitolaukun pakkaan varmaan jo etukäteen.
Eilen sain sentään jo lastenhuoneen liinavaatekaapin järkättyä ja sinne pikkuiset lakanat ja harsot järjestykseen. Mies kaivoi eilen vaatekomerosta vauvan vaatteet ja niitä ehkä tänään ja huomenna järkkäilen. Mietin vaan, että pitäisköhän ne pestä kun on tietty puhtaina säilytykseen meidän vaatekomeroon pari vuotta sitten laitettu, miten muut, oletteko vielä pesseet ennen kaappiin laittoa? Aika sinertävävoittoista tuo vaatetus on, mutta odotellaan nyt sinne synnytykseen ja ostetaan sitten punaista röyhelöä jos on tarpeen..Ja varmasti saa mahdollinen tyttökin tyytyä siniseen, voi raukkaa!
Jeps, hyviä vointeja, ehkä menen vielä vähäksi aikaa sängylle pötköttelemään ennen kun tuo poika herää.
Jondeliini ja pikkuinen 35+3
ja löytyihän sitä. Siis ei se mitenkään iloinen asia ole että muillakin on hankalaa, mutta aina se vain kummasti helpottaa omaa oloa kun tietää ettei ole ainoa. Just tuota Jondeliinin juttua luin, miten esikoisen kanssa on aamut kurjia - täältä lähtee kasa myötätuntoa teidän osoitteeseen! Meillä on esikoisen kanssa tällä hetkellä hyvä tilanne yöunien suhteen, mutta niin pitkään on hänen kanssaan jouduttu sinnittelemään että hyvin voin kuvitella miten on mieli aamulla maassa. Meidän muksu saa jatkaa pinnasängyssä vielä ja olkoon sitten tarvittaessa molemmat lapset pinnasängyissä. Ensimmäistä kertaa on meidän talossa yöt suht rauhallisia, joten en missään nimessä halua järkyttää tätä tasapainoa...
Jondeliini kyseli myös niistä vauvanvaatteiden pesusta. Mietin ihan samaa asiaa. Voi olla, että jätän pesemättä. Riippuu siitä, tuoksuvatko vielä raikkaalle vaiko kenties kaapille. Siitä ei kuitenkaan montaa kuukautta ole kun pesin ja pakkasin vauvanvaatteet yläkaappiin.
Kiitos muuten muistutuksesta, että esikoisen hoitolaukkukin on syytä valmistella jossain vaiheessa! Sitä mä en ollu ajatellutkaan vielä. Tosin meillä varmaan tulee hoitaja kotiin, mutta jotain ohjelappusta pitäs varmaan laittaa päivärytmistä ym.
Mua nauratti nuo Poklon ja Uman jutut siitä vahva isi -paidasta. Meille ei semmonen paita oikein istuisi. Paremmin kävis tekstillä tyyliin " My dad has read more books than your dad will ever read" tai " My dad speaks 10 languages, how about yours?" tai vastaavaa. :)
Mies kysyi viikonloppuna, että kummanlaisen vauvan ottaisin mieluummin: a) sellaisen joka nukkuu huonosti mutta syö hyvin, vai b) sellaisen joka nukkuu hyvin mutta syö huonosti ja on rinnalla vähintään 2h kerrallaan. Mun ei tarvinu pohtia hetkeäkään, valitsin heti vaihtoehdon b. Esikoisen kanssa valvottiin ensimmäiset 8,5kk (kateellisena ajattelin niitä joiden vauvoilla on 3kk koliikki) mutta hän oli superhyvä syömään, ihan pienestä pitäen otti 5 minuutissa rinnasta sen mitä tarvitsi. Nyt kokeilisin ihan mielellään vähän toisenlaista elämää. :)
Jahas, sämpylät on uunissa valmiina ja poika herää päiväunilta. Menoksi!
meillä meni viime viikko niin, että joka ikinen yö/aamu oli poika ja sänky märkänä. Viime yö oli ensimmäinen kuiva yö, kun kokeilin laittaa pojalle isomman vaipan. Meillä on normaalisti käytössä liberon vaipat, niin ostin isompaa kokoa lidlin vaippoja kun ne on jotenkin paksumpiakin. Auttaiskohan se teilläkin?
Kirahviina: ihania nuo sun ehdotukset paitateksteihin!
Poklo: ei meilläkään mies nyt niin kilpailumieles nostele. Rauhanturvaajana ollessaan voitti yhet penkkikisat, ei muuta. Ja meillä mua naurattaa, kun mies joskus puoli leikillään valittelee olemattomia mahamakkaroitaan ym. ja sitä et ei voi syödä jotain hyvää kun pitää ajatella linjoa... No mä saan synnytyksen jälkeen näyttää mitä ne mahamakkarat on! :)
Joo neuvolassakin tuli käytyä. ja supistelujahan ne oli. Nyt seurataan niitä viikko ja ens viikolla on uus aika. Kuulemma ensi synnyttäjällä supparit on jo ihan normaaleja tässä vaiheessa. Kohdunsuun pehmeneminen kuulemma kestää kauemmin kuin uudelleen synnyttäjällä. No ens viikkoon tosiaan seuraan tilannetta. Ja jos jatkuu samanlaisena niin pääsen ens kerralla lääkäriin. ja jos pahenee niin pitää ottaa yhteyttä jo aikasemmin.
Kyseli se terkka multa et onko mulla varasuunnitelmaa jos vauva syntyy ennenkuin mies tulee kotiin. Tai siis varatukihenkilöä. Ei mulla oo, kun mä oon päättäny et vauva ei synny ennekuin mies on kahen viikon päästä kotona.
Muuten kaikki oli hyvin. Verenpaine 104/55, pissa puhas, hemppa 120, kohdunpohjankorkeus 32,5 (kasvanu 2 viikossa 1,5 cm!) syke 150. Painoa tullu 800 g viikossa. Viimeks oli hieman laskenu. Nyt tullu yhteensä13,9. Niin ja se tunnusteli mahaa ja vauvaa ja sano et on hyvän kokonen kaveri tulossa. kuulemma vois jo kokonsa puolesta syntyä! Ei sanonu mitään koko arviota... Ois kiva tietää minkäkokonen on.no kolmen viikon päästä on se arvio.
Perjantaina mulla ois se tutustuminen synnäriin. Inhottaa vaan mennä yksin, kun mies on poissa. Jotenkin orpo olo tulee, muiden parien seassa...
Mutta nyt takamus puutuu siihen malliin et on pakko lähtee pois koneelta!
Aurinkoista päivän jatkoa! (meillä alko yllättäen puolen päivän jälkeen paistaa!)
Uma81
Pikaseen tulin piipahtaa kun on taas ajoittain tämä istuminen vaikeaa.
Toivottavasti Hattara saa vielä kasvattaa ja vahvistaa vauvaa sairaalassa!
Pippurimammalle toivon myös onnistunutta kääntö yritystä!
Toivottavasti pian teistä jotakin kuullaan!!!
Me tultiin vasta tänään tänään tänne turkuun kun vettä odoteltiin kotiin iltaan saakka,vaan eipä tullut (Kovaa murinaaaa ja kiroilua;¤&&/)
Meidän tulevalle ekalauokkalaiselle nousi illalla korkea kuume ja yöllä näki tavalliseen tapaansa halluja ja itkeskeli paljon.Minä pitelin kylmiä kääröjä ja juotin vettä pitkin yötä.Eli taas sitä ollaan ihan töttörööö.
Meidän oli kuitenkin pakko aamulla lähteä tänne turkuun mukaan kun ei ole sitä vettä kotona (wc haisee ja keittiö näyttää joltakin mitä ei sanat pysty kuvaamaan;()
Eli täällä minä huoneessa tytön kanssa makoilen ja isompi ramppaa lastenleikkihuoneen ja tämän väliä.Mies tulee onneksi kohta töistä.
On täällä kyllä sairasta sakkia.Minä pitelen vatsaani kun välillä koskee kovasti ja pikku nupullani on nyt kuumetta 38,7c.No eiköhän tämä tästä.Huomenna pitää mennä Sonjan kanssa lääkäriin kun valitteli just kurkkua ja onneksi on sitten vettäkin tullut kun kotiin päästään!
Enään 2 päivää ja mut huolitaan jorviin synnyttämään kun siel on raja 35rv.Mä olen molemmat siellä saanut ja olen tyytyväinen ollut.
Joku muukin oli sinne menossa?
Piiu kirjoitteli että tajusi että voihan se lapsi syntyä yölläkin,minä olen taas tajunnut että voihan se syntyä muulloinkin kuin yöllä.Molempia olen yöllä äheltänyt ja aamuyöstä ovat syntyneet.
Mulla on mukana täällä " synnytys" tarvikkeet mutta ajattelin kuitenkin " omassa" sairaalassa tämän kullan saada...
Mutta nyt päästän tytön pelaamaan kun toi Monsesteri leffa pyörii telkussa jo kolmatta kertaa...
Voikaa hyvin!
Kävin juuri vaklaamassa Kakplussan sivuilta, että PippuriMamman käännös oli onnistunut ja hän oli hyvillä mielin! Hieno kuulla tällaisia uutisia! Toivotaan, että hattarakin voi hyvin.
Uma: Jotenkin olen niin hengessä mukana, kun mullakin on tuo mies reissussa ja yksi vaihtoehto on, että synnytän ilman häntä. Kolme synnytystä takana, enkä osaa ihan kauheasti stressata tuota sen takia, että nainen se on joka tapauksessa, joka sen työn siinä synnytyksessä tekee. Miehen rooli on lähinnä olla henkisenä tukena, näin ainakin minä koen. Tosin meillä takana kolme helpohkoa luomusynnytystä, että toiset voivat olla eri mieltä. Mutta tsemppiä vaan, ja voi hyvinkin olla, että nuo supistelusi vasta pikkuhiljaa valmistelevat paikkoja. Onpahan sitten lyhyempi synnytys, kun pikkuhiljaa paikat aukeavat.
Täällä päivä on taas sujunut ihan mukavasti. Sadetta on ollut, mutta lähdettiin silti tuonne puistoon ja sieltä löytyi leikkikavereita. Ruuaksi oli vielä lasagnea, niin lapsetkin tykkäsivät.
Masu on ihan jees, mutta kun rehkii (imuroin), sattuu toiseen kylkeen. Onneksi istukka ei ole siinä. Otan siis rauhallisemmin hetken. Täytyy näköjään imuroida muutama huone kerrallaan.
Mukavaa viikon jatkoa! Sadetta luvassa, mutta loppuviikolla onneksi lämpenee ja kuivuu. Helpompaa tämä elämä lasten kanssa!
apinaemo 34+2
Rakkausvauva: minäkin olen menossa Jorviin ja mietinkin just joku päivä tuota rajaa, että milloin sinne pääsee ja milloin joutuu hesaan (hehe...). No, ajattelin kyllä ylittää tuon 35 viikkoa reippaasti! =)
Koetahan jaksella ja nauttikaa Turun reissusta!
apinaemo 34+2
[color=purple]Äipän luona kyläiltiin ja siskonikin oli siellä lapsineen, äiti laittoi ruokaa ja herkkuja :D
[b]Synnytys[/b] se vaan mietityttää.. Vaikka mulle tämä onkin jo toinen kierros, jännittää ehkä enempi kuin ekalla kerralla. Sillon ei tiennyt mitä on edessä ja kaikkeen suhtautui hyvin optimistisesti. Eka synnytys vielä päättyi imukuppiin, vauvan sydänäänten laskun ja pitkittyneen ponnistusvaiheen vuoksi. Nyt olisi mukava tietää johtuiko kaikki siitä että paikat on ahtaat, vai?! Tyttö ei ollut edes iso, 3370g. Tällä kertaa th sanoi jo ekassa neuvolassa, ettei mua laiteta synnyttämään yli 3,5kg :O
Helpottaisi päästä synnytystapa-arvioon. Pitää kuulemma odottaa lääkärin mielipidettä ja sen saa vasta joskus rv 36.
[b]Poklo[/b] mä mietin sitä isyyspakkauksen kokoamista sillain miehen kautta – että tulisi varmasti kaikkea sellaista mikä sopii juuri omalle miehelle. Mitä tarvii ja mikä huumori sytyttää. Vaikeasti selitetty, mutta pointti että olisi saajansa näköinen ;) Mikä varmasti on itsestään selvyys..
[b]Vauvan lahja sisaruksille[/b] – [b]Peikkoäet[/b] mainitsi aiheesta. Me ostettiin jo tytölle (6v) Geomac –niitä magneetti juttuja, kun oli Prismassa hyvässä tarjouksessa!! (nehän on tosi kalliita) 15e oli hinta ja ovh n. 39.90e!! Tyttö saa sitten niitä ”vauvalta”, vaikka tietää ettei vauva niitä mukanaan oikeasti tuo ;)
Siskon kanssa (jolla lapset 3v ja 4kk) puhuttiin juuri aiheesta - Miten isompi lapsi suhtautuu äidin sairaalassa oloon synnytyksen jälkeen! Ja paljon sain hyviä vinkkejä :) Vaikka meillä on jo isompi tämä ensimmäinen, voi olla vaikeaa suhtautua siihen että äiti jääkin niin pitkäksi aikaa sairaalaan vauvan kanssa. Vaikkei olekaan sairas! Ja mitä tunteita lapsi käy läpi tullessaan katsomaan uutta vauvaa, sekä äitiä. Tai miltä tuntuu kun äiti ja isi lähtee sinne sairaalaan ja hän jää hoitoon jollekkin - hyvä valmistaa sitä hoitajaakin siihen mitä lapsen päässä voi liikkua. Eikö jossain joskus sanottu että sisaruksen syntymistä verrataan jopa pettämiseen - Eli samoja tunteita käy lapsi lävitse siinä tilanteessa, kuin itse kävisi jos näkisi miehensä toisen kanssa tmv.
Joo, mutta jottei mene vallan romaaniksi poistun takavasemmalle ;)
Mä kans kävin vaklaamassa Kaksplussalla ja PippuriMammalla oli käännös onnistunut :) Hyvä niin!! Ja toivottavasti Hattara vielä kasvattaa vauvaansa masussa.
Yritän tuohon loppuun liittää masukuvaani, se on kyllä huono kun itse yrittää kameralla ottaa..
Käytiin tänään tyttöjen kanssa pikainen kierros Ikeassa hakemassa niitä ihania hajutuikkuja ja tsiisus miten paljon siellä oli ihmisiä!!! Siis aivan mieletön. Ei meinannu autolle parkkipaikkaa saada.. Onneksi päästiin hengissä pois sieltä =)
Oma olo ihan jees, öisin olen alkanut heräilemään ja masua välillä kiristelee ikävästi:/ Kait se kohtu harjoittelee!! Mä vaan olen niin asennoitunut siihen että yli menee tälläkin kertaa kun molemmat aiemmat sen reilun viikon ovat menneet.
Jepsis mutta nyt muiden hommien pariin :)
http://www.aijaa.com/v.php?i=780125.jpg
Ihgu masukuva outsalla.. =)
Uma pohdiskeli tuota synnytystä ja miehen kotiin kerkiämistä ennen sitä.. Toivotaan, että kaikki todella menee niin kuin olet suunnitellut.. Miehellenihän leikilläni " lupasin" ettei vauva synny ainakaan kahteen viikkoon remontin takia.. Anoppi kävi tänään.. Lähtevät viikon päästä torstaina kymmenen päivän ulkomaan reissuun ja toivoi, ettei vauva synny sen matkan aikana.. Olikohan miehen suvulla muita toiveita lapsen syntymän varalta? Tiedän sitten ajoittaa homman oikein.. =) Heh!
Au! Istuminen sattuu nyt, palaan hieman myöhemmin..
Huomenta! Ja taas tuli herättyä kuudelta, kun selkä oli niin kipeä. No näin aamusta on aina kiva touhata kaikkee. oon jo vessan pessy ja vähän alottelin vaatehuoneen järjestämistä. Jos sitä pikkuhiljaa tän päivän aikana tekis viikkosiivouksen ja huomen leipois omenapiirakkaa.
Ulkona taas vaihteeks sataa kaatamalla vettä. Joten ei tuu varmaan tän päivän aikana paljoa ulkona oltua. No onhan mulla muutama leffa tuossa, pari kirjaa ja kasa lehtiä. Eiköhän sitä saa päivän jotenkin kulumaan.
Mutta nyt aamupalan tekoon.
Uma81 33+5
Vaihteeksi hyvin ja putkeen nukuttu yö takana.. Ei supisteluja, ei närästystä..
Limatulpasta oli kirjoitusta.. En minäkään ole kuin kerran moisen pongannut.. Keskimmäisen synnytyksessä.. Muulloin päässyt karkaamaan ohi silmien.. =)
Sadetta, sadetta.. Tuli siis sisäpäivä.. On tässä tullut shoppailtua niin paljon, että paras pysyä kotosalla ettei tili ala huutaa tyhjyyttään.. =) Kyllä täällä kotinurkissakin tekemistä löytyy.. Aina vaan! Marjapensaitakin pitäisi tyhjentää.. Viime vuonna keräsin kaikki puskat tyhjiksi ja kannoin sitten mehuja talven aikana töihin, kun ei meillä niin paljon niitä mene.. Kunhan jotain saisi edes tällä kertaa talteen..
Vanhin tyttö kärsii flunssasta.. Reppana niistelee nenu punaisena sängyssään.. On silti vielä äidin pieni.. =) Piti kangaskauppaan hänen kanssaan tänään lähteä, mutta onkohan tuosta lähtijäksi..?
Haikarapolska.. Kyllä olen valmis treffaamaan taasen.. =) Katsellaan jossain vaiheessa.. Meillä kun alkaa nuo koulutkin lapsilla jo ensi viikon lopulla..
Äh, alkoi hieman polttelemaan taas tuo aamukahvi.. =(
Se on kuulkaas huomenna elokuu! Elokuisissa on jo syntynyt monta vauvaa.. Pian on meidänkin aika!! =)
Piiu ja nasu-neiti (?) rv 36+4