Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitittelystä: Tänään asiakas valitti, kun teitittelin häntä.

Vierailija
28.07.2007 |

Kuulemma ei ole niin vanha, että tarvitsisi teititellä... Sanoin sitten, että ohjeena on teititellä kaikkia itseä vanhempia ja lupasin yrittää muistaa olla teitittelemättä just tätä asiakasta tulevaisuudessa.

Lopulta tyyppi puuskahti, että jos vielä kerrankin teitittelen häntä, hän hommaa mulle potkut eikä koskaan astu jalallaan kauppaan.

Ja oli muuten käynyt infossakin valittamassa.

Mitä mieltä olette teitittelystä?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähdääänhän se tässäkin ketjussa, ettei tapa ole tuttu.

Mutta vaikka asiakkaista osa on moukkia, ei asiakaspalvelijan tarvitse sitä välttämättä olla.

Vierailija
62/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itseäni selvästi vanhempi ihminen teitittelee, niin otan sen kohteliaisuutena, jonka katson kuuluvan hänen tapakulttuuriinsa. Sen sijaan toista nuorta teitittelevä nuori on teennäisyyden huippu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitittelystä tulee erottautumisen väline. Ei kohteliaisuuden.

Vierailija
64/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 30-vuotias ja hän luultavasti n. 25-vuotias, tuntuu vähän tyhmältä.

Vierailija
65/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan naurettavaa kuvitella etta suomessa pitaisi parikymppisia teititella oli ne sitten asiakkaita tai ei. mun mielesta vanhuksia pitaa teititella koska heille teitittely kuului asiaan nuorena ja ovat siihen tottuneet.

Vierailija
66/74 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulee kohdalle asiakas, jota teitittelette, samaa matkaa sinuteltavan kanssa - luuletteko, että tuntevat itsensä tasa-arvoisiksi silmissänne...

Vierailija
67/74 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sanoisitteko pikemmin " oletteko valinneet" vai " oletteko valinnut" ?

70% varmuudella menee väärin.

Jos ei uskalla teititellä, aika pitkälle voi kiertää koko asian; " oliko siinä kaikki?" .

Siinä kaikki ;) Olkaapa hyvät!

Vierailija
68/74 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teitittely kuuluu suomalaiseenkin kulttuuriin. 70-luvulle asti se oli aivan luonnollinen osa jokapäiväistä käyttäytymistä. Sen jälkeen alettiin matkia Ruotsin sinuttelu-kulttuuria. teitittely kuuluu ehdottomasti hyviin tapoihin ja hyvään asiakaspalveluun. Ja Ruotsissakin, jossa vain kuninkaallisia on teititelty viime vuosikymmeninä, on teitittely saamassa taas jalansijaa. Minä oletan, että minua teititellään en ikäni takia vaan merkkinä hyvistä käytöstavoista ja myös merkkinä kunnioituksesta. En vedä herneitä nenään, vaikka minua sinuteltaisiin, mutta aivan nuorille " mitä sä otat" -tyypeille vastaan teitittelemällä. Sinänsä aivan turhaan, koska he eivät oikeasti tajua, mikä on homman nimi.

Vierailija
69/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija:

Nykyään voisi ihan hyvin sinutella ainakin alle 60-vuotiaita. Kukaan ei varmaan sinuttelusta pahastu, mutta teitittelystä kylläkin.

Olen kesätöissä isossa kauppaketjussa, ja meillä on tosiaan ohjeena teititellä kaikkia itseä vanhempia (eli mä teitittelen melkein jokaista ;-).

Mitenköhän muissa ketjuissa on ohjeena? Tai yleensä asiakaspalvelussa?

Oma mielipiteeni on kyllä se, että vain juntit loukkaantuvat teitittelystä...

ap

No kuka sitten loukkaantuu sinuttelusta?

Vierailija
70/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija:

Nykyään voisi ihan hyvin sinutella ainakin alle 60-vuotiaita. Kukaan ei varmaan sinuttelusta pahastu, mutta teitittelystä kylläkin.

Olen kesätöissä isossa kauppaketjussa, ja meillä on tosiaan ohjeena teititellä kaikkia itseä vanhempia (eli mä teitittelen melkein jokaista ;-).

Mitenköhän muissa ketjuissa on ohjeena? Tai yleensä asiakaspalvelussa?

Oma mielipiteeni on kyllä se, että vain juntit loukkaantuvat teitittelystä...

ap

No kuka sitten loukkaantuu sinuttelusta?

Palveluammatissa sivistynyt ihminen teitittelee itseään vanhempia ihmisiä. Koita jaksaa ajatella.

Vierailija
71/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä asiakkaalla oli ensimmäisen maailman ongelma.

Vierailija
72/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on ihan sama teititelläänkö minua Suomessa, mutta Saksassa olen huomannut ärsyyntyväni sinuttelusta.

Suomessa ärsyttää, kun kaupan kassalla ensin teititellään ja sitten heti perään seuraavassa lauseessa sinutellaan.

Vierailija
73/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymppisinä mua ja mun poikaystävää sanoi joku täti lapselleen joskus tädiksi ja sedäksi. Se vasta tuntui hoopolta.

Vierailija
74/74 |
24.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pitää teititellä ja rouvitella. Kaikki sinuttelut ja moit pitää unohtaa.

Terkuin rouva 50v