Teitittelystä: Tänään asiakas valitti, kun teitittelin häntä.
Kuulemma ei ole niin vanha, että tarvitsisi teititellä... Sanoin sitten, että ohjeena on teititellä kaikkia itseä vanhempia ja lupasin yrittää muistaa olla teitittelemättä just tätä asiakasta tulevaisuudessa.
Lopulta tyyppi puuskahti, että jos vielä kerrankin teitittelen häntä, hän hommaa mulle potkut eikä koskaan astu jalallaan kauppaan.
Ja oli muuten käynyt infossakin valittamassa.
Mitä mieltä olette teitittelystä?
Kommentit (74)
Saako teitä Stockalla teititellä vai ei?
Olen todella kiinnostunut.
T: 18 ja myyjä
Koen olevani ihmisenä ihan saman arvoinen, kuin minua palveleva myyjä, tarjoilija tai lääkäri. Miksi te ihmiset haluatte itseänne teititeltävän? Tunnetteko itsenne jotenkin paremmiksi siten?
Ja vain vanhuksia kuuluu Suomessa teititellä, ei nuoria eikä edes keski-ikäisiä.
kuulostaa, ku joku 2-kymppinen myyjä puhuttelee 9-kymppistä pappaa tyyliin otatsä viel muuta? Ei hemmetti. Moukkia nämä nykyajan ihmiset on, pohjasakkaa moni.
Vierailija:
Saako teitä Stockalla teititellä vai ei?
Olen todella kiinnostunut.
T: 18 ja myyjä
sitten ollaan ku siat pellossa käytöstapojen suhteen. Keski-Euroopassa ei tulis mieleenkään sinuitella edes työkavereita saati kaupan asiakkaita. Olen sama mieltä siitä, että teitittelyä kammoksuvat eniten juntit ihmiset. Ja jos on fiksu ja ei tarvitse sinutella, niin monesti vanhemmat ihmiset sanovat kohteliaasti, että heitä saa kyllä sinutella ihan vapaasti. Itse olen joutunut työssäni puhuttelemaan esimerkiksi " herra vuorineuvos se ja se" . Näin siis silloin nuormepana, kun tein töitä ihmisten kotona.
käydessä tuntuu hassulta, kun aina teititellään ja olen 37-v.
En siitä valittamaankaan rupea, mutta tuntee itsensä vanhaksi.
Ei sinuttelu tai teitittely kerro sivistystasosta eikä junttiudesta, paitsi ehkä juuri silloin, jos vieraat nuoret sinuttelevat vanhoja ihmisiä.
Ei teitittely tarkoita aina sitä, että on vanha, vaan asiakaspalvelussa on kohteliasta teititellä...
Eli jatkan teitittelyä.
Jos et sitä minulta halua, niin sano siitä asiallisesti.
T: Aina asiallinen ja ystävällinen Stockan myyjä. Nro 25.
päivää, iltaa, huomenta. jos tervehtii heillä/moilla, voi sinutella. ja tuossakin auttaa vaisto, miten tervehtiä. kertaakaan ei ole minua moitittu!
Vierailija:
Eli jatkan teitittelyä.Jos et sitä minulta halua, niin sano siitä asiallisesti.
T: Aina asiallinen ja ystävällinen Stockan myyjä. Nro 25.
minua saa teititella niin taalla keski-euroopassa kuin siella Suomessakin.
ja odotan että teititeltäisiin. En ole yhtään sen vähempiarvoinen asiakas kuin yli 50v ikäisetkään. Välillä tuntuu että kun myyjä on samaa ikäluokkaa kuin minä, he katsovat oikeudekseen puhua minulle miten lystää.
Teitittely on aina kohteliaisuus!!!!!!!!!!!!!!
Teitittelen todellakin jatkossakin. Ottakaa se kohteliaisuutena.
T: Se Stockan myyjä ja nyt nukkumaan
Ps. Olitte muuten tänään todella kivoja asiakkaita.
Vierailija:
Ja itse teitittelen asiakaspalvelijaa. Missä epätasa-arvo?
tai vaikkapa kaikkia asiakkaita, ei kenenkään tarvitsisi loukkaantua.
Aika moukkamainen ajatus itse asiassa, että vain vanhuksia teititeltäisiin - kuinka epäkohteliasta on esittää huomautuksia esimerkiksi naisen iästä - tuollainen teitittelyhän olisi suora solvaus...
Vierailija: