Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitittelystä: Tänään asiakas valitti, kun teitittelin häntä.

Vierailija
28.07.2007 |

Kuulemma ei ole niin vanha, että tarvitsisi teititellä... Sanoin sitten, että ohjeena on teititellä kaikkia itseä vanhempia ja lupasin yrittää muistaa olla teitittelemättä just tätä asiakasta tulevaisuudessa.

Lopulta tyyppi puuskahti, että jos vielä kerrankin teitittelen häntä, hän hommaa mulle potkut eikä koskaan astu jalallaan kauppaan.

Ja oli muuten käynyt infossakin valittamassa.

Mitä mieltä olette teitittelystä?

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama oli stockalla joskus kun siellä kesätöitä tein. Ja pidän itse teitittelystä

t:kalkkis 37 vee

Vierailija
2/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kamalan kauaa siitä kun lapset teitittelivät omia vanhempiaan. Tätä menoa ollaan takaisin siinä pisteessä kun 25-vuotiaat (ikäiseni) vaatii jo teitittelyä.

Itsekin olen myyjä ja toki teitittelen, perstuntumalla. Pieni paikkakunta ja melko vakiintunut asiakaskunta, sen kyllä oppii näkemään kuka on turhantärkeä ja kuka ei. Vanhukset erikseen. Heitä teitittelen aina (paitsi jos toisin on asiakkaan kanssa sovittu) koska siihen ovat tottuneet, ovat ehkä itse aikanaan teititelleet jopa omia vanhempiaan.

T: Yksi myyjä lisää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Teitittele aina, kun keskustelet vanhemman henkilön kanssa, keskustelet korkeammassa asemassa olevan henkilön kanssa, olet mies ja keskustelet naisen kanssa, ellei nainen ole huomattavasti nuorempi.

Sinuttelua voi ehdottaa vanhempi henkilö nuoremmalle, korkeammassa asemassa oleva henkilö alemmassa asemassa olevalle, nainen miehelle, mies huomattavasti nuoremmalle naiselle, esimies alaiselle, talon isäntä vieraille."

Vierailija
4/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teita teititellaan kaupoissa, teititteletko itse myyjaa vastaavasti ? voisitteko antaa minulle euron kolikkoja takaisin ?

Vierailija
5/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti ovat. heidän vanhempansa ovat kuulemma olleet te.

Vierailija
6/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai siinä edes pääperiaatteessa ole kyse iästä, vaan kunnioituksesta. Jos vierasta ihmistä pitää minusta tietyn asteisesti kunníoittaa, ainakin siihen pisteeseen saakka kunnes osoittaa ettei ole kunnioituksen arvoinen. Hyvät tavat kuolevat aivan harmittavan nopeasti Suomessa! Ja minä ainakin teitittelen kaikkia asiakkaitani, paitsi lapsia, iästä viis. Olen sisustussuunnittelija. Teitittelyn lopetan vasta kun huomaan vastapuolen sinuttelevan ja kun koen tutustuneemme tarpeeksi. Minusta tämä on yksinkertaisesti sellainen asia, että sillä osoitan asiakkaan olevan minulle tärkeä. En voisi kuvitellakaan sanovani vieraalle ihmiselle, että " Hei kuule sulle mää sanoisin, että tää on sitä sua!" ;o) Tuulesta temmattu lause, mutta ymmärrätte varmaan.

Vierailija
7/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tulisiko teille vielä jotain muuta ollakseen kohtelias. sitä varmasti moni vanhempi ihminen hakee takaa tuosta teitittelystä harmistumisella.

Vierailija:

kuulostaa, ku joku 2-kymppinen myyjä puhuttelee 9-kymppistä pappaa tyyliin otatsä viel muuta? Ei hemmetti. Moukkia nämä nykyajan ihmiset on, pohjasakkaa moni.

Vierailija
8/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tykkää että teititellään, teet sinunkaupat. Niin se menee!

Näin oli tehnyt myös edellisen kirjoittajan mummo :)

Vierailija
9/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei myyjan ole pakko sanoa etta hei otatsa viel jotai muut v-ttu, vaan voi olla kohtelias ilman teitittelya joka on teennaista Suomessa. paitsi vanhusten kohdalla teitittely on mielestani ok.

Vierailija
10/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen rouva. huomasi hyvin miten vähintään yksi kätilö suhtautui ihan eri tavalla toisen lapsen syntymän jälkeen. puhutteli paljon kohteliaammin ja muutenkin käyttäytyi paljon kunnioittavammin kuin esikoisen synnytyksen yhteydessä. tuo ero naisen käytöksessä oli niin selvä ja valtava että se tuntui TODELLA pahalta osastolla ja vielä pitkän aikaa sen jälkeen. kun huomasi ettei se ollut korvien välissä vaan ihminen oikeasti kohteli naimattomia kuin roskaa ja naimisissa olevia piti kuin kukkaa kämmenellä.

Vierailija:

ihan naurettavaa kuvitella etta suomessa pitaisi parikymppisia teititella oli ne sitten asiakkaita tai ei. mun mielesta vanhuksia pitaa teititella koska heille teitittely kuului asiaan nuorena ja ovat siihen tottuneet.

Vierailija
11/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme juntteja taas paikalla. Ei ihme ettei nuoriso osaa käyttäytyä, kun ei alkeellisempiakaan käytöstapoja opeteta.

Vierailija:

ei myyjan ole pakko sanoa etta hei otatsa viel jotai muut v-ttu, vaan voi olla kohtelias ilman teitittelya joka on teennaista Suomessa. paitsi vanhusten kohdalla teitittely on mielestani ok.

Vierailija
12/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

euroopassa jossa teitittely menee ihan naurettavuuksiin, mielestani Suomessa on luonteva sinuttelukulttuuri.

Vierailija
13/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei täällä ole paikalla muita kun minä ja sinä ;)

Vierailija:

mum mummo aina sanoi että minua on vaan yksi, voi sinutella

Vierailija
14/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän edelleen että täällä palstailee vain juntteja tänään! Paitsi ap :) Jatka samaan malliin!

Vierailija:

ei täällä ole paikalla muita kun minä ja sinä ;)

Vierailija:

mum mummo aina sanoi että minua on vaan yksi, voi sinutella

Vierailija
15/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuntuu tosi omituiselta ja teennäiseltä. Olen itse vähän päälle parikymppinen, ja meidän lähikaupan kassapoika teitittelee aina...Ei varmana ole kuin pari vuotta nuorempi korkeintaan. Mun mielestä osoittaa tilannetajun puutetta teititellä kaikkia sumeilematta. Itse myyjänä teitittelen vanhoja ihmisiä, noin 45+ tai tilanteen mukaan. Joskus teitittelen myös muuten, jos haluan laittaa etäisyyttä asiakkaan ja mun väliin, esim. hankalien asiakkaitten kanssa.

Vierailija
16/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinahan teitittelet kaikkia, myos itseasi nuorempia parikymppisia..paatatko sitten itse milloin lopetat teitittelyn ?

Vierailija
17/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahdesta keskustelijasta minä olen se vanhempi, niin kyllä, minä päätän mikäli tehdään sinunkaupat. Kun teitittelen itseäni vanhempaa, hän ehdottaa sinuttelua, koska on vanhempi. Kyse siis ennestään täysin tuntemattomista ihmisistä.

t. 66:ko olin

Vierailija
18/74 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen aikaa lukion opettajat teititteli oppilaita, ja tottakai oli selvää, että oppilaat teititteli myös opettajia. Tuolloin lukiolaisia pidettiin sivistyneinä ja aikuisina ja vieraita aikuisia teititeltiin aina.

Vierailija
19/74 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teititteletko muita aiteja lapsesi paivakodissa tai uusia naapureitasi ??

Vierailija
20/74 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urani alussa teitittelin paljon, nyt kun ikää on tullut niin teitittelyn ikä laskee. Saman ikäisille ja nuoremmille tuntuu hassulta se teitittely, mutta toki potilaan niin halutessa teitittelyä sen tekisin. Mutta kukapa sitten haluaa, se on vaikea tietää. Tarkoitan nyt siis nuorempia ihmisiä. Aika moni vanhuksistakaan ei muuten halua että teititellään. Mutta heitä kyllä teitittelen ennenkuin tosin sovitaan.