Voiko vauvan opettaa heti suoraan tissiltä mukille, siis ei pulloa / nokkamukia
Ikää 13kk
Kommentit (6)
Minä vain olen alkanut opetuksen siitä kun on alettu antaa kiinteitä. Tapauksessasi suosittelen sitä mistä vauva suostuu juomaan.
Omani ei koskaan käyttänyt pulloja tai nokkamukia. Jos olet lopettamassa imettämistä totuta lapsi ensin juomaan mukista/lasista että nesteensaanti on turvattu.
Motorisilta kyvyiltään lapset eivät olleet vielä valmiita mukiin. Heistä oli tärkeää, että saivat juoda itse. Vieläkin kuopuksemme joka on 20kk juo nokkamukista kun on tosi jano. Hänellä tahtoo vielä kaatua tavallisesta lasista juotuna niin paljon rinnuksille. Esikoinen alkoi muistaakseni juoda suoraan mukista 18kk iässä.
Kun 6kk ikäisenä rupesi saamaan kiinteitä annoin vettä nokkamukista. Se oli kuienkin sellaista läträämistä että siirryttiin suosiolla tavan mukiin. Siitä tietysti aluksi piti juottaa, mutta nopeasti oppi itsekkin juomaan.
meilläkään ei lapsilla koskaan ole ollut tuttipulloa tai nokkamukia. Vettä juotiin mukista jo tissutteluaikoina ettei kerralla tarvinnut oppia juomaan mukillista maitoa.
sitä edes enää suositella. Meillä ei ole koskaan ollut tuttipulloa. Imetin vuoden ja sitten lapsi alkoi juoda mukista.