Miten hyvätuloinen voi minimoida elatusmaksut?
.
Kommentit (71)
iso opintolaina, suuret työmatkakulut, ei varallisuutta. Onhan noita konsteja...
sille lapselle, josta elatusmaksuja pitäisi maksaa (tai pienituloiseksi).
Miksi hyvätuloinen ei haluaisi taata lapselleen hyvää taloudellista asemaa ?
Elatusmaksut on lapsen hyväksi, ei ex-puolison, kuten moni tuntuu ajattelevan.....
Tätä minäkin olen ihmetellyt......Elatusmaksut on lapsen hyväksi, ei ex-puolison, kuten moni tuntuu ajattelevan.....
Ei lapsi tarvitse noin paljon kuukaudessa kun vielä päälle lapsilisät ja kyllä äidinkin kuuluu oma osansa laittaa lapsen elämiseen!! Törkeetä että miehiä käytetään rahallisesti hyväksi näissä. Sen ymmärrän että lapsen pitää saada kohtuullinen elintaso, mutta liika on liikaa!
Se tienaa tuplasti sen mitä minä ja onnistui minimoimaan maksut. Kyllähän minulla on varaa elättää lapseni muutenkin, mutta periaatteessa on väärin, että toinen vanhemmista voi luistaa velvollisuuksistaan noin. Oikeuksistaan on kyllä tiukasti pitämässä aina kiinni.
Isäni järjesti asiat niin että alkoi eron jälkeen maksamaan minimielatusmaksua joskus vuonna -87 joka oli n. 120e. Hän tienasi silloinkin enemmän kuin mitä tuohon summaan oikeutetut tienaavat.
12 vuotta myöhemmin oikeudessa selvisi että hänen tulonsa olivat jo yli 5000e/kk jonka mukaan minimi olisi ollut 500e.
Perustelut miksi maksoi liian vähän oli: "mä en ala maksaa teidän äidille yhtään mitään"
En ajattele isääni kovin lämpimästi.
T: 24v eroperheen lapsi.
Jos ette pääse sopimukseen, niin sitten vaan käräjille. Ne kyllä huomioivat senkin, jos toinen yrittää kepulikonstein saada mahdollisimman pienet elarit...
Se tienaa tuplasti sen mitä minä ja onnistui minimoimaan maksut. Kyllähän minulla on varaa elättää lapseni muutenkin, mutta periaatteessa on väärin, että toinen vanhemmista voi luistaa velvollisuuksistaan noin. Oikeuksistaan on kyllä tiukasti pitämässä aina kiinni.
juuri tämän kysymyksen esittämiseen. Steriloi itsesi ettet enää lisäänny...
Toki lapsen pystyy elättämään huomattavasti pienemmälläkin summalla, mutta eihän tässä siitä olekkaan kyse!
Jos isä tienaa useita tuhansia kuukaudessa niin miksi ihmeessä hänen omien lastensa pitäisi tyytyä elämään köyhyydessä??
Toki lapsi tulee toimeen vähälläkin, mutta mielestäni on ehdottomasti väärin että vanhemman elintaso on keskitasoa tai huomattavasti korkeampaakin ja lapsi elää köyhyydessä. Kaikki tämä ilmeisesti rangaistuksena siitä, että lapsi jää erossa yleensä sille vanhemmalle joka on häntä enemmän hoitanut, eli joka ei luonnollisestikaan ole samalla voinut rakentaa uraa..? Käsittämätöntä!
Asia ei kosketa minua eikä ole kokemusta myöskään lähipiiristä, mutta jotenkin tuntuu uskomattomalta että vanhemmat ajattelevat noin OMISTA LAPSISTAAN!!! En voi kuvitella tilannetta, jossa minä tai mieheni olisi niin raivoissaan että alkaisi tarkoituksellisesti heikentamaan lastemme elintasoa huomattavasti. Me tahdomme molemmat parasta lapsillemme!
Vai vielä hyväksikäyttöä, kun laki määrää isän pitämään hyvää huolta lapsistaan, kaikkea sitä kuulee..!
lapsia (joista on taas elatusvelvollinen). Uuden vaimon nimiin taas siirretään omaisuutta.
Exällä on huimat lainat ja asumiskulut ja kaikki raha menee uuden vaimon ja tämän lapsen sekä heidän yhteisen lapsensa elättämiseen.
lapsia (joista on taas elatusvelvollinen). Uuden vaimon nimiin taas siirretään omaisuutta.
11, se ei ollut se pointti.. mutta jos äitini joutui maksamaan KAIKKI KULUT mitä minusta tuli ja hän tienasi vain 1200e ja maksoi päivähoitomaksut jne niin katson kohtuuttomaksi ettei isäni maksanut edes minimiä palkastaan.
Mainitta
On eri asia sijoittaa lapsen kuluihin 300e 1200e:n kuluista kuin 500e 5000e:n tuloista.
13, oikeusjuttu oli eri aiheesta (Isäni kostotoimenpide eräästä toisesta asiasta joka ei liity tähän) mutta samalla kerralla käytiin läpi noita asioita.
Maksuja ei muutettu eikä mitään peritty takaisin mutta saatiinpahan julki sekin asia.
T: se 24-vuotias...
isä voi huolehtia lapsestaan/lapsistaan ilman että hänet nyhdetään täysin kuiviin. Mitä sitten jos mies tienaa hyvin, on kai hänellä itselläänkin oikeus nauttia omalla työllään ansatsemistaan rahoista. Jokaisella on vapaus mennä töihin ja teinata itse. Ja totuus on useasti se että mitä enemmän nainen saa entiseltä mieheltään elatusmaksuja sen leveämmin hän itse elää.... todellisuudessa se ei heijastu lasten elintasoon!! Nämä vain ovat niitä paljon vaiettuja asioita mistä ei saa koskaan naisten keskuudessa ääneen puhua :)
Ja jos lapsesta ei saa 500 euroa kuukaudessa elatusmaksuja niin joutuuko lapsi elämään köyhyydessä???? Ei meillä ainakaan. Mä en saa noin paljoa, enkä suoraan sanottuna edes huolis, koska osaan itsekin käydä töissä! Meillä toimii systeemi hyvin niin että exä maksaa kohtuullisen summan lapsista ja useasti myös ostelee kaikkea tarpeellista sen lisäksi. Lapset ei todellakaan elä köyhyydessä vaikka itselläni on pienet tulot. Melkein vois jopa sanoa että lapsilla on paljon sellastakin mitä ne ei tarvis ja vaatteet ja kengät ostetaan aina ihan kunnollisia ja uusia kaupoista.
Exällä on huimat lainat ja asumiskulut ja kaikki raha menee uuden vaimon ja tämän lapsen sekä heidän yhteisen lapsensa elättämiseen.
Miehellä tulot n. 8 kertaa paremmat kuin mulla. Lapset viettää kuukaudessa tasan 2 x 48 tuntia aikaa isänsä luona. Mies ei osta lapsille mitään muuta kuin ruuan tuona aikana kun lapset siellä aikaansa viettää. Ja mies ei maksa ees minimiä. Mutta en valita. Iteppä oon tieni valinnu ja nää lapset saanu osaltani aikaseks tähän maailmaan. On se kiva kun sossu kuitenki maksaa sen osuuden miehen maksun ja minimin välistä. Eli kiitos teille. ..Veronmaksajat..
toisen osapuolen kanssa keskenään summasta