Taidammepa nostaa vuokralaisemme vuokraa vuoden alusta.
Korot on sen verran nousseet, että pitää saada vähän käteenkin jotain ja maksettua tätä omaa pois - vuokralaisen kanssa yhdessä tietysti. Onneksi löytyy näitä pölvästejä, jotka haluavat asua vuokralla. Tämä vuokralaisemme maksaa 550 euroa kantakaupungin yksiöstä, nostamme sen 600 euroon :)
Kommentit (231)
Mielestäni nimittäin hyvällä sisälukutaidolla kirjoitukseni oli kyllä ihan hyvin ymmärrettävissä!Mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
Mielestäni omakin kirjoitukseni oli kohtuullisen hyvää ja ymmärrettävää suomea. Mihin se vuokratuotto sitten pitäisi mennä, jos ei jokapäiväiseen elämään, vaikka on riittävä toimeentulo muutenkin?
ap
että jos miehesi kuolee niin se asunto jossa asutte siihen jää sinulle asumisoikeus. Muu omaisuus jaetaan perillisille, siis rintaperillisille tasan ellei ole testamentissa muutoin määrätty.
Puoliso ei peri vaan lapset. Yhteisessä omistuksessa oleva omakotitalo on miehesi kuollessa puoleksi sinun ja puolet omistaa rintaperilliset. Se yksiö on on lapsen/lasten jos heitä on useampi
että jos miehesi kuolee niin se asunto jossa asutte siihen jää sinulle asumisoikeus. Muu omaisuus jaetaan perillisille, siis rintaperillisille tasan ellei ole testamentissa muutoin määrätty.
Puoliso ei peri vaan lapset. Yhteisessä omistuksessa oleva omakotitalo on miehesi kuollessa puoleksi sinun ja puolet omistaa rintaperilliset. Se yksiö on on lapsen/lasten jos heitä on useampi
ap
Mielestäni nimittäin hyvällä sisälukutaidolla kirjoitukseni oli kyllä ihan hyvin ymmärrettävissä!Mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...
Mielestäni omakin kirjoitukseni oli kohtuullisen hyvää ja ymmärrettävää suomea. Mihin se vuokratuotto sitten pitäisi mennä, jos ei jokapäiväiseen elämään, vaikka on riittävä toimeentulo muutenkin?
ap
No yhden kerran vielä...
Itse siis olen aina ajatellut vuokra-asunnot lähinnä sijoituksina. Kun on tarpeeksi rahaa, ei kaikkea kannata makuuttaa tilillä vaan sen voi sijoittaa. Jokainen haluamallaan tavalla.
En siis oikeasti ole koskaan ajatellut, että joku joutuisi ostamaan ja vieläpä mainostamaan sitä, miten voi vuokratuloilla ostaa pilttipurkkeja ja perunaa perheelleen.
Toisaalta olisin voinut asian itsekin tekstistäsi päätellä, koska kerroit asunnon olevan peritty. Silloinhan se ei ole teille mikään sijoitus. Se on joltakin toiselta saatu lahja, jota ei itse ole voinut hankkia = sijoittaa. Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä sitten hyvinkin, että tuotto tulee tarpeeseen ja ehkä tuon "mainostamisenkin" ihan näinkin pätevällä foorumilla kuin täällä av:lla...
God natt!
jutut sen kun lisääntyy
nyt on jo testamenttikin.
Hassun hupaisa ketju joka alkoi vuokrankorotuksesta ja nyt tämä ap on jo perimässä miestään jonka kanssa on tehnyt avioehdon ja mies kuitenkin tehnyt testamentin että on perijä.
Mutta tiedämmepähän miten paljon sinun elämässäsi on sisältöä...
No yhden kerran vielä...Itse siis olen aina ajatellut vuokra-asunnot lähinnä sijoituksina. Kun on tarpeeksi rahaa, ei kaikkea kannata makuuttaa tilillä vaan sen voi sijoittaa. Jokainen haluamallaan tavalla.
En siis oikeasti ole koskaan ajatellut, että joku joutuisi ostamaan ja vieläpä mainostamaan sitä, miten voi vuokratuloilla ostaa pilttipurkkeja ja perunaa perheelleen.
Toisaalta olisin voinut asian itsekin tekstistäsi päätellä, koska kerroit asunnon olevan peritty. Silloinhan se ei ole teille mikään sijoitus. Se on joltakin toiselta saatu lahja, jota ei itse ole voinut hankkia = sijoittaa. Siinä tapauksessa ymmärrän kyllä sitten hyvinkin, että tuotto tulee tarpeeseen ja ehkä tuon "mainostamisenkin" ihan näinkin pätevällä foorumilla kuin täällä av:lla...
God natt!
Ei kai sen pitäisi olla mikään yllätys, että kaikki eivät ajattele samalla tavalla? En ole mainostanut mitään perunoita tai pilttipurkkeja, vaan ihan itse olet tuonut ne tähän keskusteluun. Me käytämme vuokratuotot oman lainamme lyhentämiseen, vaikka periaatteessa ihan samahan se on, mihin elinkustannuksiin ne menevät. Mitäs niillä rahoilla sitten pitäisi oikein tehdä, jos niitä ei saa elämiseen käyttää? Tuotto ei varsinaisesti tule tarpeeseen, sillä pärjäisimme mukavasti ilman sitäkin.
ap
jutut sen kun lisääntyy
nyt on jo testamenttikin.Hassun hupaisa ketju joka alkoi vuokrankorotuksesta ja nyt tämä ap on jo perimässä miestään jonka kanssa on tehnyt avioehdon ja mies kuitenkin tehnyt testamentin että on perijä.
Kannattaisi lukea koko ketju, ettei nolaa itseään enempää. Mikään laki ei kiellä sekä avioehdon että testamentin tekemistä. Me emme halua hyöytyä erosta, mutta kuoleman varalle haluamme taata toistemme talouden. Mitä erikoista siinä nyt on?
ap
Mutta tiedämmepähän miten paljon sinun elämässäsi on sisältöä...
ap
miksi puhut vuokralaisestasi noin negatiivisesti?
tunnetko olevasi jotenkin parempi ihmisenä, kun et ole vuokralla?
T: eräs vuokralla asuva ihmettelijä
Mielestäni nimittäin hyvällä sisälukutaidolla kirjoitukseni oli kyllä ihan hyvin ymmärrettävissä!
Mutta jos on lusikalla annettu, ei voi kauhalla vaatia...