Taidammepa nostaa vuokralaisemme vuokraa vuoden alusta.
Korot on sen verran nousseet, että pitää saada vähän käteenkin jotain ja maksettua tätä omaa pois - vuokralaisen kanssa yhdessä tietysti. Onneksi löytyy näitä pölvästejä, jotka haluavat asua vuokralla. Tämä vuokralaisemme maksaa 550 euroa kantakaupungin yksiöstä, nostamme sen 600 euroon :)
Kommentit (231)
Toivotaan että älyä periytyy lapselleen isältään sillä hänellä sitä ei ole jaettavaksi edelleen.
Siitähän tämä soppa nimenomaan alkoi että vuokraa pitäisi korottaa siitä miehen perintöasunnosta. Ei miehelläsi ole sijoitusasuntoa jos se on perintönä saatu.
Sijoitusasunto on että omaa itse hankkimaa pääomaa sijoittaa asuntoon.
Lisäksi teillä on avioehto ja eron tullessa tuo asunto olisi vain hämärä muisto elintasosta liittosi aikana. Edelleen miehesi omistaa asunnon olittepa yhdessä tai erikseen.
Liiton aikana kaikki on yhteistä, epävakaalla pohjalla liitto on jos avioehtokin on solmittu - pikku pelko perseessä onnistuuko vai ei.
Kun miehesi delaa lapsi perii asunnon et edelleenkään sinä.
Turhaan täällä hehkuttelet olemattomalla omaisuudellasi.
joten ajattelin, että menkööt :D Olenko jossain väittänyt, että omistaisin kyseisen asunnon? En todellakaan. Asunto on miehen, mutta yhdessä päätämme siitä. Kummallista, että tällainen yhteinen talous avioliiton aikana on näin vieras käsite av-palstalla. Meille on ihan selvää, että rahat ja omaisuus on yhteistä, ja niistä päätetään yhdessä. Itse asiassa, miehen asunto menee puoliksi minulle ja puoliksi lapselle / lapsille. Näinhän se perinnönjako taitaa mennä...
ap
Tosin ei itse sitä tavallaan makseta mutta kuitenniin :).
Tämän ketjun luettuani ja ap:ltä oppineena, tunnemmekin tekevämme melkoista hyväntekeväisyystyötä, kun voimme maksella köyhän vuokranantajamme lainoja. Ei taidetakaan koskaan muuttaa muualle, ettei rouvan talous vain painu pahasti kuralle! Harvassa kun on ne, jotka suostuvat 1600e:n vuokria maksamaan!
ap
kai opetat lapsesikin nimittämään asumistukea saavia ihmisiä loisiksi? Vaikka toki sekin, joka tässä ketjussa nimitti ap:ta loiseksi, on hakoteillä, ei se silti oikeuta väheksyntään ja nimittelyyn.
Kannattaa jättää nimittelyt pois, jos ei itse kestä vastaavaa.
ap
Toivotaan että älyä periytyy lapselleen isältään sillä hänellä sitä ei ole jaettavaksi edelleen.
Olisi aika sissi, jos jaksaisi kirjoitella koko ajan.
ap
[
mutta ainoa loinen tässä ketjussa on se asumistukea saava.
ap
Kehut kuinka maksatat asuntolainaanne tällä pölvästillä vuokralaisella, joka asuu siinä perintöasunnossa, johon sinulla ei koskaan ole ollut osaa eikä arpaa.
Tuplaloisija olet. Loisit sekä miehesi että vuokralaisenne siivellä.
Ajatella, että löytyy vielä näin rajoittuneita ihmisiä. Me menimme rakkaudesta naimisiin, emme rahasta. Siksi teimme avioehdon. Minua ei kiinnosta miehen omaisuus, eikä miestä minun omaisuuteni, jos tulee ero. Kuoleman varalle ei ole avioehtoa meillä.
Jos joku haluaa naimisiin sellaisen ihmisen kanssa, jolla on varallisuutta, niin olisin hyvin tarkka avioehdosta. Loisimistahan se on, kun yritetään päästä naimisiin tällaisessa tapauksessa ilman avioehtoa.
ap
Kannattaa jättää nimittelyt pois, jos ei itse kestä vastaavaa.
ap
ap omastaan, minä omastani. se asumistukea nostanut ei muistaakseni haukkunut ap:ta loiseksi, kuitenkin ap alkoi nokkia häntä.
ja minä en ole haukkunut tässä ketjussa ketään, kunhan vain muistutan kaikkia kirjoittajia, että millaista kieltä käytätte, sellaisen vaikutelman itsestänne teette.
Tuplaloisija olet. Loisit sekä miehesi että vuokralaisenne siivellä.
jos ei kestä vuokrasuhteen periaatetta, että oikeasti vuokralainen kustantaa vuokranantajan elinkustannuksia. Ostaa oman, niin ei tarvitse kustantaa. Taitaa totuus satuttaa :D
ap
Miksi olet onneton, ap? Mielenkiintoista!!!
Aloituksesi nimittäin paljastaa sinun kärsivän jotenkin alemmuudentunteista, joita yrität kovasti peitellä ja kieltää itseltäsikin. Ja tiedän vastauksesi: "Minulla menee todella hyvin, olemme onnellisia ym..." Tutkailepa sisintäsi. Onkohan kaikki niin hyvin, kuin haluat ulospäin näyttää???
Onko vuokralainen jotenkin sinun hampaissasi? Onko hän hyvännäköinen nainen, jolta epäilet miehesi käyvän perimässä vähän "lisävuokraa"?
T: Terapeutti
että ap ei osaa edes laskea??
Kerroit jossain viestissä että vuokra on 500e, ja siitä kun maksaa veron 28% niin käteenne jää 360e. MUTTA tuosta summastahan teidän pitää maksaa vielä se paljon puhuttu vastike!!! Eli ei teille todellakaan jää tuosta 500e käteen 360 euroa!
Vaikutat todella blondilta kuin näin väität!! Eli puhtaana saamanne raha on 310e.
sitten en sinuna ilkkuisi enää yhtään. Voi olla, että kohta sinä olet se pölvästi, joka epätoivoisena etsii vuokra-asuntoa kiristyvillä vuokramarkkinoilla.
Ehkä miehesi hyvää hyvyyttään vuokraa tämän kantakaupungin yksiön sinulle, sopivan vuokrankorotuksen jälkeen tietysti ja sinähän pölvästi maksat, kun ei ole vaihtoehtoja.
Vai, että oikein rakkaudesta naimisiin avioehdon kanssa, taisi miehesi jo vähän aavistaa mikä olet naisiasi.
Itse asiassa, miehen asunto menee puoliksi minulle ja puoliksi lapselle / lapsille. Näinhän se perinnönjako taitaa mennä...
ap
jos ei kestä vuokrasuhteen periaatetta, että oikeasti vuokralainen kustantaa vuokranantajan elinkustannuksia. Ostaa oman, niin ei tarvitse kustantaa. Taitaa totuus satuttaa :D
ap
En ole nimittäin koskaan aikaisemmin ajatellut, että joillekin se kuukausittainen vuokratulo voisi olla näinkin tärkeä asia jokapäiväisessä toimeentulossa, että siitä täytyy tulla ihan av:lle avautumaan!
Olen kai aina ajatellut vuokra-asunnot lähinnä sijoituksina. Jotain kivaa extraa sen oman ja riittävän toimeentulon päälle. En olisi uskonut, että sillä joku pohjois-helsinkiläinen omakotitaloasukki kustantaa perunansa, pesuaineensa ja kohta kai pilttipurkkinsakin!
Miksi olet onneton, ap? Mielenkiintoista!!!
Aloituksesi nimittäin paljastaa sinun kärsivän jotenkin alemmuudentunteista, joita yrität kovasti peitellä ja kieltää itseltäsikin. Ja tiedän vastauksesi: "Minulla menee todella hyvin, olemme onnellisia ym..." Tutkailepa sisintäsi. Onkohan kaikki niin hyvin, kuin haluat ulospäin näyttää???
Onko vuokralainen jotenkin sinun hampaissasi? Onko hän hyvännäköinen nainen, jolta epäilet miehesi käyvän perimässä vähän "lisävuokraa"?
T: Terapeutti
Sen sijaan epäilen, että onko terapeutin ammattietiikkaan kuuluvaa vihjailla, että ihminen, jota hän ei edes tunne, pettäisi puolisoaan? Sori, ei mene läpi. "terapeutti" :D
että ap ei osaa edes laskea??
Kerroit jossain viestissä että vuokra on 500e, ja siitä kun maksaa veron 28% niin käteenne jää 360e. MUTTA tuosta summastahan teidän pitää maksaa vielä se paljon puhuttu vastike!!! Eli ei teille todellakaan jää tuosta 500e käteen 360 euroa!
Vaikutat todella blondilta kuin näin väität!! Eli puhtaana saamanne raha on 310e.
Etkö osaa itse laskea? Vai miten saat 1,5 x 25 = 50? En muista tarkkaa vastikkeen määrää, joten ihan arvio se vain on.
ap
sitten en sinuna ilkkuisi enää yhtään. Voi olla, että kohta sinä olet se pölvästi, joka epätoivoisena etsii vuokra-asuntoa kiristyvillä vuokramarkkinoilla.
Ehkä miehesi hyvää hyvyyttään vuokraa tämän kantakaupungin yksiön sinulle, sopivan vuokrankorotuksen jälkeen tietysti ja sinähän pölvästi maksat, kun ei ole vaihtoehtoja.
Vai, että oikein rakkaudesta naimisiin avioehdon kanssa, taisi miehesi jo vähän aavistaa mikä olet naisiasi.
varakkaan henkilön kanssa, niin kyllä siinä mennään muista syistä kuin rakkaudesta naimisiin. Avioehto oli muuten minun ehdotukseni, sillä minulla oli omaisuutta ennen miestäni :D
ap
Näinkö on..
Vai oletko se sama oikeustieteen asiantuntija, joka päti aiemmin HVR:stä?
ap
En ole nimittäin koskaan aikaisemmin ajatellut, että joillekin se kuukausittainen vuokratulo voisi olla näinkin tärkeä asia jokapäiväisessä toimeentulossa, että siitä täytyy tulla ihan av:lle avautumaan!Olen kai aina ajatellut vuokra-asunnot lähinnä sijoituksina. Jotain kivaa extraa sen oman ja riittävän toimeentulon päälle. En olisi uskonut, että sillä joku pohjois-helsinkiläinen omakotitaloasukki kustantaa perunansa, pesuaineensa ja kohta kai pilttipurkkinsakin!
että yksityismarkkinoilla vuokranantaja käyttää vuokralaisen maksamia vuokria omaan elämäänsä? En tiennytkään, että voi olla noin tietämättömiä ihmisiä. Mihin sitten kuvittelit sen rahan menevän? Ihan vain mielenkiinnosta kyselen...
ap
kai opetat lapsesikin nimittämään asumistukea saavia ihmisiä loisiksi? Vaikka toki sekin, joka tässä ketjussa nimitti ap:ta loiseksi, on hakoteillä, ei se silti oikeuta väheksyntään ja nimittelyyn.