Söitkö sinä lapsuudessasi Jekovit-suklaata?
Kommentit (97)
Jekovit valkoinen suklaa pala , jonka sain maistaa 1950 luvulla oli maultaan niin hienon makea ,että sen maku on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. minulle tarjottiin kerrostalon ulkooven rappusella aurinkon paisteeessa keväällä paikan muistan tarkasti ikä 6 vuotta silloin. ehkä monilla muillakin on näitä vastaavanlaisia muistoja lapsuudesta !
Olen syntynyt vuonna 1949 ja muistan hyvin Jekovit-suklaan, jota sain yhden palan päivässä. Kalanmaksaöljyä ja Vitolia annettiin minulle myös.
Jekovit oli minun ja veljieni herkkupala, jotain vitamiinia , s 1950- 1952-1955
68 syntyneelle, annettiin myös Jekovittia,valkoista suklaata.
Vierailija kirjoitti:
68 syntyneelle, annettiin myös Jekovittia,valkoista suklaata.
13 vuotta vanha aloitus.
Yhden palan sai joka päivä 50- ja 60- luvulla. Tosi hyvää oli.
Mun piti ihan googlata mitä se on. Suklaata johon on lisätty a ja d vitamiinia.
Söin suklaata ja söin myös kalanmaksaöljyä ja D-vitamiinia ja kalkkia, aivan vakituiseen.
Joskus laitettiin sellainen pieni lasipullollinen B-vitamiinia pariin litraan vettä ja juotiin lasillinen. Sellaista joka olisi kuulunut laittaa piikkinä kehoon.
Ja muitakin vitamiinikokeiluja, en ny mausta.
Unilääkettä annettiin jo alta 7v. En tiedä vaikuttiko se , mutta uskoin ainakin.
1947 syntyny.
Ilmankos moni nappailee lisäravinteita purkista koko elinikänsä. Kun Jekovitilla ei enää jytise, siirrytään vahvempaan kamaan.
Ne helmet taisivat olla Vitol-helmiä. Minä ainakin söin niitä ja olen vm. -53
Muistan Vitol-suklaan, mutten Jekovitia.
Muistaako kukaan raekalkkia? Se oli jotain makeaa ja rouskuvaa, jota meille lapsille syötettiin. Varmaankin sisälsi kalsiumia.
Nyt kuulen ensimmäistä kertaa siitä.
Valkoista ja hyvää, mutta ei tainnut ihan normisuklaa olla.
En itse, ,utta vaimo söi.