Söitkö sinä lapsuudessasi Jekovit-suklaata?
Kommentit (93)
Joo! En ollut muistanut Jekovitia. D- vitamiinia se sisälsi. Olen syntynyt -57
Vierailija kirjoitti:
Nam, se oli hyvää. T. vm79
Ps. Muistaako kukaan "helmitabletteja"? Kerran päivässä sellasen pienen läpinäkyvän helmen sai, sisällä jotain nestettä, vitamiinijuttu kai sekin..
Voi hauskaa, kun muistuu täällä mieleen kaikki nuo vitamiinijutut. Kalanmaksaöljystä tosiaan aloitettiin ja se oli kuvaamattoman pahaa. Sanasolin muistin vasta nyt, sekin oli mielestäni pahaa. Ja ne helmitabletitkin muistan
Meillä sitä sanottiin aamusuklaaksi ja toisinaan tuli haettua ylimääräinen palanen. Merkkiä en muista, mutta d-vitamiinia tosiaan sisälsi. Ja myöhemmin Jekovit-nimellä on tosiaan myyty d-tippoja, kun joku sitä kysyi. Ehkä vieläkin.
Minulle ja siskolleni syötettiin myös tätä herkullista suklaata, jota sanoimme lääkesuklaaksi. Olemme syntyneet - 76 ja - 79. Olisimme varmaan syöneet koko paketin, ellei sitä olisi piilotettu.
Muistan myös, että meillä oli salmiakin makuista yskänlääkettä. Kulauttelin sitä salaa menemään, kun se oli niin hyvää. Äiti tuli nappaamaan pullon pois.
Jekovit d-vitamiini tipat muistan pienessä pullossa :) t. 80-luvun lapsi
Mä oon synt.-80 ja olin laiha lapsi. Ruokahalun saamiseen muistan saaneeni jotain valkoista suklaata, tätä sen varmaan pitäis olla.
Se yskänlääke oli kvillaa, sitä saa vieläkin. Määkin kävin ryypyllä salaa ja äiti antoi aika nootin ku sai rysän päältä kii😆
Vierailija kirjoitti:
Minulle ja siskolleni syötettiin myös tätä herkullista suklaata, jota sanoimme lääkesuklaaksi. Olemme syntyneet - 76 ja - 79. Olisimme varmaan syöneet koko paketin, ellei sitä olisi piilotettu.
Muistan myös, että meillä oli salmiakin makuista yskänlääkettä. Kulauttelin sitä salaa menemään, kun se oli niin hyvää. Äiti tuli nappaamaan pullon pois.
Se yskänlääke oli kvillaa, sitä saa vieläkin. Määkin kävin ryypyllä salaa ja äiti antoi aika nootin ku sai rysän päältä kii😆
70-luvun puolessavälissä syntynyt, enkä ole koskaan kuullutkaan moisesta suklaasta.
Vierailija kirjoitti:
Mielikuva valkoisesta suklaasta, jota nimitettiin lääkesuklaaksi.
Minulla mielikuva että oli hieman kellertävää.
Kuulostaa varsin epäilyttävältä tuotteen nimeltä, viittaa jonnekin itään päin. Esim. vanhoissa Skoda -autoissa oli Jikov merkkiset kaasuttimet, jotka nopeasti saivat täällä uuden lempinimen Vikoja...
Kalkkisuklaatakin
Vierailija kirjoitti:
Mahtoiko olla Codesania?
Minä 1951 söin sitä vuosia. Yhä pidän valkoisesta suklaasta