Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaadinko liikaa 7-vuotiaalta tytöltäni?

Vierailija
23.07.2007 |

Meille on muodostunut ongelmaksi siivoaminen ja nyt mietinkin vaadinko liikaa lapselta eli onko hän vielä liian pieni tekemään mitä vaadin. Olen vaatinut että leikit siivotaan kun ne lopetetaan tai viimeistään illalla ennen nukkumaan menoa. Kun huomaan että tyttö lopettaa leikkinsä pyydän aina häntä siivoamaan leikit mutta vastaus on aina että kohta tai illalla. Ja sitten kun illalla tuntia ennen iltatoimia huomautan siivoamisesta tyttö vääntää itkua että on liian väsynyt ja usein sitten myönnyn että saa siivota seuraavana päivänä. Tiedän että olen epäjohdonmukainen mutta kun itsekin väsyttää ja on kaksi pienempää lasta myös hoidettavana ja heidän sotkut siivottavana en enää illalla jaksa taistella asiasta. Ja seuraavana päivänä taas sama juttu eli ennen kuin on saanut leikkinsä siivottua onkin taas jo levittänyt uudet jne. Seurauksena se että huone on kuin pommin jäljiltä. Olen yrittänyt että sanon siivoamisesta tosiaan heti kun sotku ei ole vielä paha ja jopa niin että ei saa poistua huoneesta ennen kuin on siivonnut mutta tyttö ei vain siivoa vaan makoilee sängyllään tai aloittaa jonkin leikin heti kun poistun huoneesta alakertaan. Nyt aloin miettimään että onko hän sittenkin vielä liian pieni siivoamaan sotkunsa itse vai pitäisikö minun olla mukana auttamassa. Siinä vaan tuntuu käyvän sitten niin että minä siivoan ja tyttö vain katselee ja tosiaan haluaisin että tyttö pikkuhiljaa oppisi huolehtimaan omista jäljistään.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo tyttö jos sei ala häiritä edes huoneessa homehtuvat ruoat. Sitä minäkään en varmaan sietäisi, vaikka paljolle ole oppinut silmäni ummistamaan. Pitäiskö sun edetä nyt pienin askelin ja unohtaa ainakin se että joka ilta pitää siivota huonetta? Mieti mikä olisi se minimi mikä riittäisi: että ruokaa ei viedä huoneeseen, muihin huoneisiin viedyt lelut kerätään käskystä pois, likaiset vaatteet tuodaan pyykkikoriin. Ja kyllähän se viikkosiivouskin pitäisi saada tehtyä, joten kerran viikossa lattia pitäisi saada tyhjäksi.

Toimisko tytön kanssa palkitseminen, vaikka taulukko johon merkitään jokainen viikko kun nuo ylläolevat on toteutuneet ja 10 viikosta sitten hupipäivä äidin kanssa kaupungilla tms? Sinuna ainakin yrittäisin nyt enmmän hyvällä kuin pahalla, vähän kuulostaa siltä että tuossa on mukana muutakin kapinaa ja kova motkotus luultavasti vain pahentaa asiaa.

15 (siis se joka sanoi että siisteys on luonnekysymys)

Vierailija
22/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuo on ihan älytön ajatus, että jollekin ihmiselle siivoaminen olisi jotenkin " vaikeampaa" kuin muille. Tuo laiskurihan vain teetättää kotityöt muilla! Minusta on ihan oikein opettaa lapsia pitämään kotona järjestystä, kunhan ei mennä liiallisuuksiin. Koululaisella saa olla vastuuta omasta huoneesta, ja jos siivous ei ihan oma-aloitteisesti sujuisikaan, niin voi sitä ajoittain vaatia!

Karhunpalvelus olisi antaa periksi.

Vierailija:

...

Jos lähtee miettimään vain sitä että ihmisille ei ole yhtä helppoa siivota niin silloin varmaan vaadin tytöltä liikaa ...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3v joskus tekee itse, joskus pitää patistella.

Et todellakaan vaadi liikaa, ekaluokkalaisesta kyse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi