Mies ei hyväksy kavereitani
Miten toimisitte tässä tilanteessa?
Seurustelun alkuaikoina mieheni halusi tutustua kavereihini. Niitä ei ollut ennestään paljon, mutta tutustutin heitä silti. Lopputulos oli aina, että mieheni haukkui heidät jälkeenpäin minulle.
Tässä vuosien aikana kun olen saanut uusia ystäviä, ei mieheni ole halukas ollut edes tapaamaan heitä. Ei ollenkaan. Heitä kyllä kiinnostaisi tutustua meihin pariskuntana muutoinkin kuin kiusallisen "hei" muodossa, jos olen kutsunut ystäviäni kylään. Juurikin mieheni asenteen takia en kehtaa edes kutsua ketään tänne, vaan aina ehdotan tapaamista muualle. Toistaiseksi kukaan ei ole ihmetellyt tätä, ainakaan suoraan minulle. Jos näitä ystäviäni on ollut kylässä, joita mies ei persoonina tunne, saattaa jälkeenpäin kuulua "olipa se X ärsyttävän kuuloinen, eikö se Z osaa puhua kunnolla".
Tuo asenne loukkaa minua, mutta sitä mieheni ei tajua. Hän ei siis estä tapaamasta ystäviäni, saan tavata heitä oikeastaan missä ja milloin vaan. Mutta asenne on häneltä selkeä, hän ei haluaisi ketään meille. Yhden ystäväni mies on "hyväksynyt" siten, että voi hänen kanssaan keskustella normaalisti ja on meille tervetullut, kuten oli häihin.
Miehelläni on minun tavoin pieni kaveripiiri, eivätkä tapaa usein. Mutta minun on pitänyt heihin tutustua, ottaa illanviettoihin mukaan (en ole kertaakaan meillä järjestänyt tyttöjeniltoja..) ja keskustella heidän kanssaan.
Kommentit (14)
Valitsisin kaverit ennen miestä. Koska jos sä jatkat ton hemmon kanssa sulla ei ole kohta mitään. Et saa pitää yhteyttä edes sukulaisiisi ja sen jälkeen se alkaa hakata sua ja vie sun pankkitunnukset.
Alle 5v kuluessa olet luottotiedoton koska mies on ottanu pikavippejä sun nimiin ja sen lisäksi pahoinpitelee sua.
Sellaisen elämänkö sä haluat? Tiiätkö kuinka kauan tuollaisesta suhteesta toipuminen vie jos siitä ees pääsee terveenä eroon?
MIETI. MIETI. Olet vaarassa. Kannattaako elämä uhrata kontrolloivan miehen takia?
Onko miehesi ainut lapsi. Vaikuttaa pahasti ainoan lapsen syndroomalta ja äitinsä ei ole koskaan puuttunut mihinkään mitä hölmöä lapsi on sanonut, koska äitin höpönassu on se tärkein ja hänen mielipiteet ovat mahtavia ja hyvä että on mielipiteitä.
Lisäyksenä vielä, että meidät molemmat on kutsuttu erään ystäväni häihin ja olen häätiimissä mukana. Miehen vastaus kutsuun oli, että hän ei lähde sinne edes maksusta, tuntemattomien häihin. Tuntemattomien! Tämä ystäväni on käynyt kylässä, mutta mies ei silloinkaan halunnut kiusallisen tervehdyksen lisäksi olla missään tekemisissä. Vähän surettaa, että joudun niinkin suuriin juhliin kuin häihin menemään todennäköisesti yksin.
- ap
Kuulostaa siltä, että on mustasukkainen. Siis mustasukkainen sekä sinusta että siitä, että sulla on uusia kavereita. Lienee aika epävarma.
En kuuntelisi tuollaista kertaa enempää. Mulle on aivan sama mitä mieheni on mieltä kustakin ystävästäni, mutta käytöstavat pitää olla. En kuuntelisi solvauksia ihmisistä jotka ovat minulle tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Valitsisin kaverit ennen miestä. Koska jos sä jatkat ton hemmon kanssa sulla ei ole kohta mitään. Et saa pitää yhteyttä edes sukulaisiisi ja sen jälkeen se alkaa hakata sua ja vie sun pankkitunnukset.
Alle 5v kuluessa olet luottotiedoton koska mies on ottanu pikavippejä sun nimiin ja sen lisäksi pahoinpitelee sua.
Sellaisen elämänkö sä haluat? Tiiätkö kuinka kauan tuollaisesta suhteesta toipuminen vie jos siitä ees pääsee terveenä eroon?MIETI. MIETI. Olet vaarassa. Kannattaako elämä uhrata kontrolloivan miehen takia?
Ollaan oltu yli 5 vuotta yhdessä, vuosien aikana tämä kavereiden tapaaminen vaan "pahentunut". Koskaan mies ei siis ole estänyt pitämästä ystäviini yhteyttä, heitä saa kutsua tänne ja saan viettää heidän kanssa esim. baari-iltoja. En ole kuitenkaan halukas ottamaan tänne ketään kylään miehen asenteen takia.
Joku kysyi, onko mies perheen ainut lapsi. Ei ole, mutta on nuorin ja mielestäni häntä on enemmän "lellitty" kuin sisaruksiaan.
Kuinka kauan olette seurustelleet? Minä kyllä pistäisin poikki, jos puhuminen ei auta ja on johdonmukaisesti ihan p*rsläpi.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, että on mustasukkainen. Siis mustasukkainen sekä sinusta että siitä, että sulla on uusia kavereita. Lienee aika epävarma.
Tämä epävarmuus voisi olla yksi selittävä asia. Hänellä on siis oma, pieni ystäväpiiri, mutta kuten sanoin niin eivät tapaa usein.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Palstahullu vauhdissa.
Niin että kenellä muulla parisuhteessa olevalla ei voi olla tätä ongelmaa? Tai ongelmia parisuhteessa ylipäätään? Minun puolesta voit pitää provona, mutta tämä on todellinen tilanne.
- ap
Vierailija kirjoitti:
Sellaisen elämänkö sä haluat? Tiiätkö kuinka kauan tuollaisesta suhteesta toipuminen vie jos siitä ees pääsee terveenä eroon?MIETI. MIETI. Olet vaarassa. Kannattaako elämä uhrata kontrolloivan miehen takia?
Ei hitto näitä palstan juttuja. :D
Ja tällaista settiä mammat peukuttaa kiimassa.
Miksi alennun tähän? Miksi annat miehen haukkua kavereitasi? Miksi sinun on tutustuttava hänen ystäviinsä ja oltava mukana? Missä itsetuntosi on? Miten sinut on KASVATETTU, että tänne valitat sen sijaan että lemppaisit hänet niin kauas kuin pippuri kasvaa?
Varmaan ovat rumia synkeitä läskejä.