Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Eloisten ma-ti, viikko 30 ***

23.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10820304&p=&mpage=1&tmode…

Tässä ollaan laiteltu toisiks vanhimman tyttösemme 10 v synttäreitä koko viikonloppu ja on tullut tehtyä jos vaikka mitä sekä ulkona että sisällä.... Ja olo on sen mukainen, kuin olis jyrän alle jääny... Kun vielä huomisen jaksas jalkojen päällä seista :o/

Lääkärikäynneistä : miulla ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä neuvolassa. Äitipoliseurannassa olen ollut ja siellä katottiin kohdunsuu vasta viime kerralla rv 37+2 sitten alun rv 11.

Nimiasiaa : nimi on jo tälle valmiina. Isoille siskoillekin on ollut jo ennen syntymää ja hyvin nuo nimeään muistuttavat :o) Mie olen saanu päättää kaikkien kohdalla nimen ja ukko on sitten " hyväksynyt" sen. Eipä niissä mitään hyväksymistä oo ollut kun ovat niin hyviä ja eipä tuota ukkoa kiinnosta nimiasiat, paitsi etten mitään Huugoa tai Tyyneä aio antaa ;o) Ei noissakaan mitään vikaa, mutta eivät käy tyttöjen nimiin !

Tosiaan olo on karmea : alapäätä vihloo, supistaa, selkää särkee, jalat on turpeena jne. Nyt alkaa olla mitta niin täys et hyvä etten itke tätä tilaani ! Tää on takuulla viimonen lapsukainen meidän perheessä ja 6 saa meille riittää ! Tuossa äsken puhuttiinkin ukon kanssa et mie voin aloittaa syksymmällä kans jonkun harrastuksen (eipä oo tätä ennen oikeen ollu mitään.....) ja he sitten hoitelevat kotijutut sillä välin. Mie siis aion aloittaa oman elämän ;o)

Ja sit GALLUPpia.

Mitä meinaatte tehä ekaks (tai ainakin melkeen) kun vauva on maailmassa ? Keksikää jotain sellasta mitä ei oo voinu raskaana tehä !

Mie aion ottaa saunasiiderin. Sellasen mansikkaisen jäillä ja hyvin jäähdytettynä ! Voi nam ! Mie oon ollu aina raskausajat täys absolutisti, mutta muutoin tulee se saunasiideri silloin tällöin otettua kun istutaan iltaa tuossa pihassa keinussa / parvekkeella ja mukelot on nukkumassa. Eipä tuota ole kaivannu, mutta nyt alkaa tuntua et sen olen ansainnut :o)

Ja josko sitä pitäs kohta saada unenpäästä kii jos aikoo jaksaa laitella huomenna ne synttärit.... Ukolla kuitenkin työpäivä ja tässä pyörii nuo 5 + koirat + kissat.... leivottavaakin jäi aamuseksi.

Leppoista alkuviikkoa

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+6

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo juonu limppareita, enkä kylläkään cocista, koko raskausaikana ja nyt mitäpä tekee mieli ? Joisin pullon kerralla, mutta täytynee vähän hillitä.... Josko kuitenkin ostas pari pulloo synnärille mukaan ;o)

Ihmeellistä et moni himoitsee cocista !

Ja jos hyvin käy ja paikat kypsyy niin ensi viikolla meilläkin on vauva :o) Ensi viikon pe käynnistellään tai saapi nähä. Toisaalta kun isot tytöt menee isänsä kanssa mummolaan voisin vielä sen viikonlopun kattella ja sit maanantaina mennä käynnistykseen, mutta riippuu tosiaan miun paikoista ja vauvasta paljonkin.

Vierailija
22/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis neljättä odotan, eikä aiemmin mitään himoja colaan ole ollut.. Taitaa olla tää vuosikerta 2007 cola himoista.. =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna 35 viikkoa täynnä ja n. kolmen viikon päästä saan sitten viimeistään pikkunyytin syliini. Sektioaika sovitaan viikon päästä. Väsyttää, turvottaa ja aika matelee. Nytkin tekis mieli päikkäreille. Onneksi huomenna saan levätä vaikka koko päivän, sillä vanhempani vievät esikoisen (4 v) kesäretkelle.

Gallupiin: tekisi mieli pujahtaa vanhoihin ihaniin lantiomallisiin farkkuihin, toivottavasti vielä syksyn aikana olisi mahdollista kutistua vanhoihin mittoihin. Niin ja punaviiniä ja Aura-juustoa olisi ihana jälleen nauttia.

Olo on nyt kuin lehmällä. Vatsa on valtava (+15 kg) ja mielestäni roikkuu jo aika alhaalla. Kävin tänään ostamassa liiviliikkeestä sellaisen tukivyön ja nyt istunkin se päällä täällä koneen ääressä. Tuntuu oikein hyvältä ostokselta. Mulla on ollut melko rajua viiltelyä tuolla nivusissa aina kun nousen tai vaihdan asentoa, joten liivin olisi tarkoitus pitää maha tukevasti paikoillaan. Ostin myös mukavat imetysliivit, kauhea tsäkä liiviliikkeessä oli loppuunmyynti ja sain Patrician liivit puoleen hintaan 25 eurolla.

Varpajaisista: mieheni pitää varpajaiset, olen siitä sata varma. Kaverit ovat jo nyt kyselleet kovin kiinnostuneina koska vauva syntyy. Odottavat jo kovasti kunnon bileitä. Joku kommentoi, että ei oo ihan reilua, että mies juhlii, kun vaimo on vielä toipumassa sairaalassa. Olen ihan samaa mieltä, mutta minkäs teet. Ei noihin miesten traditioihin ole ainakaan meidän kaveripiirissä ollut naisilla mitään sanottavaa. No, juhlikoon, jos haluaa. Arki on edessä hänelläkin.

Vauvauutisia elokuisilta odotellen,

Omppumamma

Vierailija
24/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan. Minäkin ajattelin liittyä mukaan vielä kun kerkee :)

Täällä menee hermot ihan pienimmästäkin vastoinkäymisestä. Mies on ollut kovilla tän raskauden aikana. Raukka saa kuulla kunniansa tämän tästä. Mitenhän sitä vois hyvittää? Nyt loppuaikana musta on tullut vielä entistä herkempi. Saas nähdä miten sit synnytyksen jälkeen hormoonimyrskyissä.. ;)

Fyysisesti olen voinut hyvin koko ajan. Tosi paljon on tullut harrastettua liikuntaa. Lähinnä pyöräilyä ja pitkiä kävelylenkkejä. Alussa oli vähän pahoinvointia, mutta ei sen kummempaa. Nyt vaivaa supparit iltaisin ja vessakäynnit öisin. Viime yönä taisin rampata viisi kertaa.

Kun tämä pötsi on poissa lähden kunnon juosulenkille. Voi että sitä on kaivattu. Ja sen jälkeen korkkaan kylmän siiderin :)

Eipä tässä muuta. Hyvää odotusta kanssasisarille :)

MarsuMama (35+1)

Vierailija
25/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa tuli käytyä ja tässä kuulumiset:

rv 38+2

Paino:+1167g/vko (yht.14,2kg, kuulostaa paljolta, kun on pääasiassa maha-alueella)

Turvotus:-

RR:114/67

U-prot: -

U-Gluk: +

HB:ei otettu, kun ollut hyvät

SF:36,5

Lapsivesi:N

Tarjonta:rt

Sydämen syke:+ (n.134)

Liikkeet:++

Eli kaikki oli kuten pitää, paitsi tuota sokeria hieman virtsassa vilahtelee. Ensikerralla taas otetaan aterian jälkeiset verensokerit. Seuraava aika maanantaina.

vauva2006 rv38+2, la 4.8.

26/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi tervetuloa mukaan KlaraMaria ja MarsuMama...olikohan vielä muitakin, mutta tervetuloa!!

Nyt on lonkat ihan löysänä...kiva kävellä ku tuntuu että jalat menee omia menojaan...tänään olen joutunu tekeen työpäivää ja kylläpäs nuo istumalihakset on kipeenä!! Kyllä on ollut muuten vaikea keskittyä mihinkään, väsyttääki ihan sairaasti..Voi ku tietäis millon vaavi syntyy...Ens viikon tiistaille sain lähetteen eli ajan synnytystapa-arviointiin aamu kaheksaksi siis kääk! miten ihmeessä pääsen niin aikasin ylös?

Galluppi mitä synnytyksen jälkeen...alkoholia en käytä juuri lainkaan..eli sitä ei kyllä tee mieli, mahallaan en ruukaa nukkua, sellasia ruokia ei ruukaa syödä mitä ois pitäny jättää pois...hmmm...nyt tiedän..mää haluun sitä ihanaa seksiä mitä meillä oli ennen raskautta, mutta siihe taitaa mennä vielä jonkin aikaa synnytyksestäki :(

Nimet on Vilperille mietitty valmiiksi, vaihto tulee jos ne ei passaa pojalle ollenkaan...samaa sarjaa jatketaan mitä ollaan alotettukki

HermoGalluppi: itekseen menee kyllä hermot, toistaiseksi olen saanu ne nielettyä ennen ku ne ovat päässeet ulos..hermot menee lähinnä siksi ettei jaksa tehdä mitään, on niin saamaton olo koko ajan ja nyt menee hermot tän meidän laajakaistan kans ku katkeaa koko ajan...eli pakko lopettaa ku ei tästä tuu mitään...Palaillaan!!

Illan jatkoja!

Nani76 ja Vilperi 36+2 (la 18.8)

Vierailija
27/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa pitkä pino. Mitenkös näitä ehtiikään lukea. Tässä vielä linkki esittelypinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10816867&p=2&tm…

Päivittelen tietoja kyllä, mutta nyt oma kone vähän aikaa käyttökatkoksessa. Uudetkin siis, jos haluatte tietonne pinoon, niin vastatkaan pinoon omat tietonne (älkää kopioiko koko listaa) ja lisäilen ne sitten myöhemmin listaan. Tervetuloa kirjoittamaan, vaikka nimiä ei olisikaan missään listoissa.

Galluppiin: Tiedän, että mahallaan nukkuminen ei heti onnistu vuotavien rintojen vuoksi, mutta haavelein joka tapauksessa useammasta nukkuma-asennosta sekä mahallaan että selällään ja siten, että voi kääntää kylkeä, eikä tarvitse työntää mahaa mukanaan kädellä. Alkaa olla painoa mahassa ja vauvakin varmasti kasvaa hyvin. Alkoholia en himoitse. Nollalinjalla minäkin olen raskauden ja aika vähillä imetyksenkin ajan. Tulee vain niin paha olo imetyksenkin alkuvaiheissa pienestäkin määrästä alkoholia. Olen jo kauan haaveillut kävelemisestä ilman irvistelyjä, ilman ankkamaista vaapuntaa ja puukoniskuista alapäähän. Tekisi mieli päästä jo mummoista ohi kävellen, mutta kohta ne mummot ohittavat minut. Myös tuorejuuustoja olisi kiva syödä ihan urakalla.

Varpajaisia mies ei pitänyt esikoisen syntymän jälkeen eikä suunnittele niitä nytkään. Viimeeksi oli mieskin ihan raato valvomisesta ja huolesta, kun neiti oli lastenosastolla ja minä masennuksen ja murheen murtamana, kun ei tiedetty, mikä lasta vaivaa. Meni ihan suosiolla vain nukkumaan noin 40 tunnin valvomisen jälkeen. Nyt sitten esikoinen tarvitsee isiä, kun vauva syntyy ja äiti on sairaalassa. Toivottavasti ensi hetket synnytyksen jälkeen olisivat hieman iloisempia kuin viimeeksi.

Cola-himosta: Juon mieluiten limuista colaa, mutta en ole sitä kotiin ostanut pitkään aikaan. Ja tänään kuolaten kaupungilla katsoin, kun ohi käveli kylmä colapullo (jonkun muun kädessä). Taitaa himo siis iskeä pian tännekin.

Käytiin tänään tytön kanssa kaupungilla ilman autoa. Reissu meni ihmeen hyvin, mutta en kyllä paljon enempää olisi voinut mitään ilman autoa kotiin tuodakaan. Tuntui, että 3litraa herneitä ja pari litraa mansikoita painoivat kuin tiiliskivet. (toki ostettiin mm. pinnasängyn pehmusteet ym.) Oli pakko ostaa noita terveellisempiä vaihtoehtoja, ettei illat mene vain jäätelön parissa. Vielä hammaskin lohkesi vanhan paikkauksen kohdalta, joten tämän mamman tie vie vielä paikattavaksi hammaslääkäriin tässä vaiheessa. Ärsyä.

Pinna on yleensä itsellä suhteellisen pitkäkin, koska nyt kaikki on vähän hitaampaa. Paitsi ihan kaikkea lapsen juttuja ei meinaa jaksaa, jos ne vaativat minulta pitkään seisomista tai huonossa asennossa istumista ja kiukkupussin odottelua. Jos taas oma asento on ok, niin jaksan suhteellisen hyvin. Vaikka onhan tuo perhe nähnyt jo pari kertaa melko dramaattista kohtausta jostain hyvinkin tärkeästä.. ;) Itse olenkin varautunut kantamaan mahaani vielä 4 viikkoa. Kuuteen viikkoon en ole varautunut. KAtsoo miten käy.

Pikku kakkonen taitaa olla lopuillaan, joten jätän tilaa muillekin.

Västis ja Taimi 36+3

Vierailija
28/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans unet on jo aika mielenkiintoisia, rapuäidistä ja tyttäristä näin joku aika sitten unta, teillähän kaikilla pitkät hiukset? Olispa hauska tietää, vastasko mun uni yhtään todellisuutta. Selvittelit meinaan tyttöjen hiuksia jossain uimarannalla tai jossain ;D Viime yönä meillä oli sitten ristiäiset: nimeä ei ollut vielä ja ristiäisten alkuun puoli tuntia, minä en ollut pukeutunut enkä meikannut, ja vieraita oli pari sataa! Huh! Onneksi vaan unta. Puhuttiin miehen kanssa eilen ristiäisistä ja nimistäkin oli taas puhetta, ja heti ne kummittelee unissa. Meillä ei nimittäin ole vielä nimeä, työnimeä en halua oikeasti ja mikään ei tunnu hyvältä. Ehkä se sitten selviää, kun nähdään, kuka sieltä masusta oikein tulee ;) Sukupuolestakaan kun en ole sata varma, poikaahan ne rakenneultrassa ennusteli, mutta elämä on yllätyksiä täynnä ;)

Galluppiin: Omia vaatteita ja yleensä kevyempää oloa kaipaan. Nukkumista myös selällään, nyt vaan kyljellään. Siideriä olen juonut alkoholittomana, mutta lasi hyvää viiniä ja homejuustoja maistelisin mielelläni, kiitos!

Meillä mies pitää varmaan varpajaiset, piti ne esikostakin, kylläkin sitten ku me oltiin jo kotona, vuokrasi saunan ja siellä bilettivät. Katotaan sitten miten tällä kertaa. En usko, että kotona niitä pitää, vaan vuokraa taas jonkun saunan. Ei tarvi nääs siivota!

Odotan vanhempiani reissusta kotiin, on jotenkin alkanut tuntua siltä, että olisi parasta äidille soittaa, kun lähtö laitokselle tulee, eikä häiritä muita. Siis yöllä. Päivällä voin soittaa kelle vaan, mut tuo yöllä lähteminen, kynnys häiritä toisia on mulla korkea, huomaan. Vanhempani ovat vielä tämän viikon reissussa, sitten alkaa heilläkin arkinen aherrus.

Olo ihan ok, vähän huonoa oloa ollut eilen ja tänään, synnytys tuntuu kaukaiselta. Vauva liikkuu selvästi vähemmän, riittävästi, jotten huolestu. Olo on jotenkin odottava. Ja on ne hermot täälläkin kireällä. Ja olo on myös tosi saamaton... Neuvola viimeksi kaksi viikkoa sitten, nyt tänä perjantaina meen. Ihmeen pitkä tauko.

Voikaa hyvin! Ja lisää mielenkiintoisia unia! emma 37+3

Vierailija
29/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaikilla on pitkät hiukset :o) Myös miehellä ja minulla ! Tuolla ukolla onkin ollut joskus pepun päälle, mutta nyt ovat vain puoleen selkään... Myö ei käydä ollenkaan parturissa mikä tietty säästää rahaa ;o) Jännää et joku näkee meistä unta ! Toivottavasti ei ollut mikään painajainen.

Varpajaisista : ei ukko niitä pidä kun kaverit ovat 500 km:n päässä ja tuo kuopus vaatii hoitoa.

Ärtymyksestä : juu, ollaan ärtyneitä ja kireitä ja suuttuneita jne. Vai endorfiineista se johtuu. Ei meinaan ukolle tainnut mennä päähän kun hänelle tuon luin tästä pinosta.

Vauvan pää painaa alhaalla ja tänään tuli taas sellasta silikonilimaa. Liekkö se limatulppaa ? En ole bongannut yhdeltäkään mitään tulppia vaan nyt sitten on viikon ajan harvakseltaan tullut veskireissulla sellasta kirkkaan sameaa (kirkasta ja vähän valkoista) limaa joka on aivan silikonimaista. Sellaisia kynnen kokoisia palasia tulee.

Nyt ei tällä viikolla ehtis synnyttää, mutta vauva tulee kun on tullakseen ja miekin odottelen jo kovasti eloisten vauvauutisia :o) Kohta niitä alkaa tulla urakalla.

Vierailija
30/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko vastata vielä noihin ärsytys olotila kyselyihin sekä kyläilyyn...

Siis tänään oli eka päivä kun meinasin alkaa appiukon kanssa kinaamaan siihen malliin, ettei ollu enää kaukana kunnon huutosota mun puolelta....

Mutta toisaalta ihan aiheestakin se kina oli pystyssä,mutta sain silti oikein pakottaa itseni pysymään " rauhallisena" .

Mä en tiedä miten pian otan kotiin vieraita vastaan vauvaa kattomaan, todennäköisesti noin viikko kotiutumisesta? Riippuu ihan siitä miten kipeä olen sen sektion jälkeen.

Sairaalaan saa tulla kattomaan kaikki vierailuajan puitteissa. Ja olotilan salliessa muutaman tosi hyvän kaverin voin ottaa vastaan päiväsellä, mikäli jaksan köpötellä seurustelemaan päivähuoneeseen heiän kanssa.

Nimistä,meillä on jo nimet mietittynä, mutta tiedä sitten sopivatko ne tulokkaalle?

Ja siis aivan käsittämätöntä kuinka monella on cola mielihaluna???!!

Myös minä olen ennen kuluttanut käsittämättömiä määriä Auraa, ja kieltämättä sitäkin varmaan vedän koko kolmion verran " raakana" heti kotiuduttuani.... =)

Tervetuloa myös minun puolestani uusille!!

Ja jollakin teistä taisi olla myös pähkäilyn alla perätilan takia tuo synnytystapa...?

Mulla oli sama bropleema!

Lääkäri yritti kovin puhua alatiesynnytyksen puolesta, suku sektion kannalla.

Mä ratkaisin asian niin, että tuleva synnytyssairaalani hoitaa hyvällä tuurilla kerran vuodessa perätila synnytyksen alakautta, niin mun mielestä heillä ei voi yksinkertaisesti olla niin hyvää kokemusta asiaan, kuin verrattaessa esim tampereella, jossa perätilat synnytetään melkein poikkeuksetta alakautta ja on siellä melkein rutiini toimenpide.

Ja tuo siis ainoastaan ensisynnyttäjiä ajatellen!

Kun olipa mikä tahansa lääketieteellinen juttu kyseessä niin jos tulee tilaisuus, sitä on seuraamassa kaikki kynnelle kykenevät, jotta voivat mahdollisesti oppia uutta siinä samalla. Sinänsä ihan ymmärrettävää, mutta mua ei todellakaan kiinnosta olla mikään näyttely esine siinä vaiheessa, saatikka harjoittelukappale...

Ja ehkä riski siihen, että asiaan vihkiytymättömiltä saattaa vaihingossa jäädä muutama tärkeä juttu huomaamatta, jonka kokeneemmat kätilöt/lääkärit olisivat huomanneet.

Siinä mun perusteet sektiolle perätilan takia. (

Ja okei mä sain myös paskaa kohtelua käännös yrityksessä, joka ei muuten onnistunut, niin sekin painoi vaakakupissa kohtalaisesti.)

Jaaha eiköhän iltalöpinät ollu tässä?

T Helga ja vielä 3yötä...

Vierailija
31/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli täs mieleen et pyöriikö kukaan elokuisista galleriassa ?

Vierailija
32/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla kun kävin saunassa niin alko vähä supisteleen sen jälkeen ja ajattelin että otetaan sitten tänään uusiksi, no saunassa oltu mutta ei mitään erityistä. Ajettiin miehen kans tänään kaupungilla ollessa jopa mukula kivillä mutta ei sekään täryytys tehny edes suppareita=(

Yöt menee muuten ihan mukavasti mutta kun pitäis kylkee kääntää tai lähtee vessaan niin lonkat jumittaa ja alapäätä vihloo. Eikä toi kävely muutenkaan enään mitää sukkelaa ole.

En käsitä kun musta tuntuu että syön kun hevonen mutta silti paino laskee, nyt vähän pelkäänki että vauva kasvaa liikaa, vaikka en tiiä.

Välillä on kauhee nälkä ja syön oikeesti ihan koko ajan mutta sit tulee välillä että ei tee niin mitään mieli, hassua.

Galluppiin: Mahallaan tekis mieli nukkua mutta ainakin viimeksi kun imetin niin oli rinnat niin kipeet ja pakkautu yöllä täyteen maitoo(likka nukku n. 5-6 tuntia putkeen ja 2kk:n iästä 8-10 tuntia putkeen) että ei pystyny kunnolla mahalleen nukkuun. Valkkaria tekee kyl mieli et varmaan sit sitä maistelen sitten. Raskausaikana en ole alkoholia ottanut yhtään, sauna siiderinä on pari kertaa ollu alkoholiton.

Tietääkl joku mitä yhdelle meistä kuulee (en muista nimeä) mutta hän joka viime viikolla hätisteli miestään kotio ja lähti näyttäytymään sairaalalla. jäikö jo sille tielle?

Vierailija
33/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on nyt ongelma: tänään neuvolassa huomattiin, että vauva on kääntynyt poikittain! Oli jo viikkotolkulla rt ja nyt sitten tämä! Ultrasivat tänään ja aamusta odotan puhelua polilta. Vieläköhän yrittävät kääntää vai odotetaanko mahdollista itsestään kääntymistä?

Ihmettelinkin kevyemmin sujunutta kävelyä eilen ja tänään, kun ei yhtään painanut alapäähän. Hö.

Rapuäiti: pakko mainita, että meidän esikoinen on nimeltään Tyyne! Olemme enemmän kuin tyytyväisiä aluksi työnimenä olleeseen nimeen. Tosiaan aluksi nimi toi mieleen vain iäkkäät sukulaiset tms., mutta 9 kk:ssa nimeen tottui liian hyvin ja se sopii erinomaisesti meidän daamille. Emme innostu mieheni kanssa liian erikoisista tai epäsuomalaisista nimistä, kun kerran täysin suomalaisia ollaan. Nimi olisi tulevalle pojallekin about valmiina.

Cocis on himoni olin sitten raskaana tai en! Alkuraskaudesta sitä tulikin nautittua, mutta sittemmin olen vähentänyt.

Jep, olen miettinyt tuota toista asiaa: sushia ja valkoviiniä minulle, kiitos, mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen sekä kunnon treenit!

Pinnani ei ole erityisen kireällä, kun siitä oli keskustelua.

Mylläys käy masussa nyt. Kunpa nyt kääntyisi takaisin rt! Vähän huolestuttaa...

Hannele9 rv 37+5

Vierailija
34/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet kirjoittajat! Itsekin olen lähinnä lueskellut pinoja mutta myös silloin tällöin jokusen rivin laittanut.

Tänään kävin synnytystapa-arviossa esikoisen sektion vuoksi. Vauva voi kuulemma hyvin ja painoarvio huiteli siinä 2700-2800g tienoilla. Mitään estettä alatiesynnytykselle ei ole ja siitä lähdetään, että sitä yritetään. (Lopputulos voi sitten olla toinen, mutta sen näkee sitten kun sinne asti eletään.)

Nimet on jo valittu kumpaakin sukupuolta varten, anoppi jo herkesi pojan nimen haukkumaan, mutta periaate on, että sukulaisilta ei ruveta kyselemään, että " sattuisiko nyt tämä nimi sopimaan teille?" . Vanhemmat valitsevat sen nimen, joka sillä hetkellä heidän mielestään on kaunein, eikä siihen ole muilla nokan koputtamista!

Synnytykseen jälkeisiä mielitekoja on ehdottomasti erilaiset homejuustot ja lasi jotain ihanaa kuivaa kuoharia! Kun tultiin esikoisen kanssa kotiin laitokselta niin syötiin miehen kanssa oikein herkutteluiltapala kaikkea raskausajan " kiellettyä" , sama olisi nytkin tilauksessa.

Hermo on toistaiseksi kestänyt ihmeen hyvin, tosin mies aloitti tänään työt loman jälkeen, että eiköhän tuo pinna kerkiä vielä palaa monen monituista kertaa. Pientä puuhakkuutta on jo ilmassa, mikä onkin tervetullutta pitkän saamattoman kauden jälkeen...

Jaksamisia kaikille toivottelee

Savon taivas + Töpö rv 36+2

Vierailija
35/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos västis jos jaksat päivitellä tietoja, laitoin omani sinne listan jatkoksi...

meinasinkin kysyä että eikös täällä ollut muillakin persus edellä maailmaan haluavia mukuloita ja helga vastasikin. ja vastasit jo seuraavaankin kysymykseeni eli mihin oot päätynyt ja miksi. perustelusi on kyllä oikein järkeenkäyvät, itsekin varmaan valitsisin samoin tossa tilanteessa. tämän vauvan vain on määrä syntyä kättärillä ja siellä ymmärtääkseni n. 50 suunniteltua perätilasalatiesynnytystä vuodessa (ja käsittääkseni ne " yllärit" siihen päälle). eihän toi 50 kyllä paljoa ole mutta silti. tänään kirjotin listan kysymyksiä ja asioita jotka haluan selvittää tai varmistaa vielä.. ja lisäksi oon miettinyt omia kriteereitä milloin haluan suoraan leikkauspöydälle...yksi niistä on jos lääkärinä sattuu olemaan samainen jonka luona viime viikolla " asioin" : varmasti eläkeiän ylittänyt jättimäinen setä jonka puheesta en saanut mitään selvää, mutta eipä se juuri puhunutkaan mitään. ei kysynyt myöskään yhtään mitään muuta kuin että " onko kääntynyt?" ja kun kerta ei niin ilman jatkokysymyksiä totes että sen voi hyvin synnyttää, tilataan aika magneettikuvaukseen. jaha. onko kukaan muu onnekas törmäänyt samaan setään kättärillä...? uh.

nyt vähän teetä ja sympatiaa ennen unia..

öitä teille muillekin.

KlaraMaria

Vierailija
36/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asioin just viime viikolla kättärillä lekurin luona jossa tehtiin synnytystapa arvio sekä vauvan kokoarvio, ja toi sun kuvaukses lääkäristä osu täysin yksiin siintä lääkäristä, kenen luona minäkin poikkesin :p Olihan hän joo aika hassu, tai siis puheesta ei tosiaan meinannut ottaa erkkikään selvää. Oli sellainen harmaa hiuksinen varmasti 55-65v luokkaa. Ihan mukava oli kuitenkin, muttei hänelle oikein voinut avautua mistään eikä esittää ihan kunnollisia kysymyksiäkään, kun tosiaan hänen puheestaan ei juuri selvää saanut, ja hävetti kysyä joka lauseen jälkeen kahteen kolmeen otteeseen: anteeksi mitä? Sympaattisen oloinen hän kuitenkin oli minulle ja varmistikin vielä tiettyjä asioita multa pariin otteseen, joten ei mitään negatiivista jäänyt hampaankoloon hänestä :)

Vierailija
37/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmiina tytölle ja pojalle,vaikka tulokas onkin suurella varmuudella tyttö(4-d ultrassa kerrottu)Nimi on harvinainen kuten muillakin lapsilla.Tilasin nimikoidut kahviliinat jo ristiäisiinkin, tällä kertaa vauva kastetaan syyskuun puolella(muut elokuiset kastettu vasta lokakuussa)ja six aloitan valmistelut jo hyvissä ajoin....

Eilen nukkumaan mennessä tuli muutama kunnon supistus...nyt lähdettävä kaupoille ja samalla reissulla käydään mummolassa.

Lumina ja Lahja rv 38+4

Vierailija
38/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klaramaria, päivitän tietosi, kunhan oman koneeni virustorjunta taas toimii.

VIerailuista. Me varmaan otettaan vieraita vastaan aika heti kotiin palattuamme. Äitini ei ole Suomessa kovin kauan kerrallaan, joten pakkohan mummon on päästä vauvaa katsomaan. Muutenkin noi sukulaiset tajuavat tuoda rotinoita ja keittää omat kahvinsa. Esikoinen sitä paitsi voi olla hyvinkin tyytyväinen, että isovanhemmat antavat hälle aikaa. Muutenkin arkea pyritään jatkamaan mahdollisuuksien (kunnon) mukaan suhteellisen normaalisti esikoisen vuoksi.

Itse olen nyt miettinyt myös vauvan asentoa. En ole tuntenut, että vauva olisi könynnyt pt-asentoon, mutta liikkeitä tuntuu myös tosi paljon lonkkaluiden kohdilla. Liikkeet ovat selvästi vaisumpia, onneksi niitä on. Torstaina ultrataan, joten sitten selviää.

Västis ja Taimi 36+4

Vierailija
39/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ollaan valvottu yöllä.

kolmelta alkoi supistamaan niin pirusti. pidempää ja lyhyempää väliä.

kesti aamu seittemmään jolloin ne tosi kovat loppui.

nyt tuntuu pientä kokoajan.

lähden käymään äippäpolilla kattomassa tilanteen.

tää on kuitenkin jo kolmas ei voi edetä nopeemmin ja tarkoitus oli leikata 6 elokuuta... vasta...en saa normaalisti synnyttää...

hui.

Vierailija
40/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitan että nimen täytyy olla " samaa sarjaa" muiden sisarusten kanssa, ainakin miun mielestä. Esim. Pekka, Matti ja Teppo. Ei Pekka, Matti ja Daniel ;o/ Meidänkin tytteröillä on perisuomalaiset nimet kun en lämpee millekään ulkomaan vouhotuksille...