Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Eloisten ma-ti, viikko 30 ***

23.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10820304&p=&mpage=1&tmode…

Tässä ollaan laiteltu toisiks vanhimman tyttösemme 10 v synttäreitä koko viikonloppu ja on tullut tehtyä jos vaikka mitä sekä ulkona että sisällä.... Ja olo on sen mukainen, kuin olis jyrän alle jääny... Kun vielä huomisen jaksas jalkojen päällä seista :o/

Lääkärikäynneistä : miulla ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä neuvolassa. Äitipoliseurannassa olen ollut ja siellä katottiin kohdunsuu vasta viime kerralla rv 37+2 sitten alun rv 11.

Nimiasiaa : nimi on jo tälle valmiina. Isoille siskoillekin on ollut jo ennen syntymää ja hyvin nuo nimeään muistuttavat :o) Mie olen saanu päättää kaikkien kohdalla nimen ja ukko on sitten " hyväksynyt" sen. Eipä niissä mitään hyväksymistä oo ollut kun ovat niin hyviä ja eipä tuota ukkoa kiinnosta nimiasiat, paitsi etten mitään Huugoa tai Tyyneä aio antaa ;o) Ei noissakaan mitään vikaa, mutta eivät käy tyttöjen nimiin !

Tosiaan olo on karmea : alapäätä vihloo, supistaa, selkää särkee, jalat on turpeena jne. Nyt alkaa olla mitta niin täys et hyvä etten itke tätä tilaani ! Tää on takuulla viimonen lapsukainen meidän perheessä ja 6 saa meille riittää ! Tuossa äsken puhuttiinkin ukon kanssa et mie voin aloittaa syksymmällä kans jonkun harrastuksen (eipä oo tätä ennen oikeen ollu mitään.....) ja he sitten hoitelevat kotijutut sillä välin. Mie siis aion aloittaa oman elämän ;o)

Ja sit GALLUPpia.

Mitä meinaatte tehä ekaks (tai ainakin melkeen) kun vauva on maailmassa ? Keksikää jotain sellasta mitä ei oo voinu raskaana tehä !

Mie aion ottaa saunasiiderin. Sellasen mansikkaisen jäillä ja hyvin jäähdytettynä ! Voi nam ! Mie oon ollu aina raskausajat täys absolutisti, mutta muutoin tulee se saunasiideri silloin tällöin otettua kun istutaan iltaa tuossa pihassa keinussa / parvekkeella ja mukelot on nukkumassa. Eipä tuota ole kaivannu, mutta nyt alkaa tuntua et sen olen ansainnut :o)

Ja josko sitä pitäs kohta saada unenpäästä kii jos aikoo jaksaa laitella huomenna ne synttärit.... Ukolla kuitenkin työpäivä ja tässä pyörii nuo 5 + koirat + kissat.... leivottavaakin jäi aamuseksi.

Leppoista alkuviikkoa

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+6

Kommentit (64)

Vierailija
61/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisköhän meidän tosiaan siirtyä niihin päiväpinoihin, aika pitkiksi venyvät nämä meidän pinot, mikä toki on ihanaa, kun kaikki kirjoittelee, mutta... Ois varmaan helpompi lukea :)

Västis: täällä on kans yksi takertuva 4 vuotias, koko ajan kyselee, mitä mä nyt teen, ei oo mitään tekemistä, jne. En kans tiedä liittyykö vauvan tuloon (olen alkanut varoittelemaan, että kohta se täältä masusta tulee, hui, itteäki hirvittää ;)) vai kavereiden vähyyteen. On kyllä melkein joka päivä joku kaveri ollut ainakin jonkun aikaa, ja ohjelmaakin on, kun isi on vielä lomalla. Tai sitte oma ärsytyskynnys on niin alhainen, tiedä taas!

Vauvan hoitopöytää täällä laittelen, hassua kun ei tiedä tarvitaanko sitä viikonloppuna vai kahen-neljän viikon päästä. Pölyttyykin koko systeemi neljässä viikossa :) Siinä mielessä suunnitellulla sectiolla menevät ovat etuoikeutetussa asemessa, ei tartte jännittää, että koska, koska. Turvaverkkoa aina välillä tässä tarkistelen, viikonlopulla mies lähtee vielä mökkityömaalle, ja minä menen esikoisen kanssa ensin veljelleni yöksi, sitte vanhemmilleni. Onpahan joku tytön kanssa, jos lähtö valkenee! Synnytys on jatkuvasti mielessä, valmistautuminen siis käynnissä ;)

Voikaa hyvin! emma 37+4, la 10.8.

Vierailija
62/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti tsemppailusta, mutta ootelkaahan vielä torstaihin....

Huomenna meen jutteleen leikkaavan lääkärin kanssa kaikesta mahollisesta, sekä makoileen käyrälle ja tsekkaus ultraan, et peffa eellä siellä ollaan edelleen, sekä verikokeisiin itse h-hetkeä varten.

Tänään oli sit mun viimeinen raksapäivä ja huomenna laitan valmiiks loput puuttuvat vauvajutut. Kuten virittelen hoitoalustan paikoilleen, ompelen viimeiset harsot, keitän tutit jne.

Onko hiukan outoo tehä kaikki valmiiks tietäen et niille on oikeasti käyttöä ihan just......?

mahakin reistaa sikana, mut mä jännitän aina kaikki mahalla, joten ei ainakaan ummetus vaivaa tällä erää!

Kummigallupista sen verran, et meillä on vähä ongelmia sen suhteen... Meille tulee 2 sylikummia ja 2 tavis kummia. Molemmilta yhdet kutakin.

Eikä mieskään osaa päättää ketä pyytää sylikummiks, ja mun sylikummi ehdokas onkin eronnut kirkosta.... vaikiaks menee!

Mutta nyt syömään makkaraa.... Tuun huomen sit kertoon mitä lääkäri setä kätilö mulle kertoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis uusin päivitys: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10848227&p=1&tm…

Kannatan päiväpinoihin siirtymistä ainakin arkipäivinä. Alkaa mittaa olla hurjasti.

Limatulppa-asiasta piti sanomani, että esikoisesta se tuli oikein lorahtamalla. Oli vain vähän limaa seassa, muuten oli ihan vettä. Heräsin yöllä, että jotain tulee ja vessassa sitten lattialle tuli kai pari-kolme ruokalusikallista vettä ja limaa. Verta ei ollut seassa. Siitä meni noin pari päivää lapsen syntymään. Limatulppa olisi nytkin selkeä merkki. Minulla on valkovuoto ollut nyt aika runsasta ja siinä on ollut vähän samanlaista koostumusta kuin ovulaation aikana.. Menee kyllä nyt ihan yök-juttu osastolle.

Nyt nukkumaan, kun tuo tyttö näköjään sai sittenkin kesäflunssan. Se on ollut miehellä jo viikon ja nyt voi olla, että tytön päiväretki isovanhempien kanssa peruuntuu torstailta. Yö näyttää taas, onko flunssa päällä. Huominen voikin mennä minulta zombiena, kun usein nämä räkätaudit valvottavat tyttöä..

Västis

Vierailija
64/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joops tännää oli neuvola..pissassa oli glukoosia kahen plussan verran ja leukkareita yhen plussan verra. Joudun viemää pissanäyttee labraa...saas nähä onko tulehus vai raskausajan diabetes..terkkari epäili et ku mul paikat ollu pehmeenä kolmisen viikkoa nii et kohdusta " nesteitä" valunu ja ne sit näky pissas..masentaa vaan kiikuttaa nuita näytteitä..ei vissii mitn kansis syödä neuvolaan mentäes ettei näkys sokerit plussalla...painoaki alkanu tulee..en tajua et viikos 1200g aivan hurja!

Närästystä alkanu olemaan tosi paljo..yleensä illalla. Kurkkutulessa :(

Sitte selkäkipuja ja kylkeenki pistää välillä..alkaa näitä ongelmia mullaki tulemaan loppua kohden. Mä en olle huomannu mitn kokis-himoa mutta nyt kun siitä alettu puhuun nii alko tekeen mieli!:) Näköjään tarttuva himo.varsinki ku on nii kuuma ja kesä...

Vauvalle käviin ostaan ihan peruspunkan..kuulemma se pieni käy nii nopeesti ahtaaksi et sama oli ostaa tuo...sitte ne pinnasängyn pehmusteet, pussilakanan,tyynyliinan,nalletaulun,ja sellasen pinnasänkyyn kiinnitettävän mobile soittimen ja sellaset " verhot" jotka laitetaan roikkuu sellaseta metallirungosta...ihan nätiksi sai vanhan sängyn koristeltua:) Imetysliivejä koitin ettiä mutta ei saattunu eteen sitte tällä reissulla..kuudes pvä mulla viimenen neuvolalääkäri..poikkeaako se jotenki edellisistä?

Monta viikkoa mula viel edessä raskautta...ei jaksai enää odotella kun alkaa pienetki vaivat ärsyttään ja pinna tiukilla kun ei kestä enää olla näin iso! Vauva liikkuu kovasti ja potkiikin vielä tarmokkaasti..liikkeet ovat mielestäni lisääntyneet loppua kohti... mahalleen vielä pystyn nukkumaan ei paina yhtään..

G: Kun vauva on syntyny ja aikaa kulunu pari kolme kuukautta aijon lähtä pitkälle juoksulenkille...alkoholia en käytä koskaan niin sitä ei ole tehnytkää mieli :)

Toivottavasti sitä sais jotenki nämä viikot kulumaan..ehkä liian aikasin tuli kaikki laitettua valmiiksi kun nyt ne kerkee pölyttyä..:(

Huomenna lähen vielä shoppaileen vauvalle vaatteita sitte alan karenssi ajalle :)

Mulla nii huono muisti etten hoksaa kommentoida muiden viestejä mitenkää mutta onnittelen kaikkia vauvan saaneita ja onnea matkaan kaikille synnytykseen..OLKAA ROHKEITA JA REIPPAITA!!!

Hyvää yötä!

-mandi ja vauva rv 34+6-