Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** Eloisten ma-ti, viikko 30 ***

23.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10820304&p=&mpage=1&tmode…

Tässä ollaan laiteltu toisiks vanhimman tyttösemme 10 v synttäreitä koko viikonloppu ja on tullut tehtyä jos vaikka mitä sekä ulkona että sisällä.... Ja olo on sen mukainen, kuin olis jyrän alle jääny... Kun vielä huomisen jaksas jalkojen päällä seista :o/

Lääkärikäynneistä : miulla ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä neuvolassa. Äitipoliseurannassa olen ollut ja siellä katottiin kohdunsuu vasta viime kerralla rv 37+2 sitten alun rv 11.

Nimiasiaa : nimi on jo tälle valmiina. Isoille siskoillekin on ollut jo ennen syntymää ja hyvin nuo nimeään muistuttavat :o) Mie olen saanu päättää kaikkien kohdalla nimen ja ukko on sitten " hyväksynyt" sen. Eipä niissä mitään hyväksymistä oo ollut kun ovat niin hyviä ja eipä tuota ukkoa kiinnosta nimiasiat, paitsi etten mitään Huugoa tai Tyyneä aio antaa ;o) Ei noissakaan mitään vikaa, mutta eivät käy tyttöjen nimiin !

Tosiaan olo on karmea : alapäätä vihloo, supistaa, selkää särkee, jalat on turpeena jne. Nyt alkaa olla mitta niin täys et hyvä etten itke tätä tilaani ! Tää on takuulla viimonen lapsukainen meidän perheessä ja 6 saa meille riittää ! Tuossa äsken puhuttiinkin ukon kanssa et mie voin aloittaa syksymmällä kans jonkun harrastuksen (eipä oo tätä ennen oikeen ollu mitään.....) ja he sitten hoitelevat kotijutut sillä välin. Mie siis aion aloittaa oman elämän ;o)

Ja sit GALLUPpia.

Mitä meinaatte tehä ekaks (tai ainakin melkeen) kun vauva on maailmassa ? Keksikää jotain sellasta mitä ei oo voinu raskaana tehä !

Mie aion ottaa saunasiiderin. Sellasen mansikkaisen jäillä ja hyvin jäähdytettynä ! Voi nam ! Mie oon ollu aina raskausajat täys absolutisti, mutta muutoin tulee se saunasiideri silloin tällöin otettua kun istutaan iltaa tuossa pihassa keinussa / parvekkeella ja mukelot on nukkumassa. Eipä tuota ole kaivannu, mutta nyt alkaa tuntua et sen olen ansainnut :o)

Ja josko sitä pitäs kohta saada unenpäästä kii jos aikoo jaksaa laitella huomenna ne synttärit.... Ukolla kuitenkin työpäivä ja tässä pyörii nuo 5 + koirat + kissat.... leivottavaakin jäi aamuseksi.

Leppoista alkuviikkoa

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+6

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taivaalta viskoo vettä minkä kerkeää.tosin nyt olisi aika kuurata tämä koti taas vaihteeksi.mutta miten se menee niin,kun tulee iltapäivä huomaan tehneeni aivan jotain muuta...jos nyt yllättäisin itseni.

mä oon ruvennu miettiin että jos tää meidän rakenneultrassa ollut selvästi pippelin omannut poika oiskin tyttö =) kyllähän niitä kuulee kun ovat sukupuoltaan " vaihtaneet" .kaikki puhuu pojasta (paitsi oma äitini ei halua tietää kumpi on tulossa) olen vaan yrittänyt sanoa ettei se niin 100% varmaan silti ole.itse kyllä liputan toisen pojan puolesta,ja yllätys ja hämmennys on ensin varmaan suuri jos tyttö tulisikin.

nimistä: nimiä on liuta molemmille keksitty.ja muutama oikein varteenotettava vaihtoehto,mitä varmaan venkslailemme ristiäisiin saakka.pojan nimi oli jo aikansa,mutta pihalla asuu poika millä on tämä -ei niin yleinen- nimi,ja olen tämän myötä kyllästynyt nimeen.ja poikani leikkii monesti tämän pojan kanssa. sairaalassa vauva saa lempinimen ja tämä lempinimi luultavasti jää nimien joukkoon.kolme nimeä tulee olemaan. nyt siis puhumme edelleen vaan vauvasta,mitään kutsumanimeä ei vielä ole.

vieraista: kun esikoinen syntyi kävi pakolliset vanhemmat ja siskoni perheensä kanssa minua sairaalassa katsomassa.en osannut ajatellakaan että sinne olisi muita " tunkenut" .ja kotiinkaan en halunnut ketään. ristiäisissä siis vasta muut sukulaiset näkivät vauvamme, ja ketä ei ristiäisissä ollut näkivät sitten vielä myöhemmin.ystävämmekin vasta kun vauva oli jokusen kuukauden.elin jossain " muissa maailmoissa" ja ei ollut olo kestitä tai vastaanottaa vaan ketään meille pällistelemään.

nyt olo on taas on täysin toinen,ainakin vielä.sairaalaan saa tulla.tiedän tosin ettei sinne muita ole tulemassa kuin vanhemmat ja muutaman ystävän ajattelin pyytää,he niin kovasti odottavat jo poksahtamistani =)

muut sukulaiset eivät edes ajattele tulevansa minua häiritsemään, vaan antavat aikaa toipua rauhassa.mutta luulen olevani vastaaottavaisempi ja haluukkaampi kuin ekaa odottaessa,ja ehkä toivonkin että lähinnä tyttökaverini joilla onkin jo tosi monella lapsia,käyvät minua heti usein kotona katsomassa.näin esikoinenkin pysyy normaali rytmissä mukana.

kummit: kummiasia on alkanut mietityttämään.mutta sitä ehtii pureksia sitten myöhemmin.on hyviä ystäväpariskuntia,mutta ei ehkä niin läheisiä kuin toivoisin kummitehtävään.siskoni+mies varmasti pyydetään,on esikoisenkin kummit,mutta haluisin joitain muitakin siihen tehtävään.

synnytys on ihan jatkuvasti mielessä.viime yönä olin taas unessani sairaalassa.nyt on menossa ne epävarmat viikot,kun ei tiedä mitä mieltä mistäkin olisi,jännittääkö vaiko eikö.mutta luin esikoisesta pitämääni raskauspäiväkirjaa ja samanlaiset tunteet sielläkin meni kunnes rv 37 olin jo täysin kypsä koko hommaan.

reipasta päivää kaikille...koitan jotain saada aikaiseksi..

neitiniiskunen rv 35+5

Vierailija
42/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Gekkolle kuuluu, ei ole palstaillut aikoihin, olisikohan saanut jo nyyttinsä kainaloon.

Tänne ei ihmeempiä, eilen oli tavallista enemmän supisteluja, sellasia mahan kovettumiseen liittyviä menkkamaisia kipuja alaselän ja välillä myös selän puolella. Ihan selkeitä supistuksia, mutta eivät sitten säännöllistyneet, höh! Kovasti sitä jo lähtöä odottaa synnyttämään, voishan sitä jo pikku hiljaa alkaa syntymään...

Muuten ihan hyvä olo ja yölläkin saanut ihan hyvin nukuttua, kun ei ole ollut kuumakaan, välillä maha painaa ja jalat meinaa puutua nukkuessa, mutta menee ohi kylkeä kääntämällä ja varmaan jo alkanut tottua noihin tuntemuksiinkin ettei enää niin kiinnitä huomiotakaan.

vauva2006 rv38+3, la 4.8.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Savossa paistaa vielä aurinko, mutta ei varmaan kovin kauaa.

Ärtyisyyttä on täälläkin ollut ilmassa, esikoiselle tulee kiukustuttua, kun ei suostu tekemään ihan perusjuttuja (onko pakko pissata niin, että tulee lattialle renkaan alta, vaikka minä seison vieressä ja pyydän istumaan taempana pöntöllä!?). Ja sitten harmittaa, kun ei pystynyt olemaan asiallinen.

Muutenkin tuntuu, että äippäloman myötä vaivoja napsahti heti monta. Maha painaa ja vauva kaivaa kipeästi kylkiluiden alta, häpyluuta vihloo ja jopa turvotusta on havaittavissa varsinkin käsissä. Ja närästää. Mutta ei pitäisi valittaa, kun alkoivat vasta nyt eikä mitenkään voimakkaina.

Meillä ei onneksi tarvitse huolehtia tuosta tarjonnasta, pää on tiukasti lahaalla ja vielä oikein päin. Peppu kyllä pyörii puolelta toiselle ja sekös tuntuu navassa inhottavalle... Mutta ainakin liikkuu selvästi. Ja nukkuu pitkiä pätkiä, toivottavasti jatkaa samaa synnyttyäänkin.

Huomenna olisi lääkäri, rv 36 tulee torstaina täyteen. EI supistele, tuntuu, että ne harjoitussupparitkin on vähentyneet. Painoa on nyt jo enemmän kuin esikoisella lopussa, toivottavasti ei tule enempää ainakaan läskin muodossa. Sinänsä hassua, kun olen mielestäni syönyt ihan järkevästi ja näin kesällä tulee liikuttuakin aika lailla.

Vierailija
44/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi totisesti, vasta sain kammettua itseni sängystä. Tosin jo kahdeksan maissa käväisin ylhäällä, kun otin vastaan remonttimiehiä (hääräävät onneksi tuolla piharakennuksessa, saan kölliä rauhassa).

Ihanaa, kun uni taas maistuu! Nukun aina sateella sikeästi, sateen ropina rauhoittaa kummasti. Yöllä tosin heräsin muutaman kerran tosi kurjiin nuljaisuihin tuolla lantion seudulla, lisäksi supisteli ei-niin-kipeästi moneen kertaan.

Onko muilla jo limatulppa irronnut? Joku taisi tästä kyselläkin aiemmin? Siitä ei ilmeisimmin voi mitenkään ennustaa tulevaa, mutta jonkinmoinen merkki synnytyksen lähestymisestä lie tuokin.

Hertzi (36+3)

Vierailija
45/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin vain pikaisesti tulla toivottamaan Helgalle onnea huomisen sektion ja äidiksitulon vuoksi. Mahtavaa!

Meillä siis myös poju käännetty kolmasti, ja nyt pe oli äitipolilla yhtäkkiä oikein päin. Sen jälkeen on vimpuloinut taas vaikka miten päin, joten jahka synnytys alkaa, miekko ultrataan ja katotaan sitten, päästelläänkö alateitse vai mennäänkö leikkuriin.

Vaan mitään merkkiä lähestyvästä synnytyksestä ei ole, ei tulppaa, ja supistuksetkin ovat lieventyneet!

Meikä ei hingu kokista, mutta maustettuja kivennäisvesiä ja jääteetä menee hillittömiä määriä. Niin, ja kun luin jonkun eilen himoitsevan hapankorppuja, tuli niihin yllättäen sellainen himo, että paketti niiät oli kassissa, kun kaupasta palasimme. JA hyviä olivat!

Meille saavat toki vieraat tulla heti, kunhan ei lasten päikkäriaikana. Meikä sosiaalisena ihmisenä tykkää pajattaa. Vaan nämä epäasiallisesti (tahtomattaan?) käyttäytyvät rassaavat, kun muutenkin on herkkiksenä ja uudessa tilanteessa siinä alkupäivinä.

KAstajaisista: Vitsit, jos pojasta tulee se, mikä siitä on nyt tarkoitus tulla, olisi nimipäivä vielä elokuussa. Vaan taitaa olla turha toivoa, että ehtisi siihen pykätä kastejuhlaa... Katotaan, koska syntyy. Koska perheemme ovat laajoja ja nyt kesävauva kyseessä, oliis kiva pitää kerrankin itse kastajaiset puutarhassamme omppupuun alla. Vaan kukapa osaa ennustaa säätä!

Voimia, naiset! Onneksi ei kärvistellä Keski- ja Etelä-Euroopan yli 40 asteen helteissä.

Vitanova rv 38+3

Vierailija
46/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, joka tapauksessa onnea matkaan!

Vierailija
47/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsänä ollaan täälläkin.Oon melkosen perusrauhallinen yksilö,mut nyt tosiaan räjähtelen ihan koko ajan ja mistä vaan :/ Niin on kyllä ollut kolmen edellisenkin kohdalla.Inhottavaa kuitenkin.

Kokishimo vaivaa myös!Enkä yleensä limppareita juo.Jääkylmä kola,sitruunaa ja jäitä,nami..Mistä tulikin mieleen toi galluppikysymys:varmaan syön homejuustoja ja graavilohta heti kun tilanne sallii!

Meillä mies ei onneksi noista varpajaisista perusta.Kaveritkin kyllä ympäri Suomea.Vieraita en usko että ihan heti tulee,sukulaiset kaukana melkeinpä kaikki.Nimet on valmiina molemmille,en tiedä kumpi tulee.Ristiäiset on meillä ollut aina hyvin pieniä ja n.kk:n kuluttua vauvan syntymästä.

Neuvola oli tänään,tässä tuloksia:

painonmuutos/2vkoa: -600g (lisäpainoa tähän asti 2.8kg)

RR: 115/60

Hemppa: 117

Sf: 37

Lapsivesi: N

Tarjonta: rt ONNEKSI!!

Supparit on välillä melkoisia,muttei riittäviä.Vaavin pää on korkealla,mutta mulla laskeutunutkin yleensä vasta synnytyksen yhteydessä.Kyllä tosiaan odotan sitä,että lähdön hetki koittaa!!Kiva tietää,etten oo ainoa vmäinen akka tällä hetkellä ;) Tsemppiä kaikille!

Magical 38+2

Vierailija
48/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa et en olekaan ainut omituinen ja hermot kireellä oleva mamma.

just tommosia ihme siivous vimmoja,järjestelyvimmoja. viimeyönäki valvoin 04-07. mietin jo alanko jynssimään seinistä tahroja vai järjestään vaatekaappia? en sit vittiny alottaa kumpaakaan ettei muksut olis herännyt. popsin vaan muroja ja ramppasin veskis. levotonta touhua.

aamul sit taas nukuttu 10.00:een ja lapset alko jo hermostua kun ei aamupalaa kuulunut.

mullakin on kaamea nälkä ,varsinkin öisin. mitä sitä söis illal et pysyis olo täytenä.

tämä masuasukaskin jaksaa aina öisin veivata.

päivisin sit turhauttaa ja kiukuttaa ja tuntuu et lapset vie hermot eikä tottele mitään vaan käyttää siekailemati hyväksi tän mun olotilan ja liikkumisen hitauden.

vastaus galluppiin: et mitä tekis pian vauvan syntymän jälkeen tai sit kun olo kevenee. joku harrastus olis tarkoitus alottaa. lenkillä myös kiva käydä kun käynti kevenee taas.

täytyy myöntää et tuo saunasiideri kuulostaa hyvältä vaik en muuten juokaan alkoholia, tosi tosi harvoin jos jossain ulkona on tullu käytyä.

myös toivon taas voivani käyttää ns. tavallisia vaatteitani lempparifarkkujani ynms.

mahal on kyl kans kiva nukkua.

nyt on pakko alkaa rauhottamaan totaa 2,5 v käy ihan ylikieroksila.

hyvät voinnit kaikille.

sain muuten vihdoin eilen varattua nuo vaunut ja ens viikol haetaan ne.

yksi huoli vähempi taas.

äippä ja masuasukas 37+1

Vierailija
49/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanne päässä kiristää täälläkin vaikkei viikkoja olekaan niin paljoa kuin täällä joillain...millähän sitä kestää vielä nämä loppuajat.

No, mutta eilen tuli käytyä neuvolassa (jossa edelleen kesätyttösijainen) ja tässä jotain mitä sieltä jäi mieleen.

Paino: yhteensä nyt tullut 18kg (huijui...)

Hemo: 127 (rauta on vaikuttanut)

Sf: 32

Pissa ok

RR: 106/64

Ei kait muuta. Ensi viikoksi lääkärille aika ja siinä se käynti taas oli ;)

Gallup: Kyllä taidan varata jääkaappiin valmiiksi jonkin hyvän valkkaripullon josta sitten voi lasillisen nautiskella miehen kanssa rauhassa. Ja homejuusto ja graavilohi ovat kanssa hankittavien listalla. Joku mainitsi myös seksin niin myönnetään että kyllä itsekin olisi jo kiva päästä hommiin ilman mahaa...

Viime viikolla tuli käväistyä asuntomessuilla ja Linnanmäellä ja enää en kyllä lähtisi. Varsinkin asuntomessujen jälkeen on mahaa kivistänyt niin kovasti että tahtoi tänään kauppareissukin jäädä tekemättä kun mies ei päässyt mukaan. Supistellut on ja maha painaa muutenkin niin alas että kävely tahtoo olla hankalaa. Ja tosiaan, viikkoja on hyvässä lykyssä jäljellä vielä vaikka kuinka monta.

Vihdoin olen saanut pestyä vauvan vaatteita ja etsiskellyt varastoista tarvittavia tavaroita (esim. pinnasänky ;) ja tulipa kaupasta ostettua sitten jo ensimmäinen vaippapakettikin...Kuitenkin hommaa olisi vielä vaikka kuinka mutta energiat on kaikki jossain muualla. Ensi viikolla menee esikoinen taas pariksi päiväksi hoitoon, jos sitten vaikka ehtisi (kun ei tarvitse jatkuvasti olla barbeilla leikkimässä....)

Sellaista, nyt menen vielä hetkeksi sohvalle pitkäksi kun tyttö nukkuu päikkäreitä. Illalla pitäisi raahautua kesäteatteriin ja vettä tulee taivaan täydeltä.

Jav@ 35+1 (la 27.8.)

Vierailija
50/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä aikaani kulutan ja odotan hiustenleikkuuseen lähtöä.

Limatulppaa ei ole kuulunut, muisteleln että esikoisen aikaan se tuli viikkoa ennen synnytystä. Saa nähdä miten nyt.

Supistellu on, eilen illalla, mut meni onneks ohi.....rupes jo ihan jännittää, että ei vielä, en uskalla lähtee.

Helgalle onnea huomiseen, muistelen että aika tais olla huomenna.

Jokohan toivottelin uusille tulokkaille tervetuloa joukkoon, vielä kerkiää hyvin mukaan:) Tervetuloa!

Ois kiva kuulla mitä gekkolle kuuluu, on jo varmaan nyytti kainalossa:)

Mulle alussa kokis teki pahoinvointia, enkä sitä nytkään niin hingu. Kivennäisvettä olen kyllä siitäkin edestä juonut ja minäkin yks päivä kaupassa himoitsin jääteetä. Kaikki herkut kyllä uppoaa.

Nimi on tytölle mietitty, pojalle ei niinkään, mut saa nähdä onko vaavi nimensä näköinen. En ole hirveästi tressannut nimen kanssa. Jotain mitä ei hirveästi muilla ole, mutta ei liian erikoistakaan, jotain vanhaa. Poika meillä on Iivo, joten en halua I:kirjaimella alkavaa. Mut joku tuommoinen lyhyt.

Ristiäisiä olen vähän miettinyt, kun sit illalla vähän juhlistetaan niitä meidän häitä perheen kesken. Kun maistraatissa mentiin vihille, ni lähisuku haluaa jotenkin juhlia niitä, kun ei maistraattiin päässeet. Joten ajattelin sit kun ristiäiset on juhlittu, ni illalla juhlitaan sit niitä häitä, ihan pienesti vaan....katellaan mitä keksitään.

Mutta taidan ruveta autoa starttailee ja lähteä kaunistumaan, toivottavasti, ettei tarvitse säkki päässä häihin lähteä viikonloppuna.

Palailen huomenna neuvolakuulumiset kertoilee:)

Iivokki 38+4

Vierailija
51/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitipä vielä sanoma että nimestä ei ole vielä mitään selkoa. Eikä edes tiedetä jotta kumpi on tuloillaan. No viimeksikin pähkäiltiin nimeä sairaalassa ja jotenkin luotan siihen että mies keksii vielä jonkin hyvän, kun on keksinyt aina tähänkin asti ;)

Vierailija
52/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksi ja puoli tuntia yksin kotona ja voi tätä rauhaa ja oman ajan onnea!!!

Piti tulla tosta limatulpasta mainitseen, että edellisen kanssa mulla irtos ihan selkee tulppa ja likka synty seuraavana iltapäivänä! Luin silloisesta neuvolasta saatavasta " ohjekirjasta" , että yleensä synnytys käynnistyy 1-10 päivän päästä tulpan irtoamisesta!!

Itse odotan jo kovasti, että mokoma löntti irtoaisi. Saisi jotain merkkejä synnytyksestä, kun ei niitä muuten ole!!

Oli pitkästä aikaa eilen oikein kamala päivä! Kostautuu innokas puuhailuni ja olin kuoleman väsynyt koko päivän. Ja kuin vielä kostoksi siitä nukuin yön todella huonosti!! Valvoin kaksi tuntia miettien synnytystä ja mitä jos mies on töissä kun synnytys alkaa, eikä saa heti tuuraajaa! Mihin joudun yksin esikoisen kanssa????

Näin vielä aamusta unta, että rupesin vuotamaan verta. Unessa vaan laitoin siteen pöksyihin ja jatkoin menoa. Outoa!!!

No nyt menen vielä sohvalle maate, kun saan siinä rauhassa yksin kölliä!

Sadepäivän jatkoa!!!!!

T:Mona ja tiitiäinen 38+4 la 3.8

Vierailija
53/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo malttamattomia odottelemaan vauvan syntymistä? Minä ainakin olen, välillä tuntuu, ettei vauva varmaan ala viikko kausiin syntyä. Kunpa pian syntyisikin, ei jaksa odottaa..

vauva2006 rv38+3, la 4.8.

Vierailija
54/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin masentumassa lääkärineuvolassa. Kohdunsuu on kiinni ja kolme senttiä, joten ei taida ennen joulua tämä vauva tulla pihalle. Esikoiselta oli sama juttu ja meni kaksi viikkoa yli, kakkonen syntyi suunnilleen ajallaan, mutta silloin olikin paikat valmiiksi auki jo etukäteen. Turhaan on siis kärsitty supistuksista koko raskausaika taas, arghhh. Minä kun toivoin ettei tämä menisi yli :(

Muut neuvola kuulumiset:

Hb: 134 lisäraudalla noussut

Pissa --

Paineet: 108/58

Paino: +592g/vk, eniten raskauden aikana, yhteensä nyt reilu 10 kg

Turvotusta aavistus

Sf: 34 hyppäsi keskeltä ylimmälle käyrälle, eri mittaaja ja vauvan asento varmaan vaikuttivat

Liikkeet ja syke ++, ei meinattu saada tosin kuulumaan, kun oli liikuntatunti menossa :)

Raivotarjonta ja pää liikkuu vielä

Vauva on nykyään kai kuitenkin aika alhaalla, kun välillä pään pyöritys saa näkemään tähtiä, ei ollenkaan kivaa. Jalat ovat pääasiassa minun selkääni päin ja pyllyä työnnetään kovaa ylös ja ulos päin, niin että ihan näkyy päällepäin möykky, näyttää aika hassulta.

Minä kaipaan eniten mahattomasta ajasta lisää nukkuma-asentoja, nykyään yöt on aika vaikeita eikä asentoa löydy. Saunasiiderikin olisi aika ihanaa ;) Ja kadonneen ja kivuliaan seksin voisi kaivaa pöytälaatikon pölyistä :)

Minä en kauheasti kaipaa vieraita muutamaan ekaan päivään, sitten ovat ihan ok, kunhan eivät vain tule yöksi ja tajuavat olla tarpeeksi vähän aikaa. Kakkosen aikaan äitini oli miehensä kanssa esikoista hoitamassa synnytyksen ajan ja olisi kyllä tehnyt mieli pistää pihalle heti kotiuduttua, vaikkeivat kauaa oleetkaan, niin liikaa kuitenkin (olivat siis kaukaa ja yötäkin sen vuoksi). Sairaalassa sen sijaan on minusta ollut mukavaa, että lähimmät ystävät käyvät, siellä aika tulee pitkäksi, sukulaisista ei niin väliä :)

Tytölle meillä olisi aika valmis hyvä nimi, mutta pojan nimen kanssa voi tulla ongelmia. Ja silti minä ehkä toivon karvan verran enemmän poikaa, tosin väillä olen ajatellut samoin tytöstä.

Onnea näin jälkijunassa vauvansa saaneille, Gekkon kuulumisia minäkin odotan! Hienoa että pikkuisena syntyneidenkin alku on mennyt hyvin! Ja onnea matkaan lähipäivinä vauvansa saaville, kateellisena ja kärsimättömänä seuraan sivusta!

T. Miksuliinu 36+4 (la 17.8.)

Vierailija
55/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin on sateista ja synkkää täällä...joutuu valojakin pitämään päällä sisällä, vaikka nyt pitäis olla sitä valosinta aikaa.

Eilen käytiin lääkärillä perätilan takia.Siellähän tuo tyttönen oli ihan poikittain masussa, eikä sieltä hievahtanut vaikka lääkäri koitti vähän sitä käännellä.Kaikki oli muuten hyvin, neiti oli kovin energinen, ehkä saattoi johtua äidin stressistä.Paino-arvio oli 2600.

Saatiin sitten sektio päivä ja se olis sitten 13.8 eli rv 39+5. Edellisellä viikolla ei ollut aikoja ja sen takia vasta niin myöhään, mutta sanoivat että ennen vk 39 ei ole hyvä leikata. Ja sekin on aika totta, että jos lapsi tulee ennen ulos, ennen kun on valmis, niin siitä tulee paljon itkuisempi ja rauhattomampi.Parempi sen on kait sielä sitten mölliä pidempään.

Mulla on kanssa ollut kauhea himo pepsi max:iin..ja sehän on parempi kuin tavallinen kun ei ole sokeria.

Galluppiin vastaan, että odotan sitä että saan syödä karkkia =) sanoin miehelle että ostan irtokarkkeja mukaan sairaalaan ja syön niitä heti kun synnytys on ohi =)

Olen yrittänyt olla syömättä paljoo hyvää nyt raskauden aikana,koska tiedän sen lihottavan vauvaa, eikä tee mieli punkea mitään 4 kilosta ulos vaan sen takia että tekee mieli syödä sokeria. Eikä ole mun mielestä reilua viatonta lasta kohtaan lihottaa sitä vaan sen takia että itsellä tekee mieli syödä karkkia, pulla tms älyttömät määrät. Toki olen syönyt herkkuja kohtuudella, mutta tarkottaen että pari keksiä, tai jonkun lakun tai pienen jätskin ehkä kerran viikossa.

onneksi on saatu lastenhuone kuntoon ja kaikki isommat tavarat hankittua, nyt voi vaan levätä ja tehä kaikkia pieniä juttuja mikä tuntuu hyvälle tehdä.

Nyt menen takasin puuhastelemaan ja jätän tilaa muillekkin.

Enkeli-81 rv 36+6 ja vielä 3 viikkoa ennen kuin nään oman tyttöni.

Vierailija
56/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken kävin pisulla ja pyyhkiessä vessapaperiin tarttui sitkeää limaa ja sitä tuli aika paljon. Se oli tosi venyvää ja paksua. Oisko jo limatulppaa vai eilisen sekstailun " jäänteitä" ? xD

Neuvolassa meni näin:

paino: +200 viikkossa

tarjonta: rt (vauva oli jo aika alhaalla, mutta pää vielä liikkui)

verenpaine: 129/84

sf: 36 cm

syke: 125

liikkeet: ++

turvotus: +

Eilen oltiin asuntomessuilla koko päivän ja hyvin jaksoin kävellä. Olo on siis edelleen hyvä. Vauva toki painaa tuonne jonnekin alas ja turvotusta on tullut jalkoihin.

Ihanaa kun satelee...

T. Ona rv 37+4 (10.8)

Vierailija
57/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnyttämään,vaikka sitä toisaalta innolla odotankin,niin tykkään tästä raskaanaolosta niin,et tiedän jo laitoksella ikävöiväni mahaa ja odotusta.Tilanne ois toinen jos olisi vaivoja,mut kun ei oo,niin mikäs täs on odotellessa.

Helgalle tsemppiä huomiselle!

Meil mies ei oo ikinä viettänyt varpajaisia,on siis likipitäen absolutisti,eikä muutenkaan välitä liiemmin liikkua ystäviensä kans,kuin metsästysreissuilla.

Tänään tuli nukuttua liki 2 t päiväunet kuopuksen kanssa...

Lumina ja Lahja rv 38+4(la.3.8)

Vierailija
58/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä pinoja olettekaan saaneet aikaiseksi. Kivaa lukemista on ollut, mutta itse olen ollut todella hiljainen, sillä mustat pilvet ovat taas tulleet varjostamaan loppuodotusta :`(

Alkuun Gallupit...

Ensimmäiseksi synnytyksen jälkeen... kokeilen suoliluun päitä. Aika nopeasti sitä tämän vatsan alta unohtaa, että lonkan kohdalla normaalisti törröttää pari luuta :-D Jaksan aina ihmetellä " mahan kadotuksen jälkeen" , että mitäs kummia nuo ovatkaan. No asiaan, mitä oikeasti kaipaan: liikuntaa, vähemmä möhköfanttista oloa, OMIA VAATTEITANI (ei siis mallia mamma). Siinä kait ne suuremmat haaveni.

Ärsytyskynnys: ON/OFF, liian herkästi räjähdän ja kärsin huonosta omasta tunnosta, kun pojallekin tulee liian paljon tiuskittua. Sanon kerran nätisti ja seuraava onkin sitten se vähemmän nätisti ja sen teen ilman mitään varoitusta. Loppupeleissä taas äiti itkee, kun sattuu tämä oma matala suuttumis-/ärsyyntymiskynnys.

Mieliteko: Kylmä cokis kieltämättä on aika nannaa (ei siis aiempi herkkuni). Itseasiassa minäkin olen sitä kaupasta himoinnut, mutta vielä malttanut mieleni sen suhteen... vedellä koitan selviytyä. Köyhät juomat!!!

Pitkästyminen odotukseen: poika meni reippaasti yli, joten olen asennoitunut siihen, että tämäkin menee reilusti yli. Olenkin kaikille sanonut, että lapsi syntyy viimeistään 10.9. La:ta ei tiedä miehen lisäkseni muut (ja te). Nyt vaan nämä vastaan tulleet murheet ovat saanet ajattelemaan, että lapsi saisi syntyä jo nyt, kun varmasti on elossa...huomenna onnekseni on aika keskusteluun, jos häätöä suunnitellaan.

Västis(kö) kirjoitti kivasti ja totuuden mukaisesti imetyksestä. Oli tosi mukava lukea, kun kerrottiin ihan oikeastikin niitä nurjia puolia, jotka tulivat ainakin itselleni yllätyksenä, kuten alkuun kipu, rintojen pakkaantuminen. Itselläni maidonnousu ilmiantoi yhden ylimääräisen rintarauhasen, joka oli kainalossa ja se ei ollut kivuton.

Nimistä: meillä on jonkinlaiset nimet jo valmiina, mutta kaiken aikaa makustellaan muitakin nimiä. Lopullisen sinetin nimi saa, kun lapsi on " nähty" . Suomalainen, perinteinen vanhempi nimi on meilläkin etsinnässä, joka sopii enkelimme ja poikamme nimeen.

Hoitopaikka synnytyksen aikana: onneksi otitte asian puheeksi. Me emme olleet sitä lainkaan ajatelleetkaan, hups! Läheiset asuvat kaikki lähellä, mutta kaikilla on epämääräiset työajat (yrittäjää, vuorotyöläistä jne.). Appiukko saapi olla pekkasella, kun on ainoa joka pystyy sellaisen pitäämään, jos muuta konstia ei ole.

Wintergirl:lle onnea pikkuisesta! Nopeasti tilanteesi menikin huonoksi. Onneksi olit ajantasalla.

Maakulin kuulumisia olen kaipaillut samoin Gekkokolmosen.

Kiitoksia taas teille viihdyttävistä pinoista! Poistun taas takavasemmalle lukemaan niitä päivittäin, kommentoin sitten joskus ja jouluna, kun mieli on valoisampi.

Möykky ja himpula 35+

Vierailija
59/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koitahan jaksaa, kyllä se elämä siitä alkaa vielä hymyilemään, pidän ainakin peukkuja sen suhteen sinulle! bdbdbbd

Pakko korjata, minun mielestä Helgalla on aika sectioon 26.7. torstaina eli ylihuomenna eikä huomenna. Onnea ja jaksamista hänelle myös siihen, mikäli hän ei ennen sitä käy palstailemassa.

vauva2006 rv38+3

Vierailija
60/64 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möykylle jaksamista! Voisi luulla, että ennen joulua sinunkin mielialasi muuttuu, mutta taitaa olla ihan luonnollista, että vanhoja kummituksia alkaa ilmaantumaan.

Itse näin ekan synnytysunen pitkästä aikaa, joka oli selvästi vanhojen traumojen kertausta (siis esikoisen synnytyksestä). Unessa tajusin synnyttäneeni, koska maha oli hävinnyt, mutta sokkeloiseen sairaalaan olivat hävinneet sekä vauva että mies ja kummankaan olinpaikasta en saanut selvyyttä vaikka etsin kuinka. Meillä siis esikoinen vietiin lähes heti syntymän jälkeen elvytettäväksi ja sitten happikaappiin. Näin hänestä vilauksen ehkä puoli tuntia synnytyksen jälkeen ja sen jälkeen olin itse niin heikossa kunnossa, että en kyennyt käymään lastenosastolla saman päivän aikana kuin kerran ja olo tuntui hyvin eksyneeltä, varsinkin kun kukaan ei oikein tiennyt, mikä lasta vaivaa. Onneksi torstaina on vielä yksi pelkokeskusteluaika + lääkäriaika. Jos saisi painajaiset pidettyä pois.

Täälläkin hermot alkavat olla tiukassa, mutta osittain taitaa ilmoillakin olla osuutta ja tilanteella (olen tytön kanssa ilman autoa kotona ja aikuiskontaktit ovat vähissä ja mies korjaa illat autoa ja on päivät töissä.). Perhe on ollut matalapaineen vallassa.. Tytöllä kai on kaveripulaa, kun koko ajan pitäisi yhdessä tehdä asioita ja olla ihan kiinni äidissä. Hitto, oli imuroiminen vaikeaa, kun tytön piti koko ajan olla korkeintaan metrin päässä minusta. Argh... Onko muilla jotenkin takertuvassa vaiheessa (+tottelemattomia) olevia 4-vuotiaita??? Liittyyköhän tämä lomaan vain vauvan tuloon vai kaveripulaan.

Muidenkin juttuja oli tarkoitus kommentoida, mutta nyt on mentävä..

Västis (17.8.)