Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Eloisten ma-ti, viikko 30 ***

23.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10820304&p=&mpage=1&tmode…

Tässä ollaan laiteltu toisiks vanhimman tyttösemme 10 v synttäreitä koko viikonloppu ja on tullut tehtyä jos vaikka mitä sekä ulkona että sisällä.... Ja olo on sen mukainen, kuin olis jyrän alle jääny... Kun vielä huomisen jaksas jalkojen päällä seista :o/

Lääkärikäynneistä : miulla ei ole ollut yhtään lääkärikäyntiä neuvolassa. Äitipoliseurannassa olen ollut ja siellä katottiin kohdunsuu vasta viime kerralla rv 37+2 sitten alun rv 11.

Nimiasiaa : nimi on jo tälle valmiina. Isoille siskoillekin on ollut jo ennen syntymää ja hyvin nuo nimeään muistuttavat :o) Mie olen saanu päättää kaikkien kohdalla nimen ja ukko on sitten " hyväksynyt" sen. Eipä niissä mitään hyväksymistä oo ollut kun ovat niin hyviä ja eipä tuota ukkoa kiinnosta nimiasiat, paitsi etten mitään Huugoa tai Tyyneä aio antaa ;o) Ei noissakaan mitään vikaa, mutta eivät käy tyttöjen nimiin !

Tosiaan olo on karmea : alapäätä vihloo, supistaa, selkää särkee, jalat on turpeena jne. Nyt alkaa olla mitta niin täys et hyvä etten itke tätä tilaani ! Tää on takuulla viimonen lapsukainen meidän perheessä ja 6 saa meille riittää ! Tuossa äsken puhuttiinkin ukon kanssa et mie voin aloittaa syksymmällä kans jonkun harrastuksen (eipä oo tätä ennen oikeen ollu mitään.....) ja he sitten hoitelevat kotijutut sillä välin. Mie siis aion aloittaa oman elämän ;o)

Ja sit GALLUPpia.

Mitä meinaatte tehä ekaks (tai ainakin melkeen) kun vauva on maailmassa ? Keksikää jotain sellasta mitä ei oo voinu raskaana tehä !

Mie aion ottaa saunasiiderin. Sellasen mansikkaisen jäillä ja hyvin jäähdytettynä ! Voi nam ! Mie oon ollu aina raskausajat täys absolutisti, mutta muutoin tulee se saunasiideri silloin tällöin otettua kun istutaan iltaa tuossa pihassa keinussa / parvekkeella ja mukelot on nukkumassa. Eipä tuota ole kaivannu, mutta nyt alkaa tuntua et sen olen ansainnut :o)

Ja josko sitä pitäs kohta saada unenpäästä kii jos aikoo jaksaa laitella huomenna ne synttärit.... Ukolla kuitenkin työpäivä ja tässä pyörii nuo 5 + koirat + kissat.... leivottavaakin jäi aamuseksi.

Leppoista alkuviikkoa

Rapuäiti ja rakas Lahja 37+6

Kommentit (64)

Vierailija
1/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin pikaisesti poiketa kyselemässä, onko muilla jo pinna tiukalla???

Itellä meinaan on ja ajattelin kyllä sujuvasti laittaa kaikki raskauden piikkiin...

Siis hermostun tosi ihmeellisistä asioista ja pääosin ihan mitättömistä jutuista! Sitten hermostuu siihen kun aina hermostuu. Esikoinenkin on varmaan kohta ihan hermoheikko, kun mutsi vaan raivoo....

Kaippa tää kohta tästä helpottaa??!

Mietin eilen, että rupeaakohan synnytys olemaan tosi lähellä, kun rupes coca-colaa tekeen niin vietävästi mieli. Likka kun synty join sairaalassakin kai kolme litraa colaa! Jos siis kohta pääsis synnyttään?!?

Nyt tarvii lähteä kaupungilla käymään...

Aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!!

T:Mona ja tiitiäinen 38+3 la3.8

Vierailija
2/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elefantti nilkka täällä...

Siis mikä piru mun koipia on alkanu vaivaan? Koko aikana ainoo turvotus on ollu käsissä niin nyt näil kahdel viimesellä viikolla sit jalat on alkanu paisumaan ihan kunnolla... Vai tekeekö toi helle taas tepposiaan?

Galluppi vastaus: Mun haave oli saada nukkua kunnolla mun entisessä nukkuma asennossa puoliks mahallaan, mut taitaa jäähä haaveeks.. En tiiä miten mahtanee onnistua sen sektioarven kanssa mokoma...? =/

Ja totta tosiaan näillä kärvistelyillä oon myös mä ansainnu kylmän sidukan!

Oliko Mon@ joka ihmetteli cokis himoa?

No mulle on tullu myös käsittämätön vimma juoda colaa! Normisti en juo sitä ikinä! Samoin vaalea leipä tekis kauppansa, jota en oo myöskään syöny koko odotusaikana...

Hiilihydraatti tankkausta, että energia riittäis synnytykseen?

Millähän sais kropan uskomaan et sitä virtaa ei tartte niiiiiiin paljoo kun ei tartte ponnistella itte vauvaa ulos maailmaan....

Nyt mentävä, joten hauskaa maanantaita kaikille!!!

T Helga rv jotain Synt.pv 26.7

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli taas nukuttua puoli yhdeksään asti, varmaan jotenkin elimistö kerää voimia tulevaan koitokseen. Hassua, kun Fanny oli nähnyt meistä unta, mielenkiintoista tosiaan, minkänäköisiksi olet meidät unissasi kuvitellut..vastaakohan yhtään todellisuutta. No unet on vaan unia.

Täällä ei ihmeempiä, eilen supisteli jonkin verran kipeästikin n.20-30 min ja meni sitten ohi. Sellasia kovotteluja, joihin liittyi menkkakipumaisia tuntemuksia alavatsan ja osittain selänkin puolella. Yöllä ja tänään ei ole sitten ollut mitään. Välillä on kyllä niitä vihlovia tuntemuksia tuolla alhaalla. Paineen tunnetta on myös alhaalla ja häntäluun/peräaukon tienoilla myös.

G:Hauska galluppi, minä ainakin jossain vaiheessa pian vauvan syntymän jälkeen aion syödä naudan sisäfilepihvin mediumina valkosipulivoin kanssa. Tuota naudan pihviä on tehnyt niin monesti mieli, mutta eihän sitä saa " raakana" raskaana ollessa syödä.

Tänään on iltapäivällä neuvola ja oma terkka on palannut lomilta. Pitää sitten viimeistään käydä kuulumiset kirjoittelemassa.

Kyllä minäkin odottelen kovasti jo vauvan syntymää, on niin iso olokin jo.

vauva2006 rv38+2, la 4.8.

Vierailija
4/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä viikko sitten hehkutin kun on niin kivaa,eikä mistään satu eikä ole vaivoja jne..

ei noita vaivoja vieläkään ole,mutta pinna alkaa paukkua,ja on ikävä jo normaalimpaa elämää,tai mitä normaalia se sitten on taas pienen käärön kanssa,mutta sitä että itse pystyisi toimimaan ja tekemään niitä vanhoja asioita.

mies ja poika 4v olivat viikonlopun pois,ja oli kyllä elämäni tylsin viikonloppu, plääh. eilen mies tuli kotiin,ja heti sitä sitten riideltiinkin,en tainnu muutakaaan keksiä =) heh. poika palautuu kotiin keskiviikkona,ja en ole ikinä häntä tainnut näin odottaakaan. sitä on ennen miehen kanssa menty ja veuhdottu,nähty kavereita jne kun poika on ollut hoidossa.ja nyt ei ollut edes hoidon tarvetta,kunhan meni mummulaan lomailemaan. ja toiset isovanhemmat myös odottavat poikaa pariksi päiväksi mökille. ajattelin kyllä että menis vähän myöhemmin, tätä omaa vointiakin ajatellen,jos vielä kk päästä olen yhtenä niin ehkä voi olla mukavaa vaan maata.

G:mitä teen ensin kun pienen vauvan olen tähän maailmaan saattanut. mieleltäni olen samoissa kuin rapuäiti eli MANSIKKASIIDERI:ä tekis mieli, olen ollut koko raskausajan ilman hörpyn hörppyä (muuten on tullut otettua n krt kk kun ollaan jonnekin viihteelle lähdetty) ja tuo on lemipisiiderini.ja on kyllä kuola valunut kun katsellut oikein kesäisenä päivänä terassilla istuvia ihmisiä =)

eli täällä pinna paukkuu ja mansikkasiideriä tekisi mieli =) hih.

jos ottaisi itseään niskasta kiinni,ja vähän pesisi kesän pölyjä ikkunoista pois ym järjestelisi,nyt kun olisi vielä pari päivää aikaa ennen pojan kotiin tuloa.

kyllä mä kohta taidan jo alkaa toivoa että se vauvakin saataisiin maailmaan,ehkä parin vkn kuluttua ainakin.mutta jännittää kyllä taas mitä se synnytyspuuha oikein olikaan.vaikka taitaa se taas mennä omalla painollaan kun käyntiin lähtee.

keskiviikon synnytystapa-arvio lääkäriä odotellen (lähinnä mitä tuonne alakertaan kuuluu,toivottavasti ovat jo paikat pehmoisia)

neitiniiskunen rv 35+4

Vierailija
5/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin herkut maistuis. karkit, jätskit jopa pullatkin mitä ei normaalisti kyllä tee mieli. no iltajätskillä olen itseäni hemmotellut, mutta himo on ihan hirvee kaikkeen herkkuun. ja jos olis varmasti porsastelisin, eli aion olla ostamatta.

Vierailija
6/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräiltiin tässä lasten kanssa vasta, mies jo töissä..

Täällä on myös toisinaan hermot tiukalla, luinkin jostain, että elimistö erittää loppu viikoilla jotain hormonia (oli sillä nimikin, mutten muista), joka vaikuttaa tuohon mielialaan kovasti.. Sitten mua kiukuttaa tämä oma saamattomuus, kun tekis mieli tehdä vaikka mitä, muttei pysty, josta mies taas eilen pitikin " sinä olet raskaana" -esitelmän.. Olenkin nyt pyrkinyt lepäilemään.. Vauva painaa tuonne alas.. Kävelykin välillä hankalaa...

Sitten oli kirjoitusta tuosta colan juonnista.. Ihmeellistä! En ole pystynyt juomaan colaa vuosiin, kun joskus taisin saada " yli annostuksen bacardicolaa" , mutta nyt muutamana kuukautena siihen on ollut lähes himo.. Eilen pitkästä aikaa kävin ostamassa ison pullon, jota nautiskelin saunajuomana.. Mikähän siinä colassa sitten meitä raskaana olevia vetää puoleensa? =)

Mutta nyt päivän puuhiin..

P ja vauva rv 35+3 la 24.8

Vierailija
7/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapuäidin galluppiin:Mun tekis mieli ratsastamaan ja bodypumppiin hirveästi,mut aloitus menee varmasti loppusyksylle,alkutalvelle tai jopa kevääseen,kun en henno vauvaa yhtään jättää pienenä harrastusten takia hoitoon.

alkoholia en juo yleensäkään kuin älyttömän harvoin,ei tee nytkään mieli yhtään...

Täällä rv 38+3(la siis 3.8)ja mul ei oo vielä yhtään vaivoja,joten oon mielelläni raskaana vielä vaik sen 2 viikkoa...yliaikaisex ei oo vielä kukaan mennyt,joten en usko tämnkään menevän.

Tääl on kaikki jo ihan valmista vauvalle,joten valmiina ollaan hänen tuloon milloin vain....

Mun äiti aloitti jo viikonloppuna jokapäiväiset soitot,onko polttoja,eikö oo mitään merkkejä....saa nähdä kuinka usein ehtii soitella...

Lumina ja Lahja rv 38+3

Vierailija
8/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla, etta muillakin samoja ongelmia,pinna on tiukilla,ja tiuskin miehelle ilman mitaan syyta.Han sanoikin etta olen viime paivat kayttaytynyt vahan oudosti...

Ihan sama juttu taalla,olin ehka viikko sitten sita mielta etta en ole viela valmis synnyttamaan,mutta nyt alkaa olemaan tama tytto taynna vatsaa ja raskaus kyllastyttaa.Etta saisi se pikkuhiljaa alkaa tulemaan!

Vauhti on hidastunut ja vasyttaa ihan kauheasti,ei tarvitse paljoa puuhastella kun unimatti jo kutsuu paivaunille,ehka kroppa valmistautuu tulevaan.

Limatulppaakin on alkanut pikkuhiljaa tulemaan,vaikka eihan se mitaan tarkoita,mutta kiva tietaa etta jotain edistysta tapahtuu.Ja voisin syoda vaikka hevosen,koko ajan tekee mieli jotain...hmm..

G:Mita teen vauvan syntyman jalkeen,ainakin olen himoinnut kaikkia homejuustoja eli luulen etta nautin niita ison kasan punaviinilasillisen kera! Vaikka olenkin kylla silloin talloin maistellut viinia raskauden aikana,mutta nyt voin ottaa koko lasillisen!

Olen tilannut taman vauvan taman viikon torstaiksi,lyotiin miehen ja siskoni kanssa vetoa,katsotaan pitaako paikkaansa!

Tasta oli varmaan puhetta jossain vaiheessa,mutta milloin te muut alatte ottaa vieraita vastaan,kuinka pian vauvan syntymasta?

Mukavaa alkuviikkoa!

t.ikimba,la 1.8

Vierailija
9/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraita vasta muutama viikko vauvan syntymästä.Itse jaksaisin varmasti heti kotiuduttua vieraita,mut taaperon takia rajoitetaan vierailuja ensi viikoilla.

Saa pikkuinen tutustua ensin rauhassa vauvaan.

Lumina

Vierailija
10/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola maistuu muuten täälläkin vaikka en normaalisti sitä juo! Pinna ei vielä ole alkanut kiristämään mutta kaipa se jossain vaiheessa sekin koittaa. Tosin sen verran meinaa välillä ärtymys nostaa päätään että kun ei kaikkeen enää pysty se harmittaa ja jos vielä lapset narisevat asiasta kuten eilen kun niiden piti siivota huoneensa ja olisivat tahtoneet että autan niin meinasi hermo mennä kun yritin selittää että en vaan enää kykene siellä lattialla istumaan niiden kanssa vaikka haluaisin.

Meillä mies ollut reissussa koko viikonlopun ja tänään illalla vissiin on kotiin tulossa. On ollut tosi rauhallista kun lapsetkin leikkineet ihan itsekseen. Tosin sotku on kaamea joten pitänee vähän tänään siivoilla.

Viime yönä mietin että pitäisikö sittenkin katso jotain sairaalaan mukaan otettavia asioita varuilta valmiiksi jos tulee pikainen lähtö keskellä yötä. Aiemmin en ole sairaalakassia valmiiksi pakkaillut. Vaan kun noita neuvoloitakin on noin harvakseen niin joutaisi sen kortinkin sitten kaivamaan kassista jos sinne vielä tarvii mennä. Vauvalle on kotona periaatteessa kaikki valmiina.

G. Enpä oikein keksi mitä haluaisin tehdä ensitöikseni kun vauva on syntynyt kun alkoholia en käytä ja mahallani olen nukkunut tähänkin asti. Eniten tekee mieli ratsastamaan ja sen aionkin tehdä heti kun alapää kestää hevosen selässä istua.

Lapset lähti juuri naapuriin leikkimään joten lienee parasta ruveta imuroimaan kun saa rauhassa tehdä.

aliisa ja ylläri rv 36 tasan tänään

Vierailija
11/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana aurinko paistaa:)

Just kävin varaamassa itselleni hiustenleikkuuseen ajan, jos jotain mallia näihin keksis. Meillä on ne häät lauantaina ja olen päättänyt sinne sit mennä jos en vaan synnyttämään lähde.

Ikimba: sama täällä, nälkä on koko ajan ja voisin vain syödä ja syödä. Illalla mietin kun just olin syönyt ja maha vain kurnii nälkää.

Täällä ollaan kans hermot kireellä ja ukko kulta jäi lomalle ni sotkevat vain pojan kans kilpaa täällä argh...

G: Mullakaan ei silleen mitään erityistä oo mitä haluaisin tehdä, paitsi makuuhuoneen puolella ärsyttää tää kömpelyys mahan kanssa ja sit lonkka jumittuu ja nyt supistaa jne. Tulee niin turhautunut olo välillä. Ni Kyl mie sit pyörähtelen ku vauva syntynyt :)

Ja odotan kans että pääsen kuntoilee salille tai jumppaan.

Masu on kyl laskeutunu huomattavasti, yö nukuttu jotenkin, vessassa oon saanut juosta. Vois ruveta päiväunille, mut on nälkä ja pitäis laittaa astiat jne. Pitänee jossain välissä torkahtaa.

Aurinkoista päivänjatkoa:)

Iivokki 38+3 la 3.8

Vierailija
12/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt meni kyllä viimeyö ihan plörinäks. Meilläkin himan kohisee toi suhde miehen kanssa.... musta on tullu superherkkä ja eilenkin itkua tihrustin pariinkin otteeseen, joihin ainakin toisesta oli ihan hyvä syy (ainakin mun mielestä). Illalla sitten en osannu yhtään nukkua, kun vaan ärsytti ja vauvakin päätti järjestää sellaset tanssiaiset masussa, että sai potkimisellaan muutaman supparinkin aikaseks. Yön pikkutunneilla sit menin nukkuun ja heräilin milloin ihmeellisiin uniin ja milloin pienen potkuihin. Niin ja perus wc-käynnit päälle tietty.

Se hormoni, joka tätä hermoilua aiheuttaa on endorfiini. Lainaus yhdestä opuksesta: " viikoilla 36/37 äidin elimistö alkaa tuottaa endorfiineja, eräänlaista luonnon omaa amfetamiinia, jonka sivuvaikutuksena seuraa usein ärtyneisyyttä, nukkumisvaikeuksia ja mielialanmuutoksia." Kai tälläkin hormonilla oma vaikutuksensa synnytyksen alkamiseen, mutta sivuvaikutuksen ei kivoja!

Gallup: minä ikimban tavoin suosin enemmän tuota viiniä. Keväällä käytiin reissulla Roomassa ja edelleen odottaa yksi pullo avaamistaan ja sitä haluan maistella hyvän aterian kanssa. Ja kunnon lenkille aion lähteä heti, kun kroppa sallii. Ja homejuustoa..... näitähän löytyis useampikin.

Mutta nyt aion ottaa kaikki irti tästä ärsytyksestä... aion nimittäin kanavoida kaiken hermoilun ja kiukun siivoamiseen. Katotaan saisinko itteni rauhottumaan ennen miehen töistä paluuta ;)

MamaAfrica ja masu rv 37

Vierailija
13/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan ei oikeastaan johdu ollenkaan raskaudesta, vaan ihan muista. Viimeksi kun kirjoittelin niin silloin oli tietokone p****na ja eilen sit pyykinpesukone irtisanoi työsopimuksensa! Arvatkaa vaan kuinka paljon otti päähän kun kone jätti pesun kesken ja käsin sitten pyykkäsin esikoisen pissaisia lakanoita ja petaria... Astianpesukone on ollut myös " pikkuvikainen" jo pitkään, mutta siinä on vielä takuuta jäljellä, joten ajattelin että saan kaksi kärpästä yhdellä iskulla ja korjautan sit molemmat samalla. No, soitin äsken huoltoliikkeeseen ja seuraava vapaa aika heidän korjaajalla on ensi viikon tiistaina!!!! Mitä v*****a, taitavat olla todellisia kultakaivoksia tuollaiset huoltoliikkeet jos noin julmetusti on asiakkaita... Tai ihmekös tuo, kun tuntuu että joka ainoa laite hajoaa viimeistään parin vuoden käytön jälkeen. Pieniähän nämä mun murheet loppujen lopuksi on, mutta pakko oli vähän avautua... Ei vaan paljon naurata, kun pitää mennä anopille pyykkäämään =) =)

Kaiken ihanuuden lisäksi esikoinen on jostain saanut kuumeen ja se tietysti tarkoittaa jatkuvaa rutinaa ja vinkumista. Jospa ihme tapahtuisi ja saisin hänet nukkumaan parin tunnin päiväunet, omat hermot sais edes hetken levätä. Neuvolalääkäri olis torstaina, toivottavasti verenpaine pysyis nyt aisoissa, etten sentään joudu ihan kokonaan pakkolepoon.

Nimiasiaa oli joku ainakin kysellyt. Me ollaan etunimi jo päätetty, mut toinen ja kolmas nimi on vielä hiukan auki. Eilen just tein uuden ehdotuksen ja mieskin tykkäs, eli jospa nyt jo pysyttäis tässä päätöksessä. Ja toinen kysely oli siitä mitä meinää tehdä raskauden jälkeen. Mahallaan nukkuminen on ehdoton ykkönen, mutta pakko myöntää että jääkylmä lonkero kunnon hellepäivänä maistuis myös. Ja kunhan vauva on isompi, niin tahdon kyllä vetää ihan kunnon kännitkin. Semmonen kerta vuodessa riittää mulle, eli ei kovin usein tule harrastettua sitä muutenkaan. Känneistä muuten tuli mieleen, että meinaako teidän ukot pitää varpajaisia? Meillä ukko aikoo kovin niitä viettää, vaikka esikoiselle ei ole edes hoitopaikkaa tiedossa. En vaan käsitä miten meinaa sen käytännössä hoitaa. Muutenkin ällöttävä tapa: äiti makaa enemmän tai vähemmän toipilaana sairaalassa ja äijät painuu baariin vetämään lärvit, kiva....

Tulipas negatiivista teksiä, ens kerralla yritän sitte jotain positiivisempaa...

NiiskuPiisku ja pikkukakkonen (la 19.8)

Vierailija
14/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nälkä, tuntuis että vois syödä mitä vaan ja kuinka paljon tahansa. Saa nähdä miten neuvolan vaaka heilahtaa... Cocista ei ole juurikaan mieli tehnyt, mutta lakuja kylläkin ja muita namuja, niitä kyllä syön normaalistikin paljon, vaikken ole raskaana.

Mulla ei ole pinna oikeestaan yhtään kireellä, muutenkin olen todella pitkäpinnainen. Välillä vaan vähän ärsyttää, kun mm. anoppi soittelee ja kyselee lähes päivittäin, joko syntyy, onko oireita tms. Tai kysyy, paljonko paino noussu raskaus aikana?? Ei tollasta sais kysyä, sanoin vaan, et onhan se jonkin verran. Eikä muutenkaan ihan kaikkea viiti rueta anopillekkaan kertomaan supisteluista tai alapään vihlomisista. Joskus vaan se ärsyttää, yleensä ei.

vauva2006 r38+2, la 4.8.

Vierailija
15/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä myös ärsytyskynnys kovin, kovin matalalla. Kohteena pääosin myös mies, jonka kai kuuluukin saada osansa tästä odottelusta ;) Ärsytystä lisää se, ettei ukkopaha tunnut kovin ymmärtäväiseltä rajallista venyvyyttäni kohtaan (" mikä sul on?" ). Eilenkin kehtasi tiuskasta takaisin (!), jotain, että " kylläpäs sä olet ärsyyntynyt koko ajan" . Huoh. Sanoin siihen syväanalyyttisesti, että " niin, kun sinä olet niin ärsyttävä" . (Ja ikää oli kuitenkin 30 + ).

Tässä ärsyyntymisessä ei ole yhtään auttanut se, että netti on ollut viime torstain ukkosmyrskyn jälkeen ihan puolitoiminen, ja monta asiaa on siksi jäänyt vajaalle hoidolle. Ei pelkästään tämä " henkinen virkistäytyminen" , vaan esim. laskujen maksu on ollut hankalaa. Tällä hetkellä tuntuu pelittävän, mutta kohta taas putoaa verkosta (mikäli vika yhä jatkuu).

Kun pääsen tästä kummustani, halajaa mieleni myös hevosen selkään! Ratsastuksella on ennenkin ollut mielialaa kohottava vaikutus, joten eiköhän tuo ärsyyntyminenkin sitten siitä viimeistään. Sormet syyhyää kovasti kokeilemaan, miten paljon nuori hevoseni on kehittynyt maksetun ammattilaisratsastajatuuraajan kanssa tässä viime ratsastuskerrastani (oli joskus toukokuun alussa). Lasillinen hyvää punaviiniä ruoan kanssa olisi myös aikas mukava juttu!

Viimetorstaisen, roisihkon lääkärin tekemän sisätutkimuksen jälkeen on kohdunsuulla tuntunut uudenlaista (ikävää) vihlontaa ja painetta. Perjantaiaamuna hätkähdin vessassa, kun limatulppa irtosi. Tai no ei ehkä kerrallaan kokonaan, mutta pe-la aikana sitä tuli sellaiset ukkoetanalliset joka pisukäynnin päätteeksi, että eipä tainnut paljoa enää jäljellekään jäädä. Ekasta raskaudesta limatulppa irtosi saman päivänä kuin vedet menivät ja synnytys käynnistyi, jotta vähän ollaan täällä varpaillaan. Erityisesti, kun kohdunsuu oli tosiaan jo tarkastuksessa pehmennyt ja väljästi kahdelle sormelle auki. Ja kyllä on tänään supistellutkin...

Voimia kaikille, odotus palkitaan!

- Hertzi (36 + 2)

Vierailija
16/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, miten joku voi yhä nukkua mahallaan??? Mulla sellainen etuohjus tuossa pönöttää, että keikkuisin sen päällä kuin milläkin kukkulalla - ja tuntuisi aikasta ikävältä. Koska tavallisesti notkeana ja venyvänä mua vaivaa tämä kankeus ja kömpelyys, on gallupiin vastatakseni eka asia, jonka tahdon tehdä, selkeä SELKÄ- ja PEFFAVENYTYS: Rullaan itseni linkkuveitsiasentoon ja pyöröselkäiseksi nenä polviin ja sitten jalat haralla istuen napa lattiaan ja vain nautin, kun tunnen, miten kipeytyneet selän lihasparat saavat vihdoin rauhassa venyä ja puhaltaa kärsimyksiään pois! Tätä olen joka kerta kaivannut ja ai, miten ihanalta se on tuntunut...

Mamaafricako se mietti tulevan lapsen ulkonäköä? Teillä tosiaan mahdollisuuksia on melko määrät, vaan kyllä olen itsekin miettinyt, miltä tuntuisi saada yllättäen vaalea lapsi. Isäni suku kun on sitä perushailakkaa, mutta äitini tumma ja mieheni aivan harvinaisen tumma suomalaiseksi, sitä pohjalaista tummaa verta. Niinpä on mussukoilla ollut paksu tumma tukka ja ruskeat nappisilmät jo syntyessään. Tukka on sitten vaalentunut vaaleanruskeaksi, mutta iho on pysynyt suomalaisittain tummahkona ja silmät ruskeina. En osaa millään kuvitella sinisilmäistä pellavapäätä omaksi lapsekseni. Vaan jos sellainen mahassa möyrii, tuntuu sekin taatusti omalta mussulta heti, kun sen näkee ja saa syliinsä.

Pinna on ollut jo pitkään kireällä! Nyt olen vain niin uuvahtanut, etten perheonnen lykyksi yksinkertaisesti jaksa vouhottaa ja karjua tavanomaiseen tapaani, paitsi joskus lapsille. Eli melko hiljaisissa fiilingeissä tässä edetään. Kun en jaksa jutella oikein muutenkaan, en kivasta enkä siis ärsyttävistäkään asioista. Melko epätavallista mulle!

Vierailijoista: Jo edellisillä kerroilla on rassannut mummuni käytös: EI ole kutsusta huolimatta tahtonut tulla laitokselle vauvaa tsiigaamaan, vaan on sanonut tahtovansa tulla sitten heti kotiimme, jahka kotiudumme. Ja siellä esikosien aikaan, vauva oli muutaman päivän ikäinen, toi mulle alemyynnistä VAA' AN ja totesi kyläilemässä olleelle ystävälleni, miten sitä on oltu kovasti huolissaan mun painostani!!! Joo, ja olen siis ihan normaalipainoinen ja urheilullinen ihminen! Samoin anoppi tytön kohdalla tuli meille juuri, kun elämäni ekoista jälkisupistuksista kärsin ja ryhtyi haukkumaan nimivalintaani. Jee. No, eivät kumpikaan mitään ruudinkeksijöitä ole, mutta yhtään ei alkupäivinä jaksaisi ymmärtää muiden yksinkertaisuutta kaiken hässäkän keskellä. Vaan miten noita poissakaan pitää?

Mulla on nimi varmaankin valmiina, miehen täytyisi vain hyväksyä se (tiedän, ettei tykkää toisista nimistä, muttei itsekään osaa ehdottaa mitään muutakaan. JA musta ne ovat loistavat!). Aina on syntymähetkestä asti kutsuttu lasta hänen omalla nimellään.

Nyt pötkähdän sohvalle lukemaan Carol Shieldsiä.

Vitanova rv 38+2

Vierailija
17/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnan kireydestä ollaan täälläkin ajoittain kärsitty, ja mua itseäni tuntuu häiritsevän se enemmän kuin tota ukkoa. Mulla kun iskee kamala morkkis aina jälkeenpäin kun tulee nalkutettua ties mistä turhsta (sillä hetkellä erittäin tärkeästä asiasta). Onneksi tätä ei enään kestä kovin kauaa. Hermo meinaa lähinnä mennä siintä, kun ukkoa tuntuu jännittävän koko synnytyksenn lähteminen enemmän kuin mua. Se jaksaa kokoajan stressata että missä vaiheessa sairaalaan lähdetään ajamaan ja joka ilta muistuttaa, että pakkaapas nyt tuo sairaalakassi loppuun jos vaikka yöllä tuleekin lähtö yms. Yritän sille sit joka ikinen pvä toitottaa sitä yhtä samaa, että se menee sitten omalla painollaan kun se hetki tulee, ja turha sitä vielä on stressata sairaalaan lähtöä yms. Ja kerrankin jos mua supistaa ja sille siintä mainitsen, niin toinen on jo lähdössä starttaamaan autoa pihalle, että nyt tuli lähtö..kääk!

Cokista täälläkin tehnyt mieli, mutten oo sitä nyt kuitenkaan vähään aikaan juonut, kun pitänyt tota vettä vaan koittaa litkiä, jotta sais vähän estettyä turvotusta...vaikkakin aika huonolla menestyksellä :/ Toinen suuri himo on nykyään hapankorput, mihin tulee päälle paprikaviipaleita. Siis näitä vedän ihan älyttömän määrän päivittäin...toimiipahan ainakin vatsa jos ei mutta :p

Vieraat aiotaan ottaa heti vastaan kun kotiudutaan. Isovanhemmat pääsevät tietysti jo sairaalaan nyyttiä katsomaan, mutta muita ei luultavasti tällä kertaa sinne vastaanoteta, kun viimeeksikin vieraat eivät tajunneet että käynti olisi lähinnä pikainen visiitti, eikä mikään tunnin kahden mittainen rupattelu tuokio, josta ei älytä millään lähteä pois vaikka kuinka vihjaillaan ja suoraankin sanotaan!

Varpajaisia ukko ei pidä, ei pitänyt esikoisestakaan. On se itsekkin niin pihalla synnytyksen jälkeen kuitenkin ja väsynyt, että tuskinpa jaksaisi baanalle lähteä. Ihan hyvä niin.

Nimiasiaa ei olla päätetty. Esikosta mietittiin valmiiks, mut ei ollu yhtään sen näkönen, joten keksittiin sit uus nimi. Nytkään ei olla paljoa nimiä mietitty, jonkin verran kivoja kuitenkin pistetty paperille ylös. Nyt vaan tuli ton viime viikon lekurireissun jälkeen sellanen ylläri, et voipi olla että onkin tulossa eri sukuopuoli kuin aiemmassa ultrassa oltiin luvattu, mutta tähän viime viikon ultraan en luota yhtään niin paljoa, kun aiempaan jossa siis sukupuoli nähtiin itsekin hyvin tarkasti..mutta saatiinpahan jotain jännitettävää näin vikoille viikoillekin ;)

Galluppiin: Täällä myös maistellaan siideri sit jossain vaiheessa. Isi kun toi vielä kaksi viikkoa sitten laivareissultaan mulle lavallisen mun lempisiideriä, eli summeria. Sitä tuossa olenkin kuolannut siintä asti, että aijai kun sen pääsee korkkaamaan :D Samaten mahallaan nukkumista ja kunnon seksiä kaivataan myös ;) Ja omia vaatteita (äitiysvaatteet lentää kaikki roskiin samantien kunhan vanhat menee päälle) ja tietty että pääsee taas aerobickaamaan ja sotkemaan kuntopyörällä täyttä häkää ja vielä kun mieskin ehdotti että aletaan harrastamaan sit sulkapalloa synnytyksen jälkeen, niin sitä odotan myös. Ja valitettavasti myös tupakkaa himoitsen :( Sitä aion kuitenkin vielä välttää niin kauan kun imetän, mutta luultavasti imetyksen jälkeen tää retkahtaa siihen taas :/

Tänään oli neuvola joten tässä siintä kuulumisia:

Rv: 38+3

Painonmuutos/vko: +1400g/ 11pvä

Turvotus: +

RR: 104/55

Pissat puhtaat

Sf-mitta: 36cm ja taas mennään yläkäyrillä..argh!

Lapsivedenmäärä: N

Vauva on raivotarjonnassa ja syke 130-147 ja liikkeet +

Nyt on siis turvotus iskenyt tännekkin oikein kunnolla. Eilen oli nilkat kuin norsulla ja sormen niihin painaessaan meni yli minuutti että sormen jälki ja siin tä syntynyt kuoppa lähtivät pois.

Supitellut täällä on taas aika paljonkin. Eilisen saunan jälkeen tuli koko illan harjoitussuppareita ja sit illemmalla tuli vielä pari aika tuntuvaakin, vähän kipeitä selkäpolttoja jo ja menkkamaista jomottelua.

Vauva on rauhoittunut nyt selkeästi ja vauvan liikkeet alkavat jo sattua. Eikait se ihme ole, jos sellainen nyt jo 4kg kokoinen jässikkä potkii ja möngertää vatsassa, alkaa olemaan jo kipeä vatsa tuon takia.

Huono olo on myös vaivannut lauantai illasta asti. Menee välillä ohitse, on tavallaan ihan samanlaista kun alkuraskauden pahoinvointi..inhottavaa. Terkka tosin oli innoissaan ja sanoikin jos vaikka enteilisi synnytystä? No ennemmin sitä kuin että enteilisi jotain vatsatautiakaan. Sitä tänne ei tosiaankaan nyt kaivata!!!

Tulihan taas tekstiä. Nyt on pakko lopettaa, kun huimaa päässä tää istuminen ja rupeaa jo tekstitkin hyppimään silmissä.

Mukavaa viikon jatkoa!

Toiv. Falz & Veijari 38+3 (enään 11pvää laskettuun aikaan, hui :D )

Vierailija
18/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa päästä toisten uniin!!!!! hih..

Täällä siis vaivaa edelleen väsymys.. Eilenkin kävin pienelle levolle tossa 4-5 aikaan, heräsin sitten kasilta kun ystäväni soitteli ja kyseli kuulumisia. No tuon puhelun jälkeen söin sitten vähän iltapalaa, kävin suihkussa ja jatkoin unia aamuun asti (yöllisiä vessa reissuja lukuun ottamatta..). Nyt alkaisin olla taas ihan valmis pienille päiväunille, mutta täytyy kai varttua että tuo mies saapuu töistä kotiin. Ties mitä nuo meidän vilpertit sillä aikaa muutoin keksisivät..!!!!

Itselläni ei mitään suurempia ruoka himoja ole, ei edes sitä cokista kohtaan.. Ennemminkin tuntuu että tässä ollaan oltu enemmin ja vähemmin puuro-/kasvislinjalla. Tuntuu että kaikesta lihasta, kalasta, suolasesta, rasvasesta.. sipulista, pippurista..jne. seuraa vain kamalaa närästystä.

Sitten tohon mitä aion tehdä synnytyksen jälkeen. Itsellä aika suurena haaveena on tuo vatsallaan nukkuminen!!! Nyt pystyn nukkumaan vain kyljelläni ja siinä asennossa tuppaavat nuo lonkat puutumaan ja ovat välillä niin sairaan kipeät. Tosin edellisten synnytysten jälkeen ovat olleet sitten rinnat niin valtavan kokoiset ja kipeä, että eipä siitä vatsallaan nukkumisesta ole heti mitään tullut.. Muutoinkin odotan sitä ihanaa tunnetta kun voi taas reippaasti kävellä/liikkua ilman että mistään nipistää, kolottaa, supistaa..

Nimi asiaan: Meillä nimet alustavasti miettittynä sekä pojalle että tytölle, mutta sen näkee sitten tuntuuko nimi sopivalta vai vieläkö vaihtuu ihan joksikin muuksi.

Joku kyseli myös vieraiden vastaanottamisesta. Meillä ainakin näistä kahdesta ekasta käyneet isovanhemmat ja muutamat muutkin heti vauvaa katsomassa. Niin varmasti nytkin, ellen tai ellemme sitten ole jotenkin erityisen väsyneitä sairaalasta kotiuduttuamme. Mitään erityisiä kestitsemisiä en ole kuitenkaan kenellekään järjestänyt, enkä aio nytkään. Ennemminkin meillä vieraat ovat tuoneet pullat yms. tullessaan. Ja onhan noista isovanhemmista varsinkin, varmasti taas apuakin. Kuopuksen synnyttyä (kyllä tekevät sitä muutoinkin) ainakin kävivät usein hakemassa esikoista kanssaa ulkoilemaan yms. Niin siinä sain sitten kaikessa rauhassa vauvaa imetellä ja sellaista.

Ei kai tässä sitten muuta, pitäisi pyykkejä lähteä ripustamaan..

pönttö-örvelö rv 36+2 la 18.8

Vierailija
19/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla samaa ongelmaa.. Istuminen on tuottanut ongelmia muutamana päivänä.. Siis selkää särkee melkeinpä kauttaaltaan istuessa.. Kun seisoo tai makoilee, ei tätä ongelmaa ole... Taitaa vauva painaa tässä istuma asennossa johonkin hermoon tai jotain.. Aiemmissa raskauksissa ongelmaa ei ole ollut.. Kiva yrittää istua ruoka pöydässä tai tässä koneella.. Sitten jos röhnöttää takakenossa sohvalla, kipua ei ole..

Vierailija
20/64 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei kohtalotoverit!

tähän asti olen harvakseltaan taustaillut, mutta nyt kun aika alkaa käydä vähiin ja hermot reikaloitua niin päätin hypätä kyytiin.. vieläkö mahtuu...?

tähän asti on " reaalimaailmassa" ollut sosiaalinen olo, mutta nyt viikonlopun yltiösosiaalisuuden jälkeen iski sellainen olo että voisi sulkea puhelimen ja hautautua lakanan alle (peitto on liian kuuma...).

kaikki on tähän mennessä sujunut oikein hyvin ja mieli on ollut tyyni. ainoa ahdistus on tyypin perätila...ja siinä on viihdytty ainakin toukokuun puolestavälistä asti. eli toiveet ihmekääntymiselle on hylätty.

ahdistavaa on, että nyt mun pitäisi tehdä joku päätös. että sektio vai annetaanko alatiesynnytkselle mahdollisuus. ja kaikki lääkärit ja terkkarit ja kätilöt hirmuisesti suosittelee alatiesynnytystä. " olis hyvät edellytykset" . mutta niin pirun vaikea olla mitään mieltä kun ei tiedä mitä tulossa on. (esikoinen siis kyseessä..) ja kaikessa on riskinsä ja mistä hitosta sitä voi tietää että mikä on paras ratkaisu?!?!??

ja anoppi ja oma isoäiti painostaa sektioon. " sano niille ettö sinä haluat sektion!"

(onneksi mies ja oma äiti ei painosta minnekään vaan on tukena mihin sitten päädytäänkin..)

jep jep.

että tällainen entrée minulla. voisin jatkaa vuodatusta vielä sivutolkulla mutta leposyke taitaa huidella yli sadan niin ehkä siirryn sohvalle neulomaan rinnanlämmittimiä...

-KlaraMaria + P.P. 38+1 (la 5.8.)