Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

voi mitä lestaäitejä oulun keskustassa

Vierailija
22.07.2007 |

shoppailemassa. nuoria tyttösiä, ihan lapsen näköisiäkin. mahat jo seuraavasta pystyssä ja yksi kantoi lapsiparkaa kantoliinassa ihan miten sattuu, siis oikesta sidonnasta ei tietoakaan

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kummia miehetkin kun niitä muksuja väsäävät. Saisivat hävetä ukon köriläät.

Vierailija
22/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ei se nyt aina auvoista elämää ollut. No kuitenkin, ei siitä sen enempää, mutta haluisin kommentoida tuota TV-asiaa. Juu, TVtä ei ole kielletty, eihän se esineenä ole paha jne, mutta kun piirit on pienet (ja ne on, vaikka lapsia onkin paljon) ja ainakin vielä 90-luvun puolessavälissä rauhanyhdistysten pääjehujen (niiden samojen joiden luota haettiin syvimmät synnit anteeksi *puistatus*) ote lampaistaan oli sen verran tiukka että jos heillä ei telsua ollut niin ei sitä muutkaan uskaltaneet hankkia. Eli juu, virallisesti oli vapaa tahto, mutta käytäntö on eri. Ja sitten on tietty vielä se välimuotokin, ns. kempele, eli harava-antenni omakotitalon vintillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta on epäluonnollista, että lestadiolaiset sitten käyttävät kunnnan kodin hoitajia, kun eivät itse jaksa. Se on ihan väärin se. Kyllä ne lapset pitää itse jaksaa hoitaa. Tuleehan niistä valtava määrä lapsilisääkin ja valtio panostaa koulutukseen ja terveydenhoitoon hirmuiset summat.

Vierailija
24/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jossain kunnassa saa niin se on poikkeustapaus. Oli sitten perhe iso tai pieni. Mitä lapsilisiin tulee niin sen saa ljokainen lapsi syntyy hän isoon tai pieneen perheeseen.

Koulu ja terveydenhoitoa kehitetään ja on tarvetta kehittää, on täällä suomenmaassa isoja tai pieniä perheitä.

Vierailija
25/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on omi´tuista sakkia! en muuta voi todeta. itse olen 20-v äiti ja yksi lapsi.

annetaan tosiaan noiden ei-uskovien olla ja nautitaan me elämästä; lapsistamme ja omista miehistämme!:) puhukoot muut mitä lystää!

Vierailija
26/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kun on 11. lapsi tulossa, mutta emme todellakaan ole lestadiolaisia eli minua ei ole " aivopesty" !! Silti olen halunnut mahdollisimman monta lasta ja ihan siis OMASTA valinnastani:)

Itse en sääliäsi kaipaa, joten säästä se jonnekin ihan muualle:) Elän elämäni parasta aikaa ison perheen äitinä ja nautin jokaikisestä päivästä lasteni parissa, pyripäs itse samaan...ettei minua vain ala säälittämään SINUN elämäsi ap!:D

Vierailija
27/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tehtailette vain poikia.

Vierailija
28/69 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kahden lapsen Vl-äiti. Lapset on syntyneet vähän yli kahden vuoden ikäerolla ja nyt tulee pidempi koska kuopus pian kaks vee ja uutta ei kuulu. Voi olla että meidän perhe on tässä?! Sitä ei tiedä kuin yksin Luoja.

Näiden kahdenkin kanssa olen välillä tosi väsynyt! Pahin ikä menossa nyt kun nuoremman oma tahto alkaa tulla esiin kunnolla ja isommallekkin alkaa valjeta ettei kaikkia äidin juttuja tarvitse purematta niellä (esim mitkä kengät laitetaan...).

Olemme monella tapaa aika " poikkeuksellinen" Vl-perhe, no kummallakin on aika isot perheet (isän kotona 6 lasta ja äidin 10). Minun sisaruksia ei ole muita naimisissa eikä kenelläkään ole lapsia. Mieheni on nuorimmasta päästä ja hänen kahdella sisaruksellaan on lapsia. Tasan 10 serkkua on meidän lapsilla tällä hetkellä. Itsellänikään ei ole kun noin 30 serkkua vaikka monella Vl- kaverillani on yli sata reilustikin. Välillä tunnen olevani poikkeus Vl-keskuudessa kun meillä ei mene niinkuin yleensä menee, ei ole lapsia vuoden välein eikä serkkuja ja sisaruksia ympäri maailman. TUo vaan esimerkkinä siitä että ei kaikilla ole samanlaista. Nuorena ollaan alettu seurustelemaan ja naimisiin menty 18 vuotiaina. Nyt tulee 5 vuotta naimisissa.

Jos meidän lapset on tässä niin varmasti vielä joskus olen tästä kauhean surullinen. Mutta lestadiolaisuudesta on niin paljon ollut minulle iloa ja tiedän että jos yläaste aikoina kun epäilin uskoani yms.. olisin uskoni kieltänyt niin huonosta seurasta varmasti itseni olisin nyt löytänyt. Oma luonteen piirteeni on vauhdikas, reissasin nuorena paljon, ihastuin aika helpolla, olemme tosi musikaalisia jne... luulen että asiani olisi paljon paljon huonommin.

Tiedän kyllä mitä kaikkea löytyisi uskoni ulkopuolelta mutta mitään sieltä en kaipaa! Ihan vapaus meillä olisi uskomme jättää mutta minä en halua. Suvussani on paljon ei-uskovia eli poikkeus en olisi mutta elämäni on uskovaisena niin paljon parempaa ja onnellisempaa etten halua sitä kieltää. Välillä jopa huokaan että onneksi ei tarvitse rahojaan viinaan pistää (en myöskään tupakoi), tarvitse mieheni kanssa vänskätä vieläkö halutaan lapsia jne... Elämä on turvallista ja hyvää näin. Tiedän että Jumala antaa voimia jaksaa ja selviytyä joka päivästä. Mahtava tukiverkko meillä on.

Vierailija
29/69 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on sitten parempi nuori nainen kadulla ryyppäämässä tai huumeitakäyttämässä vai nuori nainen kotona lapsia hoitamasa? Täytyy vaan todeta, että kyllä perheen perustaminen nuorena suojelee monen ihmisen elämää.

Vierailija
30/69 |
22.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdä paljon lapsia nuorena tai käyttää huumeita kadulla?

Jos ei todellakaan mitään siinä välillä ole niin sitten ilman muuta kannattaa tehdä paljon lapsia.

Vierailija
31/69 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä lestat provosoituivat! ;)

Kuulkaa arvon lestadiolaiset: muutkin kuin lahkoonne kuuluvat VOIVAT ihan OIKEASTI elää hyvää ja turvallista elämää. Minullakin on rakastava aviomies, lapsi, sukulaisia, läheisiä ystäviä...Ja ihan itse saamme päättää lapsiluvun! Minäkin kannoin vatsaani ylpeänä ja onnellisena, ei siihen tarvita lestadiolaisuutta.

Olen ymmärtänyt että lestat perustelevat ehkäisykieltoa raamatunjakeella, jossa sanotaan: " älä anna siemenesi valua maahan" . No joo. Jos me muut emme usko tuon tarkoittavan ehkäisykieltoa, niin tervemenoa helvettiin!

Hyvä pointti aiemmin oli tuosta tv:stä -myös minä tunnen lestoja jotka eivät uskalla hankkia tv:tä, koska pääjehuillakaan ei ole.

Tunnen myös lestaperheen, jonka äiti sai yllättäen tippurin. Paljastui että mies oli työmatkallaan itärajan taa käynyt huorissa ja toi vaimolleen " tuliaisia" ! Että turha tulla jeesustelemaan etteikö teidänkin avioidylli voisi joskus pettää...

Vierailija
32/69 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miten he kuvittelevat olevansa niiiin paljon muita parempia.

Mutta kyllä ihmiset näkevät teidän kulissien taakse ja sehän teitä vituttaakin..

Vierailija
33/69 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestaukon painavat pitkää päivää (ovat yleensä yrittäjiä) että saavat kerättyä mahdollisimman paljon rahaa. Raha on todella yliarvostetussa asemassa tässä liikkeessä. Jokainen tietää sen mutta lestat eivät myönnä.

Eräskin lapsi kertoi koulussa että en ole nähnyt isää kahteen viikkoon kun se on aina töissä ja tulee kello 10 kotiin

terveisiä vaan KIINALAISIA myrkkyerävaatteita kauppavalle lestalle

Vierailija
34/69 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kodinhoitaja manguttu hoitamaan pentulaumaa, siivoamaan ja leipomaan niin sitten voikin lestaäiti nääläytyä peilin edessä ja mennä shoppailemaan muotivaatteita, niillähän se taivaspaikka aukeaakin!

Vierailija
35/69 |
23.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kodinhoitaja manguttu hoitamaan pentulaumaa, siivoamaan ja leipomaan niin sitten voikin lestaäiti nääläytyä peilin edessä ja mennä shoppailemaan muotivaatteita, niillähän se taivaspaikka aukeaakin!

ja lisäski lestoilla on oikeus haukkua kaikkia muita ihmisiä kuin itseään.

Vierailija
36/69 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oma valinta ja tosiaan tuo sitä mitä elämältä haluaa

Vierailija
37/69 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan, että on olemassa paljon vakavampia ongelmia suomalaisissa perheissä kuin tämä.

Vierailija
38/69 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ovat vääntäneet ne vähäisetkin pennut mitä eivät jaksa hoitaa!

Heitähän ei kukaan eikä mikään " pakota" tekeen niitä yhtä, kahta lasta, kuten teidän mielestä lestojen " pitää" lapsia vääntää, niin miksi he tekevät kun eivät kuitenkaan jaksa niitä hoitaa? Ihan ääliömäistä touhua ei lestoilla! Sitten on nuita narisevia, märiseviä naapurin ei lestaäitejä jotka jäävät jo pienen raskauspahoinvoinnnin vuoksi sairauslomalle töistä ja siinä taas tuli kallis paukku kun laiska äiti ei viitsi mennä töihin vaan joka pikkurisauksen vuoksi jää makaan kotiin ja töihin palkataan sijaista. Se on vain laiskuutta että raskaana oleva äiti jää pienten pahoinvointien vuoksi kotiin makaan sänkyyn, laittaa edellisen päiväkotiin toisten hoidettavaksi. Mies hakee päivän päätteeksi ruuat sängyssä makaavalle vaimolle pitseriasta tai muualta kun ei vaimo kykene. Ja kyllä, tämä rouva itse kertoo kaiken. En tajua kuinka kehtaakin. Hohhoi. Olen erittäin onnellinen että olen itse ison perheen äiti enkä noin aikaansaamaton laiskimus.

Vierailija:

Toisaalta on epäluonnollista, että lestadiolaiset sitten käyttävät kunnnan kodin hoitajia, kun eivät itse jaksa. Se on ihan väärin se. Kyllä ne lapset pitää itse jaksaa hoitaa. Tuleehan niistä valtava määrä lapsilisääkin ja valtio panostaa koulutukseen ja terveydenhoitoon hirmuiset summat.

Vierailija
39/69 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki merkit täsmäs

Vierailija
40/69 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Jumalakin ajattelee tuommoisesta kun solvaatte muita heidän ulkonäkönsä perusteella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän