voi mitä lestaäitejä oulun keskustassa
shoppailemassa. nuoria tyttösiä, ihan lapsen näköisiäkin. mahat jo seuraavasta pystyssä ja yksi kantoi lapsiparkaa kantoliinassa ihan miten sattuu, siis oikesta sidonnasta ei tietoakaan
Kommentit (69)
etteivät vaan ujoja tai muuten hiljaisia.
Sitäpaitsi monet ovat arkoja tutustumaan kun lestadiolaisia haukutaan niin paljon ja arvostellaan. Ihan niinkuin tässäkin ketjussa haukutaan lapismäärää , pukeutumista ynm.
kuin 80 on, ei minulla ole mitään vastaan. Ikävä kyllä olen törmännyt tuohon lestadiolaisten ylimieliseen käytökseen usean kerran ja siksi ehkä asenne on yleistävä. Vaikka tiedänkin että jokainen ihminen on yksilö; uskontoon, kulttuuriin tai vaikkapa tuon ihon väriin katsomatta. Oiekin aurinkoista kesää 80:lle!! -68
ilman että sen pitäisi ihan hirveästi muita häiritä. Terkkuja Ouluun !
noita lestadiolaisia. Mistä johtuu?
Uskon, että on enemmän persoonasta kuin uskosta kiinni,miten ihminen haluaa tutustua. Ei vl ole homogeeninen joukko, jokainen on oma persoonansa. ja vl joukossa on niin köyhiä kuin varakkaita ihmisiä. Eikä vl ja vl tutustuminen ole myöskään aina niin vaivatonta, toisia kiinnostaa tutustua uusiin ihmisiin, toisia ei.
Itse en todellakaan katso nenänvartta pitkin ketään ihmistä. Päinvastoin, minua katsotaan enemmän nenänvartta pitkin, olen avoin ja sosiaalinen ja hakeudun puistossa muiden äitien (ei-vl ja vl) juttusille, mutta joskus luovutan, jos liian selvästi näyttää, ettei toisia kiinnosta yhtään. Tällä palstalla on vaan melko putkimaista ajattelua, että yksi vl on yhtä kuin kaikki vl. Ja siellä missä on paljon vl, varmasti näkyy erilaisten perheiden erilaiset toimintatavat ja persoonat paremmin, kuin seuduilla jossa vl on vähän. Sitten on helppo tehdä yleistyksiä.
ym ongelmia ja jaksamisongelmia..
" juuuu noita näkee paljon kesäisin ostoksilla nuortenvaateliikkeissä. tosi hoikkia ja muotivaatteissa isoine mahoineen. sääliksi käy"
ja nyt siis ei saisi olla hoikka tai muodikas!! ja sitten jossain toisessa ketjussa haukutaan että kun rupsahtanut ja nahistunut suurperheen mummoäiti...
mikään ei passaa!! oikeesti!
Kuukausi ennen esikoiseni syntymää kirjoitin ylioppilaaksi ja kun esikoinen oli 4v valmistuin yo-merkonomiksi. Tästä pari kuukautta eteenpäin, niin tulin raskaaksi jälleen. Nyt 27-vuotiaana sain ensimmäisen työpaikkani (tosin määräaikainen) ja hyvin pyyhkii. Jokainen tyylillään... Tässäkin lähellä asuu lestaperhe ja kyllähän se tietty vähän pistää hymyilyttämään, kun lapsia 15... Huh huh!!