Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi luoja mikä luuseri firma, pikkupingviini

Vierailija
20.07.2007 |

Aiemminkin olen asioinut sen kanssa ja kaikki on mennyt hyvin. Mutta nyt, mä olen niin suuttunut sille paikalle.

Lapselle ollaan ostamassa turvaistuinta, halusi tietyn värisen ja koska silloin ei ollut kiire asian kanssa niin pikkupingviini lupasi tilasi oikean värisen maahantuojalta. Laittoi minulle mailiin että maahantuojalla on sitä väriä. Toimitusaika 2vko.

Eilen siitä kului kaksi viikkoa niin laitoin sinne mailia että onko istuin tulossa kun sitä kovasti jo odotetaan. Myöhään yöllä oli tullut vastaus, eilen tulivat istuimet, teidän toivomaa väriä ei ole. Postitanko tänään toisen värin?

Voi luoja, miksi tuo paikka väittää meille että ne saavat meidän haluamaa väriä. Ja sitten ei ota meihin edes yhteyttä heti, vasta kun itse ollaan sinne yhteyksissä. Ja nyt sitten jos postittaisivat toisen värin, se menisi pitkälle ensiviikkoon ennenkuin saisimme sen.

Mä olen niin suuttunut tuolle firmalle tällähetkellä. Laitoin sinne että kauppa on peruttu ja palauttavat rahat tänään. Lähdetään huomenna heti aamusta ajamaan reilun 100km reissu ja haetaan kaupasta istuin. Vaikkakin sitten väärän värinen mutta saadaanpa se ainakin, ja kaupanpäälle hyvää asiakaspalvelua....

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotiaasi ottaa tämän varmaan tosi raskaasti !!! Voimia teille!

Hehhehehehe

No, toisaalta ymmärrän SINUN suuttumisesi, olen itsekkin tarkka väreistä ym. ja jos kerran ostetaan niin haluan juuri sellaisen kuin haluan.. ei mitään välimuotoa.. tässä tapauksessa en varmaankaan olisi hyökännyt nettikauppiaan silmille vaan alkanut ahkerasti googlettaa uutta tuolia itse! Vaikka ulkomailta jos maahantuojalla ollut sopivaa tai alkanut katsella muita malleja!

Tsemppiä!

Vierailija
62/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joka tapauksessa istuimen toimitusajaksi oli luvattu 2 viikkoa, eli istuimen olisi pitänyt olla ap:lla kotona jo siinä vaiheessa, kun hän ITSE otti yhteyttä liikkeeseen. Myymälästä ei siis vaivauduttu ottamaan yhteyttä maksaneeseen asiakkaaseen ennen ap:n omaa yhteydenottoa, vaikka he olivat tietoisia, että

a) eivät pysty toimittamaan tilaustaan ajoissa ja

b) eivät itse asiassa pysty toimittamaan edes oikeaan tuotetta.

Itse olen kuljetusalalla töissä ja tiedän henkilökohtaisesti miten HELPOSTI toimitukset myöhästyy, jos auto vaikka myöhästyy lautasta

tai miten paljon jää tavaraa tavarantoimittajan toimesta pois tilauksista, jotka teidänkaltaisenne reklamoijat tykkää laittaa nekin meidän piikkiin, eli jos tavara ei tule, on se kuljetusliikkeen vika.

Pikkasen nyt sitä pelisilmää kehiin, kiitos!

Tässä sama tapaus, liike toimi aikarajan puitteissa ja teki voitavansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä on käyny vessassa ja toinen myyjä on sillä aikaa myynyt sen ap:n istuimen jollekin toiselle (katkos tiedonkulussa myyjien kesken?). Tai myyjä lähteny kotiin hoitaa sairasta lastaan ja sillä aikaa joku muu on myynyt sen istuimen toiselle. Ei tosta nyt kannata noin isoo asiaa tehä. Äänestä jaloillas jos oot kerta sitä mieltä...

Vierailija
64/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, kyllä minäkin pettyisin, ellen saisi just sitä väriä, minkä olen tilannutkin. Purkaisin kaupan ja menisin muualle. Oli se sitten kyseisen kaupan vika tai ei.

En suuttuisi kylläkään.

Minua kyllä itseasiassa kiinnostaa ihan älysti, mikä on se väri (ja istuin), minkä ap on tilannut. Kerrotko?

Vierailija
65/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama minulle mitä mieltä nämä ihmiset ovat tässä ketjussa. Heidän oma ongelmansahan se ovat jos tyytyvät huonoon palveluun.

Olisi liike voinut edes ilmoittaa että toimitus myöhästyy kun huomasivat että kuorma ei heille tule ajoissa. Mutta sekin oli ilmeisesti liikaa vaadittu

Minä peruin kaupat, ja käydään ostamassa istuin toisesta kaupasta. Käyhän se näinkin. Saadaan sieltä vielä haluamamme värinen.

t: ap

P. s ei muuten ole ainut lapsi

Vierailija
66/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rutiset täällä av:lla, ja ajat satoja kilometrejä siksi, että lapsukainen saa just sen värisen istuimen kuin haluaa.

Sen sijaan olisit voinut laittaa asiallista palautetta Pikkupingviinille, jossa kerrot pettyneesi heidän toimintaansa, ja olisit ehkä saattanut saada jotain hyvitykseksi.

Tästä keskustelusta on muuten lähtenyt vihje Pikkupingviinille.

Vierailija
67/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus oli, että eipä voi mitään.

Rahat ovat sentään tulleet takaisin tililleni joten kiitos siitä. Edes jotain tapahtuu nopeasti firmassa.

t: ap

Vierailija
68/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oletko varma, ettei sinun ja kaupan käsitys kahdesta viikosta ole eri? Kauppa laskee 14 työpäivää, kun sinä lasket kahteen viikkoon myös lauantait ja sunnuntait? Olisiko oikeasti ollut niin kamalaa, että torstain sijaan olisit saanut tuloin pe, tai (hui!) vasta ma?

Vierailija
69/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä ap:n kanssa! jos haluaa tietyn tavaran tietyn värisenä/mallisena/kokoisena on se perhana jos sitä ei lupauksista huolimatta saa. En tiedä miten pääkaupunkiseudulla, mutta Länsi-Suomessa ainakin asiakaspalveluun kuuluu, että asiakas saa sellaisen tuotteen kuin on tilannutkin.

Vierailija
70/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harmillista, jos kämmi käy. Saa vaatiaa laatua ja palvelua. Saa olla vihainen, mutta jutun pointti on se, että myyjä oli tehnyt kaiken parhaansa mukaan. Virhettä ei ollut tapahtunut hänen toiminnastaan johtuen. Myyjä toimi oikein ja parhaansa mukaan. Vika on muualla.

Vierailija
71/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ketjua, kannattaa korostaa sitä että asiakas ei ole ollenkaan niin vihainen jos ei saa luvattua tuotetta maanantaina, vaikka näin on luvattu, jos hän tietää siitä etukäteen.

Itse myyjänä pyrin sopimaan sellaisen päivän jolloin tuote on meillä melko varmasti, useinhan asiakas haluaa tuotteen mahdollisimman pian, mikäli on todennäköistä että viivytyksiä sattuu yritän laittaa aikatauluun vähän joustovaraa tai sitten sovin että meiltä soitetaan heti kun tavara on noudettavissa.

Vierailija
72/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkinä, että oma asenne saattaa myös vaikuttaa paljon palvelun laatuun! Itse asiakaspalvelussa aikanani työskennelleenä voin kertoa, ettei se helppoa ole aina sielläkään päässä. Tässä tapauksessa mielestäni olet saanut asiallista palvelua, jos heti on ilmoitettu kuorman saavuttua että haluaamasi väriä ei ollut tullut ja tarjottu toista tilalle. Mitäpä muuta siinä olisi voinut tehdä? Omassa työssäni kävi lähes joka kerta niin, että kuormaa purettaessa vasta huomattiin, että kaikkea ei oltu saatu, mitä oli tilattu (kyseessä kenkäliike). Selitäpä siinä sitten asiakkaille, että mainostettuja saappaita ei olekaan saatavilla... Ja vika on tietysti aina myyjäliikkeen.

Vierailija
73/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vaan palvelusta ja sitten maristaan keskustelupalstoilla " huonosta palvelusta" . Toivottavasti et tule koskaan mulle asiakkaaksi!

Vierailija
74/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" keskiö" , eli se hopeinen juttu, jonka kautta vesi valuu altaasta ulos alla olevaan putkeen, hajulukot sun muut mukana, mutta meidän firman tuotteissa edellä mainittuja lisukkeita ei tullut mukana.

Tuotteiden vieressä oli kyltit, joissa asia oli mainittu. Yleensä me myyjät vielä mainitsimme asiasta erikseen, mutta selvästikin tämän tietyn asiakkaan kohdalla asia oli jäänyt mainitsematta.

Hän sitten soitti vihaisena ja kysyi, että miksi lisukkeita ei ollut mukana. Vastasin, että kyseisessä firmassa niitä ei valitettavasti toimiteta automaattisesti.

Asiakas sitten kysyi, että miksi?

Pakko myöntää, en osannut vastata siihen mitään tyhjentävää (olin uusi firmassa, joten kaikki vastaukset eivät vielä tulleet sujuvasti).

Asiakas sitten tivasi, että eikö minulla todella ole muuta sanottavaa.

No ei ollut ei, enkä tänäkään päivänä tiedä, mitä siihen voisi muuta sanoa.

Jos joku osa ei tuotteeseen kuulu, niin se ei kuulu.

Vierailija
75/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaista ihmevalitusta joutui kuuntelemaan. Milloin oli hanskoissa asiakkaan mielestä huumeita, kun siellä oli sellaisia kosteudenimupusseja.... Onneksi jaksoin jatkokouluttaa itseni pois marisevien ihmisten luota.

Vierailija
76/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sellainen, ett itse vetäisin pultteja tuollaisesta. Ymmärrän hyvin, että vika voi olla jossakin muuallakin kuin myyjäliikkeessä, eikä tuo juttu nyt olisi niin tärkeä, olisinko saanut istuimen tällä viikolla vai vasta ensi viikolla.

Ja ap:nkin kannattaa valittaessaan ottaa huomioon, että liikkeen ei olisi ollut mikään pakko suostua kaupan purkuun tuossa tilanteessa, vaan viivästyksessä ensisijaisesti on annettava sopimuskumppanille mahdollisuus tilanteen korjaamiseen, ja käyttää viivästyksen saktiona esim. hinnanalennusta tms., jos viivästys on toiselle sopijapuolelle aiheuttanut vahinkoa. Kaupan purku vaatii olennaista sopimusrikkomusta...

Vierailija
77/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankalia on tilanteet joissa lähdetään tilaamaan. Aina sanotaan asiakkaalle että varmuutta ei ole saako ja milloin. Mutta että soitetaan kun tiedetään.

Joskus on sanottu että 2 viikon kuluessa tilauksesta tuote pitäisi olla meillä jos kaikki menee hyvin.. Mutta silti on pyydetty asiakasta soittamaan jos meiltä ei kukaan ota yhteyttä.

Eli teemme paljon muutakin kuin tarkastelemme milloin olisi Heikin tai Maijan tuotteen pitänyt tulla. Kun tuote on tilattu, niin määräajan aikana (jonka firma on meille itse ilmoittanut) tulee tilauksen mukana raportti mitä tilaus sisältää ja mitä puuttuu tai mitä jälkitoimitetaan. Näille emme voi mitään.

Siinä vaiheessa soitetaan asiakkaalle ja ilmoitetaan tilanne, että tilataanko uudestaan tai ottaanko tuotteen 2 vk:n päästä.

Ihmeellisiä vinkujia olette. Ilmeisesti ette todella ole joutuneet vastakkain tällaisen asian kanssa ennen.

Vierailija
78/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tilaat rautakaupasta tuotteita (mitä ei siis ole ikinä varastossa) niin kyllä niitä saa odotella! Meillä saunaremontin viimeistä osaa (saunajakkaraa) odotettiin melkein puoli vuotta! Ja tässä siis rautakauppa välikätenä, kun ei niitä tavaroita voi yksitellen mistään tehtaaltakaan tilata. Ei se todellakaan ole rautakaupankaan vika jos ei tilatut tavarat tulekaan. Kaikkein pahin oli kuitenkin erikseen tilatut välitilan laatat, jotka pitivät tulla ensin 3 viikossa, sitten 6 viikossa. Remontti valmistui 1,5 vuotta sitten eikä laattoja ole tähän päivään mennessä kuulunut. Ne sitten ostettiin viimein varastotavarana. Mutta kaikesta huolimatta sama rautakauppa antoi meille aina alennusta, hyvitystä ym. viivästyksistä vaikkei ne siitä kaupasta johtunutkaan. Kaupan purkuun ei viivästyksetkään edellytä, koska niille liike ei mahda minkään. Me saimme hyvitystä tai korvaavaan tuotteen tilalle.

Vierailija
79/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kuljetusalalla töissä ja tiedän henkilökohtaisesti miten HELPOSTI toimitukset myöhästyy, jos auto vaikka myöhästyy lautasta

T:ajojuitsari

Vierailija
80/84 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei voi ymmärtää tämänkään asian suuruutta.