Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Sukupuolta ei saa olettaa"

Vierailija
30.06.2026 |

Mä oon sitä mieltä, että turvallisuuden nimissä jopa pitää olettaa. Tämän lisäksi ihminen sukupuolittaa toisen ihmisen aivan automaattisesti. 

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puhun kuten haluan, tytöistä, pojista, esimiehistä, palomiehistä, lakimiehistä. Vihervasemmisto puhuu miten haluaa. Vapaa maa.

Vierailija
2/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelen etunimellä, en sukupuolen mukaan, jos en tiedä sinuttelen en teitittele 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa. Jokainen saa sukupuolen jo heti synnyttyään. 

Vierailija
4/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää aktivistit voisi pikkuhiljaa päästä yli tuosta tahallisesta hämärtämisestä jolla yritetään häivyttää fyysiset ominaisuudet ja korvata ne sillä mitä itse päänsisällä fiilistelee olevansa. Ei nuo ole keskenään vaihtokelpoisia vaan ihmisellä on molemmat.

Lisäksi vaikka maailmassa epäilemättä on ihmisiä jotka ei jostain syystä saa hyväksyttyä mitä ovat fyysisesti, niin kohtalaisen iso osa tuosta aktivistiporukasta on mukana lähinnä siksi että kerjää huomiota julistamalla eri päivinä olevansa mitä milloinkin huvittaa. 

Vierailija
5/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun kuten haluan, tytöistä, pojista, esimiehistä, palomiehistä, lakimiehistä. Vihervasemmisto puhuu miten haluaa. Vapaa maa.

No toi vapaus on nykyään jo aika rajattua

Vierailija
6/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oletan biologisen sukupuolen. Ei yleensä edes kiinnosta mitä henkilö itse ajattelee sukupuolestaan ja harvoin kenenkään sukupuolta tarvitsee ääneen sanoa.

Vierailija
7/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En välitä sukupuolesta. Harmittaako se kovastikin?

Vierailija
8/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe missään tilanteessa pakottavaa tarvetta sanoa jotakuta tuntematonta ihmistä pojaksi, tytöksi, mieheksi tai naiseksi. Erikoista, että jotkut ovat jatkuvasti tilanteissa, joissa pitäisi määritellä toisen sukupuoli. Millaisia nämä tilanteet tarkalleen ottaen ovat?

Vierailija
9/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin toivon että minun oletetaan olevan nainen. Koska olen.

Vierailija
10/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oletan olevani mies. 

Vierailija
11/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe missään tilanteessa pakottavaa tarvetta sanoa jotakuta tuntematonta ihmistä pojaksi, tytöksi, mieheksi tai naiseksi. Erikoista, että jotkut ovat jatkuvasti tilanteissa, joissa pitäisi määritellä toisen sukupuoli. Millaisia nämä tilanteet tarkalleen ottaen ovat?

Sanoisinko että se tapa on ollut ihmiskunnassa tuhansia vuosia, eikä jotkut nykyhörhöt saa sitä muuttaa. 

Iät ja ajat puhuttu tunnistamisesta näin: Eräs mies matkusti hevosilla ja kärryillä, nainen kulki torilla, jne.

Nykyään on mennyt ihan pelleilyksi.

Vierailija
12/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän puhunut sanomisesta mitään. Vain olettamisesta. Niinhän se käsky kuuluu: sukupuolta ei saa olettaa.

Vierailija
13/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen sukupuoli on ihan neutraali ominaisuus. Toisen kutsuminen termillä, joka ilmaisee sukupuolen, on ihan neutraali asia.

Vierailija
14/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En välitä sukupuolesta. Harmittaako se kovastikin?

Mitä tämä tarkoittaa käytännössä, että et välitä sukupuolesta? Koska sinäkin kuitenkin sukupuolitat ihmisen automaattisesti, halusit tai et.

Vierailija
15/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oleta vaan havaitsen faktan.

Vierailija
16/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enhän puhunut sanomisesta mitään. Vain olettamisesta. Niinhän se käsky kuuluu: sukupuolta ei saa olettaa.

Saa olettaa, minä saan ihan vapaasti puhua "se juoppo akka", "naapurin nainen", "naapurin vanha ukko", "pikku/nuori poika/tyttö" jne. Jos joku siitä mielensä pahoittaa, niin hajotkoon itseensä tai tukehtukoot raivoonsa minulle se yks v*tun hailee 

Vierailija
17/17 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi viestejä poistellaan? Kyllä taas ottaa aivoon, että joku itkuinen herkkis siellä haluaa toisten mielipiteet sensuroida. 

Tuhansien vuosien ajan on sukupuoli sanottu suoraan ja ilman TYPERIÄ jossitteluja. 

Tiellä meni vanha mies hevoskärreillä.

Nainen kulki torilla. 

Puolet kylän nuorista miehistä kaatuivat sodassa.

Eikä kukaan saanut aivovauriota sukupuolen olettamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi