Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Maalismussukat** vk29 MA-KE

16.07.2007 |

Huomenta!

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon kaikille uusille odottajille!!!

Itse ajattelin,että nyt otan rauhallisesti,enkä pelkää koko ajan.Poikasta odottaessani tuhruttelin varmaan viikoille 6 asti.Gynen mukaan se on täysin normaalia,koska limakalvot ovat niin verekkäät ja helposti vuotavat.Tällä kertaa en tuhruttele,mutta ihan samalla tavalla pelko keskenmenosta on ajatusten taustalla.Nyt en kuitenkaan halua antaa sen vallata koko ajatusta!!!Jos kesken menee,niin sitä ei voi estää,ei ainakaan murehtimalla!!....toisaalta tänne on hyvä kirjoittaa peloistaan,koska monet varmasti käyvät samoja ajatuksia läpi....

Pahoittelut myös negatiivista ' onnittelua' saanneille.Ovatko ihmiset niin kateellisia toisten onnelle,vai missä vika?Uusi vauvahan usein kertoo sen,että perheessä asiat ovat hyvin ja onnellisessa vaiheessa....sitähän nykypäivänä sopiikin kadehtia!Äidit saattavat olla huolissaan tyttäriensä jaksamisesta ja voinnista,siksi on varmaan vaikea olla heti onnellinen?Tiedä häntä..

Me emme ole vielä kertoneet oikeastaan kenellekkään.Ei mistään erikoisesta syystä...ehkä minua ujostuttaa....Kohta jään kuitenkin kiinni,kun en kahvia juo,ja kasvot kalpeina ja yökkivänä istun ruokapöydässä.

Itse kuulun taas tähän oikein pahoinvoivaan joukkoon!Pahoinvointi ja oksentelu alkoi pari päivää myöhemmin kuin edellisellä kerralla.Ja sitä kestää enemmän ja vähemmän koko päivän,tällä kertaa jopa yöllä.Ehkä tämä on kuitenkin hitusen helpompaa kuin viimeksi....Mutta mitään ei tee mieli syödä.Ja kaksi tuntia on ehdoton takaraja...yöks!

Toinen oire on väsymys:nukun Poikasen kanssa kahdet unet päivässä, ja illalla olen ihan raatona kaatunut sänkyyn!Mies on lomallaan ollut ajottain aika yksinäinen ;-D

Alamaha ehkä hitusen turvottaa.Rinnoissa ei oireen oiretta....lopetin imetyksen vasta viikko sitten.

Piipaa taisi olla ensimmäinen ultrassa käynyt?Onnea sille pienelle sykkivälle sydämelle!!!!

Jos oireet jatkuu ennallaan,eikä muuta uutta,niin menen vasta np-ultraan.Neuvolan varaan vasta ensiviikolla,kun menen pojan kanssa 1-v neuvolaan.Siihen asti,ja toivottavasti senkin jälkeen,voin paksusti!

Nyt iltatoimiin ja huomenna taas reissuun....Voikaa hyvin!!!!!

T:PauliNea 7+3

Vierailija
42/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin ilmottaudun mukaan maalismammoihin! Vajaa 2 viikkoa sit plussasin 5kk ' odottamisen' jälkeen. Ensimmäistä ootellaan ja viikkoja on nyt tasan 7 ja la laskureiden mukaan 16.3. Mukavalta tämä tuntuu!

Ennen plussaamista 2 päivää oksentelin, josta ajattelin, et ehkä tämä on sitä. Sit se on kyllä menny ohi, eikä oksentelua oo ollu. Pahaa oloa kylläkin jonkin verran. Palelua oireisiin oon liittyny ja rinnat on väliin ollu todella arat. Juokseminen sattuu :) Turvotusta jonkin verran on ollu, mut ei huomattavasti. Jospa se vielä jonkin aikaa salaisuutena pysyis :) Muutamat läheisimmät ystävät tästä tietävät, mutta äiti ei vielä. Jospa sille kohta kertois.

Ensimmäistä kertaa neuvolaan meno ois 17.8, joten aika kauan vielä saa oottaa. Rv 11+1 taitais olla sillon. Jospa sitä jaksais oottaa sinne asti :)

Onnea muillekkin plussanneille!

Mä taidan ruveta ahkeraksi täällä :)

- Jospel + ökkymönkiäinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksu oloa tänään selvästi enemmän kuin eilen. Spinnin sinnittelin iltasella ja se itseasiassa oloa paransi, niin ja syöminen auttaa...valitettavasti. Mylla nyt kin jo liika kiloja ja pelkään raskaus kiloja ihan hirveäti. Pyrin syömään terveellisesti: tummaa leipää, paljon vettä, ei karkkia (ehkä joskus).

Voiko vihreää teetä juoda odotus aikana? Hunaja oli pannassa muistaakseni lsiterian takia, korjatkaa.

Vierailija
44/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamasaurus, mulla siis viime raskaudessa todettiin se raskausdiabetes. Yksi arvo oli vaan kohollaan, mutta... Liikunta ja ruokavaliot on parasta lääkettä eli niistä pitäisi nyt sitten huolehtia.

Sadekivi potee migreeniä. Mulla on kanssa samaa vikaa, mutta viime raskaudessa asia helpotti, eikä kauheen pahoja särkyjä ole vieläkään tullut.

Mä en muuten ymmärrä tota ihmisten lapsilukumäärän arvostelua. Nyt mut kivitetään, mut sen verran itse joskus ihmettelen, kun ihmiset valittavat, kun on niin tiukkaa ja sitten kuitenkin " tehdään" lapsia lisää. Mieheni on kärsinyt lapsena/nuorena siitä, että mihinkään ei ole ollut varaa ja on joutunut kulkemaan yli 10 vuotta vanhempien veljien vanhoissa vaatteissa.

Mä tupakoin ennen ekaa raskautta ja synnytyksen jälkeen viihteellä käydessä sekä joskus, kun pinna on ollut todella kireenä. Viimeksi jo muutenkin korkea paino lähti kyllä huimiin lukemiin, kun makuaistit parani hetkessä... Toivottavasti nyt pysyisi paino kurissa.

Nyt tarvii jatkaa töitä... Tervetuloa kaikille uusille plussaajille ja tsemppiä, et natiaiset pysyisivät kyydissä =)

Iglu ja Nappi rv4+5

Vierailija
45/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin eilen neuvolaan ja eka käynti olisi 1.8. Harmi vaan, että neuvolatädiksi osui sitten sellainen henkilö, joka ei tunnu tietävän mistään mitään. (Tähän diagnoosiin olen päätynyt kakkosta neuvolassa käyttäessäni, joka asiaan mitä kysyi, hän vastasi ettei tiedä). Mutta en kehdannut sitten alkaa änkyttää ettei kelpaa... Mun luonteella on hiukan vaikeeta tollanen negatiivinen palautteen antaminen. Ja voihan se olla, että täti tietää jotain raskausajasta, yli kaksi vuotiaan maailma on ainakin sille ihan outo.

Oireita on edelleen vähän verrattuna edellisiin odotuksiin, rinnat edelleen kipeänä ja aamuisin hetken aikaa lievää kuvotusta, siinä kaikki. No, olisihan toisaalta kiva kokea odotus, jossa ei voida pahoin puolta aikaa...!

Maha on turvonneen tuntuinen ja tanakoitunut tuo vyötärölinjakin on, hassua toisaalta kun miettii kuinka pieni sikiö vielä on. Tavoitteena olisi pitää kolmonen salaisuutena rv 12 asti, saas nähdä onnistuuk0! Aiemmissa se ei ole ollut ongelma, esikoista odottaessa vielä 6 viikkoa ennen la:ta meni tav. farkut jalkaan, paitsi ylänappi auki! Ja kakkosen kohdalla maha pullahti vasta viikolla 20.

No niin, päivänjatkoja!

t. Santtu

Vierailija
46/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli plussasin 3 viikkoa sitten :) Ekassa neuvolassa kävin 12.7. Ja eka ultra ois 25.7. eli vajaan viikon päästä, vähän jännittää :)

Kolmatta siis odottelen. Esikoistyttömme on nyt 2,5-vuotias, toisen tyttäremme menetimme reilu puoli vuotta sitten rv 34+1 joulukuussa. Menehtyi siis kohtuuni :( Mutta en halua puhua tästä enempää, etten pahoita kenenkään mieltä, kun nyt kaikki täällä odotamme.

Nyt siis vähän jännittää (etten sanois että pelottaa) eka ultra.. Yksin sinne menenkin, kun mieheni on töissä. Mutta kun on kontrolli käyntejä äitipolilla ainakin nyt ekan raskauskolmanneksen aikana, niin saa mies kyllä sinne lähteä mukaan. On jäänyt niin paha kammo sairaalasta viime kerrasta :( Joten yksin minua ei sinne saa ja tutun lääkärin haluan kontrollikäynnilleni, koska hän tietää minun tilanteen.

Ja ja... toisaalta olen tosi tosi onnellinen, niinkuin kaikki muutkin, meidän molemmat vanhemmat ja kaikki keille olemme jo kertoneet :) Äitini varsinkin on odottanut innoissaan, kuten tietysti muutkin.

Ja olen sitä mieltä, että mitä tätä salailemaan. Koskaan ei voi tietää mitä sattuu, niinkuin minulla kokemusta on. Että ei pelkästään kolmena ekana kuukautena. Mutta nehän on kriittisimmät vaiheet. Mutta kuitenkin. En halua pelotella todellakaan, joten ei ajatella tommoisia :)

Mulla on vähän alkanut olla aamuisin heikkoa oloa, jos en ole kerinnyt syödä mitään. Pitäs syödä aina pikkuisen jotain, ennenkuin nousee sängystä ylös. Kahtena edellisenä raskaus aikana, alussa, mulla alko aina rv 8 aamupahoinvoinnit ja niitä kesti suunnilleen sinne 12 rv asti. Nyt on alkanu heikkoudet jo 7 raskausviikolla :o

Välillä ajattelen, että entäs jos täällä onkin kaksoset. Tein kaks raskaustestiä, kun epäilin odottavani. Ja molemmilla kerroilla viiva näytti vahvaa punaista viivaa. Edellisten raskauksien aikana on näyttänyt vain haaleampaa. Vaikka nyt tein aiemmin testin kuin muina kertoina :o Olisi tietysti iloinen asia, jos kaksosia odottelisin, se kun voi olla mahdollista. Mieheni äiti on kaksonen. Mut saa nähdä. :) Riittää se yksikin näin kerralla :D

Laskettu aika olisi 1.3.08, mutta ultrahan antaa sen todennäkösimmän lasketun ajan. Mullakin kierto pitkä. Toivottavasti ei kuitenkaan laskettu aika paljoa pidentyisi, kaipaan niin kovasti pientä tuhisevaa syliini esikoisen lisäksi :)

Mutta nyt syömään jotain...

masuasukki rv 7+9

Vierailija
47/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kanssasi tuosta mitä tätä salaamaan. Meillä vaan ei suku ole oikein hyvällä tätä ottanut. Meille kun on jo viides tulossa niin kommentit on yleensä loukkaavia mutta me iloitsemme ja odotamme uutta tulokasta ilolla.

Mulla on ihan hirveä olo. Aamulla ei jaksaisi millaan nousta ja kun nousee meinaa nousta eilisen ruoatki ylös... hampaiden pesu oli ihan hirveää kun yökin niin että palleaan sattui :o( viimeksi yökötystä kesti rv14 asti suunnilleen eli 7 viikkoa vielä....

vaihteeksi aurinko paistaa pitää yrittää keksiä jotain noiden jannujen kans

niiloakseli ja möykky rv6+4

Vierailija
48/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana päästä keskustelemaan teidän kanssa odotuksesta :)

piipaa00, varmasti tuntuu kuitenkin pahalta, jos muut eivät iloitse uutisesta yhtä paljon kuin te, tai edes pikkuisenkaan. En ymmärrä miksi he eivät voisi iloita. Sentään jo viideskin lapsi, niin eikös se vain ole ihana asia, että teille suodaan viideskin lapsi vielä? Minusta tuntuu, ettei meille riitä tämä kolmaskaan vielä, keskimmäinenhän onkin taivaassa, mutta kuitenkin meidän perheenjäsen. Minä vaan oon niin lapsirakas ja tykkään olla kotiäitinä :) Kumpa teidänkin puolelta alkavat iloita tulevasta lapsestanne edes jossakin vaiheessa. Tuntuu puolestasi pahalta, kun ajattelee, että lapsi, joka ei ole vielä edes syntynyt, niin hänestä ei jotkut iloitse.

Mutta iloitkaa te, se on ihana asia :)

En tiedä saako tästä mun sepostuksesta kukaan selvää :) Oon niin innoissani, että menee senatki sakasi :)

Kaikille minultakin hirmuisesti onnea!!! Aikaisemmin unohdin ihan onnitella, kun olen niin täpinöissäni :) En malta odottaa kuitenkaan sitä ekaa ultraa, vaikkei tuohon montaa päivää edes ole.

Siitä tupakoinnista... minä tupakoin ennen näitä raskauksia. Mutta aina raskauden jälkeen aloitin uudelleen. Esikoinen kun syntyi rv 34+5 niin hän oli keskolassa n. kuukauden ja pääsin kokeilemaan imetystä vain parin viikon ajan, koska esikoinen oppi keskolassa nopeasti pullosta juomaan, eikä enää sitten tissi kelvannutkaan. Joten siinä meni sekin imetysharjoitus. Toivon, että nyt pääsisin kokeilemaan sitäkin pitemmäksikin aikaa :) Niin ja raskauksien jälkeen siis aloitin aina tupakoinnin uudelleen (tyhmä ku olen), mutta tässä oon kohta 3kk ollut nyt polttamatta ja tuntuu hyvältä. Nyt varmasti pystyn olemaan raskauden jälkeenkin polttamatta, enkä vain silloin, kun vaavi kasvaa masussa.

Kiloja on tullut nyt raskauden aikana kilo tai pari. Yhteensä siitä, kun lopetin tupakoinnin, niin on tullut n. 4kg. Sitä se tupakoinnin lopettaminen teettää :) Mutta mulle ei nuo kilot pahitteeksi ole, mielelläni otan niitä vastaan :)

Kauheasti odotan sitä, että alkaisi liikkeet tuntumaan :) Esikoisen aikaan tunsin vasta 20 viikolla ja toisen aikana alkoi tuntumaan jo 15 viikolla. Toivottavasti nytkin :)

Oletteko te kuulleet siitä sydänäänten kuuntelulaitteesta? Muistaakseni jonkun Vauvalehden kannessa, aika uuden lehden kuitenkin, oli tuosta laitteesta mainos. Onkohan minusta tullu vähän höperö, kun mietin, että jos ostais tuommoisen laitteen, että sais itsekin kuunnella vaavin sydänääniä kun siltä tuntuu :) On ruvennu vähän pelottamaan viime kerrasta, niin ajattelin tuommosta... Oonkohan ihan hullu? :o Paitsi miksi niitä mainostettaisiin, jos ne ei olis tarkotettu ostettaviksi?!

Vierailija
49/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkotin tuon edellisen viestini pätkän niiloakselille!!! tuli siihen vahingossa piipaa00 :)

Vierailija
50/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille plussanneille! Täällä olo on ollut tänään yllättävän pirteä, mulla ei muita oireita oikeastaan olekaan kun rintojen särky ajoittain. Toki tunnen olevani välillä kuolemanväsynyt mutta enimmäkseen tekisi mieli koputtaa vatsaan ja kysyä onko ketään kotona! Ruokaa minun tekisi kovin mieli syödä taukoamatta. Rinnat on kasvanu mutta ei kai tässä mitään muuta, omituista?

Aivan ensimmäistä odotetaan rv6+0

Vierailija
51/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla join kuumaa vettä jossa liotin tuoretta inkivääriä ja pahoinvointi tänään ollut vähempänä. Tosin olen syönyt närästyslääkettäkin. Oliskohan se pahoinvoinnin tunne olla närästystä, miettii hän.

Raskasuviikkojen laskeminen epäselvä: oeln joko 6rv+2 tai 7rv+2. Onko eka viikko viimeisten menkkojen alkamisen jälkeen vko 0?

Tuntemuksi: ihanaa olla raskaana! Toivottavasti masuasukki pysyy tiukasti kyytillä. Ruoka maistuu tosi hyvin ja nälkä iltaisin hurja vaikka syönkin päivän aikana. Vettä juon paljon. Töissä olo ei nappaa vaan surffin täällä ja muuallakin pääasiassa aiheeseen liittyen.

Vacsuli rv??

Vierailija
52/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tätä juttua perua?! xp Siis haluan tämän kolmannen lapsosen todella, mutta tää paha olo... 24/7 huono olo. Voi elämä... Paulineallako oli kans ympärivuorokauden ällötystä? Sanoin miehelle, että sen pitäis kuvata mua oksentamassa ja voimassa pahoin, jotta vois näyttää mulle todistusaineistoa sit, jos mä rupeen neljännestä haaveilemaan. Meillä ois vielä muutto edessä, kun ostettiin just oma asunto. Mä oon ihan hyödytön, loikoan puoli-istuvassa asennossa sohvalla tai sängyllä ja juoksen välillä vessaan. Omaa sylkeäkään ei tee mieli niellä.

Sori, omanapavalitus...

Vacsulille (tai joku nimim. siihen suuntaan, muisti pätkii) eka viikko viimelisten menkkojen jälkeen on viikko 0. Mulla on laskettu aika 6.3. ja mulla on nyt kahdeksas rv menossa, 7+1 mahdollisesti.

Ällöttynyt ja väsynyt H-M

Vierailija
53/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanna-maria! täällä voidaan kans tosi surkeasti. Vielä en ole oksentanut mutta ei se kaukana ole :o( ja pahaa tekee erityisesti aamulla ja illalla ei niinkään keskipäivällä. Löysin tänään kaupasta mansikkakeiton ja se helpottaa oloa. Aina kun alkaa etoa juon lasillisen keittoa ja taas on hetken hyvä. Pippuriset salmiakki pääkallot on kans hyviä kun koko ajan pitää jotain suussa imeskellä... no tällä saa ainaki kiloja :o)

mulla on myös hengitys vaikeuksia. Olen kuin kala kuivalla maalla ja haukon henkeä ja kuitenkin tunnen tukehtuvani koko ajan :o( voisinpa veikata että huomenna on eka päivä kun halaan pönttöä.... voi kun voisi jotenkin pikakelata tämän pahanolon.

koitetaan jaksaa palkinto on niin ihana :o)

Niiloakseli rv6+4

Vierailija
54/63 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T:

Vacsuli rv6+2

Vierailija
55/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkaa ihanasti, kun saan kerrankin nauttia kahvini ihan rauhassa =)

Sanelmalla oli negatiivisia ajatuksia neuvolatädistä. Mulla on kans vähä sillai jännittää, kun esikoisen kanssa tätejä taisi olla jotain 3-4 eriä raskauden aikana ja sama meno on jatkunut lastenneuvolan puolella. Ei oo siis minkäänlaista " suhdetta" pystynyt luomaan. Josko nyt olisi äippäneuvolassa parempi tuuri.

Äiti_85 oli kokenut kovia, mutta asenne tuntui olevan kohdallaan. Olen pahoillani kokemustesi takia, mutta en nyt enempää rupea vatvomaan, kun et itse sitä ilmeisesti halua.

Vacsuli75. Mulla oli ekasta selkeesti sekä närästystä että pahoinvointia ja kaipa ne vähän voi kulkea rinnakkainkin.

Mulla on kyllä olo ollut pääasiassa hyvä edelleen. Etoamiskohtauksia tulee toisinaan. Vähän jännittää tää oireettomuus, että mitä siellä masussa oikeesti tapahtuu, enkä millään jaksaisi odottaa kahta ja puolta viikkoa ultraan.

Iglu ja Nappi rv4+6

Vierailija
56/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä miten tämä raskaana olo pyorii mielessä koko ajan. Huomaan useita kertoja päivässä ajattelevani tulevaa vauvaa ja toivovani että kaikki on hyvin. Ajatukset pyörivät jatkuvasti oman vatsan ympärillä ja mies tossa jo pari kertaa onkin kysynyt että kuuntelenko mä ollenkaan sen juttuja! Joo, toki toki...

Onko kellään kokemusta siitä, että aiemmissa raskauksissa on voinut selkeästi huonosti ja sitten seuraavassa ei mitään? Mä olen edelleen ihmeissäni kun aiemmissa on ollut ympärivuorokautinen paha olo rv 6 alkaen viimeistään ja hillitön väsymys ja nyt aamuisin vaan vähän kuvottaa ja siinä kaikki. No, rintoja hiukan aristaa myös. Voiko raskaudet tosiaan olla näin erilaisia?

Onnea kaikille uusille plussanneille!

Vierailija
57/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkkaa la:ta ei vielä tosissaan tiedossa koska kiertoni on ollut sekaisin...tänään se ensimmäinen kunnon aamupahoinvointi sitten yllätti:)kahvi etos ja yhtäkkiä valtasi kauhia himo suolakurkkuun:)

Tänään on siskon tytön 3.v. synttärit ja pitäisi lähteä ostamaan lahjaa ja miettiä mtä pistää päälle..huoh onkin vaikeaa kun kaikkille ei olla kerrottu vielä masuasukista...mutta palailen illemalla kertomaan kuulumisia!

Vierailija
58/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania nämä viikonloput! Kuinkas moni teistä on työelämässä ja milloin olette aikoneet kertoa työpaikallanne raskaudesta? Mä ajattelin vielä hetkisen pantata tietoa, mutta luulenpa etten kauhean kauaa enää voi salailla raskautta, koska vatsa kasvaa hurjaa vauhtia. Turvotusta siis vielä, mutta silti paljon isompi kuin edellisissä raskauksissa tähän aikaan. Lienee jo venynyt, nyyh...

Tänään pitäisi lähteä kaupungille ostamaan rippilahjaa ja ehkä muutaman vaatteen itselleni siinä sivussa;) Tennisottelu kiinnostaisi myös kovasti, mutta eka pitäisi löytää lapsille hoitaja siksi aikaa. Meidän lapset ei ihan vielä malta istua paikoillaan koko ottelua;)

Hyvää viikonloppua ja hyviä vointeja! Lähettäkää mulle sitä pahaaoloa, huolestuttaa tämä oireettomuus, pliis!

Vierailija
59/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olis saanut nukkua niin ei: tosi " vinkeetä" kun yhtä aikaa oli pahaolo, nälkä ja närästää *huoh* Nyt vain närästää.

Ruokakauppaan pitäisi raahautua. Mies nukkuu, on vuorotöissä.

Vacsuli rv6+3

Vierailija
60/63 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi " tuore odottaja" kurkkii arasti tänne o-puolelle...

Vajaan kahden vuoden yrityksen ja 9 kk:n hoitojen jälkeen meidän odotuksemme vihdoin palkittiin viime viikon perjantaina (perjantai 13. päivä :D ) plussalla! Takana on siis 5 suunniteltua inseminaatiota, 3 toteutettua ja sitten lopulta tämän haaveen todeksi tehnyt ivf.

Teidän pinoanne olen vähän jo alustavasti kurkkinutkin, hurjan vilkas pino!! Ja valtava määrä maaliskuun odottajia, hieno juttu!!!

Laskettua aikaani en osaa vielä laskea (kun tuli tämä raskaus hoidoista eikä luonnollisesta kierrosta), en ainakaan itse ole löytänyt laskuria joka laskee punktion/siirron mukaan la:n... Mutta maaliskuun puolivälissä se on, nyt on siis rv5+1.

Mukavaa viikonloppua kaikille, toivottavasti pian pääsen kärryille teidän kaikkien tilanteista ja kuulumisista! :)