**Maalismussukat** vk29 MA-KE
Kommentit (63)
hui muakin ihan jännittää sun puolesta illan ultra. muista kuitenkin että jos ei syke vielä näy niin vauva voi olla liian pieni siihen, että et sitten turhaan huolestu(juu juu tiedetään että on vaikeeta jos niin käy). meillähän ei näkynyt 6+3 koko sikiötä ja tuulimuna oli lähes satavarma, mutta sitten rv7+jotain käytiin lomalla ollessa ihan itse Tekaylla ja yllätyttiin iloisesti.
mutta hirmusti onnea ja toivotaan että kaikki on enemmän kuin hyvin.
tamatu+ihme rv 16+5
Ei kovin positiivinen aloitus, mutta ei ole kyllä olokaan. Mä aloin taas vuotaa aamulla, nyt tosin tuntuu taas hieman laantuvan, mutta kyllä on ehditty jo monet itkut itkeä. Mullahan oli ihan heti plussan jälkeen vuotoa, joka loppui, mutta nyt taas. Tuntuu vaan siltä, ettei tää voi tällä menolla kauas kantaa. Mä olin ajatellu ettei mennä ultraan ennen sitä 12 viikon np- ultraa (ei käyty ekastakaan), mutta nyt alan kallistua siihen, että käyn kyllä yksityisellä heti kun mahdollista, että sais edes vähän mielenrauhaa.
No nyt on varmaan paras ruveta touhuamaan tuon esikoisen kanssa ja yrittää olla miettimättä koko ajan....
Toivotaan, että saan tulla kirjoittelemaan jossain vaiheessa vähän positiivisempiakin viestejä. Kynsin ja hampain yritän mukana pysyä ;).
Sadekivi rv 5+5 (luulisin)
Täällä yksi uusi iloinen ja kiitollinen plussaaja. Eilen tuli haamu, tänään vahvempi haamu ja nopeammin, joten päätin luottaa tuohon tämänaamuiseen tulokseen.
Taustoista sen verran, että meillä on ennestään kotona yksi vipeltäjä, ja nyt yk5 tärppäsi pikkukakkosen kanssa. Ihanaa olla tällä puolella!
Perehdyn teidän juttuihin tarkemmin kunhan ennätän, onnittelut vielä plussasta teille kaikille!
Liisuliini
Täällä myös yksi ex-tupakoitsija ilmoittautuu. Kummastakin lapsesta myös lopettanut plussatestiin kuten myös nytkin. Ja kuten piipaalla niin toivon myös että NYT sitten loppuisi sauhuttelu kokonaan ettei tulisi enään aloitettua uudestaan... inhottava tapa koko tupakointi :(
Täällä kärsitään inhasta kesäflunssasta. Kurkku on tosi kipeä ja kamala nuha sekä yskä päällä. En edes muista koska olisin viimeksi ollut keskellä kesää kipeänä :Q ...
Kärsin myös ma-ti kamalasta päänsärystä ja pelkäsinkin että pamahtaa migreeniksi asti muttei onneksi. Mulla ei auta yhtään toi panadol vaan ainoastaan burana auttaa päänsärkyyn. Migreenilääkkeitähän ei saa nyt ottaakkaan ollenkaan mutta ajattelin sitten neuvolassa keskustella että mitenkäs tuo käsikaupan buranan laita on jos onpi pakko ottaa? Tietääkö muuten täällä kukaan?
Tissit on kamalan kipeät, kipeytyneet koko ajan lisää mutta muut oireet on vielä pysytelleet poissa, onneksi!
Varasin äsken alkuraskauden ultran ja sain sen neuvolapäivän aamulle, jee!!! Viikkoja silloin kasassa oman laskupään mukaan 8+3.
Sittenpä nähdään onko siellä yksi vai kaksi... ja onko kaikki muukin niinkuin pitää. Menisi nyt aika äkkiä!
Onneksi ollaan sitä edellinen viikko lomareissussa niin on muuta ajateltavaa kuin kalenterista päivien laskeminen.
Tervetuloa mukaan uusille, teitäkin oli jokunen kun pikapikaa lueskelin edellisiä viestejä läpi. Ja onnittelut plussasta :)
Mukavasti on porinaa meissä maaliskuisissa, kumpa vain ennättäisin joskus perehtymään paremmin teksteihin ja vastailemaankin. En vain käsitä mihin tämä aika mukamas hukkuu näin kesällä :/
Nyt vien pojan päiväunille, tavataan taas :)
Ansku78 rv 5+5
Ensimmäisenä pahoittelut vuotaville, joku siitä juuri kirjoitteli (sade...jotakin) tunne on hirvittävä ja toivon todella, ettei mitään hätää ole!
Ja olikos se niiloakseli, joka äidistään kirjoitteli: ikävää tuommoinen! Omakin äitini oli vaan ihan hiljaa järkyttyneenä hetken ja jouduin sanomaan, että " saa onnitella" . Ja meillä vasta toinen tulossa ja kolmen vuoden ikäero, joten eiköhän ihan odotettavsissa ollut... blaah. Kyllähän se äiti siitä sitten onnittelikin, mutta olis niin kivaa kun olis ollut heti onnellinen varsinkin kun kuuli äänestäni että itse olin. No mutta ei ollut tarkoitus valitella omaa kohtaloani tässä...
Niin, onnea minultakin kaikille plussanneille!
).( Ei juurikaan oireita, hiukan ajoittaista huonoa oloa ja ala-vatsan nippailua. Ja tissit on kipeet!!
Sitten sarjassamme " hölmöjä" kysymyksiä: Mites ne raskausviikot ilmoitetaankaan eli jos olen vaikka 8+3 olenko silloin yhdeksännellä vai kahdeksannella viikolla? Mun muistini mukaan sanotaan että yhdeksännellä.... mutta en muista varmasti, joten jos joku ystävällinen ihminen valaisee asiaa:)
Ja sitten gallup: milloin huonovointisuutenne on alkanut, jos on alkanut?
Tarrasukkia kaikkien pikkuisille:D
Tikruäiti
Mä olen vissiin harvinaisen hysteerinen äiti, mutta tänään on kovasti huolettanut raskausoireiden vähyys! Edellisissä huono olo ja kuvotus on ollut runsasta ja ympärivuorokautista, samoin rintojen arkuus ym on olleet voimakkaampaa. Nyt pahoinvointia ei ole nimeksikään, ja se jopa vähenee koko ajan. Viime viikolla kuvotti paljon enemmän kuin nyt! Onkohan se merkki jostain? Rinnat on kyllä arat!
Minäkin kuulun niihin paheellisiin jotka tupakoivat ja nyt olen lopettanut. Toivottavasti lopullisesti. Mutta kyllä välillä tekee mieli niin pirusti! Mites teillä muillla lopettaneilla, onko vaikeeta?
Ruoka maistuu ja etenkin makea uppoaa liiankin hyvin! Kakkosta odotellessa paino nousi melkeen 30 kg, joista pääsin onneksi eroon, mutta nyt toivoisin hiukan pienempää painonnousua!
Hyviä päivänjatkoja!
t. Sanelma
Hei, ilmoittaudun ilokseni mukaan juttelemaan.
Päätettin ottaa viime kuussa esikoisen jälkeen kierukka pois ja samantien sitten tärppäsi. Olo on uskomaton, mutta toki iloinen. Palasin juuri takaisin töihin esikoisen jälkeen, joten en tiedä kuinka iloisia siellä ollaan...mutta mitäpä siitä.
Oireita ei vielä ole, mutta ihan vasta testikin näytti plussaa: laskurin mukaan l.a on 19.3.
Mukavaa kesää, tutustun pikku hiljaa kuulumisiinne!
-Volle
Plussasin 11.7. ja uudelleen 13.7. viiva paljon nopeammin. Lähes vuoden yrittämisen jälkeen onnekseni plussaa. Ja johonkin on pakko päästä turisemaan aiheesta kun kavereille ei vielä kerrota. Eli olen uusi tällä, vaikka viestejä olen silloin tällöin käynyt lukemassa. Toivottavasti vaavi pysyy sisällä, kesken meno on ISOIN pelkoni (vaikka ei niitä ole ollut, ja eka raskauskin).
Olo on ihan hyvä, rinnat kasvaneet yllätykekseni. Tänään aamulla lievää etovaa oloa. Alamasua juilinut jo parisen viikkoa. Muuten olo hyvä ja energinen. Kuntosalia, spinniä ja kävely/sauvakävelyä pyrin harrastelemaan aktiivisesti mahd. pitkään. Neuvola varattu rv 10:lle (ja nythäön eletään siis rv6.
Onnellinen mutta jännäävä Vacsuli
mun lapset lähti mummun kanssa mökille ja mä joudun viettämään aikaani ihan yksin täällä kotona. Mitähän ihmettä sitä tekisi? En kuitenkaan haluaisi siivota, kun voi vaan olla ja nauttia hiljaisuudesta, siivota voi sitten lastenkin kanssa. Mies taas jalkapallopelissä.
Tikruäiti, mä oon samoilla linjoilla sun kanssa noista raskausviikoista, eli jos rv8+3, mennään yhdeksännellä viikolla.
Ja tervetulotoivotukset uusille maalismammoille!
Ekaksi piipaalle vai kuka tota listaa päivittelikin? Neuvolassa sanoivat LA:n olevan 29.2 mutta neuvolan täti epäili, ja minäkin epäilin että saattaa siirtyä viikolla eteenpäin ultrassa pitkien kiertojen takia. Joudunko mä nyt muuttamaan helmikuisten puolelle tuohon ultraan asti ;) ? Mielummin pysyisin täällä.
Joo oli siis elämäni ensimmäinen neuvolakäynti, vähän jännitti. Kauheesti lippusia ja lappusia antoivat meille matkaan, pitää vissiin alkaa tutustumaan. Ultra on 22.8. eli 13 viikolla. Onko täällä muuten muita jotka ei aikonut mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle, monethan on kait menossa? Mä kyllä ajattelin että jaksan odotella sen kuukauden vielä.
cotine 7+5
cotine: minä myös ajattelin jättää ultran ihan tuohon normaali julkissektorin aikatauluun. Mäkin odottelen innolla että olsi jo elokuu ja pääsis sinne neuvolaan. Meillä vast rv 10:llä se siis.
Mun oli pakko laittaa ultrakuulumisista oma aihe joten se näkyy siellä!
eli löytyi se syke! =D
Cotine!
Tietenkin voit jäädä meidän pinoon, mä vaan lisään sinne sulle oman päivän!
Mut nyt ei ehdi muuta, kun likat haluu iltapalaa..
superhappy piipaa rv 6+1
samaa kuin suurperheellisiltä. Eli te, joilla on molempia sukupuolia lapsia tai vain yksikin :) tiedättekö, onko poika saanut alkunsa ovispäivänä tai tyttö ennen ovista..? Itse tässä jo alkumetreillä mietin kumpaakos mahdan odottaa ja kaikki uskomukset ja testit on harmittoman kivoja! :) Olen aina luullut, että ovispäivä on just se, jolloin tulee sitä paksua limaa...mutta nyt jostain sivuilta luinkin, että lima edeltää ovista. Että todellisuudessa ovis onkin pari päivää paksun liman jälkeen.. Lima vain kertoo oviksen olevan tulossa. Onko näin? Meillä esikoiset on kaksospojat, enkä tiedä minä päivänä he ovat saaneet alkunsa, mutta kaksi nuorempaa on tyttöjä ja heiltä raskaus on alkanut " limapäivänä" , jota olen siis luullut ovikseksi. ;) Aina olen heittänyt piut paut uskomuksille, että pojat tehdään ovispäivänä, mutta ehkä siinä onkin järkeä, jos limapäivänä ollaan puuhailtu ja ovis on ollut kahden päivän päästä ja tyttö tullut!? Huh hei mikä selostus! Nyt limapäivä oli ja puuhasteltiin pari päivää sen jälkeen. Jos nyt tulee poika, annan täyden siunaukseni uskomukselle. ;) Mutta miten teillä muilla? Odotan kommentteja malttamattomana! :))) Voiko mulla olla mitään mahkuja saada tyttö? Tai kipittääkö maaliskuussa luokseni pikkuprinssi vaaleansinisissä pikkuruisissa tossuissaan? :)
Omppuäippä, hassuna selvästikin... :)
eli LA on vissiinkin 18.3. eka neuvola on 3.8 joten ehkä se sit varmistuu tuo päivä. ekaa odottelen.
siis pahaolo löysi perille :o/
mrs.pineaple tuliko tissit? :o)
Jos ei koko ajan pistä suuhunsa jotain niin olo muuttuu ihan hakatuksi. Pyörryttää,mahaa kivistää,oksettaa yms. Kaiken huipuksi joudun syömään väkisin ku kaikki maistuu enemmän tai vähemmän kamalalle.... yök!
Kävin tänään shoppailemassa tunikoita yms. niin kyllä tuli hyvä mieli kun M koko olikin iso!! ja S sopiva :o) edellisessä raskaudessa jouduin käyttämään xl:ää joten kyllä nyt on hymy herkässä :oD
Meillä tämä raskaus kun nyt paljastui niin kukaan ei puhu mitään. Kuitataan vaan sanomalla ai jaa tai vai nii ei sitte 4 lasta riittäny?? mieheni äidille oli vissii järkytys kun ei ole maininnut sanallakaan edes miehelleni tästä uudesta vauvasta. Ja nyt kuulemma en saa olla julkisesti väsynyt,kipeä tai muutakaan koska itse olen itseni tähän jamaan saattanut.
Kyllä olen itkenyt noita välinpitämättömiä sukulaisia koska me kuitenkin olemme innoissamme ja iloisia ihan kun olisi esikoinen tulossa. Sukulaiset näyttää jo kyllästyneen ihan täysin tähän meidän lapsilaumaan. Anoppi sanoi mulle että iteppä sitten hoidat ne! niinpä.. eli sieltä on turha odotaa apuja/vahteja. Tulee sitten synnytyksen ajaksi katsomaan lapsia jos hänellä ei muuta ole silloin.... huoh.........
Niiloakseli mieli maassa rv 6+3
Saman suuntaisia juttuja meillä, en ymmärrä miten ihmiset kehtaa!
Meillä jo kolmannen lapsen tulosta ilmoittaminen sai ihan ihme kommentteja aikaan, mutta nyt kun se vauva tossa on niin moiset on unohtunut täysin, niin se vain on suloinen poika ym ym
Nyt ollaan muutamille kerrottu et uus yritys neljännen suhteen niin osa onnitteli osa ei..niille pahiten sanojille ei olla ees sanottu, ei jaksa kuunnella niitä et pitääkö teidän koko maa täyttää ja ettekö ehkäsyä osaa käyttää jne jne. Mä oon alkanu niin ilkees itekin et jos joku jotain mieltä pahottavaa sanoo niin hiljaseks en jää.
Tiedän että paha mieli tulee vaikka kuinka yrittäis olla et ei piittaa muiden jutuista,mutta sitten ku se teidän vauva syntyy niin luulis nyt et sillon osaisivat olla iloisia.
En jaksa ymmärtää miks pitää toisten lapsilukua kommentoida, mitä ihmettä se muille kuuluu!!!
Koitahan piristyä!
Olen lueskellut pinoja aikaisemmin, mutta ajattelin nyt itsekin osallistua kirjoitteluun, kun sopiva hetki tuli. ( lapset katsovat lastenohjelmia)
Olo on melkoisen hyvä, ja tuntuu että ensimmäisten viikkojen väsymys alkaa helpottaa. Pahoinvointi ei ole ilmaantunut (mitä nyt satunnaista kuvotusta Kun odotin poikaa, niin ei ollut paha olo ollenkaan. Mummo vanhan kansan viisautena sanoi, että kyllä se paha olo tulee viimeistään synnytyksessä, ja niin kävi. Tyttöä odottaessa ensimmäiset 4 kk pahaa oloa. Saas nähdä kumpi on tulossa nyt...
Onko teillä, joilla on jo lapsia ollut erilainen olo sen mukaan odottaako poikaa/ tyttöä?
Liivikauppaaan sai marssia jo suurin piirtein samantien plussauksen jälkeen, ja mikäli vanhat merkit paikkansa pitää, niin vielä seuraavaa kuppikokoa on ostettava. Kyllä mielummin pitäisin omat pienet tissit, kun nämä suuret ja aristavat :-)
Maha on turvonnut saman tien. Mies tokaisikin eilen, että sinuna en kyllä enää noita tiukkoja paitoja päälleni pistäisi. Haluaa jostain syystä aina säilyttää odotuksen salaisuutena mahd. pitkään.
Raskaudesta ei olla vielä pahemmin hehkuteltu minnekään päin.
Aikaisemmista kerrottiin vasta vkon 20 tietämillä, kun vatsa näkyi jo selvästi. Nyt saa kyllä koko maailma tietää jo paljon aikaisemmin( mikäli kaikki menee hyvin) Olen kaksi edellistä raskautta jostain syystä ollut pelossa, ja ihmetellyt niitä, jotka voivat olla onnellisia ilman huolia. Nyt olen päättänyt nauttia olotilastani alusta asti olman turhia murheita, koska tämä on mitä varmimmin viimeinen kerta, kun tässä tilassa ollaan.
Myys + matkustaja 7++(jotain)
Oikein paljon onnea kaikille uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Niiloakseli. Meillä kolmonen tulossa ja sain mäkin todella pahan mielen, kiitos äitini. Hän vaan tokas, että ai.. pitäskö nyt sit onnitella.. mä vaan siihen, että ei todellakaan tarvi, kun ei kerran siltä tunnu. =(
Hänen mielestä, kun meille ei tarvita useampaa lasta. yritti kyllä jälkikäteen hyvitellä, mutta kyllä mun mielestä aikuisen ihmisen pitäs pystyy pikkasen miettimään ennenkun suunsa aukasee. Se kuitenkin on tienny tän meidän pitkän, turhan yrityksen.
Halaus sinulle, koita jaksaa!
Myys. Mä tiedän odottavani tyttöä, on niin kauhee akne niinkuin aiemminkin. =)
Niin hillitön on väsymys, että ei mitään rajaa. Ja pahoinvointi sen kun pahenee..
Ihanaa!!!! On tätä niinkaun odotettu, että mä ihan oikeesti nautin (vielä toistaseks ;) ) joka ikisestä oireesta!
piipaa ja villevee 6+2
Tein tänään testin, ja testi näyttikin ++++++ voi että olen onnellinen :).
Kolmas siis olisi tuloillaan.
Ei tätä oikein vielä usko todeksi, pakko oli jonnekkin päästä kertomaan :))
Onnittelut uusille plussanneille ja piipaalle onnea ultraan !
Ollaan kerrottu muutamille tästä raskaudesta, osa on onnitellut, osa ei.. neljäs lapsi kun on tulossa niin ilmeisesti suurikin järkytys joillekki ja ku vielä on noi kaks nuorinta molemmat alle 3v niin hui! No mitäpä noista, aatelkoon mitä tykkäävät, toki se päähän ottaa silti... tän nyt ei kovin iso uutinen enää pitäny olla, kun tammikuulle ooteltiin vauvaa ja kerrottiin siitä, mut se meni kesken.
Olo on hyvä, hyvä niin mut sit taas miettii et onkohan kaikki ok.
Jää vähä juttu kesken, mut pakko mennä, vauveli huhuilee...