**Maalismussukat** vk29 MA-KE
Kommentit (63)
Malla ja muut tuhruista kärsivät, toivotaan, että ne ovat ihan sitä normaalia.
Eikös sitten ole vasta syytä huoleen, jos alkaa kunnon vuoto!
Mä oon taas ihan varma, että oireet on kadonneet.. kaksi päivää odotusta vielä ennenkuin pääsen ultraan.. huoh.
Muuta ei nyt ehdi, vieraita pukkaa jne!
piipaa nyt ois jo 5+6
Aamulla itsekkin säikähdin ja panikoin, kun vessassa käydessä papeiin jäi rusehtavaa vuotoa. Sitä ehti jo siinä aamutuimaan miettimään monenmoista, eikä kaikki niin kivojakaan ajatuksia. Nyt kuitenkin sai itseni jotenkin rauhoittumaan ja malttamaan mieleni. Täytyy tämän epätoivon kanssa jotenkin kestää ja sietää. Sitten jos vuoto yltyy tai kivut tulevat täytyy varmaan lähteä käymään ensiavussa, ihan jo senkin takin, kun pian alkamassa yövuorot, ettei sitten niiden aikana satu mitään.
Mutta siis, helpottavaa oli kyllä huomata, että muillakin tätä on ollut, ehkäpä meille kaikille lopulta kuitenkin käy hyvin, näin toivon :)
Näissä tunnelmissa tänään...rv 6+6
Hei vaan täältä!
Torstaina plussanneena uskaltaudun varovasti ilmoittautua maaliskuisten pinoon. Tuhruilua tullut viikonloppuna ja vielä aavistuksen tänäänkin. En juurikaan ole tuosta huolissani kun edellisessä raskaudessa sain vielä kunnon " valemenkat" ollessani jo rv 4. :) Ja senkin jälkeen vähän tiputteli jopa kirkasta verta. (sori ällötyspuheet)
Nyt olen siis hyvin alussa eli rv 4+5 eli rauhassa katsellaan. Pientä pahoinvointia sekä väsymystä kuuluu oireisiin. Ei mitään kummempia...
Onpas silti kivaa olla täällä puolen... tuolla vauvakuumepuolella kirjoittelin aiemmin ja taustailin viime ajat. :)
Hauskaa päivää kaikille!
Tikruäiti
nämä sivut ei oo jostain syystä auennut mulle viikkoon ja sitten oltiin reissussa melkein viikko.
Mulla on kans oireet kadonneet ihan kokonaan jos ei järjettömän turvonnutta mahaa lasketa. Pahaa oloa ei nimeksikään. Aivastaessa sattuu kovasti jos en onnistu aivastamaan ihan rentona (taito sekin) :o)
Kiloja tullut 1,2 lisää ja 6 senttiä vyötärö levenny!!! no tuli tietty herkuteltua " nyt ku saa" mutta silti kamalaa :o)
Niiloakseli rv6+0 (jo)
Tervetuloa vaan kaikki uudet odottajat meitä onkin täällä jo tosi paljon mut kyl tänne aina uusia mahtuu.
Oireet on kans häippässyt johonkin mut rintoihin kyl sattuu jos koskee niihin mut pahaa ei enään tee...väsyttää kyl tosi paljon.
viikonloppuna on anopin 50 vuotis juhlat ja nyt tänään kävin ostamassa itselleni väljemmän paidan ku toi maha on aikamoinen pallo joten uteliaammat kyllä heti kiinnittää huomioo et täytyy hiukan koittaa peittää onhan noita viikkoja vasta niin vähän...tosiaan vaatekoko on kasvanut ennen meni M tai L (40/42) mut nyt sai kyl jo katella XL (44) kokosia vaatteita mut jotenkin hiukan hymyillen eikä lainkaan pahalla mielellä
Mut aurinkoista illan jatkoa
Taizka rv6+6
Jospa minäkin sitten jotain rustaisin.
Nyt on aika varattuna ekaan neuvolaan 3.8. ja alkuraskaudenultraan 7.8. Katsotaan, mitä masussa on vai onko mitään.
Mulla ei oo ollut kauheesti pahaa oloa, mutta mitään ei kyllä oikein tee mieli. Niin ja kovasti väsy vaivaa. Tuttua viime raskaudesta. Mitään ei tahdo jaksaa eikä mikään huvita. Toisaalta, tänäänkin meni 9h töissä ja oli todella kiireinen päivä.
Tuhrua on monella ollut. Toivottavasti vaan nyt on sellaista kiusantekoa kropalta ja kaikki on ok.
Mulla oli tosiaan viime raskaudessa raskausdiabetes ja nyt tarttiskin ruveta tosissaan tarkkailemaan syömisiä, ettei kävisi kuten viimeksi. Lapsivedet meni rv37+0 ja raskausmyrkytyshän siihen oli syynä =( Syytän itseäni, sillä en tainnut oottaa tuota diabetesta tarpeeksi tosissani. Onneksi lapsi on kuitenkin kaikinpuolin terve ja hyvinvoiva.
Nyt lepäilemään.
Iglu
Mä veikkaan että mulla on kaikkien teidän puolesta maailman kaikkein pahin olo. Ikävänä puolena vielä se, etten ikinä oksenna, se vaan veuloo. Kaikkea raikasta oon yrittänny syödä ja koitankin nyt mehujääpaastoa, kai ;)
On tää gauhiaa, mutta ekalla kerralla tyyli oli täysin sama.... kunhan vaan joskus loppuu...koiteaan kestää.
Vatsa on myös ollu valtavan kipee, mutta se nyt vielä kestetään, olisko kasvukipuja ;)
Jep, maha ei kyllä kasva, yhtään ei oo tullu lisää painoa, kasvaisko se sisäänpäin ja salaa ? hmm....
menen nukkumaan, se sentään vielä onnistuu ;) ,paitsi ei mahallaan ..
Mrs.öklöPineaple rv olisko jo 7 ? Neuvola 24.7 niin jospa tarkentuisi tämäkin asia edes hieman...
voi mrs.pineapple! sädetä mulle puolet tuosta pahasta olosta! mulla kun ei ole edelleenkään mitään. Hiukan hassu olo ei muuta. Fyysiset oireet on sitten pahempia. Tissit pamahti D kuppiin,maha pullahti palloksi ja naama rasvoittui näppyläiseksi :o) huimaa ja tissejä särkee... vaikka onhan se kiva että taas vaihteeksi on tissit ;o) edellinen imetys kun teki selvää noista lätyistä....
On tämä odotus kuitenki ihanaa vaikka välillä mieleen hiipii epäilys ja kauhu mihin ihmeeseen tuli taas ittensä tungettua,viides lapsi taidan olla hullu! ;o)
niiloakseli ja möykky rv6+1 eteenpäin mennään hitaasti mutta varmasti.
Onpas monella ollut tuota tuhrua :( Harmillista se kun itselle tulee ihan hirveä olo siitä ja pelottaa että miten käy. Mulla oli vähän v.pun. tuhrua esikoisen kanssa rv 7. Kätilö kuitenkin rauhoitteli ja sanoi että monella on justiin niillä main kun olisi normaalisti tullut menkat ja ihan parissa päivässä häviää. Onneksi kävi niin mutta kyllä sai olla sydän kurkussa ja ravata vessassa kun hullu.. ukkokin ihmetteli että mitä mä siellä alituiseen ravaan :D Mutta kovasti toivon että " tuhruttajilla" vuodot loppuu!<3
Iglu, niin sulla oli ihan todettu se raskausdiabetes? Mulla oli viime kerralla rasituksen tulos 2h jälkeen 9,9 ja ruokavalio uusiksi. Viikon kuluttua siitä olikin se arvo sitten 7,2 mutta silti jatkettiin samaa linjaa. Pitäsi itsekkin vähän kattoa mitään suuhunsa pistää ja syödä samaan aikaan kun tuo neitikkäkin.
Tänään on sitten alkanut paha olo nostaa päätään! Ällöttää koko ajan ja aamulla mietin pariin kertaan että pitääkö lähteä halaamaan pönttöä :S Viimeksi kun olo vaan se huono olo, kertaakaan en meinaan oksentanut! Ja väsy on myös kamala, yhtään ei auta vaikka nukkuis päikkärit ipanan kanssa..
Päikkäreistä puheen ollen, paras mennä ennekuin huuto alkaa :)
Mamasaurus rv 6+0
Tässä taas linkki edellisiin jutusteluihin:)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10752363&p=4&tm…
Meille tulee tänään uus perheenjäsen ;) = HAMSTERI nimittäin.
Poika on odottanu sitä hamsteria jo viime tammikuusta, ja nyt sit vihdoin ja viimein mennään hakeen sellanen karvapallo.
(.) Neuvola aika on varattu ja se on sitten 30.7 klo 13,samalla vien tuon neidinkin 4kk tarkastukseen.
Maha on ihan älyttömän turvoksissa,tuntuu tosi pahalta pitää farkkuja jalassa....väsyttää... muuten ihan hyvä olo!
Tervetuloa kaikki uudet ja paljon onnea plussasta:) !!!!
Mut nyt me lähdetään siis hakemaan sitä karvapalloa.
Hanan rv7 (?) muisti pettää
Niin, ehkäpä minäkin sitten liityisin mukaan. Olen jo hetken kyllä lueskellut juttujanne. Meillä siis toinen lapsi olisi tulossa tuossa maaliskuun puolenvälin tienoilla jos hyvin käy. Esikoinen on 3,5 vuotta. Ensimmäinen raskaus oli todella hankala jatkuvine oksenteluineen ja supisteluineen. Nyt tässä pienoisin kauhun tuntein odotankin, että koska olot alkaa. Vielä toistaiseksi olo on ollut suht hyvä kun muistaa syödä KOKO AJAN jotain. Väsy vaivaa vähän. Neuvolan olen varannut tuonne elokuulle, 13 päivä. Mulla oli tuota tuhruttelua heti kun olin plussan tehnyt, suunnilleen menkkojen aikaan ja olin ihan varma, että tämä oli tässä. Mutta sitä kesti päivän ja loppui sitten. Eli taitaa sitä olla vähän joka toisella. Ai niin, onko kellään kokemusta migreenin hoidosta raskausaikana? Eli onko mitään muita keinoja kuin panadol ja uni? Kärsin tosi pahasta migreenistä joka alkoi ekan odotusaikana. Normaalisti kohtaus tulee n. 1-2 krt/vko. Nyt on kyllä yllättäen pysynyt poissa.... kopkop. mutta vastaisuuden varalle vinkkejä otetaan vastaan. Nyt kuuluu poitsu heräilevän, joten eikun menoksi...
Mäkin esittäydyn =) Aamulla plussasin hienosti! Laskettu aika on 21.3. Kolmas lapsi on tuloillaan, meillä on jo kaksi poikaa v. 2000 ja 2002. Vielä mennään hieman sekavissa tunnelmissa, elämä lähtee taas uuteen suuntaan... Mutta ihanaa on!
Plussasin perjantaina 13. päivä, joten ei mikään epäonnenpäivä minulle! Samana päivänä kuopus täytti vuoden. :) Yllätysraskaus tämä on meille. Viidettä kyllä jo haaveiltiin, mutta otti varaslähdön. Siis ihana onnenkantamoinen ja vastaus kysymyksiini! LA on kiekon mukaan 5.3, mutta pitkän kierron vuoksi epäilen, että siirtyy viikolla tai parilla. Alussa ollaan. Ja viimeistä kertaa tässä nyt massua kasvatellaan. On otettava siis kaikki ilo irti! :) Hyvältä tuntuukin, ei oireen oiretta. Pikkuisen on mahassa nipistellyt. Muuten ei mitään. Turvonnut olo masussa. Yritän vetää vatsaa sisään.. ;) Hih hei! Ihanaa jakaa nämä odotuskuulumiset. Itse olen kertonut vain parhaalle ystävälleni ennen teitä. :)
Vauvantuoksuisia unelmia!
Omppis (lapset ennestään kaksospojat-98, tyttö-00 ja tyttö-06)
minulla oli edellisessä raskaudessa hirveä migreeni joka paheni siihen pisteeseen että synnytys olisi käynnistetty rv38 tasan mutta poika tuli rv37 itsekseen.
Kun on tarpeeksi viikkoja kasassa niin saa syödä lääkärin luvalla buranaa mutta se pitää lopettaa muistaakseni muutama viikko ennen laskettua aikaa. Mullakin on taas migreeni oireillut raskauden myötä mutta vielä olen säästynyt säryltä. Viimeksi koko raskauden ajan päätä särki kaikkine oireineen 4 pv/viikko joten vaikeaa oli.
Jutteleppa neuvolassa niin pitäisi lääkitys selvitä. Noita virallisia migreeni lääkkeitähän ei saa syödä.
).( Sukulaisille paljastui tänään masukki ja kommenttia tuli laidasta laitaan. Oma äitini oli pahin :o( sanoi vain " vai nii,onko tosi,no vai nii" ja vaihtoi puheen aihetta. Anoppi toivotti jaksuja ja toivoi kaiken menevän hyvin. Isä kysyi pitääkö meidän koko kunta täyttää? Sanoin isälleni " aiemmin kirjoitetun sopimuksen mukaan olemme velvoitettu pitämään kunnan väestön määrä kasvussa ja olemme onnistuneet tavoitteessa hyvin" kyllä isää nauratti :o)
Äidin välinpitämättömyys oli pahinta eikä tku ollut kaukana :o(
Moi! omppis!! ;o)
Niiloakseli ja möykky rv6+1
Eilen sitte vietiin yx kuorma tavaroita sinne uuteen asuntoon,ja kyllä se autossa istuminen oli inhaa kun selkää särki ja etoi ja nippaili..ja maha on pallona tuossa edessä mut vielä menee farkut ihan hyvin jalkaan..mut taas täytyy mennä kun meijän vauva on oppinut kierimään paikasta toiseen nii täytyy mennä kattomaan perään,ja kohta varmaan oppii jo myös konttaamaan:)
mansemamma ja masuasukki rv 7+??
tehdään Niiloakseli niin että mä annan sulle hieman tästä olosta ja mä voin ottaa sulta hieman ,sanotaan vaikka pari koko noista tisseistä :D !!! Ihan paras idea !!!!
Kai tää tästä, loysin vichyn ,jota olin litkinyt jo ekassa raskaudessa, mies valaisi asiaa, niiin ei muutaku koppa kaupalla sitä juomaan. Auttaa!!!
Mrs.Pineaple
Oireita edelleenkin odotellessa... ei vaan vatsaa on nippaillut jo reilun viikon ja rintoja kivistää. Kotona saa koko ajan varoa tissejä lasten kanssa peuhatessa ja töissä sama. Ajatus etovasta olosta tuottaa kylmiä väreitä, vaikka kuinka inhottavaa se ällöolo onkin, niin kuitenkin sitä odottaa jo kovasti. Toista lastani odottaessa piti laittaa aina purkka suuhun selvitäkseni esikoisen kakkavaipoista, suosittelen. Nyt varmasti sama edessä, toivottavasti;) Onneksi täällä kotona ei oo enää kakkavaippaisia...
G: onkohan tätä jo monesti kysytty? Mutta kuinka moni on menossa alkuraskauden ultraan? Joka päivä itse pohdiskelen pitäisikö mennä oman mielenrauhan takia, auttakaa mua päättämään. Ekassa raskaudessa odotettiin ekaan kaupungin tarjoamaan, mut tokassa käytiin rv8 katsastamassa onko pieni oikeiassa paikassa ja täsmäävätkö viikot.
Hyviä vointeja maalismammat!
Pitää heti onnitella sinua MAALIS08: olen saanut tuosta Vauva-lehden laskurista saman la:n kuin sinä eli 21.3.!! :)
NIILOAKSELI: todella ikävä tuo äitisi suhtautuminen raskauteesi.
Minun oma äitini on tulevasta vauvasta aivan innoissaan, on kuulema jo odotellutkin koska tyttömme saa sisaruksen kun on jo niin " vanha" (täytti juuri 3v). Miehen äiti taas ei ollut kovin innoissaan... Itselläkin kun on vähän epävarma olo vaikka vauva onkin kovasti toivottu, niin ei tunnu kivalta!
Mullakin on masu aivan turvonnut vaikka näin alussa vielä mennään. Ekassa raskaudessa oli kyllä aivan sama juttu. Tuhruakaan ei ole onneksi ollut ja toivon hirmuisesti että se loppuu niiltä jotka siitä ovat nyt kärsineet! Äklötystä ei nyt ole enää pahemmin tuntunut, mutta ehtiihän sitä vielä.
Onkohan täällä muita jotka ovat raskauden myötä jättäneet tupakan pois...? Tuntuu, että syön koko ajan jotain kun en enää polta ja stressaan ihan kauheasti painon nousua. Tytön kanssa kiloja tuli reilu 20 lisää raskauden myötä, mutta onneksi kyllä rapisivat tosi nopsaa synnytyksen jälkeen! Maha oli kyllä niin valtava ja raskas kantaa, etten haluaisi sellaista enää toista kertaa. Ja kamalat arvet jäivät tietenkin ja venynyt vatsanahka! Joku kertoikin täällä hyväksi kokemastaan raskausarpi-voiteesta, mutta ehdin unohtaa jo merkin... Pitää koittaa jos löytyisi haulla!
Olivian_äiti rv 4+4
Paljon onnea uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!
Hanan! Onnea perheenlisäyksen johdosta! =D Varmaan on pikkupoju innoissaan!
Niiloakseli! Kurja juttu tuo äitisi suhtautiminen. Itse pelkään vähän saman tyyppistä, siksi en ole vielä mitään kertonutkaan. Ei ees huvita kertoa, mutta jos illalla ultran jälkeen on jotain kerrottavaa niin eiköhän se paista naamalta. Äitini kun on meillä lapsenvahtina.
Semlis! Jep, mulla on tänään alkuraskauden ultra ja oon kauhusta kankeena! =)
Olivian_äiti. Mä jätin tupakin pois, samoin kuin tein aiemmissakin raskauksissa heti, kun tiesin odottavani. Nyt vaan toivon, etä tällä kertaa tää jäis pysyväksi eikä tulis sitten sorruttua imetyksen loputtua uudestaan niinkuin aiemmin on käynyt..
Mä oon ihan täpinöissäni, iltaan ja ultraan on vielä piitkä aika. Ja vaikka Tekayn kalenterin mukaan jo sunnuntaina olisi ruvenneet sydämen lyönnit näkymään silti kaihertaa mieltä, kun on niin aikaista.
Yritän ajatella, että luultavasti ne ei näy, koska on tosiaan päiviä niin vähän, mutta kun ovis on tarkkaan selvillä niin kyllä niiden pitäisi jo näkyä. Huoh, mut en ois kyllä viikkoa kauempaakaan enää jaksanu odottaa. Ei auta kuin toivoa parasta, ettei tarvi illalla pettyä.
piipaa rv 6+1
mulla on nyt kahtena iltana tullut sellaista vaalenpunaista " limaa" pyyhittäessä paperiin. Kummasti on myös eilen ja tänään pahoinvointi pysytellyt pois. Neuvolaan kun soitin, sanoi molempien olevan normaalia, eikä heidän ultralla vielä tässä vaiheessa näe sydämenlyöntejä.
Muutamalla muullakin on vissiin jotain tuhrua ollut? Miten on, joko on muilla tuhru loppunut?