****Suurperheodottajat viikko29****
Kommentit (71)
Mä kyl uskon ovisjuttuihin.Pojilta sekstailtiin puolivälissä kiertoa(ihan sattumalta siis)ja 2 pojan jälkeen naureskellen(luettua tuosta usomuksesta) sekstailtiin 2 päivää ennen ovulaatiota ja tyttö tuli,vaikka oltiin liki kokajan varmoja 3. pojasta(mikä ois myöskin ollut ihana asia)
nyt tästä ja edellisestä en tiennyt tarkkaa kiertoa,joten ei " yritetty" varsinaisesti kumpaakaan,kumpi vain on ollut rehellisesti sanottuna tervetullut.
Tyttöhän meille on nyt tulossa,ihana asia sen puoleen,että kuopus 2v saa hyvän leikkikaverin samasta sukupuolesta,mut poikakin ois ollut ihan yhtä ihana asia.Nuorin poikamme kun täyttää jo 10 vuotta!!!!
Ulmerilla taitaa olla synnytys jo ihan lähellä,kun limatulppaakin jo tullut!
täälläkin alkais kaikki olemaan tosiaan ihan valmista muuten ,vain vauva puuttuu.
Lumina ja Lahja rv 37+5
Me ollaan edelleen täällä mummolla ja puuhaa riittää. Eilen ostetiin isoille tytoille kenkiä tänään olin ostamassa kuopukselle kenkiä mutta Helsingin keskustasta ei löydy yhtään paria valkoisia, nahkaisia tyttöjen juhlakenkiä kokoa 22-23!!! 8-10 liikettä kiersin stokkat ja anttilat ja sokokset ja pikkuliikeitä. Aivan uskomatonta! No yritän seuraavaksi laitakaupungilta prismasta tai citymarketista jos sieltä löytyisi =).
Maha voi hyvin ja on pysynyt vaudissa mukana vaikka paljon on tullutkin käveltyä sinne ja tänne ja kiereltyä kaupoissa. Eilen ostetiin minulle imetyspaitakin ja tänään katselin jo toista paitaa. Pari imetyspaitaa tein kuopuksen imetykseen mutta ne on kyllä sellaisia vain kotikäyttöön...
äh kakkonen oli pudonnut pihalla keinusta ja piti käydä polvea paikkaamassa. Just saatiin polvi kuntoon kun reilu viikko sitten kotona kaatui pyörällä. Nyt sitten on taas samo polvi ruvella =/. Onneksi mummolla on tänään sauna niin saa viimeiset hiekan murut saunassa huuhdeltua pois. Ei se mikään suuri naarmu ollut mutta hiekkaa siinnä näkyy riittävän. Mummo alkoi mansikkapirtelön laittoon ja esikoinen pisti " sairaalle" videon pyörimään. Eiköhän tuo pian tokene.
Kovasti oli kommentoitavaa teidän kirjoituksiin mutta nyt paikkaus operaation aikana kaikki katosi.
Ai niin minulla ei toiveet sukupuolesta ole kertaakaan pitäneet paikkaansa. Kuopuksesta olin hyvinkin varma että on poika mutta tyttöhän tuo oli. Nyt on tyttöolo ollut koko ajan eli luultavimmin poika olisi tulossa. Kumpikin käy. Tyttöjä meltä jo löytyy kolme ja yksi poika joten poika tasottaisi tilanetta. Tyttö taas sopisi seinän valokuviin paremmin =). Poika(4v) tuossa juuri totesi että silloi kun hän syntyi niin hän oli tyttö mutta on nyt kasvanut pojaksi ei nyt ihan mutta ehkä poikakin voisi olla hyvää seuraa tuolle ainokaiselle. No ei tässä enää kovin kauaa ole kun nähdään kumpi on tulossa.
Nyt nauttimaan mummon tekemästä pirtelöstä ja vahtimaan lapsia kun nyt palasivat kaikki sisään ja minun tietokone aika siis on lopussa... sunnuntaina palataan taas kotiin ja alkaa vauvan tavaroiden peseminen ja laittaminen.
nuttu rv 34+2
ja konetta hakkaan niin vimmatusti jotta kerkiän kirjoittamaan kaikki kuulumiset ennen kuin lapset herää.
Omppis kyseli tätä pojan ja tytön teon salaisuuksia: kun meillä pupuiltiin joka päivä -tahdilla tuloksena oli poikia, tämä meidän tyttö taas sai alkunsa sillä kun mies oli vähän väsyneempi eikä me keritty pupuilemaan niin usein eli se on yksi syy miksi uskoisin että nyt meille tulisi tyttö kun en voinnu edes uskoa todeksi että sellaisella pupuilumäärällä voi edes raskaaksi tulla kun tolla miehellä oli koko ajan jotain työjuttuja ja olin jo niin turhautunut että sanoin hänelle että sitten ensikuussa yritetään todenteolla ja ei mitään paineita, mutta pupuilla täytyy vähintään kerran päivässä, tai joka toinen päivä ja pyysinpä häntä vielä ottamaan kahden viikon pupuiluloman.
No ilo oli hänellä liiankin suuri kun olinkin raskaana ilman teho-pupuilua, (mitähän siitäkin oikein voi päätellä,) hän vaan sanoi että hän ei nyt 37v jaksa samalla lailla kuin silloin parikymppisenä. Tosi vaikeeta sanoa että milloin mulla olisi ovis ollut kun en sitä mitenkään huomaa, mutta nähtäväksi jää nyt että kumpi meille tulee.
Mulla oli kerran eräs naisystävä joka erosi miehestään, mutta sortui kerran kierron aikana pupuilemaan ex-miehen kanssa. Niin siinä vaan kävi että niiden toinen lapsi, poika sai siinä alkunsa ja se ero taisi sitten jäädä tekemättä, ennestään heillä oli tyttö, jota oli tällä mun pupuilu-ohjeella joka päivä-taktiikalla tehty. Eli täytyy myöntää että toi mun taktiikka ei aivan supervarma ole.
Mulle joku joskus sanoi että kun nainen vanhenee niin silloin tulee herkemmin tyttöjä eli onkohan näin? kaipa se jotenkin liittyy tohon emättimen happamuuteen, eli tyttö-siittiöt kestää sen mutta pojat-siittiöt kuolee, en kyllä tiedä pitääkö se ollenkaan paikkansa.
Mä löysin eilen roskalavalta pinnasängyn, en tosin sitä aluksi tarvitse koska mulla on kehto jonka ostin heti kun vauvakuume iski. Se pinnis on ihan sellainen perusvalkoinen ja yksinkertainen mutta kelpaa kyllä meille, nyt pääsee mun pojat uuteen maalaus hommaan kun sekin täytyy hioa ja maalata. Pojat kunnosti jo yhden vanhan kerrossängyn josta tuli aivan uskomattoman upea.
Kertokaas kokemuksia mikä imetystyyny on paras? Sen nimittäin aion vielä hankkia.
Aurinkoa Kaikille!
Annlinn
Kävin kurkkimassa Mistin vauva-kuvia.. aivan ihania tytöntyllyköitä. Kyllä vähän olen kade tytöistä ;)
Mulla kun on se yksi ja ainoa ja hänen vauva-aikanaan sairastuin itse masennukseen, lisäksi tyttö sairasteli ja itki ihan hirveästi. . se aika oli kamalaa..
olisin toivonut vielä mahdollisuutta saada kokea uudelleen pienen tytön kanssa touhuamisen ja riemun siitä ja kun vaaleanpunainen on mun lempparivärikin vielä. Iso ttär ei halua mekkoja eikä hörhelöitä ja pienenäkin veti jalkaansa isoveljen vanhat verkkarit :)
Mutta hyvä näin ja olen onnellinen kaikista pienistä pojan pulleroista.
Haaveilin siitä 4D-ultrasta mutta kyllä jätän väliin, taitaa olla rahareikiä muutenkin.
Kolmonen kaipailee seuraksi, joten poistun taas hetkeksi.
Meillä on muuten poikia tehty ja tehty, tyttö tuli " vahingossa" , sekin vielä riitti aiheuttamaan tyytymättömyyttä koko lasta kohtaan :(
T.Neppis
Potkikaa vaan pois, kun en edes ole enää odottaja :)
Ulmerille kiitokset vaunuilu kommenteista. Meillä myös oli ehdoton edellytys vaunun hankinnalle. että kaikille on makuupaikka. Ja koska tuo vauva ei vielä juurikaan tilaa vie, niin päädyimme Soliferin 550 Jubilee-malliin. Siinä siis makuupaikat virallisesti 6:lle, mutta lapsethan nyt eivät aikuisen tilaa siis tarvitse. Ja kun vaunun mukana tuli vielä etuteltta, niin eiköhän me mahduta :) Ja tosiaan, meilläkin on tarkoitus pitää vaunussa ihan omat vermeet, ettei tarvi aina pakata peitoista ja tyynyistä lähtien.
Mutta mahtaakohan ulmeri olla jo synnärillä, kun eilen oli jo oiretta siihen suuntaan? Samoin Meiramiinalla on varmaan jo nyytti kainalossa.
Tytön/pojan " tekemisestä" kyseli Omppis. Meillä tytöt ovat ns. tekemällä tehtyjä, eli yritystä ollut niissä kierroissa usein. Ja pojat sitten taas ovat tulleet " täsmälaukauksina" ovispäivänä :)
Neppis, kyllä ne pojatkin on ihan hirmuisen ihania :) Juuri yhtenä päivänä katselin pikku kakkosta 3v:n kanssa ja siinähän on aina välillä se poikavauva mukana. Oli jotenkin niin saman oloinen kuin meidän pojat saman ikäisinä, että ihan tuli haiku olo, että eikö meillä enää tuollainen koskaan lattioita nuohoa :)
Mutta nyt täytyy mennä avaamaan maitobaaria ja sitten kauppaan, joten kuulumisiin!
Misti ja viisikko
On Misti suloisia lapsia, kiva kun joku osaa ja viitsii laittaa muitten
iloksi kuviakin, kiitos siitä!
Mulla ei ole mitään oloa, esikoinen (tyttö 0606) oli niin suuri
yllätys kun olin 100% varma, että poika tulee. Jopa neuvolan
täti sanoi, että hän voisi vaihtaa alaa jos tulokas ei ole iso poika.
Olin toivonut tyttöä, joten olin aika ihmeissäni tulokkaasta. Mies
toivoisi nyt poikaa, mutta nyt voin sanoa, että on täysin sama, kunhan
olis jompi kumpi! Aikasemmata siis poika -94n tytöt -96,06.
Aikaistin ultraa tiistaille, koska olen alkanut epäillä, että raskaus
saattaakin olla pidemmällä kuin ensin ajattelin. Kohtu tuntuu jo
selvästi sormille ja mahaa lähes mahdoton piilotella. Olen
suht pienikokoinen ja vaikea on tällaista kumpua piilotella!
Mites Annlinn, oletteko vielä miettineet muuttamista pois Helsingistä?
Ajoittain olet ainakin maininnut asiasta, joten tuli vaan mieleen, ei
sen kummempaa syytä!
Pearl
Pearl:Kyselit meidän muuttosuunnitelmista:
Me haluttais muuttaa maalle mutta kun se ei ole niin yksinkertaista, kun ollaan synnytty täällä Helsingissä. Lisäksi paikkakunnan pitäisi olla suhteellisen ruotsinkielinen eli pohjanmaalle kai tästä pitäisi suunnistaa (eikö Omppis ollut pohjanmaalta). Musta tuntuu että me ei koskaan uskalleta tehdä sitä päätöstä ja lisäksi siinä on sekin puoli että ensin meidän pitäisi ostaa tai rakentaa se iso talo ja vasta kun ollan muutettu siihen niin me voitaisiin myydä meidän pikkukoti täältä kun mä en millän kestäisi että kaiken maailman ostaja ehdokkaat koluaisi meidän nurkkia.
Toinen syy on se että me ollaan mun miehen työn takia asuttu poissa täältä muutamaan otteeseen yli kome vuotta. Aina on ollut ihana palata tänne kun, tää viimeinen komennuspaikka oli tosi syrjäseutua ja siellä oli tosi vaikea asua kun ihmiset puhui niin paljon pahaa selän takana toisistaan ja ne paikalliset oli aivan sietämättömän uteliaita. Lisäksi niiden pienessä kyläkoulussa mun toisiks vanhinta poikaa alettiin kiusata mikä oli tosi outoa koska koskaan mun lapsia ei olla koulussa kiusattu. No opettajat vähätteli sitä kun tää kiusaaja oli yhden koulun opettajan poika. Eli toiseen samanlaisen paikkaan en kyllä mene. Niin että mitä sitten tekisi meidän perhe on jo niin iso että olis ihana asua leveästi siten että talosta löytyisi ainakin kuusi tai seitsemän makuuhuonetta. Ja eläimiä haluaisi mun kaikki lapset, kun ne on aivan hurjan eläinrakkaita.
Omppis: Mun pojat oli aivan haltioissaan kun mä kerroin niille että vauva meille tulis. Niillä on juuri se ikä että tää vauvan teko-asia on päälimmäisenä kaikkien mielessä. Ja niillä on myös nämä " kansainväliset" sormimerkit hallussa eli välillä niillä vähän menee jutut yli ja niitä saa rauhoitella.
Misti: musta on niin kiva kuulla Teidänkin kuulumisia että älä nyt ihan vielä siirry sinne vauva-puolelle ja jos hyvin käy niin voithan pian olla taas uudestaan raskaana, mitäs siihen sanot? Mä muistan miten silloin kun meidän esikoinen syntyi niin vauvoille alettin perunaa syöttää jo 3kk iässä ja miten mua niin kuvotti kun jo seuraavaa odotin, mutta toisen synnytys oli maailman helpoin vaikka syntyikin jalat edellä kun synnytysten välissä oli se 1v ja 11päivää.
Tänään on taas tosi kiva ilma kun on vähän viileämpää. Me lähdetään varmaan jonnekin retkelle.
Annlinn
kyllä on vaikeaa nousta sängystä,väsyttää niin kamalasti ja kun lopulta pääsee ylös meinaa kaikki eilen syöty tulla mukana ylös :o( olo on hirveä sievästi sanottuna.... eipä auta valittaa itseppä olen itseni tähän saattanut (anopin kommentti) Tämän kestää kunhan saa aina torkkua välillä :o) tänään ajattelin lenkille yrittää kun tuntuu noita kiloja tulevan oikein urakalla. 2 viikkoa sitten painoin 65kg ja eilen illalla 67.9kg!!! herran jestas tuolla vauhdilla kiloja niin miten sitä maaliskuussa liikkuu... :o/
Minkäs teet kun syömällä olo paranee. Onko kellään vinkkiä hampaiden pesuun? yhtä tuskaa kun yökin niin että pallea kiljuu....
kaitpa tuo katras pitää ruokkia. Kuopus on just ihanassa " jos en saa kiljun ja saan iässä"
mihin ihmeeseen sitä taas ittensä on laittanut? ;o)
niiloakseli taas päivän pidemmällä 6+4 viikonvaihde häämöttää
P.S mieki oon pohjanmaalta! hiukan pohjoisempaa kuin omppis
kyllä olenkin sitä odottanut.- huoh-
Meidän nuorimmaisella ,kohta 1v 6kk on aika vahva tahtoikä ;) Hän ei pelkää mitään ja kiipeää joka paikkaan. Lisäksi kuvittelee osaavansa hypätä alas mm. keittiön tuolilta, nojatuolista, sohvalta jne. Poika vaan hyppää jos näkee, että joku aikuinen on metrinkään päässä ja luottaa siihen, että joku ottaa kiinni.
Aika ihailtavaa tuollainen täydellinen luottamus. Aika tempperamenttinen tuntuu myös olevan (kuulemma äitiinsä tullut.. Hmm..)
Meidän kolmonen on taas ihan eri maata, rauhallinen ja vähän arkakin. Mietiskelee ja harkitsee, että osaako ja riittääkö taidot. Hänellä ei tullut esim. mieleenkään lähteä YKSIN ulos ovesta kun tää pienimmäinen suuttuessaan painuu ovesta niin pitkälle kuin pienet jalat kantavat. Onneksi siis asumme miltei maalla, omakotitalossa.
Misti: onhan ne vauvat ihania. Ja kun katselin kuviasi, piti oitis selailla omienkin vauvakuvia :) Pääasia kai on, että on joku sukupuoli. Olis hirveää kun ei vois erottaa kumpi on kyseessä.
Annlinniltä meinasin kysellä, että miten oikein antoivat vauvan syntyä jalat edellä? Sehän on kuitenkin älyttömän harvinaista, peppu edellähän lapset tulevat yleensä. Ja kuvittelisin, että jopa aika vaarallistakin?
Nyt pitäisi taas lähteä ulos. Täällä näytti olevan 13 astetta lämmintä mutta ei onneksi sada sentään. Kunpa kesä tulis pohjoiseenkin, saisi vielä vähän nauttia lämmöstä ja auringosta. Pitkä talvi on edessä.
Oikein ihanaa ja leppoisaa viikonloppua kaikille
T.Neppis ja Wilhelmi 21+4
kuulumisia,en jaksa enää tänne kirjoittaa erikseen.
Lumina ja Lahja rv 38+0
siis miten ihmeessä saisi nukkua päivällä päiväunet? Olen ihan puhki ja viikkoja vasta 6+4... torkahtelin sohvalle päivällä mutta eihän se kunnon unia voita.. nytkin olen ihan poikki ja umpi jäässä :o/
Jos jollain olisi jokin vinkki miten pystyisi neljän lapsen kanssa itse nukahtamaan edes 30min... en vitsi niitä kantoliinoillakaan sohvaan sitoa :o)
Niiloakseli
ihan vauva-uutisilla saankin nyt sitten aloitella.
Meidän perheen viides villahousu oli poika ja syntyi 15.7 viikoilla 39+1.
Kaikki meni hyvin, synnytys oli nopea ja kamala, mutta tulos vallan ihana =) Poika oli 3470g ja 51,5cm, py 34cm. Ultran paino-arvio oli tosi tarkka ja tulokas olikin mitoiltaan perheemme lapsista pienin.
Vauveli vähän yllätti meidät, sillä kukaan aikaisemmista ei ole itsestään päättänyt syntyä ennen laskettua päivää. Lapsiveden tihkumisella alkoi ja käynnistykseen lopulta jouduin. Synnytyksen kesto 2:55 ja ponnistus 5 min. Mitään ilokaasua kummempaa en ehtinyt saada sillä 6cm-> vauvan maailmaantuloon meni vajaa 15min, joten vauhti oli aika hurjaa...
Nyt nautimme kotona vauvasta täysin siemauksin!
Kaikkea hyvää loppumetreillä oleville ja ' pitkänmatkalaisille' myös =)
-mammaxneljä, josta leipoutui mammaxviisi
Nopeaa oli teilläkin toiminta. Meilläkään ei synnytys kestänyt kuin 2h5min ja oli aika raju kokemus. Ja aika samankokoinenkin oli teidän poitsunne kuin oli meidän neiti.
Ihanaa arkea teille ja tosiaan, nauttikaa!
Misti ja viisikko
Ai niin, mitäpä teillä isommat sisarukset ovat olleet vauvasta mieltä?
Hyvää viikonloppua kaikille!
Ja mammaxneljälle (viidelle) onnittelut pikkuisesta!
Risella rv 32
Lyhyesti: meille syntyi pieni prinsessa 1950 g kiireellisellä sektiolla lauantaina 14.7 oman vaikean raskausmyrkytyksen takia ja raskausviikkoja oli 33+4. Itse olin 3 vrk.tta synnytyssalissa synnytyksen jälkeen seurannassa ja tänään sitten kotiuduin sairaalasta. Vauva oli kolme päivää vastasyntyneiden teho-osastolla ja nyt sitten jatkaa kasvuaan, painokin on lähtenyt jo vähitellen nousuun oli alimmillaan 1750 g. Hieman on haikea olo, kun kotiin tulin ja vauva jäi sairaalaan, mutta täytyy toivoa, että viikon kuluttua päästäisiin jo kotilomille, sillä sen verta sinnikäs tuo neiti on.
Nopea tauti tuo raskausmyrkytys on sillä torstaina vielä kirjoittelin elokuisten pinoon, että paineet on hyvät, mutta illalla lähdettiin sitten jo päivystykseen.
wintergirl ja pikku-kirppu 7 vrk
Meidän perhe kasvoi 18.7. ihanalla tytöllä. Neidin mitat olivat 3280g ja 50cm. Näin pientä vauvaa ei meillä ole ennen ollutkaan. Synnytys oli nopea, 2h 40min ja ponnisutsvaihe 1min. Sairaalaan lähdimme heti ensimmäisistä supistuksista ja hyvä niin, sillä muuten olisi voinut tulla todella kiire. Nyt olimme sairaalassa noin tuntia ennen vauvan syntymää ja silloin olo oli vielä ihan siedettävä. Kovat supistukset alkoivat tällä kertaa noin puoli tuntia ennen vauvan syntymää, mutta missään vaiheessa olo ei ollut aivan sietämätön. Kätilön kanssa juteltiin kaikkea ihan järkevää ponnisamiseen saakka ja itse ponnistusvaihe olikin sitten yksi hujaus... Paikat kestivät hyvin nopean synnytyksen, ompeleita ei tarvittu tälläkään kertaa. Muutenkin olo oli käsittämättömän hyvä heti synnytyksen jälkeen. Unelmaisen helppo synnytys, mutta onhan se silti aikamoista... Kotiin tulimme jo eilen ja totuttelemme nyt vauvan kanssa elämiseen. Isommat lapset ovat turhankin innokkaita hoitajia, mutta eiköhän se siitä ajan kanssa tasaannu...
Onnittelut kaikille muillekin vauvan saaneille ja tsemppiä kaikille raskauteen! Palailen vielä joskus paremmalla ajalla. Nyt kutsuu imetys. =)
Voi miten odotinkin vauvauutisia, ikävä kyllä en nyt ehdi kunnolla lukemaan kaikkia juttuja, kun anoppi on saanut sairauskohtauksen ja me matkustetaan Ruotsiin vielä tänään. (en usko että on mitään vakavaa, toi anoppi on vaan niin outo ja haluaa kaikki sinne jotta voi vielä eläessä jakaa perintöä eli oikein kunnon show on tulossa). Lapset aivan hurjina odottaa lentoa ja minä sitä että mies saa järjestettyä liput meille kun mieheni on valmiiksi jo työn puolesta siellä eli matkustan lasten kanssa yksin.
Kirjoittelen kun palaan ja vielä kerran OIKEIN PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVELIEN ÄIDEILLE JA PERHEILLE.
Annlinn
Wintergirlillä olikin vähän hurjempi kokemus, mutta onneksi tyttö voi hyvin. Toivottavasti saatte hänet pian kotiin, ainakin sitten lomalle.
Meiramiina jatkoi nopeiden synnytysten sarjaa :) Sinun synnytyksesi tosin kuulosti ihanan rauhalliselta tapahtumalta, vaikka nopeaa toimintaa olikin :)
Molemmille siis ihania hetkiä vauvojen kanssa, on ne vaan niiiin ihania!
Annlinnille jaksuja matkalle. Toivottavasti anoppi tulee kuntoon.
Meillä on menossa ensimmäinen vähän tiheämmän imun kausi. Neiti on syönyt eilisestä iltapäivästä n. 2 tunnin välein, myös yöllä. Mutta tätä jo odottelinkin :) Ja sitten syömisten välillä hän ähertelee kakkaa, paukkuja ja röyhtäyksiä :)
Mutta nyt on mentävä, joten hyvää vkonloppua kaikille!
Misti ja neiti 3vkoa ja risat
Ihana lukea uutisia vauvautuneista! itsellä se tuntuu olevan vielä niin kaukana koko vauva...
nukahdin äsken sohvalle kesken simpsonien :o) että väsy vaivaa täälläkin... onneksi oli mies kotona noita lapsia kattomassa niin sain torkahtaa hiukan. Pahaolo on tänään ollut hirveä joskin helpompi ku eilen vaikka yökinkin melkoisesti hampaita pestessä aamulla *yöks*
Miten teillä jotka olette aiemmin synnyttäneet on painoa tullut raskausaikana? mietin vaan että kuinkahan iso olen maaliskuussa kun nyt jo puntari näyttää reilu 2kg lisä painoa... Mulla on tytöiltä tullut enempi ku pojilta.
1. raskaus 21kg (t),
2. 16kg (p),
3. 18kg (t),
4. 8kg (p)
Olen saanut vastailla 4 v tytön kysymyksiin vauvasta. Mitä se syö? missä kohti se on? kiusaako se ? tökkiikö se sua äiti? :o)
tänään kysymykset jatkui linjalla Minne ruoka menee? minne ilma menee? entäs mehu? käykö se kipeää kun vauva syntyy? miten se tulee ulos?
vielä ei tullut kysymystä miten se on sinne menny? :o)
sitä odotellessa siis... ;o)
nyt saunan lämmitykseen! vaikka nykyään en pysty siellä oksetusolon takia juuri olemaan, olo menee ihan hirveäksi mutta kait ne lapset pittää pestä kuitenni :o)
Niiloakseli ja möykky 6+5
Lapsille ruokapöydässä sanoin, että ajatelkaa, joillakin on 15 lasta. Lapset vaan kysyivät, että voiko äiti meille tulla vielä vauva.. ;) Sanoin, että vois kai ihan hyvin.. ;) Kerrotaan lapsille varmaan vasta 11.viikon ultran jälkeen. Ja muille vasta heidän jälkeen.
Miten muuten te joilla on sekä tyttöjä että poikia, tiedättekö onko tytöt tehty ennen ovista ja pojat ovispäivänä? Mitä olette mieltä näistä uskomuksista?
Minäkin olin molempien tyttöjen kohdalla lähes varma pojasta... ennestään kun oli jo kaksi poikaa, en uskaltanut toivoa tyttöä.. Mutta nyt siis molempia kaksi. Saa nähdä tuleeko meidän perheeseen ukko-vai akkavalta! ;)