Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa hankalat ja harmittavatkin ruokavieraat.

Vierailija
15.07.2007 |

Ollaan juuri muutettu ja tutustuttu naapuriperheeseen, joka tuntuu kaikin puolin mukavalta ja seuralliselta. Ollaan oltu tekemisissä jonkin verran ja nyt kutsuttiin heidät syömään. Kysyttiin etukäteen, onko alllergioita tai jotain ruokia mistä eivät välittäisi: ei kuulemma ole, ovat niin kaikkiruokaisia, että heille on helppo tehdä mitä vaan.

Tulos oli se, että jokaikisessä ruokalajissa, alkupalasta ja salaatista lähtien oli jotain ruoka-ainetta, mistä rouva ei tykkää!

Myös jälkiruoka jäi hänen osaltaan syömättä.

Olimme kuitenkin nähneet paljon vaivaa kaiken laittamiseen ja vaikka me muut söimmekin hyvällä ruokahalulla, niin tunnelma kyllä meillä laski, jos ei nyt pakkasen puolelle, niin sen verran että harmitti vietävästi. Taisi siinä olla jotain, mitä pariskunnan mieskään ei syönyt ja kyseessä kuitenkin normaalit ruoka-aineet, ei kikkailtu millään nilviäisillä. Aikuiset ihmiset ja tällainen käytös, ei kyllä ymmärrä, ei.

Eri asia olisi jos vaikka allergiasta kyse, mutta kun ollaan kuin pikkulapset: mä en tykkää tosta!

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, kun kysyitte etukäteen vielä. Fiksu ihminen olisi ruokailutilanteessa pitänyt lisäksi mölyt mahassaan, eikä kommentoinut " en tykkää tuosta enkä tuosta" . Tuohan antaa lapsillekin aivan väärän mallin.

Kannattaakohan teidän jatkaa tutustumista noin typeriin ihmisiin?

Vierailija
2/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kyllä seuraa huono mieli jos näkee vaivaa ja sitten ei mikään kelpaa. Aikuinen ihminen kyllä pystyy syömään vaikka ei niin tykkäisikään. Hyviin tapoihin kuuluu kiittää ja kehua ruokaa eikä kitistä. Eli huonot käytöstava tai sitten ovat vielä nuoria ja lapsellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin parasta kait se on pysyä väleissä. Ihan heti ei niitä syötetä kyllä.

ap

Vierailija
4/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipa teille tosi huonokäytöksiset naapurit... Tosi harmi että ihmisillä alkaa olla käytöstavat kadoksissa.

Olikohan jostain syystä kateellinen teille tmv? Ja yritti nirppailemalla näyttää mieltä??

Vierailija
5/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän kaikesta ruuasta voi millään tykätä mutta kyllä aikuisen ihmisen pitäisi ymmärtää pitää mölyt mahassaan

Vierailija
6/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäpä sitä järkeä sinne päähän yhtäkkiä lisää tulisi? Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ottaa.

t. 2

Vierailija
7/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokiakaan.

ap

Vierailija
8/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaa, olis kiva tietää mitä ihmeellistä teit joka ei naapurille kelvannut.

Vierailija
9/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkuruoaksi borssikeittoa, pääruokana hapankaalia ja keitettyä riisiä kasvispedillä. Jälkiruokana sitruunapiirakkaa. Minun ja mieheni mielestä nämä onnistui erinomaisesti ja maistuivat hyvältä, mutta nirsolle naapurille ei vaan kelvannut. t:ap

Vierailija
10/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tienneet ennakkoon?

Vierailija
11/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta hyvä hapankaali on kyllä hyvää. Tosin hapankaali ja sitruuna on aika hapanta peräjälkeen...

Vierailija
12/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista ruokaa ei tule itse tehtyä.

Niille olis varmaan pitänyt laittaa makkaraa ja ranskanperunoita. Jälkiruoaksi rahkaa tai jäätelöä.

Vierailija
13/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessakin mainitsin, ettei mitään erikoisuuksia ollut tarjolla.

Hauska kyllä toi 17 menu.

Uskalla tässä nyt kaikkea paljastaa..

ap

Vierailija
14/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itselleni on lähes mahdotonta syödä useampaakin ruoka-ainetta, sillä kyse ei ole vain siitä, ettei maku miellytä, vaan minulle tulee todella paha olo, jos pakotan itseni syömään vaikkapa etikkapunajuurta. Syömällä olisin ehkä kohtelias, mutta enpä olisi enää hyvää seuraa, kun lopun aikaa pidättelisin oksennusta...

Onnekseni olen löytänyt hyviä konsteja vältellä inhokkejani emäntää loukkaamatta... Epäkohtelias en nimittäin missään nimessä halua olla. Enkä hankala.

Vierailija
15/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naapurisi on sut tästä jutusta jo tunnistanut, jos sattuu av:lla pyörimään.

Taitaa olla Porvoosta tämäkin ruokailuhetki.

Vierailija
16/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollainen käytös. En ymmärrä miten aikuiset ihmiset valittavat noin kun pienet lapset.

Vierailija
17/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs niitä muita ruokia oli? olisko kelvannut mulle =)

Vierailija
18/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän erään tuollaisen ihmisen, moukkamaista sakkia muutenkin.

Vierailija
19/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olisi mulle 17:n menuustakin suurin osa maistunut oikein hyvin, hapankaali on ainoa, mistä en todellakaan pidä, mutta Tsekissä asuneena olen syönyt hammasta purren sitäkin ja nielaissut juoman kanssa nopeasti alas. Mutta yleensä ottaen aikuisen pitää pystyä syömään tai maistamaan kaikkea, tai ainakin siltä näyttäen. Ainakaan ei saisi kommentoida tuolleen lapsellisesti.

Vierailija
20/93 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnetonta touhua ja monelta olis hapankaali jäänyt lautaselle.

Kukaan normaali ei tarjoa noita ruokia tietämättä pitääkö henkilö noista vai ei oliko vielä että hapankaalia riisipedillä voi jösses.

Olen keittiömestari ja tuollainen ruokatarjoilu ei tulisi mileenikään, no olenkin ammattilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan