Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olipa hankalat ja harmittavatkin ruokavieraat.

Vierailija
15.07.2007 |

Ollaan juuri muutettu ja tutustuttu naapuriperheeseen, joka tuntuu kaikin puolin mukavalta ja seuralliselta. Ollaan oltu tekemisissä jonkin verran ja nyt kutsuttiin heidät syömään. Kysyttiin etukäteen, onko alllergioita tai jotain ruokia mistä eivät välittäisi: ei kuulemma ole, ovat niin kaikkiruokaisia, että heille on helppo tehdä mitä vaan.

Tulos oli se, että jokaikisessä ruokalajissa, alkupalasta ja salaatista lähtien oli jotain ruoka-ainetta, mistä rouva ei tykkää!

Myös jälkiruoka jäi hänen osaltaan syömättä.

Olimme kuitenkin nähneet paljon vaivaa kaiken laittamiseen ja vaikka me muut söimmekin hyvällä ruokahalulla, niin tunnelma kyllä meillä laski, jos ei nyt pakkasen puolelle, niin sen verran että harmitti vietävästi. Taisi siinä olla jotain, mitä pariskunnan mieskään ei syönyt ja kyseessä kuitenkin normaalit ruoka-aineet, ei kikkailtu millään nilviäisillä. Aikuiset ihmiset ja tällainen käytös, ei kyllä ymmärrä, ei.

Eri asia olisi jos vaikka allergiasta kyse, mutta kun ollaan kuin pikkulapset: mä en tykkää tosta!

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että mainosti itseään kaikkiruokaiseksi!

Toisaalta, kaikkihan me syödään tavallista kotiruokaa. Toisille se tarkoittaa ei veriruokia, toisille ei vehnäjauhoja tai ei valkosipulia... Turvallinen vaihtoehto olisi tietyysti tarjota buddhalaista ruokaa, mutta se ei ole suomalaiseen makuun mitenkään herkullista, vaan vaatii aidon nälän mausteekseen...

Vierailija
82/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et tunne vierastasi..

Älä sekoita salaattia, tee komponentteja!!

Älä tee mitään kuorrutettua! Näyttää epäilyttävältä ja ei ole oikein juhlavaa..

Puhtaat lihat ja kalat, turhat mausteet ja hienostelut pois. Runsaasti yrttejä ja mausteita pöytään tarjolle..

Välttää pitää juustoja, oliiveja, sipuleita (kaikissa muodoissaan) jne.

Kaiken voi laittaa erikseen tarjolle ja jos on kokeilunhaluinen perhe kylässä, menevät kyllä kuin kuumille kiville!

Ennen kaikkea ruuan pitää olla selkeän näköistä, puhdasta ja kutsuvaa! Ei mitään mössöjä ja epämääräisen näköisiä!!

Liha erillään, perunat erillään ja salaatit komponentteina.. Leivät myös perusleipää ja levitteitä eri makuja!!

Nämä siis, jos syöjää on monenlaista ja ei tunne kunnolla mitä haluaa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan mun miniältä :) On vaan vasta 21vee, mutta vinkuu mä en tykkää porkkanasta, enkä maissista, en mä haluu tollasta grillimakkaraa syön vain kabanossia, mä en tykkää 1 maidosta juon vain rasvatonta ja plaapplaap... Lista on loputon

Vierailija
84/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuttiin mökille läheinen ystäväperhe ja he ehdottivat että mennään porukalla kauppaan ja ostetaan viikonlopun ruuat kimpassa. Sehän oli hyvä idea siihen asti kun oltiin marketissa ja mietittiin mitä syötäisiin, niin perheen jokaiselle kuudelle jäsenelle ostettiin eri ruokaa ! Siis jos me ehdotettiin vaikka kanan rintafileitä grillattuna, perheen lapset eivät syöneet niitä ja yhdelle ostettiin maksalaatikkoa rusinoilla, toiselle ilman rusinoita, kolmannelle pitsaa ja neljännelle lihaperunasoselaatikkoa... Mikään niistä ehdottamistamme ruokalajeista ei sellaisenaan sopinut kaikille. Koko viikonloppu menikin sitten eri ruokia lämmitellessä :( Sen jälkeen mieheni on kieltänyt että vieraat eivät saa tuoda mökille ruokaa vaan me teemme ja jos ei kelpaa niin ovat syömättä, koska emme ap:n tavoin harrasta eksotiikkaa.

Vierailija
85/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... voidaan lajitella ruokakikkailijoiksi.

Minulla on ystävä, joka ei voinut syödä maitotuotteita eikä suuria määriä kasviksia kun seurusteli edellisen miehensä kanssa. Vehnäpulla oli suurta herkkua, kuten myös piirakat.

Nyt uuden miehen kanssa hänellä on vehnätuotteiden kanssa ongelmia, koska miehellä on keliakia. Maitotuotteet ja kasvikset menee leikiten.

Joka kerta sama show, ravintolassa pitää tilata erikoisruokia ja kauhea lista aineista joita EI voi syödä jos minä laitan ruokaa. Onneksi osaan kokata montaa ruokalajia, joten ei jää nälkäiseksi.

Ja osa ruokailuista on pelkkää haarukalla tökkimistä, kun ruoka on jotenkin " epäilyttävää" , varsinkin ravintolassa. Nälkää ei olla kuitenkaan nähty kun ylipainoakin on.

Mä epäilen tässä tapauksessa huomionkipeyttä, kuten myös ap:n tapauksessa!

Itse syön ihan mitä vaan annetaan, kuten myös lapseni joka juuri selvisi uudesta ulkomaanmatkasta ravintoloineen sanomatta kertaakaan, että tää on pahaa.

Muistattehan myös niille lapsille opettaa syömään KAIKKEA ja olemaan ennakkoluulottomia. Jos syö ekat 10 vuotta spaghettia, ei ne erikoisuudet aikuisenakaan maistu.

Vierailija
86/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

alkuruoaksi borssikeittoa, pääruokana hapankaalia ja keitettyä riisiä kasvispedillä. Jälkiruokana sitruunapiirakkaa. Minun ja mieheni mielestä nämä onnistui erinomaisesti ja maistuivat hyvältä, mutta nirsolle naapurille ei vaan kelvannut. t:ap

Hyi helvetti mitkä sapuskat, ja päälle vielä se jos kokki ei osaa tehdä niitä kunnolla.

Vierailija
87/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kutsuttiin mökille läheinen ystäväperhe ja he ehdottivat että mennään porukalla kauppaan ja ostetaan viikonlopun ruuat kimpassa. Sehän oli hyvä idea siihen asti kun oltiin marketissa ja mietittiin mitä syötäisiin, niin perheen jokaiselle kuudelle jäsenelle ostettiin eri ruokaa ! Siis jos me ehdotettiin vaikka kanan rintafileitä grillattuna, perheen lapset eivät syöneet niitä ja yhdelle ostettiin maksalaatikkoa rusinoilla, toiselle ilman rusinoita, kolmannelle pitsaa ja neljännelle lihaperunasoselaatikkoa... Mikään niistä ehdottamistamme ruokalajeista ei sellaisenaan sopinut kaikille. Koko viikonloppu menikin sitten eri ruokia lämmitellessä :( Sen jälkeen mieheni on kieltänyt että vieraat eivät saa tuoda mökille ruokaa vaan me teemme ja jos ei kelpaa niin ovat syömättä, koska emme ap:n tavoin harrasta eksotiikkaa.

Mulle ei tulis mieleenkän kieltää ystävääni ostamasta lapsilleen ruokaa, mistä he pitävät. Hyvä ruoka, parempi mieli, vai miten se nyt meni?

Tosin saa kyllä itse lapsillensa pöperöt lämmittää tai laittaa, koko aikaiseksi kokiksi en ryhdy. Mutta mitään ongelmaa en asiassa näe, jos joku tuo lapsilleen omat ruuat.

Vierailija
88/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ei syö makaronilaatikkoa, lihapullia tai riisiä, valmisruuista menee vain verilätyt. Kaikki kokolihat kelpaa ja kaikki rehut. Heille kelpaa myös esim. aurajuusto, sienet, oliivit, feta, makkara, punaviinikastike ja moni muu.

Mikä noissa perusruuissa tökkii? En voi ymmärtää.

Vierailija
89/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka haluaa mennä edes ravintolaan uudestaan, jos siellä on ollut ekalla kerralla ihan paskat sapuskat.

Vierailija
90/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipähän tarvitse kauheasti panostaa suhteisiin tuon jälkeen, eiköhän riitä että pysytte hyvänpäivän tasolla ja seurustelette satunnaisesti pihalla kun tapaatte.

Vierailija
91/93 |
02.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en pidä useastakaan ruuasta mutta syön kyllä tarvittaessa kaikkea.

Olen opettanut myös lapseni ennakkoluulottomiksi ruokailijoiksi, kaikesta ei tarvitse pitää mutta ainakin maistaa täytyy.

Lapsiamme on aina kehuttu hyviksi ruokailijoiksi, syövät erikoisempiakin makuja, yleensä hyvällä ruokahalulla.

En voi ymmärtää näitä nirsoilijoita, aikuisia ihmisiä vielä..

Vierailija
92/93 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkässä juoksussa voipi tulla hankaluuksia tuollaisten tonttujen kanssa. Syömishäiriö ei kelpaa syyksi jos etukäteen mainostaa olevansa kaikkiruokainen.

Vierailija
93/93 |
16.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihan kauheaa, inhoan sieniä yli kaiken, mutta niin vain sain sen pienen kauhallisen nieleskeltyä ;).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi