Olipa hankalat ja harmittavatkin ruokavieraat.
Ollaan juuri muutettu ja tutustuttu naapuriperheeseen, joka tuntuu kaikin puolin mukavalta ja seuralliselta. Ollaan oltu tekemisissä jonkin verran ja nyt kutsuttiin heidät syömään. Kysyttiin etukäteen, onko alllergioita tai jotain ruokia mistä eivät välittäisi: ei kuulemma ole, ovat niin kaikkiruokaisia, että heille on helppo tehdä mitä vaan.
Tulos oli se, että jokaikisessä ruokalajissa, alkupalasta ja salaatista lähtien oli jotain ruoka-ainetta, mistä rouva ei tykkää!
Myös jälkiruoka jäi hänen osaltaan syömättä.
Olimme kuitenkin nähneet paljon vaivaa kaiken laittamiseen ja vaikka me muut söimmekin hyvällä ruokahalulla, niin tunnelma kyllä meillä laski, jos ei nyt pakkasen puolelle, niin sen verran että harmitti vietävästi. Taisi siinä olla jotain, mitä pariskunnan mieskään ei syönyt ja kyseessä kuitenkin normaalit ruoka-aineet, ei kikkailtu millään nilviäisillä. Aikuiset ihmiset ja tällainen käytös, ei kyllä ymmärrä, ei.
Eri asia olisi jos vaikka allergiasta kyse, mutta kun ollaan kuin pikkulapset: mä en tykkää tosta!
Kommentit (93)
Jos kysyy etukäteen ja saa selkeän vastauksen, että kaikki käy, niin kyllä vika on vieraiden käytöstavoissa.
on ihan tutkittukin että osa ihmisistä on ns. supermaistajia, heillä on kielessä monta kertaa enemmän makunystyjä kuin keskivertokaverilla, joten kaikki maistuu paljon voimakkaammalta heidän mielestään, ja monet supermaistajat eivät voi syödä esim. sipulia tai muuta mikä on suht " mietoa" toisten mielestä, heidän mielestään se on liian voimakkaan makuista
naapurien kanssa ei kannata olla kuin korkeintaan " morjensta vaan, kaunis ilma" väleissä. Silloin ei tarvi miettiä tälläisiä.
OIKEESTI !
mutta muuten meidän " huomaavaisten kranttujenkin" (tyyliin huomaavaiset tupakoitsijat) niskaan on tullut kohtuuttoman paljon rapaa tässäkin ketjussa.
tai ihmettelen vaan, miten sellaiset ihmiset pärjäävät päiväkodin, koulun ja työpaikkaruokailussa, kyläreissuista ja lomamatkoista nyt puhumattakaan.
Voin oikein sieluni silmillä nähdä sellaisen blondatun, vatsalöllöillä varustetun ja aivan liian lyhyessä hameessa sipsuttavan pikkukaupunkilaisrouvan, joka ihan oikeesti on naiivin typerä-
sillä seurauksella että oksensin. Edelleen aiheuttavat välittömiä yökkäysrefleksejä, joten jos jossain on kyseisiä ruokia tarjolla, niin en edes ota, en kyllä ryhdy myöskään ääneen purnaamaan. Onneksi eivät ole mitään yleisiä kyläilyruokia, mutta erinäisissä talkoissa on tullut huseerattua pelkän näkkileivän ja maidon voimin.
Palkokasvit eivät muutoinkaan kuulu suosikkeihini, paitsi jossain chilikastikkeessa tmv. vahvasti maustetussa menevät. En vain pidä mausta.
Itsekin tunnen tällaisia henkilöitä ja on ikäviä kokemuksia vaikkapa juuri näistä ruokailutavoista.
Vieläkään ei tullut selväksi, mitä Ap. tarjosi vierailleen. Haluaisi tietää;). Onhan niitä kuitenkin ihan oikeasti sellaisia ruokia mitä ei ole fiksua tarjota vieraille, esimerkkinä sisäelimet, veriruuat, hernekeitto ainakin tulee mieleen.
ääneen toitottavat sitä, kuinka jotakin ruoka-ainetta ei pysty syömään.
Valitettavasti olen joutunut tutustumaan ihmiseen, joka viikoittain tuo esille, että sipuli saa hänellä aikaan oksennusrefelksin. Välittömästi tulee oksennus, kun hän maistaa sipulia suussaan. Huvittavinta tässä on tosiaan se, että henkilö toitottaa tätä asiaa todella usein ja se, että olen kymmeniä kertoja syönyt hänen seurassaan ruokaa, jossa on ollut runsaastikin sipulia. Enkä ole nähnyt koskaan tuota " kuuluisaa" oksennusrefleksiä.
Voihan niitä tässä ketjussakin kuvailtuja vastenmielisyysjuttuja olla, mutta tällainen toitottajayrjöäjä painukoon suolle!
Kuten jo alussa kerroin, niin ihan tavallisista ruoka-aineista ne oli;
ei sitä nyt mitään ihmeellisyyksiä voi ensimmäisellä kerralla tarjota jos kohta tarvetta muutenkaan.
Alkupalaksi bruschetta, pääruokana gordon bleu broilerista ja jälkiruoaksi tiramisu. Näinkään takuuvarma menu ei sitten ollutkaan takuuvarma vaikka ns kiitollisista ruokavieraista piti olla kyse.
Vierailija:
Valitettavasti olen joutunut tutustumaan ihmiseen, joka viikoittain tuo esille, että sipuli saa hänellä aikaan oksennusrefelksin. Välittömästi tulee oksennus, kun hän maistaa sipulia suussaan. Huvittavinta tässä on tosiaan se, että henkilö toitottaa tätä asiaa todella usein ja se, että olen kymmeniä kertoja syönyt hänen seurassaan ruokaa, jossa on ollut runsaastikin sipulia. Enkä ole nähnyt koskaan tuota " kuuluisaa" oksennusrefleksiä.
Voihan niitä tässä ketjussakin kuvailtuja vastenmielisyysjuttuja olla, mutta tällainen toitottajayrjöäjä painukoon suolle!
Ap ruokalista kuulosti herkulliselle! Meille olisi maistunut. Toivatko edes mukanaan jotain?
Vierailija:
Kuten jo alussa kerroin, niin ihan tavallisista ruoka-aineista ne oli;
ei sitä nyt mitään ihmeellisyyksiä voi ensimmäisellä kerralla tarjota jos kohta tarvetta muutenkaan.
Alkupalaksi bruschetta, pääruokana gordon bleu broilerista ja jälkiruoaksi tiramisu. Näinkään takuuvarma menu ei sitten ollutkaan takuuvarma vaikka ns kiitollisista ruokavieraista piti olla kyse.
Ja todellakin sellaisia, joita myös nirsoman pitäisi osata syödä!
Jospa ne pelästyivät hienoja nimiä... No, osoittivatpa ainakin junttiutensa!
p.s. jos niitä sapuskoja jäi kerran yli nirsonaapureiden vuoksi, niin saiskos tulla vähän yöpalaa haukkaamaan? =)
Vierailija:
Vaikka samaa luokkaa kylläkin.
Terveisiä vaan savoon!
tarkoitti, että syövät yhtä hyvin jauhelihaa, makaronilaatikkoa kuin lihakeittoakin. Eivät olleet syöneet noin " eksoottisia" ruokia ja meni pasmat sekaisin?
Vierailija:
tarkoitti, että syövät yhtä hyvin jauhelihaa, makaronilaatikkoa kuin lihakeittoakin. Eivät olleet syöneet noin " eksoottisia" ruokia ja meni pasmat sekaisin?
Joo, mutta jos naapuri kutsuisi meidät syömään varta vasten, niin odottaisin kyllä naapurin laittavan jotain muuta, kun mainitsemasi peruskotiruuat. =)
Ehkä nämä nirsot eivät olleet koskaan käyneet " ruokavieraissa"
Eihän tuossa olisi pitänyt olla mitään, mikä olisi oudoksuttanut.
Minä söisin vastaavan aterian iloiten milloin vain!
Edelleen olen sitä mieltä, että naapurinne ovat moukkia, eikä heihin kannata sen paremmin tutustua.
t. 2
Vierailija:
Ja todellakin sellaisia, joita myös nirsoman pitäisi osata syödä!
Jospa ne pelästyivät hienoja nimiä... No, osoittivatpa ainakin junttiutensa!
niin ihminen on ilman muuta hoidon tarpeessa. No excuses.