naudan jauhelihan päiväys eilen,voiko vielätänään paistaa ja syödä??
Kommentit (6)
Periaatteessa kai ei, mutta minä olen kyllä seuraavana päivänä paistanut ja syönyt (kylmä jääkaappi ja sitä rataa).
ei se ollut kassissa kuin 150m kaupasta kotiin,muuten kylmässä.
Voin raportoida sitten tuliko ripuli :) noh,toivotaan ettei!!
varsinkin jos on ollut koko ajan kylmässä ja kauppamatkakin noin lyhyt.
edellisenä päivänä vanhaksi menneen grillitassu-jauhelihapihvin, enkä epähuomiossa muistanut paistaa sitä ensin! Lapsi ehti yhden palan syödä, kunnes tajusin että herranjestas sehän pitää paistaa..ei onneksi tullut mitään seurauksia lapselle.;)
syödään itse päivällä yli menneitä, jos ei ole havaittavissa vikaa, mutta lapselle, vajaa 3-v ei sellaista anneta.
No en kyllä söis, varsinkin jauheliha on tosi herkkä pilaantumaan ja varsinkin kesällä. Tänään laitoin jauhelihaa, jossa päiväys 18. ja jo oli siellä pohjassa sellaista harmaata lihaa. Matka kaupasta kotiin kestää n. 15 min. ja kylmässä ollut kokoajan. Voin vain kuvitella minkänäköistä se olisi ollut eräpäivänä;( .
Jauheliha on kuitenkin niin edullista, että ei kannata ottaa riskiä ja tarjota vanhaksi mennyttä. Liian harmi jos saisi jonkun ruokamyrkytyksen siitä:(. Kerran oli uutisissa, että marinoiduissa lihoissa myyntiaika on liian pitkä, ainakin päivän. Eli se liha pitäisi periaatteessa käyttää päivää ennen eräpäivää.