Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä asioita et osaisi tehdä, jos miehesi ei yhtäkkiä olisi hoitamassa niitä?

Vierailija
14.07.2007 |

Mulla tulisi ongelmia tietokoneen - kaikki päivitykset ja ongelmatilanteet sun muut - sekä auton huoltojen kanssa. Melkein kaiken muun hoidankin kotona itse.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tankkausta lukuunottamatta kaikki autoon liittyvä >:(

Tietsikaongelmat

Digiboxi-hässäkät

Kaasugrillin käyttö

Viemärin puhdistus

Onneksi on appiukko ja miehen veli olleet apuna...

Vierailija
2/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokone, talon huolto, auton huolto, korjaushommat, remontit...

En osais edes olla yhtä kiltti vanhempi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jarrupalojen vaihtaminen yms. jäisi tekemättä. Ilmastointikoneen putsaustakaan en ole ikinä kokeillut. Ajettavan ruohonleikkurin huoltokin saattais jäädä tekemättä.

Tietokone hommat minä teen meillä nytkin, että sen kanssa ei ongelmia, eikä muidenkaan digiboxien tms laitteiden kanssa.

Vierailija
4/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä viesti ketjusta tulee mieleen miehen kirjottama kolumni, jossa hän kritisoi väitettä että miehet eivät tee kotitöitä. Luetteli juuri tässäkin ketjussa mainittuja juttuja. Totesi, että ne on ikään kuin miehelle luonnostaan lankeavia asioita eikä noteerata. Noteerattavia kotitöitä ovat vain keittiössä ja kodin pinnoilla (siivous) tehdy toimet. Mies kävi kaupassakin. Kuten itsekin.

Niin että se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Vierailija
5/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ei tule mieleen mitään sellaista, jota en yhtälailla itsekin osaisi.

Vierailija
6/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai auton huolto toimenpiteitä lasketa kotitöiksi? Minä lasken kotittöiden tekemiseksi joka päiväiset tai ainakin viikottaiset hommat kuten ruuanlaitto, siivous, pyykin pesu, ruohon ajaminen, kaupassa käynti. Eihän auton huoltoa tehdä välttämättä edes kerran kuussa..... eihän sitä voi verrata esim. ruuanlaittoon kotitöissä. Kaikki tällainen harvaan tehtävä homma on extra hommia. Kuten naisilla esim. verhojen vaihto, mökin siivous tms joita tehdään ehkä keväällä ja syksyllä eikä viikottain.

Vierailija
7/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle tulee taas tästä sinun viestistä mieleen sähköposti jonka luin, jossa verrataan perinteisten miesten ja naisten töiden määrää. Nainen esim tekee ruoat päivittäin, pesee pyykit ja siivoaa viikottain ym. Mies tekee autoon öljynvaihton ja korjaa sitä muutaman kerran vuodessa..

Vierailija:

Tästä viesti ketjusta tulee mieleen miehen kirjottama kolumni, jossa hän kritisoi väitettä että miehet eivät tee kotitöitä. Luetteli juuri tässäkin ketjussa mainittuja juttuja. Totesi, että ne on ikään kuin miehelle luonnostaan lankeavia asioita eikä noteerata. Noteerattavia kotitöitä ovat vain keittiössä ja kodin pinnoilla (siivous) tehdy toimet. Mies kävi kaupassakin. Kuten itsekin.

Niin että se koira älähtää keneen kalikka kalahtaa.

Vierailija
8/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona tehtäväksi työksi lasken kyllä kaikki perheen ja kodin hyväksi tehtävät hommat. Autosta sen verran, että omistan auton, hoidan sen eikä miehellä ole ajokorttia, joten siltäkään saralta ei tule vain miehen osaamia hommia.

Vierailija
9/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu varmaan onnistuisi.

Vierailija
10/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen seuraavia miestentöitä jotka EIVÄT OLE kotitöitä, mutta tehtävä on.

- lumityöt (ei koko vuotta :) )

- ruohonleikkaus, ruohonleikkurin toimivuus taattava

- kaikki auton toimivuuteen liittyvät hommat pitkin vuotta/vuosia

- kaikki polkupyörien (5 kpl) toimivuuteen liittyvät hommat pitkin vuotta/vuosia

- suksien ja pulkkien toimivuuden varmistaminen (talvella)

- ok-talon lämmityksen toimivuuden varmistaminen, (pakolliset) pienet huototoimenpiteet

- kaasugrillin toimivuuden varmistaminen

- ruoan laittaminen kaasugrillillä

- vakuutusasioiden hoito, kilpailutus ja ajantasaistaminen

- laina-asiat pankin kanssa

- laskujen maksu ja maksuvalmiuden varmistaminen

- muutossa kamojen kanto ja muuttoauton haku (ok - vaimo pakkaa paljon joten tasan menee - tämän voi poistaa)

- lasten roudaaminen harrastuksiin

Listaa voisi jatkaakin.

Älkää muuten hyvän rouvat kertoko eteenpäin, mutta kaikki ylläluettelemani asita teen MIELELLÄNI ja nautin suuresti. IHANA OLLA AVIOMIES

M44

Vierailija
11/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans tollanen työnjako. On kiva kun molemmilla on " omat" hommat. Alueet joissa saa päteä =)

Vierailija
12/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki raha-asioiden hoito ja pankkiasiat, vakuutukset (mies hoitaa vain omat vakuutuksensa), lasten harrastuksiin kuskaaminen, lumitytö tehdään kuka ehtii suunnilleen menee puoliksi. Lämmitystä varten tarvittavat puut hommamme yhdessä liiteriin. Jne.

Vierailija:

Itse teen seuraavia miestentöitä jotka EIVÄT OLE kotitöitä, mutta tehtävä on.

- lumityöt (ei koko vuotta :) )

- ruohonleikkaus, ruohonleikkurin toimivuus taattava

- kaikki auton toimivuuteen liittyvät hommat pitkin vuotta/vuosia

- kaikki polkupyörien (5 kpl) toimivuuteen liittyvät hommat pitkin vuotta/vuosia

- suksien ja pulkkien toimivuuden varmistaminen (talvella)

- ok-talon lämmityksen toimivuuden varmistaminen, (pakolliset) pienet huototoimenpiteet

- kaasugrillin toimivuuden varmistaminen

- ruoan laittaminen kaasugrillillä

- vakuutusasioiden hoito, kilpailutus ja ajantasaistaminen

- laina-asiat pankin kanssa

- laskujen maksu ja maksuvalmiuden varmistaminen

- muutossa kamojen kanto ja muuttoauton haku (ok - vaimo pakkaa paljon joten tasan menee - tämän voi poistaa)

- lasten roudaaminen harrastuksiin

Listaa voisi jatkaakin.

Älkää muuten hyvän rouvat kertoko eteenpäin, mutta kaikki ylläluettelemani asita teen MIELELLÄNI ja nautin suuresti. IHANA OLLA AVIOMIES

M44

Vierailija
13/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koukkujen poraaminen kattoon, pyörien korjaaminen, auton huolto, tietokone hommat, johtojen asentaminen, huonekalujen kokoaminen ym ym. Minä leikkaan nurmikon ja luon lumet talvisin muiden kotitöiden lisäksi. Lisäksi vien meidän hurttaa ulos vaikka sovittiin, että kun se hankitaan se sitä myös hoitaa. No, eipä ole lukuunottamatta paria ensimmäistä kuukautta.

Vierailija
14/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulis mieleenkään jättäytyä niin avuttomaks että olisin kusessa jos mies olisi yhtäkkiä poissa. Tasa-arvoa tähänkin alueeseen..

Vierailija
15/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle sattuisi jotain luopuisin autosta.

Tietokoneen kai pitäisin ja olisi silloin pakko opetella käyttöä paremmin.

Ei vain kiinnosta niin paljon että opettelisin.

Vierailija
16/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin aika monesta asiasta selviäisin vielä tänäkin päivänä. Auton huolto on muutenkin " ulkoistettu" , samoin kaikki muut tekniset hommat (ei ole tuo siippa mikään tekniikan ihmelapsi). Lasten kanssa voisi joskus tulle tenkka poo, jos nykyäänkin jaksaminen ja auktoriteetti loppuu ajoittain. Eli toista vanhempaa voisi tulla ikävä.

Vierailija
17/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

auton korjaamiset

sulakkeen vaihtaminen

kattolampun asentaminen katosta törröttäviin piuhoihin

polkupyörän vaihteiden korjaaminen

Vierailija
18/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-lamput kattoon

-paikkaan polkupyörän kumit

-kiinnitän sälekaihtimet

-avaan vesilukot

-liitän pesukoneen tulo- ja menovedet

-viihde-elektroniikan asennus

-poraan reikiä seiniin

-kokoan huonekalut

-vien auton katsastukseen ja huoltoon, osaan lisätä nesteet ja vaihtaa renkaan, muuta en autolle tee

-lumityöt, puutarhatyöt

-vasaroin, ruuvaan, jakoavailen

lopputulos ei varmasti ole aina kovin hyvä, mutta ei jää tekemättä sen takia, että odotan jonkun toisen tekevän

mies osaa laittaa ruokaa, leipoa, pyykätä, silittää, hoitaa lapsia

Vierailija
19/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan minun mieheni työsaralta, lukuun ottamatta lasten kuskaamista harrastuksiin. En kyllä pidä sitä mitenkään pienenä, satunnaisesti tehtävänä, vaan kunnioitan suuresti.

Itse luon lumet ehkä 50/50 miehen kanssa puoliksi, mikä johtuu lähinnä siitä, että tulen ensin kotiin ja ulkoilen lapsen kanssa muutenkin. Kaikkien koneiden ja elektroniikan kanssa olisin ihan pihalla, jos miestä ei olisi - tosin uskoisin, että itse selviäisinkin vähemmällä. Myös raha- ja vakuutusasiat ja veroilmoitukset on miehen huolia meillä, ja niistä olen kyllä ihan oikeasti vähän huolissani - kuinka pihalla olisinkaan, jos jäisin vaikka yhtäkkiä leskeksi?

En silti osaa pitää tuota minäään tasa-arvokysymyksenä. Kumpikin hoitaa sen, minkä paremmin taitaa ja mistä on kiinnostunut. Kun työnjako on aika selkeä, ei tarvitse töistä riidellä! Jos mies lähtisi tai kuolisi, olisi suurempi murhe rakkaan poissaolo kuin se, että joutuisi pyytämään käytännön hommissa apua tai itse opettelemaan.

Vierailija
20/22 |
14.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaimoni, jos häntä ei yt' äkkiä olisikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi