Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥♥♥PikkuEnskojen viikoloppu pe-su♥♥♥

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...again! Jeps, het muutama kommentti kuiteski vaikka en kaikkia pinoja jaksanutkaan ajatuksella selata taaksepäin...

Uusille vauvaenskoille suuresti tervetuloa ja juuri vauvansa saaneille ISOT ONNITTELUT lisäksi! Vaikka en ookkaan mikään aktiivipalstailija, mut saanee varmaankin toivotella :)

Hanin Sampo on siellä peuhannut muuttolaatikoiden kimpussa ja osaa ryömiä, vau! :) On se vain niin ihanaa kun oma lapsi oppii uutta. Sitä ei kyllästy itsekään ihmettelemään miten paljon tää ensimmäinen vuosi tuokaan opittavaa tulleessaan noille pienille ihmisille. Ja miten ne vauvat oppiikaan niin hurjasti! Aatelkaa jos ihmiset kehittyisi yhtä paljon kaikkina elinvuosinaan, mitä kaikkea me osattaiskaan tehdä! ;)

Rytmeistä olitte puhelleet. Meillä on tuo unirytmi ainakin toistaiseksi -tai edelleen- vakiintunut siihen 9-10h uniin, mutta eihän sitä koskaan tiedä miten se muuttuu. Roope on nyt alkanut öisin kuitenkin känisemään jo aikaisemmin ja mun mielestä se on selvästi välillä hereillläkin mutta en nouse tekemään mitään kun se ei itke. On ainakin toistaiseksi paria poikkeusta lukuunottamatta nukahtanut itse uudelleen ja herää normisti syömään 4-6 aikaan. Toisaalta taas päivärytmiä meillä ei juuri ole, kun Roope edelleen kieltäytyy nukkumasta päivisin pitkiä unia. Sitä oon paljon miettinyt että pitäiskö sille tehdä jotakin (välillä tunnen huonoa fiilistä siitä että meillä ei paljon kelloa päivisin katota) mutta jotenkin oon aatellut niin, että ehkä se päivärytmi muotoutuu sitten säännöllisemmäksi kun aletaan maistella muutakin kuin tissimaitoa/korviketta.

Pikin galluppiin, kyllähän meilläkin tuo mies vähän naureskelee tälle enskailulle :) Niinkuin tuntuu aika monella tekevän! ;) Tosin ihan hyväntahtoisesti siis, mutta sen mielestä on huvittavaa että käyn netissä (tosin harvemmin nykyään... :/) vaihtamassa kuulumisia " ventovieraiden" kanssa. Musta tuntuu että tässä on yks miesten ja naisten välisistä eroista - miehet ei kaipaa niin paljon kokemusten jakamista ja vertaistukea, ja ne ei ylipäätään halua olla niin avoimia omista asioistaan, huolimatta siitä, että täälläkin voi olla täysin anonyymi jos haluaa.

Ihania kuvia muuten olitte laittaneet! =) Ainakin Oliverista ja Samposta oli tosi söpöjä kuvia, ja olikohan muistakin, sorry laho pää ei muista... Itsekin päivitin taas pari uutta kuvaa nettiin. http://www.flickr.com/photos/27313742@N00/

Pipo-galluppia pystyyn: Miten tarkkoja ootte vauvojenne kanssa siitä että kesähelteelläkin pidätte niillä pipoa tai siis jotakin hattua päässä? Musta kun tuntuu välillä ihan kamalalta laittaa lakkia Roopelle päähän, etenkään jos hengataan vaan meidän ulkoterassilla, kun siihen paistaa aurinko tosi lämpimästi ja tuo poika on sellainen hikiheikki että sen tulee tosi helposti ihan tuskatuttavan kuuma. Oon siis ollut välillä Roopen kanssa ulkona niin että sillä ei ole lakkia päässä. Mutta tietty sitten kun ollaan liikenteessä, oon laittanut pipskan päähän.

Pakko kehuskella, Roope on kääntynyt kaksi kertaa vatsalta selälleen ja osaa ottaa kiinni esineisiin! Mamma on ihan fiiliksissä :) Poika on niin huvittava muutenkin kun se on varsinainen sätkyukko. Jalat ja kädet vispaa hereillä ollessaan ihan älytöntä vauhtia ja nytkin jo vatsallaan ollessaan poika yrittää sätkiä liikkeelle. Vähän pelottaa ajatus, kun Roope pääsee liikkeelle, miten sitä itse pysyykään perässä jos tahti on yhtä kova kuin mitä tahtotila näyttää olevan.... :) Ja yks juttu muuten myös, meillä TV on jo nyt ihan poppijuttu! Tosin en tiedä pitäiskö siitä olla enemmän huolissaan kuin iloissaan... Roope on ihan fiiliksissä Voice-tv:stä kun se on mulla usein päivisin taustalla päällä ja tuijottaa pitkätukkaisia hevareita ja pussy cat dollseja ihan lumoutuneena... :D Kolahtaakohan tämmöinen " kasvatus" vielä omaan nilkkaan?! ;)

Ok, nyt pitää lähtee kauppaan kun korvikkeet pääs loppuun ja jääkaapissa on suunnilleen valo ja ketsuppipurkki. Meillä on viimeiset pari vk ollut vieraita koko ajan ja nyt kun " kestitys" on toistaiseksi ohi, ei kumpikaan olla jaksettu aktiivisesti täyttää jääkaappia. On muuten viimeks ollut noin tyhjä jääkaappi varmaaan opiskeluaikoina...

Leenis & Roope 3pv vajaa 3kk

Vierailija
22/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LEENIS, oih, teillä on opittu kääntymään! Onneksi olkoon! :) Tuohon pipoasiaan sanottava, että jos ei tuule eikä Sampo ole suorassa auringonpaisteessa, niin en pidä pipoa/lakkia, mutta esim. kaupungilla liinaillessa pidän, vaikka olis kuinka kuuma. En millään haluais auringonpistosta tms. vauvalle :/ Kyllähän se vähän säälittää, kun toinen kirjaimellisesti hiki hatussa, mutta mielummin se, kuin auringonpistos tai se, että viima ottaa korviin ja sitten on tulehdusta ja mitä lie. --- Meillä muuten kans väliin MTV soi ja kyllä jalka vipattaa pojalla :D Myös esim. koneelta soitettu Rammstein vetoaa poikaan sekä miehen tuttavien kieli poskella väännetty hc-punk :DDD Sampo alkoi hihkumaan ja kiekumaan kun " Hätäpaska" alkoi möykätä kaijuttimista (joo, luitte oikein; Hätäpaska :D). Onneksi kuitenkin myös äidin pianolla soittamat kultaiset lastenlaulut ilahduttavat :) Meillä on musiikin suhteen kaikkiruokainen vauva, tullut äitiinsä (paitsi että mää en ole vauva).

I-L, onnea hääpäivän johdosta! :)

Mjoo, eipä mulla mitään asiaa olekaan. Kunhan tulin lueskelemaan kuulumisia :)

Han ja Sampo 5kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyckalta vaan tulin kysäisemään, että olikos teidän Höpis tyttö vai poika?

Päivittelin kasvupinoa, ja laitoin teidän tietoja sinne enkä kuollaksenikaan muistanut kumpiko hän on...sori!! Teidän pinoa kyllä käyn lukemassa mutta nyt muisti pettää :/

Laitoin poikien puolelle (aavistus että olisi poika?) mutta muutan seuraavan päivityksen yhteydessä tyttösiin jos näin on :)

-Viipero

Vierailija
24/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet mukaan!itsekin olen suht tuore joukossa, muutaman viikon ajan nyt tuonut lusikkaani sekalaiseen soppaan...ja ihan hurahtanut tähä kirjoitteluun. mutta nyt ei jaksa sepustaa pitkästi, on olllut niin voimia vievä viionloppu että on ohan rättipoikki olo.lopetin nyt sen lypsämisen(eipä sieltä enää tullut kuin 20 ml päivässä) ja vissiin tähän sitten liittyy jotain hormonimuutoksia kun on niin ollut mieliala siellä ja täällä...

leenikselle pikakommenttia;meittä ei tytsi tykkää YHTÄÄN lakeista(äiti kyllä tykkäisi ja niitä onkin joka lähtöön...)aivan älytön haloo alkaa heti jos erehdyn tuomaa laki 5 metriä lähemmäksi...tästä mulle onkin kehittynyt varsinainen huono äiti-syndrooma kun muillla näkyy olevan lakkia päässä ja me vaan mennä seilataan ilman..no ei kuitenkaan ihan niin. silloin kun mennään autolla jonnekin tai ollaan hetki ulkona niin pistän lakin päähän ja kestän seuraukset. nyt on aika hyvin onnistunut ruskovillan silkkimyssyn kanssa, se on sopivan napakka että neiti ei saa heiluttamalla sitä liikkumaan. ainoastaan solmimisnauhat ärsyttävät vielä suunnattomasti, olenkin alkanut sitomaan ne toiselle puolelle korvan juureen, ettei paina leukaa.toinen mitä pienen hetken pitää päässä on sellainen keltainen sydvesti(onkohan oikea sana?)ja se nimenomaan pitää olla silmillä, se on aivan hurjan jännää sen minuutin tai kaksi. se on yleensä päässä kun mennään postilaatikolle. mutta kun ollan vaunuilla liikkeellä niin en ole alkanut tunkemaan lakkia päähän. olen ajatellut ertä on kuitenkin kesä ja vaunuissa kuomu ylhäällä joten on taatusti riittävän lämmintä eikä tuuli ota korviin.sydvestin ja silkkimyssyn pidän mukana jos tulee hätä. kauhulla odotan syksyä ja kylmempiä kelejä...

ja vielä;meilläkin on neiti 3 pväävaille 3 kk...hauska ajatella että samaan aikaan on pukerrettu ja ähkitty...

no niin, nyt ei enempään ole virtaa. siirryn lataamon puolelle eli makkariin.huomenna on uusi viikko ja toivottavasti vähemmän niitä kujeita!

s&s

Vierailija
25/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIIPERO: Höpis on poika :) ja hyvinkin pullea sellainen. Laittaisin mielelläni kuvia siitä mutta en ole niin nettiajan lapsi että osaisin ;)

Höpsyllä on nyt jo " pahat tavat" . Mies sen kanssa leikkii ja näyttelee kieltään...

Kaupassa ollessani tädit lasta ihailivat " oii-joii kun on ihana vauva" Höpsykkä iloisesti hymyili tädeille jolla sai lisää ihailua-kunnes päätti näyttää mitä isi on opettanut ja lää-lä-lä-läää-läää kieli piiiitkällä ulkona ja monta kertaa =) ja äitiä nauratti. Mummot siinä sitten hölmistyneenä toinen tokaisi vaan että ompas pojalla pitkä kieli :)

Nautinnnollista iltaa!!!

Lycka

Vierailija
26/26 |
15.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#8B008B]Lukeekohan tätä kukaan kun tää on kuitenkin taas pinon viimeinen viesti.. ;)

Oon ihan poikki, joten vain pikainen visiitti, elossa ollaan.. :) Kävin pitämässä tänään pari jumppatuntia ja neiti oli isän kanssa, hyvin meni. Tosin hän meni nukkumaan vasta puoli tuntia sitten. Oona muuten nukkui viime yönä klo 22-07!!! WOW! Ja saatiin ne ammattivalokuvaajan kuvat nähtäväksi ja nyt pitäisi sitten alkaa valitsemaan sieltä.. Mitenköhän onnistuu kun ne kaikki on ihan TOSI MAHTAVIA! Hupsheijaa kun menee yks 500 egeä niihin.. ;) No ehkä ei ihan.

JUSKALLE tervetuloa joukkoon ja onnittelut poitsusta! :))) Eiköhän sieltä odotuspuolelta tule piakkoin JUSHKA + muut..

EMKAN Karihan on kasvanut! :) Meillä ei ihan suihkua, tosin välillä kyllä ruutaa toisesta daisusta niin että olen ihan pikkasen tyhjentänyt ennen kuin olen Oonaa ruokkinut.. Ei tarvi pienen kakoa.

LYCKA kyseli nukutusta jonkun muun nukuttamana. Kyllä meillä on Oona saanut pari kertaa tuttipullosta mamman maitoa (kun en ole ollut kotona) ja ihan hyvin on nukahtanut.. (kop kop koputan puuta että näin jatkossakin ;) hih)

PI-KI ¿ mites kun ette saaneet Helmiä pistettyä, kävittekö eläinlääkärissä tänään? Hui mua kans kyllä kauhistuttais moiset pistelyt.. :(

IIDA-LINNEALLE hääpäiväonnittelut vaikket tänään varmaan niitä saakaan enää.. ;) Oispa kiva jos tekin pääsisitte treffilöille tällä viikolla!

LEENIS ¿ ei meilläkään kelloon katsota päivisin, mennään ihan Oona-neidin tahdissa.. Voi kun olit laittanut Roopesta ihania kuvia! Terhakan oloinen pakkaus, kääntynytkin jo! Meillä neiti menee selältä kyljelleen ja kerran on mennyt ihan mahalleen asti.. Mahaltaan ei kyllä käänny mihinkään, sätkii vaan ja pitää päätä pystyssä.

Pipogallup: meillä ei ole pidetty pipo päässä kuin ihan kylmimpinä päivinä viime aikoina. Hellehattua kyllä silloin kun Oona on ollut auringon paistaessa ulkona..

Ensi viikolla ois enskatreffit tuloillaan pääkaupunkiseudulla, eli kaikki kynnelle kykenevät joukkoon mukaan. PE taitaa olla päivä, sitä ei kai vielä ole ihan lyöty lukkoon, mutta siis KAIKKI MUKAAN! :)

Nyt vaaka-asentoon! Huomisiin!

Mammis & Oona [/color]