"HEINIKSET-06" 3 vuoden tohinoita....
No niin ajatttelin aloitella täällä puolella meille uuden pinon kun nämä meitin lapsukaiset on kasvaneet kovasti ja koko ajan kehittyvät sekä itsenäistyvät kovaa vauhtia :-))
Meillä ollaan nyt oltu terveenä, hiihtoloma rupeaa olemaan lopuillaan,ulkona ollaan oltu paljon mm. luisteltu, oltu pulkkamäessä...
Pienimmäinen touhuaa kovasti isompien kanssa ja nyt on IN pikkulegot ja rakennushommat ja juttua tulee kovasti :-)
että tällaista tällä kertaa, toivottavasti vielä muutkin mammat jaksaa käydä kirjoittelemassa kuulumisia.Mukavaa maaliskuuta kaikille!!!
Kommentit (9)
Krookukset nupullaan kerrostalon pihalla ja keväistä muutenkin, kolea tuuli vain ja aamut vielä viileitä. Itse olen pitänyt töistä vähän lomaa ja selvittänyt päätäni, mitä oikein haluaisin. On tämä nykyajan ihmisen elämä vaikeaa, kun liikaa päätöksiä joutuu itsenäisesti tekemään!;)
Itse luulen kyllä, että meidän vauvaprojekti saa odotella vielä vuoden verran eteen päin. On tässä näitä elämänmuutoksia roppakaupalla ollut ja niin ihania kuin lapset ovatkin, en ehkä itse(kään?) vielä ole valmis kaikkiin muutoksiin, joita raskaus ja synnytys tuovat mukanaan. Juuri nyt tuntuu aika mukavalta: lapset alkavat olla kivassa iässä, leikkivät paljon ja heidän kanssaan voi jo enemmän tehdä juttuja. Syli on tyhjä, mutta jospa sinne mahtuisi tämä perheen "iso poika" vaihteen vuoksi :) Mutta mutta...mielipide voi muuttua edelleen. Lapset ovat minulle rakkaita ja tiedän ja toivon, että yksi perheenjäsen lisää olisi enemmänkin kuin toivottu jossain vaiheessa. ;)
-sekavin aatoksin-
t. Saraida ja tyttelit 06 ja 04.
Päivällä jo yritin tulla täällä piipahtamaan, mutta kone ei suostunut yhteistoimintaan, nyt taas toimii ja tässä on ihan hyvä aika, kun lapset untenmailla ja isäntä katsoo suomen jääkiekkopeliä..sitten meinasin pakkailla tavaroita huomiseksi..kun lähden äitini luokse yksinään (jihuu:)) ja sitten keskiviikkona me lähdemme siskoni mukaan lukien kolmisteen tallinnan risteilylle. reissua olen kovasti odottanut, kun tässä olen nyt aika tiukan työrupeaman tehnyt (kun ollut nyt noita tilausompeluhommia, kun ei osaa sanoa ei, mutta nyt onneksi helpottaa, ja saa piristystä sekä uutta puhtia kevääseen.
Kevät on täällä itä-suomessakin edennyt kovasti ja tänään viimeksi siivoilin, laittelin kukkapenkkejä talven jäljiltä. muksuille jo kasattiin tramppis, siinä ovatkin energioita purkaneet, uskaltaa tuon nuorimmaisenkin sinne laittaa kun on nuo turvaverkot. meillä taas tosin vaihteeksi sairastellaan, vanhin poika ollut taas pari pvää kuumeessa ja ääni poissa, niin tänään eikä huomenna mene kouluun....toivottavasti paranee pikaisesti, tosin kyllä tuo mieskin osaa lapset hoitaa, joten reissuun äiti on lähdössä :)
Muuten meille kuuluu sitä samaa mitä ennenkin, Mikko puhua pulputtaa nyt koko ajan :DD ja tekee sen minkä isommatkin, vaikka onkin vasta/kohta jo 3 vuotta (siis heinäkuun 21.7.)....kesää odotellaan kovasti, hiukan on jo lomasuunnitelmia tehty kun varmistui isännän loma. Ns. vauvaprojekti on mielessä ja nyt vain katsellaan mitä tuleman pitää...
Minä toivottelen kaikille oikein mukavaa ja ihanaa Äitienpäivää!!!
T.Tupuhupuna
pikainen piipahdus tännekin :) tarkoitus lähteä kohta ulos touhuamaan kun aurinko paistaa niin mallikkaasti...
Reissussa tuli käytyä ja tosi mukavaa oli, nytten jaksaa touhuta sekä äitienpäiväkin oli, sain tosi ihania lahjoja lapsilta, että oikein tuli kyynel silmään...sitten vielä käytiin äitienpäivälounaalla, kaikki lapset osasivat käyttäytyä ravintolassa tosi hienosti ja seisovan pöydän ruokakin maistui lapsille :)
Tänään vielä pitäisi tehdä vähän pihahommia, sitten huomiseksi valmistella neitin kevätjuhla-asu, aamupäivän neiti viettääkin eskariin tutustuessa :))) neitonen odottaa sitä tosi innolla...
Nyt ollaan taas terveenä, itselläni vaivana vain allerginen nuha, mutta josko se jossain vaiheessa helpottaa, ja onneksi on noita lääkkeitä avuksi...
Muuten mennään samalla tavalla kuin ennenkin...
palaillaan taas, mukavia toukokuisia päiviä.
T:Tupuhupuna
juu, minä olen täällä toinen käsi paketissa kun otin sellaisen ilmalennon aamulla pihassa, että hui..no, onneksi ei ranne murtunu vaan pahasti nyrjähti, nyt naputtelen yhden käden sormilla :)
toivottavasti saraidan perhe on parantunut oksennustaudista, sitä on kuulema liikenteessä :( se nyt tästä vielä puuttuisi...isäntä on onneksi huomisen kotona kun meillä on neitillä silmäpoli aika sairaalas, saa nähä mitä sanoo näöstä, kun toisessa silmäs heikompi näkö ja sitten neiti ei siedä kirkkaita valoja tms...niin mies toimii sitten huomenna kuskina ja vahtii pienimmäistä.
vai on saraidallakin vauvakuume, meilläkin sitä on liikenteessä :) enempi kyllä miehellä kuin mitä minulla mutta on siitä juteltu nyt useaan otteeseen...vaikka noita lapsia on jo kolme, mutta siinähän se neljäskin menisi, kun ovathan nämä muut jo aika isoja poika 7,5v, tyttö 5 ja poika täyttää heinäkuussa 3 vuotta ja sitten loppuukin kelan tuet ja töitäkään ei ole tiedossa, niin jos vaikka sitä sitten...ei tiedä vielä katsotaan mitö kevät tuo tullessaan :) olen vaan miettinyt mitä sukulaiset ajattelee jos meille tulisi vielä vauva, kun oli aika yllätys kuulema jo kun kolmatta odotettiin, mutta eihän ne kyllä meidän lapsia hoida vaan me itse :)
mutta nyt lopettelen kun on tämä kirjoittaminen nyt aika hidasta.
Tupu: Onneksi ei pahemmin käynyt, vaikka käsi varmasti on kipeä!
Onpas kiva kuulla, että teilläkin kuumeillaan? Oletteko ihan vakavasti miettineet jo sitten uutta kierrosta, meinaan että milloin aloittaisitte yrityksen jne.?
Meillä meni oksennustaudin kourissa viime viikonloppu, mutta nyt jo uutta viikonloppua odotellaan. :) Lauantaina olisi tarkoitus mennä vauvaa katsomaan. Ihan valmiiksi jo jännittää, että kuinka siihen reagoin. Pakko saada ottaa pikkuinen syliin ja ihan pikkuisen jos saisi edes nuuhkaista niskasta ;)
Äitini joskus sanoi, että se vauvakuume kestää koko hedelmällisen iän, joten sitä tässä vielä toivottavasti on jäljellä. ;)
Meillä oli aika hankala parisuhdekriisi Monan syntymän jälkeen ja mies puolestaan ei ole ihan yhtä innostunut uudesta vauva-ajatuksesta kuin minä. Toisaalta ei ole koskaan varsinaisesti vastaankaan laittanut, mutta kuitenkin vähän pohdiskelee asiaa vielä. Kuitenkin pehmiteltävissä on, sen jo tiedän ;) Tällä hetkellä kriisi on taakse jäänyttä elämää ja päivät menevät omalla painollaan työn touhussa, opiskellessa ja lastenhoitamisessa.
Paljon olen miettinyt itsekin, että mikä se oikea ajankohta sitten oikein olisi? Itsellänikin on vain määräaikainen työsuhde nyt kun vaihdoin työpaikkaa, toisaalta taas olen sellaisella alalla, että töitä näyttäisi olevan. Toisaalta taas tuntuisi fiksulta olla vuosi-pari ainakin nyt vielä töissä ja odottaa, että tytöt vähän kasvaisivat. Matkustella vaikkapa pari kesää kahden lapsen kanssa ja haluaisin vielä vähän painoakin pois ennen raskautta. Monenlaista turhamaista. ;)
Toisaalta taas olisi niin ihana olla taas kotona pikkuisten kanssa, imettää, hoitaa vauvaa. jne. Ja millainen sitten olisi hyvä ikäero toisen ja kolmannen välille?
Monan uhmaikä on alkanut vahvempana kuin ennen. Siitäkö johtunee tämä vauvankaipuuni sitten? Ei kiljutaan, juostaan karkuun, sotketaan ruualla tahallaan käsin, potkiudutaan laittialla jos ei tule sitä mitä mieli tekisi jne. Aikamoista kiukkua. Onneksi tämän on jo yhden kohdalla nähnyt ja tietää, että se menee ohitse. ;D
Odotan jo kesää ihan kamalasti. Auringonpaiste piristäisi kovasti ja olisi mukavaa kun olis taas lämmintä. Mutta kunhan nyt ensin pääsiäiseen päästään.
Sitä odotellessa, aurinkoisia kevätpäiviä toivotellen ja odotellen,
Saraida :x
Jippii, nyt taas käsikin toimii kunnolla, kyllä meinaan reilu viikko käsi paketissa oli tuskaa....
Ajattelin että piipahdan täälläkin kun tässä samalla pakkailen tavaroita, kun lähdetään huomenna äitini luokse muutamaksi päiväksi, kun miehellä tämä viikko lomaa :-) olenkin ottanut siitäkin ilon irti, yhden päivän olin kaupungissa yksin mm. kävin kirpputoreilla, kaupoilla ja herkuttelin kahvilassa :-)) Mukava lähteä pienelle reissulle, pojalle pyydettiin koulusta muutama vapaapäivä.
Itse asiassa tänään pari tuntia sitten keskusteltiin miehen kanssa tuosta vauva-aiheesta...kun oli puhetta että jos vaikka ensi kuun puolella varaisin aikaa tuonne terveyskeskukseen että jos ottaisi tuon kierukan pois....että siitähän se sitten alkaisi. Minäkin olen miettinyt että noita työhommia yms..mutta täällä suunnalla ei töitä ole juuri tarjolla ja nyt jos tekisi/saisi yhden lapsen, niin ei tulisi sitten niin suuret ikäerot ja kuitenkin kun syksyllä on tyttö ja poika koulutaipaleella, niin kotia ei jää kuin nyt tämä nuorimmainen,joten ei siitäkään tulisi sen suurempia probleemia.
Elämä nyt on suht mallilllaan, että itse olen suht hyvässä kunnossa,itse asiassa painoa on vähempi jopa mitä ensimmäistä odottaessa yms...miehen kanssa suhde on hyvällä mallilla :-)
Ja kun tänään asiasta keskusteltiin sanoin että joillekin sukulaisille ehkä tuleva vauvauutinen voi olla aika järkytys mutta mies totesi että meidän elämää tämä on ja minä ja mies pidetään lapsista paljon. Kolmen lapsen kanssa ollaan päästy hyvin reissaamaan kesäisin ja nytkin ollaan tehty suunnitelmia ja kun ollaan lapsilta kyselty että mitä mieltä ovat asiasta niin eivät hirveästi ainakaan ole vastaan asiaa...mutta kyllä tämä kuumeilu aiheuttaa jonkinmoista myllerrystä päässä :-)) mutta katsotaan.
Tänään minä kävin parturissa piristämässä itseäni, sitten olikin poikien ilta, kun meidän neiti meni jo aamupäivällä tyttökaverin luokse yökylään, josta nauttii taas paljon, kun on se ikä 5,5v että kotona ei ole mitään tekemistä jne.
Jahas, mutta nyt jatkan hommat loppuun ja sitten untenmaille...mukavia maaliskuisia päiviä kaikille!
T:Tupuhupuna
Heippa vaan, ollaankin jo huhtikuun puolella ja pääsiäisaikaa vietellään...meillä oli tänä aamuna käynyt "tipu" piilottamassa pienet lahjat ja munat lapsille, niin oli mukava katsella kun vanhin poika 7,5 v innolla etsi pienempien kanssa tipun aarteita :))
Nyt odotellaan että tuo lumi/räntäsade loppuisi niin päästäisiin pihalle, nyt olenkin aamun tehnyt vähän kotihommia ja huilaillut, kun töissä tuli oltua eilisilta ja tämäkin ilta menee töiden merkeissä, muut pyhät on sitten vapaata :) Meille meinaa taas tautia pukata päälle, neitillä ollut taas parina päivänä lämpöä, nuorimmaisella nokka vuotaa...että toivottavasti jäisikin tuolle asteelle nuo taudit...
Meille ei muuten nyt kuulu mitään uutta....kevättä kovasti odotellaan ja että saat lämpenisi, pikku hiljaa olen talvitamineita pessyt ja laitellut poikkeen....normaalia lapsiperheen pyöritystä :)
Nyt lähden syömään kun isäntä teki ruuan, yes :))
Mukavaa pääsiäisaikaa kaikille toivoopi: Tupuhupuna
Täällä päin on myös sujunut pääsiäinen mukavasti. Mummi matkusti kyläilemään pyhiksi meille ja vietettiin kaikki yhteistä aikaa: syöty hyvin, ulkoiltu auringonpaisteessa ja vietetty aikaa lasten parissa. Kävimme kylässä myös tätini ja hänen miehensä luona. Mikäs sen mukavampaa!
Minäkin olen kuumeillut vauvaa edelleen, eikä kuumetta ainakaan helpottanut ystävän vauvan näkeminen, mutta toisaalta tällä hetkellä kuitenkin tuntuu, että haluaisin tehdä vielä vähän muitakin juttuja. Opiskelusta olen myös haaveillut, mutta katsotaan nyt mitä kevät ja kesä tuovat tullessaan. ;) Lisäksi tuo mies ei ole asiasta aivan yhtä innostunut, kuin minä itse.
Nuoremmalla tytölläni on ollut kuumetta vähän viime päivinä, nyt kuitenkin paranemaan päin jo. Keskiviikkona olisi käynti allergiasairaalaan astman johdosta. Saa nähdä, mitä siellä sanotaan tällä kertaa.
Aurinkoisia kevätpäiviä teille kaikille!
t. Saraida ja tytöt
Tervehdys vaan kaikille, minäkin kannan korteni kekoon. Meillä on oksennustauti meneillään. Vanhempi tyttö ei ole vielä sairastunut, nuorempi oksentaa rylläsi viime yön ja eilisen illan. Juuri kun tulin koulutusillasta kolmen ruokalajin illallisen nautittuani sopivasti rentoutuneena, pääsinkin suoraan oksennuspyykin pesuun! ;D
Mutta tällaista tää elämä on joskus lasten kanssa. Pientä kuumeilua vielä oksutaudin jäljiltä, jota kuulostaa olleen päiväkodissa, joten huomisen vielä ainakin olen kotona tyttöjen kanssa.
Mulla on välillä vauvakuume. Yksi kaveri sai lapsen noin pari vkoa sitten, oli tarkoitus että olisimme menneet ensi viikonloppuna katsomaan vauvaa, mutta emme kyllä tällaisen taudin kourissa uskalla sinne lähteä. Katsomaan on päästävä kuitenkin. Se on jokaisen kerran yhtä liikuttavaa nähdä ihan pikkuinen.
Vieläköhän sitä uskaltais itsekin??! ?:|